بهداشت و سلامت

انواع پروتز لب + تزریق ژل لب نچرال و هالیوودی

هرآنچه باید در مورد پروتز و ژل لب بدانید

پروتز لب چیست؟ در واقع پروتز لب یک عمل جراحی است که برای زیبایی فرم لب‌ها انجام می‌شود و می‌تواند در سبک‌ها و مدل‌های مختلفی اعمال شود. در این مقاله به معرفی این مدل‌ها و در انتها به بررسی عوارض این روش زیباسازی لب‌ها می‌پردازیم.

پروتز لب چیست؟

با رواج یافتن روش‌های مختلفی که برای زیبایی در این روزها به کار گرفته می‌شود، می‌توان موارد بسیاری از عمل‌ها را مشاهده نمود که یکی از این موارد، پروتز لب است. پروتز لب در واقع یک عمل جراحی است که برای پرکردن و یا به اصطلاح برجسته کردن لب‌ها انجام می‌شود و می‌تواند موجب افزایش حجم را در لب‌های شما بشود. شما می‌توانید به اصطلاح یک ظاهر قلوه‌ای و یا برجسته را برای لب‌های خود ایجاد کنید که می‌تواند به جذاب‌تر شدن فیس صورت و استایل لب‌ها کمک کند. در موارد دیگر از این روش برای تنظیم فرم و ایجاد تقارن لب‌ها نیز استفاده می‌گردد.

پروتز لب به 2 دسته کلی تقسیم می‌شود که شامل روش دائمی و موقت است. استفاده از این روش می‌تواند به صورت بلند مدت و قابل برگشت پذیر باشد. معمولا افرادی که این کار را انجام می‌دهند، می‌تواند بیشتر از طیف زنان باشد که در اثر بالا رفتن سن و یا موارد دیگر، لب‌ها نازکتر شده است.

در روش پروتز لب، جراح گوشه یا قسمتی از لب‌های شما را می‌شکافد تا بتواند ماده پروتز را در آن جای دهد. در ادامه انجام این عمل، سپس اقدام به ایجاد یک تونل باریک برای قرار دادن ایمپلنت یا ماده دیگری که می‌تواند از جنس سیلیکون و یا نخ‌های گورتکس باشد، حالت برجستگی را ایجاد می‌نماید.

پروتز لب چیست؟
چگونگی انجام پروتز لب

پروتز لب دائمی

در انجام پروتز لب از مواد مختلفی استفاده می‌شود که نیاز به بیهوشی نیست و می‌توان آن را با بی‌حسی موضعی انجام داد. در بالا گفتیم که پروتز می‌تواند هم موقت و هم دائمی انجام شود. در حالت دائمی تزریق چربی می‌تواند به طرق زیر انجام گردد:

  • پروتز لب نوع GORE-TEX: در این حالت از ماده‌ای از جنس پلی تترافلوئورواتیلن استفاده می‌شود که می‌تواند کاربرد پزشکی داشته باشد. در واقع این ماده پلیمری است که سال‌های بسیاری زیادی در جراحی استفاده شده و با مواد دیگر ترکیب یا واکنش نمی‌دهد. با جایگذاری این نوع ایمپلنت، در حالت اولیه بافت این قسمت دچار سفتی می‌شود اما بیماران با گذشت زمان به آن عادت می‌کنند. این نوع ساختار این نوع ایمیلپنت جوری است که سوراخ‌های بسیاری روی آن است که بافت لب می‌تواند در آن همبسته شود.
  • ایملپنت SoftForm: مانند مورد قبلی که ماده به کار رفته برای پروتز کردن لب، از جنس پلی اتیلن از نوع ePTFE یا پلی تترافلوئورواتیلن است، در این روش هم از این نوع ماده در لب‌ها استفاده می‌شود که می‌تواند با بافت لب مستحکم شود. در این حالت ساختار ایملپنت به شکل لوله‌ای است. جالب است بدانید که نسل بعدی این نوع از ایملپنت‌ها، به گفته تولیدکنندگان آنها، تا 3 برابر نرم‌تر هستند.
  • ایمپلنت AlloDerm: استفاده از این نوع ایمپلنت‌ها که از بافت انسانی هدیه شده تشکیل شده است، زمانی که بدن به آن آلرژی نداشته باشد، استفاده می‌گردد. استفاده از این نوع ایملپنت باید تحت کنترل سازمان غذا و دارو باشد که در کشورهای غربی تحت کنترل FDA یا سازمان غذا و دارو ایالات متحده است.

پروتز لب دائمی در خانه

همانطور که در قسمت بالا هم ذکر شد، از آنجایی که پروتز لب دائمی تحت نظر پزشک متخصص و تحت عمل جراحی انجام می‌شود، روش خانگی برای آن وجود ندارد اما راهکارهایی هستند که می‌توانید برای ایجاد یک حالت موقت به کار بگیرید که به شرح زیر می‌باشد:

  • استفاده از لیوان: شما می‌توانید در این حالت، به شرطی که مکررا آن را امتحان نکنید، با استفاده از یک لیوان که در نقش مکنده است، در حالتی که آن را هفته به هفته اجرا کنید، لب‌های خود را به یک حالت پروتز مانند و برجسته تبدیل نمایید. برای این کار روزی دوبار از یک لیوان شیشه‌ای استفاده کنید (با سایز کوچک) که ابتدا با بوم لب یا رژ لب و یا مرطوب کننده، لب‌ها را آماده کرده و سپس لیوان را روی آن بگذارید. حال بایستی آن را آرام بکشید تا به صورت ملایم حالت مکنده‌اش موجب برجستگی شود.
  • استفاده از قالب یخ: مورد دیگر آن است که از قالب یخ استفاده کنید و در این حالت شما می‌توانید علاوه بر آنکه سلول‌های مرده را از بین ببرید، موجب افزایش جریان خود در این قسمت هم بشود. در این حالت بایستی به مدت 2 دقیقه در روز لب‌های خود را به یخ ماساژ دهید.

پروتز لب روسی

مدل‌های مختلفی برای تزریق برای لب‌ها وجود دارد که در مورد آن می‌توان به پروتز مدل روسی اشاره نمود. در این حالت در مورد تزریق لب روسی می‌توان گفت این مدل می‌تواند بسیار جذاب باشد و بسته به سلیقه‌ و فرمی که فیس و صورت شما دارد، می‌تواند جلوه زیباتری به آن ببخشد.

توصیه می‌کنیم در هر مدل آرایشی که مدنظر دارید، حتما به این نکته توجه کنید که از بهترین مواد برای آن به کار گرفته شود و در این حالت شما می‌توانید بالاترین کیفیت را داشته باشید. در واقع هدف از پروتز لب روسی، بهبود ظرافت در لب‌های شما است و می‌تواند زیبایی خوبی را برای شما فراهم کند. این تکنیک با عنوان Bow Cupid نیز شناخته می‌شود و شما می‌توانید در صورت انجام آن، بر روی کشیدگی و تیزی در قسمت حاشیه لب‌ها تمرکز کنید.

در این روش مقداری از فیلر اسید هیالورونیک استفاده می‌شود که در قسمت امتداد خطوط لب برای برجستگی و لیفت در ناحیه لب استفاده می‌شود. سپس با تزریق فیلر در داخل لب‌ها، حجم آن بیشتر می‌شود. هرچند تمرکز بیشتر بر قسمت بالایی لب‌ها است اما برای پایین لب‌ها نیز از آن استفاده می‌شود.

پروتز لب روسی
مدل پروتز برای لب روسی

پروتز لب در خانه

اگر بخواهیم موارد دیگری را از پروتز در خانه برای شما بیان کنیم، می‌توان به روش‌های دیگری از جمله موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از مسواک: شما می‌توانید به کمک این روش، به حذف پوست خشک و نیز نرم و صاف شدن پوست آن اقدام کنید.
  • استفاده از عسل: مورد دیگر، استفاده از عسل است که در این حالت شما می‌توانید ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی را از آن دریافت کنید. بهتر است در این روش برای نتیجه دهی بیشتر بایستی از عسل طبیعی استفاده کنید. شما می‌توانید این ماده را قبل از خواب و یا به مدت چند بار در روز، بر روی لب‌های خود استفاده کنید. در حالتی که در شب از عسل استفاده می‌کنید، کافیست اجازه دهید تا در مدت صبح تا شب بر روی قسمت لب‌های شما این ماده باقی بماند اما در حالتی که در طول روز آن را انجام می‌دهید، می‌توانید بگذارید تا به مدت 2 – 3 روز این عمل انجام شود.
  • استفاده از دارچین و وازلین: استفاده از ترکیب و مخلوط دارچین و وازلین است که در این حالت شما می‌توانید از خواص مرطوب و تسکین دهندگی وازلین استفاده کرده و یا سوزش و تحریک آن را کاهش دهید. برای اعمال این نوع ترکیب، بایستی از پودر دارچین استفاده کنید و کمی وازلین را از آن به کار ببرید. جایگزین وازلین، کره است. حال بایستی ترکیب را بر روی لب‌های خود آغشته کنید و ماساژ دهید تا به طور موثر جذب شود (ماساژ را به حالت دورانی انجام دهید). به مدت 10 دقیقه گذاشته و آن را بشویید.
  • دارچین و فلفل: شما می‌توانید از ترکیب دارچین و نیز فلفل و روغن زیتون استفاده کنید که در این حالت، روغن زیتون می‌تواند منجر به تحریک و گردش خون شده و از طرف دیگر حساسیت فلفل و دارچین را کاهش می‌دهد.

پروتز لب در خانه با مسواک

استفاده از راهکاری که تحت نام مسواک بیان کردیم، می‌تواند روشی برای پروتز لب به صورت موقت و در مدت زمان کوتاه باشد. در این حالت شما می‌توانید از مسواک برای این کار استفاده کنید و سپس با مقداری شکر و یا شکر قهوه‌ای آن را بر روی لب‌های خود بگذارید. در واقع این روش می‌تواند لب‌های خشک شما را برس داده (لایه‌ برداری)، سپس منجر به قرمز شدن و نرم شدن آن شود (تحریک جرین خون) و وضعیت ظاهری لب‌ها را زیباتر کند. توجه کنید که مسواک تمیز بوده و برس‌های برای جلوگیری از آسیب رساندن به بافت لب‌ها، نرم باشد. دستورالعمل زیر را برای پروتز لب با مسواک در خانه انجام دهید:

  • به مدت 1 دقیقه از مسواک استفاده کنید.
  • ابتدا آن را در آب سرد فرو برده و سپس اقدام به ماساژ لب‌های خود نمایید.
  • شما می‌توانید از عسل نیز بر روی مسواک استفاده نمایید.

در انتها باید گفت استفاده از این گونه روش‌ها موقتی است و می‌توان آن را چندبار انجام داد. اما زیاده‌روی در انجام این نوع روش‌ها توصیه نمی‌شود.

پروتز لب در خانه با مسواک
نحوه پروتز لب در خانه با مسواک

پروتز لب با لیوان

در قسمت قبل اشاره‌ای به این روش کردیم که استفاده از لیوان می‌تواند راهکاری برای پروتز لب‌ها باشد. در این صورت شما می‌توانید راهکار زیر را انجام دهید:

  • ابتدا توجه نمایید که در این روش، بایستی کمی حوصله خرج دهید و آرام و دقیق آن را انجام دهید. حال برای اولین قدم بایستی لب‌ها را به رژ لب، مرطوب کننده، بوم لب آغشته نمود. توجه کنید که انجام کامل این قسمت بسیار مهم است.
  • حال در قدم دوم بایستی یک لیوان به اندازه کوچک را (از جنش شیشه)، بر روی لب‌ها قرار دهید و مکش را تاحدی که فرد پس از اینکه توانست لبانش را ببندد، بتواند لیوان را به همان حالت حفظ نماید، انجام دهید.
  • در قدم سوم بایستی بعد از 2 ثانیه، لیوان را رها کنید.

فرآیند بالا را هر روز دوبار انجام دهید. پس از حداقل یک هفته شما می‌توانید برجستگی‌هایی را بر روی لب‌های خود مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که این روش، یک روش پیوسته با نتیجه دهی آرام و کند است. همچنین بایستی در این قسمت به عوارضی که ممکن است در صورت عدم رعایت صحیح این روش و یا انجام چندین باره آن رخ دهد، به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کبودی در لب‌ها،
  • خشکی لب‌ها،
  • پوسته پوست شدن لب‌ها،
  • ایجاد درد و ناراحتی،
  • ترک خوردن در لب‌ها،

در واقع عدم رطوبت‌ دهی صحیح و مناسب لب‌ها می‌تواند پروتز لب با لیوان را به سمتی هدایت کند که شاهد این نوع عوارض باشیم.

در این قسمت بهترین مدل جراحی برای بینی های گوشتی و استخوانی را ببینید.

پروتز لب با ژل

تزریق ژل به لب‌ها، موردی است که می‌توانید آن در دسته تزریقات زیبایی در نظر بگیرید که اتفاقا از جمله پرطرفدارترین روش‌های زیبایی برای صورت است. در این حالت مواد زیر در قسمت زیبایی و پر کردن لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارتند از:

  • تزریق ژل: یکی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین مورد برای پروتز لب، تزریق ژل است که در آن برای موارد موقت از ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید استفاده می‌شود که در محصولات مختلفی مانند مرطوب کننده‌ها یا آبرسان‌ها و … استفاده می‌شود. در مورد هیالورونیک اسید باید گفت این ماده ایمن، با ماندگاری متوسط است.

قبل از اینکه به مورد بعدی بپردازیم، باید گفت ژل هیالورونیک اسید، بین 6 – 9 ماه ماندگاری لازم را دارد که این مدت زمان در ژل‌های نیمه دائمی تا 1-2 سال بوده و در ژل‌های دائمی، برخلاف اسمی که دارند، تا مدت بیشتر و طولانی‌تری است.

  • تزریق چربی: در این حالت چربی از قسمت‌هایی مانند ران، شکم، سینه و … گرفته می‌شود و این ماده را به وسیله سوزن درون لب‌ها تزریق می‌کنند. این نوع چربی‌ها به بدن جذب می‌شود و از این رو مقدار بیشتری از آن برای لب‌ها استفاده می‌شود.
  • تزریق کلاژن: یکی از روش‌هایی که امروزه کمتر از آن استفاده می‌شود، تزریق کلاژن است.

هر کدام از این موارد می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد که برحسب نظر پزشک انجام می‌شود. مثلا در مورد مزایای تزریق چربی می‌توان به سازگاری آن به علت آنکه از خود بدن فرد گرفته می‌شود اشاره کرد و از بدی‌های آن می‌توان به ویسکوزیته بالای چربی و عدم تقارن آن اشاره نمود.

پروتز لب با دارچین

در مورد استفاده از دارچین که می‌تواند به عنوان یک راهکار خانگی برای پروتزهای لب استفاده شود، می‌توان به این دستورالعمل اشاره نمود که این ماده می‌تواند با مزایایی‌ که دارد، مثلا مزیت بادشکنی، محرک، ضد التهابی، لاغری و … در ترکیب با مواد دیگر به برجسته‌تر کردن لب‌ها منجر شود. مثلا شما می‌توانید از دو حالت زیر برای استفاده از این ماده بهره ببرید:

دارچین و فلفل

ترکیب موردنیاز در این حالت دارچین، روغن زیتون و فلفل سیاه است. برای استفاده از آن، یک کاسه را گرفته، به میزان نصف قاشق غذاخوری فلفل سیاه و نیز دارچین و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، ترکیبی را آماده کنید. حال از یک وسیله مثلا مسواک استفاده نموده و آن را بر روی لب‌های خود استفاده کنید. چند دقیقه آن را ماساژ دهید. زمانی که حس کردید لب‌های شما کمی متورم شده است، می‌توانید با مقداری آب گرم آن را پاک نمایید و یا آن را کامل بشویید.

دارچین و وازلین

مورد دیگر استفاده از دارچین و وازلین است که در این حالت شما 1 قاشق پودر دارچین را با کمی وازلین ترکیب نموده و آن را به مدت 10 دقیقه آرام بر روی لب‌های خود استعمال می‌کنید. اگر پس از اعمال این ماده، بر روی لب‌های خود احساس سوزش دست داد، می‌توانید مواد را پاک کرده و کمی روغن را بر روی لب‌های خود بمالید.

پروتز لب با نخ

لیفت لب یک روش کم تهاجم است که می‌توان از آن برای فرم‌دهی و نیز جلوگیری از افتادگی و بالا کشیدن لب‌ها استفاده نمود. لیفت لب به صورت جراحی سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی قابل انجام است که در این حالت قسمت بین بینی و نیز بالای لب‌های شما می‌تواند کوتاه‌تر نماید.

انجام این نوع عمل می‌تواند طی 1 تا 2 ساعت انجام شود و در آن با یک داروی موضعی، می‌توان عملیات پروتز لب‌ها را کامل انجام داد. پس از استعمال یک ماده بی‌حس کننده از سمت پزشک، او قسمت بالای لب‌ها را سوراخ (ریز) می‌کند و با برداشتن قسمت‌هایی از این ناحیه، می‌تواند عملیات تغییر فرم لب‌ها را انجام دهد.

پروتز لب با دارچین
پروتز لب به کمک دارچین

پروتز لب بالا

در این حالت پزشک می‌تواند از طریق قرار دادن پروتزهایی که می‌توانند جنس‌های مختلفی داشته باشند، پروتز برای لب را انجام دهد.

  • پروتز هموگراف: این نوع پروتز، ماده‌ای هستند که شرکت‌های مختلف به صورت آماده در بازار ارائه می‌دهند که هم می‌تواند به صورت طبیعی و هم به صورت سینتتیک تهیه شود. این نوع پروتز توسط شرکت‌ها تولید شده و استریل می‌شود که احتمال عفونت در آنها کم است اما صفر نیست. پزشک می‌توند این نوع پروتز را با بی حسی موضعی به کار بگیرد.
  • پروتز اتوگرافت: در این حالت، پزشک از بافت طبیعی خود فرد استفاده می‌کند به همین جهت حساسیت به آن می‌تواند تا صفر درصد باشد. این روش نیاز به بیهوشی عمومی دارد و در مدت 45 دقیقه در محیط استریل انجام می‌گیرد.

پروتز لب بالا می‌تواند با  سه برش در قسمت بالا انجام شود که در این حالت یک برش در وسط و دو برش در طرفین زده می‌شود. این کار می‌تواند تحت عمل بیهوشی انجام شده و پزشک ماده پروتز را از طرفین به داخل می‌برد. در انتها نیز این سه برش را بخیه می‌زند.  جراحی برای لب بالا می‌تواند برای کوتاه کردن آن نیز به کار برود که می‌تواند با برداشتن برخی از قسمت‌های جلدی با برش زدن انجام شود.

پروتز لب طبیعی

استفاده از پروتز لب طبیعی می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام گردد:

  • مورد اول همان پروتز اتوگرافت است که از بافت طبیعی فرد استفاده می‌شود.
  • استفاده از راهکارهای خانگی که در قسمت بالا چند نمونه از آن به صورت کامل بیان شد از جمله لایه برداری، استفاده از یخ، استفاده از براق کننده‌های گیاهی، دارچین و زنجبیل، ماساژ، ترکیب عسل یا روغن زیتون، استفاده از یخ، استفاده از مسواک و … .
پروتز لب با نخ
پروتز لب ها با یخ

پروتز لب مدل عروسکی

در ادامه چند مدل از پروتزهای لب را برای شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند با توجه به سلیقه‌ و فرم صورتی که دارید، مورد استفاده قرار بگیرد. اولین مورد از این مجموعه را می‌توان مدل عروسکی دانست که در این صورت لب‌های پایین شما سایز حجیم‌تری نسبت به لب‌های بالا دارند و در این حالت مانند یک باربی و یا فرم عروسکی ایجاد می‌شود. این مدل می‌تواند شما را جذاب‌تر و جوان‌تر نشان دهد.

پروتز لب مدل باربی

مدل دیگر از پروتزهای لب، مدل باربی است که در این حالت، طی چهار مرحله یعنی اعمال بی‌حسی، استریلیزاسیون لب، تزریق ژل به نواحی خاص لب و فرم دهی لب در حین تزریق این مدل اعمال می‌شود. این نوع مدل در حدود 15 – 30 دقیقه قابل انجام خواهد بود و باعث می‌شود تا نتایج خوبی برای شما حاصل گردد.

باربی یکی از عروسک‌ها و شخصیت‌های کارتونی محبوب در جهان است که می‌تواند بیشتر مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار بگیرد. این روش می‌تواند روی مردان و زنان بالای 21 سال انجام شده و در آن ابتدا پزشک با محلول لیدوکائین، محل را بی‌حس می‌کند. سپس با ژل قسمت وی‌شکل لب، قسمت میانی در لب‌ها و تمام نقاط لب‌ها با ژل حجم می‌گیرند. در مدل باربری، قسمت لب پایینی به حالت مستطیلی در آمده و حالت وی مانند لب بالا هم باید به صورت متقارن حفظ شود.

پروتز لب عروسکی
پروتز لب باربی

پروتز لب مدل چاک دار

اعمال پروتز لب در مدل چاک دار می‌تواند هم دائمی و هم موقت باشد. در این مدل، ژل بیشتر به قسمت وسط تزریق می‌شود که می‌تواند فرمی چاکدار را ایجاد کند. در این حالت در واقع دو طرف شیار در وسط لب را با ژل برجسته می‌سازند. شما می‌توانید در این حالت بر زیبایی لبخندتان بیفزایید. علاوه بر این، در حالت جراحی نیز خط وسط باریک شده و دو طرف این قسمت با ژل برجسته می‌گردد.

تزریق ژل لب مدل نچرال

تزریق ژل لب می‌تواند در برخی موارد ظاهر فرد را به درستی اصلاح نکند. در این حالت مهم است که اولا پزشک و متخصص شما بتواند به صورت آگاهانه و دلسوزانه آناتوم و فرم لب‌های شما را ارزیابی کند، در صورت نیاز برخی از بخش‌های آن را تشخیص داده و با تزریق ژل لب باکیفیت، حالت نچرال یا طبیعی را ایجاد نماید.

بنابراین مهارت پزشک و استفاده از مواد باکیفیت در نچرال شدن تزریق ژل مهم است. از سوی دیگر فرم لب‌های شما، تشخیص دقیق فرم اصلاح شده، میزان تزریق ژل و نیز مواردی که بایستی در قبل و بعد از انجام جراحی رعایت کنید، می‌تواند مهم باشد.

از سوی دیگری ممکن است برخی از کلینیک‌های زیبایی، مدل‌های مختلفی را برای جراحی زیبایی لب نچرال ارائه کنند که این موارد شامل مدل عروسکی یا باربی، مدل هالیوودی، مدل چاک دار، مدل صدفی، مدل قلوه‌ای، روسی، سه دکمه‌ای، مدل کمان و مدل گرد می‌باشد.

پروتز لب مدل چاک دار
پروتز لب جذاب

ژل لب مدل هالیوودی

ممکن است این مدل ژل لب‌ها را در فیلم‌هایی که در صنعت هالیوود به کار رفته باشد، دیده باشید. در این حالت هم قسمت بالا و هم قسمت پایین در لب‌ها مورد عمل قرار گرفته و به یک اندازه (به طور تقریبی) حجیم می‌شوند. در واقع مدل هالیوودی می‌تواند سبب شود تا تمرکز از سمت قسمت‌های مختلف صورت به سمت لب‌های شما هدایت شود. پس این کار می‌تواند لب‌های شما را زیباتر نشان دهد.

استفاده از این مدل در اکثر بازیگرانی که در صنعت هالیوود نقش آفرینی می‌کنند، یکی از عواملی است که منجر شده است تا افراد به دنبال انجام آن بر روی خود باشند. مدت زمان ماندگاری می‌تواند برحسب فرم و ویژگی‌های افراد متفاوت باشد که در این حال می‌توان میانگین 6 ماه را در نظر گرفت.

ژل لب مدل هالیوودی
پروتز لب هالیوودی

پروتز لب مردانه

استفاده از پروتز لب تنها منحصر به خانم‌ها و دختران جوان نمی‌شود، بلکه مردان و هرکسی که از نظر تقارن، از نظر ناهماهنگی و یا حالت غیرمتعارف لب‌های خود رنج می‌برند نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند. در مورد کاربردهای پروتز لب مردانه می‌توان گفت:

  • در حالتی که در اثر گذر سن، نواقصی روی لب‌ها ایجاد شود.
  • در حالتی که بین لب بالا و پایین، سمت راست و چپ، تقارن و هماهنگی نباشد.
  • تغییر حالت و فرم کلی لب‌ها
  • افزایش حجم لب که در برخی موارد به منظور مردانه‌تر شدن آن انجام می‌شود.

بنابراین مردان می‌توانند از این عمل به عنوان یک اصلاح استفاده کنند.

عوارض پروتز لب

در نهایت راجع به عوارض پروتزهای لب باید موارد مختلفی را بیان کنیم که بایستی حتما در روند مشاوره، انتخاب و تعیین نوع پروتز از سوی شما درنظر گرفته شود. نمونه‌های زیادی از مشکلات را می‌توان مشاهده کرد که در اثر عملکرد نادرست و یا جنس نامناسب و یا حساسیت‌های فردی ایجاد شده است. از جمله این عوارض می‌توان گفت:

  • برجستگی‌های دانه دانه که می‌تواند به خاطر فرورفتگی‌ها و یا عدم پر شدن ماده درون لب باشد.
  • عوارض رایج مانند خارش، قرمزی، کبود شدن، خون ریزی و … که می‌تواند تا یک هفته (و بعضا تا مدت‌ها) خوب شود.
  • حرکت کردن پروتز درون لب.
  • خارج شدن قسمت یا کل پروتز.
  • حساسیت برخی از افراد که می‌تواند به لیدوکایین (ماده بی حس کننده) و یا مواد به کار رفته باشد.
  • حساسیت‌ها به کلاژن و … که بسیاری مهم است حتما در پروتز لب درنظر گرفته شود؛ چراکه می‌تواند منجر به مشکلات حادی شود.
  • ایجاد رخم در قسمت لب‌ها.
  • آسیب دیدن بافت‌ها و قسمت‌های مختلف لب.
پروتز لب مردانه
پروتز لب برای مردان

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 6

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا