گردشگری و مهاجرت

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت

بهترین کشور برای مهاجرت چیست؟ در این قسمت می‌خواهیم به ارائه یک لیست کامل از بهترین کشور برای مهاجرت بپردازیم که اگر قصد مهاجرت دارید، حتما باید آنها را در نظر بگیرید. مهاجرت یکی از پدیده‌های مهم در زندگی هر فرد است که اگر به درستی انجام گیرد، می‌تواند باعث افزایش کیفیت زندگی او و نیز همراهانش شود. در مهاجرت، انتخاب کشور مقصد و آشنایی با قوانین مهاجرتی آنها بسیار مهم است که در این قسمت می‌خواهیم این کشورها را صرفا معرفی کنیم.

مهاجرت چیست؟

مهاجرت عبارت است از حرکت بین المللی افراد به کشوری که بومی آن نیستند و یا دارای تابعیت کشور مقصد نمی‌باشند. افراد خارجی پس از ورودی به هر کشوری،  اقامت دائمی و شهروندی آن کشور را ندارند، اما هدف از مهاجرت می‌تواند در ابتدا اقامت موقت و سپس به اقامت دائم تبدیل شده و پس از چند سال، بسته به قوانین مهاجرتی کشور مقصد، به شهروندی منجر شود. مسافران، گردشگران و غیره، دارای اقامت‌های کوتاه مدت هستند اما جزو رده‌بندی مهاجرت قرار نمی‌گیرند. مهاجرت کاری و فصلی گاهی اوقات می‌تواند به عنوان مهاجرت شناخته شود.

در مورد آثار اقتصادی، تحقیقات نشان می‌دهد که مهاجرت هم برای کشورهای پذیرنده و هم برای کشورهای فرستنده مفید است. تحقیقات، به استثنای برخی موارد، نشان می‌دهد که مهاجرت به طور متوسط ​​تأثیرات اقتصادی مثبتی بر جمعیت بومی دارد، اما در مورد اینکه آیا مهاجرت با مهارت پایین بر بومیان با مهارت پایین تأثیر منفی می‌گذارد، نتایج متفاوت است. مطالعات نشان می‌دهد که حذف موانع مهاجرت تأثیرات عمیقی بر تولید ناخالص داخلی جهان خواهد داشت و برآورد سود آن بین 67 تا 147 درصد متغیر است. اقتصاددانان توسعه معتقدند که کاهش موانع تحرک نیروی کار بین کشورهای در حال توسعه و کشورهای توسعه یافته یکی از کارآمدترین ابزارهای کاهش فقر خواهد بود. مهاجرت خالص مثبت می‌تواند معضل جمعیتی را در کشورهای سالخورده جهانی کمتر کند.

ادبیات دانشگاهی یافته‌های متفاوتی را در مورد رابطه بین مهاجرت و جنایت در سراسر جهان ارائه می‌دهد، اما برای ایالات متحده تحقیقات نشان داده است که مهاجرت یا هیچ تاثیری بر میزان جرم و جنایت ندارد و یا میزان جرم و جنایت را کاهش می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشور مبدا از نظر سرعت و عمق جذب مهاجران اهمیت بیشتری دارد، اما به طور کلی برای مهاجران نسل اول و دوم، جذب شدن در جامعه راحت‌تر امکان پذیر است. تحقیقات شواهد گسترده‌ای از تبعیض علیه اقلیت‌های متولد از والدین خارجی و اقلیت‌های مهاجر در زمینه عدالت کیفری، تجارت، اقتصاد، مسکن، مراقبت‌های بهداشتی‌، رسانه‌ها و سیاست در ایالات متحده و اروپا را نشان می‌دهد، با این حال، بهترین کشور برای مهاجرت در همین منطقه یعنی اروپا یا آمریکای شمالی قرار دارد. در ادامه با ما باشید تا به بررسی لیستی از بهترین کشور برای مهاجرت بپردازیم.

مهاجرت چیست؟

انواع روش‌ های مهاجرت

برای وارد شدن به هر کشوری از هر طریقی که می‌خواهید اقدام کنید، بایستی شرایط مختص به آن روش و نیز ویزای آن کشور را داشته باشید شرایط در انتهای این مقاله توضیح می‌دهیم و در مورد انواع روش‌های مهاجرت باید گفت، شما برحسب نوع ویزایی (ویزا به مفهوم اجازه ورود شما به یک کشور خارجی است) می‌توانید از روش‌های مختلفی برای مهاجرت اقدام کنید. به طور کلی، ما انواع ویزاهای زیر را برای سفر داریم که عبارتند از:

  • ویزای تجاری: این نوع ویزا معمولا برای تجار و بازرگانان کاربرد دارد که از طریق آن اجازه دارند تا تجارت خود را از شرکت خود در کشور مبدا با شرکت‌های تجاری در کشور مقصد انعقاد کنند. اگر شما به عنوان فردی هستید که در تجارت، یک فرد موفق می‌باشید، می‌توانید برای گسترش دامنه محصولات خود، از طریق ویزای تجاری اقدام کنید. همچنین قابل ذکر است که اگر شما دعوت‌نامه‌ای از سوی شرکتی برای تجارت داشته باشید، پروسه دریافت ویزای تجاری برای شما آسان‌تر خواهد شد. هزینه ویزا تجاری در حوزه شینگن در حدود 60 یورو می‌باشد.
  • ویزای تحصیلی: یکی از پرطرفدارترین و بهترین روش‌ها برای رفتن به بهترین کشور برای مهاجرت، استفاده از ویزای تحصیلی است که به کمک آن می‌توانید برای ثبت نام در دوره‌های تحصیلی دبستان، دبیرستان، کالج، دوره زبان، دانشگاه در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا و زمینه‌های تحقیقاتی اقدام کنید. این نوع ویزا برای کشورهای اروپایی، تحت عنوان ویزای شینگن دریافت می‌شود که تا 90 روز اعتبار دارد تا بتوانید با دریافت نامه پذیرش یا اشتغال به تحصیل، سپس به اداره مهاجرت مراجعه کرده و اقامت‌ 1 ساله یا 3 ماهه یا 6 ماهه برحسب نوع تحصیل و مدت زمان آن دریافت کنید.
  • ویزای کاری: ویزاهای کاری، ویزاهایی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا در شرکت‌هایی که از سوی آن به عنوان کارمند دعوت شده‌اید، در کشور مقصد مشغول به کار شوید. نوع دیگر آن که به ویزای جاب سیکر معروف است، مدت محدودی (6 ماه) به شما وقت می‌دهند تا بتوانید براساس سابقه کار و تحصیل خود، کاری را در کشور مقصد پیدا کنید.
  • ویزای دانشمندان و محققان: ممکن است در زمان تحصیل شنیده باشید که اعضای هئیت علمی شما برای شرکت در یک همایش یا تحقیقات علمی، به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، آنها از این ویزا برای ورودی به بهترین کشور برای مهاجرت اقدام می‌کنند. این ویزا نیاز به دعوت نامه از سوی یک موسسه و نیز مدارک تحصیلی دارد.

از دیگر ویزاها می‌توان به ویزاهای تبادل فرهنگی، ویزای زیارتی، ازدواج، ویزاهای سیاسی، دیدار با اعضای خانواده، ویزای پزشکی، کارآفرینی، ویزای ورزشی، مطبوعاتی، هنری اشاره نمود. همچنین پناهندگی، یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی است که امکان ریجکتی، دیپورت نیز در آن وجود دارد و چون هم از لحاظ رسیدگی قبل از پذیرش و هم طولانی بودن مدت زمان رسیدگی تا 4-10 سال، یکی از بدترین روش‌هایی است که مهاجر را در آینده‌ای مبهم و پروسه‌ای طولانی نگه می‌دارد.

انواع روش‌ های مهاجرت

بهترین کشور برای مهاجرت کدام است؟

حال به بخش معرفی لیستی از بهترین کشور برای مهاجرت می‌رسیم که حتما درا ین قسمت همراه ما باشید تا اگر در آینده قصد تحصیل دارید، بتوانید کشور مناسبی را برای زندگی (همیشگی خود) انتخاب کنید.

کانادا

یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی که از نظر غالب مردم جهان از جمله ایران به آن پرداخته می‌شود، کشور کانادا است. کانادا کشوری در قاره آمریکا شمالی است که پایتخت آن ایالت اوتاوا بوده و بزرگترین شهر آن تورنتو است. دین غالب ساکنین این کشور، مسیحی است و نوع حکومت آن به صورت پارلمان فدرال سلطنت مشروطه می‌باشد. این کشور در مجموع دارای مساحتی بالغ بر 9.9 میلیون کیلومتر مربع است که جمعیتی بالغ بر 38 میلیون نفر را در خود جای داده است. از این رو به خوبی می‌توانید مشاهده کنید که جمعیت این کشور با وجود قدرت اقتصادی خوبی که دارد، بسیار کمتر از دیگر کشورها بوده و می‌تواند کشوری ایده‌آل و نیز بهترین کشور برای مهاجرت و اخذ شهروندی باشد.

کانادا با تولید ناخالص داخلی اسمی تقریباً 1.73 تریلیون دلار، دهمین اقتصاد بزرگ جهان از سال 2018 است. این کشور یکی از کم فاسدترین کشورهای جهان است و یکی از ده کشور تجاری بزرگ جهان است که دارای اقتصاد جهانی می‌باشد. کانادا دارای رتبه اقتصادی ترکیبی بالاتر از ایالات متحده و بیشتر کشورهای اروپای غربی در شاخص آزادی اقتصادی بنیاد هریتیج است و سطح نسبتاً پایینی از اختلاف درآمد را دارد. متوسط ​​درآمد سرانه خانوار خانوار این کشور “بسیار بالاتر” از میانگین OECD است. بورس اوراق بهادار تورنتو نهمین بورس اوراق بهادار بزرگ جهان از نظر سرمایه بازار است و بیش از 1500 شرکت را با سرمایه بازار مجموع بیش از 2 تریلیون دلار آمریکا شامل می‌شود.

کانادا دارای یکی از بالاترین نرخ مهاجرت سرانه در جهان را دارد که عمدتاً ناشی از سیاست اقتصادی و همچنین پیوست مجدد خانواده مهاجران می‌باشد. مردم کانادا و احزاب سیاسی عمده از سطح فعلی مهاجرت حمایت می‌کنند. در سال 2019، در مجموع 341،180 مهاجر عمدتا از آسیا وارد کانادا شدند. هند، فیلیپین و چین سه کشور اصلی مبدا مهاجران مهاجرت به کانادا هستند. مهاجران جدید بیشتر در مناطق شهری اصلی کشور مانند تورنتو، مونترال و ونکوور ساکن می‌شوند. کانادا همچنین تعداد زیادی پناهنده می‌پذیرد که بیش از 10 درصد از ظرفیت اسکان سالانه جهانی پناهندگان را تشکیل می‌دهد. در سال 2018 بیش از 28000 نفر را اسکان داد.

راه‌های مهاجرت به کشور کانادا عبارتند از:

  • روش اکسپرس اینتری: روشی که به عنوان یک کارگر ماهر به این کشور به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت، جابه‌جا می‌شوید.
  • اسپانسر خانوادگی: شما می‌توانید از سوی بستگان نزدیک خود با مسئولیت حمایت آنها از جمله پدربزرگ، مادربزرگ، همسر، فرزندان، والدین خود به این کشور مهاجرت کنید.
  • برنامه‌های ایالتی: با نامزدن شدن در برنامه‌های مهاجرتی می‌توانید به کانادا به عنوان بتهرین کشور برای مهاجرت سفر کنید.
  • برنامه کارگران ماهر منتخب کبک
  • خود اشتغالی: در مهاجرت به روش کاری، سه نوع روش وجود دارد که شامل روش اکسپرس اینتری، برنامه‌های ایالتی و خوداشتغالی می‌باشد و بایستی در آن سابقه کار، تحصیل، سن و داشتن درخواست کاری از سوی یک کارفرما (به عنوان یک مدرک امتیازی) ارزیابی شود.
  • سرمایه گذاری: یکی از راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به هرکشوری است که در کانادا شما می‌توانید با داشتن مدرک آیلتس جنرال 5 و 100-350 هزار دلار کانادا، از طریق این روش در برنامه‌های مهاجرتی سرمایه‌گذاری وارد کانادا شوید.
  • ویزای تحصیلی
  • ازدواج
  • تولد فرزند
  • ویزای استارتاپ

سوئیس

هر چند سوئیس باید در رتبه اول را در این لیست به خود اختصاص دهد، اما از آنجایی که کانادا محبوبیت بیشتری بین ایرانیان و در بین تمام مردم دنیا دارد، ما سوئیس را به عنوان دومین مورد از بهترین کشور برای مهاجرت معرفی می‌کنیم. سوئیس کشوری در اروپا است که از لحاظ اقتصادی یکی از برترین کشورهای جهان از نظر ثبات، درآمد و بازار می‌باشد. جالب است بدانید که کشور سوئیس، رتبه چهارم خوشبخت‌ترین مردم جهان را به خود اختصاص داده است.

سوئیس، یکی از کشورهای محصور در خشکی است که تقریبا در مرکز اروپا اروپا قرار دارد. پایتخت این کشور شهر برن نام دارد و بزرگترین شهر آن زوریخ است. بیش از 65 درصد از مردم این کشور، مسیحی هستند و زبان رسمی آن آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانی است. در مجموع مساحت این کشور در حدود 41.285 کیلومتر مربع است که جمعیتی در حدود 8.5 میلیون نفر را در خود جای داده است. جالب است بدانید این کشور، سرزمینی است که بزرگترین شهرها و مراکز اقتصادی، از جمله زوریخ، ژنو و بازل در آن واقع شده‌اند. این شهرها میزبان چندین دفتر سازمان‌های بین المللی مانند WTO ، WHO ، ILO، مقر FIFA، دومین دفتر بزرگ سازمان ملل متحد و همچنین ساختمان اصلی بانک تسویه حساب‌های بین المللی است. با توجه به اهمیت این شهر، فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور در این شهر‌ها قرار گرفته‌اند.

سوئیس دارای اقتصادی پایدار، مرفه و دارای فناوری پیشرفته است و از ثروت بالایی برخوردار است و در رتبه‌بندی‌های متعدد به عنوان پیشروترین و ثروتمندترین کشور در جهان شناخته می‌شود. این کشور به عنوان یکی از کم فاسدترین کشورهای جهان رتبه بندی شده است اما با این حال بخش بانکی آن به عنوان “یکی از فاسدترین کشورهای جهان” از نظر پنهان‌کاری و فرار مالیاتی رتبه بندی شده است. این کشور دارای بیستمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی و سی و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید است. هفدهمین صادرکننده بزرگ جهان است. زوریخ و ژنو به عنوان شهرهای جهانی در نظر گرفته می‌شوند که به ترتیب دارای رتبه‌های آلفا و بتا هستند. بازل پایتخت صنعت داروسازی در سوئیس است. با شرکت‌های درجه یک خود از جمله Novartis و Roche، و بسیاری دیگر که همچنین یکی از مهمترین مراکز جهان در صنعت علوم زیستی است. با این توصیفات، واضح است که سوئیس را باید جزو لیست بهتیرن کشور برای مهاجرت شناخت که مقصد ایده‌آلی حتی برای خود اروپایی‌ها نیز می‌باشد.

کمی بیش از 5 میلیون نفر در سوئیس کار می‌کنند. حدود 25 درصد از کارکنان در سال 2004 به یک اتحادیه کارگری تعلق داشتند. سوئیس بازار کار انعطاف پذیرتری نسبت به کشورهای همسایه دارد و نرخ بیکاری بسیار پایین است. نرخ بیکاری از مقدار 1.7 درصد در ژوئن 2000 به حداکثر 4.4 در دسامبر 2009 رسید. نرخ بیکاری در سال 2014 به 3.2 کاهش یافت و برای چندین سال در این سطح ثابت ماند. و در سال 2019، به 2.3 درصد رسیده است. جالب است بدانید ارقام مربوط به سال 2012 نشان می‌دهد که 34.7 درصد از جمعیت مقیم با اقامت دائم 15 ساله یا بیشتر در سوئیس (حدود 2.33 میلیون نفر) دارای سابقه مهاجرت بوده‌اند. یک سوم این جمعیت (853000) دارای تابعیت سوئیس بودند. چهار پنجم دیگر خود و یا اجداد آنها مهاجر بودند.

بهترین کشور برای مهاجرت کدام است؟

چه کشوری به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت شناخته می‌ شود؟

مهاجرت به یک کشور خارجی با اقتصاد قدرتمند، می‌تواند استارت شروع یک زندگی سخت اما با ارزش را برای شما داشته باشد که برای این کار، شما احتیاج به یک سرمایه اولیه در حدود 15 هزار یورو و ارارده قدرتمند دارید. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر به معرفی بهترین کشور برای مهاجرت بپردازیم.

استرالیا

سومین موردی که می‌توان به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت معرفی کرد، کشور استرالیا است که توانسته است رفاه و شرایط خوبی را برای زندگی فراهم کند. از جمله ویژگی‌های خوب این کشور می‌توان به پایین بودن نرخ بیکاری در آن اشاره نمود که با داشتن ثبات اقتصادی توانسته است به یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای مهاجرت تبدیل شود.

استرالیا کشوری است که شامل سرزمین‌های قاره استرالیا می‌باشد و پایتخت آن استان کانبرا و بزرگترین استان آن سیدنی نام دارد. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و 52 درصد از مردم آن را مسیحیان تشکیل می‌دهند. نوع حکومت استرالیا به عنوان یکی از بهترین کشور برای مهاجرت، از نوع سلطنت مشروطه و نظام پارلمانی همانند کانادا است. مجموع کل مساحت خاکی و دریایی این کشور در حدود 7.69 میلیون کیلومتر مربع است و در خود جمعیتی بالغ بر 25.8 میلیون نفر را جای داده است.

اگرچه ممکن است نام این کشور را به ندرت شنیده باشید اما باید گفت استرالیا کشوری بسیار توسعه یافته است که دارای دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان می‌باشد. این کشور دارای اقتصاد پردرآمد، با دهمین درآمد سرانه جهان است. استرالیا یک قدرت منطقه‌‌ای است و سیزدهمین هزینه نظامی جهان را دارد. مهاجران 30 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، که بالاترین نسبت در میان کشورهای غربی بزرگ است. این کشور، رتبه هشتم را در بالاترین شاخص توسعه انسانی برای خود دارد. همچنین رتبه نهم در دموکراسی در جهان را داشته و از سال 2020، در زمینه بهداشت، کیفیت زندگی،  اقتصادی‌، آموزش‌، آزادی‌، آزادی‌های مدنی و حقوق سیاسی با تمام شهرهای اصلی خود از رتبه بالایی برخوردار است. این کشور عضو سازمان ملل متحد، گروه 20، کشورهای مشترک المنافع‌، ANZUS ، AUKUS ، OECD ، WTO ، APEC ، انجمن جزایر اقیانوس آرام‌، جامعه اقیانوس آرام و کارگروه ASEAN + 6 است.

استرالیا یک کشور ثروتمند، دارای اقتصاد بازار مطلوب، تولید ناخالص داخلی بالا و نرخ فقر نسبتاً پایین است. از نظر میانگین ثروت​، استرالیا پس از سوئیس از سال 2013 تا 2018 در رتبه دوم جهان قرار گرفت. این کشور در سال 2018، از کشور سوئیس جلوتر رفته و بالاترین میزان متوسط ثروت را به خود اختصاص داد. نرخ فقر نسبی استرالیا 13.6 است. این کشور توسط موسسه تحقیقاتی Credit Suisse به عنوان کشوری با بیشترین متوسط ​​ثروت در جهان و دومین کشور از نظر میان ثروت ​​برای هر فرد بالغ در سال 2013 شناخته شد.

امروزه ، استرالیا دارای هشتمین جمعیت مهاجر بزرگ جهان است و مهاجران 30٪ از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، که بالاترین نسبت در بین کشورهای غربی است. 160,323 مهاجر دائم در استرالیا در سال 2018-2019 (بدون احتساب پناهندگان) پذیرفته شدند، البته توجه کنید که اکثر مهاجران افراد متخصص هستند‌، اما برنامه مهاجرت شامل برنامه‌‌هایی برای اعضای خانواده و پناهندگان نیز می‌باشد. در سال 2020، بیشترین جمعیت‌های متولد خارجی شامل ملیت‌های انگلستان (3.8) ، هند (2.8)، چین (2.5)، نیوزلند (2.2)، فیلیپین (1.2) و ویتنام (1.1) بود.

آلمان

اگر نام آلمان را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت شنیده‌اید و قصد مهاجرت به آن را دارید، نباید از دو ویژگی‌ مهم این کشور غافل شوید.‌ تحصیل رایگان در این کشور که شهریه سالیانه بسیار کمی (نه برای تحصیل بلکه برای هزینه‌هایی مانند بیمه و …) دارد و نیز فراوانی کارهای صنعتی که نیاز به نیروهای متخصص را در این کشور می‌طلبد. از دیگر ویژگی‌های آلمان می‌توان به نرخ بیکاری پایین آن، تخصصی بودن و رقابتی بودن آن، اقتصاد قدرتمند و سطح بالای تکنولوژی و سطح زندگی اشاره نمود.

آلمان کشوری در غرب اروپا است که به عنوان دومین کشور پرجمعیت این قاره (پس از روسیه) شناخته می‌شود و پایتخت و بزرگترین شهر آن برلین می‌باشد. مرکز مالی این کشور شهر فرانکفورت است. مطابق با سرشماری در سال 2011، اکثر مردم (با درصد 66.8) مسیحی هستند. زبان آلمانی، زبان رسمی بوده و این کشور دارای مساحتی بالغ بر 357 هزار کیلومترمربع‌ است. جمعیت تخمینی آن در سال 2020 در حدود 83 میلیون نفر است. این کشور پنجمین GDP بزرگ دنیا را دارد.

آلمان دارای اقتصاد و بازار اجتماعی با نیروی کار بسیار ماهر، سطح فساد پایین و سطح بالای نوآوری است. این کشور سومین صادرکننده بزرگ جهان و سومین واردکننده بزرگ کالا است و دارای بزرگترین اقتصاد در قاره اروپا می‌باشد. از آلمان به عنوان یکی از بهترین کشور برای مهاجرت نام برده می‌شود که همچنین چهارمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی است. سرانه تولید ناخالص داخلی آن با استانداردهای قدرت خرید 121 درصد از میانگین اتحادیه اروپا (100 درصد) است. بخش خدمات تقریباً 69 درصد از از کل تولید ناخالص داخلی، صنعت 31، و کشاورزی 1 درصد تا سال 2017 را شامل می‌شود. نرخ بیکاری منتشر شده توسط Eurostat تا ژانویه 2020 به 3.2 درصد می‌رسد  که رتبه چهارم را در اتجادیه اروپا دارد.

پس از ایالات متحده، آلمان دومین مقصد مهاجرت پرطرفدار در جهان است. اکثر مهاجران در غرب آلمان، به ویژه در مناطق شهری زندگی می‌کنند. از ساکنان این کشور، 18.6 میلیون نفر (22.5) در سال 2016 مهاجر یا تا حدی مهاجر تبار بودند در سال 2015، بخش جمعیت وزارت امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، آلمان را به عنوان دومین کشور با پذیرش بیشترین پناهنده و مهاجران بین المللی در سراسر جهان اعلام کرد که در حدود 5 یا 12 میلیون از کل 244 میلیون مهاجر به این کشور اختصاص دارد. از سال 2018، آلمان از نظر درصد مهاجران در جمعیت این کشور با 12.9 درصد، در بین کشورهای اتحادیه اروپا رتبه پنجم را دارد.

چه کشوری به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت شناخته می‌ شود؟

لیستی از بهترین کشورهای مهاجرپذیر

در ادامه بررسی کشورهایی که پتانسیل شناخته شدن به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت را دارند، همچنین می‌توان گفت:

نروژ

یکی از کشورهای دیگر که می‌تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت باشد، کشور نروژ است که در صنایعی مانند نساجی، تولید چوب و کاغذ، صنایع غذایی و معدن‌کاری، توانسته است مشاغل خوبی را برای مهاجران متخصص و توانمند فراهم سازد. این کشور در سال گذشته، دارای نرخ بیکاری 3.67 بوده است که رقم بسیار مناسبی می‌باشد.

نروژ یک کشوری اسکاندیناوی در شمال اروپا است که پایتخت آن شهر اوسلو و نیز بزرگترین شهر آن می‌باشد. زبان رسمی در این کشور، نروژی است غالب مردم آن را مسیحیان تشکیل می‌دهند. نوع حکومت پارلمانی متحد و سلطنت مشروطه است. این کشور در حدود 385.2 هزار کیلومترمربع مساحت دارد که در خود جمعیتی در حدود بیش از 5 میلیون نفر را جای داده است. اکثریت جمعیت آن از شمال اروپا هستند. در دو سال گذشته، مهاجرت بیش از نیمی از رشد جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده است. پنج گروه عمده اقلیت در نروژ عبارتند از: نروژی-لهستانی، لیتوانیایی، نروژی-سوئدی، نروژی-کردستانی و نروژی-پاکستانی.

نروژی‌ها از دومین تولید ناخالص داخلی سرانه در بین کشورهای اروپایی (پس از لوکزامبورگ) و ششمین تولید ناخالص داخلی (PPP) سرانه در جهان برخوردارند. امروزه نروژ به عنوان ثروتمندترین کشور جهان از نظر ارزش پولی رتبه‌بندی می‌شود و دارای بیشترین ذخیره سرانه سرمایه برای هر کشور است. نروژ رتبه اول جهان را در شاخص توسعه انسانی UNDP (HDI) برای شش سال متوالی (2001-2006) حفظ کرد و سپس این موقعیت را در سال 2009 پس گرفت. استاندارد زندگی در نروژ از بالاترین‌‌ها در جهان است. مجله فارین پالیسی نروژ را به عنوان کارآمدترین و باثبات ترین کشور جهان ارزیابی کرده است.

مهاجران در تمام شهرهای نروژ مستقر شده‌اند. شهرها یا شهرداری‌هایی که بیشترین سهم مهاجران را در سال 2012 داشته‌اند شامل اسلو (32٪) و درامن (27٪) بوده‌اند. به گفته رویترز ، اسلو “به دلیل افزایش مهاجرت” سریع‌ترین شهر در حال رشد در اروپا است. در سال‌های اخیر مهاجرت بیشترین رشد جمعیت نروژ را تشکیل داده است.

نیوزلند

یکی دیگر از کشورهایی که ممکن است کمتر آن را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت شنیده باشید، کشور نیوزلند است که اقتصاد قدرتمند و پررونق در کنار شاخص‌های باکیفیت در سیستم بهداشتی، آموزشی و سلامت و جنگل‌داری دارد. نیوزلند کشوری جزیره‌ای در جنوب غربی اقیانوس آرام است. پایتخت این کشور شهر ولینگتون و بزرگترین شهر آن آوکلند می‌باشد. بیشترین جمعیت این کشور بی‌دین هستند و سپس مسیحی. این کشور دارای مساحتی در حدود 268 هزار کیلومتر مربع است که جمعیت آن تنها 5.1 میلیون نفر می‌باشد.

نیوزلند دارای اقتصاد و بازار پیشرفته‌ای است، در شاخص توسعه انسانی 2019 در رتبه 14 و در شاخص آزادی اقتصادی 2020 در رتبه سوم قرار گرفت. این کشور از یک اقتصاد پردرآمد با سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) 36،254 دلار آمریکا برخوردار است. واحد پول این کشور دلار نیوزلند است که به طور غیر رسمی با نام “دلار Kiwi” شناخته می‌‌شود.

در سرشماری سال 2018، 71.8 درصد از ساکنان نیوزلند از نظر قومی اروپایی و 16.5 درصد آنها مائوری بودند. سایر اقوام عمده شامل آسیایی ها (15.3) و مردم اقیانوس آرام (9.0) است که دو سوم آنها در منطقه اوکلند زندگی می‌کنند. جمعیت این کشور در دهه‌های اخیر متنوع‌تر شده است؛ زیرا بنا به گزارشی در سال 1961، جمعیت نیو‌زلاند 92٪ اروپایی و 7٪ مائوری بودند و اقلیت های آسیایی و اقیانوسیه 1٪ باقی مانده را تشکیل می‌دادند.

بریتانیا همچنان بزرگترین گروه جمعیت مهاجر نیوزلند است؛ زیرا حدود یک چهارم کل نیوزلندی‌های خارج از کشور در آنجا متولد شده‌اند. چین، هند‌، استرالیا‌، آفریقای جنوبی‌، فیجی و ساموآ از دیگر گروه‌های اصلی جمعیت متولدین خارج از کشور نیوزلند هستند. تعداد دانشجویان بین المللی با پرداخت شهریه در اواخر دهه 1990 به شدت افزایش یافت و در سال 2002 بیش از 20000 نفر در موسسات عالی دولتی تحصیل کردند.

مهاجرت به نیوزلند

به کدام کشور مهاجرت کنیم؟

در نهایت باید از کشوری به نام آمریکا به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت نام برد که می‌تواند مقصد بسیاری از افراد باشد. در این خصوص در یک تیتر جداگانه صحبت می‌کنیم.

آمریکا

چه از نظر مهاجرت پناهندگی، چه از نظر مهاجرت تحصیلی، مهاجرت پرستاران و …، آمریکا می‌تواند یکی از گزینه‌های مهم باشد. به دلیل خصومت‌هایی که بین دولت‌های آمریکا و ایران وجود دارد، آمریکا به خصوص در دوره ترامپ، محدودیت‌هایی را اعمال کرده است که به همین دلیل، شرایط برای پذیرش ایرانیان سخت‌تر شده است. از سوی دیگر باید گفت هیچ کشوری مانند آمریکا، از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و امتیازات معروف در سطح جهانی برخوردار نیست که این عامل سبب می‌شود تا تحصیل در کشور آمریکا یک فرصت استثنایی را برای شما فراهم کند. البته توجه کنید که تحصیل در این کشور، هزینه بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد و اگر می‌خواهید پذیرش آزاد در دانشگاه‌های خصوصی داشته باشید، باید در حدود 60 هزار دلار به صورت سالانه بپردازید. این رقم برای دانشگاه‌های دولتی برای دانشجویان بین‌الملل، در حدود 23 هزار دلار در سال است.

آمریکا کشوری در قاره آمریکای شمالی است که پایتخت آن واشنگتن و بزرگترین شهر آن نیویورک می‌باشد. این کشور از نظر تنوع نژادی با 61.6 درصد سفیدپوست، 12.4 سیاه‌پوست و 6 درصد آسیایی و 65 درصد مسیحیت جمعیت دارد. نوع دولت جمهوری مشروطه ریاست جمهوری فدرال است. آمریکا مساحتی در حدود 3.796 میلیون کیلومترمربع دارد که در آن 331.4 میلیون نفر زندگی می‌کنند. این کشور دومین GPD بزرگ جهانی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده 22.7 تریلیون دلار است که 24 درصد از تولید ناخالص جهانی را با نرخ ارز بازار و بیش از 16 درصد از تولید ناخالص جهانی را با برابری قدرت خرید تشکیل می‌دهد. ایالات متحده بزرگترین واردکننده کالا و دومین صادرکننده بزرگ جهان است، اگرچه سرانه صادرات آن نسبتاً کم است. در سال 2010، کل کسری تجاری ایالات متحده 635 میلیارد دلار بود. کانادا، چین‌، مکزیک‌، ژاپن و اتحادیه اروپا بزرگترین شرکای تجاری آن هستند.  ایالات متحده از اواخر قرن 19 پیشرو در زمینه نوآوری‌های تکنولوژیکی و از اواسط قرن بیستم در زمینه تحقیقات علمی بوده است. ایالات متحده در مقالات تحقیقاتی علمی و ضریب تأثیر در جهان پیشتاز است.

راه‌های مهاجرت به آمریکا به عنوان یکی از بهترین کشور برای مهاجرت شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ویزای گردشگری
  • ویزای تجاری
  • ازدواج
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای کاری
  • ویزا رسانه و روزنامه‌نگار
  • ثبت نام لاتاری
  • مهاجرت نخبگان
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق خانواده
  • و …

از جمله مشکلاتی که برای سفر در راه سفر به آمریکا به عنوان یکی از بهترین کشور برای مهاجرت، می‌توان به عدم دسترسی به سفارت آن در ایران (بایستی در ترکیه، امارات یا ارمنستان که نزدیک‌ترین‌ها هستند و یا جای دیگر اقدام کنید)، محدودیت برای مسافرانی که 14 روز قبل از سفر یا تلاش برای ورود به آمریکا، در ایران بوده‌اند، ممنوعیت در تحصیلات مرتبط با بخش انرژی هسته‌ای، کاهش ارائه خدمات در اثر کرونا و … است.

لیستی از بهترین کشورهای مهاجرپذیر

نکات مهم در مورد هر روش مهاجرتی

همانطور که در بخش دوم بیان کردیم، در زمینه مهاجرت، نکات مهمی وجود دارد که لازم است حتما به آنها توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  • در مورد ویزای کاری بایستی بدانید که معمولا کشورها تمایل دارند نیروهای جوان در محدوده سنی 18 – 40 سال را جذب کنند. همچنین این نوع ویزا نیاز به دعوت‌نامه از سوی کارفرما دارد. البته نوع دیگری از این ویزا وجود دارد که به فرد مهاجر، 6 ماه زمان برای یافتن شغل داده می‌شود که در این صورت شرایط ممکن است برای فرد متفاوت باشد و شما نیاز به سابقه کار و دانش تخصصی در آن زمینه داشته باشید.
  • . توجه کنید که اکثر ویزاهایی که برای کشورهای اروپایی و کشورهای خارجی وجود دارد، شامل یک تمکن مالی است، مانند ویزای تحصیلی. تمکن مالی، هزینه‌ی زندگی یک سال در آن کشور است که به عنوان مثال برای یکسال تحصیل (در حدود 10 – 14 هزار یورو) و برای 6 ماه (در حدود 9 هزار یورو) بایستی در حساب خود در طی 1 تا 3 ماه قبل داشته باشید. توجه کنید که اگر این هزینه را ندارید، نمی‌توانید برای ویزاهای موردنظر اقدام کنید. شاید بتوانید با داشتن مدرک زبان خوب، دریافت برخی از بورسیه‌ها، رزومه قوی، سفارت را متقاعد کنید که این هزینه را به نصفر یا ¾ آن کمتر کند.
  • کسانی که از طریق لاتاری برنده می‌شوند، بایستی برای ورود به آمریکا تمکن مالی ارائه دهند.
  • در هر روش مهاجرتی، فاکتورهایی وجود دارد که باعث می‌شود تا سفارت به عنوان اصلی‌ترین عامل ردی یا قبولی درخواست شما، درخواست شما را بپذیرد. به عنوان مثال در روش دانشجویی و تقریبا تمام روش‌های مهاجرتی، داشتن تسلط برزبان کشور مقصد، داشتن سابقه کار، داشتن تمکن مالی قوی از جمله مهم‌ترین عواملی است که مهاجرت را آسانتر می‌کند.
نکات مهم در مورد هر روش مهاجرتی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا