تکنولوژی

معرفی بهترین نرم افزارهای بورس

اگر به دنبال یک مقاله جامع در رابطه با معرفی بهترین نرم افزارهای بورس هستید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. نرم‌افزارهای بورسی مختلفی در پلتفرم‌های ویندوز، اندروید و iOS وجود دارد که شما می‌توانید از ابزارهایی که در آن ارائه شده است و قابلیت‌هایی که دارد، برای تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت و روند قسمت سهام بورس ایران و بازارهای بین‌المللی استفاده کنید. در این مقاله ما ابزارهایی را که بهترین پلتفرم را در این قسمت ارائه کرده‌اند، به شما معرفی کرده‌ایم.

بورس ایران

بورس، یکی از بازارهای مالی عمومی در ایران است. ایده اولیه شکل گیری بورس، به تجارت افراد و کشورها با یکدیگر برمی‌گردد. جاییکه معاملات رفته رفته از کالا به کالا، تبدیل به کالا و پول شد و اکنون شیوه‌های مختلفی از روش‌های تجارت از جمله سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

بازار بورس از یک ایده انگلیسی شکل گرفت که در آن بازرگانانی که به فکر جبران ضررهای خود بودند، تصمیم گرفتند تا دیگران را در فعالیت‌های خود شریک بسازند تا بتوانند از طریق این راه، سود و زیان احتمال خود را تقسیم نمایند. این ایده که توانست به صورت موفقیت‌آمیز اجرایی شود، کم کم توسط دیگر بازرگانان نیز ادامه یافت تا اینکه در سطح کلان اقتصادی نیز مطرح شد. سپس به یک قانون تبدیل شد و شرکت‌های سهامی را تشکیل داد که اولین بار در سال 1353 در روسیه تاسیس شد. اولین بازار بورس دنیا در کشور هلند در سال 1700 میلادی ایجاد و به تدریج در سال 1345 قانون آن به ایران رسید. بورس ایران در سال 1346 متولد شد.

بورس که از یک کلمه فرانسوی به نام کیف پول نشات می‌گیرد، به تدریج قانونمندتر و ساختار یافته تر شد. در واقع هدف اصلی از ایجاد بورس را می‌توان تجمیع سرمایه‌ها دانست که در آن، پروژه‌ها، سود‌ و زیان و سایر اطلاعات مالی به صورت پیوسته و شفاف شکل می‌گیرد. تقسیم سود و زیان بین سهامداران اساس شکل‌گیری بورس ایران و جهان است.

بورس را می‌توان در تعریف دیگر مکانی برای خرید و فروش دانست که از طریق اینترنت یا حضوری قابل انجام است و در آن دارایی‌های واقعی و مالی از شرکت‌هایی که در این بازار ثبت می‌شوند، مورد معامله بین سهامداران قرار می‌گیرد. این دارایی‌ها تحت عنوان سهام و اوراق مشارکت نام‌گذاری شده‌اند. با توجه به نوع دارایی بورس ایران دارای سه نوع شاخه است که عبارتند از:

  • بورس کالا: بازاری که در آن خرید و فروش کالا به صورت منظم و دائم انجام می‌شود. موادی که در این بازار مورد معامله قرار می‌گیرد، مواد خام و اولیه است که از جمله آن می‌توان به نفت و بورس گندم اشاره نمود.
  • بورس ارز: در این بازار، خرید و فروش پول‌های خارجی (ارز) انجام می‌شود که در کشور ایران فعال نیست.
  • بورس اوراق بهادار: در این بازار، دارایی‌هایی از جمله سهام، اوراق مشارکت معامله می‌شود و به اختصاص به آن “بورس” گفته می‌شود. سرمایه‌گذار در این بازار با ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی، سهم‌های شرکت را می‌خرد و در رشد و زیان ارزش شرکت شریک می‌شود.
بورس ایران

نرم‌افزارهای بورسی چیست؟

حال که با بورس آشنا شدید، بایستی بدانید که کسب سود از این بازار به آسانی امکان پذیر نیست و برای این کار، بایستی بر علم تحلیل تکنیکال و فاندامنتال تسلط بیابید. تحلیل فاندامنتال به مفهوم بررسی اطلاعات، صورتحساب‌های مالی و … از شرکت است که می‌توانید روند رشد یا افت آن را کشف کنید.

تحلیل تکنیکال که بیشتر مورد بحث ما است، با استفاده از برنامه‌هایی ارزیابی می‌شود که در ادامه می‌خواهیم به معرفی بهترین نرم افزارهای بورس در این قسمت بپردازیم. نرم‌افزارهای بورسی که همان نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال هستند، از مهم‌ترین نیازهای هر تحلیلگر در بازار بورس ایران و جهان است که بستری را از روند قیمت سهم و ارزش آن در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند اندیکاتورها، خط روندها، کانال‌ها، تشخیص واگرایی‌ها، خط روندها و … روند سهم را تشخیص داده و در زمان و مکان مناسب وارد سهم شوید.

این نرم‌افزارها خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که شامل نرم‌افزارهای رایگانی است که می‌توانید از اینترنت دانلود کنید، نرم‌افزارهایی که از برخی از کارگزاری‌ها به صورت مستقل طراحی و ساخته شده است و نرم‌افزارهای بر بستر اینترنت می‌باشند. سعی می‌کنیم تا در این قسمت معروف‌ترین و بهترین نرم افزارهای بورس را برای شما معرفی کنیم.

از آنجایی که شما به همه این ابزارها یا بخشی از آنها نیاز دارید و از سوی دیگر بایستی بر اطلاعات و تاریخچه سهم دسترسی داشته باشید، تمام نیازهای شما تحت یک نرم‌افزار به نام نرم‌افزارهای بورسی ارائه می‌شود. اگر شما هم قصد ورود به بازار بورس را دارید و یا در شرکت‌های بورسی و کارگزاری‌ها فعالیت می‌کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا قبل از فراگیری تحلیل تکنیکال، با بهترین نرم افزارهای بورس آشنا شوید.

نرم‌افزارهای بورسی چیست؟

 

بررسی 10 تا از بهترین نرم افزارهای بورس ایران

نرم‌افزارهایی مثل متاتریدر، داینامیک تریدر، ادونس گیت، آمی بروکر از جمله نرم‌افزارهای معروف در حوزه تحلیل تکنیکال است اما این موارد برای بورس ایران ساخته نشده است. برای همین در این مقاله می‌خواهیم بهترین نرم افزارهای بورس در ایران را به شما معرفی کنیم. برای معرفی بهترین نرم افزارهای بورس در ایران لیستی را تهیه کرده‌ایم که عبارتند از:

مفیدتریدر (متاتریدر فارسی)

مفید تریدر، نسخه‌ای بومی شده از برنامه متاتریدر (ورژن 5 متاتریدر) است که توسط کارگزاری مفید منتشر شده است و در آن می‌توانید به جای بازار فارکس، به بازار ایران دسترسی داشته باشید. متاتریدر یکی از سامانه‌های معاملاتی معروف در جهان است که بسیاری از کارگزاری‌ها در جهان خدماتی را در این نرم‌افزار ارائه می‌کنند. از جمله ویژگی‌های مفیدتریدر می‌توان گفت:

  • تحلیل تکنیکال: این برنامه با داشتن مجموعه‌ای کامل از ابزارهایی که برای تحلیل تکنیکال لازم دارید، ابزار کاملی برای شما ارائه می‌کند.
  • قیمت‌های جهانی: دسترسی به قیمت‌ بازارهای جهانی و نیز تمام سهام ایران.
  • نمایش اعلان‌ها: نمایش اعلان‌های ناظر بازار، کدال و اخبار اقتصادی و … از طرف بورس.
  • حساب مجازی: یکی از ویژگی‌های این برنامه، داشتن حساب مجازی و تمرین در آن است.
  • نسخه‌های اندروید و iOS و ویندوز: شما می‌توانید این برنامه را از طریق کارگزاری مفید برای سیستم عامل‌های ویندوز، اندروید و آی‌او‌اس دریافت کنید.
  • راهنما جامع: یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این برنامه به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای بورس، وجود چهار pdf راهنما برای آموزش کامل برنامه است که در کنار این فایل‌ها، ویدیو‌های مختلفی را برای کاربران قرار داده‌اند.

توجه کنید که استفاده از نرم‌افزار رایگان است و تمامی اطلاعات سهام‌های ثبت شده برای شرکت‌ها را در 11 سال اخیر برای شما به نمایش می‌گذارد. همچنین لازم است برای استفاده از این برنامه، از این به بعد بایستی در کارگزاری مفید ثبت نام کنید.

مزیت این برنامه ساخت اندیکاتورها و اکسپرت‌های شخصی است که می‌توانید در این برنامه با زبان MQL5 آن را تهیه کنید. عیب این برنامه را هم می‌توانید عدم نمایش الگوهای هارمونیک و نیز شمارش امواج الیوت دانست.

از امکانات این برنامه می‌توان گفت به دسترسی به قیمت در 11 سال گذشته، دسترسی به نمودار قیمتی جفت ارزها، دسترسی به نمودارهای شاخص‌های بورس ایران و سهام آنها، دسترسی به بیش از 80 اندیکاتور، امکان فارسی‌سازی، امکان ارسال سفارش و … اشاره نمود.

ایزی تریدر

ایزی تریدر یکی از سامانه‌ها و برنامه‌های معاملاتی برای بورس ایران است که مشتریان کارگزاری‌های مفید می‌توانند از آن استفاده کنند. این برنامه تنها برای کاربرانی که در کارگزاری مفید ثبت‌نام کنند، پس از 5 روز کاری، قابل استفاده می‌باشد. شما می‌توانید از این برنامه در نسخه دسکتاپ یا اندرویدی برای پایش بازارهای مالی ایران استفاده کنید. بخش اصلی این برنامه را می‌توانید در قسمت‌های پرتفوی، ابزارها، ارزیابی بازار و سفارشات مشاهده کنید. برای توضیحات بیشتر راجع به برنامه از بهترین نرم افزارهای بورس ایران می‌توان گفت:

  • ارزیابی بازار: برای ارزیابی بازار چهار ابزار برای شما قرار داده شده است که شامل جستجو نماد برای پیدا کردن نماد موردنظر، دیده‌بان به عنوان ابزاری برای دسته‌بندی سهام و دسترسی سریع به آن و پیام‌ها برای نمایش پیام‌ ناظر، پیام فوری و پیام ناظر سهم من و نیز قسمت چهارم نمای بازار است که در آن اطلاعات شاخص کل و نمادهای موثر و … نمایش داده می‌شود.
  • پرتفوی: بخش پرتفوی در دو قسمت ارائه شده است که شامل سبد برای نمایش دارایی شما و اطلاعات مربوط به آن از جمله قیمت پایانی، آخرین قیمت، حجم معاملات و … است. قسمت دوم بخش عملکرد است که در آن سود و زیان نمایش داده می‌شود. در این بخش شما می‌توانید سود و زیان‌های خود را مشاهده کنید و از آن سبد نیز خروجی اکسل را دریافت نمایید.
  • بخش مالی: بخش مالی برای گردش حساب و مشاهده امور مالی، واریز وجه، برداشت وجه ایجاد شده است.
  • سفارشات: در این بخش شما می‌توانید در یک محیط بصری بسیار زیبا و ساده، سهم مورد نظر خود را ببینید، تعداد خریداران و فروشندگان را مشاهده کرده و درخواست ارسال خرید خود را ارسال کنید.

از جمله ابزارهای  به کار رفته در ایزی بورس کارگزاری مفید، می‌توان به ایزی  فیلتر برای بررسی سهم‌هایی که در وضعیت صف فروش، خرید و … قرار دارند و یا فیلترهایی که خودتان ایجاد می‌کنید، همچنین ایزی چارت برای بررسی سهم از نظر تکنیکالی، 80 اندیکاتور، 7 نوع نمودار تحلیل، 70 ابزار رسم، نمایش نمودار تعدیل شده با افزایش سرمایه و یا تقسیم سود، ترسیم نمودار به صورت لگاریتمی و یا حسابی اشاره نمود.

توجه کنید که نسخه ایزی‌تریدر همراه، بخش‌هایی از جمله پشتیبانی آنلاین، ایزی فیلتر و تغییر چیدمان را ندارد.

رهاورد

هرچند رهاورد به صورت یکی از مهم‌ترین و بهترین نرم افزارهای بورس ایران است که به صورت یک برنامه بر بستر وب، برنامه برای سیستم عامل ویندوز، اندروید و iOS ساخته شده است و سورس و منبع آن از پلتفرم تریدینگ ویو است. این برنامه که تنها از طریق ثبت‌نام رایگان در وب‌سایت ره‌آورد قابل دسترسی است، ابزارهای کاملی از تحلیل تکنیکال و نیز بنیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از امکانات مختلف آن شامل ابزارهای فیلترینگ، ابزار تحلیل تکنیکال، اندیکاتورها، نمودارها، سیستم مدیریت هشدار، گزارشات و بولتن‌های متنوع، عدم نیاز به کدنویسی و … استفاده کنید. این پلتفرم بر بستر وب، تاکنون با بیش از 22 سال از ساخت آن، 300 هزار عضو فعال دارد که از خدمات سایت و اپلیکیشن‌های این برنامه استفاده می‌کنند.

برای کارکردن با برنامه رهاورد، همچنین باید بدانید که شما می‌توانید با تهیه نسخه پیشرفته، از امکانات بیشتری مانند دیده‌بان با بیش از 50 نماد در هر لحظه، امکان دریافت پیام‌های لحظه‌ای در هنگام وقوع اتفاقات خاص در بازار تا 25 مورد، عدم درج شرایط برای آن، امکان دریافت خروجی قیمت‌ها به صورت روزانه، هفتگی و …، امکان تعدیل قیمت براساس عملکردی، فیلتر بازار، امکان مشاهده نماد‌های نشانگر، اطلاعات مالی شرکت‌ها مانند ترازنامه، سود و زیان و …، امکان مشاهده نقشه بازار با همه تنظیمات، امکان مشاهده همه سیگنال‌های اندیکاتوری در هر نماد به صورت کامل، مشاهده مجامع و نیز پرداخت سودهای آنها در قالب تقویم و قابلیت اعمال چند قالب به صورت همزمان تا ده عدد را می‌توانید دریافت کنید.

معرفی بهترین نرم افزارهای بورس در ایران

 

بررسی بهترین نرم افزارهای بورس ایران

در ادامه لیست بالا همچنین داریم:

داینامیک تریدر

یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهای بین‌المللی در زمینه تحلیل تکنیکال بورس ایران، داینامیک تریدر یا Dynamic Trader است که ابزارهای تحلیل زمانی و موج‌ شماری را در بین ابزارهای خود دارد. این برنامه با داشتن سابقه بیش از 15 سال، در زمینه ارائه تحلیل‌های تکنیکال می‌تواند ابزار قدرتمندی باشد. از جمله نرم‌افزارهایی است که ورژن‌های مختلفی دارد و توسط رابرت ماینر (تیم نرم‌افزاری وی) ساخته شده است. از آنجایی که این برنامه برای فارکس ساخته شده است، شما باید برای استفاده از آن اقدام به تهیه و ورودی دیتای برنامه کنید تا بتوانید از آن برای تحلیل تکنیکال بازار بورس ایران استفاده نمایید.

از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به ابزارهای تحلیل زمانی، محیط بصری ساده، قابلیت رنگ‌بندی برای کندل‌ها، قابلیت تحلیل بالا، امکان تحلیل بازارهای مختلف مالی اعم از بورس تهران، فارکس، کریپتوکارنسی‌ها، اتریوم، بیت‌کوین و … . از معایب این برنامه می‌توان به عدم اضافه کردن و طراحی اندیکاتور، عدم دسترسی خودکار به بورس تهران، نیازمند ورود و بارگذاری دیتا، عدم داشتن بسیاری از اندیکاتورها از جمله ایچیموکو و … اشاره نمود.

آساتریدر

به عنوان چهارمین برنامه‌ای که در بین بهترین نرم افزارهای بورسی تهران می‌توان معرفی کرد، بایستی به آساتریدر اشاره نمود که یک سامانه آنلاین معاملاتی بورس تهران از کارگزاری آگاه است که از پروتکل امن SSL استفاده می‌کند و به صورت یک نرم‌افزار بر بستر وب و نیز یک اپلیکیشن اندرویدی در دسترس کاربران قرار دارد. برای استفاده از این برنامه در بستر وب و اندروید و آی‌او‌اسی باید در کارگزاری آگاه ثبت نام کرده باشید و نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایید. همچنین بهتر است بدانید که بهترین حالت استفاده از این وب‌سایت این برنامه، مرورگر کروم است.

از جمله مزایای این برنامه می‌توان گفت:

  • ارائه این برنامه بر بستر وب که با توجه به این مورد، شما نیازی به نصب آن و کامپیوتر ندارید و می‌توانید از هر مرورگری به وب‌سایت وارد شده و اطلاعات خود را وارد کنید،
  • موجود بودن برای سیستم‌عامل‌های مختلف موبایل از جمله اندروید و iOS،
  • توضیح کامل برنامه بربستر وب و وجود راهنما،
  • نمایش اطلاعات کلی سهام و دارایی‌ها،
  • نمایش نمودارهای قدرت خریدار و فروشنده،
  • نمایش شاخص‌های مهم بورس،
  • امکان ثبت سفارشی دیده‌بان،
  • امکان احراز هویت غیرحضوری سجام برای نسخه‌های اندروید این برنامه،
  • اطلاع‌رسانی و امکان ثبت سفارش عرضه اولیه به صورت کاملا آسان و سریع،
  • امکان مشاهده عملکرد سبد سهام، سودهای تقسیمی و افزایش سرمایه‌ها
  • و …

از جمله ویژگی‌های این برنامه همچنین می‌توان به رابط کاربری آسان، تحلیل داده‌ها و تغییرات آن، تاریخچه ارزش‌گذاری نماد، وجود 3 تم مختلف برای کار با نسخه وب، امکان ورودی با اثر انگشت، افزایش در سرعت انجام معاملات، قابلیت مشاهده و سرچ تمامی نمادها، منو دیده‌بان که دارای دو قسمت است، قسمت اول مربوط به دیده‌بان خود کارگزاری و قسمت دوم دیده‌بان نمادهای شما است که می‌تواند به صورت دسته‌بندی شده داخل آن چندین نماد را قرار دهید.

آمی بروکر

آمی بروکر یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای بورس ایران است که می‌تواند برای معامله‌گران و تریدرهای بورس ایران و جهانی بسیار مناسب باشد. توجه کنید که حتما برای استفاده از این برنامه در ایران، بایستی دیتای اولیه و تنظیماتی را انجام دهید تا بتوانید با وارد کردن آن، داده‌های نرم‌افزار را با بورس ایران تطابق دهید. از جمله مزایایی که می‌توان باری آمی بروکر بیان کرد، می‌توان گفت:

  • مدیریت پورتفو و شناسایی و ارزیابی سود و ضرر،
  • امکان ساخت معاملات شخصی با استفاده از فرمول نویسی اندیکاتور،
  • نشان‌دادن الگوهای هارمونیک،
  • امکان اضافه کردن اندیکاتور ایچیموکو،
  • امکان گرفتن بک تست به کمک Bar Replay و نیز ابزار Analysis،
  • گرافیک بالا که می‌تواند با رنگ‌بندی‌های مختلفی، جداول و نمودارهای شما را نمایش دهد.

همچنین از جمله معایب این برنامه می‌توا نبه عدم شمارش امواج الیوت به صورت خودکار و نیز شلوغ بودن محیط بصری آن اشاره نمود که نمی‌توانید موارد اضافی را پاک کنید. شما می‌توانید در این برنامه، نمودار دو سهم را در یک پنجره مقایسه کنید و از طریق آن، تحلیل کلاسیک قیمت‌ها را داشته باشید. شما می‌توانید این برنامه را برای سیستم‌عامل‌های ویندوز 7 و 8 و همچنین Xp نصب کنید. همچنین قبل از نصب، زبان ویندوز خود را فارسی کنید.

بررسی بهترین نرم افزارهای بورس ایران

 

معرفی بهترین نرم افزارهای بورس در ایران

استفاده از نرم افزارهای بورس برای تحلیل تکنیکال واجب است. چه بخواهید در بازار فارکس فعالیت‌ کنید، چه بازار رمزارزها و چه بازار بورس ایران، بایستی بدانید که بهترین نرم افزارهای بورس ایران و جهان می‌توانند برای ما نقش حیاتی را داشته باشند تا بتوانیم اندیکاتورها، خط روندها، کانال‌های قیمت و موارد دیگری را برای تحلیل آسان‌تر یک سهم رسم کنیم. در ادامه لیست 10 تا از بهترین نرم افزارهای بورس ایران می‌توان گفت:

متاتریدر

متاتریدر یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند و بلااستثنا در بازارهای فارکس و بازار بورس ایران است که برای تحلیل و رصد تکنیکال سهم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید تحلیل‌های تکنیکال خود را بدون هیچ محدودیتی روی این برنامه پیاده کنید. متاتریدر در نقش یک رابط از طرف مشتری و کاربر با بازار سرمایه را ایفا می‌کند که شما می‌توانید با تنظیمات آن، بازار فارکس را که به صورت پیش فرض آن است به بازار بورس تهران تبدیل کنید. از جمله امکانات این برنامه می‌توان به نوارهای ابزار، پنجره داده‌ها، مارکت واچ یا نمادهای معاملاتی، ترمینال، پنجره تست، نوار حرکت، منوی اینسرت برای رسم انواع نمودارها و خطوط و اشکال، نمودار چارت برای تعیین نوع چارت از نظر کندلی، تنظیمات بصری و …، اعمال دستور خرید و فروش و … اشاره نمود.

توجه کنید که این برنامه، به طور پیش فرض برای بازار فارکس و نیز کاربران بروکر فارکس آلپاری است تا بتوانند از تمام قابلیت‌های خرید و فروش آن استفاده کنند و دیگر بروکرها و کاربران باینری آپشن یا بورس تهران نمی‌توانند از ابزار خرید و فروش آن استفاده کنند و به صورت مستقیم به بازار غیر فارکس متصل شویند.

یکی از موضوعاتی که برای این نرم افزار بین کاربران مبهم است، تفاوت ورژن 4 و 5 آن است. در این رابطه همچنین باید گفت که همچنان نسخه 4 آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است. از جمله این دلایل می‌توان به عدم مناسب بودن نسخه جدید با قدیمی، هزینه‌های بالاتر نسخه جدید که مزایایی همراه آن ارائه نشده است، تشکیل بسیاری از هسته سیستم‌های مدیران دارایی روی نسخه 4 و … اشاره نمود. از جمله مزایایی که می‌توانید در نسخه 5 مشاهده کنید بایستی به رابط کاربری ساده و تمیزتر، وجود بیش از 21 تایم فریم، 44 شکل تحلیلی، 38 اندیکاتور تکنیکال و … اشاره نمود. با این اوصاف، متاتریدر 4 توسط شرکت سازنده دیگر پشتیبانی نمی‌شود ولی همچنان محبوبیت بیشتری بین کاربران دارد.

ادونس گت

ادونس گت نام هشتمین مورد از بهترین نرم‌ افزارهای بورس است که برای فارکس هم استفاده می‌شود. این برنامه قابلیت‌های بسیاری را برای کاربران خود ارائه می‌کند که شامل نرم‌افزارهای شمارنده امواج نیز می‌باشد. این نرم‌افزار ممکن است برای کاربران به دلیل عدم شناخت کافی، به طور کامل جا نیفتاده باشد و تحلیل را با آن مشکل کند. البته آموزش‌هایی برای آن در بستر وب وجود دارد که می‌توانید با پیگیری آنها، به راحتی اقدام به استفاده از این برنامه برای معاملات خود نمایید. از جمله ابزارهای به کار رفته در ادونس گت به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای بورس ایران و در جهان می‌توان به ابزارهای مرتبط با تکنیکال کلاسیک، ابزارهای خاص این نرم‌افزار و نیز ابزارهای مربوط به نظریه امواج الیوت اشاره نمود. در کنار تحلیل تکنیکال، همواره به اخبار، تحلیل فاندامنتال و نیز مدیریت سرمایه توجه کنید.

یکی از نکات قوت این برنامه، موج‌شماری آن است که با داده‌های آماری و نمودار قیمتی خودکار از طریق الیوت انجام می‌شود و تحلیل گران می‌توانند با این موج شماری تحلیل‌های دقیق‌تری داشته باشند. این نرم افزار به همین خاطر بین تحلیل‌گران الیوت‌‌کار بیشتر شناخته شده است. معایب این برنامه شامل ورود دیتا و تهیه آن برای بورس ایران و عدم نمایش الگوهای هارمونیک به صورت خودکار است. همچنین در انتها در مورد ویژگی‌های نرم افزار ادونس گیت یا Advanced GET می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استراتژی‌های موثر و کارآمد داشبورد نسخه جدید،
  • اسکن پیشرفته،
  • کانال کلتنز، کانال‌های دونچیان و اندیکاتور Choppiness،
  • تجزیه و تحلیل موج‌های الیوت،
  • فیبوناچی، موج الیوت، TJ’s Ellipse، False Bar Stochastics و …

نرم افزار موتیو ویو

یکی از نرم‌افزارهای مهم در عرصه تحلیل تکنیکال، نرم افزار موتیو ویو است که توسط یک شرکت آمریکایی ساخته شده است و شامل ابزارهای تحلیل الیوت می‌باشد که می‌توانید از شمارش امواج الیوت به صورت دستی و خودکار در آن استفاده کنید. عمده کسانی که از این برنامه استفاده می‌کنند شامل افرادی مانند کارگزاری‌ها، بانک‌ها، شرکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و … می‌باشد. این نرم‌افزار که هم برای بورس ایران و هم بین‌الملل کاربرد دارد، تنها مشکلی که می‌تواند داشته باشد، تهیه و ورود اطلاعات از بورس تهران به این نرم‌افزار است. شما می‌توانید با جستجو در اینترنت، به آموزش‌های اولیه این برنامه و نیز راهنمای نصب آن دسترسی داشته باشید.

برای استفاده از این برنامه بایستی در سایت OANDA ثبت نام رایگانی انجام دهید و از یک اکانت معامله‌گر دمو استفاده کنید تا بتوانید اطلاعات را بر روی چارت برنامه خود بیاورید. همچنین برای آوردن داده‌های بورس ایران در این برنامه‌، بایستی از سایت نوآوران امین استفاده کنید. این برنامه در نسخه 3 و 4 و 5 در اینترنت موجود است.

اپلیکیشن سیگنال

سیگنال را می‌توان از جمله پلتفرم‌های موفق ایرانی در بحث تحلیل تکنیکال دانست که در زمینه بورس و ارزهای دیجیتال و … بستر مناسبی را فراهم کرده است. از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به امکان ثبت نام غیرحضوری در سامانه سجام، دسترسی به جدیدترین مقالات بازارهای مالی، قیمت ارزها در بازارهای مالی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اطلاعات کامل از بازدهی‌هایی که در صندوق‌های درآمد ثابت و … وجود دارد، مشاهده قیمت فلزات، نفت و مشتقات آنها، قیمت لحظه‌ای و مدت‌دار ارزهای دیجیتال، دید کامل به بازار بورس تهران و سهام آن، دسترسی همزمان به اطلاعات و اخبار بورس و وام‌های بانکی و … اشاره نمود.

شما می‌توانید این اطلاعات و ابزارها را هم از طریق وب‌سایت این مجموعه دریافت کنید و هم از طریق اپلیکیشن اندروید آن مشاهده کنید. از جمله امکانات اپلیکیشن اندروید آن می‌توان به قیمت‌های لحظه‌ای انس جهانی، قیمت لحظه‌ای فلزات، به‌روزترین اخبار بانک‌ها و قیمت‌های ارزهای دیجیتال، رابط کاربری جذاب و زیبا اشاره نمود.

بررسی 10 تا از بهترین نرم افزارهای بورس ایران

 

جمع‌‌بندی در مورد نرم‌ افزارهای بورسی

در یک جمع‌بندی کلی در مورد نرم‌افزارهای بورسی که تاکنون معرفی کردیم بایستی گفت:

  • ره‌آورد: پرطرفدارترین و پرکاربردترین پلتفرم در ایران است که برای تحلیل تکنیکال و اخبار بورسی استفاده می‌شود.
  • نرم‌افزار مفیدتریدر یا متاتریدر: نرم‌افزاری است که به عنوان معروف‌ترین و پرطرفدارترین نرم‌افزار بین کاربران ایرانی و بین کاربران کارگزاری مفید استفاده می‌شود.
  • نرم‌افزار داینامیک تریدر: نرم‌افزاری قدرتمند است که در قسمت تحلیل تکنیکال می‌تواند برای متخصصان این حوزه بسیار کارآمد باشد. این برنامه می‌تواند با ویژگی‌های خوبی مثل تحلیل زمانی، بررسی الیوت‌ها، تحلیل قیمتی و …، ابزاری بسیار کارآمد برای شما باشد تا ارزیابی‌های قدرتمندی را داشته باشید.
  • نرم‌افزار آمی بروکر: یکی از بهترین نرم افزارهای بورس ایران و جهان است که محبوبیت بسیاری در بین کارشناسان این حوزه دارد و زبان AFL زبان برنامه نویسی مشهور آن می‌باشد.
  • نرم افزار ادونس گت: نرم‌افزاری پیچیده اما دقیق برای شمارش الیوت است که به خوبی برای تحلیل گران الیوتی مناسب می‌باشد.
  • نرم‌افزار موتیو ویو: نرم‌افزاری مهم در تحلیل تکنیکال می‌باشد و توانسته است کاربران بسیاری را به سمت پلتفرم خود جذب کند.

شما کاربران می‌توانید نوع کارگزاری، فضای بصری و محیط کاربری که نرم‌افزارهای وب و اندرویدی و … برای شما فراهم کرده‌اند، سبک تحلیل‌گری که در زمینه بورس دارید و با مشورت با دیگر افراد متخصص در حوزه ترید کردن، مواردی را در این مقاله به عنوان بهترین نرم افزارهای بورس در ایران و جهان معرفی کردیم را بررسی کرده و انتخاب کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 6

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. بورس لعنتی خیلی میتونه جذاب باشه اگر دولت دست از سرش برداره
    الان مجبور شدم بیشتر وارد رمزارزها بشم، ولی هیچی بورس نمیشه به شرط اینکه شفافیت در اطلاعات وجود داشته باشه

  2. من یه عمره دارم با متاتریدر کار می کنم :/
    به نظرم چیزی رو دستش نیست
    فقط مشکل سرورها هست که نمادهاشون محدود میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا