اخبار هنرمندان

لعیا زنگنه کیست: بیوگرافی کامل و دقیق این هنرمند

بیوگرافی لعیا زنگنه: معرفی همسر + مادرش

لعیا زنگنه یکی از هنرمندان قدیمی در ایران است که فعالیت خود را از سال 1370 با تئاتر شروع کرد. این هنرمند توانست در سن 30 سالگی با بازی در سریال “در پناه تو” به همراه دیگر بازیگران از جمله حسن جوهرچی و … به شهرت برسد. متاسفانه اطلاعات غلط و نادرستی از ایشان در فضای مجازی در تاریخ تولد، نام پدر و مادر و … مطرح شده است که در این قسمت ما علاوه بر تصحیح آنها، مطالب کاملی را راجع به این بازیگر بیان کرده‌ایم. در این قسمت با ما باشید تا آخرین اخبار از بیوگرافی، فعالیت‌ها، همسر و فرزندان این هنرمند کم حاشیه برای شما بازگو کنیم.

بیوگرافی لعیا زنگنه

در این قسمت، به سراغ یکی از قدیمی‌ترین، کم حاشیه‌ترین و زیباترین بازیگران ایرانی می‌رویم. به طور قطع نباید لعیا زنگنه را در تاریخ سینمای و تلویزیون ایران نادیده گرفت. در این قسمت با بیوگرافی کامل این هنرمند در کنار ما باشید. لعیا زنگنه یک هنرمند دهه 40 است که در آثار بسیار زیادی از جمله تئاتر، تلویزیون، سینما فعالیت کرده است. اگر بخواهیم به صورت مختصر راجع به مشخصات او بپردازیم باید گفت:

  • نام و نام خانوادگی: لعیا زنگنه
  • تاریخ تولد: 1 مهر سال 1344
  • سن: این بازیگر اکنون 56 سال سن دارد
  • محل تولد: تهران کشور ایران
  • ملیت: ایرانی
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • تعداد فرزندان: یک فرزند دختر
  • حرفه: بازیگر
  • زمینه‌های دیگر فعالیت: سینما، تئاتر، تلویزیون
  • آخرین مدرک تحصیلی: کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران
  • سال‌های فعالیت: از سال 1371 تاکنون
  • اثر هنری برجسته: یکی از قدیمی‌ترین و بهترین بازی‌های او را می‌توان در سریال تلویزیونی در پناه تو ساخته حمید لبخنده در دهه 70 شمسی دانست.

این بازیگر هنرمند ایرانی دوره دبستان خود را در مدرسه فروغ فرحزاد و دوره دبیرستان خود را در محمود زاده گذراند، سپس توانست مدرک تحصیلی مرتبط با فعالیت کاری خود را در سطح کارشناسی از یک دانشگاه معتبر در تهران بگیرد، استارت کار خود را از تئاتر در سال 1370 شروع کرد. او نخستین نقش خود در تلویزیون را با فیلم راز مینا اثر عباس رافعی در سال 1375 آغاز نموده است. لازم به ذکر است که این بازیگر دوره‌های نقاشی هنری را نیز گذرانده و در دوره دانشجویی خود در زمینه بازیگری با اجرای نمایش‌های یادگار، پارانویا، خال خالی و فیلم “کنج تنهایی” یک اثر کوتاه دانشجویی فعالیت‌های بسیاری داشته است.همچنین باید بدانید که او اولین کار حرفه‌ای خود را یکسال پس از ورود به تئاتر در سال 1371 با نمایش یادگارهای سال‌های شن از علی رفیعی تجربه کرده است.

لعیا زنگنه اهل کجاست؟

همانطور که در قسمت بالا هم اشاره کردیم، لعیا زنگنه متولد تهران است. تهران پایتخت ایران است که جمعیت بسیاری بالای 8 میلیون نفر را در خود جای داده است و دومین کلانشهر پرجمعیت در خاورمیانه به شمار می‌آید. البته بنا به گفته‌های دیگران جالب است بدانید که ایشان فرزند مهندس یاشار زنگنه، معاون قدیمی نظام مهندسی اصفهان است که این خبر رد شد. مادر ایشان نیز طیبه ممیشلو نام دارد که اصالتا لر بختیاری از منطقه اقلید در استان فارس می‌باشند (در این باره هنوز اختلافاتی وجود دارد). پدر او کارمند بانک مرکزی بود که متولد اصفهان است. شما می‌توانید اطلاعات کامل بیوگرافی این هنرمند را در ادامه این مطلب مشاهده کنید.

بیوگرافی لعیا زنگنه
مشخصات کامل لعیا زنگنه

عکس لعیا زنگنه

هرچند ما شاهد سالهای سال فعالیت از این بازیگر از دهه 70 شمسی هستیم، اما جالب است بدانید که این بانوی هنرمند سیاست محافظه‌کارانه‌ای دارد؛ به این معنی که اطلاعات زیادی را از خود به بیرون درز نمی‌کند، کمتر او را در مصاحبه‌ها مشاهده می‌کنید و کمتر از حواشی و مسائل خانوادگی او اطلاع داریم. این هنرمند از سال 1371 با هدایت و مشاوره‌ای که از سوی محمدعلی کشاورز و ثریا قاسمی انجام شد، توانست وارد سینما شود.

جدیدترین عکس لعیا زنگنه

از جمله عکس‌هایی که از این بازیگر منتشر شده است می‌توان به عکس‌ زیر اشاره نمود. این بازیگر در دهه 70، 4 فیلم سینمایی و 3 سریال تلویزیون بازی کرده است. همچنین در دهه هشتاد این رقم به 8 عدد فیلم سینمایی و 3 مجموعه تلویزیونی می‌رسد.

عکس لعیا زنگنه 1
تصویر لعیا زنگنه جدید

در دهه 90 این هنرمند 9 مجموعه تلویزیون و 11 فیلم سینمایی بازی کرده است. شما می‌توانید عکس‌های این هنرمند را در زیر مشاهده کنید.

عکس لعیا زنگنه قدیمی
عکس جوانی لعیا زنگنه

لعیا زنگنه و همسرش

گفتیم که این بازیگر تمایل زیادی از نشر اطلاعات از خانواده‌اش ندارد. به همین جهت اطلاعات بسیاری از همسر و فرزند ایشان در دسترس نیست. در رابطه با خانواده وی باید بدانید که او فرزند دوم خانواده‌اش است، از یک خانواده مذهبی رشد یافته، 1 برادر بزرگ (با 6 سال فاصله سنی) و 2 برادر کوچک و 1 خواهر کوچکتر از خودش دارد. این بازیگر بیان می‌کند که یکی از الگوهای زندگی‌اش، برادر بزرگترش است که دوران کودکی و نوجوانی خوبی را با او داشته است. این بازیگر اجازه نداده است که عکس‌های زیادی از همسر و فرزندانش به اینترنت منتقل شود. نمونه بارز آن را می‌تواند عدم داشتن پل ارتباطی در دنیای مجازی و حتی اکانت اینستاگرام دانست.

بیوگرافی مینا وحید و حاشیه کنسرت ماکان بند را در این قسمت بخوانید.

لعیا زنگنه و همسرش
عکس جدید همسر لعیا زنگنه

فرزندان لعیا زنگنه

بنا به گفته‌ها، او دارای یک دختر به نام سارا است که در دوره کودکی و نوجوانی به سر می‌برد. به جهت حساسیت بر روی موضوع خانواده و حریم خصوصی، ایشان عکس‌های زیادی را نشر نکرده است. از سوی دیگر این بازیگر کشورمان سعی کرده است تا زندگی خود را به دور از اجتماع و حاشیه به خوبی حفظ کند.

فرزندان لعیا زنگنه
دختر لعیا زنگنه

عمل زیبایی لعیا زنگنه

عمل‌های زیبایی به خصوص برای بینی یکی از ترفندها و کارهایی است که بازیگران معمولا برای ایجاد زیبایی صورت و ظاهر خود انجام می‌دهند. این باعث می‌شود تا بتوانند مخاطبین بیشتری را جذب کرده و از سوی دیگر برای نقش‌های مختلف آماده باشند.

این بازیگر زیبا در اوج جوانی خود توانست به خاطر ظاهر خوبی که داشت، در سریال در پناه تو که یک سریال دانشگاهی با مضمون روابط دختر و پسر است به خوبی نقش خود را ایفا کرده و بدرخشد. او با گذشت بیش از 3 دهه فعالیت در تلویزیون و سینما، هنوز ساختار چهره خود را حفظ کرده است.

جراحی و عمل زیبایی این بازیگر رسانه‌ای نشده است اما می‌تواند حدس زد که به صورت کاملا ماهرانه به خصوص در قسمت پلک و چشم‌ها تغییراتی ایجادشده است که این تغییر ظاهری را می‌تواند بعد از سریال “پدر” که پرمخاطب بوده است مشاهده نمود که توجه ها را به این مسئله جلب نمود. به هر حال این فعالیت‌های زیباسازی توانسته است به خوبی آثار میانسالی را در چهره ایشان برطرف کند. این هنرمند کشورمان تاکنون در هیچ رسانه‌ای راجع به این مسئله صحبت خاصی نکرده است.

علت تغییر چهره لعیا زنگنه

غالبا با ورود انسان‌ها به دوره میان‌سالی که ابتدای آن را می‌توان در سن چهل سالگی دانست، ظاهر صورت رفته رفته به همراه نشانه‌های دیگری از زوال جسمانی آشکار می‌شوند. این موضوع به خصوص برای بازیگران یک امر حیاتی و مهم است؛ چراکه آنها بایستی حتما با بررسی و رسیدگی به ظاهر خود، بتوانند آن را حفظ کرده و همواره در عموم، در پروژه‌های بازیگری، سینما، دعوت به مناظره‌ها، مصاحبه‌ها و … آماده کنند.

بنابراین شکی نیست که بازیگران بر روی چهره خود دست برده و آن را بهبود بخشند. حدود 2 سال پیش تصویری از ایشان در فضای مجازی منتشر شده است که از ابتدا شروع فعالیت در سریال در پناه تو تاکنون را نشان می‌دهد. همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، چهره این بازیگر در کنار معصومه کریمی به خوبی دچار تغییر شده است. این تغییرات را می‌توان در قسمت بینی، چشم و ابروها و مقداری در گونه‌ها به وضوح در تصویر لعیا زنگنه مشاهده نمود.

علت تغییر چهره لعیا زنگنه نیز می‌تواتد با توجه به حرفه‌ای که ایشان به آن مشغول هستند، کاملا واضح باشد. دلیل این موضوع آن است که ایشان با قدم گذاشتن در دوره پنجم زندگی خود، در کنار پیشنهادات کاری که دارند، هنوز این حرفه ادامه می‌دهند و به همین جهت از علم روز پزشکی استفاده می‌کنند تا بتوانند چهره خود را از عوارض دوران پیری و میانسالی دور کرده و آن را بهبود بخشند.

علت تغییر چهره لعیا زنگنه
جوانتر شدن لعیا زنگنه

مادر لعیا زنگنه کیست؟

در مرداد ماه 1400 بود که خبری مبنی بر درگذشت مادر لعیا زنگنه فضای مجازی را در برگرفت. با رخ دادن این واقعه، طرفداران بسیاری به این هنرمند تسلیت گفتند هرچند که ایشان اینستاگرام نداشت اما خبر در رسانه‌ها به خوبی منتشر شد. در قسمت بالا نیز اشاره کردیم که مادر زنگنه، طیبه ممیشلو نام دارد. شایعاتی نیز در این باره منتشر شده بود که مادر ایشان ثریا قاسمی یکی از بازیگران پیشکسوت در سینما ایران است که این مورد هم رد شد. این شایعه پس از آنکه شباهت و علاقه زیاد به این بازیگر داشت و نیز راه دادن او به سینما، رخ داد. با توجه به فاصله سنی، احتمالا علت درگذشت مادر لعیا کهولت سن بوده است. این هنرمند در 15 مرداد 1400 داغ‌دار مادر خود شد. جالب است بدانید که خانواده‌ ایشان هیچ قرابتی با سینما نداشته است و به اصطلاح پدرسالار و نیز مذهبی بوده است.

اعتیاد لعیا زنگنه

یکی از فیلم‌هایی که این بازیگر بازی کرده است، فیلم رئیس است که در آن زنگنه در نقش یک زن معتاد قرار دارد. داستان این فیلم که در سال 1385 منتشر شده است، راجع به یک ماجرای اعتیاد است که در آن شخصیت‌های مختلفی از جمله فرامرز قریبیان، خسرو شکیبایی، پولاد کیمیایی، داریوش ارجمند و … حضور داشته‌اند. لعیا زنگنه در این فیلم نقش فرشته را دارد که فردی است که به یکی از مردان در فیلم عشق می‌ورزد ولی این عشق ناکام می‌ماند. پس از ازدواج این مرد، او که حتی به عشق او پایدار مانده و حتی کت و شلوارش را نگه داشته است، به اعتیاد روی می‌آورد و پس از سالها این مرد در حالیکه زنش مرده است، به ایران برمی‌گردد.

اعتیاد لعیا زنگنه
نقش فرشته معتاد لعیا زنگنه

لعیا زنگنه در پناه تو

در پناه تو از موفق‌ترین فیلم‌های بهرنگ توفیقی در دهه 70 است که اولین بار در سال 1374 از شبکه 2 سیما پخش شد. این فیلم راجع به شخصیتی به نام مریم می‌پردازد که به عنوان یک دانشجوی رشته هنر، دارای خانواده خوبی است. این کامل و خوب بودن خانواده سبب شده است تا این شخصیت حس نکند که نیاز به بیرون رفتن از خانه دارد اما ماجرا جور دیگری رقم می‌خورد. یکی از حاشیه‌های این سریال، ممیزی و حذف شدن برخی قسمت‌های آن بود.

در پناه تو یکی از بهترین فیلم‌هایی است که از نظر لعیا زنگنه، به عنوان فیلمی با قوی‌ترین و زیباترین فیلم‌نامه شناخته می‌شود ولی بعد از ممیزی، از نظر ایشان، ارزش فیلم به اندازه 99 درصد کاهش یافته است. او دلیل این ممیزی در این فیلم را از نظر شخصی، فضای بعد جنگ میدانست که مردم در آن زمان از جنگ خسته و غصه دار بودند و فضای جنگی هم باعث سنگین‌تر شدن ارزش‌ها شده بود.

این فیلم 26 قسمت دارد و لعیا زنگنه در آن، با بازیگران دیگری مانند حسن جوهرچی، سعید پورصمیمی و ثریا قاسمی همبازی شده است. سن لعیا زنگنه در این سریال در حدود 29 – 30 سال بوده است. جالب است بدانید که او از تجربه‌اش در این فیلم می‌گوید که بعد از این سریال که اولین کار تصویری‌اش بوده است، با یک هجوم گسترده روبرو می‌شود که سب شد از آن تجربه گرفته و در هر فیلمی بهترین کار خود را ارائه کند چراکه حالا مردم از او توقع بالایی دارند.

لعیا زنگنه در پناه تو
شخصیت مریم افشار در پناه تو

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا