بیوگرافی و زندگی نامه

بیوگرافی مرجانه گلچین: آیا این بازیگر فرزند دارد یا خیر؟

بیوگرافی مرجانه گلچین و اطلاع از آخرین وضعیت وی

مرجانه گلچین یکی از بازیگرانی است که غالبا ما او را به عنوان یکی از هنرمندان توانا به خصوص در نقش‌های کمدی می‌بینیم. در این قسمت قصد داریم تا گریزی در زندگی این خانم هنرمند در ایران داشته باشیم و با حاشیه‌ها، زندگی و بیوگرافی او بیشتر آشنا شویم.

بیوگرافی مرجانه گلچین

مرجانه گلچین از جمله بازیگران متولد دهه 40 شمسی در ایران است که توانسته است در زمینه بازیگری در ایران خود را به جایی برساند. این بازیگر در فیلم‌های مختلفی تاکنون به ایفای نقش پرداخته است که مهم‌ترین آنها را می‌توان به شب بیست و نهم، پرنده کوچک خوشبختی، دو نیمه شیب نام برد. در این مقاله با ما باشید تا به بررسی وضعیت و بیوگرافی این بازیگر بپردازیم.

این بازیگر در سال 1347 در یک خانواده با پدری نظامی و آذری و مادری شمالی به دنیا آمد که در بین 6 فرزند، ایشان فرزند آخر به شمار به حساب می‌آیند. او پدر خود را در سنین کودکی از دست داده است و مادرش نیز در 27 مهر سال 1400 دار فانی را وداع گفتند. جالب است بدانید این بازیگر با خواهرش منیژه گلچین در یک حرفه فعالیت می‌کنند. او از خانواده‌ای فرهنگی است که عمویش به عنوان خواننده موسیقی ایران با نام نادر گلچین شناخته می‌شود و دختر عمویش نادیا دلدار بازیگر است.

بیوگرافی مرجانه گلچین
بیوگرافی کامل مرجانه گلچین

وضعیت مرجانه گلچین

از جمله مشخصات خانم گلچین به عنوان یک بازیگر ایرانی می‌توان گفت:

  • نام و نام خانوادگی کامل: مرجانه دلدار گلچین
  • تاریخ تولد: 2 اسفند سال 1347 (53 سال)
  • محل تولد: تهران – ایران
  • حرفه: گویندگی، بازیگری و دوبلور
  • سابقه فعالیت: از سال 1360 بدینسو
  • آخرین مدرک تحصیلی: فارغ التحصیل هنرستان در رشته موسیقی و دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشگاه سوره
  • همسر و فرزندان: کریم آتشی همسر سابق و بدون فرزند
  • قد: 164 سانتی‌متر

چند روز پیش بود که خبری از حادثه‌ای ناگوار برای ایشان پخش شد که در وی این خبر را در اینستاگرام تشریح کرد. وضعیت مرجانه گلچین هم اکنون کاملا نرمال است. او در این باره می‌گوید که طی یک حادثه در سر صحنه فیلم برداری، او و چند نفر از همکارانش از این واقعه جان سالم بدر بردند. در ادامه او افزود که به چند روزی را برای رفع کسالت استراحت می‌کند.

مرجانه گلچین و همسرش

مرجانه گلچین از کودکی با زندگی خود را با هنر شروع کرد. او در نوجوانی به یادگیری موسیقی و در جوانی به سمت بازیگری تئاتر رفت. البته تشویق‌های خواهرش در این جهت گیری بسیار موثر بود. اولین فعالیت وی در حوزه بازیگری را می‌توان در بازی سریال آئینه در سال 1364 مشاهده نمود که در تلویزیون پخش شد. او در این بازی در سن 19 سالگی قرار داشت.

یکی از وقایع زندگی او، ازدواج با کریم آتشی یکی از کارگردانان ایرانی است که در سال 1375 رخ داد. او ابتدا از طریق بازیگری با این هنرمند آشنا و سپس روابط آنها منجر به ازدواج شد اما پس از چند سال آنها از هم جدا شدند.

همسر مرجانه گلچین متولد سال 1343 در شهر ری است که کارگردانی فیلم‌های مختلفی از جمله انتهای قدرت، نطفه شوم، سلام به انتظار و … را در کارنامه خود دارد. آنها پس از ده سال زندگی در انگلیس نتوانستند کنار بیایند. این بازیگر در برنامه دورهمی در این رابطه می‌گوید همسرش موافق بازیگری او نبوده است و این شرایط منجر شد تا نتواند با آن خود را سازگار کند. جالب است بدانید این بازیگر در دو فیلم گریز و سقوط به کارگردانی همسرش نقش ایفا کرده است. مرجانه در اواخر دهه هشتاد به ایران بازگشت و توانست با بازی در سریال‌های آنزمان به شدت در کار خود مورد استقبال قرار بگیرد.

مرجانه گلچین و همسرش
مرجانه گلچین و همسرش کریم آتشی

فرزندان مرجانه گلچین

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که راجع به مرجانه گلچین مطرح می‌شود، آن است که ایشان آیا فرزندی نیز دارند. این بازیگر که دارای سن 52 سال می‌باشد، هیچ فرزندی ندارد. او می‌گوید “من مادر نشدم”. دلیل این تصمیم سخت حس علاقه او به بازیگری‌اش است که در صورت مادر شدن، با مسئولیت آن در تضاد افتاده و بایستگی بازیگری رها شود. او می‌گوید نمی‌تواند فرزندان را به خاطر کار رها کرد و باید به آنها رسیدگی و مسئولیت‌های مادرانه در قبال آنها انجام شود.

خواهر مرجانه گلچین کیست؟

همانطور که در قسمت بالا هم اشاره کردیم، منیژه گلچین، خواهر مرجانه گلچین است. او به عنوان یکی از هنرمندان و بازیگران ایرانی، نقش مهمی را در هدایت خواهرش به سمت حرفه بازیگری به خصوص در سنین جوانی داشته است. منیژه گلچین خواهر مرجانه، با نام بمانی دلدار گلچین در سال 1335 (در رشت) متولد شده است. او اولین فعالیت خود را در سال 1362 در تلویزیون و در سال 1363 در سینما آغاز نمود.

این دو خواهرا با یکدیگر در حدود 12 سال اختلاف سنی دارند. از جمله آثاری که این هنرمند در آن ها ایفای نقش پرداخته است می‌توان به سریال پهلوانان نمی‌میرند، سریال اشتباه در اشتباه، سریال طفلان مسلم اشاره نمود.

خواهر مرجانه گلچین کیست؟
منیژه دلدار گلچین

بیوگرافی لعیا زنگنه را در این قسمت مطالعه کنید.

برادر مرجانه گلچین

همانطور که گفتیم، خانواده این بازیگر توانا داری 6 فرزند است که 3 تای آن پسر و 3 تا دختر بوده است. برادر گلچین در خارج از کشور زندگی می‌کند. این بازیگر در یکی از اشاراتی که به برادر خود داشته است، در استوری می‌گوید “امروز منزل عزیز برادر، فرسنگها دور از ما در سوگ مادر” که نشان دهنده سوگواری برادرش در خارج از کشور بوده است.

مرجانه گلچین بی حجاب

یکی از عکس‌هایی که از این بازیگر در فضای مجازی پخش شد، عکسی از او در دوره پنجاه سالگی است که بدون حجاب برای مدلینگ گرفته شده است. این عکس که در صفحه اینستاگرام او منتشر شده است، به مناسبت شب یلدا در سال 1400 پخش شد که نشان می‌دهد ایشان با این سن اما هنوز جوانتر از آنچه تصویر می‌شود هستند و موهای بلوند و زیبایی دارند.

همچنین در یک دیگر از عکس‌هایی که از او منتشر شد، می‌توان به عکسی در اینستاگرام اشاره کرد که در آن، این بازیگر به شکرانه سال جدید میلادی عکسی را از خود بدون رعایت حجاب کامل در سبکی کریسمسی منتشر نموده است.

مرجانه گلچین بی حجاب
عکس های بد حجاب گلچین

عکس عروسی مرجانه گلچین

از دیگر عکس‌هایی که از این بازیگر منتشر شده است، می‌توان به عکس‌های منتشر شده از او در کنار نعیمه نظام دوست اشاره نمود که برای شرکت در مراسم عروسی خواهر نعیمه نظام دوست از آنها گرفته شده است.

این بازیگر پس از 36 سال تجربه بازیگری در دنیای هنر و بازیگری، اکنون از جمله بازیگران کارکشته‌ای است می‌توان هم می‌تواند در نقش کمدی و هم نقش جدی را اجرا کند.

عکس جوانی مرجانه گلچین

همانطور که گفتیم، این بازیگر توانست از سنین جوانی خود را در قاب تلوزیون جای دهد. از جمله اولین آثاری که نام این هنرمند در آن می‌درخشد، می‌توان به فیلم‌ها و سریال‌هایی در دهه شصت شمسی اشاره نمود که در آن سالها در آثاری مانند تله تئاتر حنایی و روباه مکار، آئینه، درخت دوستی، سلامتی چه خوبه، چراغ خانه، ازدواج پرماجرا، قصه زندگی، گل مریم، پرنده کوچک خوشبختی، شب بیست و نهم، رانده شده، دو سرنوشت، دیدار در استانبول بزی کرده است.

عکس جوانی مرجانه گلچین
عکس های جوانی از مرجان گلچین

در نهایت از جمله جوایز و افتخاراتی که این بازیگر بدان دست یافته است می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برنده شدن به عنوان بهترین بازیگر در نقش اول برای سریال‌های شمس العماره و سه دنگ در جشن تلویزیونی جام جم
  • برنده شدن به عنوان بازیگر نقش اول زن به جهت بازی در سریال شاهگوش در چهاردهمین جشن دنیای تصویر
  • برنده شدن به عنوان بهترین بازیگر زن در برنامه سه ستاره در سال 1394
  • برنده شدن به عنوان بهترین بازیگر ده سال گذشته از نظر مردم

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 8

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا