ترفند

بهترین مدل های چادر شامل ساده، عربی اصیل، اماراتی

انواع مدل‌های چادر همراه با اسم + مشخصات دقیق آن‌ها

مدل چادر امروزه در انواع مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید به کمک آنها، بسته به استایلی که مدنظر دارید، میزان راحتی و یا وضعیت شغلی که دارید استفاده نمایید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی انواع مختلفی از مدل های چادر بپردازیم و شما را با این نوع پوشش در ایران و سایر کشورها بیشتر آشنا بسازیم.

انواع مدل چادر مشکی

چادر، یک نوع پوشش اسلامی برای زنان مسلمان است که از آن به تعبیر “حجاب برتر” یاد می‌شود. امروزه بسیاری از جوامع اسلامی از پوشش‌های مختلفی در حجاب زنان استفاده می‌کنند. برخی از آنها تنها یک روسری و مانتو و در برخی از دیگر کشورها از پوششی به نام “جلباب” به معنای کت بلند و پهن که معادل و شبیه آن در ایران همان چادر است. امروزه چادر بیشتر در کشورهای افغانستان، ایران و عراق و برخی دیگر از کشورهای عربی مانند امارات، لبنان و در برخی از مناطق ترکیه پوشیده می‌شود که زنان شیعه از آن بیشتر استفاده می‌کنند.

در مورد انواع مدل چادر مشکی می‌توان به دسته‌بندی‌های زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • چادر ساده: یکی از معروف‌ترین و رایج‌ترین مدل چادر است که در بیشتر شهرها از آن استفاده می‌شود. در این مدل پوشش مشکل کمتری دارند و می‌توان با دوختن کش به بالای آن با آمدن دست‌ها به جلو، چادر باز نمی‌شود.
  • چادر ملی: شاید بتوان این نوع چادر را که با عنوان “چادر ایرانی” نیز شناخته می‌شود، در واقع مدلی از چادر ساده در نظر داشت که حالت مانتویی به آن اضافه شده است. در این حالت آستین و یا کلاهی به آن اضافه شده است که باعث می‌شود فعالیت با آن برای زنان راحت‌تر باشد.
  • چادر دانشجویی: مانند چادر ساده اما با این تفاوت که در قسمت نزدیک دست‌ها، شکافی درنظر گرفته شده است که دست‌ها بیرون آمده و بانوان جوان می‌توانند از طریق آن کیف و لوازم دیگر را در حالیکه پوشش کامل است، بردارند.
  • چادر شال دار: اگر بخواهیم مدل این چادر را برای شما تعریف کنیم، می‌توان به یک مانتور شال دار در قسمت روی سر اشاره کرد. در این نوع چادر قسمت جلوی آن با دکمه یا زیپ به صورت مخفی بسته می‌شود. شما می‌توانید برای این حالت از چادرها، 2 مدل درنظر بگیرید که شامل یک شال بزرگ و یا یک شال کوچک است. تفاوت این دو نوع در میزان بلندی شال آن است که یکی تا انتها و مچ پا و دیگری تا قسمت آرنج می‌باشد.
  • چادر کمری (قاجاری): یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های چادر در ایران است که می‌توان آن را مدل روز در زمان قاجار دانست که اکنون با عنوان کمری شناخته می‌شود. مدل این نوع چادر اینگونه است که از پشت تا پا پایین آمده، از قسمت سر پوشیده شده و نیز از قسمت جلو به دو تکه تقسیم می‌شود. برای ثبات کردن قسمت بالای سر، از کش استفاده شده و نیز قسمت پایین چادر به صورت یک کمربندی همانند یک دامن بلند از پشت گره خورده است. این مدل یک نوع دیگر هم دارد که به صورت مقنعه دار آستین بلند است.
  • چادر اماراتی: یکی از انواع چادرهای عربی، چادر اماراتی نام دارد که آستین‌های آن حدود 40 سانتی‌متر بوده و در قسمت جلو، حاشیه آستین‌ها و نیز کنار مچ دست نواری دوخته شده است.

از موارد دیگر از مدل‌های چادر می‌توان به چادرهای صدفی لبنانی، حجازی، جلابیب، عبایی یا جده اشاره نمود.

انواع مدل چادر مشکی
بهترین مدل های چادر چیست؟

مدل چادر ملی

اولین مورد از انواع مدل‌های چادر که در قسمت قبل هم به صورت خلاصه به آن اشاره شد، مدل چادر ملی است. از ویژگی‌های این نوع چادر باید گفت:

  • دوخت آستین‌های این نوع چادر به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود (در حالت راسته یا کلوش).
  • شما می‌توانید در برخی از مدل‌ها برای زیباتر شدن آن، اضافه شدن حریر یا نوار را مشاهده کنید. همچنین ممکن است این طراحی در آستین‌ها و به صورت منجوق دوزی باشد.
  • شما می‌توانید با کمک زیپ یا یک دکمه، جلوی آن را ببندید. در برخی مدل‌ها قسمت جلوی چادر می‌تواند باز باشد.
  • شما می‌توانید از مدل چادر ملی برای کارهای روزمره خود به خوبی استفاده کنید. این نوع چادر می‌تواند برای خانم‌هایی که بچه‌دار یا دانشجو هستند، مادران، کسانی که کوله پشتی دارند و غیره مناسب باشد.

برای این نوع چادر می‌توانید اندازه‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • پارچه‌ای به عرض 120 سانتی‌متر و نیز به طول 4.5 – 5 متر (با توجه به نسبت قد).
  • پارچه‌ای به عرض 150 سانتی متر و نیز به طول 3.5 – 4 متر (با توجه نسبت به قد افراد).

مدل چادر عربی

مدل‌های چادر عربی دارای انواع مختلفی هستند. در این نوع مدل‌ها جای دست به صورت آستین دوخته شده و تفاوت‌هایی با مدل چادر ایرانی ساده دارد. شما می‌توانید از تزئینات در چادرهای عربی هم استفاده کنید. مثلا شما می‌توانید از منچوق یا پولک در دسته آن استفاده کنید و یا در قسمت روبرو. این نوع کارهای تزئینی می‌تواند به جذاب‌تر شدن طرح و مدل چادر عربی کمک کند.

استفاده از این مدل از چادرها به وسطه زیبایی و نیز راحتی استفاده نیز توانسته است مورد استقبال قرار گیرد.

مدل چادر عربی اصیل

چادر های عربی اصیل در کشورهای مختلف به صورت متفاوتی طراحی و دوخت می‌شود. به عنوان مثال در کشور عراق از پارچه‌هایی با عرض کوتاه استفاده می‌شود که به صورت 2 تکه بوده و از وسط درزی هم ندارد. این نوع از چادرها در بالای سرد خود کش نداشته و تکه دار هستند.

در مورد نوع چادر مصری نیز می‌توان به حالت آستین آن که در طول 10 سانتی متر است با قواره‌ای کمتر از چادر عربی اصیل اشاره کرد که مانند چادر عربی کش نمی‌خورد و بالای سر آن تکه‌ای دارد.

در مدل چادر کشور عمارت، استایل این نوع چادر به حالت اندامی بوده و نیز قواره آن کوچکتر از چادر لبنانی است. شما می‌توانید در این نوع از چادرها، آستین‌های به نسبت بلندی را مشاهده کنید که بر روی سر آن کش نیز قرار می‌گیرد.

یکی از مشخصات چادر عربی اصیل، نداشتن جای دست و مچ و نیز آستین است. همچنین شما می‌توانید مدل چادر عربی اصیل را در کشورهای دیگری نیز مشاهده کنید که شامل چادرهای عربی لبنانی مصرفی و غیره است که برخی از آنها را در جلوتر توضیح می‌دهیم.

مدل چادر عربی آستین دار

یکی از انواع دیگر مدل‌های چادر، چادر عربی آستین دار است که مدل به نسبت جذابی خواهد بود. در این نوع مدل چادر می‌توان به مشخصات زیر در آن اشاره نمود:

  • این نوع از چادرها جوان پسند هستند.
  • همچنین از ویژگی دیگر آن می‌توان به مجلسی بودن چادر اشاره کرد.
  • شما می‌توانید از این نوع مدل چادر بدون کش استفاده کرده و آن را بر روی سر خود قرار دهید.
  • در این مدل، برخلاف مدل عربی اصیل که فقط جای دست داریم، طرح آستین‌ها به صورت نگین دار می‌باشد.

مدل‌های چادر عربی آستین دار می‌تواند در حالت دیگری هم یافت شود. شما می‌توانید آن را به صورت راسته‌تر از مدل عربی اصیل هم مشاهده کنید. در حالت راسته، برش چادر از چادری عبایی انجام می‌شود که به آن آستین داده شده و منجر به راسته‌تر شدن این نوع چادر می‌گردد. کسانی که در عین پسند کردن چادر مدل عربی، اما ز عریض بودن آن ناراضی هستند، می‌توانند این مدل را تهیه کنند.

چادر عربی آستین دار
انواع چادر عربی

مدل چادر جده

یکی دیگر از مدل‌هایی که می‌توانید برای چادر سیاه مدنظر داشته باشید، مدل چادر جده عربی است که در این حالت کشیدگی و عرض چادر از طرفین و در قسمت دست‌ها بلند است. از مشخصات این نوع چادر باید گفت:

  • شما می‌توانید این مدل را برای کاربردهای جوان پسند استفاده نمایید.
  • این مدل چادر به نام عبایی نیز شناخته می‌شود و استایلی نیز مانند عباهای مردانه می‌توان برای آن تصور کرد.
  • این چادر می‌تواند به عنوان یک پوشش بدون نقاب، با استایل شیکی که دارد، برای جوانان مناسب باشد.
  • همچنین مدل چادر جده کش ندارد و بر روی سر فرد قرار می‌گیرد.
  • شما می‌توانید در این مدل در قسمت آخر آن یک بندینک نیز مشاهده کنید که در قسمت شصت شما قرار می‌گیرد.
  • بسته به جنس چادر، می‌توان انتظار داشت که پارچه آن پرز نمی‌گیرد.
  • نوع پارچه‌ای که ممکن است در استفاده از آن مشاهده کنید، پارچه چادری حریرالاسود می‌باشد که ریزش خوبی داشته و نیز می‌تواند برای کاربرد روزمره و نیز شستشوی زیاد نیز مناسب باشد.
  • در مدل مچ نگین دار، مچ‌هایی ایستادگی باعث می‌شود تا این نوع چادر زیباتر و نیز کامل‌تر شود.
  • حالت آن مانند چادرهای عربی باز و راحت است و از این بابت می‌توانید نگرانی نداشته باشید.

 مدل چادر اماراتی

چادر اماراتی از جمله چادرهای عربی است که به صورت اندامی‌تر دوخته می‌شود و می‌تواند با زیپ یا دکمه بسته و باز شود. این مدل که در قدیم هم در ایران وجود داشته است، دارای برخی مشخصات زیر می‌باشد:

  • مدل چادر اماراتی برای کسانی که نسخه عریض چادرهای عربی را دوست ندارند، یک پیشنهاد مناسب است.
  • استایل چادر اماراتی به صورت جلو باز بوده و نیز دارای 40 سانتی‌متر آستین می‌باشد.
  • شما می‌توانید در عین استایل آن، آزادی و راحتی کافی نیز داشته باشید.
  • در نوع مجلسی آن، برخلاف مدل ساده، طرح‌ها و استایل‌هایی برای آستین و نیز پارچه به کار گرفته شده است که می‌توانید در مجالس و رویدادهای‌ مهم‌تر از آن استفاده نمایید.
  • در نوع ساده آن می‌توانید این نوع چادر را کلوش و ساده در نظر بگیرید که برای کارهای مختلفی مانند پیاده روی، دانشگاه و کارهای روزمره گزینه مناسبی خواهد بود. این نوع چادر در حالت ساده آستین نداشته و نیز از مچ تا 10 سانتی متر بیرون آمده است. شما می‌توانید این چادر را با کش در سر آن استفاده نمایید.

از دیگر مشخصات چادر مدل اماراتی می‌توان به راحتی آستین آن در بغل کردن بچه، خرید و رانندگی و غیره اشاره نمود. همانطور که گفتیم در عین اندامی بودن اما می‌تواند فضای مناسبی را برای علاقمندان آن فراهم کند که به همین خاطر مورد استقبال دانش آموزان نیز قرار گرفته است.

مدل چادر اماراتی
مدل چادر بحرینی

مدل چادر بحرینی

مدل چادرهای بحرینی شبیه مدل چادرهای لبنانی هستند که در آنها می‌توان به مشخصات زیر اشاره نمود:

  • در این حالت ما اندازه قواره آن را بیشتر از چادرهای لبنانی می‌دانیم.
  • در این مدل‌ها، در آن آستین‌ها در حدود 10 سانتی متر می‌باشند.
  • در این مدل، کش و نیز نقاب نیز در بالای سر آن وجود دارد.
  • در یک سمت از دست آن، بندی وجود دارد که می‌توان آن را در مقابل دست دیگر قرار داده و نیز حالت چپ و راستی چادر به نمایش گذاشته می‌شود.
  • همچنین در این مدل چادر، جلوی آن را می‌توان بست.
  • مدل چادر بحرینی می‌تواند همانند یک مانتو کلوش برای شما باشد. گشادی در این نوع چادر همانند چادر عربی است.
  • جذابیت این نوع چادر به واسطه نقاب و کش روی آن است.

مدل چادر مجلسی شیک

معمولا برای چادرهای مجلسی می‌توان از مدل‌های ایرانی استفاده کرد. این نوع چادرها می‌توانند در دوخت و استایلی که دارند، دارای طرح بندی و رنگ‌های مختلفی باشند که سبب خواهد شد تا بتوان از آن در انتخاب‌های گوناگون برای مجالس، مراسم‌ها، مهمانی‌ها و نیز دورهمی‌های خانوادگی استفاده کرد.

در مدل‌‌های چادر مجلسی معمولا از رنگ‌ها و طرح‌های زیبا و جذابی استفاده می‌شود که می‌تواند منجر به زیباتر شدن و به چشم آمدن چادرها شود. همچنین شما می‌توانید به کمک این نوع از چادرها، استایل و جلوه جذاب و زیبایی را در بین دوستان خود داشته باشید.

در مدل‌های عربی چادر مجلسی، از طرح‌هایی (منجوق و نیز پولک) در قسمت آستین و یا کناره‌ها و نیز قسمت جلو چادر استفاده می‌شود. برای چادرهای مجلسی می‌توان از پارچه کن استفاده کرد که مناسب این دسته از افراد می‌باشند. حتما در استفاده از چادرهای مجلسی، برای زیبایی و شیک نمایان شدن آن، از چادر تمیز و اتوکشیده استفاده کنید.

مدل چادر مجلسی شیک
بهترین مدل چادر مجلسی

مدل چادر جدید

ممکن است امروزه با وجود استایل‌های مختلف و تغییر سطح انتظارات، مدل‌های مختلفی از چادرها را مدنظر داشته باشید که می‌توان در هر دسته از موارد بالا، با مشخصات مختلفی همراه باشد. در مورد مدل جدید گفت:

  • مدل چادر خبرنگاری: این مورد از مدل‌های جدید چادر مانند چادر دانشجویی است که آستین آن تا 10 سانتی متر بوده و نیز طرح‌دار و به صورت کار شده است. شما می‌توانید این نوع چادر را نسبت به چادرهای دانشجویی به صورت اندامی‌تر و نیز با قواره کمتری بدانید.
  • چادر صدفی: مورد دیگر از انواع مدل جدید چادر، چادر صدفی است که همانند چادر لبنانی طراحی شده است اما در خود دارای یک طرح اختصاصی بوده و نیز می‌تواند در حالت های بدون مچ دار، بدون آستین، با آستین و یا رنگی ارائه شود. این نوع چادر را می‌توان در رده چادرهای آستین دار نیز طبقه بندی کرد که به علت مچ‌هایی با ابعاد 15 سانتی‌متر می‌باشد. شما می‌توانید به کمک این نوع مدل از چادر، آزادی عمل بالایی نیز داشته باشید. این نوع سبک طراحی برای دانشجویی بسیار عالی خواهد بود.
  • چادر جلابیبی: در این نوع چادر، پارچه‌هایی استفاده شده است که بدن نما نیستند و نیز می‌توان آن را بدون مقنعه و یا روسری استفاده کرد. شما می‌توانید با لباس راحتی از آن استفاده کنید. این طرح دارای زیپ مخفی برای شیر دادن نوزادان است که در کنار این قابلیت می‌تواند برای نگهداری از موبایل یا پول و غیره نیز استفاده شود.
  • چادر کلاه دار پانجو: در ین استایل از چادرهای جدید، می‌توان آن را مناسب آن دسته از دانشجویانی دانست که مشکلاتی مانند آرترز گردن یا سر دارند. در این حالت آنها نمی‌توانند از مدل چادر کش دار یا عربی استفاده نمایند. همچنین از دیگر مشخصات این نوع چادر می‌توان به گشاد و نیز بلند بودن آن مانند مانتو و نیز داشتن یک کاه بر روی سر آن اشاره نمود.
  • چادر حجازی: این مدل چادر با داشتن یک شکل معمولی، می‌تواند آستین را واضح‌تر نشان داده و نیز مانند چادرهای لبنانی از زیر بغل آن برش می‌خورد. برای دوخت و تهیه آن بهتر است از یک پارچه 5 متری با عرض 180 سانتی متر استفاده نمایید.

مدل چادر لبنانی

از جمله محبوب‌ترین مدل‌های چادر، چادر لبنانی است که دارای ویژگی‌های زیر است:

  • قواره کمتری نسبت به مدل چادر عربی اصیل دارد.
  • طول آستین‌های آن در حدود 30 سانتی متر است.
  • همچنین می‌توان آن را یک چادر اندامی دانست که در قسمت بالای سر آن نقاب و کش درنظر گرفته شده است.
  • جلوی چادر در این نوع پوشش نقاب نمی‌خورد.
  • همچنین جلوی چادر در آن دارای زیپ مخفی می‌باشد.
  • آستین نداشته و نیز برای بیرون آوردن دست‌ها برای آن قسمتی درنظر گرفته شده است.
  • بر روی این قسمت نیز یک مچ 10 سانتی‌متری درنظر گرفته شده است که با این فاکتور از چادر دانشجویی می‌توانید آن را متمایز نمایید.
  • برای ایستادن راحت‌تر آن نیز کشی طراحی شده است و در بالای سر آن دوخته شده که به حالت ضربدری بسته می‌شود.
  • برای بسته شدن قسمت جلو، کشی به طول مچ در قسمت مچ در لبه سمت راست دوخته شده و می‌توانید آن را در دست چپ بگیرید. همچنین در قسمت راست هم همینطور.
  • این نوع چادر می‌تواند از قسمت زیر چانه با کمک یک دکمه بسته شده و نیز به صورت کامل فرد را بپوشاند.
مدل چادر لبنانی
مدل چادر جدید

مدل چادر صدفی

یکی از مدل‌های چادر عربی و لبنانی است که می‌توان راجع به مشخصات آن به صورت زیر توضیحاتی را ارائه کرد:

  • مدل کلی آن شباهت بسیاری به مدل چادر لبنانی ساده دارد.
  • در بخش بالای این چادر، چانه‌ای و مقنعه‌ای وجود دارد.
  • در قسمت جلو هم شاهد یک زیپ یا دکمه‌ای مخفی هستیم.
  • این نوع چادر همانند مدل‌های عربی است و می‌توانید آن را به واسطه داشتن قسمت‌هایی برای چانه و نیز مقنعه، یک پوشش کامل درنظر بگیرید.
  • استفاده از این مدل را می‌توان در کشورهایی مانند فلسطین و نیز لبنان به خوبی مشاهده کرد. این نوع چادر در بین زنان عرب متداول و مرسوم است.
  • این مدل چادر دارای مچ 15 سانتی متری است و می‌تواند آزادی عمل خوبی را برای شما فراهم کند.

در این قسمت انواع مدل موی دخترانه را مشاهده کنید.

از انواع مدل چادر صدفی می‌توان به چادر صدفی آستین دار، چادر صدفی بدون آستین، چادر صدفی مچ دار، چادر صدفی زیپ دار، چادر صدفی عربی، چادر صدفی بدون زیپ، چادر صدفی رنگی اشاره کرد.

چادر مشکی نگین دار

اگر دقت کرده باشید، برخی از چادرها در قسمت آستین و نیز مچ خود دارای نگین‌های دوخته شده هستند که می‌تواند نمای خوبی را برای شما فراهم کند. همچنین این نوع از استایل‌ها می‌تواند در ترکیب با دیگر مدل‌های چادر همراه باشد و نیز در ققسمت سرشانه نیز این طرح‌ها زده شود. نگین‌های استفاده شده می‌تواند به حالت‌های مختلفی باشد که برحسب جنس آن می‌تواند نیفتد، درخشان باشد و غیره.

چادر مشکی نگین دار
چادرهای صدفی

مدل چادر دانشجویی

یکی دیگر از مدل‌های پراستفاده از چادرها، مدل چادر دانشجویی است. در این حالت می‌توان به ویژگی‌های زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • چادر دانشجویی آستین جدایی مانند چادر ملی که به حالت دوخت کلوش یا راسته است، طراحی نشده و به جای آن شکافی برای آن وجود دارد.
  • استفاده از چادر دانشجویی می‌تواند برای کسانی که بچه دارند و یا وسایلی را با خود جابه‌جا می‌کنند، مناسب باشد.
  • این مورد را می‌توان نزدیک‌ترین نوع چادر به حالت ملی دانست.
  • این نوع از چادرها دارای شکاف‌هایی هستند که می‌توانید برای بیرون آوردن دست خود از آنها استفاده کنید. این مورد تفاوت این چادر با دیگر چادرهای ملی و عربی است.

مدل چادر نماز جشن تکلیف

چادرهای جشن تکلیف از جمله اولین چادرهایی هستند که دختران در سن 9 سالگی آنها را به تن می‌کنند تا جشن شروع اعمال عبادی خود را گرامی بدارند. معمولا این گونه از چادرها به صورت عریض و به رنگ‌های سفید و صورتی است. همچنین بسته به اینکه این مدل‌ چگونه باشد، می‌توان برای آن طرح‌هایی مانند گل و نوارهای رنگی و سایر دوخت را مشاهده کرد.

چادر جشن تکلیف
چادر برای دختران

بهترین مدل چادر برای افراد لاغر

در ادامه می‌خواهیم برحسب اینکه استایل و هیکل شما چگونه است، برخی از مدل‌های چادر را معرفی کنیم. یکی از آن دسته نکاتی که بایستی در خرید چادر به آن توجه کنید (و مدل موردنظر)، تیپ شما است. برای کسانی که لاغر هستند، می‌توان از مدل‌های چادر زیر استفاده کرد که به شرح زیر هستند:

  • چادرهایی با طرح‌های چهارخانه که شامل گلدوزی‌ها و برجستگی‌ها باشد.
  • چادرهای بدون آستین چراکه در نوع‌های با آستین آن می‌تواند شما و هیکل تان را لاغرتر جلوه دهد.
  • همچنین از مدل‌های مخصوص چادر برای این دسته از افراد می‌توان به چادرهای شنلی یا کلاهدار اشاره کرد.

بهترین مدل چادر برای افراد چاق

برای کسانی که چاق هستند، مدل‌هایی زیر می‌تواند انتخاب مناسبی برای چادر باشد:

  • چادرهای آستین دار،
  • چادرهای ساده و با دوست گرد،
  • چادری که جنس آن کن کن است.

بهترین مدل چادر برای افراد قد کوتاه

برای کسانی که قد کوتاهی دارند، می‌توان به مدل‌های چادر زیر اشاره نمود:

  • چادرهایی با طرح‌های ساده،
  • در صورت طرح دار بودن، بهتر است از طرح‌های ریز استفاده شود،
  • صدف آستین دار،
  • چادر دانشجویی،
  • چادر عربی،
  • چادر ساده ایرانی.

بهترین مدل چادر برای افراد قد بلند

برای کسانی که قدهای بلندی دارند، می‌توان چادر لبنانی یا بحرینی را پیشنهاد کرد. همچنین کسانی که قدبلند هستند اما لاغر، از طرح‌های گل دار برجسته استفاده کنند. در صورتی که چاق هستید، از طرح‌های ریز یا ساده استفاده کنید.

بهترین مدل چادر برای افراد قد بلند
بهترین مدل چادر برای افراد لاغر

پرفروش ترین مدل چادر

از جمله چادرهای پرفروش و محبوب می‌توان گفت:

  • چادر معمولی که کاربرد و فروش زیادی دارد و می‌تواند به خصوص برای بانوان هیکل درشت و چاق مناسب باشد.
  • چادر ملی که از رایج‌ترین چادرها در ایران است.
  • چادر جلابیب یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار است که تحولات مختلفی را در سبک ایرانی خود دیده است و تا حد خوبی هم آزادی حرکتی دارد.
  • چادر لبنانی که مدل عربی و پرفروش و طرفدار در ایران است.

چه مدل چادری زیباتر است؟

در پاسخ به این پرسش که زنان جوانان از چه نوع مدل‌های چادری استفاده می‌کنند و برای آنها زیباتر است، می‌توان گفت:

  • چادر شال دار: یکی از انواع چادرهای زیبایی است که زنان جوان از آن به خوبی استقبال نموده و از سوی دیگر به دلیل ساختار آن، مزاحمتی در کارهای فردی ایجاد نخواهد کرد.
  • چادر‌های شنلی یا کلاهدار: از جمله چادرهایی هستند که می‌تواند برای افراد لاغر هم مناسب باشد.
  • چادر لبنانی: یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های چادر، این دسته از چادرها هستند که می‌تواند برای افرادی که قدبلند هستند، مناسب باشد.
پرفروش ترین چادرها
پرطرفدارترین مدل های چادر در ایران

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.9 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 12

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا