آشپزی و خانه داری

طرز تهیه کوکوی کدو سبز: با گوشت + قارچ + هویج

دستور پخت کوکوی کدو سبز بسیار خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکوی کدو سبز یکی از بهترین دستورپخت‌ها برای تهیه غذایی ساده، مقوی و رژیمی است. کوکوی کدو سبز را می‌توانید با کمک گوشت مرغ، گوشت چرخ کرده، قارچ، هویج، فر و بسیاری مواد دیگر آماده کنید. معمولا 35 الی 80 دقیقه زمان برای پخت و آماده‌سازی آن نیاز دارید. در ادامه با ما باشید تا انواع مختلفی از دستورالعمل‌ها برای طرز تهیه کوکوی کدو سبز را با مواد گوناگون برای شما بیان کنیم.

طرز تهیه کوکوی کدو سبز ساده

یکی از غذاهای بین‌المللی و در عین حال خوشمزه که خرج زیادی هم بر نمی‌دارد، کوکو کدو سبز است که در این مقاله می‌خواهیم انواع مختلف آن را برای شما معرفی کنیم. در اولین مورد، به سراغ طرز تهیه کوکوی کدو سبز ساده می‌رویم. ابتدا مواد زیر را تهیه کنید.

مواد اولیه موردنیاز مقدار موردنیاز
کدو سبز 5 عدد (قلمی)
شوید خشک 1 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد
زردچوبه و روغن به میزان موردنیاز
نمک و فلفل سیاه به میزان موردنیاز
تخم مرغ 3 عدد

برای تهیه این غذای خوشمزه داریم:

  • ابتدا بایستی کدو سبزها را پوست گرفت و سپس آنها را با رنده متوسط ریز کنید. مواد را درون یک کاسه ریخته و به میانز 1 قاشق چایخوری به آن نمک اضافه کنید.
  • در مرحله دوم بایستی کاسه را به مدت 20 – 30 دقیقه در یک گوشه نگهداشته تا آب بیندازد. حال کدو سبز را با دست فشار می‌دهیم تا آب اضافه گرفته شده و آن را به یک کاسه بزرگتر منتقل می‌کنیم.
  • حال بایستی پیازها را رنده کرده و آب آنها را مانند مرحله دوم بگیرید. مواد دیگر به صورت ترکیبی در این مرحله به کاسه اضافه می‌شود که شامل شوید خشک، زردچوبه، فلفل سیاه، تخم مرغ و مقداری نمک است. حال بایستی خوب مواد را با هم ترکیب کنید.
  • حال بایستی یک تابه را به صورت کامل و یکدست روی حرارت بگذاریم. به آن مقداری روغن اضافه نموده و زمانی که داغ شد، مایه کوکو را به آن اضافه می‌کنیم. البته بهتر است مایه کوکو را ابتدا با دستان خود فرم دهید و سپس آن را درون کاسه بگذارید.
  • فرم مایه کوکو را روی یک سطح تخت فشار داده و سپس در تابه بگذارید. شما می‌توانید از یک فرم برای شکل دهی مایه‌های کوکو استفاده کنید که در این حالت مواد غذایی یکدست و زیبایی را برای مجالس تهیه می‌کنید.
  • در سرخ کردن هم توجه کنید که یک سمت زمانی که به خوبی پخته شود، رنگ گرفته و نبود آن است که سمت دیگر را نیز سرخ کنید. حال می‌توانید کوکوها را روی یک کاغذ یا دستمال روغن گیر گذاشته تا روغن آن گرفته شود. حال شما می‌توانید آن را به همراه نان و دیگر مواد سرو نمایید.
طرز تهیه کوکوی کدو سبز ساده
کوکوی کدو سبز ساده

طرز تهیه کوکوی کدو سبز ترکی

حالا می‌خواهیم یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین حالات پخت کوکو سبز را به شما آموزش دهیم. طرز تهیه کوکوی کدو سبز ترکی یکی از بهترین غذاهایی است که می‌توانید به عنوان وعده یا میان وعده غذایی خود در نظر داشته باشید. برای تهیه این نوع غذا و بهره‌مندی از ویتامین‌های C , A در کدو سبز، مواد زیر را تهیه کنید:

مواد اولیه موردنیاز مقدار موردنیاز
کدو سبز 3 عدد (متوسط و رنده شده)
سیب زمینی 2 عدد (متوسط و آب پز شده)
پیاز 1 عدد (کوچک و رنده شده)
سبزیجات مانند پیازچه و شوید و جعفری (یک پیمانه و ریز شده)
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان موردنیاز
روغن مایع یا روغن زیتون به مقدار موردنیاز
نعناع خشک به مقدار موردنیاز

حال برای تهیه این ماده غذایی داریم:

  • ابتدا تمامی این مواد را به صورتی که در قسمت “مقدار موردنیاز” بیان شده است، در یک ظرف بریزید و آنها را خوب با هم مخلوط نمایید. تخم مرغ‌، ادویه و سبزیجات را نیز به آن اضافه می‌کنیم و مخلوط را کامل ورز می‌دهیم.
  • حال یک مایه کوکو آماده تهیه می‌شود که می‌توانید برای پخت آن از یک ماهیتابه استفاده کنید. ماهیتابه را با روغن داغ کرده و سپس مایه کوکو را با دست یا قالب فرم دهید. سپس آن را در ضخامت مناسب روی ماهیتابه گذاشته و هردو سمت آن را بپزید.
  • شما می‌توانید حرارت را روی حالت کم گذاشته و کوکو را مغزپخت نمایید تا هم به صورت کامل بپزد و هم نسوزد. همچنین می‌توانید از تکه‌های مختلف میوه مانند سبزیجات، خیارشور، گوجه فرنگی و … برای تزئین آن استفاده نمایید.

استفاده از کدو می‌تواند منابع مختلف و مهمی را برای بدن شما فراهم کند که از آن جمله می‌توان به پروتئین، روی، تریپتوفان، نیاسین، آهن، ویتامین k اشاره نمود.

طرز تهیه کوکوی کدو شمالی

یکی دیگر از بهترین حالت‌های پخت کوکو کدو، که می‌تواند به عنوان یک دسر شمالی نیز استفاد هشود، طرز تهیه کوکوی کدو سبز شمالی است. برای دستور پخت آن ابتدا مواد زیر را آماده کنید:

مواد اولیه موردنیاز مقدار موردنیاز
آرد گندم الک شده 1 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
شکر 1/2 پیمانه
شیر ½ قاشق غذاخوری
گلاب ½ پیمانه
نمک 1/8 قاشق غذاخوری
پودر دارچین و مغز هل 1 قاشق چای خوری (کوبیده شده)
کدو حلوایی 1 پیمانه (پخته و له شده)
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری

با تهیه این مواد، دستور العمل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا بایستی کدو حلوایی را تمیز کنید. آن را بشورید و سپس با حفظ پوست، آن را به قطعات بزرگ تقسیم کنید. حال آن را با مقداری آب بپزید و کدو حلوائی را با قاشق از پوست آن مجزا جدا کنید و آن را له نمایید.
  • حال بایستی مواد دیگر از جمله کدو پخته، تخم مرغ، شکر، پکینگ پودر، شیر، نمک، ادویه را همگی با هم مخلوط نمایید و مایه کوکو کدو سبز را تهیه کنید. حال می‌توانید آن را به مدت 1 ساعت در دمای اتاق یا یخچال بگذارید و منتظر بمانید تا بافت خود را به خوبی حفظ نماید.
  • حال بایستی روغن مایع را به تابه اضافه کنید. آن را داغ کرده و زمانی که خوب آماده شد، از خمیر کوکو سبز برای طرز تهیه کوکوی کدو سبز در ماهیتابه استفاده نمایید. حال درب تابه را بسته و آن را با حرارت ملایم بپزید به صورتی که پف کند. حال روی دیگر آن را نیز سرخ کنید.
  • شما می‌توانید از این غذا برای تهیه یک دسر خوشمزه و شیرین استفاده کنید. همانطور که مشاهده کردید، تهیه این غذا به آسانی انجام می‌شود و می‌تواند کم هزینه و آسان باشد. شما می‌توانید از مغز گردو نیز برای تهیه آن به صورت خر شده استفاده کنید و آن را در مایه کوکو اضافه نمایید.
  • شما می‌توانید این غذا را با شیر یا ماست مصرف کنید. شما می‌توانید از آرد برنج و آرد گندم به مقدار نصف پیمانه برای تهیه مایه کوکوی کدو شمالی استفاده کنید که در این حالت مدت زمان آماده شدن خمیر آن بیشتر از 1 ساعت خواهد بود.
طرز تهیه کوکوی کدو شمالی
کوکوی کدو سبز در شمال

طرز تهیه کوکوی کدو سبز و سیب زمینی

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین حالاتی که می‌توانید کوکوی کدو سبز را تهیه کنید، همراه با سیب زمینی است. اگر به کوکوی سبز علاقه‌ دارید، حتما از این دستور پخت غافل نشوید. در مورد طرز تهیه کوکوی کدو سبز با سیب زمینی نیز می‌توان گفت:

مواد اولیه موردنیاز مقدار موردنیاز
کدو سبز 3 عدد (متوسط)
سیب زمینی 1 عدد (متوسط)
پودر آویشن به مقدار موردنیاز
تخم مرغ 3 عدد
پیازچه 3 عدد
زردچوبه، نمک، فلفل سیاه به مقدار موردنیاز
روغن به مقدار موردنیاز
آرد گندم 1 قاشق غذاخوری

برای  تهیه کوکو کدو سبز با سیب زمینی‌، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا سیب زمینی و کدو را تمیز کنید. سیب زمینی را پوست گرفته و در ادامه آن را با رنده درشت، ریز کنید. حال کدو سبز را نیز با پوست رنده کرده و انتهای آن را نیز قبل از رنده کردن جدا کنید. حال بایستی سیب زمینی را با کدو سبز ترکیب نمایید. به مدت 10 دقیقه فاصله بیندازید تا آب انداخته و سپس آب این ترکیب را بگیرید. این کار باعث می‌شود تا در هنگام سرخ کردن و پخته شدن، ماده کوکو شما جدا نشود. حال بایستی نمک، زردچوبه و نیز فلفل سیاه را به آن اضافه کنید.
  • حال نوبت به مرحله دوم می‌رسد. شما باید از پیازچه استفاده کنید. چراکه نسبت به پیاز می‌تواند مخلوط شما را خوشمزه‌تر کند. پیازچه را خوب تمیز کرده و ساطروی کنید. آن را به ترکیب اضافه نموده و هم بزنید.
  • حال بایستی تخم مرغ را در یک ظرف مجزا جدا کرده و آن را خوب هم بزنید تا لختی آن حذف شود. سپس بایستی آرد را آرام آرام به تخم مرغ اضافه نموده و سپس آن را هم بزنید. زمانی که ترکیب کامل شد، کدو سیب زمینی را با آن مخلوط کرده و پودر آویشن را نیز اضافه کنید. مواد را با دست هم بزنید و خوب ورز دهید تا خمیر کوکوی شما آماده شود.
  • حال نوبت به مرحله آخر یعنی پختن آن می‌رسد. شما باید یک ماهیتابه را برداشته، روغن بریزید و سرخ کنید. حال بایستی آن را با دست یا یک قالب جدا کرده و در ماهیتابه سرخ کنید. سپس آن را روی یک دستمال کاغذی بگذارید تا روغن آن گرفته شود. حال می‌توانید آن را سرو کنید.

در این قسمت طرز تهیه انواع کوکوی بادمجان را بخوانید.

طرز تهیه کوکوی کدو سبز در فر

اگر از جمله افرادی هستید که در آشپزخانه فر دارید، می‌توانید در تهیه کوکوی کدو سبز از این وسیله استفاده کنید تا هم سریع‌تر و هم کامل و مغزپخت‌تر این غذا آماده شود. برای این کار ابتدا مواد زیر را تهیه نمایید:

مواد اولیه موردنیاز مقدار موردنیاز
کدو سبز 2 عدد
پیازچه 2 عدد
تخم مرغ 2 عدد
جعفری به مقدار موردنیاز
ریحان 5 عدد
نعناع 10 برگ (می‌توانید از نعنای خشک هم استفاده کنید)
پنیر نصف لیوان (خرد شده)
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر 1 پاکت
آرد 1 لیوان به همراه 2 قاشق
شوید به مقدار موردنیاز
نمک و فلفل سیاه و پایریکا به مقدار موردنیاز

حال که این مواد را آماده کردید، آماده شوید که یکی از بهترین دستورپخت‌ها برای طرز تهیه کوکوی کدو سبز را با هم انجام دهیم:

  • ابتدا لازم است فر را روشن کنید. آن را روی دما 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. حال بایستی کدوها را تمیز کنید. ابتدا آن‌ها را پوست گرفته و سپس بشویید و رنده کنید. حال آن را با دستان خود فشرده کرده و کاری کنید تا آب آن کاملا گرفته شود. حال بایستی سبزیجات را خوب بشورید و آن را ریز کنید.
  • در قدم بعدی بایستی کدوهای رنده شده را به همراه سایر مواد از جمله تخم مرغ، سبزیجات، نمک، پنیر، ادویه جات، بکینگ پودر و روغن مایع با هم مخلوط کنید. خوب آنها را ورز دهید. اگر مشاهده کردید که مایه کوکو شل است، بایستی مقدار کمی آرد به آن اضافه کنید تا منسجم‌تر شود.
  • حال نوبت به مرحله آخر طرز تهیه کوکوی کدو سبز است. ابتدا بایستی فر را چرب کنید. همچنین می‌توانید از کاغذ روغنی برای سینی فر استفاده کنید. حال بایستی مایه را روی آن ریخته و آن را شکل دهیم و صاف کنید.
  • حال که فر گرم شده‌ است، آن را در فر بگذارید تا روی ان پخته و طلایی رنگ شود. حال کدو‌ها را برش می‌دهیم و آنها را ولرم سرو و آماده می‌کنیم. حال می‌توانید همراه با ماست این کوکو کدوی خوشمزه را میل بفرمایید.
طرز تهیه کوکوی کدو سبز در فر
کوکوی کدو سبز و فر

طرز تهیه کوکوی کدو سبز با مرغ

یکبار دیگر می‌خواهیم یک دستور پخت کامل و مقوی را برای شما با کوکوی کدو سبز معرفی کنیم. در این حالت، شما می‌توانید با مرغ برای تهیه کوکوی کدو سبز اقدام کنید. تنها لازم است طرز تهیه کوکوی کدو سبز را در ادامه با مرغ دنبال کنید.

مواد اولیه موردنیاز مقدار موردنیاز
مرغ 500 گرم (چرخ شده)
تخم مرغ 1 عدد
سیر 2 حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار موردنیاز
پیازچه ¼ لیوان (خرد شده)
پنیر ریکوتا یا خامه‌ای 200 گرم
کدو سبز 2 عدد (متوسط)

حال با آماده سازی این مواد، از دستور تهیه زیر استفاده کنید:

  • ابتدا کدوها را تمیز می‌کنیم. آنها را شسشته و رنده نمایید. حال بایستی مقداری نمک را روی آن بپاشید و به مدت 10 دقیقه در یک گوشه بگذارید تا آب بیفتد. پس از این مدت، حال می‌توانید با دستان خود، آب اضافی آن را خارج کنید.
  • حال بایستی کدو را با مرغی که به صورت چرخ شده است و دیگر مواد از جمله پیازچه خرد شده، سیر رنده شده، پنیر ریکوتا یا خامه‌ای با هم در یک کاسه قرار دهید و مخلوط کنید. حال بایستی نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و آنها را با هم خوب هم بزنید. حال که مایه کتلت یکدست و ورز داده شد، موقع پختن آن فرا می‌رسید.
  • برای پختن از یک ماهیتابه استفاده می‌کنیم. ابتدا به آن روغن اضافه کرده و داغ می‌کنیم. زمانی که ماهیتابه آماده شد، بایستی دست خود را مرطوب کرده، مایه کوکوی سبزی را بردارید و آن را فرم دهید. حال بایستی آن را با گذاشتن روی ماهیتابه داغ نمایید. حال زمانی که یکطرف ان پخته شود، بایستی آن را برگردانده و برشته و طلایی کنید. سپس می‌توانید آن را سرو نمایید و با سایر سبزیجات، سس‌ها و … ارائه کنید.

طرز تهیه کوکوی کدو سبز با گوشت چرخ کرده

یکی دیگر از مواد مغذی که می‌توانید در تهیه کوکوی کدو سبز آن را به کار ببرید، گوشت چرخ کرده است. با مشاهده مواد زیر می‌توانید پیشاپیش ببنید که غذای خوشمزه‌ای را می‌خواهیم آماده کنیم که می‌تواند برای 4 – 6 نفر مناسب باشد. از جمله موادی که لازم است برای تهیه آن استفاده کنید، ‌توان گفت:

مواد اولیه موردنیاز مقدار موردنیاز
گوشت چرخ کرده 450 گرم (کم چرب)
پیاز قرمز نصف پیمانه (خرد شده)
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
سیر رنده شده 2 حبه
کدو سبز 3 عدد
سس آنچلادا ½ + 1 پیمانه
نمک به مقدار موردنیاز
زیره سبز 1 قاشق چایخوری
جعفری ¼ پیمانه (خرد شده)
پنیر چدار 1/2 پیمانه (رنده شده)
فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری

با آماده کردن مواد بالا، به سراغ تهیه آن می‌رویم.

  • تابه را روی گاز گذاشته، حرارت را متوسط نگه دارید. حال بایستی روغن زیتون و نیز پیاز خرد شده را در آن اضافه کرده و صبر کنید تا به مدت 2 – 3 دقیقه تفت داده شود.
  • پس از اینکه نرم و م رنگ شد، حال بایستی گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. تا زمانی که رنگ گوشت به حالت قهوه‌ای در نیامده باشد، پختن را ادامه دهید.
  • حال بایستی تکه‌های گوشت را فاصله داده و مواد دیگر از جمله فلفل قرمز، زیره سبز، سیر رنده شده و نمک را به آن اضافه نمایید.
  • ال کدو سبزها را از وسط نصف کنید. سپس با کمک قاشق داخل آنها را پر کرده و به صورت یک قایق در آورید. حال می‌توانید آنها را در فر قرار دهید.
  • کدو سبزها را داخل فر بچینید و مخلوط گوشت را درون آن بگذارید. حال نوبت سس آنچلادا است که روی آن بریزید. در صورتی که می‌خواهید سس رقیق شود، می‌توانید آن را با مقداری آب رقیق نمایید.
  • حال بایستی پنیر چدار را رنده کرده و آنها را روی کدو بریزید.
  • حال بایستی ظرف را با یک فویل آلومینیومی پوشانده و آن را به مدت 20 دقیقه در فر بگذارید. فویل را از روی ظرف برداشته و به مدت 5 دقیقه آن را مجددا در فر قرار دهید.
  • حال می‌توانید آن را با جعفری خرد شده تزئین کنید. همچنین از دیگر موادی که می‌توانید آن را به کمک آن سرو نمایید، می‌توان به گوجه، پیازچه و آووکادو اشاره نمود.

ممکن است ندانید بنابراین اگر می‌خواهید سس آنچلادا را تهیه کنید، کافیست به مقدار 1 پیمانه سس گوجه معمولی را با 1 قاشق چایخوری ریحان خشک و نیم قاشق چایخوری پودر سیر مخلوط نمایید. همچنین مواد دیگری از جمله 2-3 قاشق چایخوری پودر چیلی، 1 قاشق چایخوری زیره سبز و نیز مقداری نمک و فلفل نیز به آن اضافه کنید.

طرز تهیه کوکوی کدو سبز با گوشت چرخ کرده
کوکوی کدو سبز با گوشت

طرز تهیه کوکوی کدو سبز با پنیر پیتزا

اگر می‌خواهید از پنیر پیتزا برای تهیه این ماده غذایی خوشمزه استفاد کنید، پس دستورالعمل طرز تهیه کوکوی کدو سبز با پنیر پیتزا یا پنیر پارمزان زیر را از دست ندهید. این دستور پخت را برای 4 نفر می‌توانید در نظر داشته باشید:

مواد اولیه موردنیاز مقدار موردنیاز
کدو سبز 4 عدد
بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه، زردچوبه و روغن به مقدار کافی
سیر 1 حبه
پیازچه 4 ساقه
سبزی خشک معطر 2 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا ¼ پیمانه
آرد سفید ½ پیمانه

با تهیه مواد بالا، از دستور زیر استفاده کنید:

  • ابتدا کدوها را تمیز می‌کنیم. برای این کار آن را ابتدا کدوها را کامل می‌شوریم و سپس با یک دستمال تمیز کامل خشک می‌کنیم. حال بایستی کدو‌ها را به همراه پوست آنها، رنده کرده و داخل یک کاسه بزرگ بگذاریم.
  • در مرحله بعدی بایستی 1 قاشق نمک را بر روی کدوها قرار داده و آنها را زیر و رو کنیم. به مدت 15 دقیقه آن را در یک کنار بگذارید و سپس آب اضافی کدوها را زمانی که آب افتاد، با دست بگیرید.
  • در مرحله بعدی بایستی کدوی رنده شده و آب گرفته شده را در یک کاسه ریخته، مواد دیگر از جمله تخم مرغ، آرد سفید، سبزی خشک پودر شده و نیز بکینگ پودر را اضافه کنیم. همچنین برای طعم دهی، فلفل سیاه، زردچوبه و نمک را به آن اضافه کنید.
  • حال نوبت به مرحله بعدی یعنی ریز و خرد کردن سیر و پیازچه می‌رسد که در این حالت، به صورت ساطوری آن را خرد کنید. آن را به همراه پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا در کاسه اضافه کرده و مواد را کامل هم بزنید تا بافت محکم و یکنواختی به خود بگیرد.
  • حال بایستی تابه را روی حرارت مناسب قرار داده و به آن روغن اضافه کنید. حال که روغن داغ شد، به مقدار یک نارنگی از مایه کوکو برداشته و آن را به حالت گرد شکل دهید.
  • در مرحله نهایی بایستی با کف دست قبل از آنکه مایه را درون ماهیتابه بریزید، با کف دست آن را تخت کرده و به ماهیتابه با روغن داغ و سرخ شده بریزید. حال با سرخ شدن یک سمت کوکو، آن را برگردانده و سمت دیگرش را سرخ می‌کنیم.
  • زمانی که کامل این طرز تهیه کوکوی کدو سبز را انجام دادید، بایستی روغن اضافی آن را با یک دستمال کاغذی یا کاغذ روغن گیر گرفته و آن را سرو کنید.

طرز تهیه کوکوی کدو سبز با قارچ

در تهیه کوکو و مواد غذایی شبیه این مورد، یکی از مواد مغذی که می‌توانید به کار ببرید در کنار گوشت یا جایگزین آن، قارچ است که می‌تواند غذای شما را مقوی‌تر کند. برای این حالت ابتدا مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد اولیه موردنیاز مقدار موردنیاز
کدو سبز 2 عدد
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
زیر سیاه ½ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار موردنیاز
روغن مایع به مقدار موردنیاز
پیازچه 5 عدد
تخم مرغ 4 عدد
قارچ 5 عدد (بزرگ)

حال با تهیه مواد بالا، مراحل زیر را برای طرز تهیه کوکوی کدو سبز طی می‌کنیم:

  • ابتدا به سراغ قارچ‌ها می‌رویم. آن را به همراه کدو سبز پوست گرفته و کامل می‌شوریم. سپس داخل آبکش گذاشته و آب اضافی آن را می‌گیریم. قارچ هم پوست گرفته و آبکش می‌کنیم.
  • سپس بایستی پیازچه‌ها را تمیز کنیم که در این حالت، آنها را شسته و در یک کنار می‌گذاریم. حال بایستی کدوها را به همراه قارچ درون کاسه رنده کرده و سپس آن را ریز کنیم. حال پیازچه‌ها را بر روی تخته آشپزخانه قرار می‌دهیم تا آن را خرد و ریز کنیم. حال آن را به کاسه اضافه می‌کنیم.
  • در مرحله بعدی بایستی تخم مرغ را دانه به دانه در یک پیاله اضافه کرده تا سالم بودن آن چک شود. سپس بایستی آن‌ها را به مواد اضافه کرده و افزودنی‌های دیگر از جمله فلفل سیاه، آرد، نمک، زیره سیاه و نیز مایه کوک را به آن اضافه نماییم. حال با یک قاشق آن ها را مخلوط کرده و زیر و رو می‌کنیم. زمانی که تمام مواد یکدست شد، ترکیب ما آماده است.
  • حال تابه را با ریختن روغن و قرار دادن آن روی حرارت کم آماده می‌کنیم. سپس بایستی مایه کوکو را در حد معین و در قالب مناسب، به صورت یکدفعه‌ای درون تابه ریخته و آن را با قاشق می‌توانیم فرم و شکل دهیم.
  • زمانی که کوکو سرخ شد، طرف دیگر آن را با کفگیر روی ماهیتابه قرار داده و کامل دو طرف را می‌پزیم. در نهایت بایستی از سایر مخلفات مانند سس قرمز، خیار شور و گوجه فرنگی برای تزئین آن استفاده کنید.
طرز تهیه کوکوی کدو سبز با قارچ
تهیه کوکو با قارچ

طرز تهیه کوکوی کدو سبز با پیاز

یکی دیگر از انواع طرز تهیه کوکوی کدو سبز را در این قسمت با شما مرور می‌کنیم که ساده و آسان با پیاز سرو می‌شود. در ابتدا مواد زیر را آماده کنید:

مواد اولیه موردنیاز مقدار موردنیاز
کدو سبز 3 عدد (بزرگ)
تخم مرغ 4 عدد
پیاز 1 عدد (متوسط)
پودر سوخاری یا آرد گندم 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار موردنیاز
پودر سیر به مقدار موردنیاز
پودر پاپریکا به مقدار موردنیاز
زعفران دم کرده به مقدار موردنیاز
سیر 3 حبه (رنده شده)

حال از طرز تهیه کوکوی کدو سبز زیر استفاده کنید:

  • ابتدا پیاز را پوست کنده، به حالت نگینی خرد کرده و آن را در روغن تفت دهید. زمانی که طلایی شد، سیر را هم به آن اضافه کنید تا تفت بخورد.
  • سر و ته کدوها را جدا کرده و با پوست آن رنده کنید. حال بایستی آب کدوها را با فشار دست بگیرید و آن را با موادی همچون پیاز تفت داده شده، تخم مرغ، پودر سوخاری، پاپریکا، نمک، زردچوبه، فلفل و زعفران ترکیب کرده و خوب هم بزنید.
  • حال به سراغ ماهیتابه می‌رویم و آن را بر روی حرارت می‌گذاریم. حال مقداری از روغن را به آن اضافه کرده و مایه کوکو را به آن اضافه می‌کنیم تا خوب پخته شود.
  • حال تابه را بسته و می‌گذاریم تا خوب مغز پخت شود. یادتان نرود که در طرز تهیه کوکوی کدو سبز، دو طرف آن را سرخ کرده و آماده کنید.
  • برای این دستور پخت در حدود 40 دقیقه زمان لازم است و می‌توانید آن را برای 4 نفر در وعده‌های شام، نهار و پیش غذا سرو نمایید.

طرز تهیه کوکوی کدو سبز رژیمی

یک دستور پخت سریع و ساده نیز با کوکوی کدو سبز رژیمی در این قسمت معرفی می‌کنیم که می‌تواند بسیار ساده آماده شود. برای این طرز تهیه کوکوی کدو سبز رژیمی مواد زیر را آماده کنید:

مواد اولیه موردنیاز مقدار موردنیاز
کدو سبز 4 عدد (متوسط)
آرد نصف لیوان
پیاز 1 عدد
نمک و فلفل به مقدار موردنیاز
تخم مرغ 1 عدد

با تهیه مواد بالا، بایستی از طرز تهیه کوکوی کدو سبز رژیمی بدون روغن زیر استفاده کنید:

  • ابتدا پیاز را پوست بگیرید. سپس کدو را شسته و رنده کنید. حال بایستی هر دو مواد را درون پارچه ریخته و برای گرفتن آب آنها، خوب فشارش دهید.
  • حال بایستی یک کاسه آماده کنید و مواد دیگر از جمله نمک، فلفل، تخم مرغ و آرد و پیاز را به آن اضافه نمایید.
  • حال سینی را با کاغذ روغنی پوشانده، مایه کوکو را با قاشق روی آن قرار دهید و فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. حال بعد از گرم شدن، به مدت 15 – 20 دقیقه داخل آن قرار داده تا کاملا پخته شود.
  • زمانی که کوکوها پخته می‌شوند، بایستی قسمت بالای فر را نیز روشن کنید تا کوکوها به رنگ طلایی برشته شود.

این طرز تهیه کوکوی کدو سبز به مدت 35 دقیقه وقت شما را می‌گیرد و برای 2 نفر برای وعده‌های سحری، افطار، نهار، شام، پیش غذا مناسب است.

طرز تهیه کوکوی کدو سبز رژیمی
طرز تهیه کوکوی کدو سبز به صورت رژیمی

طرز تهیه کوکوی کدو سبز و هویج

حال به سراغ طرز تهیه کوکوی کدو سبز و هویج می‌رویم که می‌تواند یک دستور غذای مقوی و سالم برای شما ورزشکاران و مردم عادی باشد. ابتدا برای طرز تهیه کوکوی کدو سبز، مواد زیر را آماده نمایید:

مواد اولیه موردنیاز مقدار موردنیاز
کدو 2 عدد
سیب زمینی 1 عدد
هویج 1 عدد (بزرگ)
پیاز 1 عدد
تخم مرغ 1 – 2 عدد
پیازچه به مقدار موردنیاز
تخم گشنیز به مقدار موردنیاز
نمک و فلفل به مقدار موردنیاز
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
آرد گندم 2 قاشق غذاخوری

حال بایستی از دستورالعمل زیر برای تهیه کوکوی کدو سبز و هویج استفاده کنید:

  • ابتدا بایستی 2 کدو سبز را با آب شسته و بدون آنکه پوستش را جدا کنید، به صورت درشت آن را رنده نمایید. حال در یک گوشه آن را قرار دهید.
  • سپس هویج را پوست گرفته و با رنده درشت آن را ریز کنید. آن را در کنار قرار دهید.
  • پیاز را رنده کرده و سیب زمینی را می‌شوییم. آن را پوست کنده و با رنده درشت، ریز می‌کنیم.
  • حال باید مواد را با هم خوب مخلوط کنید. سپس فلفل و نمک و زردچوبه را به آن اضافه کرده و ترکیب کنید. حال آرد گندم و تخم گشنیز را هم به آن اضافه کنید. مخلوط کنید.
  • سپس سراغ تخم مرغ‌ها می‌رویم و آنها را در یک ظرف جدا می‌شکانیم و سالم بودن آن را چک می‌کنیم. سپس به محتوای کاسه اضافه می‌کنیم و خوب ورز می‌دهیم. مایه طرز تهیه کوکوی کدو سبز باید تا اینجا کمی سفت شده باشد وگرنه برای جلوگیری از وا رفتن در هنگام سرخ کردن، باید مقداری آرد اضافه کرده و یا 1 تخم مرغ به جای 2 تا به آن اضافه نماییم.
  • می‌توانید در این مرحله پیازچه نیز به آن اضافه کنید.
  • حال ماهیتابه را برداشته، آن را با روغن داغ می‌کنیم. حال مواد را خوب ورز داده و با یک قاشق آن را به صورت گرد به ماهی‌تابه اضافه می‌کنیم. می‌توانید شعله را کمتر کنید تا مواد نسوزند و خوب پخته شوند. زمانی که پخته شد، طرف دیگر را برمی‌گردانیم و آن را نیز خوب می‌پزیم.
  • حال آنها را درون یک کاسه گذاشته (می‌توانید با کاغذ روغن گیر، روغن آن را بگیرید) و سپس با سبزی خوردن یا ترشی سرو کنید. این وعده می‌تواند برای 2 نفر مناسب باشد.
طرز تهیه کوکوی کدو سبز و هویج
طرز تهیه کوکوی کدو سبز با هویج

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا