بهداشت و سلامت

آموزش کامل تاتو خط چشم: مراقبت بعد از آن

آموزش تاتو خط چشم از صفر تا صد: انواع جدید آن

تاتو خط چشم که با عنوان میکروپیگمنتیشن خط چشم نیز شناخته می‌شود، یکی از راهکارهای زیباسازی ظاهر صورت، متراکم‌تر نشان دادن مژه‌ها و ایجاد خط چشم دائمی (در برخی افراد از یک تا سه سال) است. در این مقاله می‌خواهیم به صورت جامع در رابطه با این موضوع صحبت کنیم، با مراحل انجام آن، انواع خط چشم‌ها برای استایل‌های مختلف، عوارض و مراقبت‌های قبل و بعد از انجام آن بیشتر آشنا می‌شویم.

آموزش گام به گام تاتو خط چشم

امروزه با گسترش لوازم آرایشی و بهداشتی، تکنیک‌ها و ابزارهای مختلف آن، شیوه‌های جدیدی از آرایش برای صورت به خصوص چشم‌ها ایجاد شده است که یکی از آنها تاتو خط چشم و نیز تاتو خط مژه است. همانطور که می‌دانید، خط چشم یکی از تکنیک‌های زیبایی است که در آن ناحیه زیر پلک که در تماس با مژه‌ها است، به وسیله ابزارهای مختلفی مانند مدادهای آرایشی خط چشم، خط چشم‌های مایع، خط چشم ژلی، خط چشم کرمی، خط چشم پودری و … ساخته می‌شود. یکی از راه‌های دیگر در کنار کشیدن خط چشم، تاتو آن است. تاتو خط چشم که با عنوان هاشور خط چشم نیز شناخته می‌شود، ایجاد خط چشم به صورت دائمی است که از طریق تاتو کردن (خالکوبی کردن) ایجاد می‌گردد.  آموزش گام به گام تاتو خط چشم به شرح زیر می‌باشد:

  • گام اول انتخاب یک متخصص خبره در زمینه آرایش آن است که مدل آرایش و تاتو برای فرد مقابل پیشنهاد و انتخاب شود.
  • گام دوم آن است که بر روی محل موردنظر نقطه گذاری انجام شود که در این حالت، از بخش داخلی در گوشه چشم تا نقطه بیرونی در گوشه چشم خط گذاری می‌شود.
  • پیگمنتر یا کسی که خدمات میکروپیگمنتیشن را انجام می‌دهد، بایستی حد فاصل بین جایی که مژه و ابرو وجود دارد را درنظر بگیرد. در حالتی که این فاصله زیاد باشد، لازم است تا خط پهنی برای خط چشم درنظر بگیرد.
  • انجام تاتو با سوزن‌های مخصوص آن انجام می‌شود، به همین جهت بایستی از یک بی‌حس کننده برای آن استفاده نمود. در این حالت یک پماد یا کرم بی‌حسی توسط متخصص بر روی محل با توجه به حساسیت فرد مقابل باید در نظر گرفته شود. ابتدا چشم با مواد پاک کننده، تمیز می‌کنیم. بی‌حسی مناسب یعنی بی‌حسی‌های قطره‌ای یا کرم را بر روی پلک قرار می‌دهیم. زمانی که بی‌حسی روی پلک قرار داده می‌شود، بایستی با یک حد فاصل با خط رویش مژه‌ها داشته باشد تا مواد روی مژه‌ها نرود. از قطره‌های بی‌حس کننده داخل چشم هم می‌توان استفاده کرد (با تجویز پزشک و خیلی محدود).
  • رنگ تتو انتخاب شده از سوی مشتری باید انتخاب شده مثلا مشکی و از سوزن مخصوص آن برای کشیدن خط چشم استفاده می‌گردد.
  • حال برای آنکه رنگ بهتر بر روی محل موردنظر قرار گیرد و مدلی که برای تاتو در نظر گرفته شده، بهتر پیاده شود، بایستی محل کشیده شدن تاتو صاف بوده که این کار را می‌توان با دو انگشت انجام داد.
  • حال عملیات تتو از سمت وسط گوشه‌های داخلی چشم شروع شده و به انتها یعنی گوشه‌های خارجی می‌رسد.
  • در مرحله نهایی بایستی از یک دستمال برای پاک کردن رنگ‌های اضافی کمک بگیرید. حال با یک آینه چشم و تتوها بایستی به خوبی بررسی شود تا اگر عیبی وجود دارد، برطرف گردد.

عمق سوزن در تاتو خط چشم

معمولا نوع سوزنی که برای انجام تاتو چشم انتخاب می‌شود، مدل‌های متفاوتی هستند که مدل سوزن دو سر برای آن رایج‌تر و مناسب‌تر است. در همینجا بایستی این نکته را هم بیان کنیم که سوزن یک سر استفاده نشود؛ چراکه می‌تواند پوست پشت پلک را با توجه به اینکه نازک هم هست، پاره کند.

در مورد اینکه عمق سوزن مناست برای این نوع تاتو کردن چقدر است، می‌توان عدد 0.25 میل پوست‌های حساس و نیز 1 میل برای (معادل 0.0254 میلی‌متر) پوست‌های نرمال را توصیه کرد.

قرینه سازی خط چشم

یکی از مشکلاتی که در تتو چشم وجود دارد، عدم رنگ گیری و تتوی چشم به صورت قرینه است که در این حالت می‌توان روش زیر را در نظر گرفت:

  • کاشت رنگ اصولی برای ایجاد خط چشم بسیار مهم است. برای این حالت، بایستی پلک را به درستی بکشید. با سرعت دست خیلی کم، زاویه دست کاملا نود درجه، با سوزن تک یا دو سر، با حوصله و دقت خط را اجرا کنید. زمانی که کادر خط چشم کامل بیفتد، طراحی را داریم و نگران اینکه ناقرینگی در تتو خط چشم ایجاد شود، نخواهیم داشت.
  • در رابطه با اینکه چگونه لاین را اجرا می‌کنیم نیز باید گفت، با یک سوزن تک یا دو سر، با زاویه دست نود درجه، سرعت دستگاه را به نسبت زیاد کرده و به صورت کوکی با سرعت دست کم آن را اجرا می‌کنیم.
  • ممکن است اجرای خط چشم و قرینه سازی چند دور (3 دور) طول بکشد که به ترتیب می‌توانید پروسه تاتو خط چشم را بخش بندی کرده و انجام دهید.
آموزش گام به گام تاتو خط چشم
آموزش کامل تاتو خط چشم

انواع مدل تاتو خط چشم

گفتیم که اولین قدم قبل از آنکه بخواهیم خط چشم را اجرا کنیم، آن است که یک مدل تاتو را با نظر تکنسین انتخاب کرده و آن را اجرا نماییم. در این حالت، با توجه به سلیقه‌ای که افراد دارند و با توجه به توانایی‌هایی که تکنسین دارد، می‌تواند مدل‌های مختلفی را درنظر داشت که عبارتند از:

  • برای چشمان درشت: برای چشمانی که درشت هستند، می‌توانید از تاتو خط چشم پهن استفاده نمایید که در این حالت، چشمان شما را جذاب‌تر کرده و می‌تواند بسیار مناسب باشد. در حالتی که می‌خواهید چشمان شما نازک‌تر (کوچک) و گرد باشد، از تاتوی خط مژه در داخل چشم استفاده نمایید. در این حالت بایستی پهنا و اندازه تاتو را نسبت به حالتی که آرایش می‌کنید در حالت عادی، کمتر (نازک‌تر) در نظر بگیرید.
  • برای چشمان گودرفته: در حالتی که چشمان شما گودرفته است، تاتو‌های خط چشم باریک و ظریف می‌تواند آن را به حالت مطلوب خود برساند. علت آن هم این است که مژه چشمان شما کوچکتر نشان داده شده و گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.
  • برای چشمان از حدقه بیرون زده: در این حالت پیشنهاد می‌شود از یک تاتو خط چشم برای قسمت بالای پلک‌ها استفاده نمایید. در این حالت، پهنا و اندازه‌ای که برای تاتو چشم درنظر گرفته‌اید را کمتر از حالتی که آرایش می‌کنید، استفاده کنید.
  • برای چشمان ریز: در این حالت بهتر است تا از خط چشم‌هایی استفاده کنید که گوشه باریک‌ دارند. در این حالت خط چشم شما از گوشه داخلی چشم به بیرون کشیده شده و باعث می‌شود تا حدفاصل بین چشم‌های شما کمتر معلوم شود؛ چراکه تتو این فاصله را می‌پوشاند.
  • برای چشمان نزدیک به یکدیگر: در این حالت بایستی (پیشنهاد می‌شود) که خط چشم را از وسط (نه از ابتدا) بکشید. این کار از قسمت پایانی یا در حالت 1/3 از انتهای خط چشم می‌تواند کشیده شود.
  • برای چشمان گرد: در این حالت، بایستی قسمت (نیمه) ابتدایی از چشم را باریک کشیده و آن را رفته رفته پهن‌تر کنید. در این حالت معمولا گوشه خارجی چشم نیز کشیده می‌شود تا چشمان شما کشیده‌تر شود. این کار باعث می‌شود تا گردی چشمان شما پوشانده شود.

تاتو خط چشم گربه ای

از آنجایی که خط چشم می‌تواند یک ظاهر زیبا را برای شما ایجاد کند، مدل‌های مختلفی برای آن ایجاد شده است که در این قسمت می‌خواهیم به یک مدل آن یعنی تاتو خط چشم گربه‌ای بپردازیم. جالب است بدانید خط چشم از زمان‌های بسیار دور مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه نیز محبوبیت بسیاری را در بین بانوان به خود دارد.

آرایش چشم به صورت گربه‌ای، یک سبک دراماتیک از آرایش چشم است که به شدت به خط چشم متکی می‌باشد. گوشه های بیرونی چشم‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند که مانند یک گربه به نظر برسند. جالب است بدانید که این نوع آرایش یک ظاهر رایج در دهه 1950 بوده است، اما اکنون دوباره محبوبیت خود را بدست آورده است. آرایش چشم گربه‌ای می‌تواند ظاهری عالی و جذاب برای شما باشد و با تمرین، انجام آن نسبتاً ساده خواهد بود.

استفاده از تاتو خط چشم گربه ای می‌تواند برای کسانی که چشمان آنها متوسط و یا بادامی است به کار گرفته شود. شما می‌توانید علاوه بر استفاده از این نوع خط چشم، شما می‌توانید به کمک آن چشمانی درخشان و جذابی را داشته باشید. در این مورد حالت چشم‌ها بدون تغییر باقی مانده و در قسمت پلک بالا، یک خط چشم نه به صورت پهن و نه به صورت نازک کشیده می‌شود. سپس بایستی با تکنیک سایه و پخش کردن آن استفاده کنید.

تاتو خط چشم گربه ای
مدل گربه ای خط چشم

تاتو خط چشم اروپایی

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید برای خط چشم درنظر داشته باشید، نوع خط چشم اروپایی است که در آن شما می‌توانید با کمک یک خط تاتو شده در قسمت بالای مژه‌ها آن را اعمال کنید. از ویژگی‌ آن می‌توان به زیبایی آن به خصوص برای کسانی که چشمان آبی دارند اشاره نمود. حالت کشیدگی در این مدل به صورتی است که از قسمت گوشه داخلی چشم با ضخامت نازک می‌توانید آن را ترسیم کرده و سپس با رسیدن به وسط چشم ضخامت آن بیشتر می‌شود تا به انتها برسد. سپس در انتها نیز کشیدگی کوتاهی دارد. همینطور باید گفت که ویژگی‌ این نوع تاتو در خط چشم آن است که می‌تواند برای اکثر چشم‌ها مورد استفاده قرار گرفته و برای سلیقه‌های گوناگون، در طرح‌های مختلفی اجرا شود. استفاده از این نوع تاتو برای کسانی که چشمان افتاده‌، خسته و یا حالت کسل کننده دارد، می‌تواند موثر و زیبا باشد.

مدل تاتو خط چشم برای چشم های درشت

اگر بخواهیم به مدل‌های تاتو خط چشم برای کسانی که چشمان درشتی دارند اشاره کنیم، می‌بایست به 7 تا مدل اشاره کرد.

  • خط چشم گربه‌ای: شاید بتوان گفت این مورد از جمله بهترین و رایج‌ترین خط چشم‌هایی است که می‌توانید استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که چشما شما چقدر بزرگ و گرد هستند. همواره می‌توانید روی آن حساب کرده و شیک بنظر برسید.
  • خط چشم بالدار: شما می‌توانید خط چشم خود را با این مدل آراسته کنید به صورتی که خطوط از وسط با یک خط ریز از میان مژه‌ها بیرون آمده تا در حالتی که در گوشه بیرونی می‌رسد. در این حالت مانند یک بال کمی به سمت بالا با اضافه کردن مقداری ضخامت ایجاد می‌گردد.
  • خط چشم لکه‌ای: شما می‌توانید به آرامی با لکه‌کردن یا سیاه کردن خط چشم با یک ضخامت کم، چشمان خود را هایلایت کنید.این مدل می‌تواند هم برای مژه‌های بالا و پایین کارساز باشد. این مدل می‌تواند ژرف و عمق را ایجاد کند.
  • مدل خط چشم 60: مدلی از خط چشم وجود دارد که ضخیم‌تر است و تمام قسمت بالای چشم را از گوشه داخلی تا بیرونی خواهد گرفت.
  • خط چشم رترو: رترو یک مدل خط چشم درجه و زیبا است که می‌تواند برای دختران امروزی جذاب باشد. در این مدل که به آن مدل خط چشم گوشه‌دار ضخیم نیز گفته می‌شود، شما می‌توانید از جذابیت داشتن یک خط چشم ایده‌آل برای مراسم‌های خاص بهره ببرید.
  • خط چشم دم ماهی: این مدل نیز هرچند چندان معمول نیست اما می‌تواند در صورتی که به خوبی اجرا شود، ظاهر متفاوتی را ایجاد نماید.
  • مدل شلاقی: یکی از پایه‌ای‌ترین و پرکاربردترین مدلی است که در حالت میکاپ آن به عنوان سریع‌ترین و کم وقت‌ترین مدل خط چشم شناخته می‌شود. در این مدل، خط چشم از قسمت گوشه داخلی (کمی جلوتر به سمت بیرون) خط چشم شروع شده و با یک ضخامت ملایم، به بیرون با یک دم کشیده می‌شود. در این حالت مژه‌ها به حالت باز و بالا می‌تواند آن را زیباتر هم بکند.
مدل تاتو خط چشم برای چشم های درشت
مدل های مختلف تاتو برای چشم

مدل خط چشم تاتو جدید

از جمله جدیدترین خط تاتو‌هایی که می‌توانید آنها را در سال 2022 نیز درنظر داشته باشید، می‌توان گفت:

  • مدل خط چشم نازک،
  • مدل خط چشم پایین و بالا،
  • مدل خط چشم پهن،
  • مدل خط چشم اروپایی،
  • مدل خط چشم با رنگ قهوه‌ای و مشکی،
  • مدل خط چشم کلاسیک،
  • مدل خط چشم دخترانه بیرونی چشم،
  • مدل خط چشم اسموکی ملایم،
  • مدل خط چشم دودی ظریف،
  • تاتوی خط چشم ریز،
  • مدل خط چشم کشیده،
  • مدل خط چشم پهن،
  • مدل خط چشم شیدینگ،
  • مدل خط چشم سایه‌دار،
  • مدل خط چشم نازک،
  • مدل خط چشم گربه‌ای و پهن.

تاتو خط چشم بدون درد

یکی از سوالاتی که در رابطه با تاتو خط چشم مطرح می‌شود، آن است که آیا تاتو خط چشم درد دارد یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت بله و این نوع آرایش می‌تواند خطرناک هم باشد. بنابراین بایستی آن را در نزد یک متخصص ماهر انجام دهید. برای آنکه از درد تاتو جلوگیری شود، از بی‌حس کننده‌ها استفاده می‌شود.

بی‌حس کننده می‌تواند از طریق کرم و یا ژل روی محدوده موردنظر اعمال شود. این کار می‌تواند تقریبا کل فرآیند را با کاهش درد همراه کند. از سوی دیگر، باید توجه کنید افرادی که با حساسیت و آستانه درد پایینی همراه هستند، با این وجود نیز تاتو خط چشم می‌تواند دردناک باشد. با این وجود اکثر مراجعه کنندگان با اعمال این نوع بی‌حس کننده‌ها درد کمی یا هیچ دردی را تجربه خواهند کرد.

تاتو خط چشم بدون درد
نحوه کاهش درد تتو خط چشم

تاتو خط چشم پایین

علاوه بر تاتو خط چشم که معمولا در قسمت مژه‌ها و بالا چشم انجام می‌شود، شما می‌توانید از تاتو چشم در قسمت پایین زیر مژه‌ها و چشم نیز استفاده کنید. در این حالت بایستی به دقت طرحی که موردنظر شما است اعمال شود. این طرح در زیر چشم بایستی جوری باشد که بتواند با خط چشم در بالا نیز تطابق داشته باشد. معمولا یجاد خط چشم در پایین بسته به سلیقه و طرحی که وجود دارد، با غلظت و رنگ کمتری انجام شده و حالت سایه‌ای دارد. همچنین شما می‌توانید علاوه بر سایه، دور چشم‌ها را به صورت کامل با یک خط تتو کنید. اعمال تتو خط چشم پایین نیازمند دقت و حوصله بیشتری است که بایستی با احتیاط کامل انجام شود. به همین منظور از ذره‌بین‌ها و نور مناسب به همراه تجهیزات خاص استفاده می‌شود.

تاتو خط چشم نازک

ممکن است در برخی از موارد نیاز به یک خط چشم نازک داشته باشید اگر تصمیم شما یک خط چشم برای همیشه است، می‌توانید از روش تاتو خط چشم استفاده کنید. شما می‌توانید با این کار، حالت زیباتری به چهره خود بدهید که منجر به برجسته‌تر شدن، تقویت رنگ و فرم، اندازه و چشم شما خواهد شد. ایجاد یک تتو خط چشم می‌تواند برای چشمان و چهره شما یک سبک زیباتر را ایجاد کند. استفاده از خط چشم نازک به صورت تتو می‌تواند مدت زمان بیشتری را برای ایجاد یک حالت قوی‌تر برای نمایش مژه‌ها برای شما فراهم کند.

تاتو خط چشم نازک
تاتو خط چشم از نوع نازک

تاتو خط چشم در بارداری

ممکن است مخاطبین و بانوانی که قصد انجام این کار را داشته باشند، در برهه زمانی خاصی یعنی دوره بارداری خود قرار گیرند. در این حالت راجع به تاتو خط چشم در این دوره و در زمان شیردهی سوالات بسیاری مطرح می‌شود. در پاسخ به این ابهامات باید بدانید:

  • دوره بارداری در بانوان با تغییرات هورمونی همراه است. از این رو می‌توان احتمال کاهش رنگ تتو خط چشم با رقیق‌تر شدن خون را درنظر داشت.
  • به طور کلی، با توجه به اینکه پوست در دوره بارداری به حالت ارتجاعی در می‌آید و می‌تواند در بخش‌های مختلف بدن این تغییرات آشکار شود، تاتو کردن در این دوره زمانی امر مناسبی نیست.
  • بهترین زمان برای تاتو کردن می‌تواند تا یکسالگی کودک باشد که تغییرات پوستی به حالت مناسب برگردند.
  • از سوی دیگر احتمال رنگ نگرفتن تتو می‌تواند سبب شود تا رنگ بریزد یا پاک شود. بنابراین انجام آن می‌تواند بی‌اثر باشد.
  • با توجه به تغییرات بدن، توصیه می‌شود تا 6 ماهگی اصلا این نوع آرایش را در نظر نداشته باشید.

بایدها و نبایدهایی که باید در آرایش بدانید را در این مقاله مطالعه نمایید.

تاتو خط چشم برای پلکهای افتاده

یکی از دغدغه‌های افرادی که پلک‌های افتاده دارند، آن است که می‌خواهند از آرایش‌های برجسته‌تری برای آرایش آن استفاده کنند که یکی از این آرایش‌ها می‌تواند تاتو خط چشم باشد. هرچند از تاتوی چشم می‌توان برای کاهش اثر یا نقض مشکلات افتادگی پلک و آسیب استفاده نمود اما در بیش از نود درصد آرایشگاه‌ها تمهیدات و تخصص لازم برای انجام این کار در نظر گرفته نشده است که منجر به عوارض نامطلوبی خواهند شد. در ادامه به بررسی این عوارض می‌پردازیم.

تاتو خط چشم برای پلکهای افتاده
تاتو خط چشم در بارداری

علت ابی شدن تاتو خط چشم

تغییر رنگ تاتو یکی از مشکلاتی است که ممکن است در اثر ناآگاهی تتوکارها ایجاد شود. در این رابطه باید موارد زیر را بدانید:

  • اول آنکه یکی از نخستین دلایل ایجاد این امر، مصرف دارو‌هایی توسط کلاینت یا مشتری است که می‌تواند مرتبط باشد.
  • دوم مصرف موادی همچون کافئین، نیکوتین زیاد و قهوه مورد دیگری این امر است.
  • سومین دلیلی که می‌توان برای این مشکل بیان کرد، رنگ تاتو مصرفی است. به طور معمول از رنگ مشکی برای این امر استفاده می‌شود اما این رنگ می‌تواند در اثر ماندگاری کم به آبی – خاکستری بدل شود.
  • جذب رنگدانه‌های مشکی در تاتو توسط پوست و باقی‌ماندن رنگ پایه جوهر که به رنگ آبی یا سبز است مورد دیگر ایجاد این مشکل است.
  • کیفیت جوهر بالا می‌تواند این روند را کندتر و دیرتر نماید.

علت ریختن تاتو خط چشم

در مورد ریختن رنگ تاتو خط چشم هم باید گفت:

  • علت ریختن یا رنگ نگرفتن تاتو استفاده از مواد بی کیفیت است.
  • مورد دیگر نوع پوست افراد است که در این امر تاثیر گذار خواهد بود.

در این صورت، شما بایستی با تتوکار صحبت کنید تا اقدام به تمدید و ترمیم تاتو نماید.

علت ابی شدن تاتو خط چشم
دلیل آبی و سبز شدن تتو خط چشم

مراقبت بعد از تاتو خط چشم

از جمله مواردی که پس از انجام تاتو خط چشم بایستی آنها را رعایت کنید، می‌توان گفت:

  • لازم است تا به مدت 3 روز بعد از اینکه تاتو را انجام داده‌اید، چشم‌ها را از شستن بازدارید.
  • لازم است تا به مدت 1 روز کامل، کمپرسی از یخ را بر روی پلک‌ها گذاشته و در این حالت، یخ را درون یک پلاستیک فریزری بگذارید. توجه کنید که این کار را به مدت طولانی انجام ندهید؛ چراکه باعث سردرد خواهد شد.
  • از همان روز اولی که این کار را انجام داده‌اید، به مدت 1 هفته از پماد آ چشمی استفاده کنید. این کار را می‌توانید در روز 3 بار با کمک گوش پاک کن انجام دهید.
  • شما می‌توانید همچنین از پماد هیدروکورتیزون چشمی نیز استفاده نمایید که در این حالت می‌توانید روزی یک بار از گوش پاک کن بر روی چشم استفاده نمایید.
  • لازم است به جد از کندن یا حذف نمودن چیزی در محل تاتو پرهیز کنید.
  • لازم است تا 1 هفته از ایجاد حساسیت مانند رفتن به استخر و سونا بپرهیزید.
  • با نظر پزشک شما می‌توانید از واکسن هپاتیت B استفاده کنید تا در هنگام تاتو کردن احتمال ابتلا به این بیماری کاهش یابد.
  • بعد از انجام تاتو می‌توانید از کرم‌های آنتی بیوتیک استفاده کنید تا پوست را با آن ضدعفونی نمایید.
  • همچنین می‌توانید پانسمان را برای پوشاندن آن به مدت چند روز به کار ببرید. این کار آن را از قرار گرفتن در معرض آفتاب (به صورت مستقیم) حفظ می‌کند.
  • توجه کنید که انجام تاتو خط چشم یک کار بسیار حساس و دقیق است که بهتر است روش‌های دیگری را برای آن درنظر داشته باشید.

قبل از اینکه تاتو خط چشم را نیز انجام دهید، بایستی درنظر داشته باشید که:

  • سابقه جراحی، لیزیک و لازک چشم را نداشته باشند.
  • سابقه آلرژی‌های پوستی و
  • همینطور بقیه مواردی که در حالت کلی میکروپیگمنتیشن منع مصرف دارد، نباید داشته باشند.
  • افرادی که برای این کار انتخاب می‌شوند، لازم است تا اضطراب زیادی نداشته باشند تا بتوانند بدون حرکت یا حداقل حرکت عملیات را انجام دهند. برای افرادی که خیلی اضطراب دارند، بایستی از قرص آرامش بخش استفاده کنیم.

عوارض تاتو خط چشم

از جمله عوارضی که می‌توان برای تاتو خط چشم بیان کرد، بایستی گفت:

  • تاتو خط چشم یک روش دائمی (یا دراز مدت) است که می‌تواند مدت زیادی اثرات خود را باقی بگذارد. به همین دلیل اگر بخواهید آن را پاک کنید، مجبور خواهید شد تا دوباره هزینه کنید و تتو را پاک کنید (که ممکن است به صورت کامل پاک هم نشود).
  • از سوی دیگر، ممکن است مد روز عوض شود و شما بخواهید مدل جدیدی را امتحان کنید که با مشکل قبل مواجه خواهید شد.
  • در بیشتر موارد در آرایشگاه‌ها و اماکن دیگر، تمهیدات پزشکی اعمال نمی‌شود.
  • استفاده از رنگ برای تاتو خط چشم می‌تواند به علت شیمیایی بودن این ماده در پلک‌ها نیز با خطر همراه باشد. در صورتیکه چشم شما حساسیت داشته باشد، منجر به کوری خواهد شد.
  • عدم استفاده از سوزن‌هایی که استریل شده‌ هستند، منجر به بیماری‌هایی مانند عفونت، هپاتیت و ایدز می‌شود.
عوارض تاتو خط چشم
مشکلات تاتو خط چشم

ورم چشم بعد از تاتو

با مطالعه بخش قبل باید متوجه شده باشید که انجام تتو خط چشم می‌تواند یکی از دردسرسازترین راهکارهای آرایشی برای شما باشد. از سوی دیگر، در صورتیکه سوزن منجر به پاره شدن و آسیب به قسمت پلک شود، بافت‌های کره چشم آسیب می‌بینند و این می‌تواند منجر به ورم شدن چشم شود.

ورود رنگ از این طریق به چشم حساسیت‌های چشمی را در برخواهد داشت. همچنین ورم چشم، خارش و قرمزی آن می‌تواند از از جمله علائم آلرژی بعد از تاتو باشد. ورم بعد از تاتو می‌تواند رخ دهد. به همین جهت شما می‌توانید از کیسه‌های یخ برای کاهش آن استفاده کنید که بعد از مدتی رفع می‌شود. مدت زمانی که معمولا می‌تواند این ورم طول بکشد تا 5 روز پیش بینی شده است.

آموزش بی حسی تاتو خط چشم

برای بی‌حسی می‌توانید از پماد زایلاپی و یا پماد عقرب نیز استفاده کنید. برای استفاده می‌توانید از این ماده روی یک تکه پلاستیک تمیز که سر آن تیز نیست استفاده کنید. برای اینکار میکرو براش استفاده می‌شود. میکرو براش یک وسیله (ابزار پلاستیکی کوچک) است که در موارد بسیاری از جمله تتو، کاشت مژه، دندانپزشکی و … برای بی‌حسی، پخش رنگ، ریموور و … استفاده می‌شود. مواد بی‌حسی را به مقدار کم، روی توک آن آغشته کنید، سپس بر روی محدوده موردنظر برای بی‌حسی تاتو اعمال کنید. به صورت نازک یک لایه خط روی محل (روی قسمت پایین پلک جایی که مژه‌ها قرار دارند) به مقدار کم بکشید.  از متقاضی بخواهید کامل چشمان خود را در حین اعمال این ماده ببندد.

حال بایستی با یک انگشت، پوست پلک را کمی بالا بکشید تا پلک صاف شود. در حالیکه چشم بسته است، با استفاده از یک خلال دندان یا یک تیکه پلاستیکی، مواد بی‌حسی را در محل موردنظر جمع کنید.این کار را با جمع آکردن و به سمت پایین کشاندن این ماده اعمال کنید. این کار باعث می‌شود تا یک خط نازک دقیقا در محل مژه‌ها روی پلک ایجاد شود. دقت کنید که بی‌حسی درون چشم مشتری نرود. درصورتی که بی‌حسی به چشمان مشتری برود، می‌توانید از قطره استریل چشمی استفاده نموده و حین کار زمانی که بی‌حسی زدید و درون چشم نفوذ کرد، مشتری به علت وجود لیدوکائین در بی‌حسی دچار سوزش چشم می‌شود، از این قطره استفاده می‌کنید تا با تزریق 1 – 2 قطره درون چشم، اون بی‌حسی را کامل بیرون می‌کشد.

آموزش بی حسی تاتو خط چشم
شیوه بیحسی در تاتو خط چشم

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 2.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 19

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا