ترفندتکنولوژی

۷ روش درآمد دلاری آنلاین و جذاب (ایده های آن)

۷ ایده جذاب روش های کسب درآمد دلاری در ایران

روش درآمد دلاری چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم به معرفی 7 روش درآمدزایی دلاری آنلاین بپردازیم که می‌توانید غالب آنها را با تکیه بر دانش و مهارتی که دارید، شروع کنید. در این مقاله سعی می‌کنیم نکاتی را برای هر روش بیان کنیم که می‌تواند ایده‌های خوبی را برای شما ایجاد کند.

درآمد دلاری چیست؟

سال‌هاست نوسانات ارزی، برنامه‌ها و پلن‌هایی که داریم را دست خوش تغییر می‌کند و باعث می‌شود تا با کم شدن ارزش پول ملی، شرایط دسترسی به آنها سخت‌تر و طولانی‌تر شود. به همین خاطر، بسیاری از افراد تمایل دارند به هر روشی که شده، درآمد دلاری را داشته باشند. منظور از درآمد دلاری، کسب درآمد به واحد پولی دلار است که اکنون نرخ برابری آن، به ازای هر دلار، بیش از 50 هزار تومان است. این نوع شیوه درآمدزایی به جهت فاصله فاحش برابر جفت ارزها، به شدت جذاب بوده و می‌تواند هرکسی را وسوسه کند.

برای آنکه بتوانید از این طریق کسب درآمد داشته باشید، لازم است از 2 طریق اقدام کنید که عبارتند از:

  • حضوری: متداول‌ترین روش آن است که به صورت حضوری به یک کشور با واحد پولی دلار بروید و همانند مردم عادی در آنجا زندگی کرده و کار کنید. با این حال، این روش به واسطه متحمل شدن شرایط زندگی و هزینه‌های دلاری، به شدت به شغل شما وابسته است تا بتوانید از آن سرمایه‌ای را برای خود ذخیره کنید.
  • آنلاین: شاید بتوان روش درآمد دلاری آنلاین را یکی از بهترین راهکارها دانست که می‌توانید از طریق آن بدون متحمل شدن هزینه‌های پرواز، مسافرت و زندگی در یک کشور خارجی، از داخل ایران درآمد کسب کنید. ایده اصلی این مقاله بر همین اساس ساخته شده است و ما در این جا هستیم تا 7 مورد از انواع روش درآمد دلاری را برای شما معرفی کنیم.

شما می‌توانید از طریق اینترنت درآمد کسب کنید. کسب درآمد از اینترنت یک راه بسیار محبوب برای درآمدزایی با سود دوطرفه هم برای کارفرمای خارجی و هم برای کسانی که در ایران زندگی می‌کنند است. شما می‌توانید علاوه بر تامین و امرار معاش، امکان ذخیره و سرمایه گذاری پول خود را داشته باشید. جالب است بدانید، با وجود کم بودن سطح پینشهادات دلاری در غالب پلتفرم‌های آنلاین، بسیاری از رقبای اروپایی و آمریکایی این میدان را خالی گذاشته‌اند و اکنون فرصت خوبی برای درآمد زایی از طریق آنها امکان پذیر است.

درآمد دلاری چیست؟
منظور از درآمد دلاری چیست؟

پیش نیازهای روش درآمد دلاری در این مقاله چیست؟

مهم‌ترین پیش نیاز برای روش درآمد دلاری در این مقاله، داشتن یک حساب بین المللی است که می‌توانید آن را از طرق زیر دریافت کنید:

  • دوست در خارج از کشور: شما می‌توانید با دوست یا فردی که در خارج از کشور است قراردادی ببندید و از او در ازای پرداخت یک سهم مشخص، بخواهید تا برای شما یک حساب بانکی کردیت کارت یا پی پال به نام خود ثبت کند.
  • ساخت اکانت و وریفای کردن آن: متاسفانه در غالب روش درآمد دلاری که در این مقاله بیان می‌کنیم، امکان ساخت اکانت با آی‌پی ایران به جهت تحریم‌ها و عدم وریفای کردن آن وجود ندارد. در نتیجه دوست شما باید اکانتی را ایجاد نموده و آن را وریفای کند. روش‌های وریفای کردن مکان فیزیکی شما توسط این پلتفرم‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، ممکن است نیاز به یک قبض از محل سکونت، برگه‌ای از حساب بانکی به نام خودتان و یا دریافت یک نامه و وارد کردن کد درون آن داشته باشید که به محل اسکان شما ارسال می‌شود.
  • نرم افزار گذر از تحریم‌ها: در نهایت از آنجایی که IP ایران برای بسیاری از این پلتفرم‌ها محدود بوده و منجر به مسدود شدن حساب شما می‌شود، لازم است از یک تغییر دهنده آی‌پی استفاده کنید. این کار می‌تواند به کمک یک VPS یا تهیه یک سرور مجازی انجام گردد. اکیدا پیشنهاد می‌کنید برای ورود به وب‌سایت‌های خارجی که در ادامه بیان می‌شوند، حتما از VPS بدون نشت IP استفاده کرده و همواره آن را بر روی یک لوکیشن خاص (کشور و شهر خاص) تنظیم کنید.
پیش نیازهای درآمد دلاری
برای درآمد دلاری به چه چیزی نیاز داریم؟

فریلنسری

اولین و یکی از بهترین‌ مدل روش درآمد دلاری جذاب آنلاین، فریلنسری است که در آن می‌توانید با تکیه بر مهارت‌ها و دانشی که دارید، کسب درآمد کنید. فریلنسری به این معنی است که شما برای خودتان کار می‌کنید و پروژه‌ها را به صورت قراردادی تکمیل می‌نمایید. حتی اگر با یک شرکت قرارداد کاری امضا کنید، باز هم به عنوان یک فریلنسر خوداشتغال شناخته می‌شود. با وجود پلتفرم‌ای آنلاین بسیاری که اکنون وجود دارد، بسیاری از مشاغل قابل انجام می‌باشند. وب سایت‌های متعددی وجود دارند که آگهی‌های شغلی فریلنسری را منتشر می‌کنند. چند تا از محبوب‌ترین این پلتفرم‌ها عبارتند از:

Upwork

از جمله بهترین وب سایت‌هایی است که می‌توانید نام آن را در پلتفرم‌های مختلف و سایت‌های خارجی مشاهده کنید. این وب سایت برای انواع خدمات دورکاری ساخته شده است و شما می‌توانید با کارفرمایان به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید در این سایت فعالیت‌های گسترده‌ای را مشاهده کنید که از آن جمله می‌توان به خدمات طراحی سایت، حسابداری، نرم افزار، فتوشاپ و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید به کمک مهارت‌هایی که دارید، این کارها را به سرعت انجام داده و از آن کسب درآمد کنید.

Fiverr

از دیگر وب سایت‌های خارجی معروف در زمینه فریلنسینگ و روش درآمد دلاری است که می‌توانید غالب خدمات دیجیتالی را در آن بیابید. به عنوان مثال می‌توان به طراحی سایت، ضبط پادکست و محتوا و غیره اشاره کرد. در این وب سایت، فریلنسر به عنوان فروشنده شناخته می‌شود و کارفرما عنوان خریدار را دارد. شما می‌توانید از حساب‌های پی پال و دیگر بانک‌های بین المللی برای نقد کردن وجه خود استفاده نموده و خدمات خودتان را همراه با قیمت لیست نمایید.

Freelancer.com

شاید بتوان بهترین انتخاب و گزینه برای کارکردن و روش درآمد دلاری را در سایت فریلنسر پیدا کرد که معمولا به واسطه پروژه‌ها متنوع آن و عدم حساسیت بسیار زیاد روی ملیت افراد ایرانی، انتخاب امن‌تری است. در این سایت، زمانی که کارفرما 100 درصد راضی باشد، مبلغ خود را پرداخت می‌کند. تقریبا بازار بسیار بزرگی از مشاغل در این سایت قرار دارند که از شامل گرافیک کارها، 3D Designerها، متخصصین SEO و غیره هستند.

در تمامی این سایت‌ها مهم است تا پورتفولیو و رزومه خود را به شدت گسترش داده و نمونه کارهایتان را با نهایت دقت برای کارفرما بگذارید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید اعتماد آنها را جلب کرده و پروژه‌های بیشتری را از آنها دریافت کنید.

شما می‌توانید مفاهیم بیشتر راجع به فریلنسری و روش‌های آن را در این مقاله مطالعه کنید.

فریلنسری
فریلنسری دورکاری

راه اندازی کانال یوتیوب

روش درآمد دلاری جذاب و بسیاری در کانال یوتیوب وجود دارد. محبوب‌ترین آنها اضافه کردن تبلیغات AdSense به ویدیوها است. هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، شما می‌توانید درآمدزایی کنید. همچنین می‌توانید با پوشیدن یا استفاده از آن محصولات در ویدیوهای خود، محصولات را در ویدیوها تبلیغ کنید. گرفتن اسپانسر نیز شیوه‌ای برای درآمدزایی از ویتویب است. پیوندی به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید تا مخاطبان خود را تشویق نموده از فروشگاه شما بازدید کنند و اقلام شما را تبلیغ نمایید یا با شرکت‌های شخص ثالث برای تبلیغ محصولات خود قرارداد ببندند.

اما یکی از‌ بهترین‌ها برای روش درآمد دلاری، تولید محتوا است. در این حالت، کاربران می‌توانند با تماشای تبلیغات روی ویدیو‌ها، درآمدزایی شما را تضمین کنند. اما مهم‌ترین چیزی که در این بخش باید درنظر بگیرید، نوع محتوایی است که منتشر می‌کنید. به سراغ ویدیو‌هایی بروید که جامعه مخاطب بالایی دارند، محتواهایی که معمولا مقطعی نیستند و مخاطب می‌تواند هر زمانی که آن را ببیند، از آن بیاموزد و به آن جذب شود. به عنوان مثال، شما می‌توانید پادکست‌های انگیزشی را دانلود کرده، آنها را پس زمینه ویدیوهای خود قرار داده و برای آن ویدیو یا محتوای تصویری قرار دهید. توجه به چنین نکات و استفاده از ایده‌های جذاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید بیشترین بازدید را داشته باشید.

راه اندازی دراپ شاپینگ

Dropshipping می‌تواند یک مدل تجاری آسان و سودآور باشد که یک روش درآمد دلاری آنلاین است. شما مجبور نیستید برای ذخیره موجودی خود پولی بپردازید، در عوض به عنوان یک واسطه عمل می‌کنید. شما می‌توانید به ازای هر فروشی که از لینک شما صورت می‌گیرد، محصولات اسپانسر خود را به فروش برسانید و با مشارکت در این بخش، درصدی از فروش را دریافت کنید. از کامپیوتر و لباس گرفته تا جواهرات و محصولات بهداشتی، هزاران فرصت فروش وجود دارند که می‌توانید از موجودی آنها استفاده کرده و آنها را بفروش برسانید. قابل ذکر است که برای انجام این روش درآمد دلاری، به یک سایت نیاز دارید که می‌تواند فروشگاه یا خبری و شخصی باشد.

شرکت در نظرسنجی‌های آنلاین

یک روش درآمد دلاری جذاب، شرکت در نظرسنجی‌ها به صورت آنلاین و کسب درآمد از آن است. وب‌سایت‌های نظرسنجی آنلاین بسیاری وجود دارند که می‌توانید در وقت آزاد خود در نظرسنجی آنها شرکت کنید و کارت هدیه یا پول نقد کسب نمایید. توجه کنید که رنج قیمتی در این سایت‌ها متفاوت است و می‌تواند بازه‌‌های مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال می‌توان به نظرسنجی‌های برند به عنوان راهی برای کسب درآمد آنلاین اشاره کرد. این کار ممکن است برای ثبت نام، شرکت در مسابقات، برنامه وفاداری و غیره انجام شود. برای هر نظرسنجی تکمیل شده می‌توانید تا 5 دلار درآمد کسب کنید.

راه اندازی کانال یوتیوب
کسب درآمد از یوتیوب

وبلاگ نویسی

وبلاگ ها ابزاری محبوب برای کسب درآمد هستند زیرا ایجاد آنها آسان است و راه‌های زیادی برای کسب درآمد و روش درآمد آنلاین ارائه می‌دهند. ایده‌های کسب درآمد از این طریق عبارتند از:

  • اگر در مورد موضوعی چیزی می‌دانید، می‌توانید یک دوره آنلاین ترتیب دهید و تخصص خود را به افرادی که از وبلاگ شما بازدید می‌کنند بفروشید.
  • یا شاید وبلاگی دارید که در موضوع خاصی تخصص دارد. در این صورت یک جامعه هدف ایجاد کرده و به آنها خدمات خود را ارائه کنید.
  • می‌توانید محصولات دیجیتال مرتبط با حوزه کاری خدو را بفروش برسانید که شامل کتاب‌های الکترونیکی، پاسخ‌نامه‌ها، مقالات و غیره هستند.

اگر کالاهای خود را نمی فروشید، می‌توانید از بازاریابی در این پلتفرم‌ها استفاده کنید. بازاریابی وابسته راهی برای کسب درآمد آنلاین از طریق تبلیغ کالاهای دیگران در وب سایت شما است. هر بار که شخصی روی لینک کلیک می‌کند، از شرکت حامی کمیسیون دریافت می‌کنید. این نوع تبلیغات در ایران نیز انجام می‌شود که می‌توانید نمونه‌های آن را در وب سایت‌های خبری بسیاری با مشاهده بنرهای تبلیغاتی ببینید.

نگارش کتاب الکترونیکی و انتشار آن

اگر دانش زیادی در مورد موضوع خاصی دارید، می‌توانید کتاب بنویسید و آن را به عنوان محصول الکترونیکی در پلتفرم‌های مختلف فروش مقاله یا کتاب منتشر کنید و به صورت آنلاین درآمد کسب کنید. این روش درآمد دلاری بسیار پایدار بوده و می‌تواند تا ابد درآمدزایی کند. مطمئن شوید که موضوعات تخصصی و مرتبط با مهارت‌های خود را می‌نویسید. این شانس شما را برای فروش افزایش می‌دهد؛ زیرا مخاطبان هدف شما به دلیل علاقه به موضوع یا جایگاهی که شما دارید، از کتاب شما بازدید می‌کنند. شما می‌توانید برای بازاریابی محصولات خود، از یک لیست خبرنامه استفاده کرده و به خریداران احتمالی درباره کتاب الکترونیکی خود ایمیل بزنید.

توسعه اپلیکیشن

با توسعه یک برنامه، می‌توانید به روش‌های مختلفی کسب درآمد کنید که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • گرفت تبلیغ: کافیست برنامه‌ای که طراحی می‌کنید مورد استقبال قرار گرفته، ترند شده و در بسیاری از گوشی‌ها نصب شود. حال ارزش برنامه شما با توجه به تعداد نصب آن چنان افزایش می‌یابد که درخواست‌های تبلیغات بسیاری روی آن خواهد آمد. این روش کسب درآمد به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک منبع مالی پایدار ایجاد کنید.
  • توسعه اپلیکیشن: شما می‌توانید به استخدام دیگر شرکت‌ها در بیابید و برای آنها اقدام به توسعه اپلیکیشن نمایید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید به عنوان یک برنامه نویس در یک شرکت، کسب درآمد داشته باشید.
فروش محصول دیجیتالی
دراپ شیپینگ

سوالات متداول در مورد روش درآمد دلاری

در انتهای این مقاله نیز راجع به برخی از سوالات متداول که در مورد روش درآمد دلاری وجود دارند، پرسش‌هایی را مطرح می‌کنیم که به شرح زیر می‌باشند:

  • چه مشاغلی در سایت‌های فریلنسری خارجی ارائه شده و تقاضا می‌شود؟

در این خصوص باید به مشاغل مربوط به طراحی سایت، اپلیکیشن‌های اندرویدی و iOS، طراحی نرم افزار، گرافیک دیزاین، لوگو دیزاین، خدمات HTML, CSS, JavaScript، مارکتینگ، ایکامرس، اکسل، پایتون، لینوکس، تحقیق و ریسرچ، ترجمه و غیره اشاره کرد.

  • بهترین روش درآمد دلاری پایدار چیست؟

شاید بتوان تدریس آنلاین را جزو بهترین روش درآمد دلاری در جهان دانست. چراکه شما می‌توانید از طریق آن یک منبع درآمد پایدار ایجاد کنید. مهم‌ترین ویژگی این روش آن است که شما محتوایی را تولید می‌کنید که دانش آن از خودتان است و نیازی نیست هزینه‌ای را برای آن پرداخت کنید. این خود مزیت بزرگی است که در صرفه جویی هزینه‌های شما بسیار موثر خواهد بود.

  • روش نقد کردن روش درآمد دلاری چیست؟

در پاسخ باید به چند روش مختلف اشاره کرد که عبارتند از: استفاده از یک حساب فرد مطمئن در خارج از کشور که می‌تواند پول شما را جابه جا کرده و دریافت کند. همچنین شما می‌توانید از شرکت‌های واسط استفاده کنید که در این حالت، پول شما با برداشت یک درصد خاص، برای شما دریافت شده و ارسال می‌گردد. همچنین شما می‌توانید از طریق ارزهای دیجیتال نیز اقدام به تسویه حساب پول خود کنید. البته این روش در سایت‌های معتبر و معروف فریلنسری هنوز ممکن نیست.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 10

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا