شیرینی پزی

بهترین کیک تولد دخترانه [جدیدترین مدل‌ها + روش تزئین آن]

انواع کیک تولد دخترانه شیک و لاکچری

کیک تولد دخترانه یکی از المان‌های مهم در روز جشن تولد است که می‌بایست در تهیه آن به نکات مختلفی توجه شود. از استایل و رنگ آن گرفته تا کاراکترها، استیکرها، طرح‌هایی که با خمیر کیک تهیه می‌شوند و سلیقه دخترانه همگی جزوی از دیزاین یک کیک‌های تولد دخترانه است. در ادامه با ما باشید تا به بررسی مدل‌های مختلف این نوع کیک‌ها بپردازیم.

انواع کیک تولد دخترانه

کیک تولد یکی از آن دسته مواد خوراکی است که می‌توانید به کمک آن برای جشن تولد و یا جشن‌های دیگر، فرزندان خود را سورپرایز کنید. در این حالت می‌توان برحسب سلیقه و یا منحصربه فرد بودن عقیده فرد، اقدام به تهیه انواع کیک‌های تولد دخترانه نمود که در ادامه می‌خواهیم به مدل‌های مختلف آن بپردازیم. بسته به سن، جنسیت و نیز علاقه‌ای که دختران شما دارند، انواع کیک تولد دخترانه موجود است. در این حالت باید گفت:

  • کیک‌های دخترانه ساده: مدلی از انواع کیک‌های ساده هستند که معمولا بدون آرایش و یا با یک لایه کرم و تزئین ساده می‌توانند تهیه گردند.
  • کیک تولد خامه‌ای: این مدل کیک‌ها بسیار رایج هستند و می‌توان از خمیر فوندانت برای تهیه آنها استفاده کرد. شما می‌توانید طعم‌های جالبی را برای تهیه آن داشته باشید که برحسب سلیقه و اشکال روی آن متفاوت هستند. مدل‌های مختلف کیک تولد خامه‌ای به شرح زیر می‌باشند: کیک تولد شکلاتی، میوه‌ای، پایه مغها و غیره.
  • کیک‌های تزئینی با شخصیت‌های کارتونی: یکی از انواع کیک های تولد دخترانه بسیار جذاب، مدل‌هایی هستند که با شخصیت‌های کارتونی تزئین می‌شوند. به عنوان مثال می‌توان به کیک‌های شاهزاده‌های دیزنی، شخصیت‌های السا، کیتی، پونی کوچولو و غیره اشاره کرد. وارد کردن این شخصیت‌های کارتونی می‌تواند از طریق یک لایه نازک پلاستیکی به همراه رنگ‌های خوراکی، پوسترها و غیره انجام شود.

"معرفی

کیک تولد دخترانه ساده

سادگی یکی از مدل‌ها و استایل‌هایی است که حداقل‌ترین استاندارد لازم را برای داشتن یک جشن تولد خوب فراهم می‌کند. از سوی دیگر، همه افراد به مدل‌های بروز و جذاب اعتقادی ندارند بلکه استایل‌های ساده می‌تواند آنها را بیشتر شگفت زده کند. در این حالت این مدل نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد که برای رده‌های سنی نوجوان و جوان مناسب است. برای ساخت مدل‌های ساده می‌توانید از رنگ‌بندی‌های جذاب بر روی کیک و نیز استیکرها یا کاراکترهای مورد علاقه کودک نیز استفاده کنید.

طرح‌های مختلفی برای ساخت یک کیک تولد دخترانه ساده وجود دارد که از آن جمله باید گفت:

  • مدل‌های طرح دار گل: این طرح می‌تواند بسیار ساده اما در عین حال بسیار جذاب باشد. در این حالت معمولا کیک‌پز ها از ابزارهای خاصی استفاده می‌کنند که یکی از متداول‌ترین آنها قیف خامه زن است. استفاده از خامه‌های رنگی در ایجاد چنین طرح‌های گلی بسیار موثر هستند.
  • مدل‌های لاکچری: این مدل در کنار داشتن یک کیک کاملا ساده اما با استفاده از عوامل تزئینی لاکچری به کار می‌رود. به عنوان مثال می‌توان به استفاده از گل‌ها یا ریسه‌های مرواریدی روی کیک اشاره کرد که می‌تواند جلوه لاکچری به کیک شما بخشد.
  • مدل‌های استیکری: ممکن است در برخی از مدل‌های ساده برای کمتر کردن هزینه، از استیکرها استفاده شوند که می‌تواند کیک‌های ساده شما را جذاب‌تر کند.

کیک تولد دخترانه جوان

اما مدل‌های کیک تولد دخترانه جوان چیست؟ در این خصوص می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد. برخی از ایده‌هایی که می‌توانید برای تهیه کیک های تولد دخترانه جوان داشته باشید به شرح زیر هستند:

  • پرنسس دیزنی: این مدل از انواع کیک های تولد دخترانه به طور معمول دارای جذابیت‌های بسیاری برای دختران جوان است. چراکه این دسته از افراد کارتون‌ها و نمایش‌های مختلفی را تاکنون تماشا کرده‌اند و کمی با مد روز آشنا بوده و سلیقه خود را بروز داده‌اند. شما می‌توانید طرح پرنسس دیزنی موردنظر او را از طریق استیکر و یا عکس روی کیک قرار داده و طرح خود را جذاب کنید.
  • رافل‌های صورتی: کیک‌های رافل یکی از جذاب‌ترین نوع کیک‌هایی هستند که می‌توانید از آنها برای تهیه یک مدل جذاب استفاده کنید. در این حالت می‌توانید برخی دیگر از ترئین‌ها را نیز به کار ببرید که شامل کیک‌های کوچک تزئینی، گل و غیره هستند.
  • مدل‌های گل: همانطور که در بخش قبل هم ذکر کردیم، مدل‌های کیک گل دار نیز بسیار رایج هستند و می‌توان آنها را برای کیک های تولد دخترانه جوان نیز درنظر گرفت.
معرفی کیک تولد دخترانه
معرفی کیک های تولد دخترانه بزرگسال

کیک تولد دخترانه عروسکی

مدل‌های عروسکی از انواع کیک‌های تولدی هستند که معمولا برای دسته کودکان و نوجوانان استفاده می‌شوند. در این حالت می‌توانید کیک‌های تولد خود را به صورت کامل عروسکی و یا به همراه مدل‌های عروسک سه بعدی طراحی کنید. به طور معمول طرح کیک تولد عروسکی به چند شکل اعمال می‌گردد که عبارتند از:

  • استفاده از خمیر کیک که می‌تواند برای ساخت اشکال عروسک استفاده شوند.
  • استفاده از عروسک‌های باربی واقعی که می‌توان کیک را براساس سایز و طراحی آنها ساخت.
  • استفاده از استیکرهای خوراکی که می‌تواند بر روی کیک‌ها نصب شده و استایل عروسک بودن را به کیک های تولد دخترانه ببخشد.
  • مورد دیگر از حالت کیک های تولد دخترانه عروسکی آن است که از اگر قصد دارید تا هزینه کمتری بپردازید، از استیکرها فانتزی و عکس‌ها در کنار کیک خود بهره ببرید که این کار می‌تواند با چند تکه عکس شمایل بهتری را برای کیک تولد دخترانه شما ایجاد نماید.

ساخت و طراحی دقیق کاراکتر عروسکی در این نوع عروسک‌ها کار سختی است که منجر می‌شود تا شما نتوانید آنها را در خانه تهیه کنید. اما استفاده از روش 1 یا 4 می‌تواند فرآیند و امکان ساخت آنها را در خانه راحت‌تر کند.

کیک تولد دخترانه فانتزی

مدل‌های فانتزی، انواع دیگری از کیک تولد دخترانه هستند. در این حالت بیشترین طرح‌های به کار رفته برای ساخت کیک از انیمیشن‌ها و نیز کارتون‌های روز استفاده می‌شود. چراکه کیک‌های فانتزی در نوع خود، مدل‌هایی هیجان انگیز و نیز جذاب هستند. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در کیک های تولد دخترانه فانتزی استفاده می‌شود، به کار بردن خامه یا خمیر فوندانت است که در ساخت شخصیت‌ها، جذاب‌تر کردن و تزئین کیک و نیز طعم و رنگ دادن به آن به کار می‌روند. هرچقدر ظرافت به کارگیری از این المان‌ها بیشتر باشد، الگوی ساخته شده برای کیک های تولد دخترانه فانتزی جذاب‌تر خواهد بود.

برخی دیگر از نکاتی که باید در تهیه یک کیک تولد دخترانه فانتزی به آن توجه کنید، شامل درنظر گرفتن الگو و سلیقه کودک، رنگ‌بندی و کاراکترهای مورد علاقه کودک است. نکته دیگری که می‌بایست در تهیه این نوع کیک‌ها به آن توجه کنید، استفاده از خلاقیت و سلیقه طراح است که می بایست در ساخت این مدل کیک‌ها به گونه‌ای عمل کند تا جذابیت لازم را داشته باشد. در غالب مدل‌های فانتزی غالبا از رنگ‌های شاد به همراه کاراکترها و عروسک‌ها استفاده می‌شوند که می‌توانید از میوه‌های خوشرنگ مانند توت فرنگی، موز و غیره نیز برای جذاب‌تر کردن آن بهره ببرید.

"خرید

کیک تولد دخترانه لاکچری

استفاده از کیک‌های تولد دخترانه لاکچری یکی از آن دسته محصولاتی است که منحصرا برای داشتن یک جشن متفاوت ساخته می‌شوند. در تهیه این نوع کیک‌ها، همانطور که از نام آنها پیداست، می‌توان از المان‌های مختلفی استفاده کرد که از آن جمله باید به گل‌ها، رنگ‌های طلایی و خاص، تزئین‌های بسیار زیاد که می‌تواند از پروانه‌ها و یا با عروسک‌ها و سایر المان‌های دیگر باشد استفاده می‌گردند.

یکی دیگر از مشخصه‌های کیک‌های لاکچری، مدل‌های چند طبقه آن هستند که می‌توانند برای مراسم‌های رسمی‌تر که میهمانان بیشتری دعوت می‌شوند، استفاده شود. این مدل از کیک‌ها دیزاین‌های بسیار متفاوتی دارند که در طراحی آنها جزئیات زیادی رعایت می‌شود تا ظاهر جذابی داشته باشند. اگر قصد دارید تا یک کیک تولد خاص را تهیه کنید، پیشنهاد ما آن است که از کیک تولد دخترانه لاکچری استفاده نمایید.

کیک تولد دخترانه شیک

مدل‌های کیک دخترانه شیک بهترین انتخابی هستند که می‌توانید برای تزئین کیک در رده سنی 20 تا 30 ساله استفاده کنید. در این حالت عناصر مختلفی به کار گرفته می‌شود که شامل مروارید، نگین‌ها و کریستال‌های خوردنی هستند. این المان‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تزئینات بسیار جذابی را برای کیک‌های خود داشته باشید. شما می‌توانید از پایه‌ها و ابزارهای دیگری نیز برای تهیه کیک‌های دخترانه شیک بهره ببرید که شامل پایه‌ها ظرف کیک خوری می‌باشد و می‌تواند استایل بسیار جذابی را برای این دسته از کیک‌ها ایجاد کند.

کیک تولد دخترانه خاص

برای تهیه یک کیک تولد خاص دخترانه می‌توان از ایده‌های بسیار زیادی بهره برد. بهترین کار آن است که کاراکتر موردعلاقه او را در کیک تولد بچسبانید. همچنین می‌بایست این نوع کیک‌ها تنها و منحصرا برای شخص او طراحی شود. به این معنا که این کیک می‌بایست با سلیقه و علاقه شخصی او ایجاد شده باشد و نیز شامل مدل‌هایی باشد که از نظر رنگ‌بندی و یا طرح به سلیقه فرد نزدیک باشند.

المان‌های دیگری که می‌توانند منجر به خاص‌تر شدن کیک‌های تولد شوند، بهره مندی از عناصر تزئینی و گران‌بها است یا حداقل مواردی که ظاهر جذابی دارند. به عنوان مثال، گوی‌های مرواریدی یکی از این موارد است. شما می‌توانید از تزئین‌های پروانه و یا گل‌های تزئینی نیز برای جلب توجه مخاطب خود استفاده کنید. بهتر است در تیهه کیک‌های تولد دخترانه از پایه‌ها و نیز بستر مناسب جهت ایجاد ظاهر جذاب‌تر نیز استفاده گردد.

"<yoastmark

کیک تولد دخترانه بزرگسال

کیک تولد دخترانه بزرگسال چیست؟ فرقی ندارد در چه سنی باشید، اگر برای فردی با ارزش باشید، او تلاش می‌کند تا هرسال برای شما جشنی را ترتیب دهد. اگر در سن بزرگسال، جوان یا میانسالی هستید، گرفتن جشن تولد یک امر نامعمول است که به همین خاطر ممکن است عده‌ای در مورد آداب و استایل آن شک و تردید داشته باشند. در این حالت باید گفت:

  • استایل کیک تولد دخترانه بزرگسال فارغ از سلیقه فرد، بدون استیکر است.
  • در این نوع کیک‌ها، معمولا از خمیر، قیف و ماسوره برای تزئین کیک‌ها استفاده می‌شوند.
  • شما می‌توانید از عکس‌ها و خاطرات ماندگاری که در زندگی یکدیگر دارید، الگوبرداری کرده و طرح‌های جذابی را تهیه کنید.
  • یکی از استایل‌های بسیار جذاب در ساخت کیک های تولد دخترانه بزرگسال، استفاده از گل‌ها رز و صورتی است که می‌تواند به صورت واقعی و یا با خمیر ایجاد شده باشد.
  • بسته به سلیقه فرد، در تهیه این مدل کیک‌ها می‌توانید از طرح‌های ساده آن استفاده کنید.

کیک تولد دخترانه یک سالگی

یکی از مهم‌ترین و جدیدترین کارهایی که می‌توانید در زندگی خود انجام دهید، گرفتن تولد یکسالی فرزندتان است که می‌تواند خاطر جذابی باشد. در ساخت یک کیک تولد دخترانه یکسالگی می‌توان اشکال مختلفی را درنظر گرفت. به طور معمول این نوع کیک‌ها در رایج‌ترین حالت به صورت کروی تهیه شده و یک عدد بالای آن نوشته می‌شود. این نوع کیک‌ها یک طبقه ساخته می‌شوند و ممکن است در برخی موارد به جای عدد 1 نیز یک شمع نمادین قرار داد. با این حال بنا به توصیه محققان، گذاشتن شمع و نیز روشن کردن آن، زمانی که فرد آن را فوت می‌کند منجر به ترشح بزاق و بیش از 1500 درصد میکروب بر روی مواد می‌گردد. این کار موجب شده تا محققان این ایده را حذف کنند.

نکته‌ای که باید توجه کنید، سن کودکتان است. جالب است بدانید در زمان شیرخوارگی، موادی که به کودک داده می‌شود منجر به شکل گیری سلیقه غذایی او می‌گردد. همچنین توجه کنید که اگر قصد دادن کیک به کودک یکساله را دارید، بهتر است مقدار شیرینی آن کمتر باشد. برای این کار می‌توان از مایه خامه استفاده کرد. چراکه خوردن کیک برای کودکان به مقدار کم اما لیسیدن آن بیشتر انجام می‌شود.

کیک تولد دخترانه کوچک
کیک های تولد دخترانه یکسالگی

آموزش تزیین کیک تولد دخترانه

تزئین کیک به همان اندازه که تهیه کیک مهم است، می‌بایست قابل توجه باشد. در این صورت باید گفت برای تهیه کیک می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید که عبارتند از:

  • روش اول برای تزئین کیک تولد دخترانه آن است که از خامه استفاده کنید. شما می‌توانید از خامه به عنوان یک لایه بین طبقات کیک‌ها استفاده کنید. خامه‌ها می‌توانند در رنگ‌بندی‌های مختلفی ارائه شوند.
  • روش دوم برای تزئین کیک تولد آن است که از ماسوره استفاده کنید. در این حالت قادر هستید تا خامه قنادی را به همراه ماسوره تزئین کرده و تنها به قیف، خامه قنادی و نیز رنگ مجاز خوراکی نیاز خواهید داشت. در این حالت چند قطره از رنگ خوراکی مجاز را به خامه اضافه کرده تا زیباتر شود. حال با قیف خامه را در ماسور ریخته و برای تزئین استفاده می‌کنید.
  • روش دیگر برای تزئین این نوع کیک‌ها آن است که از خامه ماسوره در رنگ‌بندی‌های مختلف استفاده کرده و کل سطح روی کیک را رنگارنگ کنید.
  • روش چهارم برای تهیه کیک های تولد دخترانه، استفاده از میوه‌هایی با رنگ‌بندی‌های متفاوت است که از آن جمله می‌توان به توت فرنگی، کیوی، موز، آناناس و غیره اشاره کرد.
  • شما می‌توانید از خمیر فوندانت نیز استفاده کنید. در این صورت بهتر است یک خمی را در سطح میز پهن کرده، آنها را ورز بدهید. حال با یکسری قالب بر روی آن، اشکالی را ایجاد کنید که می‌تواند دایره‌ و یا ستاره و غیره باشند. بهتر است این خمیرها از چند رنگ جذاب مانند زرد، آبی و قرمز باشند. حال آنها را بر روی کیک خود بچسبانید. این کار با مرطوب کردن سطح کیک با یک قلمو و چسباندن این خمیرها انجام می‌گردد.

جدیدترین کیک تولد دخترانه

اگر به دنبال جدیدترین مدل‌های کیک تولد دخترانه هستید، می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید که عبارتند از:

  • کیک‌های تولد مینیون‌ها،
  • کیک تولد دیزنی لند،
  • کیک تولد فوتبال،
  • کیک تولد ماشین‌ها،
  • کیک تولد میکی موس،
  • کیک تولد یونیکورن،
  • کیک‌های تولد کیوت کت،
  • کیک تولد کریکت،
  • کیک تولد دیزنی فروزن،
  • کیک تولد گلف.

زیباترین مدل کیک تولد دخترانه

کیک تولد دخترانه زیبا یکی از مدل کیک‌هایی است که می‌توانید با آنها دختران خود را سورپرایز کنید. برای تهیه زیباترین کیک‌های تولد دخترانه می‌توانید از ایده‌های مختلفی کمک بگیرید. به عنوان مثال می‌توان به دیزاین‌های جذابی اشاره کرد که الگو گرفته از کاراکترهای مختلف هستند. شما می‌توانید از این مدل‌ها برای غافلگیر کردن فرزند خود استفاده کنید. برای زیباترین مدل کیک تولد دخترانه، پیشنهاد ما آن است که از طرح‌های یونیکورن، دیزنی، میکی موس و غیره استفاده کنید.

در این مقاله راجع به انواع کیک پسرانه مطالعه کنید.

خرید کیک تولد دخترانه
روش تزئین کیک تولد دخترانه

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.6 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 14

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا