گردشگری و مهاجرت

بهترین رستوران ها در تهران، استانبول، مشهد، اصفهان و سایر شهر ها

معرفی کامل برترین رستوران ها در ایران، استانبول و تورنتو

بهترین رستوران ها در تهران، استانبول، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، کرج، کیش، تورنتو و سایر شهرهای ایران کدامند؟ در این مقاله می‌خواهیم راجع به معرفی بهترین رستوران‌ها با شما صحبت کنیم. شما می‌توانید از این مقاله به عنوان یک راهنمای جامع در سفر به هر منطقه‌ای در تهران، ایران، استانبول و تورنتو استفاده نمایید. تا انتها با ما باشید تا به بررسی این مکان‌های سرویس رسانی بپردازیم.

بهترین رستوران های استانبول

اگر می‌خواهید به ترکیه سفر کنید، حتما توصیه می‌کنیم برای تجربه یک سفر زیبا، با بهترین رستوران ها در این شهر آشنا شوید. در این رابطه می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد؛ چراکه استانبول یکی از شهرهای بزرگ در این کشور است. جالب است بدانید تاکنون 9782 رستوران در این شهر ثبت شده است. پس اگر نمی‌دانید به کدام یک از آنها بروید، حتما پیشنهادات زیر را مطالعه کنید:

  • رستوران Istanbul Kebab Cafe & Restaurant: اجازه دهید عنوان اولین و یا یکی از بهترین رستوران ها در استانبول را به این مورد اختصاص دهیم. چراکه غذاهای بسیار خوشمزه‌ای را در بازه قیمتی بسیار اقتصادی ارائه می‌کند. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای دریایی، کبابی، مدیترانه‌ای و خاورمیانه‌ای است که حتما می‌تواند به سلیقه شما خوش آید. همچنین منوهای غذاهایی خوبی نیز برای گیاه خواران قرار داده شده است.
  • رستوران میلیون | Milyos: اولین مورد در این لیست، یک نوع رستوران ساحلی جذاب است که درون یک فضای شیشه‌ای قرار گرفته و ویوی خوبی نسبت به ساحل دارد. در این رستوران می‌توان همه چیزها را کاملا ترکیبی و با ظرافت دانست. از سرو صبحانه‌های آماده ترکیبی گرفته تا ماهی‌ها و منوی آن. شما می‌توانید از این رستوران نیز برای جشن‌ها و خدمات خود با ظرفیت 350 نفر استفاده کنید. از دیگر مزیت‌های ارائه شده در این رستوران، سرویس دهی به معلولین، حیوانات خانگی و نیز رمپ‌ها است.
  • رستوران روف مزه | Roof Mezze 360: این رستوران را از نظر کاربران می‌توان یک رستوران درجه یک در منطقه سلطان احمد دانست که سرویس‌های بسیار خوبی را در قسمت صبحانه، ناهار و شام دارد. خدمات مشتری در این رستوران کامل بوده و از دیگر مزایای آن بایستی به مقرون به صرفه بودن، پیشخدمت‌های مودب، نمای زیبا و غذای خوشمزه اشاره کرد.
  • رستوران ینی لوکانتا | Yeni Lokanta: مورد بعدی در این لیست، یکی از رستوران‌های جذابی است که منوی آن همانند رستوران مزه می‌باشد. محیط رستوران فضای جاداری را ارائه می‌کند و با توجه به نظراتی که کاربران درج کرده‌اند، می‌توان گفت مواد غذایی و نوشیدنی‌های باکیفیت در این رستوران ارائه می‌شود.
  • رستوران لکانتا مایا: این رستوران با داشتن یک سرآشپز معروف به نام “دیدم شنول” و ارائه بهترین غذاهای سنتی و اصیل ترکی، می‌تواند به عنوان یکی از محبوب‌ترین ها در استانبول شناخته شود. از سوی دیگر فضای ارائه شده در این رستوران بسیار دلنشین و جذاب است و در فصل‌های مختلف، غذاهای خوشمزه و متفاوتی را به مشتریان خود عرضه می‌کند.
بهترین رستوران های استانبول
برترین رستوران ها در استانبول کدامند؟

ند؟ را اینجا مطالعه کنید.

بهترین رستوران های تهران

در قدم بعدی به سراغ بهترین رستوران‌های تهران می‌رویم. همانطور که می‌دانید، تهران یک کلانشهر بسیار بزرگ در خاورمیانه است که جمعیتی در حدود 9 میلیون نفر دارد. از همین رو می‌خواهیم برای معرفی بهترین رستوران ها در این ابرشهر، آن را به صورت قسمت‌های مجزا تعریف کنیم. پس با ما باشید.

منوی بهترین رستوران های تهران

در اولین قدم برای معرفی بهترین رستوران های تهران، ابتدا لازم است منوهای غذایی آنها را بررسی کنیم که در این حالت می‌توان گفت:

  • انواع غذاهای ایرانی: واضح است که یکی از اصلی‌ترین سرویس‌ها و منوهای غذایی در رستوران‌های ایرانی، مجموعه‌ای از بهترین غذاهای این منطقه است که از جمله آن می‌توان به انواع کباب، زرشک پلو، سبزی پلو، باقالی پلو، ته چین و غیره اشاره کرد.
  • غذاهای منطقه‌ای: برخی از بهترین رستوران ها در تهران، همچنین خدماتی را در حوزه غذاهای بین‌المللی نیز ارائه می‌کنند. این نوع غذاها می‌تواند هم به صورت مجموعه غذاهای فرامنطقه‌ای یا منطقه‌ای باشد. به عنوان مثال نمونه‌هایی از غذاها مانند پلوی افغانستانی، کباب سیزلر، شاهی قرمه، کادایف، کونفه، گوشت دالاس و غیره نمونه‌هایی از غذاهای ارائه شده در لیست منوی منطقه‌ای است.
  • غذاهای فرامنطقه‌ای: همچنین ممکن است لیست منوی ارائه شده شامل غذاهای فرامنطقه‌ای باشد که از جمله آنها بایستی به غذاهای فرانسوی مانند استیک مینیون، ماهی‌های خوشمزه فرانسوی، غذاهای چینی مانند سوپ تند با میگو، اسپرینگ رول، کیمچی، سوپ وانتال و غیره، غذاهای ژاپنی مانند سوشی‌ها، غذاهای عربی مانند حمص، مکدوس، متبل لبنانی اشاره نمود.

بهترین باغ رستوران های تهران

باغ رستوران‌ها، مدل جدیدی از انواع رستوران‌ها هستند که در یک فضای دور از آلودگی‌های صوتی و هوای شهری قرار دارند. این نوع اماکن می‌توانند با ارائه یک محل مناسب و چشم نواز، لذت خوردن و سپری کردن اوقات تفریح را بیشتر کنند. از جمله بهترین رستوران ها در این نوع آن را می‌توان گفت:

  • باغ رستوران شاندیز گلنار | درکه: اولین مورد در این لیست، به رستوران شاندیز اختصاص دارد. از جمله ویژگی‌های خوب این مکان می‌توان به یک فضای بسیار جذاب همراه با درختان زیبا، آلاچیق‌ها، سرو و آبشارها اشاره کرد. همچنین در کنار دنج بودن مکان این رستوران، شما می‌توانید سرویس‌های خوبی را از آن دریافت کنید که در نهایت می‌تواند یک اوقات فراغت به یادماندنی را ایجاد کند.
  • باغ بهشت | دربند: بدون شک یکی دیگر از مواردی که ممکن است آن را تجربه هم کرده باشید، باغ رستوران باغ بهشت نام دارد. این رستوران یک فضای بسیار زیبا با چیدمانی خاطره انگیز دارد. از جمله ویژگی‌های خاص آن می‌توان به نمای دلنشین به خصوص در شب اشاره کرد. شما می‌توانید از منوی کامل این رستوران برای کباب‌ها، ماهی‌ها و نیز پیش غذاها استفاده کنید.
  • باغ رستوران کوهپایه | دربند: یکی دیگر از انواع رستوران‌های تهران است که ساختار آن به صورت طبقه‌ای بوده و محیط بسیار دنج و طبیعی را ارائه می‌کند. این رستوران می‌تواند ارائه کننده انواع غذاهای اصیل و نیز نوشیدنی‌های سرد و گرم در منوی غذایی خود باشد.
  • باغ رستوران ارغوان | آجودانیه: در نهایت نیز باید به یکی از باغ رستوران‌های خوب در منطقه دارآباد تهران اشاره کرد که با داشتن آب و هوای مناسب و نیز محیط سرسبز، آلاچیق‌ها و غیره، ظرفیت 2 – 5 – 7 نفره و منوی غذایی کامل، انتخاب بسیار ایده‌ آل برای شما است. شما می‌توانید در این باغ رستوران، اگر جزو پرسنل ارتش هستید و یا خانواده‌ی آنها، از تخفیف خوبی بهره‌مند شوید. این رستوران از ساعت 12 – 1 بامدادفعالیت می‌کند.
بهترین باغ رستوران های تهران
معرفی باغ رستوران های تهران

لاکچری ترین رستوران تهران

بخش دیگری از بهترین رستوران های تهران، اختصاص به مدل‌های لاکچری و لوکس آن دارد. از این رو تهران در داشتن این چنین رستوران‌هایی یک سر و دست از بقیه شهرها بالاتر است که کیفیت بسیار زیبایی را ارائه می‌کند. در این خصوص لازم ست به موارد زیر اشاره کنیم که عبارتند از:

  • رستوران کوبابا | جردن: این رستوران در لواسان، بام بند موقعیت دارد که علاوه بر غذاهای ایرانی، لیستی از منوی غذایی بین الملل و نیز عربی و ترکی اصل را ارائه می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این رستوران، اجرای موسیقی زنده در آن است. همچنین جالب است بدانید که کوبابا به عنوان بهترین رستوران غذای دریایی در تهران شناخته می‌شود. اگر قصد میل صبحانه را دارید، می‌توانید از بوفه نیز این کار را انجام دهید.
  • رستوران حس توران | خیابان فرشته: از جمله رستوران‌ها با دکوراسیون لوکس و جذابی است که از دو بخش کافه و نیز رستوران تشکیل می‌شود. این رستوران فضای بی‌نظیری دارد که به همین خاطر می‌توانید آن را برای انجام یک رویداد بسیار خاص و به یادماندنی درنظر بگیرید. شما می‌توانید در منوی آن، از انواع غذاها و نوشیدنی‌های خاص سنتی ایرانی با نام‌هایی که ممکن است نشنیده‌ باشید استفاده کنید. شاید بتوان گفت تمامی المان‌های به کار رفته از رفتار پرسنل گرفته تا دیزاین غذاها و وسایل، همگی یک تم جذاب و لوکس دارند. دیگر ویژگی‌های این رستوران، پخت نان محلی، منوی اختصاصی و نیز منوی گیاه خواران است.
  • رستوران لوشاتو | نزدیک کاخ سعدآباد: مورد دیگری که می‌توان در بخش رستوران‌های لاکچری در تهران بیان کرد، رستوران لوشاتو نام دارد که به زبان فرانسوی به معنای قصر ترجمه می‌شود. این رستوران در دو طبقه و نیم ساخته شده و مانند یک قصر با شکوه به نظر می‌رسد. با ورود به این رستوران می‌توانید انواع لوسترها، میزها و صندلی‌های سلطنتی و غیره را مشاهده کنید. برخی منوهای غذایی این رستوران مانند خاویار بلوگا ممکن است کمتر جایی دیده شود. انواع غذاهای ایرانی، دریایی و نیز فرنگی، فیله مینیون، لابستر کاردینال و غیره در این رستوران گران قیمت ارائه می‌شوند.

رستوران های شیک در تهران

در ادامه بررسی رستوران‌های شیک در تهران، حال می‌خواهیم به بهترین رستوران ها در این مدل بپردازیم که عبارتند از:

  • رستوران مدرن دیوان: این رستوران فضای به شدت شیک و خاصی دارد و به همین خاطر می‌توان آن را هم در لیست رستوران‌های گران قیمت و لاکچری و نیز شیک قرار داد. صندلی‌ها با فاصله مناسبی از هم قرار دارند و فضای داخلی رستوران به صورت مدرن با تابلوهای هنری زیبا دیزاین شده است. همچنین شما می‌توانید در آن انواع مختلفی از غذاهای سنتی و فرنگی را تهیه نمایید.
  • رستوران سنتی عالی قاپو: یکی دیگر از نمونه‌های بسیار جذاب و شیک در رستوران‌های تهرانی، رستوران عالی قاپو نام دارد که برخلاف رستوران قبلی، فضای شیک آن وابسته به طراحی سنتی و بسیار جذاب است. شاید بتوان گفت تمامی جزئیات از درب و کف پوش‌ها گرفته تا تخت‌های سنتی و غیره همگی برای ارائه یک تم خاص سنتی ارائه شده‌اند. همچنین این رستوران دارای میزها و تخت‌های بزرگ و خانوادگی است که می‌تواند برای میهمانی‌ها نیز مفید باشند.
  • رستوران فرانسوی آنتروکوت: این رستوران را می‌توان نمونه دیگری از بهترین رستوران های شیک تهران دانست. نکته جالبی که باید بدانید آن است که رستوران‌های فرانسوی همواره جزو لوکس‌ترین و شیک‌ترین رستوران‌ها در تهران هستند. شما می‌توانید در محیط این رستوران انواع مختلفی از غذاهای خاص فرانسوی را میل کنید که حس سفر به این کشور در اروپا را در همان تهران ارائه می‌کند.
رستوران های لاکچری تهران
معرفی کامل رستوران های لوکس تهران

رستوران های درجه یک تهران

در ادامه بررسی بهترین رستوران ها در تهران، حال می‌توان به چند رستوران نمونه دیگر نیز اشاره کرد که عبارتند از:

  • رستوران ارکیده: این رستوران دارای هفت شعبه مختلف در تهران، البرز و مازندران است که از رستوران‌های قدیمی و البته با سابقه 64 سال می‌باشد. شما می‌توانید از این رستوران برای سفارشات و انتظارات خود در زمینه مراسم‌های سازمانی، عقد و تولید و غیره بهره ببرید. از جمله امکانات دیگری که این رستوران می‌تواند برای شما ارائه کند، بایستی به ویو طبیعی، ویو بر بلندای برج، رستوران گردان و نیز ساحل اختصاصی اشاره نمود. همچنین امکانات رفاهی بسیاری برای این رستوران قرار داده شده است که شامل سالن‌های VIP، خانه کودکان، موسیقی زنده و غیره می‌باشند.
  • رستوران مسلم: نام دیگری که می‌توان در ردیف رستوران‌های درجه یک تهران نام برد، رستوران مسلم است که در بازار تهران واقع شده و شاید بتوان گفت طعم غذاهای آن بسیار جذاب است. منوی رستوران شامل انواع کباب‌ها، باقالی پلو و نیز زرشک پلو، ته چین و غیره است که می‌تواند مشتریان خود را تا مدت‌ها جذب کند.
  • رستوران ایتالیایی سنسو: یکی دیگر از رستوران‌هایی که می‌توان گفت از نمونه‌های خوب تهران است، رستوران سنسو نام دارد. این رستوران با شهرت خوبی که دارد، می‌تواند برای تهیه انواع غذاهای ایتالیایی، پاستاها و موارد دیگر محل مناسبی باشد. شما می‌توانید در آخر هفته‌ها، برای مراجعه به این رستوران زودتر مراجعه کنید، چراکه زمان انتظار آن ممکن است به دلیل ازدحام مشتریان بالا باشد.

بهترین رستوران های شمال تهران

بخش بعدی که می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، بهترین رستوران ها شمال تهران است که قطعا می‌تواند انتخاب‌های جذابی را برای رقم زدن یک رویداد جذاب برای شما داشته باشید. در این حالت می‌توان گفت:

  • رستوران هندی تاج محل: بعد از رستوران شاندیز که قبلا آن را معرفی کردیم، رستوران هندی تاج محل می‌تواند دومین انتخاب مناسبی باشد که در لیست بهترین رستوران ها در شمال تهران قرار می‌گیرند. در این حالت شما می‌توانید تنوع غذایی بسیار زیادی را مشاهده کنید که محیط بکر و فوق العاده‌ای را ارائه می‌کند. این رستوران در خیابان شیخ بهایی جنوبی قرار دارد.
  • رستوران فرانسوی بیستانگو: این رستوران را می‌توان از دیگر مکان‌ها دانست که می‌تواند برای ارائه انواع غذاهای دلچسب و متنوع مناسب باشد. شما می‌توانید از دکوراسیون خاص و مدیترانه‌ای آن لذت ببرید و برای تجربه یک شام دلنشین و زیبا در این رستوران به آن مراجعه کنید. این رستوران بالاتر از عباس آباد و نزدیک هتل رامتین قرار دارد.
  • رستوران دینگ: این مکان، یک کافه رستوران خاص در شمال تهران است که می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. شما می‌توانید در این مکان غذاهای بسیاری را میل کرده و از رفتار پرسنل مودب و خوش برخورد آنها لذت ببرید. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این رستوران، دکوراسیون شیک و متفاوت آن است که می‌تواند جذاب باشد. این رستوران در خیابان اسلامی شمالی قرار دارد.
بهترین رستوران های شمال تهران
معرفی رستوران های خوب در شمال ایران

بهترین رستوران های غرب تهران

برای کسانی که در غرب تهران زندگی می‌کنند، می‌خواهیم برخی از بهترین رستوران‌ها را معرفی کنیم که عبارتند از:

  • رستوران ارکیده: یکی از بهترین رستوران‌ها در تهران است که قبلا به معرفی آن پرداخته‌ایم و می‌تواند انتخاب خوبی در غرب تهران باشد.
  • رستوران مستر دیزی: غذای اصلی این رستوران‌ها که توانسته است به واسطه آن مخاطبان بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند، دیزی است که در سبک‌های مدرن و سنتی پخته می‌شود. این رستوران در کنار این غذای خود، مخلفات دیگری را به صورت کامل ارائه می‌کند که شامل نان سنگک، پیاز، ترشی و غیره است. شما می‌توانید از افرادی که رژیمی هستند نیز دعوت کنید، چراکه منوی دیزی آنها شامل دیزی‌های رژیمی بدون چربی نیز می‌باشد. همچنین لیست دیگری از غذاهای این منو شامل دیزی تند، کلاسیک، دنبالچه، بزپاش و نیز کلاسیک است.
  • رستوران گردان برج میلاد: در کنار لوکس بودن این رستوران، می‌توان آن را در رتبه سوم بهترین رستوران ها در غرب این شهر عنوان کرد. بخش رستوران این مکان، در ارتفاع 276 متری قرار دارد که می‌توانید یک وعده غذایی را با چشم انداز 360 درجه از تهران مشاهده کنید. شما می‌توانید همراه با موسیقی‌ زنده، از غذاهای محلی، ایرانی، فرنگی و غیره آن استفاده نمایید.
  • رستوران دره: رستوران دره یکی از مکان‌های خوبی است که می‌تواند برای بازدید‌های دوستانه یک فرصت خوب را ارائه کند. این رستوران منوی مناسبی دارد و می‌توانید انواع غذاها را در آن تهیه کرده و مصرف کنید.

بهترین رستوران های شرق تهران

در رابطه با بهترین رستوران‌هایی که در شرق تهران نیز وجود دارند، باید گفت:

  • رستوران سوته دلان: این رستوران یک فضای متفاوت را ارائه می‌کند که شاید بتوان عنوان بهترین سفره خانه‌های تهران را به آن داد. این رستوران دارای قسمت‌های مختلفی اعم از منوی کافی شاپ، قلیان میوه‌ای و نیز موسیقی زنده سنتی است. همچنین دو مورد از خدمات رفاهی این رستوران شامل پارکینگ اختصاصی و نیز وای فای رایگان است. شما می‌توانید از فضای زیبای این سفره‌خانه لذت ببرید.
  • رستوران ایتالیایی سه گوش: اگر به یک استایل متفاوت و ایتالیایی در رستوران‌ها علاقه دارید، می‌توان این مکان را معرفی کرد که طراحی خلاقانه‌ای داشته و نیز در منوی غذایی خود انواع پیشنهادهای جذاب و خوشمزه را ارائه می‌کند. این رستوران منوی غذایی سالمی دارد و می‌تواند با رژیم‌های خاص سازگار باشد. این منوی رستوران قیمتی مناسب و نیز متوسط داشته و امکاناتی مانند موسیقی زنده و مدرن را ارائه می‌کند.
  • رستوران النزه: این رستوران که در یک مکان دنج فارغ از هیاهو قرار دارد، دکوراسیون مناسبی داشته و از گیاهان مختلفی برای تزئین آن استفاده شده است. شما همچنین می‌توانید موزیک بلوز و نیز دیپ را در آن تهیه کنید. منوی غذایی که در این رستوران ارائه می‌شود را می‌توان مناسب با سلیقه جوانان دانست.
برترین رستوران ها در شرق تهران
معرفی کامل رستوران های النزه

بهترین رستوران های مرکز شهر تهران

برای مرکز شهر تهران همچنین می‌توان راجع به رستوران‌های مختلفی اشاره کرد که عبارتند از:

  • رستوران ارکیده
  • رستوران سنتی ترمه: این رستوران که در میدان امام خمینی تهران قرار دارد، یک رستوران ساده اما سنتی است که وسایل قدیمی به وفور در آن به چشم می‌خورد. پیش غذاها به صورت سلف سرویس بوده و غذاها با تنوع بالایی ارائه می‌شوند که همراه با موسیقی سنتی زنده و آرام بخش است.
  • وی کافه: یکی دیگر از بهترین رستوران‌هایی که می‌توان در این زمینه معرفی کرد، رستوران وی کافه است که محبوبیت خوبی دارد و می‌تواند برای صرف کیک، قهوه و مواد خوراکی دیگر مناسب باشد. در منوی رستوران نیز غذاهای مناسب با قیمت خوب قرار داده شده‌اند که می‌تواند برای غالب افراد ارائه شود. این رستوران در نبش خیابان نایبی قرار دارد.
  • چلوکباب حاج محسن: این رستوران که بیشتر مشتریان آن را دانشجویان دانشگاه تهران تشکیل می‌دهند، کیفیت غذای خوبی داشته و قیمت مناسبی دارد. شما می‌توانید آن را جنب بانکی ملی شعبه صبا پیدا کنید. دکوراسیون این رستوران قدیمی است و طعم و فضای دلنشینی دارد.

رستوران های جالب تهران

ممکن است شما هم کنجکاو باشید که جالب‌ترین و بهترین رستوران های تهران کدام‌اند. در این خصوص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که برخی از آنها عبارتند از:

  • رستوران عالی قاپو: که محیط بسیار سنتی و دوست داشتنی دارد.
  • رستوران سنسو: که یکی از رستوران‌های ایتالیایی با تم اروپایی است و شما را به محیط کلاسیک فیلم‌های اروپایی-ایتالیایی خواهد برد.
  • رستوران ناکایا: از جمله رستوران‌هایی است که طراحی داخلی مینیمال و متفاوتی دارد. این رستوران می‌تواند برای ارائه غذاهای دریایی، آسیایی و باکیفیت مکان بسیار مناسبی باشد. کسانی که به ویژه علاقمند به سوشی و غذاهای دریایی هستند، می‌توانند از این رستوران‌ها استفاده کرده و اوقات فراغت خود را طی کنند.
  • رستوران تاج محل: همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم، این رستوران گران قیمت، محیطی با اصالت هندی و معماری متفاوت و هندی را ارائه می‌کند که می‌تواند بسیار بسیار جذاب باشد.
  • رستوران‌های هتل اسپیناس پالاس: در طبقه 21 این هتل، رستورانی به نام اسکای لانژ قرار دارد که دیزاین و منوی غذایی متفاوتی را ارائه می‌کند. این رستوران منحصر به فرد، می‌تواند برای ارائه انواع سوشی‌ها، غذاهای ایتالیایی و نیز خوشمزه در یک محیط جذاب مناسب باشد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم یکی دیگر از رستوران‌های این هتل به نام دیبا را مشاهده کنید که در قسمت همکف واقع شده است و طراحی داخلی سنتی دارد. مورد دیگر، رستوران لاتون است که در طبقه سوم قرار دارد و این مورد نیز به جهت خاص و متفاوت بودن طراحی داخلی آن با یک تم تیره جالب است.
رستوران های جالب تهران
بررسی رستوران های جذاب تهران

بهترین رستوران های تهران برای تولد

اگر قصد برگزاری یک مراسم منحصر به فرد مانند تولد را دارید، بایستی یا آن را در خانه انجام دهید و یا در یک محیط مانند رستوران‌ها و کافه‌ها. چه چیزی بهتر است آنکه برای به یادماندنی کردن این واقعه، محل آن را بهترین رستوران ها در تهران انتخاب کنید که این کار را انجام می‌دهند و می‌توانند با موسیقی زنده و شاد لذت آن را چند برابر کنند. در این رابطه می‌توان به رستوران‌های زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • کافه رستوران النزه: این رستوران می‌تواند یک پیشنهاد عالی برای برگزاری جشن‌های عروسی باشد که مکان دنج و جذابی را ارائه می‌کند. شما می‌توانید در شمال تهران به این مکان دسترسی داشته باشید و از کادر مجرب و حرفه‌ای آن بهره‌مند شوید.
  • باغ رستوران آجودانیه: این رستوران نیز در شمال تهران قرار دارد و می‌تواند دور از هیاهوی شهر، با داشتن باغ رستوران نیز فضای جذاب‌تری را برای برگزاری جشن تولد ارائه کند.
  • رستوران روکالانژ: شما می‌توانید از این رستوران با تجهیزات بروزی که دارد، برای سرویس دهی و برگزاری جشن تولد در سالن و تراس استفاده کنید. همچنین قابلیت‌های دیگری نیز برای رستوران قرار داده شده است که شامل فیلمبرداری و عکسبرداری حرفه‌ای، سفارش کیک و پرینت عکس بر روی کافه و غیره می‌باشد.

رستوران های خارجی در تهران

اگر نمی‌توانید به یک سفر خارجی بروید و حال و هوای آنجا را تجربه کنید، چرا محیط آنها را به شهر خود نمی‌آورید. این ایده‌ای است که رستوران‌های خارجی براساس آن ایجاد شده‌اند و اکنون می‌توان بسیاری از آنها را در ردیف بهترین رستوران ها در تهران دانست. حال در مورد این نوع رستوران‌ها باید گفت:

  • رستوران مهاراجه: این مکان یکی از بهترین رستوران‌های هندی است که در خیابان ولیعصر قرار داشته و می‌تواند با غذاهای تند و متنوع آن، بسیار جذاب باشد. شما می‌توانید امکان سفارش آنلاین را نیز از این رستوران داشته باشید.
  • رستوران اژدهای طلایی: یکی دیگر از انواع رستوران‌های خارجی است که به به سبک کشور چین بوده و قدمت آن به سال 1347 برمی‌گردد. این رستوران منوی بسیار بلندبالا (متنوع) دارد که می‌توانید هم به صورت حضوری و غیر حضوری (سرویس دهی برون بر)، غذای خود را سفارش دهید.
  • رستوران همسا: اگر به دنبال یکی رستوران به سبک عربی هستید، این گزینه خوبی است. در این حالت شما می‌توایند دسر‌ها، پیش غذاها و منوی غذای اصلی را به سبک کاملا عربی سفارش داده و لذت ببرید. همچنین جالب است بدانید که عرب‌ها برای مفصل کردن غذاهای مهمانی خود، چیزی به نام مزه یا همان پیش غذا دارند که در لیست غذایی آن نیز می‌توانید آن را مشاهده کنید.
  • رستوران الحریرا: یکی دیگر از رستوران‌های عربی-آفریقایی اما از نوع مراکشی آن است که غذاهای باکیفیتی را ارائه می‌کند. شما می‌توانید از این رستوران برای سفارش انواع کباب‌های عربی نیز استفاده کنید که شامل کباب ریاش، مصری، لبنانی، جوجه تند مراکشی و غیره می‌باشد.
  • رستوران بن سای: همانطور که از نام آن پیداست، این رستوران متعلق به یک کشور شرقی به نام کره است که می‌تواند غذاهای بسیار متفاوتی داشته باشد. شما می‌توانید از انواع سوپ‌ها رشته و بی رشته، غذاهای سبزیجاتی، نودلی، پیراشکی، کیم چی ترشی، گوشت گاو مزه دار شده، سامجانگ سس رب و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید.
  • رستوران جاران: مورد دیگری که در این لیست وجود دارد، رستوران جاران از تایلند است که می‌تواند در طبخ غذاها با سلیقه ایرانی نزدیک باشد. از جمله برخی غذاهای این رستوران می‌توان به سوپ‌ها، غذاهای برنجی، رشته‌ای‌، خورش‌ها، سبزیجات و چاشنی‌های تایلندی، سوپ تم یام یونگ، خورش پت پیت کونگ، کاپت کونگ (یک غذای برنجی) و غیره اشاره نمود.
رستوران خارجی در تهران
معرفی کامل رستوران های بین الملل در تهران

بهترین رستوران های سنتی تهران

مدل دیگری از انواع رستوران‌های سنتی که می‌توانید درنظر بگیرید، می‌توان به رستوران‌های سنتی مختلفی اشاره کرد که می‌تواند خاطرات ماندگاری را برای شما فراهم آورد. از جمله این موارد می‌توان گفت:

  • رستوران سنتی عالی قاپو،
  • رستوران یزدی رزفر،
  • رستوران سنتی مس توران،
  • رستوران سنتی باغ بهشت،
  • رستوران سنتی شرف الاسلامی،
  • رستوران سنتی آذری،
  • رستوران سنتی سنگلج،
  • رستوران سنتی خیام،
  • رستوران سنتی نور
  • و غیره.

رستوران های زیبای تهران

اگر به سبک و معماری رستوران‌ها علاقه دارید، حتما می‌توانید از لیست زیر استفاده کنید که عبارتند از:

  • رستوران گردان برج میلاد: این رستوران را می‌توان یکی از جذاب‌ترین و زیباترین رستوران‌های گردان ایران دانست.
  • رستوران 133 تهرانپارس: یکی از رستوران‌های مجلل با آباژورها و تم سلطنتی است که سقف آن نیز نقش و نگارهای جذابی دارد.
  • رستوران بیستانگو: این رستوران یک تم خودمانی و نارنجی دارد که می‌تواند برای قرار ملاقات‌ها با دوستان یا افراد نزدیک بسیار مناسب باشد. سبک رستوران به صورت فرانسوی است.
  • رستوران هتل اسپیناس پالاس: از جمله رستوران‌های مدرن در تهران است که در طبقه‌های مختلفی از انواع آن قرار گرفته است و می‌توانید در آن انواع غذاهای ایرانی و خارجی را میل کنید.
  • رستوران تاج محل: یک رستوران گران قیمت با معماری هندی است.

علاوه بر این موارد، شما همچنین می‌توانید انواع باغ رستوران‌ها را نیز به این فهرست اضافه کنید.

قدیمی ترین رستوران های تهران

در نهایت برای تکمیل کردن این لیست، به سراغ رستوران‌های قدیمی تهران می‌رویم که می‌تواند برای بسیاری از ما فضای جدید و جذابی داشته باشد. از جمله این نوع رستوران‌ها که می‌توانند به واسطه قدمت خود برای ما جذاب باشند، باید گفت:

  • رستوران نایب: این رستوران بیش از 130 سال قدمت دارد و می‌تواند برای کسانی که کباب خور خوبی هستند، یک پیشنهاد بسیار جالب باشد. شما می‌توانید در یک محیط نوستالژیک و قدیمی، انواع غذاهای خوشمزه و کبابی را با طعمی بسیار لذیذ میل کنید.
  • رستوران شرف الاسلامی: یکی دیگر از انواع رستوران‌هایی که می‌توانید در این قسمت مشاهده کنید، رستوران شرف الاسلامی است که در سال 1317 تاسیس شده است و می‌توان آن را در دل بازار نبش مسجد شاه قدیم یافت. این رستوران می‌تواند با منوی جذاب خود شامل باقالی پلو، انواع کباب، خورشت‌ها، گوشت، زرشک پلو و غیره در خدمت مشتریان باشد.
  • رستوران قدح: قدمت این رستوران به 30 سال گذشته بازمی‌گردد که در آن محیط نوستالژیکی ارائه می‌شود. شما می‌توانید از حجم بالای غذا و نیز کیفیت عالی این رستوران بهره‌مند شوید. ته دیگ‌ها، برنج ایرانی و نیز ماست محلی و خیارشور می‌تواند طعم‌های بسیار جذابی را برای شما ارائه کند.

از دیگر رستوران‌های سنتی در تهران همچنین می‌توان به رستوران مسلم، تیمچه اکبریان، وکیل التجار، شمشیری، هفت برادران حاج عباسی و غیره اشاره کرد.

معرفی رستوران های سنتی در تهران
معرفی انواع رستوران قدیمی در تهران

بهترین رستوران های اصفهان

پس از تهران، می‌خواهیم به معرفی بهترین رستوران ها در شهرهای مختلف بپردازیم که در هنگام سفر و گردش در داخل کشور می‌تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد. در این حالت می‌توان گفت:

  • رستوران شهرزاد: از جمله رستوران‌هایی است که حال و هوای سنتی و نوستالژی عالی دارد. در این حالت می‌توانید از جمله اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرها و نیز غذاها را در این فضای جذاب سفارش داده و از نقش و نگارهای جذابی که در دکور آن قرار گرفته‌اند نیز لذت ببرید.
  • رستوران نقش جهان: مورد دیگری است که در نزدیکی میدان نقش جهان قرار گرفته و به داشتن زیباترین و نیز بزرگترین سالن‌های غذاخوری در اصفهان معروف است. این رستوران به ویژه برای داشتن یک رویداد خاص و یا دعوت از گردشگران خارجی می‌تواند بسیار جذاب باشد.
  • رستوران جارچی: شاید جالب باشد که شما هم بخواهید در یک رستوران با دکور حمام سنتی، غذای خودر را میل کنید. در این صورت حتما باید به رستوران جارچی مراجعه کنید و از مکان آن که 109 سال پیش در دوره صفویه ساخته شده است لذت ببرید.

بهترین رستوران های مشهد

پس از اصفهان، حال نوبت به مشهد است. در این حالت نیز می‌توان به 4 مورد زیر اشاره کرد که از بهترین رستوران های این شهر می‌باشند. این موارد عبارتند از:

  • رستوران پسران کریم: این رستوران را می‌توان به واسطه طعم لذیذ کباب و چلو ماهیچه‌اش شناخت. در کنار این، کیفیت و سرویس دهی مواد غذایی آن بسیار خوب بوده و می‌تواند با داشتن چند شعبه، درخواست‌های شما را به سرعت تحویل دهد.
  • رستوران معین: یکی دیگر از رستوران‌های شلوغ و پرطرفدار در مشهد، رستوران معین است که قدمتی بیش از 100 سال داشته و می‌تواند انواع غذاهای سنتی و اصیل ایرانی را به شما ارائه کند. توجه کنید که ممکن است این رستوران در مراجعات حضوری، ظرفیتش پر شده باشد که بایستی برای خالی شدن، منتظر بمانید.
  • رستوران معلق: برای کسانی که حتی در غذاخوردن هم به دنبال کسب تجربه و هیجان هستند، رستوران معلق پیشنهاد می‌شود. چراکه این رستوران به صورت عمودی تا ارتفاع 40 متری در جهت بالا و پایین رفته و این کار می‌تواند بسیار جذاب باشد.
  • رستوران باغ زیتون 2: چهارمین مورد از انواع بهترین رستوران های مشهد نیز اختصاص دارد به رستوران باغ زیتون 2 یا رستوران سجاد. این رستوران را می‌توان به خصوص در ارائه غذاهای ایتالیایی با کیفیت بالا بسیار محبوب دانست اما با این حال هزینه‌های دریافتی نیز بالاتر است.
بهترین رستوران های مشهد
معرفی کامل رستوران های برتر مشهد

بهترین رستوران های کیش

رفتن به کیش بدون صرف یک وعده غذایی در یکی از بهترین رستوران‌های این شهر، می‌تواند یک فقدان بزرگ باشد که گردش تفریحی شما را ناقص می‌گذارد. بنابراین اگر به دنبال یک مکان مناسب برای رستوران در کیش هستید، موارد زیر را درنظر بگیرید که عبارتند از:

  • رستوران رویال کیش: این رستوران را می‌توان برای داشتن یک نهار یا شام سنتی و یا همراه با غذای دریایی بسیار مناسب دانست. شما می‌توانید غذای خود را در دو محیط باز یا بسته در این رستوران تهیه کرده و میل کنید.
  • رستوران میرمهنا: کیس دیگری که می‌توان راجع به رستوران‌های کیش معرفی کرد، رستوران میرمهنا است که در پخت انواع غذاهای کبابی و نیز سنتی و دریایی زبانزد عام و خاص است. شما می‌توانید با نزدیک بودن این رستوران به مراکز خرید، بعد از یک خرید کامل با رزرو میز (قبل از رفتن حضوری)، از غذاهای باکیفیت آن در کنار موسیقی زنده لذت ببرید و سپس به گردش آن روز خود پایان دهید.
  • رستوران توتی فروش: اگر به دنبال خوردن یک وعده غذایی در کنار ساحل هستید، توتی فروش بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند برای شما باشد. این رستوران با داشتن دکوراسیون جذاب، امکان ارائه انواع غذاهای فرنگی را دارد و محیط غذاخوری آن در یک اسکله چوبی است که منظره‌ای رو به دریای خلیج فارس دارد.

بهترین رستوران های شیراز

برای بررسی بهترین رستوران ها در پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران، در ادامه با ما باشید که عبارتند از:

  • رستوران هفت خوان شیراز: این رستوران که در نزدیکی‌های دروازه قرآن قرار دارد، از هفت خوان تشکیل شده. به این معنا که در هر خوان یک سبک غذا ارائه می‌شود. رستوران شامل 7 بخش است که به نام‌های فرود (زیر همکف)، نوفل (طبقه دوم)، گرسیور (پشت بام)، سیندخت (طبقه همکف)، بلیان (طبقه اول) و نیز گیسیا (طبقه دوم) و در نهایت زریر (کافی شاپ در طبقه اول).
  • رستوران سنتی پرهامی: این رستوران در واقع یک خانه با دکوراسیون قدیمی است که می‌تواند برای کسانی که به خوردن غذا در خانه خود علاقه دارند، یک تشابه بسیار عالی ایجاد کند. فضای داخلی کاملا حال و هوای قدیم را داشته و حتی در داخل آن تخت‌ها و حوض‌ها با ماهی قرار دارد. شما می‌توانید در آن هر روزه چهار غذای سنتی مخصوص را سرو کنید که یکی از مهم‌ترین آنها کلم پلو است.
  • رستوران باغ راز: هرچند این رستوران از مرکز شهر دور است، اما می‌توانید آن را جزو رستوران‌های خوب شیراز بدانید. در این رستوران دو منوی باغ و بام مجزا ارائه شده است که انواع غذاها از جمله غذاهای سنتی و نیز مدرن، دمنوش‌ها و عرقیات، موسیقی سنتی و غیره را ارائه می‌نماید.
بهترین رستوران های کیش و شیراز
معرفی رستوران های جذاب و دیدنی کیش

بهترین رستوران های تبریز

تبریز با آن آب و هوای جذاب و مردم دوست داشتنی‌اش، یکی از مقاصد مهم گردشگری در ایران است که اگر می‌خواهید به آن سفری داشته باشید، بهتر است با چند نمونه رستوران مهم آن آشنا شوید. این موارد عبارتند از:

  • رستوران برکه: از جمله رستوران‌های سنتی است که می‌توان آن را در کمربندی سردود مشاهده کرد.این رستوران با داشتن ظرفیت بسیار خوبی که دارد، مناسب پذیرایی از 280 میهمان بوده و درون آن نیز فضای طبیعی خوبی با درخت‌ها، حوضچه مصنوعی و غیره ساخته شده است. یکی از غذاهای معروف سرو شده در این رستوران به نام شکم گردان دیزی و کباب برگ شناخته می‌شود.
  • رستوران بارکد: مورد بعدی یک رستوران و کافه جذاب است که در آن انواع غذاهای اروپایی، خاورمیانه، ایتالیایی و نیز ایرانی سرو می‌شود. شما می‌توانید همچنین از انواع نوشیدنی‌ها و مواد غذایی مخصوص گیاهخواران نیز در این رستوران لذت ببرید.
  • رستوران حاج علی: از جمله اصیل‌ترین رستوران‌های تبریز است که قدمت آن بیش از 100 سال بوده و در بازار تبریز موقعیت دارد. این رستوران فضای سرپوشیده‌ای داشته و گذشته بسیار جالبی همراه با ملی پوشان کشتی و مرحوم تختی دارد. همچنین سوپ، نوشابه و دوغ به همراه غذا در این رستوران به رایگان سرو می‌شود.

بهترین رستوران های کرج

در ادامه از جمله بهترین رستوران‌ ها در کرج نیز عبارتند از:

  • باغ رستوران دهکده کرج: اگر به دنبال جایی دنج و طبیعی هستید، می‌توانید این رستوران را در نظر داشته باشید که فضای بسیار زیبایی داشته و پر از منظره، آلاچیق و آب و هوای جذاب است.
  • رستوران ارکیده کرج: این رستوران از محیط شهری فاصله دارد اما با این حال دکوراسیون، محیط و فضای بسیار باز و نیز طبیعی را ارائه می‌کند. شما می‌توانید از این رستوران برای سفرهای خانوادگی با هدف فاصله گرفتن از شهر استفاده کنید. البته باید توجه کنید که رستوران ارکیده یک رستوران گران قیمت است اما با این حال در میان بهترین رستوران های کرج شناخته می‌شود.
  • رستوران مستر دیزی: یکی دیگر از رستوران‌هایی که می‌توانید در این زمینه مشاهده کنید، رستوران مستر دیزی است که برای خوردن دیزی‌های لذیذ بسیار جذاب می‌باشد. در این رستوران شما می‌توانید با توجه به ذائقه‌ای که دارید، از انواع دیزی مخصوص، کلاسیک، سنتی، بزباش و نیز کم چرب استفاده کنید. این رستوران در خیابان ارکیده کرج قرار دارد.
بهترین رستوران های کرج و تبریز
معرفی رستوران های خوب در کرج

بهترین رستوران های رشت

حال نوبت آن است که به سراغ یکی از بهترین شهرهای توریستی در شمال ایران برویم و با بهترین رستوران های آن نیز آشنا شویم. در رابطه با بهترین ها در شهر رشت می‌توان گفت:

  • رستوران شکم الملوک: همانطور که از نام آن نیز پیداست، این رستوران یکی از مکان‌های دیدنی و بسیار خوشمزه است که در یک فضای بزرگ جای دارد. شما می‌توانید اقدام به سفارش انواع غذاها نمایید وبا خانواده و دوستان خود در محیط جذاب و دلنشین آن همراه باشید.
  • رستوران محرم: این رستوران از جمله رستوران‌های قدیمی و اصیل است که با داشتن بیش از 70 سال سابقه، به عنوان یکی از بهترین رستوران‌ها با کیفیت مواد اولیه بالا شناخته می‌شود. این رستوران در سال 1323 تشکیل شده است و تنوع غذایی گیلانی‌ها را به رخ گردشگران می‌کشاند. شما می‌توانید از غذاهای مختلف آن نظیر کباب و خورشت باقلی قاتوق و غیره لذت ببرید.
  • رستوران رزقی: یکی از بهترین رستوران‌هایی است که به عنوان بهترین انتخاب برای برگزاری مراسم‌ها، پذیرایی‌ها و میهمانی‌ها به شمار می‌رود. این رستوران طیف وسیعی از منوها و غذاهای ایرانی و فرنگی را ارائه می‌کند که همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

بهترین رستوران های زنجان

در ادامه راجع به معرفی بهترین رستوران های زنجان می‌توان گفت:

  • رستوران پلو: یکی از رستوران‌هایی است که از سوی خود زنجانی‌ها امتیاز بالایی دارد. این رستوران در ارائه انواع کباب مانند کباب بختیاری، کوبیده و نیز سلطانی، تا حد بسیار خوبی عمل کرده است. این رستوران همراه با برنج ایرانی و نیز انواع مخلفات مانند سالاد، ماست و غیره خدمات خود را ارائه می‌دهد.
  • رستوران سرای عابدینی: از دیگر رستوران‌های اصیل و دوست داشتنی در زنجان است که انواع دیزی به عنوان غذای اصلی و نیز منوی صبحانه را ارائه می‌کند.
  • رستوران بین المللی آریا لانژ: از جمله رستوران‌های دلنشین و جذابی است که می‌تواند انواع مختلفی از نوشیدنی‌ها و نیز فست فودها، غذاهای بین المللی و ایرانی را ارائه کند. این رستوران فضای مدرن و بازی دارد که از بالکن آن نیز می‌تواند به شهر زنجان یک ویو داشته باشید.
بهترین رستوران های رشت و زنجان
معرفی رستوران های برتر رشت و زنجان

بهترین رستوران های تورنتو

در انتهای این مقاله بنا به درخواست کاربران به معرفی بهترین رستوران ها در تورنتو پرداخته‌ایم. تورنتو بزرگترین شهر استان انتاریو است که بیش از 5.6 میلیون نفر جمعیت داشته و میزبان ایرانیان بسیاری نیز می‌باشد. از جمله بهترین رستوران ها در این شهر نیز می‌توان گفت:

  • رستوران پیتزریا لیبرتو: یکی از رستوران‌هایی است که توانسته است در چالش 2013، عنوان تهیه سومین پیتزای برتر جهان را به خود اختصاص دهد. این رستوران با سرآشپزی روکو آگوستینو تجربه خوبی را در این زمینه به مشتریان خود می‌دهد.
  • رستوران کانو: این رستوران با سرآشپزی جان هوم، می‌تواند منوی جذابی را در ارائه غذاهای سنتی به کسانی که به آن مراجعه می‌کنند ارائه کند. همچنین بایستی بدانید که منوی رستوران به صورت فصلی تغییر می‌کند که در آن نیز غذاهای گوشتی و دریایی قرار دارند.
  • رستوران اسکاراموش: یکی از سه تا برترین رستوران های خوب تورنتو است که سرآشپز آن به نام کیت فروگت می‌باشد. این رستوران با الهام گیری از آشپزی به سبک غذاهای فرانسوی، اکنون سبک‌های بسیاری از غذاها سنتی و مدرن را ارائه می‌کند که از مواد اولیه بسیار تمیز و باکیفیت استفاده شده‌اند.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.9 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 39

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا