بیوگرافی و زندگی نامهفرهنگ و هنر

رسول دانیال زاده کیست؟ (کارآفرین حوزه فولاد)

رسول دانیال زاده کیست؟ آشنایی با کارآفرین حوزه فولاد

آیا کارآفرین حوزه فولاد را می‌شناسید؟ رسول دانیال زاده متولد 4 اردیبهشت 1338 از تهران است. او در یک خانواده پرجمعیت با وضعیت مالی متوسط بزرگ شد. رسول 1 خواهر و 5 برادر دارد.

زندگی رسول دانیال زاده

دوران کودکی را در تهران سپری کرد. از همان کودکی هدفمند بود و به کارهای صنعتی علاقه داشت. در دوران تحصیل تصمیم گرفت در حوزه صنعت فولاد فعالیت نماید.

استعداد او در این زمینه سبب شد که از بقیه اعضای خانواده متمایز شده و پیشی بگیرد و حال او یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان و صنعتگران ایران است.

ازدواج رسول دانیال زاده

در سال 1360 زمانی که 22 ساله بود با مرضیه محسنی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج سه فرزند به نام‌های امیدرضا، آرزو و آزاده می باشد.

فعالیت‌های رسول دانیال زاده

در دوران جوانی به دلیل علاقه زیادش به کار تصمیم به ایجاد کارگاه صنعتی برای تولید پروفیل‌های ساختمانی در اطراف شهرستان آبعلی گرفت.

با وجود اینکه فضای کارگاه کوچک بود، اما با استخدام ۸۰ نفر، تولید محصولات فولادی را آغاز و به رؤیای دائمی خود برای داشتن کارگاه تولیدی دست یافت.

تأسیس شرکت فولاد گیلان

در سال 1382 بعد از تلاش های صورت گرفته رسول دانیال زاده و کسب تجربیات جدید توانست کار خود را گسترش دهد و شرکت فولاد گیلان را تأسیس نماید.

شرکت فولاد گیلان در محیطی به مساحت ۶۰ هکتار در شهرک صنعتی رشت فعالیت خود را شروع کرد و کارخانه‌های در حال فعالیت این شرکت عبارت‌اند از:

  • کارخانه تولید ورق گرم با ظرفیت سالیانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن
  • کارخانه تولید ورق سرد با ظرفیت سالیانه ۸۰۰ هزار تن
  • کارخانه تولید ورق گالوانیزه با ظرفیت سالیانه ۲۰۰ هزار تن که در حال حاضر در حال بهره‌برداری هستند.

در همان ابتدا، توانست خط تولید شرکت فولاد گیلان توسعه چشمگیری داشته باشد. قابل ذکر است که در همان میان سهام عمده شرکت فولاد کاویان را که در وضعیت ناپایداری قرار داشت را خرید.

شرکت فولاد گیلان

با اجرای تغییرات مناسب در مدیریت، شرکت فولاد کاویان در مسیر پیشرفت هدایت شد. در حال حاضر حدود ۲۵ هزار نفر در شرکت فولاد کاویان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند. در ضمن او در شهر سمنان خط تولید ورق‌های گالوانیزه را نیز ایجاد کرد.

تأسیس شرکت پشتیبانی صنعت متال

آقای دانیال زاده شرکت پشتیبانی صنعت متال را تأسیس و در آن، ساختمان‌های مختلفی را به بهره‌برداری رسانده است. این کارخانه‌های تولیدی اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین، برترین و بهترین واحدهای تولیدی در بخش خصوصی شناخته می‌شوند.

شرکت دانیل استیل

یکی از شرکت‌های بزرگ تحت نظارت رسول دانیال زاده است. این شرکت بخش‌های متعددی دارد که در مساحتی به وسعت ۹ هزار مترمربع و با زیربنای ۳۶ هزار مترمربع ایجاد شده‌اند. مقر اصلی این شرکت در شرق سمنان و با نام دانیل استیل سمنان قرار دارد.

این شرکت اولین تولیدکننده ورق‌های گالوانیزه با ضخامت بالا است و توانایی تولید سالیانه ۳۹۰ هزار تن را داراست. همچنین، ورق‌های گالوانیزه رنگی نیز تولید می‌نماید.

سرمایه‌گذاری رسول دانیال زاده

به‌غیراز تولید محصولات فولادی، او در زمینه مسکن و ساختمان‌سازی نیز فعالیت و سرمایه‌گذاری می‌کند. حدود ۳۰۰ هزار مترمربع از زمین‌ها را برای احداث ساختمان‌های مختلف اختصاص داده است.

در این ساختمان‌ها سبک معماری و نوع ساختارهای آن‌ها بسیار مهم بوده و همگی در مقابل حوادثی مانند زلزله دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند. مهم‌ترین این ساختمان‌ها عبارت‌اند از:

  • ساختمان روما سنتر
  • پروژه مسکونی طاووس
  • برج‌های دوقلوی رویال و فلورا
  • ساختمان روما رزیدنس و… 

فعالیت‌های خارج از ایران

این آقای کارآفرین و نمونه همکاری‌های صنعتی و تجاری خودش را با کشور آلمان از ۳۰ سال پیش آغاز کرده است. این همکاری به خرید خطوط تولید لوله و تجهیزات مختلف صورت گرفته. یکی از خروجی‌های این همکاری از تهیه دستگاه‌های جوش برای شرکت نورد سمنان است.

رسول دانیال زاده توانست در سال ۲۰۰۰، اقامت دائم در آلمان بگیرد و خرید خط تولید نورد گرم را نیز ادامه دهد که برای تولید محصولات شرکت فولاد گیلان به کار گرفته شده بود. همه این فعالیت‌ها پیش‌زمینه‌ای شد تا او به‌عنوان یک تاجر و صنعتگر معروف و مشهور در آلمان شناخته شود.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا