تکنولوژی

بهترین موتور برق های بازار: چه نوع موتور برقی بخریم؟

ویژگی‌ های مهم موتورهای برق + آشنایی با ژنراتور

اگر به دنبال خاموشی‌هایی که در سراسر کشور رخ داد، به فکر این افتاده‌اید که بهترین موتور برق های موجود در بازار را شناسایی کرده و یکی از آنها را تهیه کنید، در این مقاله باید تا پایان همراه باشید. در این قسمت از مجله جوان ایرانی، می‌خواهیم کمی راجع به چیستی موتور برق، انواع آن، بهترین مدل‌هایی که می‌توانید در بازار پیدا کنید برای مصارف خانگی و صنعتی و در نهایت چند نکته مهم که حتما باید در خرید این تجهیزات به آن توجه داشته باشید را بیان می‌کنیم. بنابراین در این مقاله حتما تا انتها همراه ما باشید.

 

ژنراتور برق چیست؟

همه ما ممکن است در طول زندگی خود، با مشکل بی برقی به خصوص در دوران تابستان با افزایش مصرف برق روبرو شویم؛ زیرا دیگر شبکه برق رسانی قادر به تامین بار موردنیاز مشترکان نیست و در اثر سهمیه‌بندی و …، برق برای بسیاری از مشترکان در مدت‌های خاصی قطع می‌شود. اگرچه قطعی برق می‌تواند برای برخی فقط در حد ایجاد یک حس ناخوشایند باشد، اما ما شاهد آن هستیم که مصرف‌کنندگانی که به صورت تجاری و صنعتی فعالیت می‌کنند، فعالیت‌های بیمارستان‌ها و اماکن مهم نیاز اضطراری به وجود برق پایدار دارند؛ زیرا متحمل ضرر‌های سنگین مالی و جانی می‌شوند. همین دلیل باعث شد تا از گذشته تاکنون، مهندسان برق به دنبال فراهم کردن منبعی جداگانه و مستقل برای برق باشند، این منبع مستقل، موتور برق نام دارد که با نام ژنراتور برق نیز شناخته می‌شود.

در کنار این مورد، لازم است بدانیم که ژنراتورهای برق به عنوان سیستم‌های برق اضطراری شناخته می‌شوند. این سیستم‌ها به صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌گردد که شامل سیستم‌های خودکار با کمترین وقفه در هنگام قطع و وصل کردن برق هستند و نیز سیستم دوم که به صورت دستی توسط فرد فعال می‌شود که دسته دوم بیشتر برای مصارف شخصی مانند آسانسورها و پمپ آب و … استفاده می‌گردد.

در واقع موتور برق دستگاهی است که توسط سوخت شامل گازوئیل، بنزین یا گاز راه‌اندازی شده و برق را تولید می‌کند. ممکن است شما هم در دبیرستان با آن آشنا شده باشید که ژنراتور دستگاهی است که به طور کلی، با تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی، برق را تولید می‌کند. در واقع موتور برق، در اینجا سوخت مصرف کرده و از طریق انرژی مکانیکی، تولید برق می‌کند. اجزای اصلی در موتورهای برق عبارتند از: موتور که برای تبدیل انرژی سوخت به مکانیکی استفاده می‌شود، ژنراتور که انرژی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل می‌کند، تنظیم کننده ولتاژ که یک مدار برای اندازه‌گیری ولتاژ بوده و آن را ولتاژ مرجع مقایسه می‌کند و از این طریق، ولتاژ را اندازه می‌گیرد، تنظیم‌کننده سرعت که به آن گاورنر هم گفته می‌شود و سرعت موتور را می‌تواند با اندازه‌گیری دقیق فرکانس برق ژنراتور مقایسه و تنظیم کند.

حال که با موتور برق آشنا شدیم، با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین موتور برق های موجود در بازار بپردازیم و با مهم‌ترین مدل‌ها در این عرصه آشنا شویم.

ژنراتور برق چیست؟

انواع و ویژگی‌ های مهم موتورهای برق

در مورد انواع موتورهای برق که امروزه به علت مصرف برق بیش از حد ناشی از تولید بیت‌کوین و خشکسالی، تولید آن افت قابل ملاحظه‌ای کرده بود و شبکه برق کشور از پس تامین بار موردنیاز مشتریانش بازمانده بود، بسیار محبوب شده‌اند، بایستی بدانید که موتورهای برق به دو قسمت تقسیم می‌شوند که این دو فاکتور مهم در تقسیم‌بندی آنها، نوع سوخت مصرفی و نیز نوع روشن شدن موتور است. بهترین موتور برق های موجود در بازار را براساس سوختی که مصرف می‌کنند، می‌توان به موتورهای برق دیزلی که به آن دیزل ژنراتور گفته می‌شود، موتور برق بنزینی و موتور برق گازسوز تقسیم می‌کنند.

  • موتور برق دیزلی: در مورد این نوع موتورهای برق باید گفت غالبا انرژی سوخت آنها گازوئیل است که به اصطلاح در بازار به آن دیزل ژنراتور گفته می‌شود. این نوع دستگاه‌ها در توان‌ها از چندکیلو تا چند مگاولت – آمپر ساخته شده‌اند که می‌تواند بسته به نیاز دستگاه‌هایی که برق آنها را تامین می‌کند، بسیار مناسب باشد. این دستگاه‌ها همچنین از ایمنی بالاتری در اثر خطرات انفجار برخوردار می‌باشد.
  • موتور برق بنزینی: از آنجایی که بنزین نسبت به دیگر سوخت‌ها به راحتی قابل دسترسی بوده و ارزان‌تر است، از این سوخت نیز برای تامین برق مورد نیاز موتورهای برق استفاده می‌گردد. دو ویژگی‌ مهمی که باید در مورد آن بیان کرد این است که عمر مفید این موتورها کمتر بوده و قابلیت اشتعال آنها در اثر همین سوخت بیشتر است که ایمنی آن را نسبت به دیگر موتورهای برق کاهش می‌دهد. استفاده از این نوع موتورها در هوای سرد، ایده‌آل نیست.
  • موتور گازسوز: سومین مدل از بهترین موتور برق های موجود در بازار، موتور گازسوز است که مشابه با موتور برق اضطراری بنزینی می‌باشد اما سوخت آن متفاوت است. از ویژگی‌های آن می‌توان به کاهش آلودگی هوا و نیز کم مصرف بودن این نوع موتورهای تولید برق اشاره نمود که در اثر سوخت آنها میسر شده است. اگر قصد خرید این نوع موتورها را دارید، باید بدانید که سوخت آن به راحتی در دسترس نیست.

اگر بخواهیم موتورهای برق را براساس نوع روشن شدن آنها دسته‌بندی کنیم، باید به دو نوع از بهترین موتور برق های موجود در بازار اشاره نمود که عبارتند از:

  • موتور برق هندلی: موتورهایی هستند که از نوع ژنراتور دستی بوده و به کمک هندل روشن می‌شوند. طریقه روشن شدن آن از طریق کشیدن یک طناب و چرخاندن موتور است.
  • موتور برق استارتی: در این نوع موتورها، کافیست ژنراتور را به کمک یک دکمه روشن کنید و از باتری در آن استفاده می‌شود.

برای مصارف خانگی معمولا یک موتور برق با توان اکتیو در حدود 3000 – 6500 کیلووات کافی است.

انواع و ویژگی‌ های مهم موتورهای برق

آشنایی با بهترین موتور برق های موجود در بازار

ابتدا نوع ژنراتور مورد نظر خود را انتخاب کنید (گازی یا باتری/خورشیدی) و سپس ژنراتوری را پیدا کنید که برق کافی را برای نیازهای شما تأمین می‌کند. در این حالت انتظار شما از این موتور روشن کردن یک آیفون است یا کل یک خانه؟ به همین خاطر باید به اندازه و قیمت و توان آنها توجه نمایید. از جمله بهترین موتور برق های موجود در بازار می‌توان گفت ( در ابتدا چند مورد از موتورهای برق خانگی را در این قسمت معرفی می‌کنیم که بسیار کاربردی هستند):

موتور برق لانسین LC3500AS (بنزینی)

یکی از بهترین موتور برق های موجود در بازار، موتور برق لانسین است که از جمله مشخصات آن می‌توان گفت:

  • قدرت این موتور برق در حدود 2.8 کیلووات است.
  • کیفیت همراه با گارانتی تضمین می‌شود.
  • حجم مخزن آن برای بنزین، 18 لیتر است.
  • وزن آن نسبتا سنگین بوده و صدای زیادی دارد.

این موتور برق از برند لانسین، دارای توان 3500 وات است که می‌توان به عنوان یک ژنراتور برق میان‌رده آن را در نظر بگیرید. کمپانی سازنده آن در چین قرار دارد و ساخت این کشور می‌باشد. برخلاف محصولات این کشور که جنس خوبی را ارائه نمی‌دهند، باید گفت این کمپانی با همکاری BMW، بیش از 35 هزار موتور این شرکت آلمانی را تولید کرده است و دارای استانداردهای آمریکایی و اروپایی می‌باشد. شما می‌توانید از توان و ظرفیت این موتور برق برای حدود 5 – 6 ساعت برای شارژ کردن و تامین برق اکثر لوازم خانگی استفاده کنید. البته توجه کنید که برای کولر گازی، اتو و هیتر، این زمان کاهش می‌یابد که با توجه به قیمت در نظر گرفته شده برای آن می‌تواند قابل توجیه باشد. شما می‌توانید از این وسیله برای تغذیه برق پمپ آب، روشن کردن لوازمی مانند یخچال‌های کوچک، تلویزیون، لپ‌تاپ و شارژ تلفن همراه استفاده نمایید.

موتور برق لانسین LC2000 i (بنزینی)

یکی دیگر از محصولات این برند، موتور برق LC2000 i است که از جمله مشخصات آن به طور خلاصه می‌توان گفت:

  • مصرف سوخت بسیار کمی دارد.
  • وزن آن طوری است که آن را قابل حمل می‌کند.
  • صدای آن بسیار کم است.
  • قدرت و توان پایینی دارد و قیمت آن زیاد است.

این مدل را می‌توان از جدیدترین دستگاه‌های برقی این شرکت دانست که برای مسافرت و حمل کردن مناسب می‌باشد. به دلیل طراحی خوبی که دارد، دفع صدا قابل ملاحظه‌ای دارد و برقی باکیفیت و کم نوسان را به شما تحویل می‌دهد (به دلیل فناوری Spmw به کار رفته در آن). شما می‌توانید از این دستگاه برقی برای 4 ساعت تغذیه در مسافرت برای مصارف کم توان استفاده نمایید.

موتور برق هوندا المکس SH5300 (بنزینی)

موتور برقی هوندا المکس از بهترین موتور برق های موجود در بازار است که به طور خلاصه می‌توان در مورد مزایا و مشخصات آن گفت:

  • امکان استارت سوئیچ الکتریکی و هندل را دارد.
  • در عین راندمان بالا، کمتری نوسان را به شما تحویل می‌دهد.
  • کیفیت و طول عمر خوبی دارد. حجم مخزن آن 18 لیتر است.
  • قیمت، وزن و صدای بالایی دارد.

هوندا یکی از مشهورترین برندها در زمینه موتورهای برقی است که محصول 2 کمپانی به نام هوندا و المکس است. این محصول ممکن است در مدل‌های تقلبی در بازار وجود داشته باشد، بنابراین دقت کنید که محصول اصلی آن که ساخت ژاپن است را تهیه کنید. مدل SH5300 می‌تواند تا 3800 وات توان مفید را برای شما تامین کند و نیازهای غالب مشتریان خود را تامین نماید. همچنین به دلیل کیفیت ساخت خوبی که دارد، می‌توانید آن را در میان محصولاتی با عمر بالا و کیفیت خوبی مشاهده کنید که به همین خاطر قیمت آن بالاتر است.

دیزل ژنراتور کوپ مدل KDF 8500WE (گازوئیل)

یکی دیگر از محصولات خوبی که در بازار بهترین موتور برق های موجود در بازار می‌توانید آن را مشاهده کنید، می‌توان به مدل دیزل ژنراتور کوپ مدل KDF 8500 WE اشاره نمود که مشخصات آن به طور خلاصه عبارتند از:

  • مصرف سوخت 18 لیتری و کیفیت تضمین شده با گارانتی
  • وزن و صدای زیاد

دیزل ژنراتور کوپ می‌تواند با سوخت گازوئیلی که دارد، نیاز شما برای توان‌های بیش از 5 کیلووات را برطرف نماید. این دستگاه می‌تواند نسبت به دستگاه‌های بنزینی، ایمنی و هزینه بهینه‌تری داشته باشد. توان این محصول بالاتر از مدل‌هایی است که تاکنون معرفی کرده‌ایم و به همین خاطر می‌تواند مدت بیشتری را برای تامین برق دستگاه‌ها در صورت خاموشی فراهم کند. به عنوان یکی از بهترین موتور برق های موجود در بازار، شما می‌توانید آن را به صورت استارتی و هندلی تهیه کنید که کمی تفاوت قیمت دارد. این محصول یکی از تجهیزات برقی ساخت کشور چین با کیفیت خوبی است که توسط یک نمایندگی معتبر در ایران ارائه می‌شود. شما می‌توانید برای تامین برق منزل خود در یک محدوده زمانی خاموشی از این محصول به خوبی استفاده کنید و باید آن را در جای مناسبی قرار دهید.

آشنایی با بهترین موتور برق های موجود در بازار

 

اگر می‌خواهید بدانید در هنگام قطعی برق چگونه به سادگی نور ایجاد کنیم، این مقاله را بخوانید:

ایجاد نور در هنگام قطع برق

 

معرفی چندین مدل از بهترین موتور برق های موجود در بازار

Westinghouse Outdoor Portable Generator

ژنراتور گاز وستینگهاوس با توان 3600 وات کار می‌کند که برای لوازم RV، وسایل و چراغ‌ها بیش از حد کافی است. این دستگاه می‌تواند از بنزین یا پروپان استفاده کند و در صورت کارکرد در حدود 1000 وات، 14 ساعت انرژی در یک مخزن کامل دریافت خواهید کرد. این دستگاه از نظر قدرت و بهره خروجی، یک انتخاب میان‌رده است یعنی نه خیلی بی‌ارزش و نه خیلی ارزان، و نه بیش از حد قدرتمند و نه گران قیمت. این دستگاه برای کمپینگ‌ها و دوشاخه ها و پریزهای RV آماده می‌شود. اگر خانه کوچک است نمی‌توان از آن به عنوان یک ژنراتور خانگی استفاده کرد، اما برای تأمین نیروی پشتیبان چند وسیله خانگی گزینه مناسبی است مانند یخچال و پمپ‌های حرارتی طراحی شده است. این وسیله به راحتی راه‌اندازی می شود و برند آن، وستینگهاوس ژنراتورهای معتبری را تولید می‌کند که می‌توانید روی آن کامل حساب کنید. ویژگی‌های این نوع ژنراتور عبارتند از:

  • 3600 وات و 4650 پیک وات (بنزین)؛ 3240 وات و 4650 پیک وات (پروپان)؛ 4 مخزن سوخت گالن (با نشانگر سوخت)؛ دکمه فشار برقی و راه‌اندازی از راه دور
  • کنترل پنل بصری دارای خروجی دوطرفه 5-20R 120V، خروجی آمپر RT-آماده TT-30R 30 و خروجی L5-30R 30 آمپر
  • موتور OHV 4 ضربه‌ای 212 سی سی Westinghouse؛ قابلیت خاموش شدن خودکار روغن کم
  • قابلیت Plug-and-Play، همراه با شیلنگ تنظیم کننده پروپان، دستگیره، چرخ‌های پلاستیکی مقاوم در برابر حرارت با لاستیک‌های پلی اورتان تخت‌، روغن‌، قیف‌، کیت ابزار و راهنمای کاربر. برای نصب حداقل مهارت مونتاژ مورد نیاز است.

JACkery Portable Power Station Explorer 1000

یکی دیگر از بهترین موتور برق های موجود در بازار، مدل JACkery Explorer 1000 است که به عنوان یک منبع قدرتمند برق و جایگزین عالی برای ژنراتور اضطراری گازی می‌باشد. با شارژ کامل، این باتری 1000 واتی می‌تواند یک لپ تاپ را بیش از 24 ساعت و یک یخچال کوچک را تا 9 ساعت تامین کند. این مدل برای ایمن نگه داشتن همه چیز در طول خاموشی‌ها ایده‌آل است. همچنین شما می‌توانید از آن برای انجام اردوهای کمپینگ نیز استفاده کنید که واقعا آسان است و تنها 22 پوند وزن دارد. می‌توان آن را به پنل‌های خورشیدی متصل کرد اما مانند اکثر ژنراتورهای خورشیدی، مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا شارژ شود، حدود 7 ساعت از نور مستقیم خورشید برای رسیدن به 80 درصد انرژی. این مدل از بهترین موتور برق های موجود در بازار، ارزان‌ترین ژنراتور نیست، اما شما فقط به اندازه هزینه وات ساعت اضافی را می‌پردازید. برای خانواده‌ها در یک شب تاریک و طوفانی، این یک مدل قابل اعتماد از تجهیزات ایمنی است. در مورد ویژگی‌های دیگر آن می‌توان گفت:

  • دارای ظرفیت عظیم و استقامت چشمگیر با 1000 وات توان و 1002 وات ساعت است.
  • این مدل دارای 3 خروجی AC PURE SINE WAVE AC ، 2*USB-C و یک پورت Quick Charge 3.0 می‌باشد.
  • این مدل می‌تواند یخچال و فریز، تلویزیون، مخلوط کن، مینی کولر و موارد دیگر را برای نیازهای بیرونی و خانگی شما تغذیه کند.
  • مدل Explorer 1000 می‌تواند با داشتن دو پنل خورشیدی JACkery Solarsaga 100W، به یک سیستم خورشیدی ژنراتوری 1000 وات مجهز شود. فناوری انقلابی MPPT راندمان شارژ تبدیل 23 درصد بالاتر را فراهم می‌کند.
  • درگاه‌های قدرتمند و همه کاره از دیگر ویژگی‌آن است که در مدل Explorer 1000 دارای 3 خروجی استاندارد PURE SINE WAVE AC است که ظرفیت بیشتری برای تغذیه بیشتر دستگاه‌ها و لوازم خانگی AC فراهم می‌کند.
  • بدون سر و صدا، قوی و ایمن است. این مدل با این قدرت، شما را با سر و صدای بسیار کم و بدون هیچ صدایی رها می‌کند و آرامش و قدرت را در یک زمان به شما می‌دهد. فضای داخلی/خارجی آن به خوبی طراحی شده است تا ایمنی محصول را تضمین کند، در حالی که دستگاه‌ها و لوازم شما هنگام شارژ محافظت می‌شوند.

Flashfish Portable Power Station

کسانی که از آپنه (وقفه تنفسی) خواب رنج می‌برند، نیاز به منبع قابل اطمینان برق را در طول شب درک می‌کنند. اکثر دستگاه‌های تنفس CPAP بین 40 تا 60 وات کار می‌کنند. این موتور برق قابل حمل از برند Flashfish می‌تواند دستگاه تنفس شما را با دوبار شارژ کامل حداقل دو شب حفظ کند. این نیروگاه قدرت کمتری دارد، بنابراین می‌توانید از ابزارهای برقی یا سشوار بر روی حالت 200 واتی استفاده کنید. این موتور برق آرام و کم صدا است‌ که می‌تواند مزایای خوبی برای داشتن کیفیت خواب خوب باشد و وزن آن تنها 5 پوند است. به همین خاطر شما می‌توانید از آن برای مسافرت و پیک‌نیک استفاده کنید که عالی است. برای دستگاه‌های تنفس آپنه خواب یا صرفاً برای شارژ کامل گوشی‌های موبایل، این نیروگاه کوچک کار قابل توجهی انجام می‌دهد.

ذکر این نکته می‌تواند مفید باشد که بیشتر موتورهای برق، 2 ظرفیت توان بالا را ارائه می‌کنند که به علت آن است که در هنگام روشن شدن وسایل قدرتی مانند کولر، در همان ابتدا جریان و توان بالایی از دستگاه برقی کشیده می‌شود، به همین خاطر بایستی دستگاه ظرفیت توان شروع بالاتری داشته باشد.

معرفی چندین مدل از بهترین موتور برق های موجود در بازار

چه مدل موتور برقی بخریم؟

Sportsman GEN400DF

یکی از مقرون به صرفه‌ترین مدل از بهترین موتور برق های موجود در بازار، این مدل است که قابل حمل است، مدل Sportsman Gen400df می‌باشد. . این یک مدل دوگانه سوز با قیمت مناسب است که می‌تواند با یک مخزن سوخت 3.6 گالن یا یک مخزن پروپان استاندارد کار کند. شما می‌توانید از این موتور برقی با حداکثر 10 تا 12 ساعت مصرف بنزین در حالت  درصد ظرفیت آن برق دستگاه‌های خود را تامین نمایید. این ژنراتور سوخت اضطراری دوگانه دارای چهار پریز 120 ولت، یک خروجی 120 ولت RV و یک خروجی 12 ولت DC است. شما می‌توانید 3500 وات در حالت کار از آن دریافت کنید.

ژنراتور دوگانه سوز Sportsman 4000W دارای قدرت و انعطاف‌پذیری لازم برای تغذیه لوازم RV در حین کمپ زدن یا نگه داشتن لوازم ضروری در هنگام قطع برق پیش بینی نشده است. مجهز و طراحی شده است تا بیشتر نیازهای الکتریکی را در حالت پشتیبان به نحو احسن و راحت برطرف کند. این ژنراتور دوگانه سوز Sportsman با بنزین بدون سرب یا گاز پروپان کار می‌کند. این ژنراتور Sportsman 4000W شامل یک قطع کننده و یک کلید خاموش کننده موتور برای کمک به انتقال بی‌خطر انرژی است. این منبع الکتریکی قابل اطمینانی را تأیید می‌کند که برای نیازهای خانه و مسافرت EPA تأیید شده است.

DuroStar DS4400E

اگر نیازی به مخزن پروپان ندارید، این ژنراتور قابل حمل در مدل DuroStar می‌تواند با یک مخزن بنزین 3.9 گالنی کار کند. این یک ژنراتور قابل حمل و کم صدا است که همچنین توان پیک آن 4400 وات بوده و در حالت کار 3500 وات ارائه می‌کند. مدت زمان کار با ظرفیت بار 50٪، 8 ساعت است و مجهز به دو پریز خانگی 120 ولت و یک پریز 120/240 ولت است. DuroStar دارای چرخ‌هایی برای حمل است که می‌توانید آن را تحت کیت‌های جداگانه از بازار تهیه نمایید. در مورد ویژگی‌های این وسیله از بهترین موتور برق های موجود در بازار می‌توان گفت:

  • ظرفیت بالا در قدرت: این دستگاه با 4400 وات توان در حالت شروع، می‌تواند بارهای سنگین را از چراغ و یخچال گرفته تا تهویه مطبوع خانگی و ابزارهای قدرتی آمپر بالا تحمل کند.
  • موتور قدرتمند: موتور DuroStar 210cc OHV قدرت زیادی را برای انجام کارهای مختلف، از برق رسانی وسایل فشار قوی تا ابزارهای برقی سنگین، فراهم می‌کند.
  • فناوری MX2: حداکثر قدرت را از هر یک از خروجی 120 ولت دریافت کنید. شما می‌توانید بین عملکرد ژنراتور در 120 ولت و 240 ولت به طور همزمان یا در 120 ولت تنها با قدرت کامل تغذیه خروجی را انتخاب کنید.
  • خاموش شدن در حالت سوخت کم: با خاموش کردن خودکار ژنراتور هنگامی که احساس می‌کند سوخت آن کم است‌، از دستگاه شما به صورت اتوماتیک محافظت می‌کند.
  • داشتن پنل پاور کامل: پاور پنل شامل مجموعه وسیعی از پریزها برای حداکثر سازگاری در کاربردهای شما ارائه شده است که شامل2 پریز GFCI خانگی 120 ولت و 1 پریز قفل پیچ خورده 120/240 ولت 30A می‌باشد. این پنل همچنین شامل یک ولت متر و پایه‌های شارژ DC 12V برای شارژ باتری‌های خارجی است.
  • مطابق با استانداردها: همه مدل‌های DuroStar هر دو توسط EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست) و CARB (هیئت مدیره منابع هوایی کالیفرنیا) تأیید شده‌اند و از دستورالعمل‌های دقیق پیروی می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که ژنراتورها تا آنجا که ممکن است سازگار با محیط زیست باشند.

DuroMax XP4850EH

یکی دیگر از مدلهای جامد دوگانه سوز، DuroMax XP4850EH  است که دارای توان 4850 وات شروع و 3850 وات کارکرد است. این ژنراتور قابل حمل می‌تواند با ظرفیت 3.96 گالن سوخت یا 20 گالن پروپان مایع مورد استفاده قرار گیرد. زمان مصرف بنزین حدود 11.5 ساعت در حالت باری 50٪ است، در حالی که با سوخت پروپان 9.8 ساعت در حالت 50٪ کار می‌کند. دو خروجی 120 ولت و یک خروجی 120/240 ولت برای آن در نظرگرفته شده است که می‌توانید از آن برق دستگاه‌های خود را تامین کنید. در مورد ویژگی‌های این وسیله نیز می‌توان گفت:

  • قدرت زیاد: این دستگاه به عنوان یکی از بهترین موتور برق‌های موجود در بازار، با ظرفیت 4850 وات در هنگام شروع و 3850 وات کارکرد، می‌تواند بارهای سنگین را از چراغ و یخچال گرفته تا تهویه مطبوع خانگی و ابزارهای قدرت آمپر بالا تحمل کند.
  • فناوری دوگانه سوز: این ژنراتور با بنزین یا پروپان کار می‌کند و به شما آزادی و انعطاف پذیری در انتخاب سوخت را می‌دهد.
  • موتور قدرتمند: موتور DuroMax 210cc OHV یک موتور بادوام است که قدرت زیادی را برای انجام کارهای مختلف، از برق‌رسانی لوازم ولتاژ بالا تا ابزارهای برقی سنگین، فراهم می‌کند.
  • فناوری MX2: حداکثر قدرت را از هر یک از پریزهای 120 ولت دریافت می‌کنید. بین عملکرد ژنراتور در 120 ولت و 240 ولت به طور همزمان یا در 120 ولت تنها با قدرت کامل می‌توانید از این دستگاه خروجی برق داشته باشید.
  • پنل پاور کامل: پاور پنل شامل مجموعه وسیعی از پریزها برای حداکثر سازگاری کاربردهای شما است که شامل: پریزهای خانگی 120 ولت GFCI و خروجی قفل پیچشی 120/240 ولت با 30 آمپر است. این پنل همچنین شامل یک ولت متر و پایه‌های شارژ DC 12V برای شارژ باتری‌های خارجی است.

Briggs & Stratton StormResponder

این مدل Briggs & Stratton به عنوان یکی از بهترین موتور برق های موجود در بازار، با یک مخزن سوخت 8 گالنی کار می‌کند. این مدل ژنراتور معمولی قابل حمل از بهترین مدل‌ها در محدوده قیمت متوسط و ​​ژنراتور قابل حمل  است که بیشترین وات را با 8500 وات شروع و 6250 وات در حالت کارکرد ارائه می‌دهد. با StormResponder از موتور 420 سی سی آن، 11 ساعت زمان تغذیه را در حالت 50 درصد دریافت خواهید کرد.

موتور برق جیانگ دانگ در مدل JD8500HEB

یکی از موتورهای گران‌قیمت موجود در بازار ایران است که کیفیت خروجی برق عالی دارد که ثابت و بدون نوسان است. این خروجی مرهون به کارگیری تکنولوژی پیشرفته‌تری در این دستگاه است که باعث می‌شود تا دستگاه شما و نیز این موتور آسیبی نبیند. شما می‌توانید این مدل را به عنوان بهترین موتور برق های موجود در بازار برای مصارف خانگی و صنعتی در نظر داشته باشید. از جمله مشخصات آن می‌توان گفت:

  • خروجی‌های 220، 230 و 240 ولت را تامین می‌کند و نوع موتور آن تک سیلندر است.
  • شما می‌توانید این دستگاه را به صورت الکترونیکی و دستی روشن کنید.
  • حداکثر توان این دستگاه در حدود 8500 وات است که بیشترین توانی است که در این لیست به شما معرفی کرده‌ایم و به قطع لوازم صنعتی پرمصرف را نیز می‌تواند تامین کند.
  • اما یکی از ویژگی‌های بد آن، وزن 105 کیلوگرمی‌اش است که البته برای جابه‌جایی آن چرخ‌هایی قرار داده شده است تا بتوانید آن را به راحتی حمل کنید.
  • به صورت تکفاز مورد استفاده قرار می‌گیرد و ولتاژ خروجی AC آن 220-240 ولت و حداکثر شدت جریان 38.5 آمپر را می‌تواند در این حالت تامین کند. در حالت DC اما ولتاژ تا 12 ولت را با شدت جریان حداکثر 8.3 آمپر تامین می‌کند.

موتور برق هیوندای مدل HG6553

یکی از بهترین موتور برق های موجود در بازار که از یک برند کره‌ای می‌باشد و کیفیت، کارایی، توان بالایی را ارائه می‌دهد، مدل هیوندای HG6553 است که حداکثر توان آن تا 6500 وات است. این موتور را می‌توان برای مغازه‌دارها و مراتع مناسب دانست که توان خوبی را پشتیبانی کرده است. از جمله مشخصات این دستگاه همچنین می‌توان گفت:

  • وزن آن در حدود 85 کیلوگرم است که برای راحتی کار، چرخ‌هایی نیز برای آن قرار داده شده است که به راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید.
  • شما می‌توانید به دو صورت این دستگاه‌ها را استارت کنید که الکتریکی و دستی است.
  • تعداد خروجی‌هایی که برای دستگاه قرار داده شده است، تنها 1 خروجی است که شامل ولتاژ خروجی در حالت AC 230 ولت با حداکثر جریان 30 آمپر و نیز شامل ولتاژ خروجی در حالت DC 12 ولت با حداکثر جریان 8.3 آمپر می‌باشد.

موتور برق بنزینی هیوندای مدل PGHG-8550

یکی دیگر از بهترین موتورهای برق از برند هیوندای کره جنوبی، مدل PGHG-8550 است که به صورت مدل یک موتور برق بنزینی ارائه شده است و کیفیت بسیار مطلوبی را ارائه می‌کند. از دیگر مشخصات این موتور می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نوع موتور به صورت تک سیلندر است که توانی در حدود 4000 وت را ارائه می‌کند.
  • خروجی این دستگاه در حالت AC در حدود 230 ولت با جریان 28 آمپر است در حالیکه در حالت DC حداکثر ولتاژ 12 ولت و جریان 8.3 آمپر را ارائه می‌کند.
  • تعداد فاز تک فاز بوده و برای راحتی جابه‌جایی آن با توجه به وزن 80 کیلوگرمی‌اش، چرخ‌هایی قرارداده شده است.
  • صدای کمی دارد (نسبت به مدل قبلی هیوندا کمی بیشتر است) و می‌توانید آن را به صورت الکتریکی یا دستی روشن کنید. این دستگاه دارای سه خروجی است.

چه مدل موتور برقی بخریم؟

راهنمای خرید بهترین موتورهای برق موجود در بازار

در انتهای این مطلب اما نکاتی وجود دارد که لازم است پس از آشنایی با موتورهای برق، آنها را در هنگام خرید در نظر داشته تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ابتدا توجه کنید که در حالت کلی 4 نوع از موتور برق در بازار وجود دارد که می‌توانید یکی از چهار تا را انتخاب کنید که شامل:

  • ژنراتورهای آماده به کار خانگی: که به طور دائم نصب می‌شوند، می توانند با گاز طبیعی یا پروپان کار کنند و در صورت قطع برق به طور خودکار شروع به کار کنند. این دستگاه‌ها بیشترین هزینه را دارند و باید توسط یک متخصص نصب شوند (بنابراین هزینه کار را در نظر بگیرید). یک برقکار مجرب می‌تواند با مجوزهای شهر یا شهرداری، محدودیت سر و صدا و مکان مناسب آن را برای شما نصب کند. این نوع را می‌توان از بهترین موتور برق های موجود در بازار دانست.
  • ژنراتورهای قابل حمل: هزینه این واحدها کمتر از ژنراتورهای آماده به کار خانگی است. آنها معمولاً با بنزین کار می‌کنند که ممکن است لازم باشد در مقادیر زیاد این سوخت را ذخیره کنید. برای ذخیره طولانی مدت، باید تثبیت کننده به سوخت شما اضافه شود.
  • اینورتر:  از آنجا که موتورهای آنها پیچیده‌تر هستند، این مدل‌ها به طور کلی هزینه بیشتری نسبت به ژنراتورهای قابل حمل سنتی دارند. ژنراتورهای اینورتر بسیار ساکت‌تر از همتایان معمولی خود هستند؛ زیرا برای مطابقت با تقاضای برق، موتور آن فعالیت می‌ند و نه به طور مداوم با قدرت کامل. آنها دارای سیستم‌های خروجی پیچیده‌تری هستند که به کاهش نویز نیز کمک می‌کند.
  • ایستگاه‌های برق قابل حمل: این دستگاه‌ها از گاز یا پروپان استفاده نمی‌کنند. آنها از باتری تغذیه می‌کنند که می توانید با اتصال به پریز برق یا گاهی اوقات پنل خورشیدی موجود (که ممکن است آنها را “ژنراتور خورشیدی” نیز نامید) شارژ کنید. این مدل یکی از بهترین موتور برق های موجود در بازار است که به صورت یک نیروگاه کوچک قابل حمل هستند و هزینه آنها معمولاً بیش از ژنراتورهای گاز قابل حمل است. برای کسانی که نگران سر و صدا هستند، توجه داشته باشید که این دستگاه ها بسیار کم صدا هستند؛ زیرا موتور ندارند.

2 نکته دیگر را نیز برای خرید بهترین موتور برق های موجود در بازار توجه کنید که عبارتند از:

  • نوع سوخت: برخی از مدل‌های ژنراتور قابل حمل با بنزین کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از مخازن پروپان مایع استفاده می‌کنند. تصمیم گیری در مورد نوع سوخت مورد استفاده برای ژنراتور قابل حمل بستگی به منابع موجود شما دارد. اگر در منطقه‌ای روستایی هستید و پمپ بنزین در این نزدیکی نیست، مخزن پروپان برای ژنراتور قابل حمل بهترین گزینه برای آمادگی برق اضطراری است. اگر به بنزین دسترسی سریع دارید، کوچکترین ژنراتور اضطراری برای خانه خود را در نظر بگیرید، تا بیش از حد لازم سوخت نزنید. اگر هر دو گزینه را می‌خواهید، مدل‌های ژنراتور قابل حمل با سوخت دوگانه وجود دارد که بر روی هر دو نوع سوخت کار می‌کنند. اگر واقعاً به دنبال خودکفایی هستید و دغدغه سوخت را نمی‌خواهید داشته باشید، می‌توانید روی یک ژنراتور خورشیدی یا برقی سرمایه گذاری کنید که از طریق برق شهری یا پنل‌های خورشیدی کار می‌کند.
  • توان: شما باید مطمئن شوید که برای خرید بهترین موتور برق های موجود در بازار، باید برای موقعیت خود مقدار ظرفیت پاور را تعیین کنید. در این راستا با دو نوع توان روبرو می‌شود که شامل توان شروع و کاری است. توان شروع که همچنین به عنوان “پیک وات” شناخته می‌شود،  بالاترین توان ممکن است که یک ژنراتور برای کارکردن موتور دستگاه تولید می‌کند. یک ژنراتور قابل حمل این توان را در دراز مدت حفظ نمی‌کند. توان کاری، توانی هستند که ژنراتور می‌تواند ساعت‌ها در حین تغذیه لوازم خانگی تولید کند. شما یک ژنراتور قابل حمل با حداقل وات توان مصرفی لوازم خانگی خود را باید تهیه کنید. برای محاسبه مقدار وات مورد نیاز، یک قاعده کلی این است که توان تمام وسایلی را که می‌خواهید تغذیه کنید، جمع کنید و در 1.5 ضرب کنید. همچنین می‌توانید وات‌های اولیه مورد نیاز برای پر مصرف‌ترین دستگاه خود را جستجو کرده و آن‌ها را به توان کل اضافه کنید تا مقدار توان آغازین را پیدا کنید. توجه کنید که این اطلاعات مربوط به توان بر روی برچسب داخل دستگاه شما یا در دفترچه راهنمای سازنده خواهد بود. اگر دستگاه شما توان را ننوشته است، کافیست مقدار جریان و ولتاژ را در فهرست پیدا کرده و آن را در هم ضرب کنید که مقدار توان را می‌دهد. نتیجه این حداقل توان در حالتی است که شما برای تولید به ژنراتور خود نیاز دارید. به عنوان مثال، در خانه من باید ماشین ظرفشویی 864 واتی، یخچال 1440 واتی و فر 3600 واتی را تغذیه کنم. این بدان معناست که ژنراتور من باید دارای توان خروجی حداقل 5904 وات باشد.

راهنمای خرید بهترین موتورهای برق موجود در بازار

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا