فرهنگ و هنر

راهنمای انتخاب بهترین مدل مبل برای دکوراسیون اتاق پذیرایی

آگاهی از انتخاب بهترین مدل مبلمان برای دکوراسیون اتاق پذیرایی و نحوه چیدمان یک اتاق نشیمن مهم است. همه ما می دانیم که اتاق های پذیرایی، فضای مهمی از منزل ما هستند و از دوستان و خانواده در آنها استقبال می کنیم.

با توجه به اینکه از این فضا برای پذیرایی از مهمان ها استفاده می کنیم و به‌ علاوه ساعات خوشی را در کنار دوستان و آشنایانمان در آن‌ها می‌گذرانیم، بهتر است با انتخاب یک طراحی متفکرانه و آگاهانه و از آن مهمتر، استفاده از مدل مناسب مبلمان فضا را دلنشین تر و خوشایند تر کنیم.

هنگام خرید مبلمان اتاق پذیرایی باید به مواردی همچون راحتی، صمیمیت، کاربردی بودن، دوام، و همچنین نوع کفپوش یا دکوراسیون توجه کرد. در ادامه مطلب با این توضیح همراه شما خواهیم بود که چطور مبلمانی را انتخاب کنید که شیک به نظر برسد، با بودجه شما مطابقت داشته باشد و علاوه بر این از ماندگاری بالایی برخوردار باشد.

در انتخاب بهترین مدل مبلمان برای اتاق پذیرایی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

به طور کلی، اتاق پذیرایی برای افراد مختلف، اهداف متفاوتی دارد. در برخی از خانه ‌ها، این فضا به عنوان محل تجمع افراد خانواده استفاده می شود، در حالی که در برخی دیگر بیشتر برای مهمانان به کار می رود. در هر صورت، هنگام انتخاب بهترین مدل مبلمان برای پذیرایی، مسائل خاصی وجود دارد که باید آنها را بررسی نمایید.

– تعیین نقطه کانونی اتاق پذیرایی

یکی از موارد مهم این است که نقطه کانونی اتاق را تعیین کرده و مبلمان را در اطراف آن بچینید. در برخی اتاق ها، نقطه کانونی یک ویژگی موجود مانند شومینه یا پنجره خواهد بود، و در برخی، چیزی است که شما به اتاق می آورید مانند تلویزیون.

– فضایی مناسب برای گفتگو

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب مبلمان باید به آن توجه کنید این است که افراد بتوانند به راحتی و بدون فشار یا فریاد زدن با یکدیگر صحبت کنند. اگر اتاق پذیرایی بزرگ باشد، ممکن است بخواهید چند ناحیه مکالمه متفاوت ایجاد کنید.

– قرار دادن مبلمان دور از دیوار

مبلمان را از دیوارها دور کنید. لمس کامل مبلمان با دیوارها یکی از بزرگترین اشتباهات افراد در اتاق پذیرایی است. در مقابل، قرار دادن نزدیک، محیط صمیمی تری را ایجاد می کند.

انتخاب بهترین مدل مبلمان اتاق پذیرایی با توجه به طراحی فضا

طراحی اتاق پذیرایی شما به چه صورت است؟ آیا به دنبال یک سبک کلاسیک هستید یا طرح مدرن و پیچیده را ترجیح می دهید؟ از طرح‌ های تزئینی زیادی استفاده می کنید یا از سبک‌های ساده و ساده لذت می‌برید؟ قبل از خرید مبلمان، باید درک روشنی از طراحی دکوراسیون فضای مورد نظر خود داشته باشید. به این فکر کنید که چه رنگ ها و طرح هایی می پسندید و اینکه سبک های مختلف در کنار مدل مبلمان شما، چگونه به نظر می رسند؟

بررسی نمایید که آیا الگو یا طرحی وجود دارد که با یک کاناپه یا مدل خاص در تضاد باشد؟ اگر قبل از خرید این سوالات را در ذهن خود مطرح کنید، شانس بیشتری برای یافتن مبلمان مناسب برای اتاق پذیرایی خواهید داشت. در ادامه با بهترین و محبوب ترین مدل های مبلمان برای دکوراسیون اتاق پذیرایی آشنا خواهیم شد:

– مبل کلاسیک مدرن

مبلمان کلاسیک مدرن، نوعی مبل کلاسیک است که در اثر تغییراتی که روی آن انجام می شود، ظاهری مدرن نیز به خود می گیرد. در واقع، در این نوع مبلمان، از الگوهای کاملا مدرن استفاده می شود، برای مثال نوشتن برخی جملات خاص یا بهره گیری از طرح های فانتزی.

همچنین رنگ بندی آن برخلاف سبک کلاسیک که متنوع است، ساده و معمولا به صورت تک رنگ است. شما همچنین می توانید به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، آن را با نور طبیعی با غیر طبیعی هماهنگ سازید. برای مثال با نورپردازی های مختلف.

– مبل راحتی کلاسیک

مبل راحتی کلاسیک نیز نوعی مبلمان زیبا است که با سبک کلاسیک طراحی شده و به جز زیبایی، راحتی نیز یکی از امتیازات بزرگ آن به شمار می رود. برای مثال مبل مدل نگین، یک مبل فراوری شدن با فناوری روز ABS و اپوکسی است که می تواند زیبایی خیره کننده ای را به منزل شما ببخشد. یا مدل کیانا که می تواند انتخابی بی نظیر برای پذیرایی شما باشد.

در طراحی این گونه مدل ها، از انواع پارچه های مخمل و چرم استفاده می شود که می توانند جذابیت زیادی را به طرح مبلمان ببخشند. البته پارچه های طرح دار و ساده نیز در آنها به کار می رود که مشتریان می توانند با توجه به دکوراسیون و رنگ سایر لوازم، بهترین مدل مبلمان را انتخاب کنند.

خرید مبل فرانسوی

– مبل فرانسوی

مبل فرانسوی یا همان مدل لوکس دوست داشتنی، معرف تاریخ و هویت کشور فرانسه است. این نوع مبلمان خود به دو گروه تقسیم میشده، یک مدل برای سرمایه داران و اشراف زادگان و دیگری برای مردم عادی. امروزه، این دو گروه با هم تلفیق شده اند و جزء زیباترین طرح ها به شمار می روند. با توجه به رنگ ها و مدل های متنوع می توانید مبلمان خود را با مطابق با نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید.

– مبل فرانسوی کویین

مبل فرانسوی کویین نیز یکی از مدل های مبلمان فرانسوی است که با طرح ها و پارچه های مختلفی به بازار عرضه می شود. جالب است بدانید که این مدل مبلمان مورد استفاده اکثر اقشار ثروتمندان بوده است. این مبلمان زیبا از قرن هجدهم وارد فرهنگ آریایی شد و اکثر دکوراسیون های خاص از آن استفاده می کنند.

هماهنگی سایر لوازم و دکوراسیون با بهترین مدل مبلمان پذیرایی 

زمانی که مبلمان در جای خود قرار گرفت، مهم است که در مورد محل قرار دادن سایر لوازم موجود در اتاق فکر کنید. بدون شک شما چند آثار هنری، شاید یک تلویزیون و چند دیوارکوب خواهید داشت. به همان اندازه که در انتخاب مدل مناسب مبلمان برای اتاق پذیرایی فکر می کنید، باید به قرار دادن لوازم دیگر نیز توجه داشته باشید.

برای این کار می توانید موارد مختلف را امتحان کرده و ببینید چه چیزی بهترین است یا اینکه چه چیزی برای سبک زندگی شما مناسب می باشد. البته مطمئن شوید که اندازه گیری های شما مناسب است، تا هنگام قرار دادن مبلمان در اتاق با هیچ غافلگیری ناخواسته مواجه نشوید.

بودجه و نوع مبلمان برای دکوراسیون اتاق پذیرایی

وقتی در پی خرید و جستجوی یک مدل مبلمان مناسب برای اتاق پذیرایی خود هستید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که بودجه خود را مشخص کنید. چقدر می توانید برای مبلمان خود هزینه کنید؟ شما باید میزان بودجه ای را که می خواهید خرج کنید به خوبی در نظر بگیرید.

درک اینکه چقدر می توانید هزینه کنید و به بودجه پایبند باشید به شما کمک می کند تا تصمیم درستی در مورد مبلمان خود بگیرید. با تعیین بودجه خود قبل از خرید، می توانید به فروشگاه بروید و روی طراحی مبلمان، کیفیت مواد و چیدمان محصولات تمرکز کنید، نه اینکه تمام انرژی ذهنی خود را صرف محاسبه کنید که آیا می توانید هزینه آن مبل را بپردازید یا نه.

در نظر گرفتن کیفیت پارچه در بهترین مدل مبلمان اتاق پذیرایی

همیشه باید مبلمانی را که انتخاب کنید که از پارچه های با کیفیت تهیه شده باشد. قطعا پارچه های با کیفیت و گران تر، دوام بیشتری نسبت به پارچه‌ های ارزان ‌تر خواهند داشت، بنابراین انتخاب مدل مبلمان برای دکوراسیون اتاق پذیرایی با مواد با کیفیت اغلب یک سرمایه‌گذاری عاقلانه است. اگر فرزند کوچک دارید، قطعا از قبل اهمیت پارچه های مقاوم در برابر لکه را درک کرده اید.

– تعداد افراد در منزل

تعداد افراد در خانه شما باید عامل مهمی در انتخاب مبلمان شما باشد. اگر تنها زندگی می کنید یا معمولا تعداد مهمانانتان زیاد نیست، احتمالاً نیازی به یک مدل مبلمان با تعداد زیاد نخواهید داشت. در مقابل، چنانچه خانواده پرجمعیتی دارید، باید این موضوع را هنگام خریداری مدل مبلمان در نظر بگیرید و مطابق با این مسئله، تعداد صندلی های مبل خود را انتخاب نمایید.

خرید مبل فرانسوی

جمع بندی

به جز مواردی که در بالا ذکر شد و شما باید به عنوان راهنمای انتخاب بهترین مدل مبلمان برای دکوراسیون اتاق پذیرایی در نظر بگیرید، باید به روحیات و سلایق خود نیز توجه کنید. قطعا هر فردی سلیقه متفاوتی از دیگری داشته و همین امر می تواند در خرید مبلمان بسیار تأثیر گذار باشد.

فراموش نکنید که انتخاب مبلمان با توجه به قیمت های بالایی که امروزه مشاهده می کنید می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد. بنابراین در مورد راهنمایی و یک مشاوره صحیح و نیز همکاری با یک متخصص که با طراحی داخلی و انتخاب مبلمان به خوبی آشنا است، تردید نکنید. این به بازخورد مورد نیاز شما کمک کرده و باعث می شود در انتخاب مبلمان خود بیشتر دقت کنید.

مبل آنلاین یکی از سایت های معتبر برای خرید آنلاین مبلمان است که محصولات با کیفیتی را ارائه می کند. علاوه بر این، با برخورداری از متخصصین و طراحان دکوراسیون داخلی می تواند در انتخاب بهترین مدل مبلمان کمک زیادی به شما بنماید. مدل های متنوع مبلمان موجود در این سایت مستقیما از تولید کننده عرضه می شوند و قیمت بسیار مناسبی دارند.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا