تکنولوژی

معرفی بهترین لاستیک ایرانی

بهترین لاستیک ایرانی برای چه برندی است؟ اگر شما هم به دنبال خرید یک لاستیک تولیدی داخل هستید، اما نمی‌دانید آن را از چه برندی تهیه کنید، تا انتها با ما همراه باشید تا به بررسی این سوال بپردازیم. لاستیک یکی از اجزای مهم خودرو است که کیفیت و قیمت آن ‌مهم‌ترین فاکتورها در خریدشان می‌باشد و باعث می‌شود تا ماشین و خودروی شما در طول مسیر در هر جایی که در حرکت هستید، بازنماند. استفاده از یک تایر یا لاستیک خودرو قوی و باکیفیت به شما کمک می‌کند تا رانندگی لذت بخشی را داشته باشید. در این قسمت به معرفی 7 برند برتر در حوزه بهترین لاستیک ایرانی می‌پردازیم و با مشخصات و ویژگی‌های آن شرکت‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

لاستیک خودرو

بدیهی است که یک ماشین نمی‌تواند با چرخ‌های بدون لاستیک حرکت کند. لاستیک اتومبیل که با نام Car Tire نیز شناخته می‌شود، وسیله‌ای ساخته شده از لاستیک با جنسی محکم و سخت است که روی چرخ قرار می‌گیرد و به صورت یک کیسه هوایی، چرخ را می‌پوشاند تا بالشتکی را برای ضربه‌ها و نیز چسبندگی به سطح جاده ایجاد کند. لاستیک خودرو نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد تا شما را در جاده ایمن نگه دارد. درک نحوه کار لاستیک‌ها و نحوه مراقبت از آنها برای عملکرد خودرو و ایمنی شما بسیار مهم است. شما باید در مورد آج، فشار لاستیک، تعادل و تراز آن اطلاعات داشته باشید.

آج لاستیک به صورت زیگزاگ شیارهایی است که هنگام بررسی نزدیک و دقیق‌تر لاستیک خودرو مشاهده می‌کنید. هدف اصلی آن این است که اجازه دهد آب (یا مایعات دیگر) از تایر خارج شود و اطمینان حاصل شود که لاستیک محکم در جاده نگهداشته شده و گام برمی‌‌‌دارد. این ویژگی، کشش و کنترل را فراهم می‌کند. بدون آج و شیارها حتی در بهترین لاستیک ایرانی، شما مستعد هیدروپلانینگ هستید یعنی لاستیک ماشین شما روی یک سطح مرطوب به راحتی می‌لغزد. با گذشت زمان، آج تایر فرسوده می‌شود و کشش را کاهش می دهد. آج تایر هرگز نباید از 1/8 اینچ پایین بیاید. در این صورت، لاستیک در وضعیت خطرناکی تلقی می‌شود.

فشار باد تایرها یکی دیگر از مواردی است که باید به طور منظم به ویژه قبل از سفر طولانی بررسی شود. برخی پیشنهاد می‌کنند این کار را هر دفعه که برای تعمیرات خودرو یا گاز زدن متوقف می‌شوید انجام دهید، فقط سعی کنید این کار را هنگامی که تایرهای خودرو “سرد” هستند، انجام دهید. فشار باد تایرها بر حسب پوند بر اینچ مربع اندازه‌گیری می‌شود. اندازه‌گیری psi مخصوص لاستیک‌های شما در دفترچه راهنمای یا روی پلاکاردی نزدیک درب یا مخزن سوخت شما وجود دارد. شما می‌توانید فشار لاستیک را با برداشتن درپوش لاستیک و قرار دادن فشارسنج بررسی کنید. همه لاستیک ها، از جمله لوازم یدکی شما، باید تحت فشار یکسان نگه داشته شوند.

بالانس لاستیک و تراز تعلیق، که می‌تواند بر فرسودگی لاستیک تأثیرگذار باشد، معمولاً در ایستگاه‌های خدمات خودرو بررسی می‌شود. هر دو بخشی از فرسودگی‌های رایج در رانندگی هستند. اگر متوجه شدید که لاستیک‌های شما بیش از حد معمول نشت می‌کنند، باید آنها را در اسرع وقت تعویض کنید. محصولاتی مانند درزگیر لاستیک می توانند در کوتاه مدت کمک کنند، اما موقت هستند. آنها به طور کامل تایر را باد نمی‌کنند و با گذشت زمان از بین می‌روند. فرقی نمی‌کند بهترین لاستیک ایرانی را تهیه کرده‌اید یا …، باید این موارد را رعایت کنید. همچنین توجه کنید که یک وسیله نقلیه با عملکرد بالا، مانند یک ماشین مسابقه، با یک وسیله نقلیه مسافرتی متفاوت است. یک لاستیک اتومبیل با ترکیب نیتروژن به جای هوا پر می‌شود، بنابراین گرمای کمتری برای گسترش لاستیک‌ها نیاز دارد. هنگام خرید لاستیک اتومبیل جدید، باید تا حد ممکن با لاستیک‌های قدیمی مطابقت داشته باشد. اگر برای زمستان آماده می‌شوید، لاستیک‌های مخصوص برف با آج عمیق‌تر و یا ناودانی وجود دارد که به خودرو شما کمک می‌کند در جاده‌های لغزنده کنترل خود را حفظ کند. بررسی منظم لاستیک‌ها‌، پر نگه‌داشتن آنها و متعادل نگه‌داشتن آنها می‌تواند هزاران دلار در هزینه‌های تعمیر شما در دراز مدت صرفه جویی کند.

لاستیک خودرو

انواع لاستیک خودرو

انواع مختلفی از لاستیک‌ها با دسته‌های مختلفی وجود دارند که ممکن است شناخت آنها مشکل باشد. دانستن انواع مختلف لاستیک که به سبک رانندگی شما کمک می‌کند، یکی از مهم‌ترین موارد در داشتن یک ماشین و خودرو است. انواع مختلف لاستیک ها را بر اساس وسیله نقلیه، آب‌و‌هوا و استفاده روزمره خود، می‌توانید در موارد زیر بیابید:

  • لاستیک‌های تمام فصل: لاستیک‌های تمام فصل برای راحتی و جابجایی در بزرگراه و همچنین کشش ایمن در تمام فصل‌های سال تولید می‌شوند. اینها به طور معمول دارای الگوهای متقارن و شیارهای سطحی برای نگه‌داشتن تایر خودرو در رطوبت هستند.
  • لاستیک‌های مسافرتی: این نوع از تایرها و لاستیک‌ها، برای ارائه یک سواری راحت و کشش قابل اطمینان در تمام فصل با هندلینگ حساس‌تر ساخته شده‌اند. به این تایرهای لاستیکی، تور نیز گفته می‌شود. آنها معمولاً سرعت بیشتری نسبت به لاستیک‌های تمام فصل دارند. خودروهای اسپرت و سدان پرفورمنس از لاستیک‌های تور استفاده می‌کنند؛ زیرا این لاستیک‌ها معمولاً به مهارت بیشتری نسبت به لاستیک‌های خود نیاز دارند. هنگام خرید لاستیک باید انواع مختلف لاستیک‌ها را بشناسید و اینکه کدام مورد برای شما مناسب است. پس از تصمیم‌گیری در مورد نوع تایر برای وسیله نقلیه خود، می‌توانید براساس مهارت رانندگی، بیاموزید که کدام نوع برای شما مناسب است.
  • لاستیک‌های قدرتمند: لاستیک های قدرتمند که به لاستیک‌های پرفورمنس هم معروف هستند، معمولاً از نظر اندازه و شیارهای جانبی بزرگتر می‌باشند، به ویژه در شرایط مرطوب و خشک.
  • لاستیک‌های تابستانی: لاستیک‌های تابستانی نیز برای عملکرد در شرایط مرطوب و خشک طراحی شده‌اند ولی در نظر داشته باشید که آنها برای کشش در تمام فصل ساخته نشده‌اند. آنها برای آب و هوای گرم سازگار هستند و شرایط مرطوب یا خشک آنها را حساس می‌سازد. محدوده دما برای لاستیک‌های ایمن تابستانی بالاتر از 45 درجه فارنهایت است.
  • لاستیک‌های پیست و مسابقه‌ای: لاستیک‌های پیست در مسابقات بیضی شکل استفاده می‌شوند‌، جایی که برای فرمان و ترمز حداکثر کشش از هر چرخ مورد نیاز است. این نوع لاستیک‌ها شبیه به لاستیک‌های پرفورمنسی جاده‌ای هستند؛ زیرا برای ارائه حداکثر عملکرد طراحی شده‌اند. از این نوع لاستیک‌ها به ندرت برای رانندگی روزانه استفاده می‌شود.
  • لاستیک‌های کامیون‌ها و شاسی بلند‌: لاستیک‌های کامیون و SUV بر اساس کاربردهای مختلف خودرو طبقه بندی می‌شوند. ممکن است به یک لاستیک تهاجمی‌تر نیاز داشته باشید که بتواند در جایی که جاده به پایان می‌رسد، همچنان پایدار باشد یا ممکن است رانندگی طولانی در بزرگراه باشید‌، که این نوع لاستیک‌ها به ایجاد یک حرکت روان و طولانی مدت کمک می‌کند. این دسته از لاستیک‌ها شامل موارد روبرو می‌باشد: تایرهای بزرگراه‌ها، All-terrain، لاستیک‌های MUD-terrain، لاستیک‌های همه منظوره، لاستیک‌های دنده‌دار، کامیون‌های اسپورت.
  • لاستیک‌های خاص: این امکان وجود دارد که خود را به دنبال لاستیک‌های مخصوصی باشید که برای مناطق پر از چمن یا … استفاده کنید یا شاید بخواهید لاستیک زاپاس خود را تعویض کنید. انواع خاصی از لاستیک‌ها در این دسته قرار می‌گیرند که شامل: لاستیک یدکی موقت، لاستیک تریلرها، لاستیک ATV و همچنین لاستیک‌های باغ‌ها و چمن‌ها.
انواع لاستیک خودرو

بهترین لاستیک ایرانی

تاکنون با اهمیت لاستیک‌ها و انواع آن آشنا شدیم و به همین جهت می‌توانیم بهتر با بهترین لاستیک ایرانی آشنا شویم. در مورد بهترین لاستیک ایرانی بایستی به فاکتورهای مختلفی اشاره کرد که از جمله آنها می‌توان گفت:

  • قیمت: هزینه و قیمت همیشه یکی از سنگین‌ترین فاکتورها در خرید هرنوع وسیله به خصوص لاستیک است. با اینکه کیفیت همیشه حرف اول را می‌زند اما قیمت چیزی نیست که به راحتی بتوانید از کنار آن عبور کنید.
  • کیفیت: دوام و عمر یک لاستیک کاملا به کیفیت آن بستگی دارد. به طور مثال در لاستیک‌های خارجی، تایرهایی که از کشورهای اروپایی وارد می‌شوند، کیفیت تولید بالایی دارند ولی لاستیک‌های تایوانی و کره‌ای درجه دو هستند.

با توجه به این دو عامل، در مورد بهترین لاستیک های ایرانی می‌توان گفت:

بارز

یکی از برندهای مطرح در زمینه لاستیک سازی در ایران، برند بارز است که قبلا با عنوان مجتمع صنایع لاستیک کرمان از آن یاد می‌شد. این شرکت در ماه فروردین در سال 1373 افتتاح شده است و اکنون ظرفیت تولیدی آن در محصولاتی از جمله لاستیک خودرو، نوار، تیوب و انواع تایرها از جمله تایرهای کشاورزی، بیش از 25 هزار تن می‌باشد.

در مورد شرکت بارز همچنین باید گفت این شرکت دو سرمایه‌گذار اصلی دارد که شامل 51 درصد از سهم‌ها برای شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی می‌باشد که به واسطه شرکت نفت و گاز و پتروشیمی ثبت شده و نیز 45 درصد مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی می‌باشد. این شرکت در زمینه تولید تایر رادیال سیمی فعالیت می‌کند که عمده محصولات آن با تولید بیش از چهارمیلیون حلقه لاستیک در سال می‌باشد. دیگر محصولات شامل تیوب و فلب می‌باشد. این شرکت اکنون پس از طرح‌های توسعه‌ای خود، توانایی تولید بیش از 133 هزار تن محصولات خود را دارد. محصولات این شرکت به کشورهایی از جمله عراق، پاکستان، افغانستان، عربستان سعودی، سودان، ارمنستان و آذربایجان، ترکیه، قزاقستان، سوریه صادر می‌شود.

جالب است بدانید در سال 1393، این شرکت توانست با تولید 75 هزار و 803 تن محصول، رتبه اول تایرسازی را در بین کارخانه‌های تولیدکننده بهترین لاستیک ایرانی به خود اختصاص دهد که این 33.7 درصد از کل تولید داخلی می‌باشد. همچنین در مورد لاستیک بارز کردستان که به این شرکت نسبت داده می‌شود باید گفت این نوع لاستیک‌ها در بخش دشت دهگلان در کردستان تولید می‌شود که تحت یکی از طرح‌های توسعه گروه بارز ایران با سرمایه‌گذاری 250 میلیارد تومانی احداث شده بود. این بخش صنعتی از گروه بارز، تولید 8 میلیون حلقه لاستیک در سال را به عنوان هدف خود دارد که چنانچه به این هدف برسد، به عنوان بزرگترین طرح لاستیک در خاورمیانه شناخته خواهد شد.

از دیگر مشخصات این برند در بهترین لاستیک ایرانی می‌توان گفت:

  • نوع کارخانه و برند: تایرسازی
  • تاریخ افتتاح: سال 1993
  • دفتر مرکزی: تهران، ایران
  • مدیرعامل اجرایی: مهدی فکری
  • رئیس هیئت مدیره: امیر علی نعمت الهی
  • نوع تایرها و لاستیک‌های تولیدی: سواری، SUV یا شاسی بلند، تجاری، باری-اتوبوسی، کشاورزی، راهسازی
  • شرکت‌های تابعه: شرکت بازرگانی سیمرغ، شرکت توزیع تایر سامان بارز، کارخانجات تولید تایر در کرمان و کردستان، شرکت دوده صنعتی سیمرغ، شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک ایران، کارخانه روکش لاستیک سیرجان
  • وب‌سایت رسمی: barez.com
انواع لاستیک خودرو

 معرفی برندهای معتبر در بهترین لاستیک ایرانی

یکی از عوامل موثر و بسیار مهم در لذت بردن از رانندگی و گیرنکردن در راه‌های مختلف جاده‌ای و …، استفاده از یک لاستیک قدرتمند است که بتواند با کیفیت خود، عمر طولانی داشته باشد و در عین حال از قیمت و برند معتبری برخوردار باشد. برای تامین نیاز کشور به لاستیک، لاستیک‌ها از کشورهای خارجی مانند شرق آسیا و اروپا وارد می‌شود و نیز کارخانه‌های ایرانی وجود دارند که در این عرصه تولیدات خود را ارائه می‌کنند. در این قسمت به ادامه معرفی بهترین لاستیک ایرانی می‌پردازیم که عبارتند از:

کویر تایر

یکی دیگر از بزرگترین برندهای ایرانی در زمینه تولید تایر و لاستیک خودرو، برند کویر تایر است که در سال 1366 ثبت شده است و فعالیت خود را از سال 1377 با ساخت کارخانه خود شروع کرد. کارخانه کویر تایر به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان بهترین لاستیک ایرانی، در استان خراسان جنوبی قرار دارد که کیلومتر 11 جاده کرمان می‌باشد. این کارخانه دارای مساحتی بالغ بر 1.120 میلیون متر مربع است که زیربنای آن 15 هزار مترمربع می‌باشد.

در مورد تولیداتی که این شرکت به عنوان یکی از برندهای مطرح در ایران دارد، باید گفت:

  • تایرهای رادیال استیل بلت
  • لاستیک‌های رادیال سواری
  • انواع فلپ

که تمامی این محصولات در سایزهای مختلفی تحت نام برند “کویرتایر” ساخته و در بازار ارائه می‌شوند.

در مورد تایرها ذکر این نکته مهم است که این تجهیزات به دو دسته رادیال و بایاس تقسیم می‌شود. نوع بایاس یک مدل قدیمی و نوع رادیال جدید است. در واقع تایرهای بایاس لایه‌های لاستیکی و متقاطع دارند و زاویه‌های آنها 30 درجه است. جنس این نوع از تایرها نایلونی است. همچنین در مورد تیرهای رایدال باید گفت به گونه‌ای ساخته می‌شوند که شامل دو بخش مجزا هستند و دارای لایه‌ای از کابل‌ها کاور شده توسط پلاستیک از جنس فولاد می‌باشند. از جمله ویژگی‌های تایر بایاس و رادیال باید گفت تایر بایاس استحکام کمتری دارد و غیرقابل تعمیر می‌باشد اما نوع دیگر برعکس آن است. این تایرهای رادیال، برای سرعت و مسافت‌های طولانی موثرتر هستند زیرا گرما را در کل سطح پخش می‌کنند و عمر تایرهای بایاس کمتر از رادیال است ولی ارزان‌تر هستند.

در مورد شرکت کویر تایر باید گفت این شرکت سه سرمایه‌گذار عمده دارد که شامل مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 67.38 درصد از سهام، صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین بازنشستگی که 1.43 درصد از سهام را دارد، شرکت پاک انرژی نیکوگستر با 1.5 درصد از سهام. ظرفیت تولیدی کویر تایر در مقطع کنونی بیش از 27900 تن از انواع تایرها و لاستیک‌های خودرو است و نیز فلپ (نوار دور رینگ) که راندمان تولید آنها تا 93 درصد از ظرفیت سالیانه، تحقق یافته است.

محصولات این شرکت شامل تولید تایر و لاستیک انواع خودرو برای 28 خودروسازی مانند ایران‌خودرو، پارس خودرو، JAC، CHERY، سیف خوردو و … . نیز انواع ماشین‌ها از جمله زانتیا، دنا، تیبا 2، برلیانس H220، تیگو 5، دناپلاس، مزدا3، سمند، پژو پارس و پرشیا و … می‌باشد.

شما می‌توانید از طریق وب‌سایت این مجموعه اقدام به خرید آنلاین بهترین لاستیک ایرانی نمایید. برای این کار لازم است به این موارد توجه کنید که ابتدا در سامانه ثبت‌نام و مدارک، درخواست خرید خود را با ثبت اسکن کارت ملی و کارت خودرو ثبت کرده، وارد پروفایل خود شوید، براساس فاکتورهای مورد نظر از جمله سایز صحیح تایر، خودرو و … سفارش دهید. لازم به ذکر است که هر کدملی و پلاک خودرو، می‌تواند خرید چهارحلقه تایر در هر 6 ماه را داشته باشید که می‌توانید از طریق سامانه درخواس کنید. تایرهای سفارش داده شده از طریق پست جمهوری اسلامی ایران تنها با ارائه اصل کارت ملی امکان‌پذیر است. جهت تحویل باید آدرس دقیق خود را وارد کنید و توجه داشته باشید که خرید بهترین لاستیک ایرانی از این برند براساس اطلاعات وارد شده و با مسئولیت خود خریدار است.

به طور کلی در مورد مشخصات این برند از جمله تولیدکنندگان بهترین لاستیک ایرانی می‌توان گفت:

  • نوع شرکت و برند: تایرسازی
  • تاریخ افتتاح: 1377
  • دفتر مرکزی: بیرجند، استان خراسان جنوبی
  • نوع فعالیت: تولید انواع لاستیک‌های خودروهای سواری
  • مدیرعامل اجرایی: سید محمد حسین زینلی
  • رئیس هیئت مدیره: حسین صبوری کارخانه
  • وب‌سایت: kavirtire.ir

یزد تایر

اگر به دنبال بهترین لاستیک ایرانی هستید، یزد تایر یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای شما است. این تولیدی که به عنوان یک مجتمع صنایع لاستیک برد فعالیت می‌کند، یک شرکت ایرانی تولیدکننده لاستیک‌های اتومبیل است که برای ماشین‌های سبک، سنگین، کامیون‌ها و نیز سایر ماشین‌های چرخدار تولید می‌کند. فعالیت این شرکت از سال 1365 شروع شد که همانطور که از نام آن پیداست، مرکز تولیدی در شهر یزد می‌باشد. همچنین باید گفت این شرکت واحد‌های تولیدی خود را در این قسمت در سال 1374 پس از نصب و راه‌اندازی خطوط تولید تایر و تیوب و ماشین‌آلات آن در حد تجاری رسانده است.

این شرکت دو سهامدار عمده دارد که شامل مجتمع صنعتی آرتاویل تاری به عنوان صاحب 61.4 درصد از سهام این شرکت و نیز سازمان تامین اجتماعی ایران می‌باشد. این شرکت بیش از 1300 نفر را تحت فعالیت خود استخدام کرده است و با توجه به ظرفیت اسمی که برای آن درنظر گرفته شده است، توانایی تولید 20 هزار تن تایر سواری من جمله تایرهای ماشین‌ها، دوچرخه و موتور سیکلت را دارد. از جمله افتخارات این شرکت می‌توان به دریافت گواهینامه ISO 50001 2018، ISO 10002 2018، ISO 14001 2015، جایزه بزرگداشت روز صنعت و معدن در سال 1398، تندیس واحد شایسته تقدیر از استان یزد، تندیس برنزین جایزه ملی کیفیت ایران، تندیس مدیریت انرژی، تندیس صادرکننده ممتاز ملی در سال 1398، گواهینامه ISO 10015:99 و … اشاره نمود.

در مورد آزمون‌هایی که برروی تایرهای تولیدی در شرکت یزدتایر انجام می‌شود، بنا به گفته این شرکت 10 آزمون است که عبارتند از:

  • آزمون وزن: این آزمون در تطابق با دستورالعمل‌های تولیدی و استانداردهای کشور توسط تکنولوژی شرکت فردشتاین و IRC از ژاپن انجام می‌شود.
  • آزمون ابعادی: این آزمون شامل کنترل ویژگی‌های ابعادی در تایر است که برپایه استانداردهای ملی ایران و نیز JIS ژاپن و همچنین ETRTO اروپا انجام می‌شود.
  • آزمون بالانس استاتیکی و دینامیکی: این آزمون برای چک کردن مقدار سرب‌بری تایرها انجام می‌گردد.
  • آزمون سرعت: در بررسی تایرهای تولیدی مطابق با استانداردهای FMVSS آمریکا، JIS ژاپن و نیز ECE اروپا انجام می‌شود.
  • آزمون مقاومت: برای بررسی استحکام ساختار تایر انجام می‌شود که بایستی توانایی تحمل فشار وارد شده را مطابق با استاندارد JIS ژاپن، استانداردهای ملی ایران و نیز FMVSS آمریکا داشته باشد.

همچنین از دیگر آزمون‌های انجام شده در این شرکت برروی بهترین لاستیک ایرانی تولیدی می‌توان به آزمون مقاومت خارج شدن طوقه از رینگ، آزمون اشعه‌ی ایکس، آزمون مقاومت در برابر پنچری، آزمون جاده و نیز آزمون یکنواختی (Uniformity) اشاره نمود.

 به طور کلی در مورد مشخصات این برند از جمله تولیدکنندگان بهترین لاستیک ایرانی می‌توان گفت:

  • نوع شرکت و برند: تایرسازی
  • تاریخ افتتاح: 1985
  • دفتر مرکزی: یزد، استان یزد، ایران
  • نوع فعالیت: اولین تولید‌کننده در بخش تایرهای سری V در ایران
  • مدیرعامل اجرایی: اسکندر ستوده
  • شرکت مادر: آرتاویل تایر
  • وب‌سایت: yric.com
  • دسته‌بندی محصولات: دسته‌بندی محصولات شامل تایرهای رادیال سواری، تایرهای رادیال وانتی سبک، تایرهای سواری و وانتی بایاس، تایرهای موتورسیکلت، تایرهای دوچرخه‌ای، تایرهای اسکوتری و فرغونی
 معرفی برندهای معتبر در بهترین لاستیک ایرانی

خرید بهترین لاستیک ایرانی

تایرها نقش مهمی در جابه‌جایی خودروها دارند. یکی از مهم‌ترین مزایایی که تایرهای اروپایی نسبت به مدل‌های تولیدی در داخل ایران دارند، وزن آنها است که توانسته با داشتن وزن کمتر، محبوبیت و طرفداران بیشتری را در کشورهای مختلف به خود اختصاص دهد. البته قابل توجه شما می‌توان گفت بهترین لاستیک ایرانی با توجه به کیفیت خوبی که دارند، می‌توانند نمونه‌های هندی و چینی خود را شکست دهند. اگر تمایل به خرید بهترین لاستیک ایرانی را دارید، حتما تا پایان همراه باشید تا چندین برند دیگر را در این حوزه برای شما معرفی کنیم.

لاستیک دنا

یکی دیگر از معروف‌ترین برند‌های لاستیک، لاستیک دنا است که می‌خواهیم در این قسمت به معرفی آن بپردازیم. لاستیک دنا یکی از شرکت‌های تولیدی تایر در ایران است که در سال 1353 فعالیت خود را با همکاری شرکت بریچسون ژاپن در ایران شروع کرده است که در ابتدا با نام بریچسون تاسیس شد. این شرکت در ابتدا در سال 1355 ظرفیت تولید 20 هزار تن محصول در انواع تایر را داشته است که در گروه محصولات مختلفی از جمله تایرهای سواری، اتوبوسی، باری، تایرهای سواری رادیال، تایرهای وانتی ارائه می‌شدند. این شرکت پس از انقلاب، تحت پوشش سازمان صنایع ملی قرار گرفته و کلیه سهام آن در سال 1363 به این سازمان منتقل شد و از آن زمان نام خود را به دنا تغییر دارد.

این شرکت در سال 1371، ظرفیت تولید 350 هزار متر تسمه نقاله نخی را راه‌اندازی کرد که توانست نیاز داخلی را به خوبی پوشش دهد. همچنین در سال 1377 خط تولید رادیال سیمی با توجه به مهارت متخصصین داخلی و با تکنولوژی ایتالیایی در مارانگونی، توانست ظرفیت 1100 حلقه در روز را اضافه کند. این شرکت در زمان کنونی، ظرفیتی بیش از 35 هزار تن تولید لاستیک خودرو را دارد که رتبه اول را در زمینه تولید داخلی و تناژ تولیدی به خود اختصاص داده است.

از جمله افتخارات این شرکت می‌توان به افزایش ظرفیت تولید تایر و تیوب آن برای کشور اشاره نمود که در کنار آن توانسته است به خوبی دانش و تکنولوژی خود را به شرکت‌های صنایع لاستیک کرمان (لاستیک بارز) و نیز آرتاویل تایر منتقل کند. این کارخانه همچنین در یکی دو سال گذشته اقدام به بهینه‌سازی مصرف انرژی در تولیدات خود کرده است که نتیجه آن نصب و به کارگیری دو دستگاه کولینگ تاور با ظرفیت 1400 تن در مجموع سرمایش در ساعت می‌باشد.

دسته‌بندی محصولات این شرکت شامل:

  • تایر سنگین KMN، UTN، ULN، MTN
  • تایر کشاوری FSRD
  • تایر کشاوری FSLD

می‌باشد. از جمله مشخصات این شرکت می‌توان گفت:

  • آدرس کارخانه: استان فارس، شیراز، بلوار مدرس، روبروی درب دوم پایگاه نیروی هوایی، انتهای خیابان شهید عباس دوران، کارخانه شرکت تولیدی لاستیک دنا
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران – میدان ونک، نبش خيابان گاندی جنوبی
  • آدرس ایمیل: info@dena-tire.com
  • وب‌سایت: dena-tire.com

ایران تایر

از جمله شرکت‌های تولیدی تایر و لاستیک در ایران که تولید کنده بهترین لاستیک ایرانی می‌باشد، همچنین باید به شرکت ایران تایر اشاره نمود که اولین بار در سال 1343 تاسیس شد و در سال 1343 با عنوان جنرال تایر و رابر ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت. البته این شرکت بعد از انقلاب به بنیاد مستضعفان تحویل داده شد. این شرکت از جمله تولید‌کنندگان تایرها و لاستیک‌های سبک و سنگین است که تولید سالانه آن در حدود 29 میلیون کیلو از انواع محصولات تایر و تیوب می‌باشد.

از جمله محصولات ایران تایر می‌توان گفت:

  • تایر سواری
  • ایرلودروگریدر
  • تایر وانت
  • تایر اتوبوس
  • تایر باری
  • انواع تیوب همگانی

شایان ذکر است که این شرکت در سال 2020 تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته است؛ زیرا تحت نظر مجموعه بنیاد مستضعفین مرتبط با جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. این شرکت توانسته‌ است اما با دانش بومی و مهندسان ایرانی و با کمک بهترین تکنولوژی‌ها در این صنعت که از کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و اسلواکی وارد کرده است، کیفیت و عملکرد تایرهای تولیدی خود را افزایش دهد. با توسعه کارخانه این شرکت ظرفیت خود را از 4 هزار تن تولید لاستیک داخلی، به بیش از 26 هزار تن در مقطع کنونی افزایش داده است. این شرکت اکنون بهترین لاستیک ایرانی را در بازار با 6 درصد از سهم بازار داخلی به خود اختصاص داده است. با توجه به این ظرفیت و افزایش حجم، می‌توان ایران تایر را یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌های داخلی در ایران دانست.

همچنین لازم به ذکر است که این شرکت تولید کننده تایرها با قیمت‌های دولتی است. یکی از نمایندگان فروش این شرکت به صورت اینترنتی، هایپرتایر است. شما می‌توانید برای تهیه تایرهای مورد نیاز خود از این شرکت، علاوه بر مراجعه به دفاتر و نمایندگی‌های ایران تایر در سراسر کشور، از طریق فروشگاه‌های آنلاین نیز اقدام کنید. در مورد سایزهای مهمی که توسط این برند ارائه می‌شود می‌توان گفت: سایز ۱۶۵/۶۵R۱۳ ، ۱۷۵/۶۰R۱۳ ، ۱۸۵/۶۵R۱۴ ، ۲۰۵/۶۰R۱۴ ، ۱۸۵/۶۵R۱۵ ، ۲۰۵/۵۵R۱۶ ، ۱۷۵/۷۰R۱۳ ، ۱۸۵/۶۰R۱۴ ، ۱۹۵/۶۵R۱۵ و … .

از جمله مشخصات این شرکت به عنوان یکی از تولیدکنندگان بهترین لاستیک ایرانی می‌توان گفت:

  • کشور مبدا: ایران
  • تاریخ تاسیس شرکت: 1344
  • دفتر مرکزی: کیلومتر 5 جاده مخصوص کرج، روبروی صنایع هواپیمایی قدس، شرکت تولیدی ایران تایر
  • نوع محصولات: تولید کننده انواع لاستیک‌ها و تایرهای سواری، وانتی، باری – اتوبوسی، کشاورزی و راه‌سازی
  • پست الکترونیکی: info@irantireco.com
  • وب سایت: http://www.irantireco.com
خرید بهترین لاستیک ایرانی

دیگر شرکت‌های معتبر خرید لاستیک‌ های با کیفیت ایرانی

در انتها همچنین از دیگر مواردی که می‌توان برای بهترین لاستیک ایرانی نام برد باید گفت:

  • پیروزی تایر: یکی از شرکت‌های دیگر در تولید لاستیک در داخل ایران، شرکت پیروزی تایر می‌باشد که همچنین با نام شرکت لاستیک پارس نیز شناخته می‌شود. این شرکت اولین بار در سال 1354 تاسیس شد و در شهرک صنعتی کاوه قرار دارد. این شرکت در ابتدا با همکاری و مشارکت یک شرکت ایتالیایی به نام بیرلی و نیز بانک توسعه صنعتی به کار گرفته شده است و اکنون به صورت سهامی عام فعالیت می‌کند. از جمله محصولات شرکت پیروزی تایر می‌توان به لاستیک‌ها در مدل‌های LU 78، TR 20، PT 10، SH 90، RIB 55، SR 76، LT 94 و نیز CP10 و PT 50 اشاره نمود که هر کدام از این مدل‌ها در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید شده‌اند. این شرکت اکنون (از سال 1397 به بعد) به بخش خصوصی واگذار شده است که تحت مالکیت خانم فرزادنیا است.
  • گلدستون تایر: یکی دیگر از مدل‌های بهترین لاستیک ایرانی، تولید شرکت گلدستون تایر است که با نام تجاری لاستیک گلدستون فعالیت می‌کند. این شرکت دارای محصولاتی در حوزه انواع تایر رادیال، سواری، وانتی، کامیون، کامیونت، اتوبوسی و … می‌باشد. همچنین در بخش تایر کشاورزی و نوار فلپ نیز این شرکت تولیدات خود را دارد. بیشتر از 90 درصد از این شرکت به بخش خصوصی اختصاص دارد و اکنون پس از سال 2009 به بعد، ظرفیت آن از 5000 تن به بیش از 25000 تن رسیده است. این شرکت بیش از 1400 نفر کارکن در شرکت خود دارد که در آینده با تکمیل فاز دوم بیشتر می‌شود.

در نهایت با توجه به نظرسنجی که از سوی کاربران گرفته شده است، بایستی گفت بهترین لاستیک ایرانی از شرکت‌های تایر بارز، کویر تایر، یزد تایر، ایران تایر و لاستیک دنا می‌باشد که به ترتیب براساس نظر مردم لیست شده است. همچنین به صورت جداگانه می‌توان گفت بهترین لاستیک برای سمند، لاستیک بارز، بهترین لاستیک برای 206، لاستیک بارز، ایران تایر، یزد تایر، کویر تایر و گلدستون، بهترین لاستیک برای 405، تایر بارز، یزد تایر و کویر تایر می‌باشد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا