ترفندتکنولوژی

آموزش اکتیو کردن ویندوز 10

آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 در این قسمت به طور کامل توضیح داده شده است. همانطور که می‌دانید، ویندوز 10 بعد از ویندوز 11، جدیدترین سیستم عامل شرکت مایکروسافت است که از سرعت، قدرت و امکانات مناسبی برخوردار می‌باشد. در این مقاله با جوان ایرانی همراه باشید تا به بررسی روش‌ها و آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 به صورت عادی و قانونی و نیز نحوه اکتیو کردن برای کاربران ایرانی بدون نیاز به هیچ هزینه‌ای بپردازیم.

ویندوز 10

ویندوز 10 پس از ویندوز 11، جدیدترین نسخه سیستم عامل از شرکت مایکروسافت ویندوز است. همانطور که می‌دانید، نسخه‌های مختلفی از سیستم عامل ویندوز در طول یک دو دهه اخیر ارائه شده‌ داشته است، از جمله Windows 8 (منتشر شده در 2012)،Windows 7 (2009) ، Windows Vista (2006) و Windows XP (2001). در حالی که نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز عمدتا برروی رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ اجرا می‌شدند، ویندوز 10 نیز به گونه‌ای طراحی شده است که بر روی تبلت‌ها نیز به خوبی اجرا شود.

در واقع، یک سیستم عامل تمام سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای رایانه را مدیریت می‌کند. بدون آن، کامپیوتر بی‌فایده خواهد بود. همچنین جالب است بدانید که بسیاری از کاربران شکایت داشتند که ویندوز 8، نسخه قبلی ویندوز، گیج‌کننده بوده و استفاده از آن مشکل است. در نتیجه، ظاهر ویندوز 10 شبیه نسخه‌های قدیمی است. ویندوز 10 بسیار شبیه نسخه‌های قدیمی تر از ویندوز 8 است. همچنین سریعتر و ایمن‌تر است و تا چند سال آینده برای مایکروسافت پشتیبانی می‌شود. اگر رایانه شما در حال حاضر از ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 استفاده می‌کند و شرایط خوبی را برای کار شما فراهم کرده است، پیشنهاد ما استفاده از ویندوز 10 می‌باشد.

در ادامه این مقاله کمی راجع به انواع ورژن‌های ویندوز 10 صحبت می‌کنیم و در نهایت به موضوع مهم اکتیو کردن ویندوز 10 و استفاده از برنامه‌های کمکی در آن می‌پردازیم.

آموزش اکتیو کردن ویندوز 10

 

انواع ورژن‌های ویندوز 10

قبل‌ از اینکه بخواهید اقدام اکتیور کردن ویندوز 10 نمایید، لازم است در مورد ورژن‌های مختلف آن صحبت کنیم که عبارتند از:

  • Window 10 Home: نسخه استاندارد ویندوز 10 می‌باشد که مناسب برای بسیاری از کاربران می‌باشد. این نسخه همچنین همان نسخه‌ای است که کاربران از ویندوزهای 7 و 8.1 به ویندوز 10 ارتقا یافته‌اند. از جمله قابلیت‌های این ویندوز می‌توان به Windows Defender، طراحی‌ ساده، پشتیبانی از چهره و اثر انگشت و … اشاره نمود.
  • Windows 10 S: نسخه‌ای است که می‌توانید محدودیت بیشتری داشته باشید. در این نسخه، شما تنها از Microsoft Store قابلیت نصب برنامه را دارید و مرورگر Edge تنها مرورگری است که توانایی استفاده شدن را دارد. عدم اجرای دستورات از خط فرمان نیز از دیگر قابلیت‌های آن است. این ویژگی‌ها باعث امن‌تر شدن ویندوز شما می‌شود.
  • Windows 10 Pro: این نسخه علاوه براینکه تمام ویژگی‌ها و امکانات نسخه Home را دارد، ابزارهای بیشتری برای کاربران حرفه‌ای تر خانگی دارد که از جمله آن می‌توان به BitLocker، Remote Desktop و … اشاره نمود.
  • Windows 10 Enterprise: نسخه Enterprise یکی از خاصی است که بیشتر برای مدیران فناوری و شرکت‌ها استفاده شده و شامل بیشتر ویژگی‌های نسخه Pro و قابلیت‌های بیشتر می‌باشد. این نسخه امکان کنترل رایانه شخصی کارکنان را توسط مدیران فراهم می‌کند.
  • Windows 10 Education: این نسخه توسط دانشگاه‌ها، مدارس و کالج‌ها خریداری شده و نصب می‌شود. در واقع نسخه Education هزینه کمتری دارد و ویژگی‌های آن مشابه نسخه Pro می‌باشد.
  • Windows IoT: نسخه‌ای از ویندوز که برای اجرا روی دستگاه‌های هوشمند کم مصرف استفاده می‌شود.

حال اگر ویندوز خود را انتخاب کرده‌اید، بایستی آن را نصب کرده و از آنجایی که هرویندوزی بایستی اکتیو یا فعال شود، با روش‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم اقدام به اکتیو کردن ویندوز 10 نمایید.

آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 | جوان ایرانی

 

آموزش اکتیو کردن ویندوز 10

اکتیو یا فعال کردن، کاری است که کمک می‌کند تا شما ویندوز خود را از نظر اعتبار و صحت آن تایید نمایید. این کار باعث می‌شود تا شما اطمینان نمایید که ویندوز شما تک و یگانه بوده و بر روی دستگاه‌های مختلف استفاده نشده است.

Windows Activation یک روش برای جلوگیری از دزدی این محصول مایکروسافت است که اطمینان حاصل می‌دهد هر نسخه از سیستم عامل ویندوز که روی رایانه نصب شده است، نسخه‌ای اصلی می‌باشد. بسته به نحوه دریافت، خرید و یا دانلود نسخه ویندوز 10، برای فعال کردن آن باید به یک کلید محصول 25 کاراکتری یا مجوز دیجیتال دسترسی داشته باشید. مجوز یا حق دیجیتال روشی است که در ویندوز 10 فعال به کمک اعمال آن در یک قسمت خاص اجرا می‌شود و نیازی به وارد کردن کلید محصول ندارد. به عنوان مثال این 25 کاراکتر به صورت زیر می‌باشد:

  • AAAAA-AAAAA-AAAAA-AAAAA-AAAAA
آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 | جوان ایرانی

 

بررسی وضعیت اکتیو کردن ویندوز 10

ابتدا باید بدانید که آیا ویندوز 10 شما فعال است و به حساب مایکروسافت شما مرتبط است یا خیر؟ به طور کلی ضروری است که حساب مایکروسافت خود را به مجوز ویندوز 10 در دستگاه خود لینک و متصل کنید. پیوند دادن حساب مایکروسافت با مجوز دیجیتالی شما را قادر می‌سازد تا هر زمان که تغییرات سخت افزاری قابل ملاحظه‌ای ایجاد کردید، Windows را با استفاده از عیب‌یاب Activation دوباره فعال کنید.

جهت آگاهی از فعال بودن ویندوز ابتدا وارد start شده و سپس از قسمت Setting > Update & Security  بر روی دکمه Activation کلیک کنید تا وضعیت اکتیور کردن ویندوز 10 شما معلوم شود. چند حالت برای تعیین وضعیت اکیتو کردن ویندوز 10 وجود دارد که عبارتند از:

  • Windows is activated: در این حالت ویندوز شما فعال شده است.
  • Windows is activated with a digital license: در این حالت با یک لایسنس دیجیتالی فعال شده است.
  • Windows is activated with a digital license linked to your Microsoft account: ویندوز شما فعال بوده و حساب مایکروسافت شما به لایسنس دیجیتالی متصل است.
  • Windows is not activated: شما اقدام به اکتیو کردن ویندوز 10 ننموده‌اید.
آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 | جوان ایرانی

 

راهنمای آموزش اکتیو کردن ویندوز 10

برای اکتیو کردن ویندوز 10 دو روش وجود دارد که عبارتند از:

  • Consumer Level activation: برای زمانی است که به صورت حضوری و شخصی اقدام به تهیه کلید فعال‌سازی از فروشگاه Microsoftیا هر فروشگاه احراز شده دیگر می‌کنید. برای فعال کردن ویندوز 10 در این حالت، بایستی به مسیر Settings > Update and Security > Activation رفته و در آن قسمت روی گزینه Product key یا گزینه Change Product Key کلیک کرده و کد محصول و فعال‌سازی خود را وارد کنید.
  • Enterprise level: برای زمانی است که یک نسخه از پیش فعال شده را از یک سازنده یا زمانی که شما به عنوان یک شرکت ویندوز خود را با kms یا mak keys فعال می‌کنید.
  • لایسنس دیجیتالی: ابتدا در هنگام نصب روی دکمه ” I don’t have a product key” کلیک کرده و نصب را انجام دهید و وارد اکانت مایکروسافت شوید. در این حالت ویندوز شما فعال می‌شود. حال به مسیر Settings > Update and Security > Activation رفته و روی گزینه “Troubleshoot” کلیک کنید. روی گزینه “Activate Windows” کلیک کنید تا ویندوز شما فعال شود. همچنین شما می‌توانید روی گزینه “I changed hardware on this device recently” کلیک کرده و وارد اکانت مایکروسافت خود شوید. حال دستگاهی که با آن از ویندوز 10 استفاده می‌کنید را انتخاب کنید و دکمه Activate را بزنید. مجوز دیجیتالی شما در این هنگام ویندوز 10 را فعال می‌کند.
آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 | جوان ایرانی

 

آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 در ایران

در مورد آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 در ایران بایستی گفت شما می‌توانید از دو راهکار استفاده کنید. راهکار اول آن است که محصول اورجینال را از فروشگاه‌ها به هزینه دلاری که وارد شده است، تهیه نمایید تا از تمام امکانات آن استفاده کنید. در این حالت می‌توانید از راهکارهایی که در قسمت قبل بیان کردیم استفاده نمایید.

اما در حالت دوم به این نکته توجه کنید از آنجایی که قوانین کپی رایت در ایران هیچ اهمیتی ندارد و ما به تمام برنامه‌های دنیا بدون پرداخت هزینه ساخت آن دسترسی داشته و حتی کرک شده آن را زودتر از محصول اصلی نسبت به جهانیان دریافت می‌کنیم، می‌توانید از روش پرکاربرد کرک کردن محصول که در ادامه به آموزش آن می‌پردازیم، استفاده کنید.

در مورد آموزش کرک کردن ویندوز 10 و فعال‌سازی آن بایستی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • آنتی ویرویس یا برنامه Windows Defender را در قدم اول غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن بایستی به قسمت Control Panel از منوی استارت وارد شده، به بخش update and security رفته، روی گزینه windows security کلیک کنید و در بخش virus and threat protection روی گزینه manage setting کلیک نمایید. در صفحه بعد تمام دکمه‌ها را Off کنید.
  • برنامه Kms Auto را از اینترنت دانلود کنید تا بتوانیم اقدام به اکتیور کردن ویندوز 10 در کامیپوتر خودمان نماییم. این برنامه را از حالت فشرده خارج کنید و آن را در حالت Run As An Administrator اجرا نمایید.
  • حال در پنجره‌ای که باز می‌شود، بر روی گزینه Activate Windows کلیک کرده تا عملیات اکتیو کردن ویندوز 10 اجرا شود. پس از چند لحظه فرآیند کرک کردن ویندوز 10 اتمام شده و ویندوز شما فعال می‌شود.
  • همچنین شما می‌توانید از این پنجره با زدن گزینه Active Office اقدام به فعالسازی برنامه‌های آفیس آن نمایید.

لازم به ذکر است که برنامه Kms Auto تمام ورژن‌ها و مدل‌های مختلف ویندوز 10 را فعال می‌کند و نیازی به برنامه دیگری برای فعال سازی نخواهید داشت.

در نهایت یک روش ساده دیگر برای فعال سازی ویندوز 10 وجود دارد که آن استفاده از نرم‌افزار KMS ALL v1 می‌باشد. در این حالت برنامه را دانلود کنید، ویروس‌کش را غیرفعال کنید، آن را در حالت ادمین ویندوز اجرا کنید، بر روی گزینه 1 کلیک کرده و منتظر باشید تا فرآیند اکتیو کردن ویندوز 10 با KMS ALL v1 تمام شود. دکمه entre را در نهایت بعد از ظاهر شدن جمله press key to continue فشار دهید. تبریک می‌گوییم! ویندوز شما فعال شده است.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا