بهداشت بانوان

درمان عفونت واژن خانگی + طب سنتی و دوران بارداری

انواع عفونت واژن: علائم + علت + درمان آن

واژینیت به چند بیماری مختلف اشاره دارد که می‌تواند باعث عفونت یا التهاب واژن شما شود. عفونت‌های واژن می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند و نسبتاً رایج هستند. درواقع مطالعات نشان داده‌اند که یک‌سوم از زنان در مقطعی از زندگی دچار واژینیت می‌شوند. این عفونت‌ها می‌توانند در هر زمانی اتفاق بیفتند اما این عفونت‌ها در طول سال‌های باروری یا اواخر نوجوانی تا اوایل 40 سالگی شایع‌تر هستند. شما می‌توانید بدون داشتن رابطه جنسی نفوذی یا هر نوع رابطه جنسی دیگری دچار عفونت واژن شوید. به‌عبارت‌دیگر واژینیت مشابه عفونت‌های مقاربتی نیست اگرچه برخی از انواع خاصی از فعالیت‌های جنسی می‌تواند در برخی موارد مؤثر باشد. برای اطلاع بیشتر از چگونگی درمان عفونت واژن ما این مقاله از مجله جوان ایرانی را به آن اختصاص داده‌ایم. تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا روش‌های درمان این بیماری را بیاموزید.

انواع عفونت واژن

انواع عفونت‌های واژن

عفونت‌های واژن علائم مشابه زیادی دارند که می‌تواند تشخیص دقیق آنچه در حال وقوع است را دشوارتر کند. گفته می‌شود، هر نوع عفونت دارای چند علامت منحصربه‌فرد است:

  • واژینوز باکتریایی (BV):BV اغلب باعث ترشح نازک خاکستری مایل به سفید، سبز یا زرد می‌شود. این ترشحات می‌تواند بوی ماهی مانندی داشته باشد که بعد از رابطه جنسی نفوذی واژینال قوی‌تر می‌شود. ممکن است متوجه خارش زیادی نشوید.
  • عفونت‌های مخمری: این‌ها معمولاً شامل خارش واژن و فرج، درد و سوزش هستند. با عفونت‌های مخمری ، ممکن است متوجه تورم در لابیا یا چینه‌ای پوست در قسمت بیرونی واژن نیز شوید. هر ترشحی معمولاً سفید و توده‌ای خواهد بود، با بافتی که برخی می‌گویند شبیه پنیر کوتیج است.
  • تریکومونیازیس: این عفونت به‌طورمعمول باعث خارش واژن و بوی ماهی مانند می‌شود. همراه با ترشحات کف‌آلود و زرد مایل به سبز، ممکن است متوجه تورم، تحریک و التهاب در واژن و فرج نیز شوید. سایر علائم تریکومونیازیس شامل درد در هنگام رابطه جنسی واژینال، درد زیر شکم و سوزش و درد در هنگام ادرار است.
  • واژینیت آتروفیک: این دقیقه یک عفونت نیست، اما می‌تواند شانس ابتلا به عفونت‌های واژن و UTI را افزایش دهد. در واژینیت آتروفیک ، ممکن است علائمی را مشاهده کنید که شبیه علائم سایر عفونت‌ها هستند، مانند خارش واژن، سوزش، خشکی و تغییرات ترشحات.

علائم عفونت واژن

عفونت‌های واژن همیشه علائم قابل‌توجهی ایجاد نمی‌کنند. در صورت بروز علائم، احتمالاً متوجه برخی از این علائم رایج خواهید شد:

  • خارش و سوزش واژن
  • درد و ناراحتی واژن
  • پوست ملتهب، برافروخته یا متورم در اطراف واژن و فرج شما
  • تغییر در میزان ترشحات واژن
  • تغییر رنگ ترشحات واژن
  • درد یا سوزش در هنگام ادرار
  • درد در حین رابطه جنسی نفوذی واژینال
  • خونریزی واژینال یا لکه بینی

شما ممکن است فقط یک یا چند مورد از علائم ذکرشده در بالا را داشته باشید. اگر علائم شما ظرف چند روز از بین نرفت یا بدتر شد، مهم است که برای تشخیص و درمان با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی ارتباط برقرار کنید. همچنین ممکن است متوجه برخی از این علائم، به‌خصوص احساس درد یا سوزش در هنگام ادرار، در صورت ابتلا به عفونت مجاری ادراری (UTI) شوید.

علت عفونت واژن

علت عفونت واژن چیست؟

به‌طور اساسی، عفونت‌های واژن زمانی ایجاد می‌شوند که چیزی بر تعادل معمول باکتری‌ها و مخمرها در واژن تأثیر بگذارد. در اینجا علل شایع عفونت واژن بر اساس نوع عفونت آورده شده است:

  • عفونت‌های باکتریایی: رشد بیش‌ازحد باکتری‌های خاصی که به‌طور طبیعی در واژن شما یافت می‌شود می‌تواند باعث BV شود. درحالی‌که BV یک بیماری مقاربتی در نظر گرفته نمی‌شود، تماس جنسی – ازجمله رابطه جنسی دست به تناسلی، دهانی و واژن – می‌تواند منجر به رشد بیش‌ازحد باکتری‌ها و افزایش شانس ابتلا به BV شود.
  • عفونت‌های مخمری: عفونت‌های مخمری معمولاً توسط قارچی به نام کاندیدا آلبیکنس ایجاد می‌شود. عوامل مختلفی ازجمله آنتی‌بیوتیک‌ها، تغییرات هورمونی، سیستم ایمنی ضعیف و استرس، همگی می‌توانند تعداد باکتری‌های ضد قارچ را در واژن کاهش دهند و منجر به رشد بیش‌ازحد مخمرها شوند. این رشد بیش‌ازحد می‌تواند علائم عفونت قارچی را ایجاد کند.
  • تریکومونیازیس: انگل تک‌یاخته‌ای Trichomonas vaginalis باعث این عفونت می‌شود. اکثر افراد با داشتن رابطه جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی بدون کاندوم داخلی یا خارجی به تریکومونیازیس مبتلا می‌شوند. بااین‌حال، برخی شواهد و مدارک منبع مورد اعتماد پیشنهاد می‌کند که می‌توانید آن را از طریق آب حمام مشترک نیز منعقد کنید. سایر روش‌های نادر (اما ممکن) انتقال عبارت‌اند از: صندلی توالت مرطوب، استخر و حوله‌های مشترک یا لباس‌های مرطوب.
  • آتروفی واژن: این وضعیت معمولاً پس از یائسگی ایجاد می‌شود، اما می‌تواند در هنگام شیردهی یا هر زمان دیگری که کاهش سطح استروژن را تجربه می‌کنید نیز رخ دهد. کاهش سطح هورمون می‌تواند باعث نازک شدن و خشکی واژن شود که می‌تواند منجر به التهاب واژن شود.
  • دوش کردن: شستن واژن با مخلوطی از آب و سرکه، جوش‌شیرین، ید یا سایر مواد ضدعفونی‌کننده ممکن است راه خوبی برای تمیز نگه‌داشتن آن به نظر برسد. اما حقیقت این است که واژن شما می‌تواند خود را تمیز نگه دارد. این عمل درواقع باکتری‌های سالم را در واژن شما کاهش می‌دهد و احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.
  • صابون، شستشوی بدن و عطر: شستن واژن با صابون و بدن شوینده یا اسپری کردن آن با عطر نیز می‌تواند PH طبیعی آن را مختل کند. درحالی‌که شستشوی واژن و واژن با آب ساده کاملاً خوب است، اما هر محصول یا عطر دیگری می‌تواند باکتری‌های سالم واژن را از بین ببرد و احتمال عفونت را افزایش دهد.
  • داروهای ضدبارداری اسپرم کش: این روش کنترل بارداری ممکن است به شکل ژل، فیلم یا شیاف باشد. شما آن را مستقیماً در واژن خود قرار می‌دهید، جایی که برای از بین بردن اسپرم و جلوگیری از بارداری ناخواسته حل می‌شود. درحالی‌که اسپرم کش ها برای برخی افراد خوب عمل می‌کنند، می‌توانند منجر به تحریک و التهاب واژن شوند و احتمال عفونت واژن را افزایش دهند.
  • لباس‌های تنگ یا مصنوعی: لباس‌های زیر و کتانی که نمی‌توانند «نفس بکشند» می‌توانند با به دام انداختن رطوبت و جلوگیری از جریان هوا باعث تحریک واژن شوند که می‌تواند عفونت‌ها را بیشتر کند. پوشیدن کتانی‌های خیلی تنگ ، یا قرار گرفتن روی پاهای خیس بعد از تمرین یا شنا، می‌تواند تأثیر مشابهی داشته باشد.
  • مواد شوینده و نرم‌کننده پارچه: بلافاصله پس از تعویض محصولات لباسشویی متوجه علائمی شدید؟ شوینده‌های معطر و نرم‌کننده پارچه نیز می‌توانند بر PH واژن تأثیر بگذارند و به عفونت‌های قارچی کمک کنند.

در برخی موارد، یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی ممکن است نتواند علت عفونت واژن شما را تعیین کند. این وضعیت به‌عنوان ولوواژینیت غیراختصاصی شناخته می‌شود. این می‌تواند در افرادی که واژن دارند در هر سنی رخ دهد، اما در جوانانی که به سن بلوغ نرسیده‌اند شایع‌تر است.

درمان عفونت واژن خانگی

درمان عفونت واژن خانگی

در بسیاری از موارد، عفونت‌های قارچی را می‌توان به‌راحتی و با موفقیت در خانه درمان کرد. این کار با محصولات بدون نسخه یا درمان‌های جایگزین انجام می‌شود. گزارش‌های حکایتی نشان می‌دهد که بسیاری از زنان از چنین درمان‌های خانگی تسکین می‌یابند. بااین‌حال، شواهد علمی برای اثربخشی این درمان‌های جایگزین متفاوت است. در ادامه با برخی از این درمان‌های خانگی آشنا می‌شویم.

درمان عفونت واژن با سیر

سیر اثرات بیولوژیکی مثبتی بر سیستم ایمنی ، سیستم قلبی عروقی، سرطان‌ها و سایر شرایط دارد. همچنین شناخته‌شده است که رشد قارچ کاندیدا را که باعث عفونت‌های مخمری می‌شود، کند می‌کند. آیا می‌توانم از سیر برای عفونت قارچی استفاده کنم؟ سیر به دلیل خواص آنتی‌بیوتیکی خود شناخته‌شده است. آلیسین – جزء فعال بیولوژیکی اصلی سیر – خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و در درمان و مطالعات پزشکی استفاده می‌شود. درحالی‌که هیچ پاسخ پزشکی قطعی در مورد اینکه آیا سیر می‌تواند عفونت قارچی را درمان کند وجود ندارد، آلیسین می‌تواند برای جلوگیری از عفونت‌های قارچی یا بهبود شرایط فعلی استفاده شود، به‌خصوص زمانی که همراه با رژیمی مانند رژیم غذایی کاندیدا یا دارو استفاده شود. سیر را می‌توان به‌صورت خوراکی یا موضعی مصرف کرد. قرص‌های خوراکی معمولاً به شکل آلیسین هستند، اما سیر را می‌توان به‌صورت خام یا در داخل غذا مصرف کرد تا باکتری‌های خوب را تقویت کند و از رشد مخمر کاندیدا آلبیکنس جلوگیری کند. می‌توانید عصاره یا قرص سیر را بدون نسخه خریداری کنید. حتماً برچسب‌ها را در مورد دوز مطالعه کنید. کرم عصاره سیر موضعی نیز موجود است. اکثر کرم‌های موضعی فقط برای استفاده خارجی برچسب‌گذاری شده‌اند، به این معنی که شما باید آن‌ها را فقط در خارج از ناحیه واژن خود استفاده کنید. اگر احساس سوزش کردید، کرم را با یک پارچه خنک پاک کنید. چه از سیر خوراکی یا موضعی برای عفونت قارچی استفاده می‌کنید، با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود آیا سیر برای شما مناسب است یا خیر.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

یکی از درمان‌های محبوب عفونت قارچی، حمام سرکه سیب است. سرکه کاربردهای دارویی زیادی دارد که برخی از آن‌ها بیشتر از سایرین توسط تحقیقات ثابت‌شده است. وقتی نصف فنجان سرکه سیب را به یک وان ولرم اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه خیس کنید، جزء اسیدی سرکه می‌تواند هرگونه میکروارگانیسم مضر ازجمله مخمر را از بین ببرد. حمام با سرکه سیب مانند دوش گرفتن نیست، زیرا هدف آن از بین بردن همه باکتری‌ها (خوب و بد) از واژن شما است. انجام این کار شما را مستعد عود مجدد عفونت قارچی می‌کند. با سرکه سیب دوش نگیرید. سرکه باید قبل از تماس با پوست در آب رقیق شود. علاوه بر این، سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

درمان عفونت واژن با جوش‌شیرین

جوش‌شیرین به نام بی‌کربنات سدیم شناخته می‌شود، به این معنی که وقتی مردم جوش‌شیرین را در آب حل می‌کنند، محلول قلیایی تشکیل می‌دهد که محیطی نامناسب برای تکثیر قارچ ایجاد می‌کند. فواید جوش‌شیرین عبارت‌اند از:

  • به حفظ و تعادل سطوح pH کمک می‌کند که می‌تواند عفونت‌های مخمری را درمان کند.
  • به خشک نگه‌داشتن پوست کمک می‌کند و درنتیجه از رشد سریع این میکروارگانیسم‌های مضر جلوگیری می‌کند. با جذب آب و محتوای آنزیم میکروارگانیسم‌ها را از بین می‌برد. می‌تواند علائم عفونت قارچی مانند خارش، سوزش و تورم را تسکین داده و تسکین دهد.
  • بر اساس یک مطالعه ، خواص ضد قارچی جوش‌شیرین می‌تواند سلول‌های کاندیدا را از بین ببرد .

در اینجا نحوه استفاده از جوش‌شیرین برای عفونت قارچی آورده شده است :

  1. حمام جوش‌شیرین: توصیه می‌شود ¼ فنجان جوش‌شیرین را به حمام خود اضافه کنید و اجازه دهید تا حل شود. حدود 15-20 دقیقه خود را در آب خیس کنید. پس از انجام این کار، خود را با یک حوله تمیز خشک‌کنید. این به شما کمک می‌کند باکتری‌ها را از بین ببرید و پوست شما را سالم نگه می‌دارد. این روند را دو بار در روز، هرروز تا زمانی که وضعیت شما ناپدید شود، تکرار کنید.
  2. جوش‌شیرین و سرکه سیب: 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب گرم مخلوط ‌کنید. بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس جوش‌شیرین را اضافه کنید. قبل از استفاده از خمیر به نواحی عفونی، واژن خود را کاملاً تمیز و خشک‌کنید. خمیر را به واژن خود بمالید و از این درمان یک‌بار در روز به مدت 1-2 هفته استفاده کنید.

خانم‌ها، مراقب سلامت واژن خود باشید و این درمان‌های خانگی را امتحان کنید تا از شر آن عفونت مخمری تحریک‌کننده خلاص شوید.

درمان عفونت واژن با ماست

بسیاری از عفونت‌های قارچی را می‌توان در خانه با کرم‌ها و شیاف‌های ضد قارچ بدون نسخه درمان کرد. افزایش مقاومت در برابر داروهای ضد قارچ باعث شده است که بسیاری از زنان به دنبال درمان‌های جایگزین مانند ماست باشند. ماست را می‌توان برای درمان عفونت قارچی به روش‌های زیر استفاده کرد:

  • استفاده از ماست به‌صورت موضعی روی فرج (ناحیه اطراف دهانه واژن)
  • قرار دادن ماست در واژن
  • مصرف ماست به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی

برخی از افراد دریافتند که مخلوط ماست و عسل مؤثرتر است. سایر افراد از مکمل‌های پروبیوتیک حاوی لاکتوباسیلوس ، باکتری دوست در بسیاری از ماست‌ها، استفاده می‌کنند. ماست یک گزینه درمانی ایمن و مقرون‌به‌صرفه است که توسط زنان در سراسر جهان برای درمان عفونت‌های قارچی استفاده می‌شود. این به دلیل نوعی باکتری به نام لاکتوباسیلوس عمل می‌کند. لاکتوباسیلوس نوعی باکتری خوب» است که به‌طورمعمول در دستگاه گوارش، دستگاه ادراری و ناحیه واژن زندگی می‌کند بدون اینکه مشکلی ایجاد کند. طبق مطالعات تحقیقاتی بهترین راه برای استفاده از ماست برای درمان عفونت قارچی، استفاده موضعی یا واژینال آن است. فقط مطمئن شوید که از یک ماست ساده و بدون شیرین‌کننده اضافه استفاده کنید.

درمان عفونت واژن با یخ

از کمپرس سرد استفاده کنید. تحریک واژن در طول شب می‌تواند بسیار مشکل‌ساز باشد و احتمالاً خواب شما را مختل کرده و شما را خسته می‌کند. یک کمپرس سرد یا تکه‌های یخ را مستقیماً روی واژن قرار دهید. این باعث تسکین قابل‌توجهی برای تحریک واژن می‌شود.

درمان عفونت واژن با عسل و دارچین

این نیز یکی دیگر از درمان‌های مؤثر برای عفونت واژن است. خاصیت اصلی عسل در درمان عفونت زمانی که با دارچین مصرف شود بسیار بیشتر خواهد شد. ترکیب و مصرف به‌اندازه این دو باهم از رشد قارچ جلوگیری می‌کند و به میزان قابل‌توجهی علائم بروز عفونت در بدن را کاهش می‌دهد. بااینکه تکنیک‌های پیشرفته درمانی زیاد شده است اما همچنان در درمان عفونت واژن پزشکان درمان‌های خانگی را در مراحل اول ابتلا به عفونت توصیه می‌کنند.

درمان عفونت واژن در بارداری

درمان عفونت واژن در بارداری

عفونت قارچی واژن یک مشکل رایج در دوران بارداری است. ممکن است ناشی از سطوح بالای استروژن باشد. این عفونت‌ها خطری برای بارداری ندارند. اما آن‌ها می‌توانند علائم ناراحت‌کننده‌ای ایجاد کنند. داروهای بدون نسخه برای درمان عفونت‌های قارچی (که به‌صورت کرم، پماد یا شیاف موجود است) عبارت‌اند از:

  • کلوتریمازول (Mycelex، Lotrimin AF)
  • میکونازول (Monistat 3)
  • ترکونازول

این محصولات را می‌توان در هر مرحله از بارداری استفاده کرد و خطر نقص مادرزادی یا سایر عوارض بارداری را به همراه ندارد. برای بهترین نتیجه، یک فرمول هفت‌روزه را انتخاب کنید. در صورت بارداری مصرف داروهای خوراکی توصیه نمی‌شود. برخی از داروهای ضد قارچی که معمولاً تجویز می‌شوند (مانند فلوکونازول (Diflucan)) باید به‌خصوص در سه‌ماهه اول بارداری اجتناب شود. اگر در مورد عفونت قارچی خود به پزشک مراجعه می‌کنید و در اوایل بارداری خود هستید، حتماً به پزشک بگویید که فکر می‌کنید باردار هستید.

درمان عفونت واژن دختر باکره

می‌توان گفت که درواقع تفاوت زیادی بین زنان و دختران باکره در درمان عفونت واژن وجود ندارد. تنها تفاوت این است که دختران باکره نمی‌توانند از کرم‌ها و شیاف واژینال استفاده کنند زیرا این موارد باید درون واژن قرار گیرند. عفونت قارچی واژن برخلاف تصور در بین دختران باکره نیز اتفاق می‌افتد. این عفونت‌ها خودشان را به‌صورت ترشحات سفیدرنگ نشان می‌دهند. برای درمان این مورد متخصصان زنان بیشتر از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید که هرگز به‌طور خودسرانه از داروها استفاده نکنید زیرا ممکن است عواقب خطرناکی را به همراه داشته باشد. بهترین راه مشورت با پزشک متخصص است.

علت پریود نشدن طولانی را در این مطلب مطالعه کنید:

علت پریود نشدن چیست؟

درمان عفونت واژن در طب سنتی

بسیاری از زنان در طول دوران زندگی خود ممکن است به عفونت واژن مبتلا شوند. در طب سنتی نیز برای این مشکل درمان‌هایی آورده شده است. به‌عنوان‌مثال آورده شده است که گل سرخ، بابونه، پنیرک و ختمی را به‌طور مساوی باهم مخلوط‌کنید و یک‌مشت از آن را با چهار لیوان آب جوشانده و صاف کنید. این جوشانده را داخل یک لگن پر از آب گرم ریخته و برای درمان عفونت واژن روزی 20 دقیقه داخل آن بنشینید. در روشی دیگر می‌توانید یک قاشق غذاخوری پونه کوهی را به همراه یک قاشق غذاخوری نعناع در سه لیوان آبجوش ریخته و 30 دقیقه آن را دم کنید. این جوشانده را به‌منظور درمان عفونت رحم یک روز در میان با مقداری عسل میل کنید. عنبر نسارا نیز عفونت واژن را از بین می‌برد. کافی است 1 یا 2 عدد عنبر نسارا را دود کنید. زمانی که دود زیاد شد آن را داخل یک شیشه با دهانه گشاد بریزید و سپس دهانه شیشه را مقابل وازن بگیرید. هرروز یک الی دو بار این عمل را انجام دهید تا اثر عفونت به‌طور کامل از بین برود. پونه نیز در طب سنتی خاصیت میکروب‌کشی و عفونت بری دارد. از دم‌کرده پونه نیز می‌توانید جهت درمان بهره ببرید.

درمان عفونت واژن با مترونیدازول

درمان عفونت واژن با مترونیدازول

مترونیدازول برای درمان عفونت‌های واژن مانند واژینوز باکتریایی (عفونتی که از تعداد زیادی از باکتری‌های خاص در واژن ایجاد می‌شود) استفاده می‌شود. مترونیدازول در دسته‌ای از داروها به نام ضد میکروبی نیترویمیدازول قرار دارد. این دارو با توقف رشد باکتری‌ها کار می‌کند. مترونیدازول به‌صورت ژل برای استفاده در واژن عرضه می‌شود. مترونیدازول معمولاً به‌صورت تک‌دوز هنگام خواب (Nuvessa) یا یک‌بار در روز به مدت 5 روز متوالی هنگام خواب (MetroGel Vaginal، Vandazole) استفاده می‌شود. دستورالعمل‌های روی برچسب نسخه خود را به‌دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی‌شوید توضیح دهد. از مترونیدازول دقیقاً طبق دستور استفاده کنید. کمتر یا بیشتر از آن استفاده نکنید یا بیشتر ازآنچه پزشک تجویز کرده است استفاده نکنید. مراقب باشید ژل مترونیدازول به چشم، دهان یا پوستتان وارد نشود. در صورت مشاهده آن در چشم، آن‌ها را با آب خنک بشویید و با پزشک خود تماس بگیرید. در طول درمان با ژل واژینال از رابطه واژینال یا استفاده از سایر محصولات واژینال (مانند تامپون یا دوش) خودداری کنید.

مترونیدازول در بارداری

درمان به‌موقع و صحیح عفونت‌های باکتریایی بالقوه شدید در دوران بارداری ممکن است برای سلامت مادر و نوزاد بسیار مهم باشد. علاوه بر این، برخی از عفونت‌های واژن درمان‌نشده در دوران بارداری ممکن است شانس زنان را برای زایمان زودرس افزایش دهد. هنگام تصمیم‌گیری در مورد مصرف یا عدم مصرف مترونیدازول در دوران بارداری، مهم است که بررسی کنید که چقدر برای سلامتی شما ضروری است در مقابل خطرات احتمالی برای شما یا کودکتان که برخی از آن‌ها به هفته بارداری شما بستگی دارد. پزشک شما بهترین کسی است که به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما و کودکتان مناسب است.

درمان عفونت واژن با کلوتریمازول

این دارو برای درمان عفونت‌های قارچی واژن استفاده می‌شود. کلوتریمازول سوزش واژن ، خارش و ترشحاتی را که ممکن است در این حالت ایجاد شود را کاهش می‌دهد. این دارو یک ضد قارچ آزول است . با متوقف کردن رشد مخمر ( قارچ ) که باعث عفونت می‌شود، عمل می‌کند. محصول واژینال به دو شکل (کرم یا قرص واژینال) عرضه می‌شود. برخی از محصولات همراه با یک کرم پوستی برای استفاده در ناحیه اطراف بیرون واژن هستند. این دارو فقط برای عفونت‌های قارچی واژن مؤثر است. شما ممکن است نوع دیگری از عفونت (مانند واژینوز باکتریایی ) داشته باشید و ممکن است به داروی متفاوتی نیاز داشته باشید. اگر تب، لرز، علائم شبیه آنفولانزا، درد معده / شکم، یا ترشحات بدبو از واژن دارید، از این دارو استفاده نکنید. فوراً با پزشک خود تماس بگیرید زیرا این‌ها ممکن است نشانه‌های عفونت جدی‌تری باشند. این محصول فقط برای استفاده واژینال است. دست‌های خود را قبل و بعد از استفاده بشویید. از تماس این محصول با چشم خودداری کنید. اگر به چشم‌هایتان افتاد، فوراً آن‌ها را با آب فراوان بشویید. در صورت تداوم سوزش چشم با پزشک خود تماس بگیرید. دوز بر اساس وضعیت پزشکی و پاسخ شما به درمان است. دارو را معمولاً یک‌بار در روز هنگام خواب به مدت 1 تا 7 شب بسته به محصول مورداستفاده یا طبق دستور پزشک خود استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم درمان‌های مؤثر عفونت واژن را در کنار هم جمع‌آوری کنیم. برای عفونت واژن درمان‌های خانگی و دارویی وجود دارد. به یاد داشته باشید که درمان بستگی به‌شدت و فراوانی عفونت شما دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود که حتماً توسط یک پزشک متخصص معاینه شوید تا بتوانید درمان مؤثری را شروع کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 66

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا