اخبار هنرمندان

سخنان ایران درّودی بانوی هنر، بانوی عشق در آغاز سال 1400

صحبت های زیبا از ایران درودی

این روزها در فضای مجازی بانویی را میبینیم که آدم‌ها را فارغ از هر جنسیتی به عشق و دوست داشتن دعوت می‌کند. او ایران درّودی فرزند ایران و هنرمند برجسته ایرانی است که با سخنانش مهر را در دل‌های ما جوانه زنی می‌کند. در این مطلب به پیشینه این مهربانوی ایرانی می‌پردازیم.

ایران درّودی نقاش، کارگردان، نویسنده
ایران درّودی نقاش، کارگردان، نویسنده

ایران درودی کیست

ایران درّودی متولد سال 1315 در خراسان است. او در خانواده‌ای سرشناس و اشرافی متولد شده است. خاندان پدری از بازرگانان صاحب نام خراسان، و خانواده مادری از بازرگانان قفقاز بودند که پس از انقلاب شوروی به ايران مهاجرت کرده و در مشهد اقامت گزیده بودند.

سمت راست ایران درّودی، مادر و خواهرش پوران
سمت راست ایران درّودی، مادر و خواهرش پوران

ایران درّودی در کودکی با خانواده به اروپا سفر کرد. وقتی جنگ جهانی دوم شروع شد خانواده او در هامبورگ زندگی می‌کردند. با شروع جنگ به ایران بازگشتند و مدتی در مشهد زندگی و بعد به تهران رفتند و ساکن تهران شدند.

ایران درّودی در کودکی با خانواده
ایران درّودی در کودکی با خانواده

ایران درّودی نقاش برجسته ایران

درّودی با علاقه‌ای که از کودکی به نقاشی داشت‌ پس از اتمام تحصیلات متوسطه، راهی فرانسه شد و تحصیلات خود را در دانشکده عالی هنرهای زیبای پاریس بوزار به پایان رساند. او در بروکسل برای شفاف کردن رنگ‌های نقاشی، دوره ی ويترای را درآکادمی سلطنتی بروکسل گذراند و تاريخ هنر را در مدرسه لوور پاریس فراگرفت. به همین دلیل از او به عنوان یک  نقاش برجسته یاد می‌شود. ایران درّودی فعالیت‌های دیگری چون کارگردانی و نویسندگی داشته و یک منتقد هنری و استاد برجسته دانشگاه است.

یران درّودی، شهردار ایالت میامی آمریکا-سال 1337. نخستين نمايشگاه فردي ايران درّودی در بيست و دو سالگی به دعوت مرکز هنری ايالت فلوريدا در سال 1337 در ميامی برگزار شد که اولين پله موفقيت هنری او محسوب می شود.
ایران درّودی، شهردار ایالت میامی آمریکا-سال 1337.
نخستين نمايشگاه فردي ايران درّودی در بيست و دو سالگی به دعوت مرکز هنری ايالت فلوريدا در سال 1337 در ميامی برگزار شد که اولين پله موفقيت هنری او محسوب می شود. 

تابلو نفت اثر هنری ایران درّودی

درسال 1347 به سفارش شرکت آی.تی.تی که لوله کشی نفت آبادان به ماهشهر را انجام داده بود، تابلوی نفت ایران را خلق کرد. تابلویی که تصوير آن با تیراژى چند میلیونی در مطبوعات مهم امريكا از قبیل لایف، تایمز، نیوزویک به چاپ رسید و احمد شاملو نام « رگ های زمین، رگ های ما» را بر این شاهکار نهاد.

او از اینکه چگونه این اثر هنری را یک شبه به تصویر کشیده است گفته است که در تصاویر زیر می توانید آن را مطالعه کنید.

ازدواج ایران درّودی

ایران درودی در دهه ی 40 پس از نمایش آثارش در گالری­‌های مختلف، برای آموختن کارگردانی و تولید برنامه­‌های تلويزيونی به انستیتو آر.سی.ال نيويورک رفت. در نيويورک با پرويز مقدّسی که در رشته کارگردانی سينما و تلويزيون تحصيل می‌کرد آشنا شد و با او ازدواج کرد.

فعالیت ایران درّودی پس از بازگشت به ایران

ایران درّودی مدتی بعد از ازدواجش به همراه همسرش به ايران بازگشت و در سازمان تازه تاسیس تلویزیون در سمت تهیه کننده و کارگردان برای مدت 6 سال به فعالیت پرداخت. حاصل این فعالیت تهیه و کارگردانی بیش از 80 فیلم مستند تلویزیونی موفق از هنرمندان ایران و جهان بود که سبب شد دانشگاه صنعتی شریف از او دعوت به عمل آورد تا به عنوان استاد افتخاری، تدریس تاریخ و شناسایی هنر را در این دانشگاه برعهده گیرد.

ایران درّودی در صفحه اینستاگرام
ایران درّودی در صفحه اینستاگرام

معروفیت ایران درّودی در میان جوانان و گفته های او در آغاز سال 1400

این روزها ایران درّودی در صفحه اینستاگرام خود جوانان را به زندگی کردن دعوت می‌کند. او در ویدئویی در آغاز سال 1400 گفت:

سعی کنید با آدم‌هایی معاشرت کنید که مهربان باشند و شما را دوست داشته باشند. سعی کنید ناراحتی‌هایی که در سال گذشته داشتید را فراموش کنید و به آینده ای سازنده نگاه کنید. حتی اگر این آینده در حد لحظه و یا یک روز باشد آن آینده برای شما است. تدارک ببینید و به استقبال آینده خوب بروید. مثبت باندیشید و بگویید که امسال همه ناراحتی‌های سال گذشته را پشت سر می‌گذارم. با بدی ها و تجربیات تلخم مبارزه میکنم و آنها را فراموش میکنم.

زندگی بالا پایین و سختی دارد. پس تجربه در زندگی به چه درد می خورد؟! چیزی که از دست دادیم که دیگر بدست نمی آوریم و زمانی را که گذشته تکرار نخواهد شد. به ثانیه‌های حضورتان فکر کنید و با خوشحالی از نوروز استقبال کنید. از خدا بخواهید که به آرزوهایتان برسید و آرزوهایتان را لفظاً به زبان بیاورید و بیان کنید. خودتان را از فکرهای منفی و بدی ها و نگرانی ها خالی کنید. منتظر نباشید کسی دلش به حالتان بسوزد. سربلند زندگی کنید و خوشحال باشید که محبت زندگی را در اختیار دارید.

در آخر :من دلم می خواهد معنی زندگی کردن را بفهمید. خیلی مهم است که با خودتان کنار بیایید و از آنچه که هستید راضی باشید. مواظب باشید خودتان را سرزنش نکنید. وقتی خداوند به ما محبت زندگی و شعور داده دیگر چه می خواهیم؟ ازش استفاده کنید. خودتان به جنگ آینده بروید و حتی از دیگران کمک نخواهید. این تنها راه خودسازی است.

ایران را دوست بدارید و سپاسمند هویت خود باشید.

عشق هم درد است و هم مرهم…
نویسندگی ایران درّودی
نویسندگی ایران درّودی

ایران درّودی با آی دی iran_darroudi در اینستاگرام فعالیت دارد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا