بهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

۱۲ علت گریه در رابطه جنسی: مهترین اقدام بعد از آن

چرا در هنگام رابطه جنسی گریه می‌کنیم؟

آیا تاکنون حین رابطه جنسی گریه کرده‌اید؟ برخلاف آنچه مردم تصور می‌کنند که گریه ناشی از غم و اندوه است، اما به دلیل احساسات مختلف، از خوشحالی گرفته تا ناامیدی و غم و اندوه نیز اتفاق می‌افتد. در این مطلب از جوان ایرانی به شما کمک می‌کنیم که علت گریه در رابطه جنسی را متوجه شوید و همچنین بدانید که بعد از وقوع آن چه‌کاری باید انجام دهید.

۱۲ علت گریه در حین رابطه جنسی

در همین ابتدا به شما بگوییم که اگر در حین رابطه جنسی زیاد گریه می‌کنید و نمی‌توانید علت آن را تشخیص دهید، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید. در ادامه به بررسی دلایل شایع این نوع گریه می‌پردازیم.

۱) به دلیل خوشحالی زیاد

یکی از دلایلی که برای گریه حین رابطه جنسی می‌توان بیان کرد این است که شما تابه‌حال رابطه جنسی لذت بخشی نداشته‌اید و یا به این اندازه خوشحال نبوده‌اید. بنابراین اشک‌ها نشانه شادی بسیار زیاد شما است. جلوی آن را نگیرید و اجازه بدهید که این اشک‌ها به‌راحتی جاری شوند‌.

۲) به آرامش رسیده‌اید

ممکن است رابطه جنسی با شریک موردنظر شما آن‌چنان احساس خوبی برای شما داشته باشد که واقعاً به آرامش رسیده باشید‌. مثل کلاس یوگا که شاید چند قطره اشک بریزید، در رابطه جنسی هم اگر به آرامش برسید گاهی باعث گریه شما خواهد شد.

۳) از شریک جنسی ناراضی هستید

اگر در روابط با شریک جنسی خود، مشکلات عاطفی وجود دارد، از او ناراضی بوده و یا به فکر جدایی از او هستید ممکن است در حین رابطه جنسی گریه کنید. این موضوع را با شریک جنسی خود در میان بگذارید و اختلافات بین خود را حل کنید.

۴) تغییرات هورمون‌های بدن شما

اگر هورمون‌های بدن شما در حال تغییر باشد ممکن است در حین رابطه جنسی گریه کنید. هورمون‌هایی مانند اکسی توسین و دوپامین در حین رابطه جنسی ترشح می‌شود و همچنین اگر در دوران پیش از قاعدگی یا پی ام اس PMS هستید در بدن شما نیز تغییر هورمونی ایجاد می‌شود.

۵) مشکلات شخصی دارید

اگر دارای استرس و اضطراب عملکرد جنسی هستید و همچنین در کار و یا زندگی مشکلات شخصی دارید، این درگیری‌ها بر رابطه شما تأثیر گذاشته و ممکن است گریه کنید. باید هرچه سریع‌تر استرس خود را درمان کرده و یا مشکلی اگر دارید، آن را حل کنید.

درمان اعتیاد به رابطه جنسی و چگونگی تشخیص آن در این مقاله بخوانید:

اعتیاد به رابطه جنسی چیست؟

۶) از انجام رابطه جنسی شرم دارید

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که با رابطه جنسی راحت نیستید و از انجام آن خجالت کشیده و شرم دارید، تا زمانی که با شریک جنسی خود نیز این احساسات را دارید از انجام رابطه جنسی پرهیز کنید‌. زمانی رابطه را شروع کنید که این احساسات برطرف شده و واقعاً میل و کشش به شریک خود داشته و احساس می‌کنید از رابطه جنسی لذت می‌برید. در غیر این صورت ممکن است در حین رابطه مدام بی‌اختیار گریه کنید.

۷) احساس افسردگی یا غم دارید

شما عزیزان باید بدانید اگر غمگین و یا افسرده هستید، این احساس در طول رابطه جنسی نیز گریبانگیر شما خواهد شد. حتی اگر رابطه‌ای بسیار لذت‌بخش دارید، ممکن است چندین دقیقه به‌صورت ناگهانی گریه کنید. بنابراین بسیار مهم است درصورتی‌که مبتلا به افسردگی هستید، به پزشک مراجعه کرده و درمان شوید. همچنین اگر غم و اندوه شما به دلیل از دست دادن عزیز و یا ترک محل کار و هر اتفاق دیگری هست باید سریع آن دوران غم‌انگیز را پشت سر بگذارید و به زندگی پر از شور و نشاط بازگردید.

۸) رابطه دردناک دارید

احساس درد در حین رابطه جنسی ممکن است باعث گریه شما در آن لحظات شود. در این صورت شریک جنسی شما باید انجام اعمال جنسی را کاهش دهد و یا از روان کننده استفاده کند. همچنین ممکن است این درد به دلیل بیماری خاصی مانند آندومتریوز نیز باشد که در این صورت باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. درد در حین آمیزش یا دیسپارونی برای برخی از افراد هنگام دخول واژینال ایجاد می‌شود.

علاوه بر اینکه این نوع درد می‌تواند به دلایل شرایط روحی روانی ایجاد شود، ولی از لحاظ فیزیکی نیز ممکن است ناشی از شرایط زیر باشد:

  • درد مزمن در اطراف فرج
  • اسپاسم عضلانی
  • بیماری التهابی لگن
  • اثرات یائسگی
  • جای زخم‌ها
  • بیماری‌های مثانه

♦ برای درمان می‌توانید رژیم غذایی خود را تغییر داده و یا از داروهایی که پزشک تجویز می‌کند استفاده کنید.

♦ برای بهبود جای زخم نیز می‌توان از کرم‌های استروئیدی بهره برد.

♦ برای اسپاسم عضلانی نیز داروهایی مانند ماساژ و مدیتیشن گزینه مناسبی است.

۹) آزار جنسی در گذشته

یکی دیگر از دلایل گریه و ناراحتی هنگام سکس می‌تواند این موضوع باشد که ممکن است شما درگذشته تحت آزار جنسی و یا عاطفی قرارگرفته باشید. درواقع آن دسته از آسیب‌های جنسی که شما از لحاظ روحی، تحت درمان قرار نگرفته‌اید باعث گریه در هنگام رابطه جنسی می‌شود.

۱۰) هیجان بیش‌ازحد

گاهی اوقات ممکن است یک مدت طولانی رابطه جنسی نداشته باشید و یا اینکه اولین تجربه شما باشد. در این صورت دیده‌شده که رابطه جنسی همراه با کمی اشک همراه است. درواقع شما به‌نوعی غافلگیر می‌شوید، قادر به کنترل احساسات خود نیستید و طبیعی است که در حین رابطه جنسی کمی گریه خواهید کرد.

۱۱) حس یاس و ناامیدی

ممکن است شما از رابطه جنسی انتظار زیادی داشته باشید و یا اینکه حس می‌کنید به یک ارگاسم لذت‌بخش خواهید رسید. ولی وقتی رابطه را شروع می‌کنید به آن درجه از اوج لذت جنسی نمی‌رسید، بنابراین در حین سکس، در شما حس ناخوشایند، ناامیدی و یاس ایجاد شده و ناخودآگاه گریه خواهید کرد. در این مواقع شما باید با شریک جنسی خود در مورد راه‌هایی که می‌تواند شما را به اوج لذت برساند صحبت کنید. البته طی تحقیقات انجام‌شده گاهی افراد به‌محض رسیدن به ارگاسم نیز گریه خواهند کرد که در ادامه این مورد را بررسی خواهیم کرد.

۱۲) جدیداً به ارگاسم رسیده‌اید

ازآنجایی‌که ارگاسم واکنش شدید بدن و همچنین رسیدن به اوج لذت جنسی هست، ممکن است بعدازآن کمی گریه کنید. درواقع بسیاری از افراد گریه و حملات پانیک پس از ارگاسم را تجربه می‌کنند. در اکثر مواقع شریک جنسی از این حالت‌های شما ناراحت خواهد شد، چون شاید او هنوز ارضا نشده ولی شما شروع به اشک ریختن کرده‌اید.

نشانه‌های رسیدن به ارگاسم در مردان و زنان را در این مقاله بخوانید:

نشانه های ارگاسم چیست؟

مهمترین اقدام بعد از گریه جنسی

همان‌طور که گفتیم وقوع گریه در رابطه جنسی دلایل مختلفی دارد. در برخی از اوقات جای نگرانی نیست و حتی به این معنا است که با شریک جنسی خود رابطه‌ای بسیار سالم، پر از عشق و محبت دارید. اما بهترین کاری که شما باید انجام دهید این است که با شریک جنسی خود صحبت کنید و بی‌تفاوت از کنارش رد نشوید. همدردی کرده و نشان دهید که درکش می‌کنید. برای بهتر شدن رابطه راهکارهایی که در ادامه بیان می‌شود را می‌توانید انجام دهید:

  • از شریک جنسی خود بپرسید آیا تمایل دارد رابطه را ادامه دهید و یا دوست دارد آن را متوقف کنید.
  • گاهی نیاز است بدون هرگونه مشورت، رابطه را متوقف کنید تا پارتنر شما بتواند به راحتی صحبت کند.
  • به نشانه‌های غیرکلامی و حرکات بدن شریک زندگی خود توجه کر‌ده و سرعت خود را کم کنید.
  • به شریک جنسی خود آرامش بدهید و او را تحقیر و متهم نکنید.
  • در تمام لحظات در کنارش باشید و سعی نکنید فاصله بگیرید.
  • خارج از سکس، موضوع را مطرح کنید، ولی اگر تمایلی نداشت ادامه بدهید شما هم بحث را عوض کنید.

نکته پایانی

همان‌گونه که ممکن است در حین رابطه جنسی احساسات خوب شما بالا برود، آدرنالین شما ترشح‌شده و درنتیجه گاهی خنده‌های بلند داشته باشید، ناله کنید و حتی بلرزید؛ بنابراین احتمال دارد کمی اشک بریزید که این مورد هرچند کاملاً طبیعی است، ولی دلایل زیادی دارد که باهم بحث کردیم‌. اگر گریه شما ادامه داشت و دلیل آن را پیدا نکردید، با یک پزشک متخصص و یا درمانگر و مشاور جنسی مشورت کنید.

اگر نظر یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات انتهای مقاله با ما در میان بگذارید. همچنین در صورتیکه تجربه‌ای در خصوص گریه حین نزدیکی و یا بعد از آن دارید پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا