سرگرمی

افراد مشهور چه نوع سگ هایی دارند؟ نام انواع سگ ها

اسامی انواع سگ های ایرانی + خارجی چیست؟

اسامی سگ‌ها که از قدیمی‌ترین همراهان بشر در کارهای مختلف بوده‌اند را در این مقاله با شما در میان می‌گذاریم. امروزه انواع مختلفی از سگ‌ها در جهان با نژاد های گوناگون وجود دارد. آنها امروزه علاوه بر نگهداری از دام‌ها (حرفه سنتی)، در کارهای مختلفی مانند نگهبانی، ردیابی افراد و مبارزه با مواد مخدر، حمله نظامی، پلیس و یا به عنوان یک حیوان خانگی استفاده می‌شوند. در این مقاله با ما باشید تا به بررسی برخی از اسامی سگ‌ها در نام‌های ایرانی و خارجی و نیز بررسی نام‌ سگ‌های افراد مشهور بپردازیم.

انواع سگ ایرانی

سگ‌ها یکی از موجوداتی هستند که همواره در نژاد‌های مختلف توانسته‌اند در کنار انسان‌ها، به آنها در گله‌داری خدمت کنند. در ادامه به برخی از نژاد‌ها در سگ‌های ایرانی می‌پردازیم که به شرح زیر هستند:

  • سگ سرابی: سگ سرابی یکی از انواع سگ‌های ایرانی در جهان است که جثه بزرگی دارد و به آن ماستیف ایرانی (سگ چوپان ایرانی) نیز گفته می‌شود. این گونه می‌تواند با هر نوع آب و هوایی وفق داشته باشد و نیز نسبت به انواع مختلف در شرایط متفاوت، مستحکم باشد.
  • سگ تازی: یکی دیگر از انواع دسته سگ‌ها در ایران و خاورمیانه، سگ تازی یا سالوکی است که می‌توان آن را برای شکار کردن پرورش داد. این سگ که امروزه آن را به صورت خانگی هم نگهداری می‌کنند، یک حیوان دونده و ماهر است. این سگ حداکثر تا 12 سال سن دارد.
  • سگ قفقازی شاهسون: این مدل از سگ‌ها که آنها را می‌توان به عنوان سگ گله هم دسته‌بندی کرد، در شهر اردبیل وجود دارند ولی نژاد آنها به نام روسیه ثبت شده است. این دسته از سگ‌ها هم تا حدود 12 سال زندگی می‌کنند. از انواع سگ‌های قفقازی می‌توان به سگ گرجی، آذری و نیز ارمنی اشاره کرد.
  • سگ مازندرانی یا سنگستر: این نوع از سگ‌ها می‌توانند در آب‌و‌هوای شمال کشور زندگی کنند و ظاهری که از خود دارند، مانند یک خرس کمی بزرگ است. البته می‌توان گفت این نوع سگ به دلیل عدم مراقبت، نسل آن رو به انقراض رفته است.
  • سگ قهدریجانی: این نوع سگ که با عنوان قدرجونی نیز شناخته می‌شود، مربوط به یک منطقه در نزدیکی استان اصفهان (فلاورجان) است که قدرت خوبی دارند.

در ادامه با ما باشید تا به بررسی اسامی سگ ها در ایران و خارج بپردازیم.

سگ ایرانی
اسامی سگ ها با معنی

انواع سگ خارجی

همچنین راجع به انواع سگ های خارجی می‌توان گفت:

  • سگ‌های ورزشی: در واقع این دسته از سگ‌ها برای آنکه به عنوان بهترین دستیار شکارچی تربیت شوند، به کار گرفته می‌شوند. از انواع این دسته از سگ‌ها می‌توان به spaniels, pointers, retrievers, و  setters اشاره کرد. این گروه، مانند رتریورها، به ویژه در شنا مهارت دارند.
  • سگ‌های هاوند: سگ‌های هاوند از جمله سگ‌های شکاری هستند که می‌توان آنها را نیز در دسته سگ‌های ورزشی دسته بندی کرد. به طور کلی، سگ‌های جذاب و گونه‌های مهربان‌تر در این گروه، همراهان وفادار و حیوانات خانگی خانواده خواهند بود، و برخی از آنها به ورزش شدیدتری نسبت به سایرین نیاز دارند.
  • سگ‌های Toy (اسباب بازی): این دسته از سگ‌ها برای قرن‌ها به منظور دمت به عنوان همراه انسان‌ها پرورش داده شده‌اند. آنها به واسطه وزن و اندازه‌شان به راحتی قابل حمل هستند. در مورد این دسته باید گفت آنها تمایل دارند که مهربان باشند و به راحتی با محیط خانواده خود سازگار شوند. آنها باهوش، اجتماعی و پر انرژی هستند و علیرغم جثه کوچکشان، بسیاری از آنها غریزه محافظ قوی و شخصیت بزرگی دارند.
  • سگ‌های غیر ورزشی: این گروه شامل تمام سگ‌هایی هستند که باقی می‌مانند و اندازه‌ها، عملکردها و تاریخچه های مختلفی دارند. اکثر این سگ‌ها به طور کلی سگ‌های خانگی و نگهبان خوبی هستند، اما با نژادهای مختلف از بولداگ فرانسوی تا پودل، تفاوت‌های آنها به قدری گسترده است که تعمیم ویژگی‌های فردی آنها را دشوار می‌کند.

درمان استفراغ سگ در خانه را در این مقاله بخوانید.

از دیگر دسته‌های سگ‌ها می‌توان به سگ‌های کاری، سگ‌های گله داری، سگ‌های تریر اشاره کرد. حال با یک معرفی اجمالی از انواع سگ‌ها، می‌خواهیم به بررسی اسامی سگ‌های نر و ماده در انواع مختلف ایرانی و خارجی آن بپردازیم. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اسامی سگ نر

معمولا انسان‌ها دوست دارند برای موجودات زنده‌ای و یا بعضا غیر زنده‌ای که با آنها تعامل دارند، نامگذاری داشته باشند. این قضیه همچنین برای سگ‌ها نیز صدق می‌کند. اگر شما به تازگی سگی را تهیه کرده‌اید و یا قصد نگهداری از آن را دارید، می‌توانید از اسامی زیر برای نامگذاری سگ‌های نر استفاده کنید. متناسب با جنسیت و نیز نوع سگ‌هایتان می‌توانید اسامی سگ مختلفی استفاده کنید که برخی از آنها به شرح زیر می‌باشند:

بِیکِن Bacon گیرو Gyro
بلِیز Blaze ناگِت Nugget
بون Bone اِسکات Scout
بَندیت Bandit تانک Tank
بابِلز Bubbles اِسنو بال Snowball
بایرون Byron اسپارکی Sparkey
دِکستِر Dexter هانک Hank
کوپر Cooper فریتز Fritz
فازی Fuzzy چمپ Champ

اسامی سگ ماده

برای نام‌گذاری اسامی سگ ماده، نکات و قوانین مختلفی وجود دارد که بهتر است حتما آنها را در نظر داشته باشید. برای نامگذاری اسامی سگ ماده بهتر است از اسامی استفاده کنید که کوتاه بوده و یا از نام بردن آن لذت ببرید. همچنین این نوع نام‌ها بهتر است در صورتی که معنی دارند، از بار معنایی و محتوای خوبی برخوردار باشند تا بتوانید علاوه بر ادای حق نامگذاری، در جامعه و در کنار دیگران نیز آنها را صدا بزنید. همچنین بهتر است برای نامگذاری، از گذاردن نام‌هایی که اسم شخصی افراد (انسان‌ها) و یا اطرافیانتان است و یا گذاشتن نام یک نژاد، پرهیز نمایید.

از جمله اسامی سگ ماده می‌توان گفت:

Carly کارلی کوکی Cookie
Coco کوکو Abby ابی
Darla دارلا Allie آلیه
Eden ادن Ariel  آریل
Fern فرن Avery آویری
Grace گریس Betty بتی
Honey هانی Brownie برانی
بی لی Bailey Buffy بوفی
دیزی Daisy Caramel کارامل
اسامی سگ نر
اسامی سگ برای سگ نر و ماده

اسامی سگ نگهبان

بسیاری از کسانی که به شغل دامداری و پرورش دام می‌پردازند و یا به شغل چوپانی مشغول هستند، سگ‌های گله را به عنوان یکی از یارها و رفیقان کاری و زندگی خود برای یک دهه درنظر می‌گیرند. به همین جهت اگر شما هم این چنین سگ‌های نگهبانی دارید که به شغل نگهداری از گله و یا نیز نگهداری از یک ساختمان و مکان خاص مشغول هستند، می‌توانید از اسامی سگ زیر برای ایده‌گیری سگ‌های نگهبان استفاده کنید:

بلیتز Blitz باتچ Butch
فنگ Fang دراگون Dragon
بروتوس Brutus برونو Bruno
ماجور Major تایگر Tiger
رمینگتن Remington زئوس Zeus
گانر Gunner تریگر Trigger
کراشر Crusher اسپایک Spike
تانک Tank اسنایپر Sniper
ولف Wolf باس Boss

اسامی سگ ایرانی

سگ‌ها از جمله آن دسته از حیواناتی هستند که در فرهنگ، تاریخ و اساطیر و مذهب جهان و در ایران نیز از آنها نام آورده شده است. جالب است بدانید که سگ‌ها در دین زرتشتی از ارزش و جایگاه خود برخوردار بودند. سگ دارای یک واژه و ریشه طولانی است که در زبان اوستا با عنوان سپن یاد می‌شده و اکنون نیز در لهجه‌هایی مانند کاشانی و یا سمنانی نیز از این نوع اسم استفاده می‌شود.

در ادامه بررسی انواع نام‌ها برای اسامی سگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشند:

تایگر لودر
چانکی اردل
کابوس دامون
چالاک رازان
سوسه فندق
سهند پابجی
تاج کوشا
تایسون مرداب
شهپا پررو
شاهین لات
بالاخواه حفار
هاپو ژنرال
اسامی سگ نگهبان
اسامی ایرانی برای سگ

اسامی سگ با معنی

انواع مختلفی از اسامی سگ وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. این اسامی می‌تواند خارجی و یا ایرانی باشد. در زیر ابتدا به چند اسم سگ در اسامی سگ‌های ایران قدیم به همراه معنی آنها می‌پردازیم:

ژئوس (نابغه) هیمن (آرام)
برین (برتر) رامیلا (بلند)
اوژن (شکست دهنده دشمن) مروا (فال نیک)
مندی (مخفف ماندگار) سانا (بیشمار)
ژیوار (زندگی) گیانا (هوش)
هیمن (آرام) هانا (پناه)
نماک (نمک) یلان (شجاع)
ژورک (چکاوک) ژون (بت، صنم)
بهامن (درخشان) نخشین (پر نقش و نگار)
ترلان (شکارچی) بندارد (دارنده اصیل)

همچنین راجع به اسامی سگ‌های خارجی به همراه معنی آنها می‌توان گفت:

دارلن – Darlene عزیز، محبوب
اسمه – Esme خطیر، محبوب
ایلنا – Ilona لذت، خوشی
کالی – Callie بسیار زیبا
ایریس – Iris الهه رنگین کمان
کالپسو – Calypso دختری که پنهان می‌کنه
فرجا – Freja الهه زیبایی و مرگ
ینگا – Yennenga لاغر، شاهزاده باستانی جنگجو
میا – Mia مال من
فلورت – Fleurette گل
نواه – Nevaeh بهشت با حروف معکوس
ایوا – Eva زندگی
کاتلین – Kaitlyn خالص، پاک
اَوری – Avery عاقل
هلن – Eilidn درخشنده
فرید – Freyde لذت
شاینا – Shayna زیبا
ایرا – Eira برف
پوتنتیا – Potentia قدرت
هانا – Hannah مورد علاقه

اسم سگ افراد مشهور

در کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی برخی از کشورهای پیشرفته در شرق آسیا، سگ‌ها علاوه بر فعالیت‌های فیزیک مانند دامداری، امروزه در کارهای مختلفی مانند ردیابی افراد، مواد مخدر، نگهبانی و نیز عضوی از جامعه و خانواده نقش دارند.

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید با ایده گیری از آنها، اسامی سگ های خود را انتخاب کنید، اسم سگ‌هایی است که افراد مشهور دارند. شما می‌توانید در دنیای امروزی، سگ ها را نیز به عنوان بخشی از زندگی هنرمندان در کشورهای اروپایی و غربی مشاهده کنید که عضوی از خانواده آنها به حساب می‌آید. این مورد هم باعث شده است تا آنها بتوانند بر جامعه خود تاثیر بگذارند و در وارد کردن این حیوانات نقش داشته باشند.

برخی از اسامی سگ افراد مشهور را در ادامه ذکر می‌کنیم که می‌توانید از آن ایده بگیرید:

نام فرد مشهور اسم سگ (ها) نژاد سگ
Barack Obama Bo  و  Sunny Bboth Portuguese Water Dogs
Vladimir Putin Buffy, Konni, Yume, Pasha, Verni caramel  و  white Bulgarian
Adam Sandler Matzoball  و  Meatball Bulldogs
Amy Adams Pippy  و  Sadie Chihuahuas
Ashley Tisdale Maui Maltese/poodle
Amanda Seyfried Finn Australian Shepherd
Anne Hathaway Esmerelda Labrador Retriever
Aubrey Hepburn Mr. Famous Yorkshire Terrier
Ben Affleck Hutch  و  Martha Stewart German Shepherd  و  Labrador Retriever
Brad Pitt Blanco نژاد ترکیبی
Blake Lively Penny  و  Billie Maltese-Toy Poodle
Bradley Cooper Charlie Labradoodle
Charlize Theron Tucker نژاد ترکیبی
Christina Ricci Sherriff Miniature Pinscher
Debra Messing Henry نژاد ترکیبی
Demi Moore Vida Chihuahua
Dianna Agron Freddie French Bulldog
Drew Barrymore Flossie Chow Chow-Labrador
اسم سگ افراد مشهور
نام سگ افراد مشهور

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.7 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 17

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا