بیوگرافی و زندگی نامه

بیوگرافی شبنم مقدمی و همسرش + فرزندانش

بیوگرافی شبنم مقدمی و همسرش: آیا عکس بی حجاب دارد؟

شبنم مقدمی، یکی از بازیگران متولد سال 51 در ایران است که توانست در سال 1385 با بازی در سریال زیر تیغ، چهره خود را در عموم جا انداخته و با بازی در سریال‌های دیگری همچون “سقوط یک فرشته” و سریال “مدینه” محبوبیت بیشتری بیابد. در این مقاله به معرفی و بررسی بیوگرافی این هنرمند به صورت کامل می‌پردازیم.

بیوگرافی شبنم مقدمی

شبنم مقدمی، از جمله بازیگرانی است که از دهه 80 فعالیت‌های جدی خود را در تلویزیون و با پخش برنامه‌ها شروع کرده است. یکی از نکات جالب توجه، تنوع فعالیت‌های هنری او در تلویزیون و سینما است. از فیلم‌های تاریخی گرفته، اجتماعی و تا فیلم‌های طنز و دسته یک که همه اینها نشان دهنده پتانسیل بازیگری او پس از اجراهای محدودش در این زمینه است. با این مقدمه لازم است راجع به مشخصات کامل این هنرمند بگوییم:

  • نام و نام خانوادگی: شبنم مقدمی
  • تاریخ تولد: 3 فروردین سال 1351
  • محل تولد: تهران
  • تحصیلات: کارشناسی ادبیات فارسی
  • وضعیت تاهل: این هنرمند متاهل است ولی فرزندی ندارد
  • تعداد خواهر یا برادر: 1 برادر به نام بهنام

این بازیگر در سال 1351 در شهر تهران به دنیا آمده است. ایشان بعدها توانستند وارد دانشگاه شده و مدرک خود را در رشته لیسانس ادبیات بدست آورند اما از آنجایی که در خود توانایی و علاقه بازیگری می‌دیدند، در کنار آن نیز در دوره‌های آموزشگاه آزاد زیر نظر امین تارخ شرکت کردند که می‌توان آن را از جمله اولین فعالیت‌ها و گام‌ها در ورود به حرفه کنونی او دانست. شاید بتوان یکی از دلایل پیشرفت و فراهم بودن زمینه کاری برای این هنرمند را داشتن یک خانواده در سطح بسیار خوب از نظر فرهنگی و علمی دانست. پدر خانواده به عنوان مهندس برق و مادر ایشان به عنوان یکی از اعضا در دانشگاه کشاورزی کار می‌کردند.

با این حال خانواده شبنم مقدمی چندان به بازیگری اعتقادی نداشتند (که با توجه به احوال آن روزها طبیعی بوده است). خانم مقدمی در دوره تحصیل در رشته تجربی درس خوانده بود و توانست در رشته پرستاری قبول شود اما پس از 2 ترم این رشته را ادبیات فارسی تغییر داد. در واقع او دلیل این کارش را منتهی شدنش فعالیتش به هنر بیان کرده است. ایشان ادبیات و شعر و زبان را به عنوان دومین کیس مورد علاقه خود یاد می‌کنند.

بیوگرافی شبنم مقدمی
مشخصات شبنم مقدمی

شبنم مقدمی چند فرزند دارد؟

یکی از موارد مهمی که در بیوگرافی شبنم مقدمی، همانند هر هنرمندی باید گفت، وضعیت تاهل و ازدواج آنها است که در این رابطه باید گفت خانم مقدمی در سال 1384 با همسرش یعنی علیرضا آرا ازدواج کرده است (که از او 3 سال بزرگتر است). علیرضا آرا یکی از هنرمندان ایرانی است که در زمینه بازیگری سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند. همچنین جالب است بدانید که در چند سریال و فیلم، این دو با یکدیگر بازی کرده‌اند.

در رابطه با فرزندان باید گفت این هنرمند فرزندی ندارد. تصویری از ایشان منتشر شده است که برخی از آن به عنوان فرزند او یاد می‌کنند اما این مورد اشتباه است. در این تصویر، شبنم مقدمی در کنار همسر خود قرار دارد (علیرضا آرا)، اما دخترک خردسال، همراز اکبری است. این دخترک از کودکی با بازی در “شکلاتی” با ایشان همکار و بازیگر شده است. او متولد سال 1389 می‌باشد.

عکس همسر شبنم مقدمی
عکس فرزند شبنم مقدمی

عکس شبنم مقدمی

شبنم مقدمی از هنرمندانی است که در دهه 70 فعالیت‌های خود را شروع نموده است. این هنرمند اولین بار در سال 1377 با فعالیت در نمایش خانه کاغذی، رسانه خود را رادیو انتخاب کرده و سپس در برنامه‌هایی مانند خط خطیم، هفت شنبه و نیز هفت ترانه و کبوتری ناگهان، سوابق خوبی را برای خود رقم زد. یکی از عوامل ترقی در این زمینه را توانایی ادای خوب جملات، شعر و نیز قطعات ادبی بیان می‌کند که سبب شد تا بتواند در رادیو فعالیت ماندگاری داشته باشد. عکسی قدیمی از جوانی این هنرمند را در زیر مشاهده کنید:

عکس شبنم مقدمی 1
عکس جوانی شبنم مقدمی

این بازیگر در حرفه‌های مختلفی در حوزه هنری فعالیت کرده است که از جمله آن می‌توان به فیلمنامه نویسی، بازیگری و نیز شعر اشاره نمود. او تاکنون تجربه فعالیت در تئاتر، فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی به خصوص از دهه 90 به بعد را داشته است. نمونه‌ای دیگر از عکس در بیوگرافی شبنم مقدمی را به شما تقدیم می‌کنیم که ایشان در کنار همسر خود هستند:

شبنم مقدمی فرزندان
بچه های شبنم مقدم

در تصویر زیر نیز می‌توانید خانواده او (پدر و مادر در سمت چپ) و نیز برادر او (در سمت راست) را مشاهده کنید:

تصویر خانواده و برادر شبنم مقدمی
خانواده و برادر شبنم مقدم

یکی از کسب‌و‌کارهای “تفریحی آنها”، کافی شاپی است که از زمان فعالیتش با آقای پاکدل که نمیتوانست آن را در آن زمان اداره کند، به او سپرده شده است.

عروسی شبنم مقدمی

عروسی شبنم مقدمی به همراه یکی دیگر از هنرمندان همکار او بوده است. البته ممکن است تصویری از ایشان که در کنار برادرش قرار دارد، به اشتباه به تفسیر برخی به عنوان همسر دومش یا همسر اولش نامگذاری شده است که باید اشاره کنیم تصویر زیر مربوط به برادرش، بهنام مقدمی می‌باشد.

همانطور که گفتیم، ایشان در سال 1384 یعنی در سن 33 سالگی با همسر خود ازدواج کردند. علیرضا آرا از جمله هنرپیشگان و کارگردانان ایرانی است که فعالیت و تحصیلات خود را در رشته مهندسی عمران انجام داده اما فعالیت حرفه‌ای او در زمینه بازیگری است. این هنرمند تاکنون در 17 سریال (از سال 1377) و 4 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است.

شبنم مقدمی همرفیق

همرفیق، نامی از یک برنامه در شبکه خانگی است که با مجریگری شهاب حسینی از سال 1399 پخش شده است. این برنامه پیرامون پرسش و پاسخ‌هایی با اسپاسری‌های مختلف حول بازیگران می‌گردد که جنبه سرگرمی دارد. با توجه به این توضیحات، یکی از مهمانانی که برای این برنامه دعوت شده بود، شبنم مقدمی بودند اما از حضور در ان حذف شدند. داستان از آنجایی شروع می‌شود که این بازیگر در تاریخ 9 بهمن سال 1399 قرار بود تا برنامه‌ای در این برنامه اجرا و در نماوا پخش شود اما علت حذف شدن او این مسئله است که او به دلیل همخوانی با گروه موسیقی بمرانی و نیز شهاب حسینی و در ادامه رقص این مجری، مجوز پخش برنامه را از دست داده است. در پی این مسئله نیز ایشان استوری نمایش دادند که نشان از بی اطلاعی او از این قضیه است و شبکه نماوا هم دلیلی را برای حذف این برنامه از آرشیو او بیان نکرده است.

شبنم مقدمی در همرفیق
حاشیه شبنم مقدم در همرفیق چه بود؟

شبنم مقدمی دورهمی

یکی از برنامه‌های پرطرفدار در تلویزیون، دورهمی از سوی مهران مدیری است که در آن چهره‌های شناخته شده دیگری هم از جمله مهراب قاسم خانی، سیامک انصاری، شقایق دهقان، رامین ناصر نصیر، الیکا عبدالرزاقی، سروش جمشیدی و غیره حضور دارند. این برنامه از سال 1394 در شبکه نسیم پخش شد.

خانم شبنم مقدمی به عنوان بازیگرد، 2 مرتبه در این برنامه حضور داشته است که یکبار در فصل چهارم قسمت اول در تاریخ 13 فروردین سال 1398 پخش شد و دیگری در سال 1396 در فصل اول قسمت سوم. یکی از حاشیه‌های این قسمت، تقلید ادای این بازیگر توسط مهران مدیری بوده است.

بیوگرافی مریم سعادت (اعظم خانم) در سریال زی زی گولو را در این مقاله بخوانید:

بیوگرافی مریم سعادت

شبنم مقدمی بی حجاب

این بازیگر تاکنون عکس‌های جنجالی و نامناسبی از خود منتشر نکرده است. شما می‌توانید برای دسترسی به آخرین احوالات و تصاویر این بازیگر، حساب پربار اینستاگرام او را با 1323 پست و 1.6 میلیون فالوور دنبال کنید که لینک آن در این قسمت با آیدی shabnammoghaddami قرار داده شده است.

در انتها نیز تمام آثار و فعالیت‌های هنری او را برای شما معرفی می‌کنیم که به شرح زیر هستند:

نام اثر کارگردان سال انتشار
از صمیم قلب بهرام کاظمی 1379
زیستن رضا سبحانی 1380
به نام پدر ابراهیم حاتمی کیا 1384
پاداش سکوت مازیار میری 1385
همیشه پای یک زن در میان است کمال تبریزی 1386
تنهایی حجت قاسم زاده اصل 1386
فرزند خاک محمد علی باشه آهنگر 1387
کودک و فرشته مسعود نقاش 1387
زیر آب سپیده فارسی 1388
بوسیدن روی ماه همایون اسعدیان 1390
ابرهای ارغوانی سیامک شاپقی 1390
آزمایشگاه حمید امجد 1390
گس کیارش اسدی زاده 1391
آینه شمعدون بهرام بهرامیان 1391
بلوک 9 خروجی 2 علیرضا امینی 1392
امروز رضا میرکریمی 1392
آنها احسان سلطانیان 1394
نفس نرگس آبیار 1394
یک روز طولانی بابک بهرام بیگی 1394
سایه مسعود نوابی 1394
زاپاس برزو نیک نژاد 1394
ابد و یک روز سعید روستایی 1394
شکلاتی سهیل موفق 1395
اکسیدان حامد محمدی 1395
آباجان هاتف علیمردانی 1395
خجالت نکش رضا مقصودی 1396
درساژ پویا بادکوبه 1396
خداحافظ دختر شیرازی افشین هاشمی 1397
کلمبوس هاتف علیمردانی 1397
زهرمار جواد رضویان 1397
شبی که ماه کامل شد نرگس آبیار 1397
زنبور کارگر افشین صادقی 1398

بیوگرافی الهه فرشچی و ماجرای کشف حجاب او را در این قسمت بخوانید.

همچنین در مورد سریال های تلویزیونی ایشان می‌توان گفت:

نام اثر کارگردان سال انتشار
گل‌های آفتابگردان مسعود شاه محمدی 1376
همشاگردی‌ها مسعود شاه محمدی احمد نجیب‌زاده 1377
چشم‌به‌راه اصغر فرهادی 1377
چای قندپهلو ناصر هاشمی 1379
تازه چه خبر همسایه امیر سماواتی بهروز بقایی 1380
آتیه ارژنگ امیرفضلی 1381
باجناغ‌ها فرهاد آئیش 1383
پای پیاده اصغر توسلی 1384
راه شب داریوش فرهنگ 1384
زیر تیغ محمدرضا هنرمند 1385
پس از سال‌ها اکبر خواجویی 1387
آشپزباشی محمدرضا هنرمند 1388
ستاره‌های سربی محمدرضا آهنج 1389
سقوط یک فرشته بهرام بهرامیان 1390
بچه‌ها نگاه می‌کنند حمیدرضا صلاحمند 1390
بال‌های خیس عباس رنجبر 1391
مدینه سیروس مقدم 1393
هفت سنگ علیرضا بذرافشان 1393
چرخ فلک عزیزالله حمیدنژاد بهرام عظیم پور احسان عبدی پور 1395
عقیق بهرنگ توفیقی 1396
دوپینگ رضا مقصودی 1399

همچنین از جمله آثار او در شبکه خانگی به شرح زیر می‌باشد:

جیران حسن فتحی 1399
هیولا مهران مدیری 1398
ابله کمال تبریزی 1393

خانم شبنم مقدمی همچنین در تئاتر هم آثاری دارند که به شرح زیر است:

سوختن تهیه کننده 1398
مرغ دریایی من بازیگر 1398
تونل بازیگر 1394
شبنم مقدمی بی حجاب
تصویر بی حجاب از شبنم مقدم

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 16

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا