اخباراخبار هنرمندان

نواده فتحعلی شاه قاجار در آمریکا: سارا شاهی را می‌شناسید؟

تصاویر جدید سارا شاهی تنها بازمانده فتحعلی شاه قاجار

تنها بازمانده از خاندان فتحعلی شاه قاجار، سارا شاهی با نام آهو جهانسوز شاهی است که از پدر مادر ایرانی به نام‎‌های عباس و ماه منیر به دنیا آمده است. او یک خواهر و یک برادر به نام‌های بهمن و هومن دارد. در ادامه این مطلب از جوان ایرانی به بیوگرافی کامل سارا شاهی و فتحعلی شاه قاجار می‌پردازیم.

 

بیوگرافی فتحعلی شاه قاجار

نواده فتحعلی شاه قاجار در آمریکا
نواده فتحعلی شاه قاجار در آمریکا

فتحعلی شاه قاجار دومین شاه از قاجار بوده که به مدت ۳۷ سال و ۲ ماه (از سال ۱۷۹۷ تا سال ۱۸۳۴) بر ایران حکومت کرد. پدر او حسینقلی خان و مادرش آسیه نام دارد.

در دوران فتحعلی شاه دو جنگ میان ایران و روسیه رخ داد که ارتش ایران شکست خورد. بخش های بزرگ شمال غرب ایران شامل ارمنستان، گرجستان، داغستان، جمهوری آذربایجان و نخجوان از ایران جدا شده و به روسیه تعلق گرفته است.

خان باباخان جهانبانی معروف به فتحعلی شاه ۱۸۹ تا ۱۰۰۰ زن داشته و همچنین فرزندان او ۲۶۰ نفر است. به دلیل اینکه برای این شاه قاجار دختران هیچ اهمیتی نداشت، در نتیجه تعداد دختران ثبت نشده، اما بیان شده که ۱۴۴ پسر داشته است! مردم او را به عنوان شاهی می‌شناسند که سعی داشته به علمای شیعه و مجتهدین بسیار نزدیک شود.

 

بیوگرافی سارا شاهی

آهو جهانسوزشاهی معروف به سارا شاهی که در یولس تگزاس ایالت متحده در ۱۰ ژانویه ۱۹۸۰ به دنیا آمد، در سال ۲۰۰۹ با استیو هاوی ازدواج کرد. آن‌ها یک پسر به نام ویلیام وولف هاوی دارند، اما متأسفانه در سال ۲۰۲۰ از هم جدا می‌شوند.

همچنین در سن ۱۰ سالگی پدر مادر او از هم طلاق می‌گیرند.

سارا شاهی علاوه بر زبان انگلیسی، زبان فارسی نیز بلد است. از سن ۸ سالگی شرکت در مسابقات جشنواره زیبایی را آغاز کرد. او رتبه ۹۰ را در لیست ۱۰۰ زن جذاب سال ۲۰۰۵ در مجله ماکسیم کسب کرده و در سال ۲۰۰۶ به رتبه ۶۶ صعود کرده است.

سارا شاهی تنها بازمانده از نسل فتحعلی شاه قاجار در رشته اپرا تحصیل کرده و  در رشته انگلیسی تخصص گرفته است.  در چند سریال تلویزیونی بازی کرده، البته به دلیل بازی در سریال The L Word شهرت بسیار خوبی پیدا کرده است. اما در فصل چهارم این سریال چهارم این سریال بازی نکرد و از نقش خود خارج شد.

جالب است بدانید که او کمربند قهوه‌ای کاراته دارد. هنگامی‌که دبیرستان می‌رفت، کاپیتان تیم والیبال دبیرستان‌شان نیز بود.

 

سارا شاهی از گذشته‌اش چه می‌گوید؟

سارا شاهی چنین بیان می‌کند در دهه بیست زندگی خودم، تمام تمرکز بر روی نوع کفش، لباس‌ها و …. بود. اما با گذشت زمان به این نتیجه رسیدم جذابیت خانم بستگی به هوش او دارد. او معتقد است ظاهر، تیپ و نوع لباس‌هایش به جذابیت یک خانم هیچ کمکی نمی‌کند.

 

بیوگرافی باران کوثری + پیچ اینستاگرام او چیست؟

بیوگرافی باران کوثری

نظرات مردم در مورد فتحعلی شاه قاجار

نواده فتحعلی شاه قاجار در آمریکا
نواده فتحعلی شاه قاجار در آمریکا

♦ در این بخش از جوان ایرانی به بررسی بیوگرافی فتحعلی شاه قاجار و تنها ندیده او به نام سارا شاهی پرداختیم.  اکنون وقت آن رسیده که نظرات مردم را در مورد این افراد بررسی کنیم! پیام‌های مردم در مورد آن‌ها را در ادامه بخوانید:

♦ برخی از افراد این باورند که فتحعلی شاه قاجار باعث ننگ مملکت ایران بوده و در زمان وی قراردادهای ترکمانچای و گلستان به باد رفت!!

♦ مردم زیادی معتقد هستند که ندیده فتحعلی شاه قاجار بودن افتخار ندارد و نباید از آن‌ها نامی در شبکه‌های اجتماعی برده شود، زیرا طلاق پدر و مادر سارا شاهی و خودش را یک پوئن منفی می‌دانند.

♦ افراد زیادی معتقد هستند که مزخرف‌ترین حکومت، قاجار و قجر زادگان هستند.

♦ مردم زیادی هنگامی‌که اسم سارا شاهی را می‌شنوند، مدام شکایت می‌کند که نه تنها فتحعلی شاه قاجار بودن باعث افتخار نیست بلکه باعث ننگ است!

♦ البته برخی از افراد بر این باورند که اگر عباس میرزا فتحعلی شاه نبود، روسیه بخش بیشتری از ایران را می‌گرفت، حتی آن‌ها تا جنوب می‌تاختند! زیرا  قدرت روسیه بسیار بیشتر از ایران بود و شاه قاجار مجبور بود که بخشی از ایران را واگذار کند.

♦ برخی از افراد نیز به فتحعلی شاه نیز لعنت می‌فرستند و بر این باورند که در زمان او ایران به باد رفت.

♦ بسیار دیده شده هنگامی‌که اسم تنها ندیده فتحعلی شاه در شبکه‌های اجتماعی برده می‌شود و مردم شکایت می‌کنند که ما افراد فرهیخته و دانشمند بسیار زیادی داریم چرا پس از فتحعلی شاه صحبت می‌کنید!!

♦ مردم زیادی نیز پیام‌های بسیاری در شبکه‌های مجازی منتشر کرده و معتقدند فتحعلی شاه قاجار هیچ گلی به سر ایران نزده، پس به آن‌ها افتخار نکنید!!

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا