ترفند

شغل های پردرآمد 2022 در ایران و جهان کدامند؟

پر درآمدترین شغل‌های دنیا کدامند؟ بهترین شغل‌‎های خانگی

شغل های پردرآمد در ایران کدامند؟ در این مقاله می‌خواهیم با شما دوستان به بررسی بهترین و پردرآمدترین شغل‌هایی بپردازیم که می‌توانید در ایران داشته باشید. شغل یکی از نیازهای اولیه بشر برای زندگی به شمار می‌آید که برای رسیدن به آن می‌تواند از طرق مختلفی اقدام کرد. حال با ما همراه باشید تا به بررسی کامل این نوع مشاغل بپردازیم.

شغل های پردرآمد در ایران

در ابتدا می‌خواهیم به بررسی شغل های پردرآمد در این بپردازیم. برای آنکه بتوانیم مطالب را به صورت کامل و آماده‌تر ارائه کنیم، این پرسش را به صورت جدا جدا پاسخ داد‌ه‌ایم که شما می‌توانید برحسب تیترهای مختلفی که در ادامه بیان شده است، شغل‌های پردرآمد در ایران را راحت‌تر دسته‌بندی کنید. این موارد عبارتند از:

لیست شغل های پردرآمد در ایران

داشتن یک شغل مناسب و پردرآمد یک آرزوی دست یافتنی است که بایستی افراد بتوانند در گام اول نسبت به آن آگاهی داشته باشند. در این رابطه برخی از شغل های پردرآمد در ایران عبارتند از:

  • دلالی: اگر بخواهیم رک و راست باشیم، دلالی یکی از مشاغل پردرآمد در ایران محسوب می‌شود. مشاغل مختلفی وجود دارند که در آنها واسطه گری می‌تواند یک سود بسیار هنگفت را به شما ارائه کند. به عنوان مثال یک نمونه از این نوع شغل که در شرایط اقتصادی بد توانسته است پول‌های راحت و بالایی را به همراه داشته باشد، دلالی خودرو است. در این نوع دلالی خرید و فروش حواله و امتیاز خودرو در دستور کار است. البته مزیت‌های دیگری نیز ارائه می‌شود که مشتریان را به سمت آنها می‌کشاند. به عنوان نمونه می‌توان به تهیه پیش پرداخت برای کسانی که نمی‌توانند آن را انجام دهند.
  • انحصار گرایی: مورد دومی که در این لیست می‌توان به آن اشاره کرد، انحصار گرایی است. ایران یکی از کشورهایی که در ریل انحصارگرایی افتاده است. این عامل باعث شده است تا شغل های پردرآمدی نصیب عده‌ای خاص شوند. نمونه کلان این نوع مشاغل را می‌توان در صنعت خودروسازی دانست. مزیت فعالیت در یک شغل انحصاری آن است که شما رقبای کمتری دارید و از این رو مردم تنها از کالاهای شما خرید می‌کنند.
  • قاضی: یکی از مشاغل دیگری که می‌تواند جزو ردیف‌های شغلی بسیار خوب به شمار آید، قضاوت و قاضی بودن است. در این حالت شما می‌توانید طی سلسله مراتبی، در سیستم رشد کرده و نیز درآمد خود را بیش از پیش افزایش دهید. با این حال قاضی شدن یک پروسه کاری سلسله وار دارد که در آن بایستی افراد بتوانند مهارت‌ها، دانش و تجربیات بسیاری را بیاموزند و از ذکاوت کافی برای اعمال قانون و کشف جرم و متهم برخوردار باشند.
  • متخصص زیبایی: متخصصین زیبایی به خصوص جراحان پلاستیک، افرادی هستند که جزو شغل های پردرآمد محسوب می‌شوند. شاید جالب باشد که بدانید، بنا به گفت یکی از افراد دارای فوق تخصص جراحی پلاستیک، در کشور 290 نفر فوق متخصص در این زمینه وجود دارد که درامد 10 – 15 نفر از آنها بالای 200 میلیون تومان در ماه است. با این حال این افراد به خاطر محبوبیت و یا سابقه و تجربه بالایی که دارند، توانسته‌اند نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته و این چنین درآمدی را کسب کنند.
لیست شغل های پردرآمد در ایران
مشاغل پردرآمد در ایران

ایران به چه شغل هایی نیاز دارد؟

بخشی از شغل های پردرآمد در ایران را در قسمت قبل معرفی کردیم که در ادامه نیز بیشتر به آنها می‌پردازیم. حال ممکن است عده‌ای از افراد بخواهند براساس نیازی که کشور دارد، به دنبال یک شغل پردرآمد باشند. در این صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • فوتبالیست‌ها: در صورتی که یک مهارت فوق العاده در زمینه ورزش دارید، بدون شک رفتن به سمت فوتبال و تبدیل شدن به یک فوق ستاره می‌تواند بسیار پولساز باشد. از سوی دیگر این مورد نیز در آینده می‌تواند نیاز کشور باشد. تاکنون نمونه‌های موفق بسیاری را می‌توان در زمینه فوتبال درنظر گرفت. به عنوان مثال 2 نمونه را در این قسمت ذکر می‌کنیم که اولی سردار آزمون با 27 سال سن است که در روسیه با همراهی تیم زنیت، فصلی 3 میلیون یورو درآمد دارد. سردار آزمون اکنون در تیم بایرلورکوزن بازی می‌کند. مورد دیگر مهدی قائدی است که اکنون با 23 سال سن، به تیم شباب الاهلی امارات منتقل شده است و در تیم استقلال مبلغی در حدود 1.1 میلیون یورو قرارداد بسته است.
  • تحلیلگر و مشاور مالی: یکی از آن دسته مشاغلی که می‌تواند به عنوان شغل های پردرآمد حساب شود، تحلیلگر و مشاور مالی است. با توجه به افزایش آگاهی و وضعیت نوسانی اقتصاد در ایران، امروزه بسیاری از شرکت‌ها، موسسات و حتی افراد نیاز به مشاورین و تحلیلگران اقتصادی دارند تا بتوانند با ارزیابی وضعیت موجود، فعالیت‌ و اهداف این مجموعه‌ها را تنظیم کنند. در یک سطح پایین‌تر نیز می‌توان به تحلیلگری بازارهای مالی پرداخت که عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند و بنابراین می‌توان آن را نیز به عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد و آینده دار معرفی کرد.
  • هوش مصنوعی: هرچند که ممکن است این نوع مشاغل کمتر شناخته شده و به چشم آید اما دنیای آینده، دنیایی است که هوش مصنوعی در آن سهم بسیاری در تحلیل، درک و تعامل با انسان‌ها خواهد داشت. بنابراین ممکن است افراد بتوانند با کسب مهارت در این زمینه، از آخرین تکنولوژی‌ها در پروژه‌های فناوری استفاده کنند.
  • انرژی‌های جایگزین: هرچقدر که به سمت جلو پیش می‌رویم، کشورهای بیشتری را می‌بینیم که برنامه‌های خود را برای بی‌نیازی از سوخت‌های فسیلی و غیره مانند نفت و گاز بسته‌اند. آنها پروژه‌های بسیاری را برای استفاده از انرژی‌های جایگزین استفاده می‌کنند که نمونه‌های آن را می‌توان انرژی‌های بادی، زمین گرمایی، خورشیدی و غیره دانست. با توجه به این رویه که در جهان حال حاضر پیش روی ما است، نقش مهندسین و افراد باتجربه برای عملی کردن این ایده‌ها بسیار مهم می‌باشد.

شغل های ناشناخته در ایران

در ادامه بررسی شغل های پردرآمد در ایران، حال می‌توان به معرفی شغل‌های ناشناخته‌ای اشاره کرد که ممکن است شما هم در ایران و جهان از آنها مطلع نباشید. شناخت و آگاهی از این نوع مشاغل نیز می‌تواند در انتخاب یک شغل موثر باشد.

  • جاگیر: ممکن تاکنون نشنیده باشید اما افرادی هستند که به عنوان صف نگهدار شناخته می‌شوند. این نوع مشاغل را می‌توان در صف‌های طولانی به خصوص برای دریافت سهمیه دلاری به وفور مشاهده کرد. در این حالت افرادی که به عنوان جاگیر فعالیت می‌کنند، با دریافت یک مبلغ می‌توانند به اندازه یک نفر جا برای خود رزرو کنند.
  • تیستر غذا: یکی دیگر از مشاغلی که از چندین سال گذشته تاکنون رواج یافته است، بلاگری از نوع تیستر بودن است. در این حالت افرادی که چهره محبوب و پرطرفداری در اجتماع دارند، به عنوان تیستر به رستوران‌ها، کافه‌ها و غیره مراجعه می‌کنند. آنها در قبال دریافت غذا یا یک هزینه مشخص، این رستوران‌ها را برای کاربران معرفی می‌کنند که باعث می‌شود تا سود فروش آنها افزایش یابد.
  • تخلیه مستاجر: یکی دیگر از نمونه‌های بسیار نامناسبی که می‌توان در این زمینه مشاهده کرد، که در چند ماه اخیر صدای آن بلند شد، استخدام افرادی است که برای تخلیه مستاجر اقدام می‌کنند. این دسته از افراد که با عنوان شرخر نیز شناخته می‌شوند، با دریافت هزینه‌های غیرمعقول، کارهای نامتعارفی که جبهه اجتماعی خوبی ندارد را انجام می‌دهند. این دسته از افراد با ضمانت 10 – 20 روزه قول می‌دهند که مستاجرا را از آن خانه بیرون کنند.
  • عکاس صحنه جرم: جمع آوری مدارک و اسناد یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در صحنه جرم انجام می‌شود. در این راستا نیز می‌توان به مشاغلی اشاره کرد که به عنوان ضبط کننده تمام آثار و سرنخ‌ها می‌پردازند. عکاس صحنه جرم می‌تواند از تمامی جزئیات از جمله گلوله، محل جسد، آثار شکستگی و خون، کفش و وسایل جرم و غیره استفاده کند.
شغل های ناشناخته در ایران
انواع شغل های ناشناخته در ایران

شغل هایی که در ایران از بین رفته اند

در انتخاب شغل های پردرآمد، تعدیل و جایگزینی شغل‌هایی که از زمانی حضور داشته و اکنون از بین رفته و یا ممکن است در سال‌های آتی حذف شوند، از جمله موضوعات مهم به شمار می‌آید. در این راستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • علاف: این شغل مربوط به کسی است که وظیفه تامین و فروش علوفه را برعهده دارد که می‌تواند برای حیوانات اهلی و یا تامین سوخت مورد استفاده قرار گیرد.
  • دلاک: این نوع مشاغل ممکن است هنوز هم وجود داشته باشد اما به شدت کم شده است. دلاک‌ها، کسانی هستند که مسئول تمیز کردن افراد بوده و محل کار آنها همان حمام‌های عمومی است.
  • دندان‌کش: یکی دیگر از مشاغلی است که در گذشته وظیفه کشیدن دندان‌ها را برعهده داشته است. این نوع شغل‌ها صرفا با راهکارهایی، برای خلاص کردن مردم از درد دندان‌هایشان انجام می‌شده است.
  • سقا: با توجه به اینکه در گذشته، خبری از سیستم‌های آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌ها نبوده است، سقاها به عنوان افرادی شناخته می‌شدند که با خود آب را حمل نموده و آبرسانی می‌کردند.
  • شعرباف: این دسته از افراد در زمینه صنایع نساجی کار می‌کردند. وظیفه آنها این بوده است که پارچه‌هایی با موی بز و سایر حیوانات را بافته و با آن طناب مویی درست می‌کرده‌اند.

شغل هایی که در آینده از بین می رود

در ادامه بررسی شغل های پردرآمد، حال بایستی به مشاغلی اشاره کرد که ممکن است در آینده از بین بروند. در این راستا می‌توان گفت:

  • تدریس: یکی از مشاغلی که ممکن‌ است در آینده از سیستم آموزشی کشورهای مختلف تا حد زیادی کنار گذاشته شود، معلمی و تدریس است. البته این بدان معنا نیست که این افراد کامل کنار گذاشته می‌شوند. بلکه جایگزین تدریس آنها، ممکن است از ویدیو‌ها و محتواهای آماده از پیش تعیین شده‌ای استفاده شود که دانش آموزان می‌توانند با مشاهده آنها، در یک سطح کیفی از تدریس برخوردار شوند. سپس برای رفع اشکال و برگزاری آزمون‌ها، معلم‌ها و ناظرانی انتخاب می‌شوند.
  • ایده‌های خلاقانه: با پیشرفت هوش مصنوعی، ممکن است ایده‌های خلاقانه آنها جایگزینی برای انسان‌ها شود. در این صورت مشاغلی که به ایده‌های خلاقانه وابسته‌اند، ممکن است در معرض حذف شدن قرار گیرند. نمونه‌ای از پیشرفت هوش مصنوعی در خلاقیتش را می‌توان در سایت nightcafe.studio دید که در آن یک هوش مصنوعی، تصاویری با کلمات شما و ایده‌های خلاقانه ایجاد می‌کند.
  • ماهیگیری: از مشاغلی است که می‌توان انتظار داشت در آینده به دلیل صید بی‌رویه تا حد محسوسی کاهش یابد. به جای این نوع مشاغل، لازم است استخرهایی برای پرورش آنها درنظر گرفته شود تا این زنجیره غذایی از بین نرود.
  • منشی یا بازاریاب تلفنی: مورد بعدی که می‌توان معرفی نمود، بازاریاب‌های تلفنی و منشی‌ها هستند که ممکن است در آینده با ربات‌ها جایگزین شوند. همانطور که در وب‌سایت‌های بزرگ مشاهده می‌کنید، اکنون نیز ربات‌ها در چت‌ها برای پاسخگویی به سوالات خاصی درنظر گرفته شده‌اند که از روی کلمات کاربر آن را می‌فهمند.
  • بنگاه‌های املاکی: بخشی از فعالیت بنگاه‌های املاکی در معرفی و تبلیغ خانه‌های خالی، ممکن است با پیشرفت فضای مجازی و یا پیاده‌سازی سیستمی برای ثبت اطلاعات خانه‌های خالی یا اجاری توسط دولت‌ها از بین برود.
  • آتلیه عکاسی: این نوع مشاغل ممکن است تا سال‌های آینده با پیشرفت هوش مصنوعی، روی کار آمدن نرم‌افزارهای ساده، وسایل چاپ عکس و دوربین‌های عمومی از بین برود.
شغل هایی که در آینده از بین می رود
مشاغلی که در آینده وجود ندارند.

شغل های پردرآمد خانگی

حال می‌خواهیم به برخی شغل های پردرآمد خانگی بپردازیم که عبارتند از:

  • ترید: اولین مورد در این زمینه، ترید و معامله در بازارهای مالی است. امروزه این شیوه به خصوص در ایران که درآمد و سود آن به صورت دلاری می‌باشد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا بتوانند در این بازارها به سرعت وارد شده و کسب درآمد کنند.
  • بلاگری: بلاگری یکی از آن دسته از مشاغلی است که می‌توانید تمام کارهای آن را در خانه نیز انجام دهید. این نوع فعالیت‌ها تنها در صورتی که بتوانند با جذب مخاطب بالا و یا افزایش ویو همراه باشند، قادر هستند تا جزو شغل های پردرآمد خانگی قرار بگیرند.
  • مشاوره: اگر در یک حوزه به قدری مهارت دارید که زبانزد عام و خاص شده‌اید، با کمی بازاریابی و تبلیغات می‌توانید در خانه خود پولدار شوید. شما می‌توانید از دانش و تکنیک‌هایی که می‌دانید برای مشاوره به صورت صوتی و ویدیویی استفاده کنید. البته بسته به نوع حرفه شما، ممکن است این کار نیاز به مراجعه حضوری نیز داشته باشد.

شغل های پردرآمد بدون سرمایه در منزل

در میان بررسی شغل های پردرآمد در منزل، بسیاری از افراد ممکن است هزینه و سرمایه اولیه را نداشته باشند. در این صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • فروشگاه اینترنتی: اگر در نزدیکان یا آشنایان شما کسانی هستند که محصولات و کالاهایی را به فروش می‌رسانند، شما می‌توانید با ساخت یک فروشگاه اینترنتی، به صورت واسط کالاهای آنها را به فروش رسانده و یک سهم بگیرید.
  • فروش دوره: در این حالت تنها به یک لپ‌تاپ، اینترنت و یا شاید هم یک دوربین احتیاج خواهید داشت. حال شما می‌توانید بنا به دانش و علم و مهارتی که دارید، اقدام به فروش دوره نمایید که می‌تواند درآمد بسیار خوبی را برای شما داشته باشد.
  • داوری آنلاین: برای این نوع شغل لازم است در یک زمینه حرفه‌ای باشید. حال می‌توانید در مسابقات که نیاز به داور داشته شرکت کنید و به صورت حضوری یا مجازی آن ها را مدیریت و داوری نمایید.
  • پشتیبانی سایت: شما می‌توانید در بخش طراحی و پشتیبانی سایت ورود کنید. این حوزه نیازی به سرمایه اولیه ندارد. شما با یک کامپیوتر می‌توانید به اینترنت متصل شده و شروع به ساخت سایت نمایید. پشتیبانی سایت‌ها را برعهده گرفته و نیازهای کارفرماها را برطرف کنید.
  • راه‌اندازی صفحه اینستاگرام: یکی دیگر از مواردی که می‌تواند بسیار جذاب باشد، راه‌اندازی صفحات اینستاگرامی است که می‌توانید با رشد آنها، اقدام به تبلیغات و دریافت درآمد های هنگفت نمایید.
شغل های پردرآمد در خانه
بررسی انواع شغل پردرآمد در خانه

شغل های پردرآمد برای بانوان

اگر به دنبال شغل های پردرآمد برای بانوان هستید، می‌توانید نیم نگاهی را به فهرست زیر داشته باشید که به شرح زیر می‌باشد:

  • خیاطی: خیاطی یکی از مشاغلی است که همواره برای آن بازار وجود دارد. اما این حرفه خود به چندین قسمت تقسیم می‌شود که برخی از آنها درآمد بسیار بالایی دارند. شما می‌توانید با یادگیری و کسب تجربه بالا در این زمینه، سفارش‌های دیگران را انجام دهید و درآمد بسیار خوبی را بدست آورید. در این خصوص هم می‌توان به دوخت کت و مانتو یا لباس عروس اشاره کرد که درآمد نسبتا خوبی دارد.
  • پزشک عمومی: یکی دیگر از مشاغلی که بانوان می‌توانند با صرف هزینه‌ای کم و یادگیری اطلاعات پایه انجام دهند، پزشکی عمومی است. به طور معمول پزشکان عمومی می‌توانند در بررسی و رفع بیماری‌های پایه راحت‌تر کار کنند و در صورت مشاهده علائم خاص، بیمار را به متخصصین حوزه‌های مرتبط هدایت دهند.
  • آرایش زیبایی: مورد دیگری که می‌توان برای شغل های پردرآمد بانوان معرفی کرد، آرایش زیبایی است. شاخه‌های مختلفی در آرایش زیبایی وجود دارند. چند نمونه از زیرشاخه‌های مهم این نوع آرایش زنانه را می‌توان آرایش عروس، آرایشگری و شینیون مو، مانیکور و پدیکور، گریم صورت و رنگ مو، کوتاهی مو و … دانست.
  • مترجمی: بانوان می‌توانند در زمینه مترجمی و نگارش مقاله یا ویراستاری آن نیز مهارت کسب کنند. هرچقدر سطح مهارت و دانش شما در رشته‌های دانشگاهی بالاتر باشد، شما می‌توانید درآمد خود را به نسبت بیشتری افزایش دهید. شما می‌توانید با تقویت زبان و آشنایی با ترفندها و روش‌های تقویت مقاله، خدمات بیشتری را به مشتریان خود ارائه کنید.

شغل های پردرآمد در کرونا

بیشتر از دو سال از شیوع کرونا می‌گذرد و با وقوع این رویداد، مشاغل بسیاری اضافه شده‌اند که برخی از آنها توانسته‌اند در مدار موفقیت و پولسازی قرار گیرند. از جمله این موارد می‌توان گفت:

  • دستیاران پرستاری: این شغل می‌تواند در زمینه ارائه خدمات پزشکی در دوره کرونا مناسب باشد. دستیاران پرستاری وظیفه دارند تا نسبت به ارائه مراقبت های اولیه از بیمار تحت هدایت کارکنان پرستاری اقدام کنند. در وظایف آنها کارهایی مانند غذا دادن، حمام کردن، لباس پوشیدن، جابجایی بیماران، یا تعویض لباس و غیره آمده است.
  • جابه‌جایی مرسوله: یکی دیگر از شغل‌های پردرآمدی که بعد از دوره کرونا به شدت افزایش یافته است، جابه‌جایی مرسوله است. تقاضا برای این مورد به خصوص بعد از قرنطینه نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است و بسیاری از شرکت‌ها نسبت به افزایش ظرفیت و نیرو برای آن اقدام می‌کنند.
  • برنامه نویسی: با افزایش محبوبیت پلتفرم‌های آنلاین در چند سال اخیر که پس از دوره کرونا همگانی شد، بسیاری از افرادی که قصد دارند تا به صورت تخصصی در یک حرفه وارد شوند، نسبت به ایجاد این پلتفرم‌ها اقدام می‌کنند. شما می‌توانید با فراگیری مهارت‌های برنامه نویسی، نیازهای این دسته از افراد را بهبود یابید.
شغل های پردرآمد آزاد و بعد کرونا
شغل های پردرآمد غیر حضوری

شغل های پردرآمد آزاد

در این لیست می‌خواهیم به معرفی شغل های پردرآمد آزاد بپردازیم که به صورت خوداشتغالی انجام می‌شود. در این حالت شما تایم و زمان کار خود را در اختیار دارید و می‌توانید در عین حال سفارش‌های مشتریان را نیز انجام دهید. این کارها عبارتند از:

  • نقاشی ساختمان: این نوع کار بسته به نوع پروژه‌ای که گرفته‌اید، می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد. نوع این کار حضوری بوده و سخت است. شما می‌توانید با انجام این کار، چندین پروژه را در دستان خود هندل و مدیریت کنید. شما می‌توانید همچنین با استخدام کارگر و متخصص نیز از طریق انجام پروژه توسط آنها بخشی از درآمد را نصیب خود نمایید.
  • پرورش حیوان: یکی دیگر از شغل های پردرآمد آزاد، پرورش حیواناتی است که می‌تواند شامل شترمرغ، مرغ و غیره باشد. با این حال باید بدانید که این نوع مشاغل نیاز به بازاریابی، مواد اولیه، مراقبت روزانه، امکانات اولیه و هزینه کارگر و غیره دارد. همچنین شما می‌توانید با صادرات محصولات خود نیز درآمدهای بیشتری را کسب کنید.
  • تعمیرات: یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند به صورت آزاد توسط خود فرد انجام شود، تعمیرات است. این نوع فعالیت می‌تواند در زمینه‌های مختلفی انجام گردد. از ارائه خدمات تعمیرات موتور سیکلت گرفته تا ماشین و برق، باطری خودرو، خدمات ساختمانی و غیره که فرد می‌تواند با مهارت‌هایی که دارد، خود آن ها را انجام دهد.

شغل هایی که باعث مشهور شدن می‌شود

اگر رویای محبوب و مشهور شدن را در سر دارید، روابط اجتماعی فوق العاده خوبی را دارید و می‌توانید با هر فردی تعامل داشته باشید، پس بهتر است شغل های پردرآمدی که محبوبیت عام را نیز در کنار خود دارند را از دست ندهید. این موارد عبارتند از:

  • اینفلوئنسری: اولین مورد در این لیست، اینفلوئنسری است که در آن می‌توانید با انجام فعالیت‌های مختلف، پرداخت به موضوعات ترند، سرگرم کردن مردم و غیره، اقدام به جذب مخاطب نمایید. از سوی دیگر اگر پتانسیل بالایی داشته باشید، می‌توانید به عنوان یک چهره برای استندآپ کمدی، تبلیغات و شو‌ها، بازیگری و غیره نیز دعوت شوید و درآمد خود را افزایش دهید.
  • بازیگری: واضح است که بازیگری، از آن دست شغل های پردرآمدی است که اگر کار شما بگیرد، می‌توانید علاوه بر درآمد، پروژه‌های بیشتری را گرفته و کم کم چهره و نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازید.
  • خوانندگی: هرچند خوانندگی یکی از مشاغلی است که امروزه دست‌های زیادی در آن وارد شده، اما هنوز هم جا برای کسانی که صدای خوبی دارند، یک تیم قوی رسانه‌ای پشت آنهاست و می‌توانند از پس پروژه‌های بزرگ، کنسرت‌ها و اجراهای منطقه‌ای، ملی و استانی را انجام دهند، وجود دارد.
  • ورزشکاران حرفه‌ای: در حوزه ورزش، فوتبال سرآمد شغل های پردرآمدی است که همراه با محبوبیت عام می‌باشد. اما تنها این مورد نیست و شما می‌توانید در سایر زمینه‌ها از جمله والیبال، بسکتبال، کشتی، تکواندو، وزنه برداری و غیره نیز نام و چهره خود را زبانزد عام و خاص کنید. افتخارآفرینی کرده و نام خود را در تاریخ ایران نیز الصاق نمایید.

کسب و کارهای کوچک پرسود

از جمله کسب و کارهای کوچک که می‌توان آنها را در رده شغل های پردرآمد دسته بندی کرد، همچنین می‌توان گفت:

  • دراپ شیپینگ: این نوع از مشاغل به کسب‌و‌کارهایی اطلاق می‌شوند که شما می‌توانید محصولات و خدمات دیگر برندها را تهیه کرده و در تجارت خود آنها را به فروش برسانید. در این حالت کافیست یک فروشگاه آنلاین و یا حضوری راه اندازی کنید و با یک تامین کننده قرار داد ببندید.
  • دستیار کسب و کار: شما می‌توانید به عنوان یکی از شرکت‌هایی که در زمینه ارائه خدمات کمک به سایر کسب‌و‌کارها فعالیت می‌کند، شرکتی را راه اندازی کنید. به عنوان مثال از خدماتی که می‌توان در این مورد از شغل های پردرآمد بیان کرد، می‌توان به بازاریابی، تبلیغات، ارائه خدمات گرافیکی و برنامه نویسی و غیره اشاره نمود.
  • سئو سایت: یکی دیگر از شغل‌های خوبی که به عنوان یک کسب و کار کوچک (حتی به صورت فردی) اما سود ده وجود دارد، سئو سایت است. در این صورت شما می‌توانید در روز حتی 2-3 پروژه را نیز هندل کنید و درآمد خود را تا حد بسیار بالایی افزایش دهید.
کسب و کارهای کوچک سود ده
مشاغل سود ده و کوچک

پر درامد ترین شغل های دنیا

حال می‌خواهیم برای معرفی شغل های پردرآمد، گستره خود را به کل جهان و کشورهای مختلف بیشتر کنیم. در این حالت ابتدا راجع به مشاغل پردرآمد دنیا می‌پردازیم که عبارتند از:

  • متخصص بیهوشی: از جمله مشاغلی است که در ایران نیز به آن نیاز بالایی احساس می‌شود. این دسته از افراد بایستی برای درمان و یا حتی نظارت بر علائم بیمار، از طریق داروهای داخل وریدی و یا استنشاق گاز، بیمار را به حالت ناخودآگاه و بدون درد ببرند.
  • جراح: این دسته از مشاغل یکی از ظریف‌ترین و نیز دقیق‌ترین حرفه‌هایی هستند که با جان و زندگی آدم‌ها سروکار دارند. بنابراین واضح است که بالاترین پرداختی را خواهند داشت. از جمله عمل‌های جراحی در این زمینه می‌توان به عصبی، قلبی، عروق و پلاستیک و غیره اشاره کرد.
  • متخصص زنان: ارائه خدمات درمانی به صورت خاص برای زنان از جمله زنان و زایمان، بهداشت، باروری و غیره نیز می‌تواند در زمره شغل‌های پردرامد در دنیا قرار گیرد.
  • دیتا ساینتیست: امروزه شرکت‌های بسیاری در زمینه دریافت و استفاده از داده‌ها فعالیت می‌کنند. در واقع هر شرکتی برای پیشرفت در طولانی مدت، نیاز به دریافت داده و تحلیل و ارزیابی آنها دارد. این تحلیل و دسته‌بندی، مدلسازی توسط متخصصین این حوزه انجام می‌شود.
  • مهندس ارشد نرم افزار: مورد دیگری که می‌توان در زمینه شغل های پردرآمد در دنیا معرفی کرد، مهندس ارشد نرم افزار است که بایستی دانش و تجربه عمیقی داشته و در زمینه نظارت و تحلیلی و ارزیابی پروژه‌ها تیم را مدیریت کند.

شغل های پردرآمد در کانادا

در ادامه بررسی شغل های پردرآمد در جهان، حال به کشور کانادا می‌رویم که مقصد بسیاری از مهاجران متخصص در جهان است. به صورت خلاصه راجع به بهترین مشاغلی که درآمد بالایی در این کشور دارند می‌توان گفت:

  • جراح / پزشک
  • متخصص ارتودنسی
  • متخصص قلب و عروق
  • مهندس داده
  • مهندس پتروشیمی
  • مهندس برق
  • مهندس مکانیک
  • لوله کش
  • جوشکار
  • مهندس کامیون و حمل و نقل
  • تکنسین تجهیزات سنگین
  • متخصص فضای ابری
  • مهندس توسعه نرم افزار
  • توسعه دهنده جاوا
  • متخصص هوش مصنوعی
  • مدیریت محصول
  • مدیر کمپین‌های تبلیغاتی
  • مدیر توسعه کسب و کار
  • مدیر محتوا و سئو
شغل های پردرآمد در دنیا و کانادا
بهترین شغل ها در کانادا

 

اخذ پذیرش تحصیلی و مهاجرت به کانادا چگونه است؟

اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا

شغل های پردرآمد در آمریکا

همچنین اگر قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارید، می‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید که جزو شغل های پردرآمد در این کشور به شمار می‌آید:

  • پزشکی
  • مدیر داروخانه
  • داروسازی
  • دندان پزشکی
  • مهندسی نرم افزار
  • مشاور شرکت
  • مدیریت
  • توسعه دهنده نرم افزار
  • دندانپزشکی
  • معمار سازمانی
  • طراحی پایگاه داده
  • مدیر کارخانه
  • پرستار ثبت شده
  • کارشناس تحقیق در عملیات
  • مشاور مالی
  • راننده کامیون
  • تکنسین پزشکی
  • مراقبت های خانگی

شغل های پردرآمد در اروپا

کسانی که قصد دارند تا یک زندگی مرفه در یکی از بهترین نقاط جهان یعنی اروپا را داشته باشید، حتما می‌توانند از لیست زیر برای این کار استفاده کنند که عبارتند از:

  • مدیر اجرایی: این نوع حرفه، جایگاه شغلی بالایی دارد و افراد می‌توانند از طریق آن درآمد بالایی داشته باشند. در این زمینه می‌توان به حقوق 500 هزار یورویی در سال اشاره نمود که در کشور المان پرداخت می‌شود.
  • مشاغل مالی و بانکی: دومین مورد از شغل های پردرآمد در اروپا، به مشاورین مالی اختصاص دارند که می‌توانند هم از طریق تحلیل‌های خود و هم از طریق کار در شرکت و مشاوره به دیگران، کسب درآمد داشته باشند.
  • دندانپزشکان: همانند اکثر کشورها، دندانپزشکان، داروسازان و مشاغلی که در حوزه سلامت به صورت حرفه‌ای وجود دارند نیز جزو شغل های پردرآمد در اروپا به حساب می‌آیند. از آنجایی که همیشه نیاز به پزشک و افراد متخصص در این زمینه حس می‌شود، شما می‌توانید به سرعت جذب بازار این کشورها شوید.

از دیگر شغل های پردرآمد در اروپا می‌توان همچنین به وکالت، توسعه دهندگان نرم افزار، مهندسین بازاریابان و تجار اشاره کرد.

شغل های پردرآمد در اروپا و آمریکا
مشاغل پردرآمد آمریکایی

شغل های پردرآمد در هلند

یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هلند است که در دنیا آن را به عنوان قطب گل و گیاه در جهان می‌شناسند. در رابطه با شغل های پردرآمد در این جغرافیا می‌توان گفت:

  • متخصصین پزشکی: این دسته از افراد در حدود 9160 یورو در ماه درآمد دارند.
  • خلبانان: میزان درآمد دریافتی این دسته از افراد در حدود 8320 یورو در ماه می‌باشد.
  • وکلا: این دسته از افراد در حدود 9530 یورو در ماه درآمد دارند.
  • داروسازان: این دسته شغلی در ماه می‌تواند در حدود 6040 یورو دریافت کند.
  • مدیران منابع انسانی: این دسته از افراد در ماه در حدود 7200 یورو درآمد دارند.
  • اقتصاد دان تجارت: این دسته از افراد در حدود 7520 یورو درآمد دارند.
  • دندانپزشکان: این دسته از افراد در حدود 11300 یورو در ماه درآمد دارند.

شغل های پردرآمد در انگلیس

انگلستان یکی دیگر از کشورها با نفوذ و قدرتمند است که می‌توانید با مدارک تحصیلی و بدون آن نیز شغل های پردرآمد خوبی را تجربه کنید. به عنوان مثال می‌توان راجع به فرصت های شغلی با درآمد بالا در این کشور گفت:

شغل های پردرآمد بدون تحصیلات شغل های پردرآمد با تحصیلات
توسعه دهنده بازی دندانپزشکی
آتش نشان دامپزشکی
پاسبان پلیس مهندس هوافضا، شیمی و برق و عمران
هکر کلاه سفید مدیر منابع انسانی
مترجم مدیر پروژه
کارشناس سئو مدیر فروش
بازاریابی دیجیتال دانشمند داده
شغل های پردرآمد در انگلیس و هلند
انواع مشاغل پردرآمد در انگلیس

شغل های پردرآمد در ترکیه

یکی از همسایه‌های نزدیک و جذاب برای مهاجرت از ایران، ترکیه است. شما می‌توانید با شناسایی شغل های پردرآمد در این کشور، زندگی خوبی را تجربه کنید. در این حالت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • کارشناس املاک: ترکیه یکی از کشورهایی است که همواره تحت نظر سرمایه داران می‌باشد. جالب است بدانید که پس از جنگ اوکراین و روسیه، بسیاری از افراد ثروتمند از هردو کشور برای خرید خانه و مهاجرت به ترکیه اقدام کرده‌اند. همچنین ایرانیان، عراقیان و بسیاری دیگر پای ثابت خریداران ملک در این کشور هستند که می‌توانید با مشاوره و راهنمایی آنها، درآمد خوبی را داشته باشید.
  • پزشکی: شما می‌توانید با تحصیل پزشکی در این کشور، امکان کسب درآمد بسیار خوبی را داشته باشید. در این حالت امکان اشتغال این نوع فعالیت در ترکیه نیز با اخذ مجوزها امکان پذیر است که می‌تواند درآمد بسیار خوبی را به همراه اقامت و سایر مزایا داشته باشد.
  • مدیران بانک: مدیریت شعب بانک‌ها، یکی از وظایف سخت اما پردرآمد است که مخصوص شهروندان این کشور می‌باشد. درآمد تقریبی برای این دسته از افراد در حدود 87 – 263 هزار لیر در سال می‌باشد.

شغل های پردرآمد در استرالیا

استرالیا را یکی از کشورهای مهاجرپذیر در جهان می‌دانند که پتانسیلی رشد خوبی را دارد. این کشور همچنین از نظر توسعه انسانی و نیز بیکاری رتبه بسیار خوبی دارد و در کنار کشورهایی مانند کانادا، آلمان، آمریکا همواره جزوی از گزینه‌های خوب مهاجرتی است. از جمله شغل های پردرآمد در استرالیا همچنین می‌توان گفت:

شغل میزان درآمد
شغل جراحی 394 هزار دلار در سال
پزشکان داخلی 299 هزار دلار در سال
مشاوران و فعالان سرمایه گذاری 260 هزار دلار در سال
مهندس معدن 167 هزار دلار در سال
مدیر عامل اجرایی 160 هزار دلار در سال
وکلای حقوقی 195 هزار دلار در سال
مهندسین ساخت و ساز 147 هزار دلار در سال
شغل های پردرآمد در استرالیا و ترکیه
شغل های درآمدزا در استرالیا

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.7 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا