ترفندتکنولوژی

بهترین سایت های فریلنسری چیست؟ ۷ سایت ایرانی + خارجی برای کسب درآمد

معرفی ۷ سایت فریلنسری خارجی + ایرانی برای کسب درآمد

سایت فریلنسرینگ چیست؟ چه خدماتی در این سایت‌ها ارائه می‌شود؟ بهترین نمونه‌های خارجی و داخلی آن کدامند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی اجمالی شغل فریلنسری، به چند پلتفرم ایرانی و خارجی برای فعالیت بپردازیم. به این نکته توجه کنید که برای ورود به سایت‌های خارجی، می‌بایست از طریق یک برنامه تغییر آی پی اقدام کنید.

سایت فریلنسینگ خارجی چیست؟

ممکن است شما هم به فکرتان زده باشد که بخواهید فریلنسری کار کنید و پروژه‌های خارجی انجام دهید. این کار می‌تواند بسیار جذاب و در عین حال سخت باشد. شرایط سختی آن، قوانین احراز هویت و واریز نقدی است که می‌تواند بسیار دردسر ساز بوده و عملا برای ما غیرممکن باشد. با این حال، سایت فریلنسینگ خارجی می‌توانند با یکسری شرایط، این کمک را برای شما داشته باشند که بتوانید مستقیما با کارفرماهای خارجی ارتباط برقرار کرده و کارهای آنها را انجام دهید اما منظور از سایت فریلنسینگ خارجی چیست؟

سایت فریلنسری یک پلتفرم آنلاین است که مشاغل یا افرادی را که نیاز به برون سپاری وظایف و پروژه‌های خود دارند را در خود استخدام می‌کند. در این مجموعه‌ها، فریلنسرها می‌توانند با مهارت و تخصص لازم برای تکمیل این پروژه‌ها اقدام کنند. وب‌سایت‌های فریلنسری معمولا کتگوری‌های مختلفی از انواع شغل‌های مختلف را در خود پوشش می‌دهند که شامل نگارش و تولید محتوا، طراحی گرافیک، برنامه‌نویسی، توسعه وب و سایر فعالیت‌های دیگر را ارائه می‌دهند.

وب سایت فریلنسری به مشاغل و افراد اجازه می‌دهند پروژه‌ها یا مجموعه‌ای از درخواست‌های خود را پست کنند و پیشنهادات یا آفرهایی را از فریلنسرهایی که علاقه‌مند به انجام آن کار هستند، دریافت کنند. سپس فریلنسرها می‌توانند در مورد تعرفه‌ها و شرایط خود با مشتریان مذاکره نمایند و پس از توافق انجام شده بین آنها که غالبا با تایید کارفرما همراه است، کار شروع می‌شود. وب‌سایت‌های فریلنسر در این میان نقش یک واسط را دارند که معمولا برای تسهیل تراکنش و ارائه خدمات مختلف مانند پرداخت، حل اختلاف و ابزارهای ارتباطی، از فریلنسر و مشتری (هردو) کمیسیون یا کارمزد دریافت می‌کنند. برخی از وب سایت های فریلنسری معروف عبارتند از Upwork، Freelancer، Fiverr و Guru.

خدمات انجام شده در سایت فریلنسری چیست؟

به طور اجمالی در مورد خدماتی که در سایت فریلنسری ارائه می‌شوند، در قسمت قبل اشاره کردیم که در این حالت می‌توان به طور گسترده بیان کرد:

  • نگارش متون و ترجمه: شما می‌توانید سفارش‌هایی را برای نگارش مقالات، پست‌های وبلاگ، تصحیح غلط‌های املایی یا نگارشی، ترجمه اسناد و موارد دیگر در این بخش در این سایت ها ارائه کنید.
  • طراحی گرافیک و فایل‌های چند رسانه‌ای: بخش مهمی از خدمات سایت فریلنسری مربوط به طراحی گرافیکی است که شامل ایجاد لوگو، طراحی وب سایت، ایجاد انیمیشن، ویدئو و سایر پروژه‌های مالتی مدیا می‌شود.
  • برنامه نویسی و فناوری اطلاعات: شما می‌توانید تمام نیاز خود برای دریافت خدمات برنامه نویسی از جمله توسعه نرم افزار، ایجاد وب سایت، برنامه‌های تلفن همراه، ساخت و مدیریت پایگاه‌های داده، انجام تنظیمات امنیت سایبری و غیره را از طریق این پلتفرم‌ها درخواست دهید.
  • خدمات مشتریان: برخی دیگر از خدمات ارائه شده در این سایت‌ها شامل انجام وظیفه پشتیبانی، چت با مشتریان، مدیریت ایمیل، دیتا اینتری و غیره می‌باشد.
  • خدمات بازاریابی: شما می‌توانید از خدمات بازاریابی نیز در این سایت‌ها استفاده کنید که شامل مارکتینگ و ایجاد کمپین های فروش برای سایت، رسانه‌های اجتماعی، خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی و غیره می‌باشند.

همچنین در بخش معماری و خدمات مهندسی یا حسابداری و امور مالی نیز پروژه‌های فریلنسری در این سایت‌ها قابل ارائه است.

سایت فریلنسری چیست؟
معرفی سایت فریلنسری چیست؟

معرفی بهترین سایت های فریلنسینگ خارجی

حال نوبت آن است تا به معرفی بهترین سایت‌های فریلنسینگ خارجی بپردازیم که می‌تواند یکی از بهترین درآمدها را در ایران برای شما به همراه داشته باشد. در این حالت می‌توان گفت:

1- سایت فریلنسینگ Upwork

Upwork یکی از مواردی که بدون هیچ شبهه‌ای در لیست 10 وب سایت فریلنسری برتر برای مبتدیان جای می‌گیرد. Upwork یک پلتفرم محبوب برای فریلنسرها جهت یافتن پروژه در کارهای مختلف از جمله توسعه وب، نوشتن، طراحی و فعالیت‌های پشتیبانی سایت و ادارات است. Upwork مزیت‌های دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • رابط کاربرپسند،
  • گزینه‌های جستجوی قوی،
  • پرداخت ایمن و مطمئن که می‌توانید به اعتبار سایت به خوبی اعتماد کنید،
  • همچنین این پلتفرم برای پروژه‌های فشرده مکان بسیار مناسبی خواهد بود،
  • غالب افراد در این پلتفرم و مشتریان، قابل اعتماد بوده و کلاهبرداری در آن انجام نمی‌شود.
  • بهره‌مندی از مجموعه‌ای بزرگ از مشتریان را ارائه می‌دهد که کار را برای فریلنسرها آسان می‌کند.

علاوه بر این، Upwork یک سیستم پرداخت امن، خدمات حل اختلاف و ابزارهایی را برای کمک به فریلنسرها ارائه می‌دهد تا پروژه‌ها و زمان خود را به طور موثر مدیریت کنند. یکی از نکاتی که باید در هنگام فعالیت در Upwork توجه کنید، کمیسیونی برای درآمد فریلنسرها است. همچنین توجه کنید که گزینه عضویت رایگان و همچنین عضویت‌های پولی با مزایای اضافی مانند دسترسی به آگهی‌های شغلی بیشتر و نتایج بهتر در جستجو در این پلتفرم ارائه می‌شوند. از سوی دیگر لازم است بدانید که فضای این پلتفرم به شدت رقابتی بوده و به جهت فیچر مذکور، پیشنهاد‌های شغلی فرد و شرکت‌ها قابل تشخیص نیست.

2- سایت فریلنسینگ Fiverr

یکی از بزرگترین وب سایت های فریلنسری در دنیا است که ادعا شده تا 11 میلیون یوزر دارد. نخستین بار فایور در سال 2010 ساخته شده است و اکنون در بین ایرانیان نیز بسیار محبوب است. در Fiverr شما به عنوان فریلنسر می‌توانید طیف بسیار زیادی از خدمات را بدست آورید که شامل خدمات طراحی گرافیکی، نگارش متون و برنامه نویسی و بازاریابی دیجیتال هستند. اگر به بیشینه نام این پلتفرم نگاهی بیندازید، نام آن را می‌توان برگرفته از خدمات 5 دلاری آن گرفت. اگرچه اکنون فریلنسرها می‌توانند بر اساس تجربه و پیچیدگی پروژه هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کنند.

مشتریان می توانند فریلنسرها را در وب سایت فریلنسینگ Fiverr با استفاده از کلمات کلیدی و فیلترها جستجو کنند، پروفایل و نمونه کارهای آنها را مشاهده کرده و آنها را برای خدمات خود استخدام نمایند. Fiverr یک سیستم پرداخت امن ارائه می‌دهد و خدمات حل اختلاف را نیز برای اطمینان از حافظت حقوق فریلنسرها و مشتریان دارد. Fiverr همچنین ویژگی‌های مختلفی را برای کمک به فریلنسرها برای رشد کسب‌وکار خودشان ارائه می‌کند که شامل ابزارهایی برای مدیریت پروژه‌ها و برقراری ارتباط با مشتریان یا بررسی درخواست و درآمد آنها است. جاب است بدانید که Fiverr طیف وسیعی از منابع و محتوای آموزشی را برای کمک به فریلنسرها در بهبود مهارت‌های خود و موفقیت در پلتفرم ارائه می‌نماید.

3- سایت فریلنسری TopTal

یکی از سایت های تازه وارد در دنیای فریلنسری است که معمولا برای مشاغل و درخواست‌ها در حوزه توسعه نرم افزار، طراحی و امور مالی کاربرد دارد.  TopTal به دلیل فرآیند غربالگری دقیق خود، که شامل ارزیابی داوطلبان بر اساس مهارت‌های فنی، مهارت زبان و توانایی‌های ارتباطی آنها می‌شود، سخت‌ترین شرایط را داشته و به همین خاطر منحصر به فرد است. فرآیند غربالگری TopTal به گونه‌ای طراحی شده است که اطمینان حاصل شود که تنها 3 درصد از استعدادهای برتر آزاد در شبکه پذیرفته می‌شوند. پس از پذیرش، فریلنسرها می‌توانند روی پروژه‌هایی برای مشتریان هدف TopTal کار کنند که در خود طیف وسیعی از استارتاپ‌ها، SMB‌ها و شرکت‌های بزرگ را شامل می‌شود.

پلتفرم TopTal طیف وسیعی از ابزارها و منابع را برای کمک به مشتریان در مدیریت پروژه‌های خود و همکاری با مترجمان فریلنسر فراهم می‌کند. این قابلیت‌ها شامل ابزارهای ارتباطی بلادرنگ، ردیابی زمانی و نرم افزار مدیریت پروژه برای فریلنسرها است. TopTal برای فریلنسرها نرخ حق بیمه‌ای در نظر می‌گیرد. به طور کلی، TopTal یک پلتفرم معتبر است که می‌تواند گزینه خوبی برای مشاغلی باشد که به دنبال استخدام استعدادهای فریلنس سطح بالا هستند.

4- وب سایت فریلنسر دات کام

یکی از پلتفرم‌هایی که می‌بایست یکبار آن را درنظر بگیرید و می‌تواند برای ایرانیان بسیار مناسب باشد، Freelance.com است. فریلنسرها می‌توانند در قالب این پلتفرم، حساب‌های کاربری خود را ایجاد کنند، مهارت‌ها و تجربیات خود را به نمایش بگذارند و در لیست درخواست‌های ارائه شده، به مشتریان پیشنهاد دهند. در واقع شیوه کار این سایت برعکس حالت‌های دیگر است و به همین خاطر به مشتریان امکان آن را می‌دهد تا تمام پیشنهادات مشتریان را مشاهده کرده و بهترین آن را متناسب با نیاز و بودجه‌شان انتخاب کنند.

Freelancer.com برای خدمات خود هزینه‌هایی از جمله کمیسیون برای هر پروژه‌ای که از طریق پلتفرم تکمیل می‌شود، دریافت می‌کند. این پلتفرم همچنین طرح‌های اشتراک مختلفی را برای مشاغل ارائه می‌دهد که می‌توانند به کمک آن برای ویژگی‌های بیشتر دسترسی داشته باشند. قابل ذکر است که شبکه گسترده کارفرمایان و فریلنسرهای آنها در 247 کشور، منطقه و قلمرو گسترده شده است و از سال 2001 تاکنون بیش از هفت میلیون پروژه را میزبانی کرده‌اند. همچنین قابل ذکر است که در این پلتفرم، فریلنسر تنها زمانی پرداخت شما را انجام می‌دهد که از کار ارائه شده توسط فریلنسرهایش راضی باشید.

معرفی بهترین سایت های فریلنسینگ داخلی

حال باید به سراغ بهترین سایت های فریلنسینگ داخلی برویم که در ادامه 3 مورد از بهترین های آن را پیشنهاد می‌کنیم. قابل ذکر است که این سایت‌ها همگی در داخل بوده و می‌تواند برای کسانی که تجربه فریلنسینگ را نداشته اند، قبل از ورود به دنیای فریلنسری خارجی، مناسب باشد. در این خصوص باید گفت:

5- وب سایت پونیشا

حتما شما هم نام پلتفرم پونیشا را شنیده‌اید. این وب سایت، محلی است که می‌توانید در آن انواع مختلفی از پروژه‌ها را مشاهده کنید. از مشاغل طراحی و برنامه نویسی گرفته تا غیره، در این پلتفرم حرفه‌های بسیاری پیدا می‌شوند. از جمله نکات مهمی که لازم است در مورد این سایت بدانید، وجود بیش از 270 هزار فریلنسر است که به همین خاطر شما می‌توانید در آن کیفیت و سرعت بالایی را در انجام مسئولیت‌های خود داشته باشید.

شما می‌توانید در زمینه‌های مختلفی اعم از برنامه نویسی، بازی سازی، ترجمه، تایپ، دیجیتال مارکتینگ و غیره در این وب سایت مشاغلی را بیابید. از سوی دیگر، حجم بسیار زیادی از کارفرمایان ایرانی در این سایت حضور دارند که می‌توانند نیاز کامل فریلنسرها را برطرف کنند.

6- انجام میدم

از جمله سایت‌های قدیمی و مورد اعتماد در ایران است که می‌توانید به کمک آن برای تمامی کارفرماها، خدماتی را ارائه دهید. همانطور که از نام آن نیز پیداست، پلتفرم انجام میدم پلی برای اتصال کارجوها به کارفرمایان است که مبتنی بر مهارت‌ها و سابقه کاری آنها می‌باشد. جالب است بدانید که بیش از 325 هزار پروژه در این بستر انجام شده است و روز به روز بر تعداد آن نیز افزوده می‌شود.

از مزایای استفاده از سایت “انجام میدم” برای فریلنسرها، می‌توان به امکان کسب درآمد بالا در کنار کنترل کامل بر روی زمان و شیوه انجام تسک‌ها و از جمله مزایای استفاده برای مشتریان می‌توان به امکان دستیابی به خدمات با کیفیت بالا و به صرفه قیمت اشاره کرد. شما می‌توانید تسک‌ها و وظایف مختلفی که نیاز دارید را در این سایت ارائه کرده و به سرعت چند نفر را برای انجام آن پیدا کنید.

7- کارلنسر

مورد انتهایی از سایت‌های فریلنسری در این مقاله، سایت کارلنسر است که می‌توانید با تکمیل پروفایل کامل خود، امکان فعالیت در این پلتفرم را داشته باشید.  شما می‌توانید با تکمیل پروژه‌هایی که کارفرمایان ثبت می‌کنند، امکان کسب درآمد از این سایت را داشته باشید. از سوی دیگر، شما می‌توانید پروژه‌های مرتبط با خود و توانایی‌هایتان را ثبت کرده و منتظر باشید تا کارفرما درخواستی را برای شما ثبت کند.

از دیگر سایت‌های ایرانی که می‌توان در این بخش از آنها یاد کرد، باید به پارسکدرز، پارس فریلنسر و غیره اشاره نمود.

سایت فرلنسر دات کام
معرفی سایت فرلنسر دات کام

پرسش های متداول

برخی از پرسش‌های متداولی که ممکن است شما کاربران راجع به سایت فریلنسینگ داشته باشند، عبارتند از:

  • وب سایت فریلنسر چیست؟

وب سایت فریلنسر یک پلتفرم بر بستر فضای مجازی است که می‌توانید به کمک آن، فریلنسرها را با مشتریانی که به دنبال خدمات یا سرویس‌هایی هستند مرتبط کنید. این وب سایت‌ها طیف وسیعی از فرصت‌های فریلنسری را در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه و طراحی سایت، طراحی متریال‌های گرافیکی و نیز ترجمه و تایپ، سئو و غیره ارائه می‌دهند.

  • وب سایت های فریلنسر چگونه کار می کنند؟

 شیوه اصلی و طرز کار سایت فریلنسینگ بدین صورت است که پلتفرم آنها به فریلنسرها اجازه می‌دهند تا پروفایل‌هایی ایجاد کنند. سپس با تعیین هویت و مهارت و تخصصشان، آنها را به نمایش بگذارند. از سوی دیگر، مشتریان می‌توانند کارهایی که نیاز دارند را ارسال کنند و فریلنسرهایی را استخدام کنند که با شرایط آنها مطابقت دارند. فریلنسرها و مشتریان از طریق پلتفرم برای تکمیل پروژه ارتباط برقرار می‌کنند و تبادل کار و مالی انجام می‌شود.

  • مزایای استفاده از وب سایت های فریلنسر چیست؟

مزایای استفاده از وب سایت‌های فریلنسر شامل موارد متعددی است که از جمله آن باید به توانایی ارتباط با مشتریان از سراسر جهان، انعطاف پذیری برای کار از هر نقطه و پتانسیل کسب درآمد بالاتر است. علاوه بر این، این وب سایت ها یک پلتفرم امن برای پرداخت‌ها و مدیریت پروژه ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از درآمد دلاری آن به خوبی استفاده کنید.

  • آیا استفاده از وب سایت های فریلنسر رایگان است؟

اکثر وب سایت‌ فریلنسینگ هم پلن‌های رایگان و هم برنامه‌های پولی ارائه می‌دهند. برنامه‌های رایگان معمولا دسترسی محدودی به لیست مشاغل و ویژگی‌ها دارند، در حالی که پلن‌های پولی می‌تواند برای شما فرصت‌ها، ویژگی‌های برتر و غیره را فراهم کند. علاوه بر این، برخی از وب سایت‌ها از درآمد فریلنسر کمیسیون دریافت می‌کنند.

  • برخی از وب سایت های فریلنسر محبوب کدامند؟

در بین بهترین سایت‌های فریلنسینگ خارجی، می‌توان به فایور، آپ ورک، فریلنسر دات کام اشاره کرد. همچنین در پلتفرم داخلی می‌توان به سایت‌های پونیشا، انجام میدم و کارلنسر اشاره کرد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 14

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا