مهارت های زندگی

چرا دختران پس از اولین رابطه جنسی و پارگی بکارت افسرده می‌شوند؟

دلایل افسردگی برای از دست دادن باکرگی چیست؟ بیشتر دخترها ناراحت هستند یا پسرها؟

هرچند رابطه جنسی نیاز بیولوژیکی بدن انسان را تأمین کرده و با ترشح هورمون‌های شادی مانند سروتونین و اکسی توسین همراه است، اما به نظر شما ممکن است خانم‌ها پس از دست دادن باکرگی دچار افسردگی شوند؟ در این مقاله از جوان ایرانی به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

 

از دست دادن باکرگی یعنی چه؟

قبل از اینکه به افسردگی برای از دست دادن باکرگی بپردازیم، مفهوم آن را برای شما بیان می‌کنیم.

از دست دادن باکرگی از فردی به فرد دیگر و در فرهنگ‌های مختلف بسیار متفاوت است‌‌. بسیاری از افراد آمیزش آلت تناسلی و واژن ندارند، بلکه آن‌ها به دلیل رابطه دهانی و یا مقعدی، همچنین توسط انگشتان و یا اسباب‌بازی‌های جنسی پرده بکارت خود را از دست می‌دهند. ولی معمولاً با وارد شدن آلت تناسلی مردان وارد واژن، خانم‌ها باکرگی خود را از دست می‌دهند.

به طور کلی از دست دادن باکرگی به معنای این است که فرد برای اولین بار رابطه جنسی داشته است. دلایل پارگی پرده بکارت را در ادامه می‌خوانیم.

 

علت پارگی پرده بکارت

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پارگی پرده بکارت آن‌ها فقط در حین رابطه جنسی و با دخول امکان‌پذیر است، اما شما عزیزان باید بدانید که در سنین پایین‌تر هم ممکن است دخترها پرده بکارت خودشان را از دست بدهند. دلایلی که باعث پارگی پرده بکارت می‌شود را در این بخش از جوان ایرانی بررسی می‌کنیم:

دلایلی مانند:

  • اسب‌سواری
  • ژیمناستیک
  • دوچرخه‌سواری
  • استفاده از تامپون
  • تست پاپ اسمیر
  • معاینه واژن توسط پزشک زنان

مواردی که در بالا ذکر شد، باعث پارگی پرده بکارت می‌شود. اما دقت داشته باشید که برخی از دخترها ممکن است در حین تولد بدون پرده بکارت متولد شوند.

حال که با مفهوم از دست دادن باکرگی به طور گسترده آشنا شدیم به این موضوع می‌پردازیم که چرا افراد پس از از دست دادن آن دچار افسردگی می‌شوند.

 

پیشنهاد می‌کنیم انواع پرده بکارت را  در این مقاله بخوانید.

انواع پرده بکارت

 

افسردگی برای از دست دادن باکرگی

طی تحقیقات انجام شده اعتماد به نفس مردان پس از اولین رابطه جنسی، افزایش پیدا می‌کند. درحالی‌که احساس زنان نسبت به خودشان بسیار بد شده و اعتماد به نفس آن‌ها بسیار کاهش می‌یابد. در ادامه این بخش از جوان ایرانی به بررسی دلایل افسردگی برای از دست دادن باکرگی می‌پردازیم.

آماده نبودن برای رابطه جنسی

برخی از افراد برای رابطه جنسی آماده نیستند، درنتیجه آن‌ها پس از، از دست دادن باکرگی دچار افسردگی می‌شوند. اگر شما نیز در سنین کم زمانی که آماده نیستید پرده بکارت خود را از دست بدهید، مطمئن باشید در بزرگ‌سالی پشیمان و ناراحت خواهید شد. همچنین برخی از افراد در حالت مستی باکرگی خود را از دست می‌دهند و بعد از آن دچار غم و ناراحتی خواهند شد.

گاهی ممکن است خانم‌ها به دلیل اجبار دوست‌پسرشان پرده بکارت خود را از دست بدهند. در این صورت بسیار افسرده می‌شوند.

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی نیز باعث ایجاد حس و حال خوب و یا بد در افرادی می‌شود که برای اولین بار رابطه جنسی داشتند. برخی از افراد در اثر این تغییرات هورمونی، ممکن است دچار  افسردگی‌های شدیدی شوند.

انگ‌های جامعه

برخی از خانم‌ها به دلیل انگ‌هایی که جامعه بر روی آن‌ها می‌چسباند، پس از از دست دادن پرده بکارت افسرده می‌شوند. جامعه معمولاً به دخترهای جوان فشار زیادی وارد می‌کند. برخی از دختران مجبورند پس از ازدواج با فرد مناسب باکرگی خود را از دست بدهند. اگر زودتر از ازدواج دختران تصمیم بگیرند که پرده بکارت خود را از دست بدهند، درنتیجه جامعه به آن‌ها انگ‌های  اجتماعی زیادی وارد می‌کند. این‌گونه احساس گناه برای خانم‌ها با وحشت غیرقابل‌تصور ممکن است همراه شود.

برآورده نشدن انتظارات

برخی از افراد اتفاق‌هایی که در حین رابطه جنسی می‌افتد، باب میلشان نیست! درنتیجه آن‌ها بسیار غمگین و ناراحت می‌شوند.

بسیاری از دخترها تمایل دارند از دست دادن پرده بکارت آن‌ها همراه با یک‌شب رؤیایی باشد. درواقع آن‌ها می‌خواهند لحظات عاشقانه‌ای با موسیقی ملایم و شمع‌های روشن در کنار همسر و یا شریک جنسی خود را  داشته باشند. اگر این شرایط فراهم نشود، آن‌ها احساس افسردگی خواهند کرد. البته این ایده خوبی است که شما در شرایط مناسب در کنار فردی که او را واقعاً دوست دارید باکرگی خود را از دست بدهید، زیرا در این صورت هورمون‌های شادی مختلفی در بدن شما ایجادشده و احتمال افسردگی کاهش پیدا می‌کند.

نگرانی از ظاهر بدن خود

برخی از خانم‌ها نگران تصور خودشان از بدن خود شده و با از دست دادن باکرگی بسیار افسرده می‌شوند.

برخی از دختران هنگامی‌که پرده بکارت خود را از دست می‌دهند، نگران ظاهر بدن خود شده و مدام فکر می‌کنند که پسرها در مورد بدن آن‌ها چه فکری می‌کنند. این‌گونه خانم‌ها تصور می‌کنند چون باکرگی خودشان را ازدست داده‌اند، مردها تمایلی برای سکس با آن‌ها را ندارد. درنتیجه ممکن است دچار افسردگی شوند.

ایجاد درد حین رابطه جنسی

واژن برخی از خانم‌ها ممکن است حین رابطه جنسی منقبض شده و درنتیجه حین رابطه درد زیادی را تحمل کند‌. این موضوع باعث استرس و اضطراب دختران به‌ویژه در هنگام برقراری اولین رابطه جنسی می‌شود. به طور کلی افرادی که در حین رابطه جنسی دچار درد می‌شوند، پس‌ازآن ممکن است بسیار غمگین و ناراحت شده، حتی این موضوع باعث افسردگی آن‌ها شود‌. بنابراین برای کاهش درد پارگی بکارت، قبل از رابطه اطلاعات لازم را کسب کنید. به عنوان مثال نشستن در آب سرد، قرار دادن کمپرس سرد بر روی واژن و همچنین مصرف داروهای مسکن مانند استامینوفن باعث کاهش این نوع درد خواهد شد.

 

علائم بعد از پارگی بكارت

همان‌طور که می‌دانید تغییرات مختلفی در بدن افراد بعد از رابطه جنسی ایجاد می‌شود که در ادامه این بخش از جوان ایرانی به بررسی آن می‌پردازیم.

تغییرات واژن

پس از رابطه جنسی واژن شما حالت کشسانی پیدا کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری خواهد داشت. همان‌طور که می‌دانید زمانی که فرد باکره هست واژن سفتی دارد، اما پس از رابطه جنسی کلیتوریس و واژن آن‌ها باز می‌شود. البته تصور نکنید که اگر رابطه جنسی مکرر داشته باشید، به ناحیه واژن شما آسیب وارد شده و یا کاملاً شل و افتاده می‌شود. حتی واژن پس از اینکه نوزاد را به بیرون منتقل کند به حالت اولیه برمی‌گردد، پس رابطه جنسی نمی‌تواند به اندام تناسلی خانم‌ها آسیب وارد کند.

تغییرات در بافت سینه

پس از رابطه جنسی به دلیل تغییرات هورمونی حدود ۲۵ درصد یا حتی بیشتر سایز سینه افزایش پیدا می‌کند. حتی برخی از افراد مجبور هستند که سوتینی بزرگ‌تر از اندازه معمول خریداری کرده و بپوشند.

تغییرات نوک سینه‌ها

شما عزیزان باید بدانید که تغییرات در نوک سینه‌ها موقتی بوده و پس از رابطه جنسی دوباره به حالت اول برمی‌گردد. معمولاً در حین رابطه جنسی نوک سینه بسیار حساس شده و دچار درد و گزگز می‌شود.

ترشح هورمون‌های شادی

در هنگام رابطه جنسی هورمون‌هایی مانند دوپامین، اکسی توسین و اندورفین ترشح می‌شود که باعث پیوند بسیار قوی بین شما و شریک جنسی خواهد شد‌ درواقع افرادی که رابطه جنسی منظمی دارند، احساس شادی و رضایت زیادی از زندگی خود خواهند داشت.

احساس سوزش و خارش در ناحیه واژن

برخی از افراد به کاندوم، ژل و یا روان کننده‌هایی که در حین رابطه جنسی استفاده می‌شود حساسیت دارند. درنتیجه آن‌ها ممکن است دچار خارش و یا سوزش شوند. اگر این احساس خارش و سوزش واژن چند روز ادامه داشت، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ایجاد خونریزی

معمولاً افراد بعد از اولین رابطه جنسی که پرده بکارت خود را از دست می‌دهند دچار خونریزی می‌شوند. این خونریزی می‌تواند از چند قطره تا خونریزی در حد قاعدگی باشد. اما شما باید بدانید اگر خونریزی پس از اولین رابطه جنسی بیش از یک روز ادامه داشت، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اضافه وزن و تغییرات فرم بدن

معمولاً استرس افراد پس از ازدواج و همراه شدن با یک فرد دیگر، کاهش پیدا می‌کند. درنتیجه در زندگی تنبل شده و ورزش خود را ادامه نمی‌دهند، همچنین تغذیه مناسبی نیز ندارند. این‌گونه افراد مستعد چاقی و اضافه وزن هستند. شما عزیزان باید بدانید که به دلیل تغییرات هورمونی پس از ازدواج، فرم کلی بدن تغییر کرده و دچار افزایش وزن می‌شوید. بنابراین هیچ‌گاه ورزش را رها نکنید.

شادابی پوست و چهره

همان‌طور که می‌دانید رابطه جنسی باعث افزایش گردش خون در بدن و اکسیژن‌رسانی بهتر آن به پوست می‌شود. درنتیجه اگر با پارگی پرده بکارت افراد به ارگاسم برسند، هورمون‌هایی در بدن آن‌ها تشکیل‌شده که باعث ایجاد شادابی و شفافیت پوست می‌شود. به عنوان مثال سروتونین یکی از هورمون‌هایی است که در حین رابطه جنسی در بدن افراد ایجاد می‌شود.

به دلیل تغییرات هورمونی و عدم تعادل احساس غمگینی ممکن است برای فرد ایجاد شود برخی از افراد تغییرات هورمونی است که افسردگی بسیار زیادی خواهند کرد.

 

شب زفاف چیست؟ چگونه به اوج لذت برسیم؟ در این مقاله بخوانید:

شب زفاف چیست؟

زمان مناسب برای از دست دادن باکرگی

بسیاری از افراد نمی‌دانند چه زمانی تصمیم به از دست دادن باکرگی خود داشته باشند. درواقع بسیاری از دختران صبر می‌کنند تا یک ازدواج خوب انجام داده و با فرد مناسب بکارت خود را از دست بدهند‌. اما برخی دیگر معتقد هستند که برای ارضای فیزیکی بدن خود باید پرده بکارت را از دست بدهند. این مورد دقیقاً به انتخاب و اختیارات خود شخص بستگی دارد. اما معمولاً افراد بالغ بالای ۱۸سال به فکر از دست دادن باکرگی خود هستند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید، افرادی که در سنین پایین‌تر و یا بالاتر از حد متوسط رابطه جنسی برقرار کرده و بکارت را از دست می‌دهند به مشکلات جنسی بیشتری در آینده مبتلا خواهند شد.

 

تفاوت دخترها و پسرها در از دست دادن باکرگی

ممکن است عجیب به نظر برسد که افراد پس از اولین رابطه جنسی و از دست دادن باکرگی دچار افسردگی شوند. همان‌طور که می‌دانیم سکس معمولاً با ترشح هورمون‌های شادی مانند اکسی توسین همراه است که باعث آرامش افراد می‌شود، ولی شما عزیزان باید بدانید که این احساس شادی برای همه افراد صدق نمی‌کند. معمولاً مردها زمانی که برای اولین بار رابطه جنسی برقرار می‌کنند، عزت نفس آن‌ها افزایش پیدا می‌کند‌. تنها نگرانی پسرها از اندازه آلت تناسلی‌شان است. معمولاً افرادی که آلت تناسلی کوچک‌تر دارند، دچار نگرانی و افسردگی‌هایی زیادی می‌شوند. اما زنان پس از از دست دادن باکرگی معمولاً بیشتر نگران شده و در مورد تصویر بدن خود و اینکه شریک زندگی آن‌ها چه فکری در مورد آن‌ها می‌کند نگرانی بیشتری دارند. درنتیجه برخی از خانم‌ها علائم شبیه افسردگی را تجربه می‌کنند.

 

ابتلا به بیماری‌های مقاربتی در اولین رابطه جنسی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که در اولین رابطه جنسی دچار بیماری‌های مقاربتی نمی‌شوند و یا اینکه آن‌ها برای شروع این رابطه عجله می‌کنند و توجهی به این موارد ندارند. اما شما باید بدانید که هرزمانی که بدون استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری مانند کاندوم رابطه جنسی برقرار کنید، احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی برای شما وجود دارد. حتی برخی از بیماری‌های مقاربتی ممکن است علائم خاصی نداشته باشد. درواقع شاید فرد مقابل و یا حتی خود شما دچار عفونت مقاربتی شده باشید اما از آن بی‌اطلاع باشید. بنابراین توصیه مجله جوان ایران این است که حتماً از موانع فیزیکی مانند کاندوم‌های زنانه یا مردانه برای روابط خود استفاده کنید و قبل از اینکه با یکدیگر رابطه داشته باشید غربالگری سلامت جنسی را انجام دهید.

بیماری‌های مقاربتی شایع شامل:

  • ویروس پاپیلومای انسانی یا hpv
  • بیماری کلامیدیا
  • بیماری سوزاک
  • تبخال تناسلی
  • ایدز

درمان بیماری کلامیدیا و پاسخ به ۵ سوال رایج را در این مقاله بخوانید:

بیماری کلامیدیا چیست؟

احتمال بارداری در اولین رابطه جنسی

متأسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که بعد از اولین رابطه جنسی و با از دست دادن باکرگی، آن‌ها باردار نمی‌شوند، اما این تصور بسیار غلط است. اگر شما از وسایل پیشگیری از بارداری استفاده نکنید و در حین رابطه جنسی آلت تناسلی وارد واژن شود، خطر بارداری برای شما حتی برای اولین بار نیز وجود دارد. بنابراین از روش‌های پیشگیری از بارداری مانند استفاده از کاندوم مردانه یا زنانه، قرص‌های ضدبارداری و دستگاه داخل رحم یا آی یو دی توسط پزشک می‌توانید بهره ببرید.

 

نگران عدم داشتن رابطه جنسی نباشید

فیلم ازدواج آن‌ها بالا می‌رود سنین کم نگران این هستند که چرا رابطه تا الآن رابطه جنسی نداشتند درصورتی‌که شما عزیزان باید بدانید هیچ قاعده و قانون خاصی برای زمان شروع رابطه جنسی وجود ندارد هر موقع که شما تمایل و داشتی و مشتاق به رابطه بودید می‌توانید این احساس را تجربه کنید رابطه جنسی نداشته باشد باز هم مشکلی ندارد شما طبیعی است اگر مدتی با فردی رابطه جنسی داشتید و دیگر نمی‌خواهید آن را بهتر را ادامه دهید باز هم این مورد طبیعی و غیرعادی به نظر نمی‌رسد به طور کلی شما باید بدانید که اختیار بدن خود را دارید موقعی که تمایل داشتید می‌توانید رابطه جنسی را شروع کنید و هر تمایل نداشتید می‌توانید با آن پایان دهید و یا اینکه هیچ‌وقت این رابطه را تجربه نکنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 1.9 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 8

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا