بهداشت و سلامت

باید و نبایدهایی که در آرایش باید رعایت کنید

در این مقاله با برخی نکات آشنا می شوید که بسیاری از خانم ها رعایت نمی کنند و در نتیجه آرایش آنها چندان زیبا و جذاب از آب در نمی آید. رعایت این موارد بسیار ساده است و دانستن این نکات کافی است تا سبک آرایشی شما تغییر کند و درست مثل یک میکاپ آرتیست حرفه ای آرایش کنید.

۱- کانسیلر

نحوه کانسیلر زدن بسیار مهم است، به ویژه برای افرادی که در اطراف چشم هایشان خطوط ریزی وجود دارد. بر این اساس می توان گفت که یکی از اشتباهات آرایشی رایج خانم ها این است که از کانسیلر به مقدار زیاد و در فاصله ای نزدیک به چشم خود استفاده می کنند. استفاده بیش از اندازه از کانسیلر باعث می شود که خطوط یا چین و چروک اطراف چشم بسیار مشخص شود و سن شما بالاتر به نظر بیاید. بنابراین برای جلوگیری از این مسئله همواره از مقدار مناسبی کانسیلر باکیفیت استفاده کنید و این محصول آرایشی را به صورت نقطه ای بر روی استخوان دور چشم خود و با فاصله از زیر پلک بزنید و سپس آن را به آرامی به سمت بالا پخش کنید.

۲- کرم پودر

زدن کرم پودر زیاد بر روی پوست یک اشتباه آرایشی محسوب می شود؛ زیرا این کار نه تنها پوست را زیبا نمی کند بلکه موجب ماسیدن کرم پودر بر روی پوست نیز می شود. همچنین اگر روی صورت تان خط و خطوطی وجود دارد با این کار بیشتر نمایان می شوند. بنابراین با استفاده از حجم مناسبی از کرم پودر، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید تا در نهایت آرایش شما تمیز و ظاهر پوست تان زیباتر شود.

کرم پودر

۳- پنکیک روی کرم پودر

برخی از افراد عادت دارند تا برای فیکس کردن کرم پودرشان، روی آن پنکیک بزنند. اما باید بدانید که این کار کاملا اشتباه است؛ زیرا پنکیک نه تنها آرایش را سنگین و غلیظ می کند، بلکه درخشش پوست را نیز کاملا از بین می برد. بنابراین اگر قصد دارید تا کرم پودر خود را فیکس کنید، به جای پنکیک حتما از پودرهای فیکس بر روی آن استفاده کنید.

۴- کانتور با برنزر

یک اشتباه آرایشی که برخی از افراد آن را انجام می دهند، این است که برای کانتور کردن از برنزه کننده پوست استفاده می کنند. توجه داشته باشید که برای کانتور کردن صورت حتما باید از محصولات مخصوص کانتورینگ استفاده نمایید نه محصولات برنزر؛ زیرا برنزه کننده ها با رنگ های گرم خود به صورت گرما می دهند اما محصولات کانتور با رنگ سرد خود نواقص صورت را اصلاح می کنند. بنابراین برای دستیابی به نتیجه دلخواه، رفع نواقص صورت و زاویه سازی و در مجموع برای کانتور کردن، حتما باید از محصولات مخصوص کانتور استفاده کنید.

۵- خط چشم

حتما افرادی را مشاهده کرده اید که در هنگام کشیدن خط چشم، چشم خود را می بندند. باید بدانید که بستن چشم ها در هنگام کشیدن خط چشم کاملا اشتباه است و حالت چشم را نامناسب می کند. از این رو باید خط چشم را با چشمان باز بکشید تا حالت چشم هایتان در زمان باز بودن چشم ها، زیبا و آراسته باشد. بنابراین اگر تا امروز این اشتباه را انجام می دادید، زمان آن رسیده است که کشیدن خط چشم را با چشمان باز تمرین کنید.

۶- یک کانتور برای همه صورت ها

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید است که انجام یک نوع کانتور برای تمامی صورت ها، یک اشتباه آرایشی است که برخی از خانم ها آن را انجام می دهند. به عبارت دیگر، برخی از افراد تنها یک مدل کانتور را از دیگران یاد می گیرند و بدون توجه به فرم صورت و یا بینی، آن را برای تمام فرم های صورت انجام می دهند. به عنوان مثال کسانی که پیشانی کوتاه و کوچکی دارند، نیازی به زدن کانتور تیره بر روی پیشانی خود ندارند. همچنین نحوه کانتور کردن بینی کاملا به فرم بینی بستگی دارد و به همین دلیل در هنگام کانتورینگ باید به فرم بینی نیز توجه کنید.

۷- رژگونه

استفاده از رژگونه تیره اشتباه است؛ زیرا این کار نه تنها باعث می شود که آرایش نامناسب به نظر برسد، بلکه چهره را نیز پیر و خسته نشان می دهد. بنابراین سعی کنید که در آرایش خود حتما از رژگونه های روشن استفاده کنید.

رژگونه

۸- ریمل

استفاده از ریمل زیاد برای مژه های پلک پایین جزو اشتباهات آرایشی است که نه تنها حالت چشم ها را افتاده می کند، بلکه موجب می شود که خطوط اطراف چشم نیز بیشتر دیده شوند؛ زیرا با این کار توجه افراد به خطوط پایین چشم جلب می شود. بنابراین برای آرایش مژه های پلک پایین، از مقدار کمی ریمل استفاده کنید و در این کار زیاده روی نکنید.

۹- پلک

برخی از افراد سایه تیره را به میزان زیادی به کل پلک خود می زنند. این کار اشتباه آرایشی به حساب می آید که نتیجه کار نیز یک سایه کثیف خواهد بود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، برای استفاده از سایه تیره پس از زدن بیس سایه و پودر فیکس روی پلک، بهتر است که مقدار کمی سایه را با یک براش مناسب سایه بردارید و بعد از تکاندن براش آن را روی کریس پلک خود بگذارید و به آرامی روی همان کریس پلک فید کنید. بنابراین فراموش نکنید که سایه را به کل پلک خود نزنید.

۱۰- مداد داخل پلک

یکی دیگر از اشتباهات رایج آرایشی استفاده از مداد تیره در داخل پلک پایین است. این نکته را بدانید که استفاده از مداد چشم تیره برای آرایش داخل چشم ها موجب می شود که سایز چشم ها کوچک تر به نظر برسد. در مقابل اگر از مداد روشن برای داخل چشم های خود استفاده نمایید چشم ها بازتر و درشت تر دیده می شوند.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا