بهداشت و سلامت

فیبروز ابرو چقدر ماندگاری دارد؟ عوارض شایع + انواع آن

انواع فیبروز ابرو چیست؟ تفاوت آن با میکروبیلدینگ

فیبروز ابرو چیست؟ آیا با تکنیک فیبروز ابرو که یک روش زیباسازی ابروها (غیر دائم) است آشنا هستید؟ در این مقاله می‌خواهیم این روش که نسبتا مدرن‌تر از نمونه‌های قبلی است را مورد بررسی قرار داده و نیز با شرایط و اطلاعات پیرامون آن بیشتر آشنا شویم. فیبروز ابرو روشی برای کم و حذف کردن نواقص ابرو، اصلاح و اعمال طرح‌های خاص به این قسمت از پوست است.

فیبروز ابرو چیست؟

یکی از اصطلاحاتی که می‌توانید در زمینه آرایش زنان به گوش خود بشنوید، “فیبروز ابرو” است. اگر تابه حال نسبت به این اصطلاح کنجکاو بوده و معنای آن را نمی‌دانید، پس در این مقاله با ما همراه باشید تا کامل در مورد این عمل، انواع و شرایط آن صحبت کنیم.

در اولین قدم باید به چیستی آن پرداخت. فیبروز ابرو که ممکن است آن را با عنوان “هاشور ابرو” هم شنیده باشید و در زبان انگلیسی آن را با عنوان “PhiBrows” نیز می‌شناسند، یک روش زیبایی است که بر روی ابروهای شما انجام می‌شود و می‌تواند تا یک مدت زمان “نیمه دائمی” به ابروهای شما حالت و شکل مناسبی بدهد. این تکنیک می‌تواند به منظور کشیده‌تر شدن ابروها به صورت دستی یا با میکروبلیدینگ اعمال بشود که در آن با تعیین یک محدوده برای ابروها، هاشور و سایه ایجاد می‌شود. PhiBrows یکی از محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی امروزه به لطف طیف وسیعی از مزایایی است که برای مشتریان ارائه می‌دهد.

از آنجایی که ابروهای ما نیز سلاحی قدرتمند در ارتباطات غیرکلامی هستند، لازم است در آراستگی و زیبایی به آن پرداخته شود. ابروهای ما با رنگ، شکل و موقعیتی که روی صورت دارند، شخصیت مثبت و قوی به فردی که آن را دارد، می‌دهد. علاوه بر شخصیت، ابروهایی که به درستی اصلاح، آرایش و کشیده شوند، بدون شک جذابیت فرد را بیشتر می‌کنند.

یکی از مزایای خوب این نوع روش آرایشی، صرفه جویی در وقت است. در این حالت شما علاوه بر صرفه جویی در وقت برای کشیدن ابرو که باید هر روز صرف کنید، با درمان میکروبلیدینگ فیبروز ابرو قادر خواهید بود یک حالت نیمه دائمی را ایجاد نمایید که در قسمت جلوتر در مورد مدت زمان پایداری آن صحبت می‌کنیم. این نوع درمان باعث می‌شود تا در هر حالتی، در باران، در کنار دریا، در حین ورزش خراب نود. مشتریانی که از تکنیک میکروبلیدینگ فیبروز ابرو استفاده می‌کنند، معمولا تا 1 – 2 سال می‌توانند از این آرایش استفاده کنند.

فیبروز ابرو چیست؟
آشنایی با فیبروز در ابرو

فیبروز ابرو دخترانه

یکی از مخاطبین اصلی استفاده از تکنیک فیبروز ابرو که می‌توانند چهره خود را زیباتر و طبیعی‌تر هم جلوه دهند، دختران و زنان جوان هستند. در واقع استفاده از این روش می‌تواند علاوه بر این دسته از افراد، به علت ایجاد یک ظاهر جوان‌تر و پایین آوردن سن نیز مورد استفاده افراد میانسال هم قرار بگیرد.

شما می‌توانید در این روش در قسمت تاج ابرو هم آن را طراحی کنید. از سوی دیگر یکی دیگر از کاربردهای این نوع فیبروز ابرو دخترانه، ایجاد و قرینه سازی ابروها است. برای دقت و زیبایی بیشتر در اعمال فیبروز ابرو دخترانه و زنانه می‌بایست آن را توسط افرادی که در این حوزه فعالیت کرده‌اند بسپارید. در روش فیبروز ابرو یک تیغه  مخصوص استفاده می‌شود که می‌توان آن را به رنگ آغشته نمود و سپس برای کشیدن ابروها در آنجا استفاده نمود. استفاده از روش فیبروز ابرو می‌تواند روشی دقیق‌تر و کامل‌تر باشد.

قبل از بررسی بیشتر این موضوع، بهتر است چند نمونه تفاوت از فیبروز ابرو را با میکروبلیدینگ بیان کنیم که به شرح زیر می‌باشد:

  • در روش فیبروز ابرو از یک تیغ به صورت دستی استفاده می‌شود اما مدل میکروبلیدینگ با کمک یک وسیله برقی که سوزن مخصوصی دارد انجام می‌گردد.
  • در روش فیبروز ابرو، مدت ماندگاری کمتر از روش میکروبلیدینگ است. بنابراین شما می‌توانید برای تغییر مدل ابروها به صورت دوره‌ای از این روش استفاده کنید.
  • معمولا کار با فیبروز ابرو می‌تواند ابروها را با رنگ‌های طبیعی‌تر و بهتر جلوه دهد. در حالیکه استفاده از میکروبلیدینگ ظاهر طبیعی را به درستی ایجاد نمی‌کند.
  • در مقایسه با دردی که این عمل بر روی قسمت ابروها ایجاد می‌کند باید گفت روش فیبروز ابرو درد کمتری نسبت به میکروبلیدینگ دارد.
  • این روش برای کسانی که قبلا تاتو انجام داده‌اند (در حالتی که رنگ آن پر رنگ بوده باشد)، این روش انجام پذیر نیست (روش فیبروز)

فیبروز ابرو چقدر ماندگاری دارد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در قسمت فیبروز ابرو مطرح می‌شود، میزان ماندگاری آن است. در این خصوص باید بدانید که این روش در حالت عادی می‌تواند در حدود 6 ماه تا 1 سال قابل انجام باشد. هرچند در برخی موارد تا 2 سال نیز برای آن زمان گفته شده است. علت این مدت زمانی که بیان شده را می‌توان در کم عمق بودن میزان هاشورها و نیز رنگ‌های اعمال شده باشد که نسبت به روش‌های دیگر مثل تاتو و غیره ضعیف‌تر بوده (جوهر کمتر به پوست نفوذ می‌کند) و به همین خاطر ماندگاری کمتری خواهد داشت.

مدت زمان ماندگاری بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد که شامل:

  • مهارت و میزان تخصص فرد در انجام این عمل،
  • میزان فشار وارد شده برای تزریق رنگ‌ها،
  • میزان عمق کار،
  • رنگ‌ها و نوع آنها که در این قسمت به کار گرفته شده است،
  • نوع پوست

نکته دیگری هم که در خصوص ماندگای این تکنیک می‌توان به آن اشاره کرد، نوع پوست و میزان مراقبت‌های شماست. در این حالت باید بدانید که پوست‌های چرب میزان کمتری از ماندگاری را به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به این موارد، همچنین با توجه به اینکه افرادی تا 3 سال نیز توانسته‌اند آن را حفظ کنند، پس شما می‌توانید با مراقبت‌های بیشتر از این عمل حفاظت بیشتری نمایید.

فیبروز ابرو بعد از یک هفته

پس از انجام این تکنیک برای اعمال یک حالت جذاب به ابروها، بایستی به مدت 5 الی 6 هفته صبر کنید تا پوست شما از ترمیم بی‌نیاز باشد. البته در غالب موارد اینطور نیست. پس با توجه به وضعیتی که دارید، ممکن است دکتر از شما بخواهد تا در طول 2 ماه آتی، یک جلسه ترمیمی هم شرکت کنید. البته برای کسانی که پوست چربی هم دارند، این مورد ممکن است به 2 جلسه ترمیم افزایش یابد.

در انجام فیبروز ابرو تا یک هفته بعد و یا چند هفته، لازم است به این یکسری نکات مراقبتی توجه کنید. در واقع فیبروز ابروها همانند زخم‌های بازی هستند که نیاز به مراقبت داشته و لازم است تا با مراقبت بهبود سریعتری داشته باشند. لازم است در مدت یک هفته الی یک ماه آتی از عمل فیبروز ابرو، به موارد زیر توجه کنید:

  • تا 3 روز پس از اعمال فیبروز ابروها، از شستن این قسمت از ابروها اجتناب شود.
  • شما می‌توانید از یک روز پس از اعمال این تکنیک تا یک هفته پس از فیبروز ابرو، از یک پماد ویتامین آ استفاده نمایید. حال بهتر است از یک گوش پاک کن استفاده نموده و به مدت روزی 3 بار آن را بر روی ابروهای خود اعمال نمایید.
  • از انجام کارهایی مانند خاراندان یا پوسته کردن ابروهای خود پرهیز نمایید؛ انجام این عمل هرچند به واسطه حس آن وسوسه انگیز است اما می‌تواند به رنگ و جذب آن در پوست شما آسیب بزند.
  • تا یک هفته پس از فیبروز ابروها از رفتن به استخر و سونا پرهیز نموده و نیز تا زمانی که بهبود نیافته‌اید، در آفتاب قرار نگیرید.
  • با توجه به نظر پزشک، از روز اول تا یک هفته پس از انجام عمل، از پماد هیدروورتیزون استفاده نموده که اثر آن برای بهبود سریع‌تر قسمت‌هایی که این عمل انجام شده، موثر خواهد بود. برای کسانی که پوست چربی دارند، اعمال این پماد در تعداد و دفعات کمتری انجام شود.
  • از دستکاری کردن فیبروز ابرو تا مدتی که دکتر می‌گوید، خودداری کنید تا این عمل منجر به خارج شدن رنگدانه‌ها از این قسمت پوست نگردد.
فیبروز ابرو چقدر ماندگاری دارد؟
میزان ماندگاری در فیبروز ابرو

فیبروز ابرو در بارداری

مهم است کسانی که می‌خواهند اعمالی از جمله آرایش و زیبایی را انجام دهند، به این نکته توجه کنند که این نوع عمل‌ها چه لطمه‌ یا اثری می‌تواند بر بدن زن باردار داشته باشد. در این خصوص برای فیبروز ابرو هم این نکته ضروری است که بدانید آیا این عمل می‌تواند در زن باردار یا کسانی که شیرده هستند، خطراتی ایجاد کند یا خیر؟ به همین خاطر در ادامه دو بخش جداگانه برای این مورد قرار داده‌ایم.

آیا فیبروز ابرو در بارداری ضرر دارد؟

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که فیبروز ابرو در دوره بارداری که با رنگ کردن موها و تزریق آن به پوست انجام می‌شود، کاملا مضر بوده و لازم است زنان باردار از آن منع شوند. در این خصوص باید بدانید که رنگ‌ها به کا گرفته شده می‌تواند از مواد شیمیایی باشد. به همین جهت لازم است افراد از ورود آن به بدن جلوگیری کنند.

مثلا ممکن است در مواد به کار رفته در رنگ فیبروز بارداری، از مواد سربی استفاده شود. ماده سربی به راحتی حتی می‌تواند از طریق راه‌های تنفسی بر شما جذب شده و در این حالت است که در کیسه‌های هوایی ته نشین خواهد شد. بنابراین لازم است به این نکته توجه داشته باشید که سرب می‌تواند به تدریج به استخوان‌ها، کبد، صفرا و روده به قسمت نگهداری جنین برسد. حال باید بدانید که اثر همین ماده سربی بر جنین که در هفته‌های 8 – 12 ماهگی خود در حال رشد هستند، می‌تواند به صورت عقب ماندگی و کم بودن وزن آنها ظاهر شود. همچنین می‌توان به آسیب‌های جبران ناپذیر و مسمومیت در حاملگی اشاره کرد.

به همین خاطر ما اکیدا توصیه می‌کنیم از انجام هرگونه عملی که می‌تواند به بدن شما آسیب بزند، ماده‌ای را به آن تزریق کند و یا شما را در تحت شعاع موادی که سمی هستند و برای جنین و بدن شما خطرآفرین می‌باشند، دوری کنید. برخی از مراکز برای جلوگیری از این مشکل از روش‌هایی مانند به کارگیری رنگ‌ها بر پایه گیاهان و طبیعی استفاده می‌کنند. با این حال توصیه می‌شود به خصوص در 3 ماهه اول هم این کار انجام شود.

در این قسمت با مزایا و معایب هایفوتراپی آشنا شوید.

فیبروز ابرو در دوران شیردهی

استفاده از رنگ غیر بهداشتی، غیر استاندارد و یا بی‌کیفیت و تاریخ گذشته، قرار گرفتن در یک محیط نامناسب و یا فشار به بدن فرد و این موارد، دلایلی هستند که باعث می‌شوند از انجام فیبروز ابرو در دوران شیردهی جلوگیری شود. همچنین مصرف برخی از داروها در صورت رفع این مشکل هم می‌تواند برای مادر غیرمجاز باشد که مزید بر علت خواهد بود.

در مورد فیبروز ابرو در دوره شیردهی هم باید گفت استفاده از این روش و یا روش‌های تاتو برای این دسته از زنان هم ممنوع است. دلیل آن می‌تواند اثر پذیری رنگ بر روی هورمون‌های زنان در شیردهی باشد که سبب می‌شود تا بتواند تاثیرات منفی بگذارد. در مواردی بیان شده است که استفاده از این روش در مادران شیرده رنگ پذیری زیادی ندارد (به علت تغییرات هورمونی بدن در این دوران‌ها)، از سوی دیگر این مورد در کنار این ضررها باعث می‌شود تا ماندگاری قابل توجهی برای فرد ایجاد نشود. بنابراین به صورت کلی توصیه می‌شود تا از اعمال این نوع عمل آرایشی در دوره شیردهی و بارداری خود جلوگیری کرده و آن را به زمان دیگری پس از این دوره زمانی منتقل کنید.

فیبروز ابرو در بارداری
فیبروز در ابرو برای زنان شیرده

بهترین فیبروز ابرو

انواع مختلفی از هاشورها در تکنیک فیبروز وجود دارد که می‌توانید براساس مدل آن، فرم صورت و ابروها را به درستی بدست آورید.

مدل هاشور Spine-3

مدل این نوع هاشور به این صورت است که شما می‌توانید نقطه کانون را بر انتهای هاشور قرار دهید. این مدل به تیغ ماهی شهرت دارد و می‌توانید در جهت ابروها آن را شانه بزنید.

مدل هاشور Spine-5

در این حالت نقطه کانونی در قسمت زیرین ابروها قرار داشته و شما می‌توانید آن را در ابتدا تا قوس ابروها بگذارید. نام دیگر این مدل به هاشور ابروی آسیایی نیز معروف است.

مدل هاشور Spine-6

در این حالت شما می‌توانید نقطه کانونی را زیر قوس پایین قرار داده و هاشورها را در این قسمت قرار دهید.

مدل هاشور Upper Spine

نقطه کانونی در این مدل در قسمت بالا قرار داشته و هاشورها به سمت آن زده می‌شود.

از جمله ویژگی‌هایی بایستی برای داشتن بهترین فیبروز در ابروها بیان کرد باید گفت:

  • در انجام این نوع فیبروز بایستی پوست به صورت یکدست کشیده شده و عمل رنگدانه گذاری به صورت یکنواخت انجام گردد. همچنین توجه کنید که فشار دست می‌تواند هم باعث آسیب دیدن پوست (در حالت زیاد) و هم باعث کاهش رنگ پذیری (در حالت کم) باشد.
  • لازم است تا برای این کار، زاویه دست مناسبی را داشته باشید.
  • بهترین فیبروز در ابروها باید بدون خونریزی انجام شود.
  • در حالتی که پوست شما چرب است می‌توانید با استفاده از کوک زدن و سرعت کمتر دست عمل فیبروز ابرو را به صورت کامل انجام دهید.
  • شما می‌توانید با رنگ ماکزیمم از ثبات بیشتری در رنگ این قسمت بهره ببرید.
  • با توجه به اینکه متخصص چه مقدار فشار می‌آورد، می‌توان از عمر بیشتر یا کمتر رنگ در این روش بهره برد.
  • شما می‌توانید برای مشتریانی که پوست چربی دارند، از اسکراب مو استفاده کرده و این کار می‌تواند ماندگاری بیشتری را باعث شود.

فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ

یکی از مواردی که افراد راجع به آن اختلاف نظر دارند، تفاوت میان فیبروز ابرو و میکروبلدینگ و میکرو پیگمنتیشن است. در این خصوص ابتدا راجع به تفاوت فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ باید گفت:

  • میکروبلیدینگ همان فیبروز ابرو است. هر چند می‌توان تفاوت مهم آنها را در نحوه به کارگیری‌شان دانست. میکروبلیدینگ یک عمل عمومی است در حالیکه فیبروز ابرو توسط یک آکادمی بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته شده است.
  • با توجه به نکته قبل، فیبروز ابرو با محدودیت‌ها و اصولی همراه است که تکنسین را در انجام این عمل محدود می‌کند.
  • همچنین استفاده از رنگدانه‌ها و سوزن‌ها در روش فیبروز ابرو باکیفیت‌تر است.
  • فیبروز ابرو با روش دستی یا دستگاه برقی انجام می‌شود اما میکروبلیدینگ دستگاه برقی مخصوص خود دارد.

حال در مورد تفاوت این دو با میکرو پیگمنتیشن باید گفت:

  • میکرو پیگمنتیشن در واقع متدی برای ایجاد هاشور است.
  • رنگ‌های استفاده شده در این روش غلیظ‌تر هستند.
  • هاشور یا میکرو پیگمنتیشن عمیق تر عمال می‌شود و این می‌تواند به ایجاد و ماندگی بیشتر ابروها کمک کند.

تفاوت این دو روش در استفاده از سوزن‌هایی است که به کار گرفته می‌شود. در واقع در هر سه روش از یک تیغ یا سوزن برای وارد کردن رنگ به پوست استفاده می‌شود.

بهترین فیبروز ابرو
نکات مهم در بهترین فیبروز ابرو

عوارض فیبروز ابرو

در مورد عوارضی که می‌توان برای فیبروز ابرو بیان کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • کسانی که از روش تاتو برای ابروهای خود استفاده کرده‌اند، نمی‌توانند از این روش برای زیباتر کردن ابروهای خود استفاده نمایند.
  • یکی دیگر از معایب این روش، خسته شدن مچ کاربر است که در این حالت باعث می‌شود تا تکنسین میزان فشار کمتری را در انتهای عملیات وارد کرده و این در کارهای دستی منجر به افت کیفیت و ماندگاری می‌گردد.
  • افرادی که از این تیغ برای این کار استفاده می‌کنند، بایستی متوجه دست خود باشند.
  • یکی دیگر از معایب این روش، که مرتبط با مراکز تخصصی انجام این عمل می‌شود، استفاده از رنگ‌های غیرمرغوب و نامناسب است. علاوه بر اثرات جانبی و غیرمناسب برای سلامتی، این کار باعث می‌شود تا کیفیت آرایش انجام شده نامطلوب شود.
  • ماندگاری کم یکی دیگر از عوارض استفاده از این روش است که نسبت به روش‌های دیگر این اثر را دارد. پس باید توجه کرد که ماندگاری بیشتر این شیوه می‌تواند به عواملی مانند رنگ، مراقبت، تخصص فرد تکنسین و نیز پوست فرد بستگی داشته باشد.

خطراتی که با عدم رعایت و دقت می‌تواند گریبانگیر افراد شود هم به شرح زیر هستند:

  • در صورتی که از این روش در حالت به کارگیری سوزن‌های آلوده استفاده شود، این کار منجر خواهد شد تا بیماری‌هایی نیز به افراد منتقل شود. بنابراین رعایت اصول کامل بهداشتی و مراجعه به مراکزی که مورد تایید و معتبر هستند، هم در وسایل و هم در رنگ‌های مورد استفاده ضروری است.
  • یکی دیگر از موارد خطر در این روش، امکان از دست رفتن زیبایی است که منجر خواهد شد تا در صورت ترمیم آن به دست کسانی که ناوارد هستند، ابروهای شما دچار ابعاد و استایل نامناسبی شوند.

آیا فیبروز ابرو درد دارد؟

در جواب به اینگونه سوالات که آیا فیبروز ابرو موجب درد و یا زخم شدن می‌شود، باید گفت بستگی به شرایطی دارد که شما در آن هستید و نیز مهم‌ترین شرط آن بستگی به تجربه و تخصص افراد در انجام اینگونه اعمال آرایشی دارد. در این روش از یک دستگاه با سوزنی در عمق کم استفاده می‌شود که به همین خاطر بایستی انتظار برخی از سوزش‌ها و دردهای کوچک را داشته باشید که ناشی از این مورد می‌باشد. با توجه به دستی بودن قلمی که در این روش به کار گرفته می‌شود؛ بنابراین باید فرد از تخصص خوبی برخوردار باشد تا بتواند کار را به نحو احسن پیاده کند.

در این روش ابتدا بایستی فرم صورت و نسبت‌های طلایی برای ابرو توسط طراح اندازه گرفته شده و ترسیم شود. سپس عملیات استفاده از این دستگاه و سوزن در کنار رنگ بر روی ابروهای شما انجام می‌شود. توجه کنید قبل از انجام این عمل باید پوست بدون هیچ گونه زخم و جراحت، سوختگی و یا سایر آسیب‌ها باشد. همچنین تا 30 روز قبل نباید کارهایی مانند لیزر درمانی، بوتاکس، تابش نور شدید خورشید، لایه برداری با مواد اسیدی و نیز لایه برداری شیمیایی انجام شود.

در روند انجام این نوع عملیات از دستگاه میکروبلیدینگ استفاده می‌شود که یک نوع قلم است و می‌تواند نقاط و خطوط را برای شما ایجاد کند. توجه کنید در صورت استفاده از این روش، سوزن و بهداشت دستگاه به خوبی رعایت شود.

آیا فیبروز ابرو درد دارد؟
درد در فیبروز ابرو

فیبروز ابرو چگونه پاک می‌شود؟

پاک کردن رنگ‌های این نوع آرایش می‌تواند به کمک لیزر به صورت کامل و بدون ته رنگ انجام شود. در حالت دیگر شما می‌توانید با گذشت مدت تعیین شده برای آن صبر کنید تا خود به خود رنگ کامل جذب و حذف شود. شما می‌توانید برای پاک کردن فیبروز در ابروها به مراکز درمانی و آرایشی مراجعه کنید. همچنین راهکارهای دیگر این کار شامل موارد زیر است:

  • استفاده از ریموور که یک محلول شیمیایی است که برپایه اسید میوه بوده و می‌تواند برای بیرون کشیدن رنگ از زیر پوست مفید باشد.
  • محلول پاک کننده هاشور ابروها.
  • گلایکولیک اسید که برای لایه برداری پوست استفاده می‌شود.

علل مختلفی وجود دارد که افراد ممکن است دست به این اقدام بزنند که شامل عدم تمایل به رنگ موردنظر، عدم مناسب بودن فرم ابروها، عدم تطابق ابروها با مد روز و یا طرحی که قرار است پیاده شود، عدم تطابق فرم صورت با فیبروز ابروها و غیره که در این صورت بایستی برای پاک کردن آن اقدام کرد.

روش‌هایی نیز برای پاک کردن خانگی این موارد وجود دارد که بهتر است با مشورت متخصص انجام شود. در این گونه موارد استفاده از موادی همچون آلوئه ورا، آبلیمو و نمک، عسل پیشنهاد شده است.

فیبروز ابرو چگونه پاک می‌شود؟
راه های حذف فیبروز ابرو

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.6 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 11

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا