اخبار هنرمندان

خودارضایی چیست و راه های جلوگیری از شهوت

خودارضایی یکی از رایج ترین انحرافات جنسی است که برای ارضای نیازهای جنسی فرد و به روشی غیرطبیعی رخ می دهد. این عمل در ادیان الهی گناهی کبیره است و پیامدهای روانی و پزشکی فراوانی دارد. به طور کلی وقتی صحبت از خودارضایی می‌شود، افراد به جوانان مجرد به خصوص پسران بیشتر فکر می‌کنند و سمت و سوی ذهنی آن‌ها بیشتر به سمت پسران جوان می‌رود. اما باید بدانید که متأسفانه این عمل در بین مردان، زنان و دختران متاهل نیز رواج دارد. توجه داشته باشید که هر فردی به دلایل مختلف می تواند خودارضایی کند. اما نتایج برای افراد مختلف یکسان است و مشکلات زیادی را چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ جسمی برای این افراد ایجاد می‌کند.

خودارضایی در جوانان و مشکلاتی که با آن رو به رو می شوند

مشکلات خودارضایی فقط به مشکلات جسمی محدود نمی‌شود و حتی می‌تواند به روان فرد آسیب برساند. مشکلاتی از قبیل ظاهر، مو و قدرت و توان بدنی فرد را هم علاوه بر تمامی موارد تحت تاثیر قرار دهد. همچنین یکی دیگر از قسمت هایی که خودارضایی تاثیر بسیار زیادی بر آن دارد، میل جنسی افراد و سلامت جنسی فعلی و آینده آن هاست. این مشکلات تا آن‌جایی ادامه پیدا می‌کند که در برخی موارد می‌تواند باعث افسردگی، پرخاشگری یا سایر رویدادهای آسیب‌زا شود.

خود ارضایی در جوانان و برخی افراد ممکن است، تا مدتی نشانه‌ای از خود نشان ندهد و بدون عارضه باشد؛ اما این بدان معنا نیست که می توانند خود ارضایی کنند و دچار مشکل نشوند. زیرا دیر یا زود عوارض خودارضایی خودشان را نشان می دهند. در این مقاله می خواهیم نگاه جامعی به خودارضایی و عوارض جسمی و روحی آن در خانم ها و آقایان و جوانان داشته باشیم.

خودارضایی چیست ؟

خودارضایی چیست و راه های جلوگیری از شهوت

اصلا چرا نیاز است که بدانیم خود ارضایی چیست ؟ علت آن این است که هنوز بسیاری از جوانان تعریف دقیق خودارضایی را نمی دانند. بنابراین ممکن است خودارضایی کنند بدون اینکه بداند در حال خودارضایی هستند. در تعریف علمی، خودارضایی به عمل  تحریک اندام جنسی برای رسیدن به برانگیختگی جنسی و  در نهایت ارگاسم یا ارضا شدن گفته می‌شود. توجه کنید که افراد می توانند به طرق مختلف خودارضایی کنند. این کار معمولا توسط خود فرد انجام می شود، اما این نکته بسیار مهم است که حتی تحریک اندام تناسلی توسط وسایل جنسی یا هر وسیله دیگری نیز می تواند نوعی خودارضایی باشد.

علت خود ارضایی در جوانان چیست ؟

خودارضایی در جوانان و همچنین در مردان و زنان در گروه های سنی مختلف رخ می دهد. بنابراین نمی توان گفت که تنها علت خودارضایی عدم رابطه جنسی یا نارضایتی از رابطه جنسی است. زیرا فرد می تواند این کار را در سنین پایین‌تر و حتی در اوایل و پیش از بلوغ هم انجام دهد.

معمولاً در بزرگسالان، می توان علل اصلی خودارضایی را نارضایتی از رابطه جنسی، ناتوانی در ازدواج، عدم دسترسی به شریک جنسی و عدم آگاهی کامل از ارضای نیازهای جنسی شریک دانست. اما در سنین پایین‌تر و برای کودکان و نوجوانان علت انجام خودارضایی یا جلق می تواند دلایل مختلفی از جمله تماشای فیلم یا نوعی آزار جنسی برای شروع این کار باشد.

عوارض اصلی خود ارضایی در جوانان

از عوارض خودارضایی در جوانان می توان به موارد متعددی از جمله لاغری، زیادشدن میل جنسی به صورت بیمارگونه، لاغری، ریزش موها، کم شدن توان جسمی و ضعف، دردهای استخوانی، کرختی و بی حوصلگی، زیاد شدن حالت های عصبی و عدم کنترل هیجانات از جمله عدم کنترل خشم و مواردی از این قبیل اشاره کرد. در ادامه قصد داریم برخی از این عوارض خودارضایی برای جوانان را به صورت مختصر شرح دهیم. همچنین شما عزیزان می توانید برای توضیحات کامل و جامع‌تر در این زمینه از یک سایت معتبر در زمینه ترک خودارضایی با نام مس به طلا دیدن فرمایید و از اطلاعات جامعی که در اختیار شما دوستان عزیز قرار می دهد، استفاده کرده و مسیر زندگی خود را تغییر دهید و دنیایی بدون خودارضایی و عوارض آن را تجربه کنید.

ارضا نشدن در رابطه جنسی

از آنجایی که نیاز جنسی در خودارضایی به طور مصنوعی برآورده می شود، فرد خیلی سریع وارد مرحله تحریک جنسی شده و لذت زیادی را در لحظه تجربه می کند. البته توجه کنید که این مربوط به دفعات ابتدایی خودارضایی است و پس از مدتی فرد مجبور می شود برای بدست آوردن حسی که در  اولین تجربه داشته خودارضایی را دائما تکرار کند. در روابط طبیعی معمولاً تحریکات جنسی و اندام جنسی طرف مقابل فشار و میزان تحریکی که در خود ارضایی اتفاق می افتد را برای فرد ایجاد نمی کنند؛ در نتیجه، فرد نمی تواند رضایتی را که از طریق خودارضایی دریافت کرده است، به دست آورد. در نتیجه او میل جنسی خود را به رابطه از دست می دهد و این امر باعث می شود از طریق رابطه طبیعی ارضا نشود.

کاهش انرژی و ضعف جسمی

مردان معمولاً پس از انزال احساس خستگی می کنند و این مورد در زنان پس از ارگاسم جنسی اتفاق می افتد و احساس خستگی می کنند که در این حالت نیاز به استراحت دارند. از آنجایی که آمیزش جنسی معمولا هر چند روز یک‌بار بین زوجین اتفاق می افتد، بدن انسان زمان کافی برای جذب کامل انرژی را دارد. این در حالی است که فردی که خودراضایی می کند این زمان را برای به دست آوردن انرژی را ندارد و همین امر باعث می شود که بیشتر اوقات یک حس ضعف جسمانی را تجربه کند.

لاغری غیر طبیعی

در بخش قبلی اشاره کردیم که خودارضایی انرژی زیادی از انسان می گیرد و بدن را ضعیف می کند در همین راستا اگر فرد به اندازه کافی غذا نخورد و این فرصت را به بدن خودش ندهد، بدن ضعیف شده و این عدم بازگشت انرژی به بدن ممکن است منجر به کاهش وزن شود. اما توجه کنید این عارضه در زمان هایی رخ می دهد که فرد به صورت مکرر اقدام به خودارضایی می کند و این مورد از عوارض مستقیم خودارضایی در جوانان و مردان و زنان نیست.

راه های جلوگیری از شهوت

خودارضایی چیست و راه های جلوگیری از شهوت

یکی از بهترین راه های ترک خودارضایی در جوانان کنترل شهوت است که می تواند تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از خودارضایی داشته باشد. اگر شما هم خودارضایی می کنید، تکنیک هایی که در این بخش از مقاله برای شما آورده ایم بی شک کاربردی بوده و برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اینکه خودارضایی چیست می توانید به یکی از معتبرترین مراجع در این زمینه با نام مس به طلا مراجعه کنید و از آموزش های رایگان و دوره های این مجموعه بهره مند شوید.

تنظیم خواب

تحقیقات نشان می دهد که بیشتر انحرافات جنسی، ناشی از افکار و خیال پردازی های ناسالمی است که نوجوانان قبل از خواب دارند. بنابراین، یکی از راه‌های جلوگیری از حواس‌پرتی این است که برنامه‌ریزی دقیقی برای خواب‌تان داشته باشید و توجه کنید که تا زمانی که خسته نشده‌اید به رختخواب نروید. وقتی به رختخواب می روید کاملا خسته  و آماده‌ی خوابیدن باشید تا از رسیدن افکار به ذهنتان به منظور تحریک و شهوت جلوگیری کنید. این کار مستلزم این است که در طول روز درگیر فعالیت های مهم باشید و به خوبی کار کنید و وقت خودتان را بهینه شده استفاده کرده باشید.

دوری از محیط ها و شرایط شهوت انگیز و ناسالم

برخی اوقات جوانان در محیط هایی قرار می گیرند که ممکن است شهوت به سراغ آن ها بیاید. به عنوان مثال یکی از محیط هایی که ممکن است منجر به تحریک جوانان شود، محیط هایی است که تنها هستند و احساس کنند می توانند به راحتی بدون مزاحمت دیگران اقدام به خودارضایی کنند. در برخی دیگر از موارد ممکن است، فرد در موقعیتی قرار بگیرد که در آن محیط عامل تحریک کننده ای وجود داشته باشد و شهوت به سراغ فرد بیاید؛ پس اگر شما هم قصد دارید خودارضایی را کنار بگذارید از قرار گرفتن در محیط های ناسالم خودداری کنید. همچنین اگر والدین کودکی یا نوجوانی هستید که متوجه شده‌اید فرزند شما، خودارضایی می کند، سعی کنید کمتر او را تنها بگذارید.

کلام پایانی

در این مقاله در خصوص اینکه خوادرضایی چیست، عوارض خودارضایی و راه های کنترل شهوت صحبت کردیم و مواردی را برای شما عزیزان شرح دادیم. امید است مطالب قید شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد؛ توجه کنید که علاوه بر تمامی عوارض جسمانی و روحی که ممکن است خودارضایی به شما وارد کند این کار در دین ما اسلام و حتی در دیگر ادیان الهی به شدت نهی شده است؛ پس برای زندگی بهتر کافیست گامی مهم در این راستا بردارید و خود ارضایی را یکبار برای همیشه کنار بگذارید. به منظور راهنمایی بیشتر در خصوص ترک خودارضایی و اینکه شهوت چیست می توانید از به لینک قرار گرفته مراجعه کرده و مطالبی را در این خصوص مطالعه نمائید.

از اینکه تا انتها همراه ما بودید از شما عزیزان سپاسگزاریم.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.2 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 6

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا