بهداشت و سلامت

انواع رنگ مو چیست؟ | تصاویر + اسم‌های آن 👩‍🦰👩‍🦳👩

انواع رنگ مو برای افراد خوش سلیقه: توضیحات کامل و جامع

لیست مطالب این مقاله

انواع رنگ مو چیست؟ اگر به دنبال یک راهنمای جامع برای انواع رنگ مو هستید، این مقاله را از دست ندهید. در این قسمت می‌خواهیم به صورت کامل راجع به انواع مدل‌های رنگ مو، ترکیب‌های رنگی، هایلایت‌ها و رنگ‌های فانتزی، لوکس، مردانه، دخترانه، زنانه، ترکیب‌های رنگی براساس پایه‌های رنگی مختلف و … را به صورت کامل برای شما بیان کنیم.

انواع رنگ مو قهوه ای

قهوه‌ای یک از رنگ‌های متداول برای مو در کنار رنگ مشکی است که می‌تواند در انواع مختلفی تقسیم‌بندی شود. اسم قهوه‌ای تنها برای مشخص کردن این رنگ کافی نیست و بایستی با انواع آن آشنا باشید تا بتوانید مورد مناسب خودتان را پیدا کنید. در ادامه چند مورد از انواع رنگ‌های مو قهوه‌ای را برای شما معرفی می‌کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

انواع رنگ مو قهوه ای
رنگ های قهوه ای متداول

رنگ مو قهوه ای تیره

یکی از مدل‌هایی که می‌تواند پر استفاده باشد، مدل تیره است. شما می‌توانید برای عدم جلب توجه و یا حفظ یک حالت نرمال و معمولی برای موهای خود، از ای ننوع رنگ قهوه‌ای مو ستفاده نمایید. این رنگ می‌تواند برای افراید که پوست سفید و نیز روشنی دارند به کار گرفته شود.

رنگ مو قهوه ای تیره طبیعی

در صورتی که قصد دارید خودتان اقدام به تهیه یک رنگ قهوه‌ای تیره نمایید، پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه مطلب را داشته باشید. حنا یکی از معروف‌ترین رنگ‌های طبیعی در بخش قرمز می‌کند اما می‌توانید آن را با ترکیب با دیگر مواد به رنگ قهوه‌ای تیره در آورید. برای تهیه این مدل از انواع رنگ مو، لازم است تا به مقدار 200 میلی لیتر آب را با یک قاشق غذاخوری چای ترکیب نموده و آن را خوب بجوشانید. حال بایستی چای را صاف کرده و آن را در ترکیب با یک فنجان پودر حنا، به یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک اضافه نمایید. حال بایستی 2 قاشق روغن نارگیل و یا زیتون را به همراه آن مخلوط نمایید. این ترکیب را در یک ظرف آهنی به مدت 1 شب باقی بگذارید. حال بایستی صبح به مقدار کمی پودر گل میخک را به آن اضافه کنید. حال آن را به موی سر خود بمالید و به مدت 1 – 2 ساعت آن را بشویید.

انواع رنگ مو قهوه ای
رنگ موهای قهوه ای کدامند؟

رنگ مو قهوه ای متوسط

رنگ موی قهوه‌ای متوسط می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی باشد که قصد دارند تا استایلی ساده و ظریف را به موهای خود جذب کنند. یکی از زیبایی‌هایی که برای رنگ‌های قهوه‌ای متوسط در نظر گرفته شده است، آن است که بسیاری از سایه‌های آن از طبیعت الهام گرفته شده است. انواع رنگ مو قهوه‌ای شامل موارد مختلفی می‌شود که از جمله آنها می‌توان به دارچینی، قهوه‌ای عسلی، بلوند شامپانگ، باترسکاچ و … اشاره نمود.

ترکیب رنگ مو قهوه ای روشن

رنگ قهوه یکی از رنگ‌های پرطرفدار در میان بانوان است که در سبک‌های مختلفی وجود دارد. برای رنگ قهوه‌ای روشن می‌توان گفت این نوع رنگ برای کسانی که پوست سبزه تیره دارند مناسب است. ترکیب گیاهی آن نیز به این صورت است که یا آن را به از لوازم آرایشی شیمیایی تهیه می‌کنید و یا آنکه با آب جوش، حنا، کاکائو، بابونه شیرازی، روناس به صورت گیاهی این رنگ را تهیه نمایید. مقادیر لازم برای این نوع ترکیب شامل 3 قاشق غذاخوری کاکائو، 1 قاشق چایخوری روناس، 1 قاشق غذاخوری حنا، 2 قاشق غذاخوری بابونه شیرازی و همچنین 1 لیوان آب جوش می‌باشد.

انواع رنگ مو قهوه ای شکلاتی

یکی از رنگ‌موهای زیبا و متداول در انواع مدل‌های قهوه‌ای، رنگ مو قهوه‌ای شکلاتی یا کاکائویی است که می‌توان آن را یکی از انتخاب‌های بسیار خوب به خصوص برای کسانی که چشم آبی و نیز پوست سفیدی دارند، به کار گرفت. حالت تیره این رنگ نیز را می‌توان برای افرادی که چشمان قهوه‌ای و پوستی به حالت زیتونی دارند، یک انتخاب خوب دانست. این نوع رنگ بین رنگ دودی و گرم است که اگر نمونه‌ عکس‌های آن را ببینید، می‌توان آن را یک نوع رنگ جان دار و زنده دانست. این رنگ می‌تواند با بلوند کرمی بالیاژ (یک تکنیک استایل مو) و یا هایلایت شود.

انواع رنگ مو قهوه ای شکلاتی
رنگ مو قهوه ای روشن، تیره و شکلاتی

رنگ مو قهوه ای دودی

رنگ مو قهوه‌ای دودی را از انواع رنگ موهای کلاسیک و جذاب می‌توان در نظر گرفت که می‌تواند برای افرادی که دارای پوستی روشن و نیز چشمانی قهوه‌ای و آبی هستند، بسیار ایده‌آل باشد. استفاده از این رنگ مو می‌تواند برای افرادی که تناژ مو طلایی یا قرمز نمی‌خواهند و نیز بانوانی که رنگ موی آنها به صورت بلوند روشن و یا قهوه‌ای است، یک کیس  پیشنهادی خوب باشد. شما می‌توانید برای خاص‌تر کردن این نوع رنگ مو، از هایلایت‌های سرد در بین رنگ‌ موهای آن استفاده نمایید.

رنگ مو قهوه ای عروسکی

رنگ مو قهوه‌ای عروسکی را می‌توانید برای ایجاد یک ظاهر زیبا و هالیوودی درنظر داشته باشید. رنگ‌های عروسکی شامل طیف مختلفی است که در شکلاتی، قهوه‌ای و … می‌توان آنه ارا پیدا کرد. این نوع رنگ مو برای کسانی که پوست روشن و نیز چشمان آبی دارند جذابتر است.

رنگ مو قهوه ای سوخته

رنگ موی قهوه‌ای سوخته از انواع رنگ مو، استایل خاصی دارد و می‌تواند شما را متفاوت‌تر نمایش دهد. این رنگ را می‌توان بیشتر متمایل به مشکی دانست و تابش نور به آن می‌توان آن را براق‌تر نماید. شما می‌توانید از این رنگ با پوست‌های معمولی و یا پوست‌های سفید مهتابی برای ایجاد یک ترکیب جذاب و منحصربفرد استفاده نمایید.

انوع رنگ مو قهوه ای
رنگ مو قهوه ای عروسکی

انواع رنگ مو به انگلیسی

از جمله اصطلاحاتی که برای رنگ مو در زبان انگلیسی وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

معنی اصطلاح معنی اصطلاح
طلایی Blond روشن Fair
رنگ مشکی Black قهوه‌ای تیره Dark brown
قهوه‌ای متوسط Medium brown قهوه‌ای طبیعی Natural brown
بژ Beige خاکستری Cidnery
بلوند Fair-haired سفید مویی Grizzled
شنی Sandy خاکستری Gray-haired
بلوند دودی Ash blonde تیره Dark
قهوه‌ای روشن Light brown قهوه‌ای بلوطی Chestnut brown
خرمایی Auburn قرمز Red
قرمز نارنجی Orange red مسی Copper
تایتانی Titan بلوند توت فرنگی Strawberry blond
بلوند روشن Light blond بلوند طلایی Golden blond
خاکستری Grey سیاه Black
سفید White

انواع رنگ مو روشن

اگر بخواهیم راجع به انواع رنگ مو روشن صحبت کنیم را معرفی کنیم‌ می‌توان از سبک‌های مختلفی نام برد که می‌تواند برای فصل تابستان مناسب باشد. کسانی که رنگ پوستشان سفید است می‌توانند از این مدل رنگ‌ها برای زیباتر کردن استایل خود استفاده کنند.

انواع رنگ مو روشن جدید

از جمله انواع رنگ مو‌های روشن می‌توان گفت:

  • بژ دودی روشن: برای تهیه این نوع رنگ می‌توانید از بژ روشن (30 میل)، اکسیدان شماره 1، رنگ مو دودی (206 میل)، بژ متوسط (40 میل)، واریاسیون نقره‌ای (4 سانت)، پایه 7 دکلره، رنگ مو زیتونی (307 میل) استفاده نمایید.
  • رنگ مو طلایی روشن: بژ روشن 60 میل، زیتونی 207 میل، واریاسون طلایی 3 سانت، پایه 7 دکلره، اکسیدان به مقدار 1 برابر اندازه رنگ.
  • بلوند دودی خاکستری روشن: رنگ موی بلوند خاکستری روشن، سایه سفیدتری از بلوند است که دارای رنگ خاکستری است. این مدل می‌تواند در صورت ها و رنگ چشم‌های روشن‌تر به خوبی جلوه کند. لیدی گاگا این رنگ را به کار برده است که می‌توان آن را در رنگ‌های طبیعی روشن‌تر از طریق بالیاژ، یا رنگ‌های سراسری روی موهای تیره‌تر به دست آورد.
  • رنگ موی بلوند پلاتینی: رنگ موی بلوند پلاتینی از انواع رنگ مو و روشن‌ترین رنگ در بین تمام رنگ‌های بلوند است و برای رنگ‌های پوست روشن یا پوست‌های متوسط ​​با رنگ زرد بهتر است. اما این رنگ‌های کم رنگ بلوند با هر رنگ در چشم فوق‌العاده به نظر می‌رسد، به‌ویژه با چشم‌های آبی یا قهوه‌ای روشن چشمگیر است.
  • رنگ مو قهوه‌ای روشن
  • رنگ مو روشن با دکلره
  • رنگ مو عسلی روشن
انواع رنگ مو روشن
رنگ موهای روشن

رنگ موی هایلایت روشن

هایلایت کردن یکی از روش‌های جذاب نمودن موها است که با ایجاد رگه‌های روشن از همان جنس رنگ ایجاد می‌گردد. این نوع شیوه رنگ‌ کردن در سال‌های اخیر پرطرفدار شده است. یکی از نکات مهمی که معمولا در استفاده از هایلایت باید در نظر داشته باشید، یکسان بودن پایه رنگ موهای شما با هایلایت مو است که که برطبق آن اگر زمینه موهایتان سرد است از هایلایت سرد و بالعکس از رنگ‌های گرم برای هایلایت استفاده نمایید. از جمله مدل‌هایی که می‌توان در این بخش معرفی کرد می‌توان گفت:

  • مدل هایلایت بادمجونی: در این مدل رنگ بادمجانی با تناژ مشکی و سورمه‌ای را می‌توانید ایجاد نمایید که ظاهری بسیار متفاوت و جذاب به شما می‌دهد و از انواع رنگ مو خاص به شمار می‌آید.
  • هایلایت مو کنفی: در این مدل شما می‌توانید از رنگ‌های کنجدی و مشکی و سفید استفده کنید که سبب می‌شود تا یک رنگ مو جذاب برای پوست‌های روشن و گندمی ایجاد گردد.
  • هایلایت مو استخوانی: در این مورد از رنگ طلایی و سفید استفاده می‌شود که برای موهای بلوند بسیار مناسب است و می‌تواند استایل موهای شما را جذاب‌تر نشان دهد.

از دیگر مدل‌ها برای هایلایت مو می‌توان به هایلایت‌های کاراملی شکلاتی و هایلایت بلوند بژ برای موهای بلند، هایلایت نارنجی خاکی، طوسی براق و پیازی نسکافه‌ای، مش فندقی نسکافه‌ای، هایلایت تیره، زیتونی، کنفی برای فصل پاییز و غیره اشاره نمود.

رنگ موی هایلایت روشن
رنگ موهای هایلایت و روشن

انواع رنگ مو روشن با شماره

اگر به تهیه رنگ مو پرداخته باشید، کدهایی را مشاهده می‌کنید که بر روی پک‌های این نوع رنگ‌ها قرار داده شده است. این کدها می‌تواند به شما راهنمایی کند که رنگ مو چقدر تیره و یا روشن است. کدهای رنگی به کار رفته در این بسته‌ها بین‌المللی و در یک مدل نوشته شده است و با یادگیری قوانین و دستورالعمل آن می‌توانید آنها را در سراسر جهان به خوبی متوجه شوید.

هر رنگ مو از دو قسمت تشکیل می‌شود که که یک علائم مثل “-” یا “/” یا “.” از هم جدا شده‌اند. اگر می‌خواهید انواع رنگ مو را برحسب روشن بودن آن پیدا کنید، کافیست به این اعداد توجه نمایید. عدد اول میزان تیره یا روشن بودن رنگ مو است که هرچقدر بیشتر باشد، خاصیت روشن بودن رنگ مو بیشتر است. عدد دوم انعکاس (اگر داشته باشد) را نمایش می‌دهد. مثلا عدد 4/66 عدد ده روشن‌ترین بلوند موجود است (البته در بعضی موارد 11 و 12 بیشترین هستند).

همچنین با فهمیدن این اعداد، از حروف انگلیسی خاصی به صورت اختصاری برای رنگ مو استفاده می‌شود که بسته به انتخاب شما می‌تواند متفاوت باشد مثلا:

علامت اختصای رنگ علامت اختصاری رنگ
A دودی C مسی
N نه گرم نه سرد (خنثی) B بژ
G طلایی B آبی
O نارنجی W گرم
V ارغوانی G سبز
S ماسه‌ای RO قرمز / نارنجی
RB قهوه‌ای/قرمز C خاکستری
انواع رنگ مو روشن با شماره
شماره رنگ مو چیست؟

انواع رنگ مو جدید

از جمله جدیدترین مدل‌های رنگ مو می‌توان گفت:

  • رنگ مو بلوند طلایی: برای این مدل بایستی از رنگ مو شماره 1، 8.3 برند ولا و 0.33 همان برند استفاده کنید. برای استفاده، به مدت 20 الی 40 دقیقه آن را بر روی موها بگذارید تا به تناژ دلخواه شما برسد. سپس بایستی با آب ولرم موهای خود را بشویید.
  • رنگ مو طلایی: برای این حالت بایستی موها را با روش دکلره، به پایه 10 رسانده و ماده ترکیب شده به مدت 30 – 45 دقیقه بر روی آن بگذارید. برای این حالت می‌توانید از رنگ مو شماره 9.5 و رنگ مو شماره 7.84 و اکسیدان 6 درصد استفده کنید.
  • مسی طلایی: یکی از مدل‌ مو‌های جذاب است که برای کسانی که خواهان تغییراتی جسورانه هستند، مناسب می‌باشد.
  • سفید برفی: این رنگ برای شخصی که می‌خواهد در میان جمعیت برجسته باشد عالی است. از جمله کسانی که از این مدل استفاده کرده‌اند می‌توان به مریلین مونرو و جین منسفیلد اشاره نمود.

انواع رنگ مو زیتونی

رنگ‌ موهای زیتونی یکی دیگر از رنگ‌های خاصی است که کمتر کسی متوجه آن می‌شود اما می‌تواند حالت زیبایی را برای شما ایجاد نماید. در این حالت برای آنکه بتوانید بدون دکلره موهای خود را به این رنگ دربیاورید، بایستی موهای خود را با رنگ موی 000 یا E20 با مقدار مناسبی از اکسیدان 3 روشن کرده و سپس آن را برای رنگ زدن از ساقه مو شروع کنید و به مدت بیست دقیقه بگذارید تا بماند و یکدست روشن شود. حال از روش‌های زیر برای ترکیب رنگی موهای خود استفاده نمایید.

ممکن است شما هم اصطلاح دکلره را نشنیده باشید، منظور از دکلره، که با آن بلیچینگ نیز گفته می‌شود، پیاده کردن رنگ بر روی تارهای موی بدون رنگ است که در طول زمان یا به دلیلی، رنگدانه‌های مو در آنها از دست می‌رود.

رنگ موهای زیتونی
انواع رنگ مو زیتونی

رنگ مو زیتونی تیره

شاید بتوان گفت مدل رنگ مو زیتونی تیره از پراستفاده ترین مدل‌هایی است که می‌توانید در نظر داشته باشید. بدین منظور لازم است ابتدا موهای خود را به پایه 8 دکلره برسانید و سپس رنگ موها را ترکیبی به کار ببرید. استفاده از این مدل رنگ از انواع رنگ مو می‌تواند برای کسانی که رنگ پوست روشنی دارند مناسب باشد. برای ایجاد این نوع مدل رنگ مو، ابتدا بایستی رنگ مو خود را با شماره 6 و نیز 2 به همراه 20 سی سی اکسیدان شش درصد و نیز 40 سی سی آب با هم ترکیب نمایید. حال بایستی موهای خود را با آن رنگساژ کرده و به مدت 20 دقیقه بگذارید تا بماند. سپس موهای خود را بشویید.

رنگ مو زیتونی روشن

برای آنکه بتوانید از رنگ مو زیتونی روشن استفاده کنید (که می‌تواند پیشنهاد خوبی برای کسانی که پوست روشنی دارند باشد)، بایستی موهای زیر را با اکسیدان ترکیب نموده و سپس این ماده را به موهای خود اعمال کنید. حال بایستی پس از مدتی موها را بشویید. 2 فرمول برای این نوع رنگ از انواع رنگ مو جذاب بیان می‌کنیم که به شرح زیر است:

  • فرمول اول: ترکیب رنگ مو به شماره 8.2 ( یا رنگ مو m8) + آب به میزان 20 سی سی + اکسیدان شش درصدی به میزان 40 سی سی + پایه 8 دکلره
  • فرمول دوم: رنگ موی استایکس با شماره 33.11 به میزان 30 میلی + اکسیدان سه درصد + رنگ مو به میزان 20 میل + پایه 10 دکلره

رنگ موی زیتونی طلایی

زیتونی طلایی یکی دیگر از پرطرفدارترین رنگ موهایی است که بانوان آن را پسند می‌کنند. از 2 فرمول زیر می‌توانید برای تهیه این نوع رنگ زیبا استفاده کنید:

  • با دکلره 7 موهای خود را رنگ کرده، به مدت 35 دقیقه فاصله انداخته و برای رنگساژ کردن موهایتان از ترکیب زیر استفاده کنید: نصف تیوپ رنگ موی پرفکت از شماره 12 و 7.03 + آب به میزان 20 سی سی + نصف تیوپ از رنگ موی کند یا موی کلستون به ترتیب با شماره 6.2 و یا 2000 + اکسیدن شش درصدی به میزان 40 سی سی.
  • برای کسانی که میخواهند از این رنگ مدل از انواع رنگ مو برای مش موهای خود استفاده کنند، ابتدا بایستی از طریق فویل یا کلاه مش این قسمت‌ها را جدا کرده و سپس موهای خود را در حد پایه 9 دکلره برسانید. حال بایستی از فرمول ترکیبی رنگ موی پرفکت از شماره 9.03 به میزان 1.4 تیوپ + اکسیدن شش درصد به میزان 1 به 2 (نسبت) + رنگ مو از شماره 8.2 با میزان ¼ تیوپ استفاده نمایید.
رنگ مو زیتونی روشن
انواع رنگ مو زیتونی روشن

 

رنگ مو زیتونی دودی

مدل رنگ موی ملایم دیگری که می‌تواند برای شما مناسب باشد، رنگ مو زیتونی دودی است که در آن می‌توانید از یک رنگ موی زیتونی دودی پس از اینکه توانستید پایه دکلره را به یک سطح مطلوب برسانید، استفاده نمایید. از جمله فرمول‌هایی که برای این نوع از رنگ مو می‌توان بیان کرد باید گفت:

  • فرمول اول: رنگ موی C8 و M7 + پایه دکلره 9 + اکسیدان شماره 1 به میزان دو برابر از اندازه رنگ‌ها. این فرمول به 30 دقیقه زمان نیاز دارد.
  • فرمول دوم: رنگ به شماره 7.2 به میزان1/2 تیوپ رنگ + پایه دکلره 8 + رنگ به شماره 11 به میزان نصف تیوپ رنگ  + اکسیدان شش درصدی با نسبت 2 به 1. این فرمول به 25 دقیقه زمان نیاز دارد.

ترکیب رنگ دودی زیتونی برای موهای سفید

درحالتی که نیاز دارید تا رنگ دودی از انواع رنگ مو را برای موهای سفید استفاده کنید، می‌توانید از ترکیب زیر استفاده کنید که به شرح زیر می‌باشد:

  • برای موهای سفید می‌توانید از ترکیب روبرو رنگ زیتونی استفاده کنید: ۸ زیتونی + ۷ دودی که در این حالت بدون قرمزی است.
  • فرمول دیگر آن است که از ترکیب روبرو استفاده کنید: رنگ‌‌های ۷ + ۸ زیتونی و واریاسیون سبز و اکسیدان ۶ درصد
  • فرمول طبیعی: 5 30 میل، دودی 6 50 میل، زیتونی 6 50 میل، واریاسیون سبز2 سانت و اکسیدان

ترکیب رنگ موی دودی زیتونی شکلاتی

شاید بتوان در میان رنگ موهای شکلاتی، یکی از رنگ‌های موردعلاقه را رنگ موی شکلاتی زیتونی دانست که 2 فرمول را برای آن در ادامه بیان می‌کنیم:

  • یکی از راهکارها استفاده از ترکیب روبرو است که به صورت پایه مو رنگ نشده یا قهوه‌ای (طلایی) با پایه 5 تا 7 + رنگ مو زیتونی پایه 7 به میزان یک چهارم تیوپ + رنگ مو شکلاتی شماره 6 به میزان نصف تیوپ + رنگ مو دودی پایه 7 به میزان یک چهارم تیوپ + اکسیدان شماره 2 + واریاسیون بنفش به میزان 2 سانت.
  • برای بدست آوردن چنین رنگی از انواع رنگ مو، لازم است تا ترکیب زیر را استفاده کنید که البته نیازی به دکلره ندارد. از جمله رنگ موی دودی شماره 7، رنگ موی شکلاتی متوسط، رنگ موی طبیعی شماره شش، اکسیدان 2 درصدی و نیز واریاسیون نقره‌ای. با ترکیب نمودن این رنگ موها می‌توانید ساقه‌های مو را ابتدا رنگ کنید، بعد از 20 دقیقه نوبت به ریشه موها می‌رسد و دوباره بعد از 20 دقیقه، زمانی که 2 قسمت به صورت یکنواخت رنگ شد، با یک نرم‌کننده آن را بشویید.
ترکیب رنگ موی دودی زیتونی شکلاتی
انواع ترکیبات رنگ مو زیتونی

رنگ مو زیتونی عسلی

برای ایجاد یک رنگ موی زیتونی از نوع عسلی می‌توانید فرمول زیر از انواع رنگ مو را تست کنید. شما برای رسیدن به این نوع رنگ، نیازی به دکلره ندارید و رنگ عسلی در این نوع ترکیب رنگ غالب است.

  • رنگ عسلی پایه 8 به میزان یک چهارم تیوپ + رنگ زیتونی قوی پایه 8 به میزان نصف تیوپ + رنگ طبیعی پایه 9 به میزان یک هشتم تیوپ + رنگ مرواریدی خاکستری پایه 8 به میزان یک چهارم تیوپ + واریاسیون نقره‌ای به میزان 3 سانت و واریاسیون دودی به میزان 2 سانت + اکسیدان 6 درصدی به میزان موردنیاز.

رنگ مو زیتونی خانگی

برای آنکه بتوانید از یک مدل خانگی برای این رنگ مو استفاده کنید، می‌توانید رنگ موی زیتونی گیاهی زیر را در نظر داشته باشید. ابتدا بایستی مواد زیر را تهیه کنید. سپس پودر گیاهان را با کمی آب ترکیب کرده و آنها را به صورت خمیر با قوام آبکی دربیاورید. پس از انجام این کار، حال با آماده کردن موها می‌توانید این مورد از انواع رنگ مو را به آن آغشته کرده و به مدت چندساعت در همین حالت آنها را نگه دارید. در نهایت آن را با آب ولرم بشویید. این ترکیب گیاهی شامل پودر حنا به میزان 5 پیمانه، گل بابونه به میزان 35 پیمانه، کتیرا به میزان 10 پیمانه، سدر به میزان 60 پیمانه، گلدن رد به میزان 20 پیمانه می‌باشد. پیمانه را در حد یک ظرف کوچک در نظر بگیرید.

رنگ مو خانگی
انواع رنگ مو خانگی

آموزش کامل تاتو خط چشم را در این قسمت مطالعه کنید.

انواع رنگ مو بلوند

رنگ بلوند شامل طیفی مختلف از انواع رنگ‌ها است که شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ای که دارید، از آنها استفاده نمایید. به عنوان مثال می‌توان گفت:

  • بلوند طلایی خاکستری: این مورد از انواع رنگ مو برای کسانی مناسب است که چشمان سبز یا قهوه‌ای دارند. شما می‌توانید یک طیف رنگی گندمی را برای آن در نظر داشته باشید که با توجه به این نکته، برای افراد با رنگ پوست گندمی نیز مناسب است.
  • بلوند خاکی dirty: در این مدل رنگ مو، شما نه آن را تیره می‌بینید و نه کامل روشن. به همین خاطر با توجه به سبکی که دارد، می‌تواند برای نگهداری و توجه نیز بدون دردسر باشد. این مدل مو برای افراد با چشمان سبز خاکستری و یا کسانی که قهوه‌ای تیره هستند مناسب باشد.
  • رنگ بلوند عسلی: مورد دیگری که می‌توان راجع به رنگ بلوند بلوند بیان کرد، عسلی است که می‌توان آن را برای کسانی که رنگ پوست روشنی دارند و یا چشمان آنها تیره است مناسب دانست.

از دیگر انواع رنگ مو بلوند می‌توان به برونز خامه‌ای، بژ طلایی، بلوند خاکستری، بلوند شنی، بلوند خرمایی، مسی، روشن، یخی، نقره‌ای، مرواریدی، شامپاینی، سفید، پلاتینیوم طلایی، شیر خامه‌ای و … اشاره نمود.

انواع رنگ مو بلوند
انواع رنگ مو بلوند و طلایی

انواع رنگ مو مردانه

برای تیپ‌های پسران امروزی که می‌خواهند مدل شوند و یا تغییری در سبک ظاهری خود ایجاد کنند، همواره تغییر رنگ مو می‌تواند بسیار ایده‌آل و پرتوجه باشد. امروزه تغییر رنگ مو در ایران نیز بسیار باب شده است. از جمله انواع رنگ موهایی که برای مردان استفاده می‌شود می‌توان گفت:

  • بلوند طلایی: شما می‌توانید از این سبک مو برای رنگی کردن موهایتان به خصوص در فصل پاییز استفاده نمایید. این مدل برای کسانی که چشمان کمی بزرگ را دارند نیز مناسب است.
  • بلوند تیره: افرادی که رنگ پوست روشن و ته رنگ سردی دارند، می‌توانند این مدل مو را در نظر بگیرند که از طرف دیگر، می‌تواند به جلب توجه به رنگ قهوه‌ای چشمان شما نیز کمک نماید.
  • قهوه‌ای متوسط: یکی دیگر از انواع رنگ موهایی که می‌تواند به شما کمک کند تا با رنگ پوستتان به صورت کامل یکنواخت بشوید، قهوه‌ای متوسط است که برای افراد با رنگ پوست روشن (تا متوسط) و نیز افرادی که ته رنگ خنثی دارند، مناسب است.

از دیگر انواع رنگ‌ موهایی که می‌تواند برای مردان استفاده شود، بایستی به رنگ‌های کاراملی، سفید، مسی، شکلاتی دودی، تنباکویی تیره، جو گندمی، نسکافه‌ای، خاکستری شکلاتی، خاکستری تیره اشاره کرد.

رنگ های مو مردانه
انواع رنگ مو مردانه

انواع رنگ مو بدون دکلره

از آنجایی که احتمال دارد دکلره کردن به موها آسیب جدی وارد کند، بنابراین خانم‌هایی که اقدام به رنگ کردن موهای خود می‌کنند، غالبا دوست دارند تا بدون دکلره کردن این فرآیند را انجام دهند. از این رو شما می‌توانید از انواع رنگ مو زیر استفاده کنید:

  • رنگ مو شکلاتی دودی: در این حالت شما می‌توانید از رنگ مو کاکائویی با شماره 7.07 ، رنگ مو دودی با شماره 6.1 ، اکسیدان 9 درصدی استفاده کنید. ابتدا بایستی مقداری رنگ کاکائویی را بیشتر از دودی در یک ظرف (غیرفلزی) بریزید. حال با توجه به حجم موهایی که دارید، این دو رنگ مو را با هم ترکیب نموده و به میزان یک و نیم برابر از رنگ مویی که به کار گرفته‌اید، اکسیدان نه درصدی اضافه نمایید. زمانی که غلظت مو متعادل گردد، می‌توانید آن را با یک شانه پلاستیکی صاف کنید. به مدت 40 دقیقه صبر کرده سپس موها را بشویید.
  • رنگ مو بیسکوییتی: برای ایجاد این مدل رنگ مو می‌توانید از ترکیب زیر استفاده کنید: رنگ مو بلوند طلایی با شماره 8.3، اکسیدان نه درصدی و رنگ مو بلوند دودی. در این حالت رنگ‌ها را در یک ظرف پلاستیکی ترکیب کنید. در این ترکیب، مقدار رنگ بلوند دودی بایستی به میزان دو سوم طلایی باشد. حال به مقدار 1.5 برابر رنگها، اکسیدان اضافه کنید. حدود 45 دقیقه بگذارید تا کاملا روی موها قرار گیرد.
انواع رنگ مو بدون دکلره
رنگ مو بدون دکلره

انواع رنگ مو تیره

یکی از مشکلاتی که بالا رفتن سن می‌تواند ایجاد کند، سفید شدن موها است که در برخی موارد می‌تواند زیبایی ظاهری را کاهش دهد.از این رو می‌توان از رنگ‌ موهای تیره استفاده کرده که می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.

رنگ مو تیره دخترانه جدید

از جمله انواع رنگ مو تیره دخترانه جدید می‌توان گفت:

  • رنگ مو مشکی پرکلاغی: برای ایجاد این نوع رنگ مو می‌توان از رنگ مو‌ها با شماره N1 یا C1 استفاده نمود که ترکیب آن 100 میل از این رنگ + 10 میل واریاسیون آبی + 20 میل واریاسیون نقره‌ای می‌باشد.
  • موهای تیره با هایلایت‌های قهوه‌ای رنگ که می‌تواند رنگ قرمز را در هایلایت‌ها در کنار رنگ قهوه‌ای به کار برد.

از دیگر رنگ موهای تیره می‌توان به شکلاتی شاتوتی، مشکی طبیعی، برونت شابلوطی، قهوه‌ای جوزهندی، شکلاتی تیره، دارچینی تیره، دودی تیره، قهوه‌ای اسپرسو اشاره نمود.

انواع رنگ مو تیره
انواع رنگ مو تیره دخترانه

رنگ مو تیره بدون دکلره

برای کسانی که می‌خواهند از رنگ مو بدون دکلره استفاده کنند می‌توان فرمول‌های زیر را بیان کرد:

  • رنگ مو نسکافه‌ای: رنگ مو دودی با پایه شماره 7 + اکسیدان 9 درصدی + رنگ موی بلوند کاپوچینویی شماره 8 + رنگ مو بلوند نسکافه‌ای شماره 6 + واریاسیون نقره‌ای و بنفش. این ترکیب را می‌توانید با توجه به بلند و حجم موهای خود تهیه نموده و آن را با نسبت 5/1 برابر اکسیدان ترکیب کنید. حال به مدت 30 – 40 دقیقه اجازه استراحت به مواد روی موها بدهید و آنها را بشویید.
  • رنگ مو ماهگونی: یکی دیگر از انواع رنگ موهای تیره، رنگ مو ماهگونی است که از ترکیب رنگ موی بادمجانی شماره 7 + واریاسیون قرمز + رنگ موی آلبالویی شماره 7 + اکسیدان 9 درصدی ایجاد می‌شود. این مواد را در یک ظرف مخلوط کرده و با نسبت 5/1 با اکسیدان قاطی کنید و سپس به مدت 30 – 40 دقیقه اجازه دهید تا روی موهای شما باقی بماند. این ترکیب رنگ می‌تواند برای خانم‌های جوان بسیار مناسب باشد.
رنگ مو تیره بدون دکلره
رنگ های مو تیره و بدون دکلره

رنگ مو ترکیبی تیره

از جمله انواع رنگ مو ترکیبی تیره می‌توان گفت:

  • رنگ مو تیره: قسمت‌های روشن با پایه 8 + خاکستری 6 در حد 50 میل + ترکیب دودی 6 در حد 50 میل + اکسیدان 1 + واریاسیون نقره‌ای 3 سانتی بدست آمده و قسمت‌های تیره با ترکیب رنگ مو دودی 6 در حد 50 میل + خاکستری 5 در حد 50 میل، زیتون 5 در حد 50 میل و کسیدان 1 بدست می‌آید.
  • رنگ مو قهوه‌ای تیره: برای این رنگ مو می‌توانید از رنگ مو نسکافه‌ای 6 در حد 60 میل + رنگ مو دودی 6 در حد 30 میل + واریاسیون نقره‌ای در حد 2 سانت + شکلاتی 6 در حد 20 میل + اکسیدان 1 استفاده نمود.

زیباترین رنگ موهای تیره

اگر می‌خواهید زیباترین رنگ موهای تیره را در نظر داشته باشید، حتما از انواع رنگ موهای زیر غافل نشوید که عبارتند از:

  • رنگ مو قهوه‌ای شکلاتی
  • رنگ مو نسکافه‌ای متوسط
  • آمبره بنفش جدید
  • آمبره بنفش تیره
  • رنگ موی فانتزی بنفش تیره
  • رنگ موی شرابی تیره
  • رنگ موی آبی تیره
  • رنگ موی نارنجی تیره
  • رنگ موی فندقی
  • رنگ موی قهوه‌ای دودی
رنگ مو ترکیبی تیره
رنگ موهای ترکیبی دکلره

انواع رنگ مو فانتری

آیا تا به حال رنگ مو فانتزی را دیده‌اید؟ رنگ مو فانتزی از انواع رنگ موهایی است که کمتر در ایران رواج یافته است. این نوع رنگ موهای جیغ ترکیبی نامتعارف از انواع رنگ‌ها است که می‌تواند برای افرادی که انتخاب جسورانه دارند، مناسب باشد. از جمله طیف‌های رنگی که در این نوع رنگهای مو به کار گرفته می‌شود می‌توان به بنفش، سبز، آبی، صورتی و … اشاره نمود.

طرز استفاده از پودر رنگ مو فانتزی

یکی از نکاتی که باید در استفاده از انواع رنگ مو فانتزی به آن اشاره کرد، ترکیبی بودن و یا متفاوت بودن اعمال رنگ‌ها و خود رنگ‌ها در یک کیس است. بنابراین با توجه به این نکته، ابتدا بایستی پایه رنگ مو از بین رفته، موها را به روشن‌ترنی حالت ممکن تغییر می‌دهید، این مرحله بسیار مهم است و با مواد دکلره یا بلیچ انجام می‌شود. توجه کنید که باقی ماندن بسیار زیاد این نوع محلول می‌تواند موهای شما را بسوزاند و نباید آن را به پوست بزنید. بد از زدن این محلول، روی موها را با پلاستیک گرفته و بعد از مدتی آن را بشویید (بدون شامپو). سپس بایستی رنگ موی خود را از انواع رنگ مو فانتزی انتخاب کرده به آن اکسیدان اضافه نموده و ترکیب را به موها آغشته کنید. حال موها را شانه کرده و رنگ کاری کنید. حال موها را با یک کاور مثلا پلاستیک پوشانده و اگر می‌خواهید نتیجه بهتری را دریافت نمایید، روی موها را سشوار بزنید. حال با گذشت 40 دقیقه آن را بشویید. دقت کنید که شستشوی مو با آب داغ انجام نشود، موها را در زیر آفتاب نگیرید، موها را هر روز نشورید، از شامپوهایی که دارای آمونیاک هستند استفاده نکنید و از سشوار و اتو کمتر استفاده نمایید.

طرز استفاده از پودر رنگ مو فانتزی
انواع رنگ مود فانتزی

ماندگاری رنگ مو فانتزی

یکی از سوالات مهمی که می‌تواند برای انواع رنگ مو فانتزی ایجاد شود، آن است که میزان ماندگاری یا قدمت آنها چقدر است. برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید بدانید که این مدت زمان بسته به حالت حمام رفتن یا شستشوی موها، می‌تواند مختلف باشد ولی در حدود 7 – 14 روز تخمین زده شده است. رنگ‌های استفاده شده ممکن است در طول پاک شدن به رنگ دیگری تغییر یافته و کم کم به رنگ اولیه مو بازگردد.

رنگ فانتزی دخترانه

از جمله رنگ‌های فانتزی دخترانه می‌توان به رنگ‌های آبی آسمانی، سفید، نقره‌ای، شرابی، سرمه‌ای، یخی آبی، هلویی، قرمز روشن، یاسی، صورتی، سبز فانتزی، اقیانوسی و … اشاره نمود.

رنگ فانتزی دخترانه
رنگ موهای فانتزی

رنگ مو فانتزی یخی

یکی از بهترین انتخاب‌هایی که برای رنگ مو فانتزی در میان انواع رنگ مو وجود دارد، رنگ مو فانتزی یخی است که می‌توان آن را در ظاهر افرادی چون ویلیامز و تیلور سوئیف مشاهده نمود. ابتدا برای داشتن این رنگ، موها را به پایه 10 دکلره برسانید (بدون زردی)، سپس از ترکیب رنگ‌ موی c10 به میزان یک سوم تیوپ + اکسیدان شماره 1 به مقدار رنگ + واریاسیون آبی سه سانت + آب فاقد کلر به میزان یک پیمانه کوچک + واریاسیون نقره‌ای به میزان 1 سانت استفاده کنید. موها را ابتدا با شامپو ضد زردی شسته سپس به میزان 10 دقیقه فاصله بدهید. حال بایستی مواد را با هم مخلوط کرده و بر روی مو به صورت نمدار است، اعمال کنید. زمانی که تمام قسمت‌های مو به این رنگ درآمد بایستی به میزان 10 دقیقه صبر کرده و موها را آبکشی نمایید.

رنگ مو فانتزی یخی
انواع رنگ مو یخی و فانتزی

انواع رنگ مو هایلایت

اگر تا به حال با ما همراه بودید، در برخی موارد کلمه هایلایت را شنیده‌اید که در این مورد باید بدانید که منظور از هایلات در انواع رنگ مو، رگه‌های رنگی به صورت روشن و معمولا از همان طیف رنگی است که به میزان 1 – 2 درجه روشن‌تر از رنگ پایه است ولی در برخی دیگر موارد مانند مش سوزنی نخی می‌تواند متفاوت از رنگ مو باشد. هایلات مو به دو روش انجام می‌شود که شامل هایلایت مو با کلاه و هایلایت مو با فویل است.

رنگ مو هایلایت روشن

انواع رنگ مو هایلایت روشن می‌تواند برای کسانی که پوست تیره‌ای دارند بسیار مناسب باشد. از انواع رنگ مو هایلایت روشن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • رنگ مو هایلایت سنتی: که با نام فویلینگ نیز شناخته می‌شود.
  • بیبی لایت: بیبی لایت روشی ظریف است که به موهای شما ظاهری آفتابی می دهد.
  • بالایاژ: از انواع رنگ مو است که در آن می‌توان انواع رنگ مو را به کار برد و به آرایشگر شما کنترل بیشتری می‌دهد تا ظاهر کاملاً ترکیب شده یا آفتاب‌زده شما را تنظیم کند. به طور مثال با هایلایت‌های کاراملی نرم و لطیف می‌شوید و یا با استفاده از رنگ توت پررنگ و روشن باشید.
انواع رنگ مو هایلایت
انواع رنگ مو هایلایت و روشن

رنگ مو هایلایت تیره

از هایلایت‌های تیره می‌توانید در رنگ موهای تیره استفاده کنید که ظاهری بسیار جذاب به شما خواهد بخشید. از نمونه رنگ‌های مو هایلایت تیره می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هایلایت آبی دریایی و کبالت برای موهای تیره: این نوع هایلایت برای رنگ موهای تیره رگه‌های آبی کبالتی دارد که می‌تواند موهای تیره را به خوبی برجسته نمایش دهد.
  • هایلایت کاین برای موهای تیره: برای کسانی که رنگ موهای تند و به اصطلاح فلفلی را دوست دارند، این مورد از انواع رنگ مو می‌تواند به عنوان هایلایت مناسب باشد.
  • هایلایت هاله ارکیده: برای موهای تیره می‌توانید از این رنگ مو استفاده کنید که طرح‌های افقی آن می‌تواند جلوه‌ای هاله مانند را برای شما ایجاد نماید.

از دیگر مواردی که برای این نوع رنگ مو می‌توان گفت بایستی به موارد زیر اشاره کرد:

  • هایلایت لعاب شکلاتی
  • هایلایت محو کاراملی یا نسکافه‌ای
  • هایلایت عسلی
  • هایلایت بالیاژ شات دارچینی
  • هایلایت‌های بنفش، طوسی، زیتونی
رنگ مو هایلایت تیره
انواع رنگ مو هایلایت تیره

مدل رنگ و مش موی کوتاه

برای بانوانی که رنگ و مش موی کوتاهی دارند، می‌توانید از ایده‌ها و رنگ‌های زیر استفاده کنید که عبارتند از:

  • رنگ زمینه موکا: در این حالت در جلوی مو از فیس تاچ استفاده کرده (به رنگ سوپر بلوند نقره‌ای) و بقیه موارد از رنگ موکا.
  • رنگ موی طلایی، عسلی و کاراملی برای پوست سفید
  • رنگ موی بلوطی، تیره، ابریشمی و موچا برای پوست‌های سبزه
  • رنگ موهای نسکافه‌ای، گرم، دودی و صورتی (فانتزی) می‌تواند برای پوست‌های خنثی یا گندمی مناسب باشد
مدل رنگ و مش موی کوتاه
انواع رنگ مو برای موهای کوتاه

ترکیب انواع رنگ مو

بسیاری از کسانی که می‌خواهند در خانه خودشان موهای خود را رنگ کنند، بایستی با ترکیب رنگی انواع رنگ مو آشنایی داشته باشند تا رنگ‌های مطلوبی را برای موهای خود اعمال کنند. در ادامه چند مورد از ترکیب‌های رنگی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد:

ترکیب رنگ مو روی پایه 7

اولین مورد ترکیب رنگ مو روی پایه 7 است. آیا میدانید اصلا پایه 7 چیست؟ منظور از پایه رنگی یعنی میزان روشنی موهای طبیعی یک فرد که برای اروپایی‌ها روشن‌تر یعنی 7 – 9 و برای آسیایی‌ها تاریک‌تر یعنی 1 – 5 است. از جمله ترکیب‌های رنگی پایه 7 می‌توان گفت:

  • ترکیب بیسکوییتی شکلاتی: طلایی 7/3 والوار (حجم اصلی) + شکلاتی 6/7 والوار به میزان 1/4 + خاکستری 7 والوار به میزان نصف شکلاتی + پیازی زوم آپ به میزان ½ حجم اصلی + اکسیدان 6 درصد والوار.
  • ترکیب رنگ گلبهی دودی: ترکیب رنگ گلبهی دودی پایه 7 و 7.5 دکلره + گلبهی LN06 زوم آپ با حجم اصلی + خاکستری 7 والوار ده سانت و دودی 7 والوار ده سانت + بفنش به میزان 1- 2 سانت + اکسیدان 6 درصد والوار.
  • ترکیب رنگ طلایی بلوطی پاییزی: طلایی 7/3 والوار به میزان حجم اصلی + بلوطی 5/4 والوار به میزان نصف حجم اصلی + ماهاگونی 5/5 والوار به میزان نصف رنگ بلوطی + اکسیدان 6 درصد والوار.

ترکیب رنگ مو روی پایه 7

ترکیب رنگ مو روی پایه 6

برای این پایه از انواع رنگ مو می‌توان گفت:

  • ترکیب رنگ تافی شکلاتی: شکلاتی 5/7 والوار حجم اصلی + تافی Ln03 به میزان ½ حجم اصلی + صورتی Ln10 به میزان 1/3 رنگ دوم.
  • ترکیب رنگ برای مو چند پایه و پایه 6: خاکستری 6 والوار با حجم اصلی + دودی 7 والوار به میزان نصف حجم اصلی + مرواریدی 7/21 با حجم ¾ اصلی + اکسیدان 6 درصد والوار.
ترکیب رنگ مو روی پایه 6
انواع رنگ مو ترکیب شماره شش

ترکیب رنگ موی صدفی دودی

اگر به رنگ سفید یا نقره‌ای علاقه‌مند هستید، می‌توانید از این ترکیب انواع رنگ مو صدفی دودی استفاده کنید که در آن داریم:

  • فرمول اول: در این فرمول ابتدا بایستی موارد روبرو را تهیه کنید: رنگ مو مرواریدی 12 + رنگ مو بلوندی دودی روشن 8.1 + رنگ مو صدفی + اکسیدان 6 درصدی.
  • فرمول دوم: رنگ مو پوست پیازی شماره 8.16 + رنگ مو طبیعی شماره 7 + رنگ مو بلوند طلایی 8.3 + اکسیدان 6 درصد.
ترکیب رنگ موی صدفی دودی
انواع ترکیب رنگ دودی صدفی

ترکیب رنگ مو روی پایه 5

برای ترکیب رنگ مو پایه 5 هم می‌توان گفت:

  • رنگ نسکافه‌ای: در این ترکیب رنگی از حجم اصلی رنگ نسکافه به شماره 5.47 (وال وار) + رنگ مو دودی شماره 6 به میزان یک سوم (وال وار) + رنگ بلوطی 5.4 وال وار با نسبت یک سوم + اکسیدان 6 وال وار. (20 دقیقه)
  • شکلاتی مسی: در این ترکیب رنگی از برنز، شکلاتی، قرمز، کمی مس و پایه دکلره 5 استفاده می‌شود.
  • قهوه‌ای روشن: در این رنگ از ترکیب رنگی زیتونی پایه 5 به مقدار نصف تیوپ + زیتونی پایه 4 به میزان نصف تیوپ + اکسیدان 2 و واریاسیون سبز 2 سانت استفاده می‌شود تا حذف قرمزی نیز انجام شود.

ترکیب رنگ موی یاسی دودی

یکی از رنگ‌هایی که می‌تواند برای ایجاد رنگ مو یاسی شود، رنگ دودی ارغوانی با پایه 8 است. هرقدر که توناژ بنفش در این رنگ را بیشتر کنید، حالت یاسی و گرم‌تر آن بیشتر می‌شود. برای تهیه این مدل می‌توان از موارد زیر استفاده کرد:

  • برای ایجاد این نوع از انواع رنگ مو، ابتدا ترکیب روبرو را تهیه کنید. دکلره پایه 8 که با شامپو ضد زردی شستشو داده شود + بلوند دودی پایه 8 به میزان نصف تیوپ + واریاسیون دودی و نقره‌ای به میزان یک بند انگشت + رنگ مو بنفش به میزان یک چهارم تیوپ (شما می‌توانید از پودر رنگی به جای این مورد استفاده کنید که به میزان 1 پیمانه است) + بلوند دودی پایه 7 به میزان یک چهارم تیوپ + واریاسیون بنفش به میزان 3 بند انگشت + اکسیدان 6 درصدی.

ترکیب رنگ موی کنفی

رنگ کنفی از جمله رنگ‌های ساده و آراسته‌ای است که می‌تواند برای بانوان مناسب باشد. این نوع رنگ موها به رنگ‌های دودی، کنفی، طلایی و کرمی نزدیک است و برای پایه موهای 9 – 10 دکلره مناسب است. از فرمول‌های رنگی آن می‌توان گفت:

  • فرمول اول: پایه مو با دکلره پایه 9 با شامپوی ضد زردی شستشو داده شود سپس از ترکیب رنگی هایلایت کنفی به میزان نصف تیوپ + هایلایت عروکسی به میزان یک چهارم تیوپ + هایلایت صدفی به میزان یک چهارم تیوپ + اکسیدان شماره 1 + واریاسیون نقره‌ای به میزان 2 سانت استفاده می‌شود.
  • فرمول دوم: ترکیب رنگی از شکلاتی 7 + کاپوچینو 7 + پایه 8 ده سانتی + پایه 6 سه سانتی بنفش + اکسیدان 6 درصدی + پایه دکلره هشت استفاده شده است.
ترکیب رنگ موی کنفی
انواع رنگ مو کنفی

ترکیب رنگ مو بدون دکلره

همچنین برای بدون دکلره آن می‌توان گفت:

  • کنفی بدون دکلره: این ترکیب برای پایه رنگی رنگ نشده یا پایه 6 طبیعی مناسب است. از جمله ترکیب‌های رنگی آن می‌توان به کنفی هایلایت به میزان نصف تیوپ + رنگ زیتونی پلاتینه به میزان یک چهارم تیوپ + دودی پایه 10 به میزان یک چهارم تیوپ + اکسیدان 9 درصدی + واریاسیون سبز ، نقره‌ای و آبی به میزان 2 سانت اشاره نمود.

پرطرفدارترین رنگ مو۲۰۲۱

هرساله رنگ‌های مختلفی بولد و پرطرفدار می‌شوند که به خوبی می‌توانید آنها را در مد و یا مراسم‌های مختلف مانند مراسم‌های هنری، شوها و فستیوال‌ها مشاهده کنید.

پرطرفدارترین رنگ مو دخترانه

از جمله پرطرفدارترین رنگ‌ موهای دخترانه در بین انواع رنگ مو می‌توان گفت:

  • رنگ قرمز مسی به عنوان یک انتخاب جذاب و زیرکانه که به لطف سریال ملکه شطرنج بولد شده است.
  • بلوند فولیاژ از جمله رنگ‌های دلربای دیگری است که نگهداری راحتی دارد و ترکیب آن از رنگ‌های مینمالی است.
  • بالیاژ پلاستیکی یکی دیگر از متفاوت‌ترین رنگ‌های 2021 است که مجموعه‌ای از تکنیک‌های هایلایتی را می‌طلبد.
  • مشکی پرکلاغی مورد دیگری است که ساده و زیبا بنظر می‌رسد.
  • رنگ موی شنی را هم می‌توان یکی از پراستفاده‌ترین رنگ موهایی دانست که با رنگ گرم در زمستان مچ می‌شود.
پرطرفدارترین رنگ مو دخترانه
انواع رنگ مو دخترانه

پرطرفدارترین رنگ مو مردانه

اگر به دنبال محبوب‌ترین رنگ موهای مردانه هستید، انواع رنگ مو زیر را از دست ندهید که می‌تواند تیپ و ظاهر شما را بسیار جذاب‌تر کند.

  • رنگ مو خرمایی روشن: یکی از رنگ‌های بسیار دلنشین است که مدتیست در بین جوانان رایج شده است و می‌تواند برای مدل موهای کوتاه و پمپادور مناسب باشد.
  • رنگ شاه بلوطی: مورد دیگر از انواع رنگ مو را می‌توان رنگ شاه بلوطی توصیف کرد که در سبک قهوه‌ای می‌تواند چهره‌ای جاافتاده و محبوب را برای شما فراهم نماید.
  • آمبره: یک مدل رنگ مو به معنی سایه است که می‌توانید از آن به عنوان یک تکنینگ جذابیت مو استفاده کنید. سبک‌های رایج در Ombre شامل رنگ‌های سیاه، قرمز، قهوه‌ای و بلوند است.
  • Brunette: یکی از رنگ موهای مردانه برای کسانی که پوست متوسط و روشنی دارند مناسب است.
پرطرفدارترین رنگ مو مردانه
انواع رنگ مو پرطرفدار مردانه

رنگ موی جدید

اگر بخواهیم چند مورد از انواع رنگ موهای جدید و ترند را معرفی کنیم بایستی گفت:

  • قرمز گرم
  • بلوند ترمه
  • شرابی برای موهای بلند
  • سبز پررنگ و کم رنگ
  • بلوند خاکستری
  • قهوه‌ای روشن با هایلایت‌های بلوند ظریف
  • پلاتین کره‌ای
  • بیبی لایت روشن
  • Bronde
  • آیوبرن Auburn
  • بلوند مکعب یخی
  • شکلات غنی
رنگ موی جدید
انواع رنگ مو جدید

رنگ موی لاکچری

از جمله مواردی که می‌توان راجع به انواع رنگ موی لاکچری بیان کرد، می‌توان گفت:

  • رنگ خاکستری
  • رنگ موی فندقی قهوه‌ای
  • رنگ موی بالیاژ
  • رنگ مو شکلاتی و بلوند
  • رنگ مو پلاتینه نقره‌ای
  • رنگ مو خاکستری نقره‌ای ریحانا
  • رنگ موی آمبره
  • رنگ موی گلد
  • رنگ موی رز
  • رنگ موی نقره‌ای
رنگ موی لاکچری
انواع رنگ مو لاکچری

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا