سبک زندگی

برای رفع افسردگی ناشی از روزمرگی چه راهکارهایی لازم است؟

رفع افسردگی و یکنواختی ناشی از روزمرگی چگونه است؟

معمولاً افرادی که درگیر روزمرگی هستند و برای خود برنامه خاصی ندارند، درواقع در طول روز تنوع ایجاد نمی‌کنند، دارای مشکلات روانی بسیاری در آینده می‌شوند و سلامت آن‌ها درخطر است. این‌گونه افراد معمولاً عصبی و افسرده هستند که با کوچک‌ترین حرفی مدام تحمل خود را از دست می‌دهند. در این مقاله از جوان ایرانی در مورد رفع افسردگی ناشی از روزمرگی بحث می‌کنیم.

 

نشانه‌های ابتلا به یکنواختی زندگی

برای اینکه متوجه شوید که شما به زندگی روزمره و یکنواختی دچار شده‌اید یا خیر لازم است که چند علامت را در خود بررسی کنید.

♦ معمولاً افرادی که دچار افسردگی ناشی از روزمرگی هستند، حتی نمی‌دانند در کدام روز هفته قرار دارند، انگیزه کافی برای شروع کارها را ندارند. درواقع تمایل به تغییر در زندگی دارند، اما این انگیزه به اندازه‌ای نیست که تغییر در زندگی آن‌ها ایجاد کند.

♦ در طول روز کلافه هستند و مدام از زندگی شکایت می‌کنند، زیرا این‌گونه افراد از انجام کارهای تکراری خسته شده و هیچ تنوعی برایشان ندارد.

♦ در اکثر مواقع انرژی کافی برای انجام کارهای روزمره ندارند. در زندگی مشترک با همسرشان مشکل پیدا کرده و نمی‌توانند به درستی آن مشکلات را رفع کنند.

حال اگر قصد رفع افسردگی ناشی از روزمرگی را دارید، در ادامه این مقاله از جوان ایرانی برای شما بیان می‌کنیم که چگونه می‌توانید زندگی شادتری داشته و از این یکنواختی و روزمرگی خلاص شوید.

 

رفع افسردگی ناشی از روزمرگی

بسیاری از افراد در طی روز از اینکه زندگی آن‌ها کاملاً یکنواخت شده، شکایت دارند. البته مدل زندگی شهری ایجاب می‌کند که برخی از کارهای روزمره را باید انجام دهید، اما برخی دیگر را می‌توان تغییر داد و در آن تنوع ایجاد کرد. به‌عنوان‌مثال می‌توانید ورزش را در زندگی خود اضافه کنید و یا اینکه پس از ساعت کاری با اقوام و خانواده خود قرار  ملاقاتی داشته باشید و موارد دیگر که در ادامه بحث می‌شود. شما عزیزان می‌توانید کارهای روزمره را در یک دفترچه یادداشت وارد کرده و با خانواده مشورت کنید که چه کارهایی می‌تواند کیفیت زندگی شما را بالاتر ببرد و حس رضایت بیشتری از روزمرگی خود داشته باشید.

از خودتان مراقبت کنید

درواقع برای رفع افسردگی ناشی از روزمرگی، نیاز است که به بدن خود توجه داشته باشید، همچنین به سلامت روان خودتان اهمیت بدهید. خواب کافی داشته، غذای مناسب بخورید. طول روز ورزش کنید و با افرادی ارتباط داشته باشید که احساس خوب درون شما ایجاد می‌کنند و در برخی از مواقع شما را حمایت می‌کنند. در این صورت می‌توانید در طی روز احساس بهتری داشته باشید.

در زندگی خود تغییر ایجاد کنید

اگر حس می‌کنید در زندگی دچار یکنواختی شدید و یک سری کارها را از روی عادت هرروز انجام می‌دهید نیاز است که در برنامه روزانه خود تغییر ایجاد کنید. شما عزیزان می‌توانید با دوستان جدید ارتباط برقرار کنید، یک کلاس جدید ثبت‌نام کنید، حتی می‌توانید مسیر جدیدی را برای رفتن به سرکار انتخاب کنید، یک فیلم جدید ببینید کارهای غیرمنتظره پیش‌بینی نکرده را انجام دهید.

علائم و علت افسردگی را در این مقاله بخوانید:

علائم و علت افسردگی چیست؟

در طبیعت قدم بزنید

اگر احساس می‌کنید که دچار افسردگی ناشی از روزمرگی شده‌اید، در هفته چندین روزبه دل طبیعت بروید و قدم بزنید. در تمام لحظه‌هایی که در طبیعت هستید به محیط توجه کنید. حضور در طبیعت نه تنها باعث می‌شود که شما احساس بهتری داشته باشید، بلکه خلاقیت را در شما افزایش داده و می‌توانید در طی روز عملکرد بهتری داشته باشید.

برای خود هدف ایجاد کنید

معمولاً افرادی که در زندگی هدف ندارند از صبح که بیدار می‌شوند تا شب بیکار هستند. در این صورت فکر آن‌ها به مسائل مختلفی متمرکز شده، درنتیجه نمی‌توانند آن‌طور که باید زندگی کنند. چنین افرادی افسرده شده و دچار استرس می‌شوند. اما اگر شما اهداف منظم داشته باشید و برای آن اهداف بیدار می‌شوید، سپس برنامه شما منظم‌تر است برای این منظور باید تارگت‌های شما طوری باشد که بتوانید آن‌ها را انجام دهید و اهداف غیرقابل‌دسترس برای خود ایجاد نکنید‌ برای اهدافی که احساس می‌کنید توان رسیدن به آن را دارید برنامه‌ریزی کرده و در آن راستا تلاش کنید. همچنین می‌توانید به صورت داوطلب به دیگران کمک کنید تا حس و حال بهتری داشته باشید.

کمال‌گرایی را از بین ببرید

اگر شما در زندگی کمال‌گرا باشید، از هیچ‌کدام کارهایی که انجام می‌دهید خوشحال نمی‌شوید. درواقع وارد چرخه یکنواخت زندگی شده و همیشه فرد ناراحتی هستید. بنابراین سعی کنید احساس کمال‌گرایی را از بین ببرید و به خود این اجازه را بدهید که می‌توانید اشتباه کنید و پس از آن با تلاش بیشتر به زندگی ادامه دهید.

از چیزهای کوچک لذت ببرید

بسیاری از اتفاقات کوچک زندگی هستند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید با یکی از اعضای خانواده به بیرون بروید و یا این‌که زمانی را در کنار اعضای خانواده به بحث و گفتگو بپردازید. حتی می‌توانید خودتان به تنهایی بیرون بروید و غروب آفتاب را تماشا کنید، طبیعت را ببینید و از داشتن نعمت‌هایی که خدا به شما داده سپاسگزار باشید.

از دیگران متنفر نباشید

همراهان گرامی مجله جوان ایرانی باید بدانید که حتی از افرادی که شما را اذیت کرده‌اند، متنفر باشید آن‌ها را ببخشید. اما این به این معنی نیست که مجدداً به آن‌ها اعتماد کنید. اما به دلیل اینکه شما باید در زندگی شاد باشید، دیگران را به راحتی ببخشید، از ناملایمات زندگی سریع گذر کنید و به کارها و امور لذت‌بخش زندگی بپردازید.

دوست خوب پیدا کنید

هرچند تغییر زندگی و رهایی از یکنواخت شدن آن بسیار سخت است، اما باور کنید یک دوست خوب و همراه مناسب می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. درواقع با انرژی مثبتی که از رفیق خود می‌گیرید، عملکرد شما در زندگی بهتر می‌شود.

موسیقی انرژی‌بخش گوش کنید

رفع افسردگی ناشی از روزمرگی
رفع افسردگی ناشی از روزمرگی

اگر شما دچار روزمرگی شده‌اید، می‌توانید در خانه موزیک انرژی‌بخش گوش کنید. هنگام خواب موزیک ملایم پلی کرده و در هنگام پیاده‌روی نیز موزیک دلخواه خودتان را گوش دهید. کم‌کم شما عزیزان متوجه خواهید شد که سبک زندگی شما تغییر کرده و از آن روال معمول خارج شده است.

مکمل ویتامین D را فراموش نکنید

اگر زندگی شما به‌گونه‌ای است که نور خورشید به اندازه کافی وجود ندارد، همچنین غذاهای شما حاوی ویتامین دی نیست، نیاز است که مکمل آن را مصرف کنید. در فصل زمستان که آفتاب کمتر است، نیز این مکمل را باید بیشتر مصرف کنید. درصورتی‌که مقدار این ویتامین در بدن شما کم باشد، دچار مشکلاتی از قبیل افسردگی، خستگی، ریزش مو و مواردی از این قبیل می‌شوید.

کیفیت زندگی خود را بالا ببرید

اینکه می‌گوییم کیفیت زندگی را بالا ببرید، شامل موارد مختلفی می‌شود. درواقع شما عزیزان می‌توانید به یک باشگاه ورزشی بروید، یا یک سری کارهایی که باعث ایجاد حس خوب درون شما می‌شود را یادداشت کرده و انجام دهید. از افراد منفی‌باف دوری کنید، به افرادی نزدیک شوید که روشنی نسبی به آینده دارد و برای آن تلاش می‌کند.

 

سخن پایانی:

انجام دادن کارهای روزانه زندگی و یکنواختی، ممکن است شما را نا امید کند. البته راهکارهایی که در این بخش از مجله جوان ایرانی ارائه شد، می‌تواند شور و هیجان را به زندگی شما آورده و با لذت بیشتری کارها را انجام دهید. اما اگر باز هم نشانه‌های افسردگی در شما وجود داشت، از روانشناس مشورت بگیرید.

اگر شما عزیزان تجربه‌ای در مورد افسردگی ناشی از کار روزمرگی دارید و کارهای انجام داده‌اید که حس و حال شما بهتر شده، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پیام خود را با ما و دیگر مخاطبان در میان بگذارید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا