بهداشت و سلامت

کیفیت تشک چه تاثیری بر رفع کمر درد دارد؟

چکیده : کیفیت تشک چه تاثیری بر رفع کمر درد دارد؟ | خرید بهترین تشک طبی مناسب دیسک کمر از نمایندگی تشک رویال

تاثیر تشک بر روی کمر درد یک امر بدیهی است که در علوم مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که تشک مورد استفاده شما کیفیت مورد نظر را نداشته باشد، وضعیت بدن شما در حالت نامناسبی قرار می گیرد. این مسئله در قسمت ستون فقرات و عضلات بدن شما آسیب های جدی ایجاد می کند و سبب بروز کمردرد در بدن می شود. همچنین انتخاب تشک، باید بر اساس سلیقه شما انجام شود؛ در غیر این صورت خواب راحتی را بر روی این تشک ها تجربه نخواهید کرد.

در صورتی که کیفیت تشک مورد استفاده شما مورد تایید باشد، خواب راحتی را تجربه می کنید و اجزای بدن شما در ساعت خواب ترمیم می شوند. در راستای خرید تشک مناسب از نمایندگی تشک رویال ، دستورالعمل های بسیاری وجود دارند که از بروز کمردرد در بدن شما پیشگیری خواهند کرد.

دستورالعمل های خرید تشک مناسب

برای بهبود تاثیر تشک بر روی کمر درد، استفاده از دستورالعمل های خرید تشک مناسب حائز اهمیت است. به دلیل وجود تنوع بالا در میان انواع تشک های مصرفی مردم، انتخاب یک مدل مناسب در میان آن ها گاها خیلی سخت خواهد بود. با رعایت نکات زیر در حین خرید هر یک از این تشک ها، کمک شایانی به رفع کمردرد در بدن شما خواهد شد.

انتخاب تشک بر اساس سلیقه شخصی

در نظر داشته باشید که پیش از هر چیز، سلیقه شخصی شما تعیین کننده تشک مناسب است. هر تشکی که به شما کمک کند، بدون درد و سفتی عضلات بخوابید، برای شما مناسب خواهد بود؛ به طور کلی نمی توان یک تشک برای افراد مبتلا به کمر درد انتخاب کرد.

کیفیت تشک چه تاثیری بر رفع کمر درد دارد؟

انتخاب تشک بر اساس اجزای فیزیکی

هر یک از اجزای فیزیکی این اقلام در تعیین کیفیت تشک مورد استفاده تاثیر گذار می باشد. شناخت اجزای فیزیکی به کار رفته در ساخت این اقلام، برای تشخیص کیفیت آن بسیار مهم تلقی می شود. سیم پیچ ها و فنرهای به کار رفته در این تشک ها، سبب حفاظت از تشک مورد استفاده خواهند شد. در ساخت هر یک از این اقلام، تعداد به خصوصی از این سیم پیچ ها به کار می روند. در ساخت هر یک از این اقلام بالشتک هایی نیز به کار می روند که ضخامت به خصوصی دارند. عمق هر یک از این تشک ها نیز بسته به سلیقه افراد تعیین می شود.

انتخاب تشک برای حفاظت از کمر

تشک مورد استفاده شما باید از قوس های کمرتان نیز حفاظت کند. تراز ستون فقرات شما نیز تحت تاثیر فرم و مدل تشک شما خواهد بود و باید مورد توجه قرار داشته باشد. به همین خاطر اغلب توصیه می شود، پیش از خرید هر یک از این کالاهای خواب، یک بار آن ها را تست کنید. حفاظت مناسب تشک از پشت نیز سبب جلوگیری از دردهای عضلانی پس از خواب شبانه خواهد شد. در این زمینه تحقیقات بسیاری نیز انجام شده است؛ بر اساس این تحقیقات، بهترین تشک طبی برای دیسک کمر ، تشک های با میزان سفتی متوسط هستند. این تشک ها نسبت به تشک های خیلی سفت، برای افراد مبتلا به کمردرد مناسب تر خواهند بود و کمر درد شما را تسکین می دهند. 

در این زمینه به راحتی کلی در حین خوابیدن بر روی تشک نیز توجه داشته باشید. در صورتی که تشک مورد استفاده شما خیلی سفت باشد، به مرور سبب ایجاد گردن درد در بدن شما خواهد شد. اما در صورتی که سفتی تشک در حد متعادل باشد، شانه ها و بازوها کمی درون تشک فرو می روند و وضعیت متعادل تری خواهند داشت. در صورتی که بالشتک شما ضخیم تر باشد، تاثیر تشک بر روی دیسک کمر شما مطلوب تر خواهد بود. 

تعویض تشک برای جلوگیری از کمردرد

در رابطه با تاثیر گذاری تشک در جلوگیری از کمردرد ، توجه به تعویض به موقع آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. کیفیت تشک مورد استفاده شما در طولانی مدت کاهش می یابد و این مسئله نیاز به تعویض این اقلام را تشدید می کند. در صورتی که دیگر بر روی تشک خود احساس راحتی نمی کنید و یا الیاف آن از وسط خم می شوند، دیگر زمان تعویض آن فرا رسیده! 

در ادامه انواع تشک های مناسب برای رفع کمردرد را معرفی می کنیم و تاثیر هر یک از آن ها را در رفع و درمان کمردرد مورد بررسی قرار می دهیم. 

بهترین تشک های رفع و درمان کمردرد

تاثیر تشک بر روی کمر درد در برخی از انواع تشک، بیشتر خواهد بود؛ در این خصوص انواع تشک های زیر بیشتر مورد توجه قرار دارند؛ این مدل تشک ها به شرح زیر می باشند:

تشک های طبی اسفنجی

کیفیت تشک های اسفنجی برای رفع کمردرد به دلیل وجود خاصیت ارتجاعی آن ها بسیار بیشتر از سایر مدل های این کالاهای خواب است. تشک های طبی اسفنجی، خیلی سفت و خیلی نرم نیستند؛ به این ترتیب نه بدن شما خشک می شود و نه ستون مهره های شما بیش از حد در تشک مورد استفاده فرو می رود.

تشک های فوم حافظه دار

تشک های مموری فوم، در میان پر کاربردترین تشک ها برای رفع و تسکین کمردرد قرار می گیرند. تاثیر تشک بر روی دیسک کمر به دلیل انواع فوم حافظه دار مورد استفاده در این اقلام ایجاد خواهد شد. وزن بدن شما بر روی این تشک ها، به خوبی پخش می شود و به این ترتیب جهت گیری طبیعی شما نیز بهتر انجام خواهد شد.

تشک های لاتکس

کیفیت تشک لاتکس و تاثیر آن بر رفع کمر درد به دلیل استفاده از لایه های راحتی لاتکس و هسته های پلی استری در آن ها بسیار بالا است. در ساختار این تشک ها سوراخ های کوچکی تعبیه شده که سبب هوا دهی بیشتر در تشک انتخابی خواهند شد. با استفاده از آن ها گردش هوا در تشک انتخابی شما نیز بهتر انجام می شود. به این ترتیب جذب حرکت نیز در تشک شما بهبود می یابد.

تشک های فنری منفصل پاکتی

تاثیر تشک بر روی کمر درد در مدل های فنری منفصل نیز اثبات شده است. مدل هایی که دارای فنرهای پاکتی هستند با قابلیت جدا سازی تولید می شوند. تشک های فنری پاکتی وزن شما را به صورت یکسان در سر تا سر آن پخش می کنند. در ساخت هر یک از انواع این تشک ها از 500 تا 6000 فنر استفاده شده است. هر چه تعداد فنرهای به کار رفته در این اقلام بیشتر باشد، کیفیت تشک افزایش می یابد و بر روی آن ها بیشتر احساس راحتی می کنید.

فاکتورهای تعیین کننده تاثیر تشک بر روی کمر درد

میزان کیفیت تشک انتخابی شما و تاثیر تشک طبی برای تسکین کمردرد بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. فاکتورهای زیر برای بررسی کیفیت تشک انتخابی بسیار مهم تلقی می شوند:

  1. استحکام تشک یک اصل اساسی است که در زمینه رفع کمردرد نیز تاثیر گذار است. این تشک ها کانتور مناسبی برای بدن شما به وجود می آورند.
  2. نوع مواد به کار رفته در این تشک ها نیز مورد توجه قرار می گیرد؛ در ساخت این تشک ها انواع الیاف مصنوعی و طبیعی به کار می روند. برخی از مواد نیز برای تامین حمایت مورد نیاز تشک به کار می روند و تاثیر به سزایی در رفع کمردرد خواهند داشت.
  3. حمایت تشک از اعضای بدن نیز در این زمینه مورد توجه قرار دارد.

جمع بندی

برای تعیین کیفیت هر یک از این اقلام، در نظر گرفتن اجزای داخلی به کار رفته در هر یک از آن ها حائز اهمیت است. در این گزارش شما را با برخی از بهترین تشک ها برای رفع کمردرد آشنا کردیم و تاثیر این کالاهای خواب را در جلوگیری از بروز کمردرد در بدن مورد بررسی قرار دادیم.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا