کسب و کار

از کجا گل رز ارزان بخریم؟ راهنمای خرید گل رز با قیمت مناسب

خرید گل رز با قیمت مناسب

حتما نباید بودجه زیادی را صرف خرید گل و گیاه کنیم. خواندن این مطلب کمک می‌کند تا دریابیم از کجا گل رز ارزان بخریم و از آن لذت ببریم.

از کجا گل رز ارزان بخریم؟ راهنمای خرید گل رز با قیمت مناسب
عکس باکس گل رز زیبا برای تولد

هیچی جای گل رز را نمی‌گیرد!

قدمت خرید گل رز به عنوان هدیه و المانی از طبیعت که هم زیبایی منحصر به فردی دارد و هم عطر و رایحه بسیاری خوبی دارد، از دیرباز مرسوم بوده است. احتمالا فکر می‌کنید که دادن گل رز به عنوان هدیه، قدمتی بیشتر از یک یا دو قرن نداشته باشد، که اینطور نیست! این رسم بسیار زیبا از قرون پیش از میلاد، در سرزمین یونان، رواج داشته و حالا با کمی تغییر به دست ما رسیده است. اما برای اینکه حداقل هفته‌ای یکبار برای منزل و یا محل کار خودمان بتوانیم گل رز بخریم، حتما لازم نیست هزینه زیادی بکنیم. خواندن این مطلب کمک می‌کند تا دریابیم از کجا گل رز ارزان بخریم و از آن لذت ببریم.

از کجا گل رز ارزان بخریم؟ راهنمای خرید گل رز با قیمت مناسب

انواع روش‌های خرید گل و گیاه

همانطور که شما در حال خواندن این مطلب در اینترنت هستید، بسیاری از کسب و کارها هم از بستر اینترنت استفاده کرده‌اند و به جای خرید یا اجاره مغازه، فروشگاه آنلاینی در دنیای اینترنت دست و پا کرده‌اند. صنف گلفروشی هم از این قاعده مستثنی نیست و امروزه بسیاری از گلفروشی‌ها به صورت آنلاین دست به فروش گل و گیاه و انواع محصولاتشان می‌زنند.

این که از کجا گل ارزان بخریم به منطقه جغرافیایی‌مان دیگر وابسته نیست! به لطف همین گلفروشی‌های آنلاین می‌توانید قیمت گل مورد نظرتان را در چند فروشگاه با یکدیگر مقایسه کنید و سفارش خودتان را نهایی کنید. بسیاری از ماها، تجربه رفتن به بازارهای گل شهرمان را داریم؛ بازارهای شلوغی که فعالیت‌شان از بامداد شروع می‌شوند و تنها تا قبل از ظهر ادامه دارند.

حال اگر بتوانیم گل رز مورد نظرمان را در این بازار شلوغ خریداری کنیم، امکان این که در حین جابجایی صدمه ببیند، بسیار زیاد است. ممکن است نتوانیم آن را صحیح و سالم به خودمان یا شخص مورد نظر هدیه دهیم!

اما هدف ما از نوشتن این مطلب این است که دریابیم از کجا گل رز ارزان بخریم و برای داشتن گل‌های زیبا هزینه اضافی نپردازیم، لذا در ادامه به برخی از روش‌های خرید گل ارزان می‌پردازیم.

خرید گل رز از بازار گل

شیوه متداولی که کماکان از رونق نیافتاده است، خرید گل و گیاه از بازار مربوط به این صنف است. تهران به عنوان پایتخت ایران، چندین مرکز و بازار گل دارد که تامین کننده اکثر بازارهای گل شهرستان‌ها هم می‌باشند. در بازار گل، قیمت‌ها به نسبتِ گلفروشی‌های سطح شهر بسیار مناسب‌تر است و خرید کردن در این بازارها بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

برای آشنایی با آدرس، مشخصات و ساعت کار بازار گل های تهران برای برای خرید گل رز ارزان پیشنهاد می کنیم به danotech.ir مراجعه کنید. این مقاله علاوه بر معرفی بازار گل های تهران، راهکارهای مناسبی برای خرید گل رز به صورت عمده و تکی پیش روی شما قرار داده است.

از کجا گل رز ارزان بخریم؟ راهنمای خرید گل رز با قیمت مناسب

مزایا و محدودیت‌های خرید گل از بازار گل

در ادامه به برخی از مزایای خرید گل رز از بازار گل را متذکر می‌شویم:

  • بازار گل اولین جایی است که گل‌های چیده شده از مزرعه برای فروش در معرض عموم قرار می‌گیرند و عمدتا به صورت روزانه تهیه می‌شوند
  • قیمت‌ها بسیار رقابتی است و می‌توانید گل مورد علاقه‌تان را با قیمت پایین‌تری خریداری کنید
  • تنوع در بازار گل بسیار بالاست و دست شما برای خرید انواع گل و گیاه باز است

اما برای رفتن به بازار گل، محدودیت‌هایی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  1. ساعات کار بازار گل عمدتا بسیار محدود است؛ درب بازار گل از ساعت 3:30 بامداد به روی خریداران باز می‌شود و تا ساعت 13 ادامه می‌یابد.
  2. با توجه به زمان بسیار محدودی که برای بازار گل در نظر گرفته شده است، ازدیاد جمعیت در آن بسیار زیاد است.
  3. اکثر گل‌هایی که در این بازارها به فروش می‌رسند، فاقد تزئینات اضافه هستند و برای تعویض گلدان خود باید دست به کار شوید
  4. دسترسی همه افراد به این بازارها میسر نیست، چرا که در همه شهرستان‌ها بازار گل مناسبی وجود ندارد
  5. اکثر بازارهای گل فاقد پارکینگ یا دارای پارکینگ با ظرفیت بسیار محدودی هستند
  6. برای اینکه به صورت حضوری گل و گیاه مورد نظرتان را از بازار گل خریداری کنید، باید یک روز کامل را مرخصی بگیرید

درست است که در پاسخ به سوال از کجا گل رز ارزان بخریم ، بازار گل یکی از گزینه‌های خوبی است. اما همانطور که در بالا متذکر شده‌ایم، رفتن به بازار گل محدودیت‌هایی را هم دارد. لذا در ادامه سراغ گلفروشی‌های سطح شهر می‌رویم و با مزایای و معایب خرید گل رز از آنها مطلع می‌شویم.

از کجا گل رز ارزان بخریم؟ راهنمای خرید گل رز با قیمت مناسب

آیا خرید گل رز ارزان از گلفروشی‌های سطح شهر امکان دارد؟

در ادامه مبحث از کجا گل رز ارزان بخریم ، نوبت به بررسی قیمت‌ها در گلفروشی‌های سطح شهر می‌شود. اکثر گلفروشی‌هایی که در نقاط مختلف شهر می‌بینید، از بازار گل تغذیه می‌شوند. کمتر گلفروشی را می‌توان یافت که به صورت مجزا دارای گلخانه باشد و محصولاتش را خودش تامین کند.

با دست به دست شدن گل از بازار گل و سپس انتقال آن به گلفروشی‌های خرده‌فروش در شهر، هم از کیفیت آن کاسته می‌شود و هم قیمت‌ش افزایش می‌یابد. از آنجایی که گل، موجودی زنده و طبیعی است، اگر در شرایط بدی نگهداری شود خیلی سریع پژمرده خواهد شد و آن شادابی و سرزندگی که باید داشته باشد را از دست می‌دهد.

مزایا و معایب خرید گل رز از گلفروشی‌ها

یکی از اصلی‌ترین مزایایی که گلفروشی‌های سطح شهر نسبت به بازار گل دارند، این است که همیشه و همه جا (البته نه همیشه و نه همه جا!) در دسترس هستند. برای مثال، وقتی در وسط روز با شما تماس می‌گیرند و به یک مهمانی دعوت می‌شوید، ممکن است نه بازار گلی نزدیک شما باشد و نه حتی امکان رفتن به آنجا را داشته باشید! پس در سر راه خود به سوی مهمانی به اولین گلفروشی می‌روید و گل مورد نظرتان را خریداری می‌کنید!

اما یکی از معایبی که این نوع گلفروشی‌ها دارند، قیمت نسبتا بالای محصولاتشان است. قیمت گل‌های ارزان‌ترین گلفروشی در سطح شهر اگر مساوی با قیمت گل‌های بازار گل نباشد، قطعا بالاتر است. از این‌رو خرید از گلفروشی‌های شهری نمی‌تواند جواب قانع کننده‌ای در مورد این سوالِ ” از کجا گل رز ارزان بخریم ” باشد.

از کجا گل رز ارزان بخریم؟ راهنمای خرید گل رز با قیمت مناسب

یکی دیگر از معایبی که گل‌های گلفروشی با آن مواجه هستند این است که از زمان چیده شدن آنها حداقل دو روز می‌گذرد. اگر عمر مفید گل رز را 6 روز در نظر بگیریم، این به آن معنا است که گل رز وقتی به دست شما می‌رسد که نزدیک به یک سوم عمر خود را سپری کرده است.

گلفروشی‌های آنلاین

شاید بتوان گفت گلفروشی‌های آنلاین بهترین جواب در پاسخ به سوال ” از کجا گل رز ارزان بخریم ” باشد. در ادامه از دلایل انتخاب‌مان بیشتر خواهیم گفت. اما منظور از گلفروشی آنلاین چیست؟ آیا اصلا امکان دارد در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها گل ارزان پیدا کنیم؟ و این که چگونه می‌توانیم از تحویل به موقع و سالم بودن گل و گیاه مطمئن شویم؟

همانطور که در ابتدای مطلب با اینترنتی شدن بیشتر مشاغل آشنا شدید و به چندی از مزایای خرید آنلاین پی بردید، بد نیست نگاهی به گلفروشی‌های آنلاین هم بزنید. فروشگاه‌های آنلاینی که مخصوص فروش انواع گل و گیاه می‌باشند دارای ویژگی‌ها و طراحی‌های منحصر به فردی هستند.

برای اینکه بتوانید یک خرید لذت‌بخش برای خود رقم بزنید، بهتر است کمی در فروشگاه‌های آنلاین مخصوص فروش گل و گیاه چرخی بزنید. با کمی بررسی، متوجه خواهید شد که گلفروشی آنلاین دقیقا همان چیزی است که دنبالش بودید. چرا که خرید کردن از آنها بسیار راحت و لذت‌بخش است و از طرفی تمامی اطلاعاتی که در مورد نگهداری گل و گیاه نیاز دارید، در اختیار شما قرار دارد.

از کجا گل رز ارزان بخریم؟ راهنمای خرید گل رز با قیمت مناسب

از کجا گل رز ارزان قیمت بخریم ؟ از گلفروشی آنلاین

یکی از دلایلی که باعث می‌شود، قیمت گل و گیاه در گلفروشی افزایش یابد، هزینه‌ای است که صاحب گلفروشی باید برای اجاره مغازه، آبیاری، تعویض خاک و کود و غیره پرداخت کند. حالا اگر تمامیِ این هزینه‌ها را از گلفروشی کسر کنید، متوجه خواهید شد که قیمت گل و گیاه تا حد قابل توجهی افت خواهد کرد. پایین بودن قیمت گل رز در گلفروشی‌های آنلاین نیز به همین دلیل است، این نوع گلفروشی‌ها فاقد مرکزیت خاصی هستند و اکثر آنها برای نگهدری محصولاتشان مجبور نیستند هزینه اضافی پرداخت کنند.

این نوع گلفروشی‌ها به چند روش محصولاتشان را عرضه می‌کنند که به شرح ذیل می‌باشند:

فروش غیرمستقل

فروش غیرمستقل به این معنا است که گلفروش محصولی را پیش خود نگه نمی‌دارد، بلکه بعنوان نماینده‌ای از گلفروشی‌های بازار گل کار می‌کند. گلفروش آنلاین در این نوع فروش تنها پورسانتی را به خاطر بازاریابی و افزایش میزان فروش، از گلفروش می‌گیرد.

این نوع روش که در کشورهای پیشرفته بسیار باب شده است، دارای مزایای فراوانی است. اول این که، فروشنده برای نگهداری کالا به هیچ انباری احتیاج ندارد و کالا اصطلاحا در بازار چرخ نمی‌خورد. ثانیا، فروشنده آنلاین می‌تواند به طور همزمان با چند فروشنده اصلی همکاری کند. این همکاری هم به رقابتی‌تر شدن قیمت و بالارفتن تنوع محصولات می‌شود.

فروش مستقل

فروش مستقل گل و گیاه یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند به صورت آنلاین انجام گیرد. در این نوع روش، فروشنده دارای گلخانه‌های بسیار متعددی است، اما دیگر خبری از مغازه و حجره در بازار و سطح شهر نیست. جای مغازه را یک صفحه اینترنتی پر کرده است که هم هزینه کمتری دارد و هم اینکه افراد بیشتری از جای جای کشور می‌توانند گل و گیاه خودشان را سفارش دهند.

در شیوه فروش به صورت مستقل هم می‌توان گل رز ارزان پیدا کرد، چرا که فروشگاه آنلاین نه تنها فروشنده است بلکه تولید کننده هم می‌باشد. از این‌رو با عرضه مستقیم گل و گیاه به اقصی نقاط کشور، می‌تواند هزینه پایانی محصولاتش را کاهش دهد.

گل رز را کجا ارزان بخریم؟!

اگر تاکنون به دنبال جواب سوالِ ” از کجا گل رز ارزان بخریم ” بودیم، حال باید به دنبال بهترین فروشگاه آنلاین گل و گیاه باشیم! برای اینکه بهترین گل‌ها را ارزان‌ بخریم و از آنها لذت ببریم باید به چند نکته توجه کنیم:

  • حتما از فروشگاه آنلاینی خرید کنید که برای هر گل و گیاهی اطلاعات بسیار مفیدی را در سایت خود قرار داده‌اند. هرچه با شرایط نگهداری هر نوع گلی بیشتر آشنا شوید، مدت زمان طولانی‌تری می‌توانید از گل لذت ببرید
  • حتما از فروشگاه آنلاینی خرید کنید که حق بازگشت محصولِ بی‌کیفیت را برای مشتریان خود قائل است. اکثر فروشگاه‌های آنلاین گل و گیاه این امکان را برای مشتریان خود میسر کرده‌اند، چرا که گل تا هنگام تحویل، ممکن است دچار صدماتی شود
  • حتما از فروشگاه آنلاینی خرید کنید که امکان تحویل به مشتری کمتر از 24 ساعت را میسر کرده باشد

مزایای خرید گل و گیاه به صورت آنلاین

حالا که با ویژگی‌های عمومی کسب و کارهای اینترنتی آشنا شدید، بد نیست برخی از مزایای خرید و گیاه به صورت آنلاین را هم بدانید:

  • امکان دسترسی 24 ساعته و ثبت سفارش در طول شبانه‌روز میسر است. بر خلاف فروش به صورت سنتی یعنی حضوری که امکان خرید بعد نیمه شب وجود ندارد.
  • امکان تعویض گلدان قبل از تحویل وجود دارد و وقت شما برای تعویض خاک و گلدان و غیره گرفته نمی‌شود.
  • با خرید چند گل و گیاه می‌توانید از تخفیفات بسیار ارزنده‌ای بهره‌مند شوید.
  • در عرض چند ثانیه می‌توانید قیمت و کیفیت گل‌های دو یا چند فروشگاه را با یکدیگر مقایسه کنید
  • می‌توانید از نقطه نظرات خریداران پیشین استفاده کنید
  • برای خرید گل و گیاه نیازی نیست در ترافیک بمانید و مدت زمان طولانی را صرف پیدا کردن گل مورد نظرتان کنید
  • با توجه به کاهش هزینه‌های نگهداری، خیلی راحت می‌توانید گل و گیاه ارزان قیمت تهیه کنید
  • می‌توانید برای سورپرایز کردن عزیزتان گل را به صورت آنلاین سفارش دهید و آدرس تحویل را منزل دوست‌‍تان انتخاب کنید

سخن پایانی

خرید گل رز، انتخاب ملکه گل هاست

خرید گل رز مناسب ترین هدیه برای رمانتیک ترین لحظات شماست. از میان ۲۰۰ گونه گل رز، گل رز هلندی را می توان مانند ارتش یک نفره ای دانست که قابلیت تسخیر هر قلبی را دارد. پس احساسات خود را جسورانه به کسانی که دوستشان دارید بیان کنید. خرید گل رز قدمت پنج هزار ساله دارد. امروز میتوانید با استفاده از گسترده ترین گل فروشی های آنلاین ایران، سفارش خود را درب منزل و یا محل کار عزیزان تان ارسال نمائید و به بهترین شکل آن ها را سورپرایز کنید.

در این مطلب قصد داشتیم تا به کمک همدیگر به این سوال که از کجا گل رز ارزان بخریم پاسخ درستی بدهیم. دانستیم که مرکز اصلی خرید و فروش گل و گیاه در هر شهر، بازار گل آن شهر است و محصولاتشان نسبت به گلفروشی‌های سطح شهر قیمت مناسب‌تری دارند. اما همانطور که متذکر شدیم، رفتن به بازار گل برای همه افراد میسر نیست و سختی‌های خاص خودش را دارد.

در ادامه مبحثِ از کجا گل ارزان بخریم ، رسیدیم به گلفروشی‌های آنلاین؛ گلفروشی‌هایی که عرضه مستقیم دارند و قیمت محصولاتشان اگر با بازار گل برابری نکند، بالاتر نخواهد بود.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا