مد و زیبایی

کراتینه و احیا مو 100% تضمینی در سالن زیبایی مائده عرب

کراتینه و احیا مو روشی است که موقتا باعث می‌شود موهای آسیب دیده وز و خشک افراد، نرم و صاف شوند. کراتین مایع به‌عنوان یک پروتئین ضروری در بافت مو تاثیر زیادی در طراوت، شادابی و نرمی موها دارد. کسانی که دچار خشکی و شکنندگی مو شده‌اند؛ با پشت سر گذاشتن دوره‌های کراتینه و احیا مو می‌توانند بار دیگر موهای زیبایی داشته باشند. این روش، معمولا در سالن‌های آرایشی و زیبایی معتبر توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره کراتین، انواع کراتین، مدت ماندگاری کراتینه مو صحبت کنیم.

کراتین چیست و چه نقشی دارد؟

کراتین به‌عنوان یک نوع پروتئین به‌صورت طبیعی در ناخن، دندان و موی انسان تولید می‌شود. این ماده نقش بسیار مهمی در نرمی و براق بودن موها دارد. هرچه میزان کراتین در بدن فردی بیشتر باشد؛ موها، ابریشمی‌تر و صاف‌تر خواهند بود‌. کسانی که کراتین کمی دارند؛ دارای موهای مجعد و فر هستند. این افراد با استفاده از کراتینه و احیا مو کمبود کراتین در موهای خود را جبران می‌کنند و موهای خشک و آسیب دیده آنها، دوباره احیا می‌شود. انجام مراحل کراتینه مو کار هر کسی نیست و فردی که این کار را انجام می‌دهد؛ باید تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. در کراتینه 70 درصد به احیا مو و 30 درصد به صافی مو مرتبط است. کسانی که دچار بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس هستند؛ حتما قبل از کراتینه و احیا مو باید برای درمان بیماری پوستی خود به یک متخصص پوست مراجعه کنند تا پوست بدن آنها به ماده کراتین واکنش نشان ندهد.

معرفی انواع کراتین موجود در بازار

به طورکلی دو نوع کراتین، شامل کراتین احیا مو و کراتین صافی مو در بازار وجود دارد.‌ به کراتین صافی، کراتین برزیلی هم گفته می‌شود. درمان موهای آسیب دیده، صاف کردن موهای فر و مجعد و از بین بردن وز موها از مهمترین و اساسی‌ترین کاربردهای انواع کراتین مو محسوب می‌شود‌. استفاده از کراتین صافی مو به اندازه کراتین احیاکننده رایج نیست. زیرا روش‌های دیگری مانند المنت و ریباندینگ برای صاف کردن موهای وز و مجعد، کاربرد بیشتری دارد. هیچ تقاوتی در نحوه انجام مراحل کراتینه و احیا مو با استفاده از این دو نوع کراتین وجود ندارد. تنها تفاوت آنها، محلولی است که به موها زده می‌شود‌.

کراتین احیاکننده مو برای چه کسانی مناسب است؟

موهای بعضی از افراد به دلیل تماس با مواد شیمیایی، دکلره کردن و رنگ کردن موها دچار سوختگی می‌شود. موهای سوخته ظاهر خوبی ندارند و فرد همواره با مشکلات زیادی در زمان شانه کردن و شستشوی موهای خود همراه است. دو راه‌حل برای درمان سوختگی موها وجود دارد. راه حل اول این است که فرد به طور کامل موهای آسیب دیده خود را کوتاه کند تا موهای سالم و جدید او مجددا رشد کنند.

راه حل دوم نیز این است که با استفاده از کراتین احیاکننده مو، دوباره موهای خشک و آسیب دیده خود را تقویت کند. کراتینه و احیا مو درست شبیه روش ویتامینه کردن موها باعث شادابی و نرمی موها خواهد شد. این روش برای کسانی که دوست ندارند حالت امواج موهای آنها از یین بروند نیز بسیار مفید است. زیرا برای صافی مو، کراتین صافی یا روش‌های ریباندینگ و غیره کارآیی بیشتری دارند. کراتین احیا کننده، فقط در حد گرفتن وزی موها آن را صاف می‌کند و بیشتر به درخشش، نرمی و احیا مو مربوط می‌شود.

آیا کراتینه و احیا مو را باید بعد از رنگ کردن موها انجام داد؟

موهای بعضی از افراد بعد چندین بار مش کردن بدحالت و نافرم می‌شود و به‌ دلیل خشکی و بی آبی، ساقه‌های مو حالت وز به خود می‌گیرند. از بین رفتن برق موها، زیبایی ظاهری آن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین در چنین مواقعی، بهترین کار برای ترمیم آسیب‌دیدگی موها، استفاده از روش‌هایی مانند تراپی مو و کراتینه مو است. اینکه ابتدا موها را کراتینه کنیم و سپس رنگ یا اول موها را رنگ کنیم و سپس کراتینه، بستگی به میزان آسیب دیدگی موها دارد. اگر مو به صورت کامل دچار سوختگی باشد و به راحتی ساقه‌های شکننده آن جدا شود؛ به‌عنوان یک موی مرده با روش کراتینه، احیا مو صورت نمی‌پذیرد‌. اما برای موهایی که فقط دچار بی آبی و خشکی در اثر رنگ کردن‌های مدوام شده باشند؛ روش کراتینه و احیا مو نتیجه خوبی به‌همراه خواهد داشت. پس از احیا شدن موها می‌توان از رنگ جدید استفاده کرد. برای تراپی مو، کراتینه کردن موها و هر روش دیگری حتما به این نکته توجه داشته باشید که در یک سالن زیبایی و آرایشی معتبر که از کیفیت محصولات استفاده شده در آن مطمئن هستید؛ این روش را برای درخشندگی و ترمیم موهای آسیب دیده خود انجام دهید.

مدت زمان ماندگاری و دوام کراتینه و احیا مو چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری و دوام کراتینه، معمولا بین چهار الی شش ماه می‌باشد و البته این مدت زمان با توجه به عوامل مختلفی مانند نگهداری درست از موها، استفاده از نرم کننده و شامپوهای مخصوص متغیر خواهد بود. کسانی که به موهای خود اهمیت می‌دهند و از ماسک موهای مناسب و استاندارد استفاده می‌کنند و به صورت مداوم موهای خود را مش و رنگ نمی‌کنند؛ به مدت  شش ماه موهایی درخشنده، صاف و براق خواهند داشت‌. در سالن‌های زیبایی معتبر و مشهور بعد از انجام مراحل کراتینه، توصیه‌های لازم درباره نحوه مراقبت و نگهداری از موها به فرد داده می‌شود تا با رعایت آن نکات میزان ماندگاری کراتینه کردن مو را افزایش دهند.

انجام کراتینه و احیا مو در سالن زیبایی مائده عرب

اگر برای کراتینه کردن موهای خشک و آسیب دیده خود به دنبال یک سالن زیبایی معتبر هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم که به سایت سالن زیبایی مائده عرب با آدرس اینترنتی https://maedeharab.com مراجعه کنید. در سالن زیبایی مائده عرب، کلیه خدمات مانند کراتینه کردن موها، تراپی مو، بوتاکس مو، رنگ و مش موها، کاشت ناخن، اکستنشن مژه، آرژنین تراپی، آنزیم تراپی، میکروبیلدینگ و غیره با بهترین کیفیت و قیمت‌های کاملا منصفانه انجام می‌شود‌. در این مرکز زیبایی از پیشرفته‌ترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های روز دنیا استفاده می‌شود‌. همچنین داشتن پرسنل مجرب و کاملا حرفه‌ای و بااخلاق یکی از مزایای بسیار مهم سالن زیبایی مائده عرب محسوب می‌گردد. طبق نظر سنجی‌های صورت گرفته، اکثر مشتریان این سالن زیبایی از کیفیت و قیمت خدمات ارائه شده به صورت کامل راضی بوده‌اند. تمام خدمات این سالن با تضمین کیفیت به مشتریان ارائه می‌شود‌.

این محتوا سفارشی است و جوان ایرانی نسبت به درست یا غلط بودن محتوای آن تعهدی ندارد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 8

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا