ترفند

آموزش تصویری ساخت اپل آیدی جدید قدم به قدم

آموزش مرحله به مرحله ساخت اپل آیدی رایگان و جدید

اگر شما از کاربران وسایل و تجهیزات شرکت اپل هستید، لازم است به یک اکانت اپل آیدی مجهز باشید تا بتوانید از تمام خدماتی که این شرکت ارائه می‌کند، در تلفن همراه آیفون، آی‌پد، مک بوک و … استفاده نمایید. در این مقاله برای آموزش ساخت اپل آیدی تا انتها همراه ما باشید تا به بررسی کامل این موضوع، پیش‌نیازها و روش‌های ساخت اپل آیدی از صفر تا صد بپردازیم.

نحوه ساخت اپل آیدی

هنگام استفاده از گوشی‌های آیفون، آیپد‌ها و یا سرویس‌های اپل، شما به عنوان کاربر این شرکت به یک «Apple ID» نیاز دارد تا سرویس‌ها و بالاخص همه امکانات کار کنند. Apple ID اساساً حساب اپل شما است که برای همه چیز از ورود به iCloud گرفته تا خرید و دریافت پشتیبانی و ردیابی دستگاه‌ها و موارد گم شده باDevice  Find My استفاده می‌شود.

یک Apple ID هویت شما را احراز هویت می‌کند و هر زمان که وارد دستگاه اپل می‌شوید برای همگام‌سازی همه چیز لازم است. ساخت اپل آیدی کاملا رایگان است. در ادامه با ما باشید تا به آموزش ساخت اپل آیدی به صورت کامل بپردازیم.

چگونه اپل آیدی درست كنیم؟

ساختن اپل آیدی نیازمند دو ابزار مهم است، ایمیل معتبر و نیز شماره موبایل که بایستی معتبر باشند. توجه داشته باشید که ساخت اپل آیدی نیازمند یک شماره تلفن معتبر است، چراکه روند احراز هویت در طول ساخت اپل آیدی به این شماره تلفن وابسته است. اما متاسفانه باید درنظر داشته باشید که بنابر تحریم‌های اپل، شماره تلفن ایران برای ساخت اپل آیدی کاربردی ندارد ولی با این حال می‌توانید از روش‌های دیگری برای ساخت اپل آیدی استفاده کنید.

برای رفع مشکل شماره تلفن، شما 3 راهکار می‌توانید داشته باشید:

  • بهترین راهکار در این آموزش ساخت اپل آیدی برای رفع مشکل شماره تلفن، آن است که از یک شماره تلفن فردی که از آشنایان شما است، در خارج از کشور استفاده کنید تا برای ساخت اپل آیدی از آن به عنوان شماره تلفن و روش احراز هویت استفاده شود.
  • روش دومی که می‌تواند کاربرد داشته باشد، آن است که با صرف یک هزینه، از یک شماره تلفن مجازی استفاده کنید و آن را برای خود داشته باشید.
  • روش دیگر که غیراصولی است، استفاده از سرویس‌های دریافت پیامک است.

دو مورد پایین مشکل خاص یا بهتر است بگوییم پیچیدگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه آموزش ساخت اپل آیدی با ما همراه باشید تا به بررسی راهکار ساخت اپل آیدی بپردازیم.

ساده ترین روش ساخت اپل آیدی

یکی از ساده‌ترین روش‌های ساخت اپل آیدی آن است که اقدام به خرید “کارت اپل آیدی” نمایید. این نوع کارت‌ها به اصطلاح، دارای حساب‌های کاربری از پیش ساخته شده هستند که تمامی اطلاعات روی آن ثبت شده است و دیگر نیازی به دنبال کردن آموزش ساخت اپل آیدی ندارید و می‌توانید از مشخصاتی که در کارت‌ها ثبت شده است، برای این حساب خود استفاده نمایید.

استفاده از اپل آیدی‌ها به شما کمک می‌کند تا نیاز شما به داشتن حساب اپل آیدی برطرف شود. استفاده از اپل آیدی برای استفاده از محصولات نرم‌افزاری اپل مانند اپ استور iOS، مک اپ استور، آیتیونز، آیکلاود، iCloud و … و نیز محصولات سخت‌افزاری مانند آیفون، اپل واچ، آیپد، کامپیوترهای مک بوک، مک مینی و … کاربرد دارد. مثلا برای خرید گیفت کارت در خرید‌های درون برنامه‌ای، اولین پیش نیاز شما، داشتن اپل آیدی است.

در آموزش ساخت اپل آیدی که در ادامه بیان می‌شود، روش دیگری نیز برای ساخت اپل آیدی بیان می‌کنیم. البته چند نکته مهم نیز در استفاده از کارت اپل آیدی وجود دارد که عبارتند از:

  • نباید تاریخ تولد و نیز سوال امنیتی که تعیین کردید را فراموش نمایید.
  • ایمیل و رمز عبور شما همان اطلاعاتی که است به عنوان اپل ایدی و رمز روی کارت درج شده است.
  • شما بعد از خرید کارت اپل آیدی، مواردی از جمله اپل آیدی، رمز عبور – تاریخ تولد شما به تقویم میلادی – و نیز سه سوال امنیتی با پاسخ‌هایی که برای آن درج شده است را دریافت می‌کنید.

اما از معایب این روش که به عنوان ساده‌ترین روش ساخت اپل آیدی شناخته می‌شود، بایستی به عدم داشتن امنیت، هزینه بر بودن خرید کارت اپل آیدی و نیز تغییر رمز در آینده (که برای برخی اتفاق افتاده است) که می‌تواند این موارد دردسر ساز باشد.

آموزش ساخت apple id
چگونگی ساخت اپل آیدی

اپل ایدی را چگونه وارد کنیم؟

برای وارد کردن اپل آیدی می‌توانید از دو مسیر بروید. مسیر اول آن است که در هنگامی که اولین بار گوشی آیفون خود را راه‌اندازی می‌کنید، اقدام به وارد کردن اطلاعات اپل آیدی خود نمایید. در این حالت، شما می‌توانید پس از عبور از قسمت نصب اولیه، از امکانات مختلف گوشی خود از جمله آی‌مسج، آیتیونز، فیس تایمز، Find My Phone، گیم سنتر و … استفاده نمایید.

اما اگر در این مرحله از آموزش ساخت اپل آیدی، اطلاعات اپل آیدی خود را وارد نکردید، نگران نباشید. شما می‌توانید مسیر زیر را در آموزش ساخت اپل آیدی برای ورود به اکانت اپل آیدی خود استفاده نمایید.

  • ابتدا وضعیت سیستم عامل iOS خود را بررسی کنید. در این حالت می‌توانید از قسمت Setting à General à About à Version، نسخه سیستم عامل خود را مشاهده و آن را آپدیت کنید.
  • پس از این کار، شما بایستی برای وارد کردن اپل ایدی خود، از مسیر Setting à Sign in to your iPhone وارد این بخش شده و اطلاعات اپل آیدی و نیز رمز عبور خود را وارید کنید تا بتوانید وارد اکانت خود شوید.

اما آموزش ساخت اپل آیدی و وارد شدن به آن در این قسمت تمام نمی‌شود:

  • به محض ورود، پیامی مشاهده می‌کنید که عنوان آن “Apple ID Security” می‌باشد. در این حالت گزینه Continue را نزنید. اگر این گزینه را بزنید، بایستی یک شماره تلفن وارد کنید و همانطور که در قسمت قبل آموزش ساخت اپل آیدی بیان کردیم، شما نمی‌توانید شماره تلفن ایران را وارد نمایید.
  • به جای این کار، روی گزینه “Other Option” کلیک کرده و گزینه Don’t upgrade را انتخاب کنید. حال گزینه Terms & Condition را تایید کنید.

همانطور که در ابتدای آموزش ساخت اپل آیدی و وارد کردن آن گفتیم، گام اول آن است که سیستم عامل iOS خود را ارتقا دهید. این مورد به این خاطر است که اگر نسخه سیستم عامل قدیمی‌تر از 10.2 باشد، بایستی به صورت جداگانه، تک به تک سرویس‌های اپل را فعال نمایید. بنابراین در این حالت از راهکارهای زیر برای وارد کردن اپل آیدی خود استفاده نمایید:

  • iTunes & App Store: برای فعال کردن این قسمت، به تنظیمات مراجعه کرده و روی گزینه iTunes & App Store کلیک کنید. حال بایستی مشخصات اپل آیدی و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • iCloud: در این حالت به قسمت تنظیمات و گزینه iCloud مراجعه نموده و اطلاعات اپل آیدی خود را وارد کنید.
  • FaceTime: یکی دیگر از سرویس‌های اپل است که برای وارد کردن اپل آیدی به داخل آن، ابتدا به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و روی گزینه FaceTime و گزینه Use your Apple ID For FaceTime کلیک کنید تا بتوانید اپل آیدی و رمز عبور آن را بزنید.
  • iMessage: برای فعال کردن این قسمت با اپل آیدی، کافیست وارد تنظیمات شده و روی گزینه Messages کلیک کنید تا اقدام به وارد کردن این بخش نمایید.

هر چند پیشنهاد می‌شود تا از یک اپل آیدی استفاده نمایید، اما می‌توانید از Apple ID های متفاوت نیز استفاده کنید که برای این کار:

  • در حالتی که سیستم عامل آی‌او‌اس شما 10.3 و بالاتر است، می‌توانید در قسمت تنظیمات، بر روی گزینه Sign in to your iPhone کلیک کرده و آن اکانت از اپل آیدی که قصد دارید برای آی‌کلود استفاده نمایید را در این قسمت وارد کنید. حال به تنظیمات رفته و بر روی گزینه iTunes & App Store کلیک کنید. در این حالت اگر می‌خواهید اپل ایدی این قسمت را به اکانت دیگری تغییر دهید، روی گزینه اپل آیدی آبی رنگ کلیک کرده و خارج شوید و اپل آیدی دیگری را وارد نمایید.
  • در سیستم عامل 10.2 و به پایین که هر قسمت جداگانه وارد می‌شود، می‌توانید جداگانه هر اپل آیدی متفاوت را وارد نمایید.

وارد کردن اپل آیدی

چگونه از اپل ایدی استفاده كنیم؟

فعال سازی و وارد کردن اپل آیدی می‌تواند توانایی‌ها و سرویس‌های زیادی را برای شما در اپل بازگشایی کند. از به عنوان مثال در مورد چگونگی استفاده از اپل آیدی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • iCloud: پس از فعال‌سازی اپل ایدی، ‌شما می‌توانید از یک ظرفیت 5 گیگابایتی استفاده کنید که به صورت رایگان برای شما داده شده و محلی را برای ذخیره انواع فایل‌ها از جمله عکس‌ها، فیلم‌ها، بکاپ شماره‌های تلفن و … ارائه می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این سرویس، امکان اشتراک گذاری داده‌های ذخیره شده در آن بین دستگاه‌های مختلف اپل است که به اکانت شما متصل هستند.
  • اپ استور: قابلیت دیگر فعال کردن اپل ایدی، استفاده از اپ استور است که به شما امکان نصب بسیاری از نرم‌افزارها و بازی‌های این سیستم عامل را ارائه می‌کند. اپ استور میزبان بسیاری از اپلیکیشن‌های سیستم عامل iOS که می‌تواند روی آیفون و آی‌پد، آی‌پاد تاچ، اپل واچ، اپل تی‌وی نصب شود. طبق آخرین آمارها، اپ استور در سال 2021، بیش از 1.8 میلیون برنامه دارد.
  • iTunes: شما همچنین می‌توانید برای فعال‌سازی آیتونز از اپل ایدی استفاده کنید که در قسمت بالا در آموزش ساخت اپل آیدی به آن اشاره کردیم. آی‌تیونز را می‌توان یک کتابخانه صوتی برای کاربران سیستم عامل iOS دانست که توسط خود اپل ساخته شده است و کاربران قادر خواهند بود از طریق آن به دانلود موسیقی، موزیک ویدیو، کتاب‌ها، پادکست‌های صوتی، ویدیو‌ها و … دسترسی داشته باشند.
  • iMessage: سرویسی برای پیام‌رسانی فوری است که امکان تعامل با کاربران دیگر این سیستم عامل از طریق SMS, MMS را ارائه می‌کند و می‌توانید از طریق آن به ارسال عکس و فیلم نیز اقدام کنید.
  • FaceTime: پس از اینکه آموزش ساخت اپل آیدی را گذراندید و نسبت به فعال‌سازی برنامه FaceTime اقدام کردید، شما می‌توانید از این برنامه برای برقرار کردن تماس‌های ویدیویی خاص کاربران اپل استفاده کنید.
نحوه استفاده از اپل آیدی
چگونگی استفاده از apple id

ساخت اپل آیدی از طریق سایت

یکی از روش‌های ساخت اپل آیدی آن است که از طریق سایت اقدام به ساخت و دریافت کد اپل آیدی نمایید. در این حالت نیازی به استفاده از آیتونز نبوده و لازم است تنها آموزش ساخت اپل آیدی از طریق وب‌سایت را از مسیر زیر دنبال کنید:

  • ابتدا لازم است تا وارد سایت apple.com شده و زمانی که وارد سایت شدید، گزینه “Create Your Apple ID” را وارد نمایید.
  • حال با زدن این گزینه، وارد یک صفحه می‌شوید که یک فرم در روبروی شما قرار می‌گیرد. ابتدا اقدام به پر کردن فرم نموده و مشخصات خود از جمله نام و نام خانوادگی، کشور، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، پسورد، شماره تماس (متاسفانه نام ایران در لیست شماره تماس‌ها نیست) را وارد کنید و تیک‌های زیر آ آن را بزنید.
  • برای پر کردن این فرم، کشور را روی حالت آمریکا قرار داده و تاریخ تولد را به میلادی وارد کنید. همانطور که گفتیم، این قسمت برای آموزش ساخت اپل آیدی نیاز به شماره تلفن دارید که از طریق سه روشی که در قسمت قبل بیان شد، باید آن را فراهم کنید.
  • زمانی که فرم را ارسال کردید، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که شامل دو کد 6 رقمی است. لازم است کدهای مربوط به ایمیل و شماره تلفن را در باکسی که به شما نمایش می‌دهد، وارد کنید.

قسمت اولیه آموزش ساخت اپل آیدی در اینجا به پایان می‌رسد اما از آنجایی که با در هنگام ورود به آیتونز یا موارد دیگر از اپل وارد می‌شوید، با صفحه‌ای روبرو می‌شوید که مشخصات اکانت شما را نشان می‌دهد، حتما موارد زیر را اعمال کنید:

  • صفحه‌ای مشاهده می‌کنید که اطلاعات اپل آیدی شما را نمایش می‌دهد. در قسمتی که با عنوان Payment & Shipping قرار دارد، بایستی گزینه Edit را انتخاب کرده و آن را روی حالت United State انتخاب کنید. همچنین وضعیت آن را روی حالت None بگذارید (یعنی قسمت Payment Method).
  • حال با توجه به آدرس و کشوری که وارد‌ کرده‌اید، لازم است آدرسی را برای اکانت تعیین کنید. نیازی به واقعی بودن آن آدرس نیست و می‌توانید یک آدرس جعلی از طریق سایت fakeaddressgenerator برای خود درست کرده و آن را در این فرم در آموزش ساخت اپل آیدی وارد کنید.
  • حال گزینه Copy Billing Address را زده و در باکس‌های Shipping Address نیز این اطلاعات کپی گردد. حال گزینه ذخیره یا save را انتخاب کنید و گزینه Payment & Shipping را بزنید تا اطلاعات ذخیره گردد.

به همین راحتی توانستید از طریق آموزش ساخت اپل آیدی در سایت جوان ایرانی، حساب اپل آیدی خود را ساخته و از آن می‌توانید در دستگاه‌های مختلف استفاده نمایید.

ساخت اپل آیدی با سایت
ساخت اپل آیدی در سایت اپل

ساخت اپل آیدی با شماره ایران

متاسفانه همانطور که در قسمت‌های قبل نیز اشاره کردیم، از آنجایی که شرکت اپل از تحریم‌های آمریکا به صورت کامل پیروی می‌کند، ایران در لیست کشورهایی قرار نگرفته است که بتوانید با شماره تلفن آن برای اپل آیدی ثبت نام کنید. از این رو لازم است برای ساخت اپل آیدی با شماره ایران، از یک شماره تلفن خارجی حتی شماره تلفن کشورهای همسایه مانند افغانستان، ترکیه، عراق و … نیز می‌توانید استفاده کنید.

راه‌های دیگر ساخت اپل آیدی با شماره ایران آن است که از یک شماره مجازی و یا شماره یک آشنا یا فرد ایرانی در کشورهای خارجی استفاده کنید که بتوانید به کمک آن قسمت تکمیل پروفایل و تایید شماره تلفن خود را انجام دهید.

اپل آیدی و شماره موبایل ایران
ساخت اپل آیدی و شماره موبایل ایران

آموزش ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن

مشکل بسیاری از ما ایرانیان آن است که نمی‌توانیم فیلد شماره تلفن را پر کنیم؛ زیرا شماره تلفن ایران در آن قابل قبول نیست. پس باید کاری کنیم تا این مشکل دور زده شود. برای این کار شما می‌توانید از آموزش ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن که در ادامه بیان می‌کنیم، استفاده کنید:

  • در آموزش ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن، ما از آی‌تیونز نسخه قدیم استفاده می‌کنیم. در کنار این مورد، برای آدرس هم از سایت‌های فیک کمک می‌گیریم اما آدرس ایمیل لازم است یک آدرس ایمیل واقعی و در دسترس باشد. در هنگام بالا آمدن آیفون هم کافیست یکبار گزینه “بعدا” را بزنید تا پس از ساخت اپل آیدی بتوانید آن را از طریق Setting در گوشی خود ثبت نمایید.
  • اولین گام آن است V P N را فعال کرده و به سایت آی‌تیونز بروید. پیشنهاد می‌کنیم سرور را روی کشور آمریکا تنظیم کنید.
  • برنامه iTunes را باز کنید و با انتخاب گزینه Account، گزینه ورود را کلیک کنید.
  • در این قسمت دنبال گزینه‌ای با عنوان “Create new Apple ID” بروید و در این حالت می‌توانید به صفحه ثبت نام بروید. ثبت اول را رد کنید.
  • در ادامه آموزش ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن، ایمیل و رمز عبور خود را در صفحه بعدی وارد کنید. کشور را انتخاب کرده و تیک را بزنید و ادامه ماجرا.
  • حال بایستی اطلاعات شخصی و سه سوال امنیتی را در این قسمت وارد کنید. به این پرسش‌های امنیتی حتما دقت کنید. در انتها نیز تیکی وجود دارد که می‌توانید آن را فعال یا غیرفعال کنید.
  • حال در قسمت بعدی، که بایستی دقت کنید، ابتدا گزینه پرداخت را روی حالت None انتخاب کنید. آدرس و شماره تلفن را با فیک پر کنید. از سایت Fake Address Generator استفاده کنید. حال آدرس‌ها را وارد کنید. ادامه ماجرا را دنبال کنید.
  • حال ایمیل خود را چک کرده تا کد تایید را بیابید و آن را در صفحه وارد کنید.
  • حال شما با مشاهده صفحه پایانی، کافیست گزینه Continue را بزنید. تبریک می‌گوییم. حساب آی‌تونز شما با آموزش ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن از مجله جوان ایرانی ساخته شد.

ساخت اپل آیدی بدون نیاز به شماره تلفن

آموزش ساخت اپل آیدی با شماره تلفن

برای ساخت اپل آیدی با کمک شماره تلفن، در صورتی که شماره تلفنی غیر از ایران یعنی یک شماره تلفن مجازی یا یک شماره تلفن از یک کشور خارجی را دارید، می‌توانید همانند روش آموزش ساخت اپل آیدی که در قسمت قبل بیان کردیم، از آن شماره تلفن استفاده کرده و فیلد شماره تلفن را پر کنید.

تمام مراحل آموزش ساخت اپل آیدی با شماره تلفن همانند روشی است که در قسمت آموزش ساخت اپل آیدی در سایت بیان شد.

آموزش ساخت اپل آیدی با گوشی

اگر دسترسی به یک کامپیوتر یا لپ تاپ ندارید، مشکلی نیست. شما فقط یک ابزار برای تایپ سریع‌تر را از دست داده‌اید ولی می‌توانید آموزش ساخت اپل آیدی را با یک گوشی تلفن چه اندرویدی و یا چه با سیستم عامل iOS به راحتی انجام دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ساخت اپل آیدی با گوشی اندروید

برای ساخت اپل آیدی با گوشی اندروید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا بایستی اپلیکیشن اپل موزیک را برای گوشی خود دانلود نمایید.
  • حال ip خود را با vpn تغییر داده و وارد برنامه شوید. با قوانین اپل موافقت کنید و از بالا سمت راست، روی گزینه Setting کلیک کنید.
  • حال روی گزینه sign کلیک کرده و گزینه “Creat An Apple ID” را انتخاب نمایید.
  • حال بایستی مراحل آموزش ساخت اپل آیدی را برای ساخت اپل آیدی با وارد کردن ایمیل، پسورد، کشور (آمریکا بزنید)، ادامه دهید.
  • اطلاعات خود را در صفحه بعدی وارد کنید.
  • روش Payment Method را روی حالت None بگذارید. آدرسی را آمریکا وارد کنید.
  • ایمیل خود را در مرحله بعدی تایید کنید.

ساخت اپل آیدی با گوشی آیفون

برای ساخت اپل آیدی با گوشی آیفون هم دقیقا می‌توانید از مراحل و آموزش ساخت اپل آیدی با گوشی اندرویدی استفاده کنید و یا با مراجعه به وب‌سایت appleid.apple.com اقدام به ساخت اکانت اپل آیدی خود با گوشی آیفون نمایید.

آموزش ساخت اپل آیدی با کامپیوتر

برای آموزش ساخت اپل آیدی با کامپیوتر، می‌توانید از روش iTunes استفاده کنید که راهی هرچند طولانی اما رایگان و کاربردی است.

  • ابتدا برنامه‌ی iTunes را برای کامیپوتر خود نصب کنید. فرقی نمی‌کند سیستم عامل شما ویندوز یا مک باشد. این برنامه را برای پیش برد آموزش ساخت اپل آیدی با کامپیوتر باید نصب کنید.
  • با شرایط آن موافقت کرده و گزینه Sign in to iTunes کلیک کنید.
  • حال زمانی که پیام ورود را مشاهده کردید، روی گزینه “Create New Apple ID” کلیک نمایید.
  • بر روی گزینه Continue کلیک کنید و اطلاعات خود را از جمله ایمیل، رمز عبور، کشور (آمریکا بگذارید ترجیحا) و تایید شرایط را تکمیل کنید.
  • حال مشخصات خود را نیز وارد کنید. در ادامه سه سوال امنیتی از شما پرسیده می‌شود که بایستی برای حفظ اکانت خود حتما آن ها را در جایی ذخیره کنید. گزینه ادامه را بزنید.
  • حال گزینه Payment Method را روی حالت None گذاشته و ادامه بزنید.
  • از سایت‌های فیک که معرفی کردیم برای ایجاد آدرس فیک آمریکا استفاده کنید و فیلد های مربوطه آن را پر کنید.
  • حال کدی به ایمیل شما ارسال می‌شود که باید آن را در باکس مربوطه وارد کنید. گزینه ادامه بزنید.
  • اپل آیدی شما ایجاد شد و گزینه Continue را بزنید.
ساخت اپل آیدی با مک
ساخت اپل آیدی با مک و ویندوز

آموزش ساخت اپل آیدی رایگان

برای آموزش ساخت اپل آیدی رایگان شما می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید که تاکنون شیوه‌های انجام آن را به شما توضیح دادیم:

  • از خود سایت اپل برای ساخت اپل آیدی رایگان استفاده کنید.
  • از گوشی موبایل خود برای ساخت اپل آیدی رایگان از طریق اپل موزیک اقدام کنید.
  • از طریق لپ‌تاپ یا تلفن خود از طریق iTunes برای آموزش ساخت اپل آیدی رایگان استفاده کنید.
اپل آیدی رایگان
ساخت اپل آیدی Free

آموزش ساخت اپل آیدی با ایتونز

برای آموزش ساخت اپل آیدی با ایتونز یا آی‌تیونز می‌توانید از دو روشی که در قسمت بالا به شما معرفی کردیم یعنی محتوای تیتر:

  • آموزش ساخت اپل آیدی با کامپیوتر و
  • آموزش ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن

استفاده کنید. همانطور که گفتیم، استفاده از آی‌تیونز یکی از مزایای بزرگی است که به کاربران ایرانی اجازه می‌دهد بدون نیاز به شماره تلفن و فقط از طریق ایمیل و به صورت کاملا رایگان، اقدام به ساخت اپل آیدی نمایند و خود را درگیر شماره تلفن و پرداخت هزینه‌های اضافی نکنند.

ساخت اپل آیدی با iTunes
ساخت اپل آیدی با آی تیونز

آموزش ساخت اپل آیدی جدید

برای ساخت اپل آیدی جدید، می‌توایند از روش‌هایی که گفتیم یعنی استفاده از آی‌تیونز، استفاده از نرم‌افزار موزیک اپل و سایت آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای ساخت اپل آیدی جدید، لازم است از یک ایمیل معتبر جدید استفاده کنید تا اپل آیدی جدیدی که ساخته‌اید با آن ایمیل ثبت شود.

بعد از ساخت ایمیل نو و یا یک ایمیل دیگر، می‌توانید با مراجعه به سایت اپل و یا از طریق آی‌تیونز و یا اپل موزیک، آموزش ساخت اپل آیدی را که در تیترهای قبلی توضیح دادیم، به کار گرفته و اپل آیدی جدیدی را برای خود بسازید.

ساخت اپل آی دی نو
ساخت اپل آیدی new

طریقه عوض كردن پسورد اپل آیدی

ممکن است به دلایل مختلفی، بخواهید برای عوض کردن پسورد اپل آیدی اقدام کنید. همانطور که می‌دانید، پسورد اپل آی‌دی شامل 8 کاراکتر است که بایستی ترکیبی از اعداد، یک حرف بزرگ و کوچک به زبان انگلیسی باشد. برای عوض کردن پسور اپل آیدی، کافیست آموزش زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا لازم است تا به آدرس apple.com مراجعه کرده و به اکانت اپل خود وارد شوید.
  • حال بایستی در قسمت امنیت یا Security بر روی گزینه Change Password کلیک کنید.
  • حال بایستی رمز کنونی خود را زده و رمز جدید را در ادامه در باکس‌های بعدی وارد کنید.
  • حال کافیست روی گزینه Change Password کلیک کنید تا این تغییر اعمال شود.

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده باشید، لازم است تا اقدام به ریست کردن رمز عبور اپل آیدی خود نمایید. برای این کار از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

  • ابتدا لازم است تا به آدرس apple.com مراجعه کرده و از قسمت زیر، روی گزینه Forgot My Apple ID or Password کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده، با وارد کردن مشخصات خود، روی گزینه Reset Password کلیک کرده و گزینه Continue را انتخاب کنید.
  • حال در صفحه بعدی، روش ریست کردن را انتخاب کنید. ریست کردن پسورد اپل آی‌دی می‌تواند از 4 طریق انجام شود.
  • در روش اول، با استفاده از سوال‌های امنیتی که گفتیم آنها را ذخیره نگه دارید، عملیات ریست کردن پسورد انجام می‌شود.
  • در روش دوم، با استفاده از ایمیل، می‌توانید لینکی را برای ریست کردن پسورد اپل آیدی خود دریافت کنید.
  • در روش سوم، با تایید هویت دو مرحله‌ای می‌توانید اقدام به ریست پسورد اپل آیدی نمایید. برای این کار روی وارد سایت https://iforgot.apple.com شده و شماره تماس قابل اعتمادی را وارد نموده و گزینه Reset from another device را انتخاب نمایید. سپس گزینه Continue را انتخاب کرده و گزینه allow را روی دستگاه خود انتخاب کنید. به قسمت تنظیمات گوشی رفته و در گزینه iCloud گزینه اکانت خود را انتخاب کرده و در بخش Password & Security، روی گزینه Change Password کلیک کنید و رمز عبور جدیدی را وارد نمایید.
  • همچنین راهکار دیگر برای ریست کردن پسورد در این آموزش ساخت اپل آیدی آن است که از تصدیق دو مرحله‌ای استفاده کنید.
عوض کردن رمز اپل آی دی
ریست رمز اپل آی دی

 

آموزش کلاب هاوس را از صفر تا صد با جزئیات در این قسمت مطالعه کنید.

هزینه ساخت اپل آیدی

هزینه ساخت اپل آیدی در صورتی که طبق آموزش ساخت اپل آیدی جوان ایرانی پیش بیایید، کاملا رایگان است. نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید چراکه با روش‌هایی که بیان شد و از آنجایی که سایت اپل هزینه‌ای برای ساخت حساب اپل آیدی در نظر نگرفته است، شما می‌توانید حسابتان را رایگان بسازید.

اما همانطور که در ابتدا گفتیم، برخی از فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی وجود دارند که حساب اپل آیدی را به صورت آماده با ایمیل و شماره تلفن و رمز ثبت شده به شما می‌فروشند که این مورد هزینه دارد. همچنین اگر بخواهید از یک شماره تلفن مجازی استفاده کنید، ممکن است نیاز به صرف هزینه داشته باشید و یا اگر بخواهید به سفری بروید، نزدیک‌ترین کشور بدون ویزا یعنی ترکیه را انتخاب کرده و با صرف هزینه سفر و خرید سیم‌کارت، در آن کشور می‌توانید اپل آیدی خود را فعال کنید که این مورد هرچند به از نظر هزینه به صرفه نیست اما می‌تواند موجب شود تا ایمیل و شماره تلفنی که با آن حساب اپل آیدی ساخته‌اید، به نام خود شما و کاملا در اختیار شما باشد.

قیمت ساخت اپل آیدی
قیمت و هزینه اپل آیدی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا