تکنولوژی

بهترین مترجم متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر

معرفی بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی

بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر شامل موارد بسیار متعددی است که با پیشرفت تکنولوژی به خصوص در زمینه اینترنت و فضای مجازی، شما می‌توانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. در این مقاله با ما باشید تا با توضیحات اجمالی که در زمینه اهمیت زبان انگلیسی و ترجمه آن بیان می‌کنیم، به معرفی بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر بپردازیم تا شما کاربران بتوانید از یک دیکشنری آفلاین و آنلاین در لپ‌تاپ و یا کامپیوتر خود استفاده کنید.

 

اهمیت زبان انگلیسی

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که به شما اهمیت زبان انگلیسی را بیان کند. امروزه زبان انگلیسی به شما امکان آن را می‌دهد تا با افراد جدید از ملیت‌های دیگر ارتباط برقرار کنید. این زبان به شما کمک می‌کند تا مسائل را از منظر دیگری ببینید یا درک عمیق‌تری از فرهنگ دیگر داشته باشید. یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک ‌می‌کند تا شنونده بهتری باشید.

در میان بیش از 6500 زبان مختلفی که در دنیا به آن صحبت می‌شود، انگلیسی اما به عنوان مهم‌ترین زبان در سطح جهان است که از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در مورد دلایل اهمیت این زبان می‌توان به 5 مورد اشاره نمود که عبارتند از:

  • انگلیسی زبان رسمی 53 کشور است: 400 میلیون نفر در سراسر جهان انگلیسی را به عنوان زبان اول خود صحبت می‌کنند. نه تنها این تعداد، بلکه انگلیسی در بیش از یک چهارم کشورهای جهان به عنوان یکی از زبان‌های رسمی نیز ذکر شده است.
  • انگلیسی گسترده ترین زبان جهان است: علاوه بر مورد قبل، انگلیسی به عنوان مهم‌ترین “زبان دوم” در جهان شناخته می‌شود. اکثر مردم جهان بعد از زبان مادری خود یادگیری سطح حداقلی از انگلیسی را شروع می‌کنند. در واقع، از هر پنج نفر روی کره زمین یک نفر حداقل کمی انگلیسی صحبت می‌کند یا می‌فهمد. این امر باعث می‌شود زبان انگلیسی یکی از مفیدترین زبان‌هایی باشد که می‌توانید یاد بگیرید. به هر حال، شما نمی‌توانید همه 6500 زبان جهان را بیاموزید، اما حداقل می‌توانید با افراد مختلف از کشورهای گوناگون با استفاده از زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.
  • انگلیسی می‌تواند به شما در یافتن شغل بهتر کمک کند: اگر کمی به روند شکل‌گیری کمپانی‌های بزرگ دقت کرده باشید، در دنیای امروز، شرکت‌ها بین‌المللی‌تر می‌شوند و انگلیسی به عنوان یک مهارت ضروری برای مشاغل از ارزش بالاتری برخودار می‌شود.
  • سفر را راحت تر می‌کند: همانطور که گفتیم، انگلیسی زبان دوم جهان است. این بدان معناست که یادگیری زبان انگلیسی در سفر به هر مقصدی که دارید، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
  • این زبان رسانه‌ها است: اکثر مطالب موجود در اینترنت به زبان انگلیسی نوشته شده است. سیاری از بزرگترین رسانه‌های خبری جهان از جمله تلویزیون، روزنامه‌ها‌، مجلات و رادیو، تولید محتوای خود را به زبان انگلیسی تولید می‌کنند. کافیست یکبار نسبت مقالات انگلیسی به سایر زبان‌ها را در ویکی‌پدیا مشاهده کنید تا از عظمت و بزرگی زبان انگلیسی آگاه شوید.

اهمیت زبان انگلیسی

 

ترجمه زبان انگلیسی به فارسی

زبان فارسی در بین انگلیسی زبانان به طور گسترده به عنوان Persian نامیده ‌می‌شود. این زبان، دارای بیش از صد و ده میلیون نفر جمعیت است که در بیش از هشت کشور قرار دارند. بنابراین ترجمه انگلیسی به فارسی مخاطبان بسیاری دارد.

زبان فارسی تأثیرات قابل توجهی بر چندین زبان دیگر از جمله انگلیسی داشته است. هنگام انجام ترجمه انگلیسی به فارسی، کلمات خاصی را می‌بینید که در زبان انگلیسی نیز وجود دارد. این کلمات شامل مات یا checkmate و شغال یا jackal است. هنگام انجام کار ترجمه انگلیسی به فارسی، فرد باید دانش کاملی در این حوزه داشته باشد. برای کسب این دانش و تجربه جهت انجام ترجمه زبان انگلیسی به فارسی، بایستی:

  • مطالعه کنید: شما باید بتوانید از مفاهیم و کلماتی که یاد گرفته‌اید، استفاده کرده و آن را در جملات مشاهده کنید تا از نحوه کارکرد آنها مطمئن شوید.
  • ارتباط برقرار کردن: قرار گرفتن در جامعه انگلیسی زبان به خوبی می‌تواند در ترجمه زبان انگلیسی به فارسی به شما کمک کند. برای رفع این مشکل، اپلیکیشن‌هایی در وب وجود دارد.
  • بالا بردن دانش تخصصی
  • ترجمه برعکس
  • آشنایی با ساختارها
  • روان‌ بودن ترجمه

یکی از نکات بسیار مهمی که بایستی در مورد گوگل ترنسلیت و بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر بدانید، آن است که این برنامه‌ها می‌توانند زبان‌های اروپایی و انگلیسی را به خوبی بهم بازگردانند اما این موضوع برای زبان فارسی چندان صدق نمی‌کند.

ترجمه زبان انگلیسی به فارسی

 

روش های مختلف ترجمه زبان انگلیسی به فارسی

برای ترجمه متون مختلف انگلیسی به فارسی، روش‌های مختلفی وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به استفاده از دیکشنری اشاره نمود. دسترسی به دیکشنری‌ها می‌تواند به صورت دیکشنری‌های کتابی، دانلودی، آفلاین و یا آنلاین بر بستر وب باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از دیکشنری‌های آنلاین به قدری پیشرفت کرده است که می‌تواند مکالمه و صحبت‌های شما را از هر زبانی تشخیص داده و آن را به معادل انگلیسی خود تبدیل کند. این ویژگی‌ همچنین باعث شده است تا شما بتوانید نرم‌افزارهایی را تهیه کنید که در هنگام سفر می‌تواند پلی ارتباطی بین شما و شهروندان آن کشور باشد.

در این قسمت اما می‌خواهیم راجع به دیکشنری‌های آفلاین و آنلاین بپردازیم. در ادامه این مقاله با ما باشید تا به معرفی بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر بپردازیم. نرم‌افزارهای مختلفی در این قسمت وجود دارد که به راحتی می‌توانید آنها را بر روی لپ‌تاپ خود نصب کنید و از آن برای ترجمه متون تخصصی، ترجمه از انگلیسی به فارسی و از فارسی به هرزبانی که دوست دارید، پیدا کردن هم‌معنی‌ها و معانی مختلف و … استفاده نمایید. برای آشنایی با بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی در PC، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های مختلف ترجمه زبان انگلیسی به فارسی

 

نحوه‌ی یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودخوان و در منزل را در این مقاله بخوانید:

یادگیری زبان انگلیسی

بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر

برای معرفی بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر، سعی کرده‌ایم به ترتیب، لیستی از برترین‌های این نرم‌افزارها را به همراه ویژگی‌ها و ابزارهایی که دارند، در نظر گرفته و به شما معرفی کنیم. این نرم‌افزارها عبارتند از:

گوگل ترنسلیت

Google Translate احتمالاً شناخته شده‌ترین برنامه ترجمه موجود در دنیا است. این برنامه با سایر محصولات Google مانند Chrome و برخی از اپلیکیشن‌های Android ادغام شده است و در حال حاضر از 109 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. از طریق تنظیم تشخیص خودکار، این ابزار به طور خودکار هر صفحه وب یا متنی را به زبان دلخواه شما ترجمه می‌کند، حتی اگر نمی‌دانید متن اصلی به چه زبانی نوشته شده است.

یکی از ویژگی‌های خود استفاده از Google Translate، بارگیری و دانلود بسته‌های زبان مورد نظر شما به عنوان مثال زبان فارسی است. با کمک این برنامه شما می‌توانید همچنین اقدام به استفاده از آن در سایر برنامه‌ها اعم از مروگرهای وب و مایکروسافت ورد نمایید. با نصب این برنامه، کافیست زبان فارسی را برای ترجمه از انگلیسی انتخاب کرده، متن مورد نظر خود را کپی و داخل آن قرار دهید. متن شما پس از چند لحظه و با فعال بودن اینترنت، ترجمه خواهد شد و شما می‌توانید به راحتی آن را کپی کرده و باز ویرایش نمایید. این برنامه با نام Google Translate Client نیز شناخته می‌شود. از جمله ویژگی‌های این برنامه از بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر، می‌توان به رابط کاربری حرفه‌ای، امکان ترجمه به بیش از 50 زبان زنده دنیا، امکان جستجو متن موردنظر در ویکی‌پدیا، قابلیت هوشمند تشخیص زبان موردنظر، دسترسی به بیش از 200 دیکشنری دیگر و … اشاره نمود. شما همچنین می‌توانید برنامه اصلی گوگل ترنسلیت را با نصب یک لانچر اپ‌های اندرویدی، بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید.

Bing Translator

Bing Translator یکی از بهترین ابزارهای ترجمه است که می‌تواند در سیستم عامل Windows و یا به صورت آنلاین استفاده شود. مترجم بینگ از چندین زبان با تشخیص خودکار داخلی زبان مورد نظر پشتیبانی می‌کند که می‌تواند اسناد و صفحات وب بارگذاری شده را ترجمه کند. همچنین مترجم بینگ به عنوان بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر، به کاربران امکان می‌دهد بسته به دقت ترجمه‌ها رای خود را برای خوب یا بد بودن ترجمه نهایی ارائه کنند. کاربران می‌توانند از ویژگی ترجمه گفتاری برای برخی از زبان‌های پشتیبانی شده استفاده نمایند. از جمله دلایلی که شما را به استفاده  از Bing Translate ترغیب می‌کند، تشخیص متن و ویژگی‌های OCR است که به شما امکان آن‌ را می‌دهد تا متن و کاراکترهای ناآشنا را نگه دارید. پس از انجام این کار، برنامه بلافاصله روی صفحه شما ترجمه می‌شود. اکثر کاربران به دلیل ویژگی‌های OCR و قابلیت‌های صدای برنامه که می‌تواند به زبان‌های مختلف بومی صحبت کند، این برنامه را تحسین کرده‌اند. همچنین شما می‌توانید فایل‌های مختلف خود از جمله pdf، عکس، تصویر و … را در این برنامه ترجمه نمایید.

Ace Translator

نرم‌افزاری برای ترجمه زبان انگلیسی به فارسی است که حجم کمی دارد و توانسته است رضایت کاربران خود را بدست آورد. این برنامه روی هر سیستم عاملی اجرا و نصب می‌شود و شما می‌توانید به راحتی با اتصال اینترنت به کامپیوتر خود، جهت ترجمه محتوای انگلیسی ب هفارسی با این برنامه اقدام کنید.

بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر

 

بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر

برنامه‌های نرم افزاری ترجمه طوری طراحی شده‌اند که فرایند ترجمه را سریعتر و کارآمدتر کنند. با استفاده از آنها، می‌توانید ترجمه‌ها را ذخیره و ویرایش کنید، پروژه‌ها را بخش به بخش ترجمه کنید و اصلاحاتی را در متن اعمال نمایید. در ادامه لیست بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر همچنین می‌توان گفت:

WordLens

WordLens توسط Quest Visual توسعه یافته است که اخیراً توسط Google خریداری شده است. بنابراین، شما می‌توانید آن را همانند گوگل ترنسلیت جزو یکی از بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر بدانید و انتظار داشته باشید که برخی از ویژگی‌های Google Translate را در این ابزار مشاهده کنید.

جالب است بدانید محبوبیت WordLens در سال 2010 افزایش یافت؛ زیرا برنامه‌های Android و iPhone آن از اولین برنامه‌هایی بودند که ترجمه‌های مبتنی بر دوربین و در زمان حال (زنده) را ارائه می‌کردند. توجه کنید که این برنامه صرفا برای اندروید و iOS  ساخته شده است اما چون قابلیت ترجمه به صورت آنلاین، در لحظه و از روی عکس را دارد، ما نام آن را در این مقاله آورده‌ایم. شما می‌توانید با نصب بلواستکس، یک لانچر معروف اپلیکشین‌های اندرویدی، برای استفاده از این برنامه بر روی کامپیوتر خود اقدام کنید.

Babylon Translator

مترجم بابیلون یکی از بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر است که می‌تواند به عنوان مترجم و فرهنگ لغت در سطح بین‌المللی برای کاربران خود استفاده شود. هزاران واژه نامه و فرهنگ لغت به چندین زبان مختلف در آن نگهداری می‌شود. این مترجم بیش از 19 سال است که در بازار فعال است، و توانسته است از محبوبیت و پیشرفت‌های خوبی برخوردار شود. یکی از بهترین ویژگی‌ها در مورد بابیلون، توانایی ترجمه اسناد آفیس در عین ذخیره فرمت اصلی آنها است. این بدان معناست که شما مجبور نیستید هر متن را کپی و جایگذاری کنید یا چندین صفحه را باز کنید. با استفاده از Babylon می‌توانید همه چیز را در چند ثانیه ترجمه کنید. این برنامه روی سیستم عامل‌های Windows ، Android ، Mac و iOS می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

QTranslate

نرم‌افزاری متفاوت برای ویندوز است که قادر است به صورت آنلاین عبارت‌های انگلیسی شما را ترجمه کرده و به صورت یک برنامه دستیار در کامپیوتر شما نقش خود را ایفا کند. این برنامه به سرعت کار ترجمه متن شما را انجام می‌دهد و شما می‌توانید از آن تنها در زمانی که اتصال به اینترنت برقرار است، برای ترجمه استفاده کنید.

MemoQ

یک برنامه آفالین برای ترجمه به زبان فارسی است که از زبان‌های دیگر بسیاری پشیتبانی می‌کند. این برنامه می‌تواند متن شما را از نظر غلط املایی، دایره لغات، کیفیت زبانی، سگمنت بندی و … بهبود بخشد. همچنین شما می‌توانید فایل‌های مختلفی را برای ترجمه در این برنامه بارگذاری کنید.

معرفی بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر

 

از چه نرم‌افزاری برای ترجمه انگلیسی به فارسی در pc استفاده کنیم؟

در ادامه بررسی نرم‌افزارهای pc برای ترجمه متون انگلیسی به فارسی، همچنین داریم:

Reverso Translation

Reverso Translation یکی دیگر از نرم افزارهای شگفت انگیز در حوزه ترجمه انگلیسی است که بایستی حتما در لیست بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر  قرار گیرد. این برنامه که توسط Softissimo Inc توسعه یافته است و در حال حاضر بیش از شش میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کند، به راحتی می‌تواند کلمات و عبارات مورد نظر شما را به چندین زبان مانند انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی و عربی ترجمه کند. هرچند هنوز زبان فارسی به آن اضافه نشده است، اما در آینده احتمال ترجمه متن انگلیسی به فارسی نیز می‌تواند اضافه گردد. شما می‌توانید متن ترجمه شده خود را از طریق توییتر، ‌فیسبوک و ایمیل با دیگران به راحتی به اشتراک بگذارید. این ابزار یک جایگزین عالی برای Google Translate است و می‌تواند در سیستم عامل ‌های Windows ، Android و iOS استفاده شود.

Lingoes

نام نرم‌افزار دیگری که می‌توانید در کامپیوتر خود برای ترجمه انگلیسی به فارسی دانلود کنید، برنامه Lingoes است که چندین دیکشنری روی آن نصب شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا ترجمه خوبی را با دایره وسیعی از پشتیبانی زبان‌های مختلف، ارائه کند. یکی از قابلیت‌های جالب این برنامه، امکان تعریف یک کلید میانبر برای آن است تا در صورتی که Lingoes به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر، در دسترس و فعال باشد، در همان لحظه معنای آن کلمه را مشاهده کنید. از جمله ویژگی‌های این برنامه همچنین می‌توان گفت این برنامه محیط کوچک و جمع‌و‌جوری دارد، سرعت بالایی در ترجمه خواهید داشت، قابلیت ترجمه به صورت آنلاین، قابلیت ترجمه به بیش از 33 زبان دنبا و … از دیگر قابلیت‌های آن است.

Easy Translator

از جمله برنامه‌های بسیار جذاب و مفید برای ترجمه متون انگلیسی به فارسی است که توسط شرکت Acetools ساخته شده است و از یک موتور قدرتمند برای ترجمه زبان‌های مختلف بهره می‌برد. شما می‌توانید به کمک این برنامه، انواع محتوای انگلیسی و سایر زبان‌ها را در صفحات وب، ایمیل‌ها، نامه‌ها و … ترجمه کنید. این برنامه برای زبان‌های مختلفی اعم از فارسی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، هلندی، ژاپنی، ایتالیایی، کره‌ای و … می‌تواند ترجمه را به صورت دوطرفه انجام دهد. آخرین نسخه از ورژن این برنامه، ورژن 16.6 می‌باشد.

Samartcat

اگر به دنبال یک فضای ترجمه متون زبان انگلیسی هستید که بر بستر ابری بارگذاری شده باشد و بتوانید همواره از طریف کامپیوتر خود با آن کار کنید، بایستی حتما سری به برنامه Samartcal بزنید و از رابط کاربری جذاب، 11 موتور ترجمه ماشینی و … در آن بهره‌مند شوید.

در انتها همچنین از دیگر بهترین نرم افزارهای ترجمه متن انگلیسی می‌توان به لیست زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • Just Translate
  • Free Translator
  • Virtaal
  • Magic Translator
  • SDL Trados Studio

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا