تکنولوژی

معرفی 10 تا از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال 1400

ارزهای رمزنگاری شده به شما اجازه می‌دهند کالاها و خدماتی را خریداری کنید یا آنها را با سود معامله کنید. برای خرید این رمزارزها، نیاز دارید تا آنها را در یک کیف پول نگه دارید. در این مقاله با ما باشید تا به معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال بپردازیم. کیف پول‌‌های رمزارزها، محلی امن برای نگهداری هستند که در قالب کیف پول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در دسترس کاربران قرار دارند. در این مقاله از جوان ایرانی سعی می‌کنیم از ابتدا با ارزهای دیجیتال و کیف‌ پول‌های آن کمی آشنا شده و در نهایت به معرفی 10 تا از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال بپردازیم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز رمزنگاری شده (که با نام ” cryptocurrency” شناخته می‌شود)،  یک ارز دیجیتالی است که می‌تواند برای خرید کالا و خدمات استفاده شود. ارز رمزنگاری شده نوعی ارز دیجیتالی و غیر متمرکز است. از ارزهای رمزنگاری شده علاوه برخرید و فروش اجناس مختلف، به علت پتانسیل آنها برای ذخیره و رشد ارزشی که دارند، می‌توان برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه و بلندمدت استفاده نمود.

امروزه هزاران ارز رمزنگاری شده مختلف وجود دارندکه محبوب‌ترین – و اصلی‌ترین – آنها بیت کوین می‌باشد که در سال 2009 ایجاد شد. سایر ارزهای رمزنگاری شده رایج عبارتند از Ethereum ، XRP و Bitcoin Cash. هر یک از این ارزها اهداف متفاوتی دارند، برخی از آنها برای استفاده به جای پول نقد بهینه شده‌اند و برخی دیگر برای معاملات مستقیم و خصوصی استفاده می‌شوند.

ارزهای رمزنگاری شده کاملاً دیجیتالی هستند، بنابراین هیچ نمی‌توانید برخلاف تصاویری که از آن منتشر شده، آن را به صورت سکه یا پول نقد فیزیکی دریافت کنید. در عوض، صاحبان ارز رمزنگاری شده، این ارزها را در کیف پول دیجیتالی نگه می‌دارند که در ادامه می‌خواهیم راجع به معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال به صورت کامل صحبت کنیم. آنها از طریق صرافی آنلاین خرید یا فروش ارزهای دیجتیال را انجام می‌دهند. کیف پول شما ممکن است آنلاین باشد (بیشتر صرافی‌های معروف دارای کیف پول مجازی درون برنامه‌ای برای نگهداری از دارایی‌های کاربران خود هستند)، همچنین کیف پول می‌تواند کاملا آنلاین و مستقل باشد یا بصورت آفلاین در دستگاه سخت افزاری مشابه درایو USB ذخیره شود.

تمرکززدایی یکی از اصول اولیه ارزهای رمزنگاری شده است. در حالی که اکثر ارزها توسط یک بانک مرکزی حمایت می‌شوند – به عنوان مثال دلار آمریکا با پشتیبانی کامل دولت ایالات متحده پشتیبانی می‌شود – ارزهای رمزنگاری شده توسط کاربران حفظ و ارزش گذاری می‌شوند. معاملات ارزهای رمزنگاری شده در دفتر کل غیر متمرکز ثبت می شود. این دفتر کل، بلاک چین نامیده می‌شود. هر بار که رمزارزی را خرید یا فروش می‌کنید، تراکنش به بلاک چین اضافه می‌شود. بلاک چین یک پایگاه داده عمومی از معاملات است که در اختیار سایر دارندگان رمزارز می‌باشد. همه می‌توانند به بلاک چین بپیوندند و در آن مشارکت کنند، اما داده‌های مربوط به تراکنش‌های فردی – و افرادی که با آنها درگیر هستند – با استفاده از رمزنگاری محفوظ می‌مانند. برای هر تراکنش اضافه شده به بلاک چین، یک فرآیند اعتبارسنجی دیجیتالی برای تأیید آن و جلوگیری از تقلب وجود دارد.

محبوب ترین ارز رمزنگاری شده ، بیت کوین، در سال جاری میلادی با نوسانات قیمتی روبرو شده است و در آوریل به حدود 65000 دلار رسیده است و  سپس دوباره در ماه مه همین سال، تقریباً نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجتیال چیست؟

اگر بخواهیم کیف پول ارز دیجیتال را به طور ملموس‌تر برای شما معرفی کنیم، می‌توان در یک قیاس آن را با جیب یا کیف شما تشبیه کرد. ممکن است در آینده دیگر اثری از آن نباشد پس باید گفت، روزگاری مردم این دنیا برای حمل پول خود از چرمی استفاده می‌کردند که در آن می‌توانستند اسکناس‌های کاغذی، کارت‌های اعتباری و ملی خود را جای‌ داده و راحت‌تر حمل کنند.

نکته مهمی که باید در مورد کیف پول‌های دیجیتال بدانید، آن است که این کیف پول‌ها مانند رمزهای فیزیکی که دارای کارت اعتباری هستند، رمزارز شما را نگه نمی‌دارد. کیف پول‌های رمزنگاری شده، اطلاعات دیجیتالی مورد نیاز برای دسترسی به بیت کوین یا سایر توکن ها را ذخیره می‌کنند. در اصل، کیف پول شما اثبات می‌کند که شما صاحب سکه‌های خود هستید.

در حالت کلی، بهترین کیف پول های ارز دیجیتال به سادگی یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی را تشکیل می‌دهد. این کلید‌ها شامل رشته‌های الفبایی و عددی که معمولا مجموعه‌ای طولانی از کاراکترهای مختلف هستند، اینها اساس رمزنگاری شما می‌باشند که بیت کوین، اتریوم و سایر بلاک چین‌ها بر روی آن کار می‌کنند. کلید عمومی شما همان آدرس کیف پول شما است، ما کلید خصوصی، رمزی است که به عنوان تنها راه برای جابجایی وجوه استفاده می‌شود.

کیف پول ارز دیجتیال چیست؟

انواع کیف پول های ارزهای دیجیتال چیست؟

به طور کلی، ما دو نوع کیف پول برای هولد کردن یا نگهداشتن ارزهای دیجیتال خود داریم، اولی کیف پول سخت‌افزاری و دومی کیف پول نرم‌افزاری است. همچنین در دسته‌بندی دیگر، می‌توان کیف پول‌ها را به والت‌های سرد (یعنی سخت‌افزارهایی که دسترسی به اینترنت ندارند)، والت‌های داغ که در فضای اینترنت رمزارز را ذخیره می‌کنند، تقسیم کرد. منظور از کیف پول‌های سخت‌افزاری امن‌ترین راه برای نگهداشتن رمزارزها محسوب می‌شوند. این دستگاه‌های فیزیکی – که معمولاً مثل یک فلش به اندازه یک انگشت شست هستند – به شما اجازه می‌دهند یک کلید خصوصی را به صورت Cold ذخیره کنید. در این حالت، کلید شما به صورت قفل شده (یعنی به صورت آفلاین و جدا از اینترنت/متاورس) قرار دارد. مزیت این نوع کیف پول‌ها که از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال به شمار می‌آیند، باقی نگذاشتن هیچ اثری در سرور، تلفن یا هر چیز دیگری که قابل هک شدن است، وضعیت امنیتی بسیار مطلوب و در دسترس و قابل جابه‌جایی بودن است. برخی از بهترین شرکت‌ها در این زمینه، شاملLedger ، Trezor ، Mycelium و Electrum می‌باشند که جلوتر تحت عنوان بهترین کیف پول های ارز دیجیتال آنها را معرفی می‌کنیم. در این نوع کیف پول‌ها، برای دسترسی به سکه های خود، باید کیف پول را به کامپیوتر وصل کنید (یا آن را از طریق بلوتوث متصل کنید).

کیف پول نرم افزاری کیفی پولی است که در قالب یک برنامه در رایانه شما قرار دارد. اگرچه به نظر می‌رسد که سکه‌های رمزنگاری شده شما در رایانه شما ذخیره شده‌اند، اما این طور نیست. ارزهای رمزنگاری شده شما همیشه در بلاک چین ذخیره می‌شوند. کیف پول نرم‌افزاری به صورت‌های زیر در دسترس کاربران قرار دارد:

  • دسکتاپ: این نوع کیف پول‌ها بر روی کامپیوتر شما دانلود و نصب می‌شوند و تنها از طریق آن دستگاه قابل دسترسی هستند. این نوع کیف پول ترکیبی از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است اما با این حال هکرها می‌توانند با هک کردن کامپیوتر شما، به آن دسترسی داشته باشند.
  • موبایل: این نوع کیف پول نیز مانند دسکتاپ است اما با این تفاوت که در دستگاه تلفن همراه هوشمند شما اجرا می‌شود. شما می‌توانید با اسکن کردن کد QR به صورت آنی رمزارزهای خود را به آن انتقال دهید.
  • آنلاین: یکی از انواع کیف پول‌هایی است که بر روی وب بارگذاری شده است و به راحتی می‌توانید از آن برای انتقال رمزارز خود استفاده کنید. اما توجه کنید که این نوع از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال، امنیت بسیار کمتری نسبت به سایر مدل‌های کیف پول دارد. به عنوان مثال در صرافی کریپتوکارنسی، کوین‌های شما بر روی سرور مرکزی ذخیره می‌شوند و با هک شدن می‌تواند دزدیده شود.

حال با بیان تمام آنچه که شما در این مرحله به آن نیاز داشتید، به معرفی بهترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال می‌پردازیم.

انواع کیف پول های ارزهای دیجیتال چیست؟

معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

در لیست 10 تایی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال می‌توان گفت:

Trust Wallet

این پلتفرم توسط ویکتور رادچنکو در ابتدا توسعه داده شد، اما Binance این شرکت را در سال 2018 تصاحب کرد. امروز این کیف پول رسمی رمزنگاری صرافی بزرگ Binance است و برای دسترسی به Binance Smart Chain یا Binance Chain، بخش‌هایی از غول رمزنگاری که با Binance Coin سر و کار دارد، باید در این پلتفرم دسترسی و کیف پول داشته باشید. علاوه بر اینکه برای افرادی که با بایننس کوین معامله می‌کنند، استفاده از این پلتفمر یک ابزار کمکی است، Trust Wallet می‌تواند طیف وسیعی از ارزهای رمزنگاری شده را هولد و نگهداری کند که این باعث می‌شود آن را به عنوان بهترین کیف پول های ارز دیجیتال دسته‌بندی نمود. علاوه بر این، مجموعه عظیمی از ویژگی‌هایی نیز وجود دارد که در این پلتفرم وجود دارد و می‌توان آن را بسیار جذاب دانست. به عنوان مثال، می‌توانید از احراز هویت دو عاملی (2FA)، احراز هویت Google و حتی ارسال پیامک یا ایمیل تایید استفاده کنید.

همچنین قابل توجه کسانی که راحتی کیف پول گرم را با امنیت کیف پول سرد می‌خواهند، Trust Wallet بیشتر ارز خود را روی سرورهای ذخیره‌سازی سرد نگهداری می‌کند. بنابراین این برنامه مانند داشتن یک والت سرد به عنوان یک سرویس است. علاوه بر این، هزینه‌های کمی در ارتباط با Trust Wallet وجود دارد. نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه برای این والت به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجتیال نیست. تنها هزینه اجباری در این پلتفرم، مربوط به تراکنش‌های بلاک چین است و این هزینه‌ها به ماینرها یا کسانی که اعتبار سنجی می‌کنند، می‌رسد نه به Trust Wallet.

شما مستقیماً با استفاده از Trust Wallet به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال، انواع رمزنگاری مختلف را خریداری می‌کنید. در حال حاضر، MoonPay و Simplex تنها مبادلات پشتیبانی شده روی پلتفرم هستند. اما با این حال شما می‌توانید رمزارز خود را در هرکجا که هستید، بخرید و به سادگی آن را به کیف پول Trust خود نیز ارسال کنید.

یکی از نقاط ضعف Trust Wallet این است که تنها بر روی تلفن همراه نصب و خدمات خود را ارائه می‌کند. می‌توانید آن را برای استفاده در گوشی‌های Android یا iOS تهیه کنید، اما نسخه دسکتاپی برای آن وجود ندارد. با این حامل ویژگی‌ قابل حمل بودن یک برنامه تلفن همراه از مزیت خوب آن است.

Huobi Wallet

Huobi یکی دیگر از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال است که ریشه در چین دارد. متأسفانه، ممنوعیت سراسری ارزهای رمزنگاری شده، Huobi را مجبور به ترک این کشور کرد و امروز در سیشل، یک کشور در آفریقا مستقر است. Huobi Pro یکی از کیف پول‌های رمزنگاری شده آن است.

شایان ذکر است که Huobi در کل، یکی از معدود سازمان‌های رمزنگاری است که تا حدودی پایه و اساس رسمی دارد. Huobi Pro یک کیف پول سبک multi-chain است. این والت به عنوان یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال، از لحاظ عملکردی، بسیار جامع است. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان گفت:

  • از اکثر ارزهای رمزنگاری شده (بیش از 1000 مورد) پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آنها را از معامله گران بازار P2P خریداری کنید یا مستقیماً در Huobi Global، آن را خرید و فروش کنید.
  • اکثر فیات کارنسی‌ها پشتیبانی می‌کند و توانسته است به سرعت در جهان مورد استفاده قرار بگیرد.
  • از لحاظ امنیتی، Huobi Pro جنبه‌های جالبی را باید در نظر گرفت. اگرچه کنترل کلیدهای خصوصی ممکن است منحصر به فرد نباشد، به نظر می‌رسد Huobi Pro دارایی‌ها را تضمین می‌کند. نحوه عملکرد این روش به صراحت بیان نشده است ، اما وجوهی را که قبلاً به دلیل خطاها از دست داده بود، بازگردانده است.
معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

بررسی انواع بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

Ledger Nano X

کیف پول ذخیره‌سازی نسل دوم لجر با نام Nano X شناخته می‌شود. Nano X از Ledger یک کیف پول سخت افزاری است که به راحتی از رمزارزهای دیجیتالی محافظت می‌کند. این کیف پول را می‌توان بهترین کیف پول های ارز دیجیتال در بین والت‌‌های سخت‌افزارید انست. این دستگاه از طراحی زیبا برخوردار است و تا هشت ساعت عمر باتری را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید کیف پول را مستقیماً به رایانه یا تلفن هوشمند خود متصل کرده و از آن به عنوان یک والت سرد استفاده کنید.

نرم افزار Ledger Live دسترسی به کلیدها و برنامه‌های ذخیره شده در دستگاه را فراهم می‌کند. دارای رابط بصری مناسبی است و تبادل دارایی‌ها را آسان‌تر می‌کند. بیش از 1800 ارز و توکن از جمله بیت کوین، اتریوم و کاردانو از طریق پلتفرم یکپارچه Ledger Live پشتیبانی می‌شود که کار با آن ساده است. هر سال به درخواست جامعه و کاربران رمزارزها، پشتیبانی از ارزهای رمزنگاری شده بیشتری بر روی پلتفرم Ledger Live اضافه می‌شود. یک کابل USB کیف پول را به رایانه شما متصل می‌کند و فناوری بلوتوث به کار رفته در آن می‌تواند کیف پول Ledger Nano X را به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال، به دستگاه‌های تلفن همراه Android و iOS متصل کند. این ویژگی در بسیاری از کیف پول‌های سرد وجود ندارد و این یک امتیاز برای لدجر است.

نرم افزار Ledger Live مستقیماً در کیف پول سخت افزاری سرد Nano X ادغام می‌شود، زیرا به کاربران کمک می‌کند تا از طریق رابط کاربری ساده‌ای که دارد، همه ارزهای رمزپایه را مدیریت کنند. این برنامه به آنها امکان آن را می‌دهد تا دارایی‌های خود را مدیریت کرده و کیف‌های اضافی برای ارزهای رمزنگاری شده مختلف به ابزارهای خود اضافه کنند.

Coinbase

هرچند کوینبیس یک والت یا کیف پول سخت‌افزاری نیست، اما از آن به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال نام برده می‌شود. کوین‌بیس در اصل یک صرافی رمزارزها است که کاربران می‌توانند از طریق والت آن، توانایی واریز یا برداشت بیت کوین را داشته باشند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، آن است که شما دسترسی به کلیدهای خصوصی ارزهای رمزنگاری شده را ندارید و این باعث می‌شود در صورت هک شدن، با خطر از دست رفتن سرمایه خود مواجه شوید. Coinbase یکی از ساده ترین روش‌ها برای خرید، فروش و نگهداری ارزهای رمزنگاری شده است. با Coinbase، می‌توانید یک حساب بانکی را متصل کرده و به راحتی از طریق دلار، در معاملات سرمایه‌گذاری رمزارزها شرکت کنید. همچنین می توانید از کیف پول Coinbase مستقل برای موبایل استفاده کنید.

این ارائه دهنده کیف پول ارز دیجیتال آنلاین برای افرادی که تازه وارد بیت کوین شده‌اند، یک پیشنهاد عالی است. این والت به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال، امر خرید و فروش را بسیار شبیه خرید و فروش سهام از طریق حساب کارگزاری شما می‌کند. حساب های معاملاتی Coinbase بیش از 60 ارز رمزنگاری شده مختلف را ارائه می‌دهد. سادگی رابط کاربری در Coinbase آن را بسیار جذاب می‌کند، به ویژه برای کاربران جدید. با این حال، رابط کاربری ساده از مزایای این برنامه است.

Luno Wallet

Luno یکی دیگر از غول‌های کریپتوکارنسی بسیار رسمی است که در بسیاری از نقاط جهان حضور فیزیکی حضور دارد. برخی از مکان‌هایی که ‌وانید دفتر Luno را در آن پیدا کنید شامل انگلستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی و حتی سیدنی است. این شرکت توسط یک مهندس سابق گوگل تأسیس شده است و از سرمایه‌گذاری قوی برخوردار است.

در مورد والت لومو به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال می‌توان گفت Luno، کارها را برای صاحبان ارزهای رمزنگاری شده بسیار آسان می‌کند. شما می‌توانید برنامه را دریافت کرده و حساب خود را راه اندازی کنید، می‌توانید در چند لحظه رمزارزه خریداری کنید. شما می‌توانید از پرداخت‌های محلی استفاده کنید. به عنوان مثال‌، در جایی که لونو حضور قوی دارد، فقط می‌توانید به بانک بروید و وجوه را به حساب محلی واریز کنید. این ارتباط نزدیک با چند پول فیات (پول‌های منتشر شده از سوی دولت)، Luno را برای افرادی که به بانکداری سنتی عادت دارند، انتخابی جذابی می‌کند.برخلاف بسیاری از کیف پول‌های رمزنگاری که فقط روی تلفن همراه متمرکز هستند، Luno دسترسی به وب را نیز در دسترس قرار داده است. با وجود مزایای زیاد Luno، جالب است که آنها هنوز مختل نشده‌اند. البته قابل ذکر است که تعداد محدودتری از رمزارزها در این پلتفرم پشتیبانی می‌شود که شامل بیت کوین، ETH ، XRP ، BCH یا LTC است.

بررسی انواع بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

چه کیف پولی برای رمزارزهای خود انتخاب کنیم؟

Exodus

Exodus در سال 2015 توسط دو نفر به نام‌های JP Richardson و Daniel Castagnoli تاسیس شد. Exodos Movement Inc یک شرکت مستقر در ایالت دلاور است. بر خلاف بسیاری از کیف پول‌های رمزنگاری شده، Exodus از ویژگی‌ “امن‌ترین” عبور کرده و به عنوان کیف پول رمزنگاری شده نامحسوس توسط مردم، شناخته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های خوب این نوع والت به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال، طراحی بصری ساده آن است که تلاش شده است تا یک موضوع دلهره آور به صورت کاملا ساده بیان شود.Exodus یک کیف پول ترکیبی است، به این معنی که به عنوان یک برنامه دسکتاپ و تلفن همراه نیز کار ‌می‌کند. صادقانه بگویم، نحوه ساخت آن باعث می‌شود که از سایر کیف پول‌های رمزنگاری شده متمایز شود. شما می‌توانید آن را تنها با یک سیستم ساده و معمولی استفاده کنید. سپس می‌توانید عملکرد آن را با استفاده از ابزارهای مختلفی که در آن قرار داده شده است، گسترش دهید. به عنوان مثال، می‌توانید نمودارهای زنده اضافه کنید. مشکل این است که سیستم برنامه Exodus هنوز بسیار جدید است (مانند طراحی رابط کاربری نویی که در این برنامه به کار رفته است. بنابراین، ممکن است آن را به اندازه برخی کیف پول‌های دیگر، در لیست بهترین‌ها مشاهده نکنید. به طور کلی می‌توان گفت این برنامه برای کسانی که تازه به دنیای کریپوکارنسی‌ها آمده‌اند، می‌تواند مناسب باشد. اکسودوس در کیف پول خود، دارایی‌های کاربران را (از جمله کلید‌های خصوصی آنها را)، بر روی خود دستگاه ذخیره می‌کند که کاملا تحت کنترل کاربران است.

Trezor

Trezor محصول اصلی SatoshiLabs است، یک شرکت تاسیس شده در چک که با توجه به اینکه فقط دو محصول دارد، کمی رسمی‌تر به نظر می‌رسد. برای افراد ناآشنا و کسانی که با Trezor به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال آشنا نیستند، باید گفت Trezor یک کیف پول سرد یا سخت افزاری است. این نوع کیف پول برای کاربرانی طراحی شد است که می‌خواهند ارزهای رمزنگاری شده را از اینترنت دور نگه دارند. SatoshiLabs تنها دو کیف پول سخت افزاری تولید کرده است که نام‌های آن: Trezor One و Model T است.

Trezor One اولین محصول آن، کمی کوچکتر است و در ابعاد 60 میلی‌متر در 30 میلی‌متر در 6 میلی‌متر، با وزنی به مقدار 12 گرم ارائه شده است. در همین حال، مدل T ابعاد کمی بزرگتر دارد که شامل 64 میلی‌متر در 39 میلی‌متر در 10 میلی‌متر است و وزن آن 22 گرم است. تفاوت اصلی این است که مدل T دارای صفحه نمایش لمسی است.

کیف پول Trezor از طیف گسترده‌ای از ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کند، از جمله بیت کوین، مونرو، لایت کوین، Dash ، Zcash و بسیاری دیگر. تنظیم کیف پول نیز آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک کد PIN و یک عبارت بازیابی است.

هر دو مدل به طور منظم سیستم عامل را به روز می‌کنند. در مورد هزینه‌های این محصول نیز باید گفت مدل Trezor One فقط 49 یورو (تقریباً 58 دلار) قیمت دارد و مدل T با صفحه نمایش لمسی 159 یورو (تقریباً 188 دلار) بسیار گران قیمت‌تر محصول اولی است.

Sofi

SoFi  یک شرکت مالی است که وام‌های سرمایه گذاری، دانشجویی و شخصی، کارت اعتباری و سایر محصولات مالی را ارائه می‌دهد. در SoFi Invest ، می‌توانید بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده خرید، فروش و نگهداری کنید. حداقل 10 دلار برای افتتاح حساب باید هزینه کنید. SoFi  تنها از 21 ارز رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کند. با SoFi به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال، می‌توانید بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، کاردانو و 17 مورد دیگر را خریداری کنید. SoFi یک تجربه کاربری عالی را ارائه می‌کند و برای مبتدیان رمزارزها بسیار مناسب است. نکته مهمی که باید در مورد این پلتفرم به آن توجه کنید، آن است که این کارگزاری، برای خرید و فروش خوب است اما برای انتقال به یا از کیف‌پول‌های دیگر مناسب نیست. SoFi یک پلتفرم کارگزاری است. این پلتفرم به کاربرانی که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند کمک می‌کند تا بتوانند در مبادله ارزهای رمزنگاری شده شرکت کنند. با این حال، کاربران SoFi قادر به واریز یا برداشت ارز رمزنگاری شده از حساب خود نیستند و از امنیت برخی کیف پول‌های بیت کوین دیگر برخوردار نمی‌باشند.

چه کیف پولی برای رمزارزهای خود انتخاب کنیم؟

لیستی از بهترین کیف پول ها برای رمزارز های دیجیتالی

Mycelium

مانند Exodus و Mycelium، این کیف پول کنترل مستقیم کلیدهای رمزنگاری خصوصی شما را در اختیار خودتان قرار می‌دهد و آنها همیشه در دستگاه شما قرار دارند. یکی از قابلیت‌های خوب Mycelium به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال، این است که می‌توانید کیف پول را با یک پین امن قفل کنید. این قابلیت به کاربران امکان آن را می‌دهد تا چندین حساب کاربری داشته و از آدرس‌های مختلف استفاده مجدد کنند.

از جمله امکانات این پلتفرم می‌توان گفت:

  • تبادل و تجارت درون برنامه‌ای برای رمزارزها، از جمله ERC-20 و BTC که هزینه و شرایط را تسهیل می‌کند. این کار با استفاده از ویژگی Local Trader انجام می‌شود. بنابراین شما می‌توانید Mycelium را یکی از بهترین کیف پول‌های رمزنگاری شده بدانید.
  • مواد آموزشی درون برنامه‌ای که به شما در درک استفاده و امنیت رمزنگاری کمک می‌کند.
  • این کیف پول کلیدهای خصوصی و Seed‌های اصلی را پشتیبانی می‌کند.
  • این دستگاه با هر فضای ذخیره‌سازی امن مانند کیف پول وب، Trezor ،Ledger، KeepKey و Entropy ادغام می‌شود.
  • پشتیبان گیری از PDF و بازیابی حساب های کلیدی واحد از دیگر امکانات این پلتفرم است.
  • کیف پول سخت‌افزاری دارد.
  • هزینه آن رایگان است.

همچنین از معایب آن می‌توان به دشوار بودن استفاده از آن برای مبتدیان و عدم پشتیبانی از نسخه دسکتاپ اشاره نمود.

Electrum

بهترین گزینه برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای کار با ارزهای دیجیتال، کیف پول Electrum است. مانند بسیاری از کیف‌های نرم‌افزاری دیگر، این بهترین کیف پول برای بیت‌کوین است که امنیت بالایی دارد. در الکتروم به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال، کلید خصوصی شما دستگاه شما در خود دستگاه باقی می‌ماند. به این معنی که امنیت بیشتری دارد. کاربر یک عبارت بازیابی کلمه کلیدی 12 تا 24تایی را برای بازیابی کیف پول دریافت می‌کند و ارزهای ذخیره شده در آن در صورت خرابی کامپیوتر یا از دست دادن دستگاه در اثر دیگر وقایع را می‌تواند دریافت کند. از جمله امکانات الکتروم به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال می‌توان گفت:

  • این برنامه از ادغام یا همگام‌سازی با کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Trezor و Leder Nano پشتیبانی می‌کند.
  • از معاملات Segwit پشتیبانی می‌کند که برای معامله‌گران بیت‌کوین در صرافی‌هایی که آدرس Segwit را پشتیبانی می‌کنند، ارزان‌تر می‌شود.
  • روی رایانه‌های رومیزی، osx، پایتون و همچنین دستگاه‌های Android کار می‌کند.
  • می‌تواند معاملات آفلاین را تایید کند.
  • هزینه ثبت نام و استفاده رایگان است.

از جمله معایب آن نیز می‌توان گفت:

  • مانند سایر کیف پول‌ها، خرید و فروش رمزنگاری انجام نمی‌شود.
  • نوع کیف پول تنها به صورت نرم افزاری است.
  • تنها از کیف پول‌های سخت افزاری مانند Ledger Nano S و Trezor پشیتبانی می‌کند.
لیستی از بهترین کیف پول ها برای رمزارز های دیجیتالی

نکاتی در انتخاب بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

در انتهای این مقاله برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی برای بهترین کیف پول های ارز دیجتیال داشته باشید، می‌توان ویژگی‌ها و نکات زیر را در نظر داشت که عبارتند از:

  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف: بسیاری از مردم با بیت کوین آشنایی دارند، اما امروزه بیش از 4000 ارز رمزنگاری شده وجود دارد. انتخاب محبوب‌ترین کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد؛ زیرا برخی از ارزها برای انتقال ممکن است به دلیل عدم پشتیبانی از آنها، هزینه زیادی را برای انتقال داشته باشند. اکثر کیف پول‌های رمزنگاری حداقل از چند کیف پشتیبانی می‌کنند. قبل از ثبت نام و انتخاب یک والت، مطمئن شوید که آن‌ها ارزهای دلخواه شما را پشتیبانی می‌کنند.
  • شهرت و امنیت: امنیت این روزها با افزایش خطرات سایبری در همه زمینه‌ها، مجرمان سایبری تمایل بیشتری دارند تا به ارزهای رمزنگاری دست‌ یابند. با توجه به این مورد، حتما مطمئن شوید کیف پول دیجیتالی که انتخاب می‌کنید، جزوی از بهترین کیف پول های ارز دیجتیال باشد و از قابلیت‌های امنیتی مورد نظر شما بهره‌مند باشد. در نظر بگیرید که به چه سطحی از امنیت احتیاج دارید، مانند احراز هویت چند عاملی (MFA)، پشتیبانی از یک کیف پول سرد و عدم داشتن حفره و ضعف‌های امنیتی.
  • نوع کیف پول: کیف پول‌های Hot بسیار رایج هستند؛ زیرا توسعه و عرضه آنها ارزان‌تر و سریعتر از آنهایی است که به قطعات سخت افزاری نیاز دارند. با این حال، ماهیت همیشه متصل کیف پول Hot به اینترنت، خطر سرقت و هک کردن آن را افزایش می‌دهد. نوع کیف پولی که انتخاب می‌کنید نیز می‌تواند برراحتی انجام تراکنش‌ها تأثیر بگذارد. اگر قصد دارید مرتباً از کیف پول رمزنگاری شده خود استفاده کنید، کیف پول Hot می‌تواند انتخاب بهتری باشد.
  • هزینه: بسیاری از ارائه دهندگان خدمات کیف پول رمزنگاری مواردی مانند “بدون هزینه تراکنش” یا بارگیری رایگان را اعلام می‌کنند. فریب اصطلاحات این چنینی را نخورید. مانند بانک‌ها، برخی از اپراتورهای کیف پول رمزنگاری ممکن است برای موارد عجیب مانند پرداخت سریع، استفاده از کانال‌های پرداخت خاص یا حتی کمیسیون، هزینه‌های اضافی دریافت کنند. حتما این مورد را در انتخاب بهترین کیف پول های ارز دیجتیال را در نظر داشته باشید. همچنین تفاوت قابل توجهی در قیمت گذاری بین فروشندگان و حتی مدل‌های کیف پول Cold وجود دارد که نمونه قیمت سه برابری Trezor Model T نسبت به مدل دیگر خود یعنی Trezor One است.
  • پشتیبانی مشتری: در حالی که پشتیبانی مشتری تقریباً برای همه کسب‌و‌کارها در جامعه بسیار مهم است، هیچ کدام به اندازه انتخاب بهترین کیف‌ پول های ارز دیجتیال از اهمیت بالاتری برخوردار نیست. به یاد داشته باشید که شما مبلغ قابل توجهی پول نقد را به این پتلفرم‌ها می‌سپارید، بنابراین پاسخگویی آنها بسیار مهم است. کانال‌های پشتیبانی موجود برای کیف پول دیجیتالی را که استفاده می‌کنید، در نظر بگیرید. در عین حال از تجربه دیگر کاربران در نوع پشتیبانی و رضایت آنها از پلتفرم‌های دیگر، آگاه شوید.
نکاتی در انتخاب بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا