تغذیه سالم

بهترین دمنوش گیاهی برای لاغری + چربی سوزی

دمنوش لاغری شکم و پهلو خانگی سریع

دمنوش لاغری از نوشیدنی‌هایی است که معمولا بسیار کم به آن پرداخته می‌شود. اگر شما یکی از کسانی هستید که در تلاش برای کاهش وزن می‌باشید، پس باید از تمام راهکارهای این کار آگاه شوید. یکی از بهترین راهکارهایی که می‌تواند در کنار ورزش کردن و نیز مصرف صحیح غذا و تغذیه صحیح به آن اشاره نمود، استفاده از دمنوش‌های لاغری است که در این مقاله قرار است راجع به آن به صورت کامل صحبت کنیم.

دمنوش لاغری شکم و پهلو

استفاده از دمنوش‌ها به عنوان یکی از راهکارهای طبیعی برای چربی سوزی و لاغری، می‌تواند روش دیگری در کنار ورزش کردن باشد که منجر به کاهش وزن شما خواهد شد. از انواع دمنوش‌ها برای لاغری شکم و پهلو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دمنوش زنجبیل به همراه لیمو ترش: یکی مواردی که می‌توان راجع به دمنوش‌های لاغری برای شکم و پهلو بیان کرد، دمنوش زنجبیل است که برای قسمت‌های مختلف بدن به کار گرفته می‌شود. این ماده در کنار لیمو ترش باعث خواهد شد تا آنتی اکسیدان‌ها و نیز ویتامین‌های c موجب کاهش چربی در بدن بشود.
  • دمنوش زنجبیل و چای سبز: یکی دیگر از مواردی که می‌توان برای دمنوش‌های لاغری شکم و پهلو معرفی کرد، دمنوش زنجبیل و چای سبز است که سبب می‌شود تا از تجمیع چربی‌ها جلوگیری شده و سوخت و ساز بدن افزایش یابد. همچنین این ماده می‌تواند هضم غذا را نیز آسان‌تر کند و جذب چربی را کمتر نماید.
  • دمنوش دارچین: اگر قصد کنترل کردن قند خون را دارید، با این دمنوش می‌توانید آن را انجام دهید که باعث خواهد شد تا از وزن بالا و نیز افزایش اشتها جلوگیری شود. شما می‌توانید در تهیه نوشیدن‌ها از این ماده و دمنوش استفاده نمایید.
دمنوش لاغری شکم و پهلو
دمنوش برای شکم

دمنوش لاغری یک ماهه

بسته به اینکه چه مدت زمانی را برای لاغری در نظر گرفته‌اید، می‌توان راجع به دمنوش لاغری و روش‌هایی که باید در پیش بگیرید، متفاوت فکر کرد. در کنار استفاده از دمنوش، حتما باید نسبت به تغذیه، میزان کالری دریافتی، مصرف تنقلات، شیرینی، غذاهای ناسالم در برنامه غذایی، ورزش و میزان نوشیدن آب یک برنامه اصولی داشته باشید.

ار جمله بهترین دمنوش لاغری یک ماهه در این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دمنوش دارچین
  • دمنوش چای سبز و دارچین
  • دمنوش گل محمدی: یکی از مواد فوق‌العاده پرفایده و معطر که استفاده زیادی دارد، دمنوش گل محمدی یا گل سرخ است که می‌تواند علاوه بر کمک به روند لاغری، در قسمت دفع سموم بیشتر بدن، کاهش نمک در خون نیز به شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید در هنگام لاغری، برای جبران کمبود آب بدن و هیدراته نگه داشتن آن، از این دمنوش نیز استفاده کنید.
  • دمنوش جنسینگ: جنسینگ یکی از گیاهان سنتی در شرق آسیا است که به صورت کلی می‌توان آن را در دو نوعی آسیایی و آمریکایی دسته‌بندی کرد. از جمله خواص این نوع دمنوش که برای لاغری هم استفاده می‌شود، می‌توان به افزایش سوخت و ساز بدن، افزایش سطح انرژی برای ورزش کردن، متعادل نگه داشتن قند خون (نیاز به تحقیق بیشتر دارد) که بر اشتهای افراد نیز موثر خواهد بود.
  • دمنوش لاغر نعناع: یکی از ویژگی‌های بسیار خوب در دمنوش لاغری نعناع، آن است که می‌توانید از آن برای افزایش قدرت هضم و حرارت معده استفاده کنید. اما لازم است در کنار این مورد، راجع به دمنوش نعناع به این نکته توجه نمایید که این مورد برای افراد دارای حساسیت باید به مقدار مناسب مصرف گردد.
  • دمنوش لاغری هل: از دمنوش لاغری هل به خاطر فیبر بالایی که دارد، می‌توانید برای ایجاد حس سیری استفاده کنید که در حفظ وزن شما بسیار موثر خواهد بود. از سوی دیگر، این نوع دمنوش سوخت و ساز بدن شما را نیز افزایش می‌دهد و ملاتونین آن باعث چربی سوزی خواهد شد.

دمنوش لاغری برای رانها

لاغری در قسمت ران و باسن یکی از بخش‌های مهمی است که امروزه برای آن تکنیک‌های ورزشی درنظر گرفته شده است. بیشترین سهم برای لاغری ران‌ها را حرکات ورزشی دارند که از مهم‌ترین ورزش‌ها برای این قسمت می‌توان به طناب زنی، دو، رقص، حرکت قیچی پاها و … اشاره نمود. در مورد دمنوش‌های لاغری که می‌تواند به این مورد کمک کند، بایستی گفت:

  • دمنوش زنجبیل: دمنوش زنجبیل با ترکیبات مختلفی که می‌تواند داشته باشد، از جمله بهترین روش‌ها برای لاغری است که برای لاغری ران‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از دمنوش زنجبیل برای موارد مختلفی از جمله افزایش سرعت متابولیسم، چربی سوزی و نیز دفع کردن اشتهای بالا استفاده نمایید.
  • دمنوش چای سبز: در مورد دمنوش چای سبز می‌توان به این نکته اشاره کرد که می‌توانید به کمک آن، از بیماری‌های قلبی، کاهش کلسترول، هضم غذا و نیز افزایش متابولیسم بهره‌مند شوید.

در انتها ذکر این نکته نیز مهم است که برای لاغری ران‌ها، مهم‌ترین عاملی که باید در نظر داشته باشید، نحوه غذاخوردن و تغذیه شما است که منجر به این مشکل خواهد شد.

در این مقاله با چربی سوزی سریع شکم و پهلو در خانه آشنا شوید.

دمنوش لاغری برای ران ها
دمنوش برای لاغری در ران ها

بهترین دمنوش لاغری

نوشیدن دمنوش‌های گیاهی با انواع فواید سلامتی از جمله کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کامل، چای‌ها و دمنوش‌ها می‌توانند برای ایجاد وزن ایده‌آل کمک کنند. اگرچه تعداد محدودی از مطالعات انسانی در مورد تأثیر چای بر کاهش وزن وجود دارد، برخی تحقیقات اولیه امیدوارکننده است. از جمله بهترین دمنوش‌های لاغری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چای سبز: چای سبز می‌تواند به افزایش اکسیداسیون چربی کمک کند، به این معنی که در تبدیل چربی به انرژی این فرآیند را تسریع بخشیده و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. این مورد به این دلیل است که چای سبز مملو از آنتی اکسیدان‌هایی به نام کاتچین است، از جمله آنتی اکسیدان‌هایی به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) که نشان داده شده است که چربی سوزی را به ویژه در حین ورزش افزایش می‌دهد. این تحقیق همچنین ابراز می‌کند که بنا به یک مطالعه در سال 2008، مردانی که قبل از تمرین از عصاره چای سبز استفاده می‌کنند، 17 درصد چربی بیشتری نسبت به مردانی که مکمل مصرف نمی‌کنند، می‌سوزانند. بررسی 14 مطالعه مختلف در سال 2014 نشان داد که افراد چاق که به مدت 12 هفته چای سبز نوشیده‌اند، به طور متوسط ​​0.19 تا 3.49 پوند بیشتر از افرادی که چای سبز مصرف نکرده‌اند، وزن کم کرده‌اند. از آنجایی که یک فنجان 8 اونس چای سبز حاوی 28 میلی‌گرم کافئین است، مصرف آن در اوایل روز، قبل از ساعت 4 بعد از ظهر توصیه می‌شود تا خواب شما را مختل نکند.
  • دمنوش اولانگ: مانند چای سبز، چای اولانگ می‌تواند با بهبود فرآیند متابولیسم، میزان کاهش وزن را افزایش دهد. یک مطالعه در سال 2009 در مورد اثرات دمنوش لاغری اولانگ برای کاهش وزن نشان داد که 70 درصد از شرکت کنندگان به شدت چاق که به مدت 6 هفته 8 گرم چای اولانگ در روز می‌نوشیدند، بیش از 0.9 کیلوگرم و 22 درصد بیش از 2.7 کیلوگرم وزن با کاهش وزن روبرو شدند. 64 درصد از افراد چاق و 66 درصد از افراد دارای اضافه وزن بیش از 0.9 کیلوگرم در طول شش هفته وزن خود را کاهش دادند.
  • چای سیاه: مانند چای سبز و چای سفید، چای سیاه نیز از برگ‌های گیاه Camellia sinensis ساخته می‌شود که حاوی خواص آنتی اکسیدانی است و مانند چای سبز، پلی فنول‌های موجود در چای سیاه می‌توانند با کاهش کالری دریافتی و تحریک تجزیه چربی به کاهش وزن کمک کند. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که بزرگسالانی که در وضعیت صحی خوبی قرار دراند، اگر روزانه سه فنجان چای سیاه به مدت سه ماه بنوشند، وزن بیشتری از دست می‌دهند و کاهش وزن بیشتری در دور کمر نسبت به شرکت کنندگانی که این کار را نکردند، تجربه می‌کنند.
  • دمنوش Pu-erh: تحقیقات در مورد اثرات کاهش وزن Pu-erh – یک چای چینی تخمیر شده – برای انسان‌ها محدود است. اما با این حال، بایستی بنا به یک مطالعه کوچک در این مورد که در 7 سال قبل و در سال 2014 انجام شد اعلام کرد که افراد مبتلا به سندرم متابولیک در مدت 3 ماه توانستند وزن خود را در حدود 0.91 کیلوگرم کاهش دهند. این آزمایش قبل‌تر در سال 2012 روی موش‌ها هم انجام شده بود که نتیجه آن مشابه بود. از جمله مزایای این نوع دمنوش می‌توان به کاهش وزن، کنترل سطح قند خون اشاره کرد.
  • دمنوش لاغری دارچین: زنجبیل می‌تواند برای زمانی که اشتهای شما زیاد می‌شود، زمانی که متابولیسم بدن پایین است، با طبع گرمی که دارد، برای بهبود هضم غذا، کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن استفاده شود و تاثیر مثبتی برای لاغری بدن داشته باشد.
بهترین دمنوش لاغری
مهم ترین دمنوش های لاغری

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری

یکی از عوامل دیگری که می‌تواند در کنار مصرف موادی مانند دمنوش‌های لاغری برای شما موثر بوده و منجر به افزایش تاثیر آن و بهبود عملکرد این ماده باید به آن توجه کنید، زمانی که است که برای مصرف آن باید اختصاص دهید. به عنوان مثال در مورد بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری چای سبز می‌توان آن را به خاطر خواص کافئین و تقویت انرژی که دارد، برای زمان صبح درنظر داشت که تا چند ساعت منجر به پایداری انرژی شما می‌شود. برحسب اینکه چای سبز مصرفی شما چه مقدار کافئین دارد، عصرها نیز می‌توانید از این ماده استفاده کنید. به طور کلی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای مصرف دمنوش چای سبز برای لاغری، قبل از انجام تمرینات به میزان 1-2 فنجان چای سبز است.

یکی دیگر از بهترین زمان‌هایی که می‌توانید برای مصرف دمنوش برای لاغری استفاده کنید، زمانی است که احساس گرسنگی می‌کنید. مثلا در این زمان از نوشیدن آب نیز می‌توانید استفاده کنید.

دمنوش لاغری قبل از خواب

از آنجایی کاهش وزن کار آسانی نیست و برای آن باید رژیم غذایی متعادل و برنامه تمرینی مناسبی را در نظر داشته باشید، استفاده از دمنوش‌ها می‌تواند یک ترفند بسیار آسا‌نتر برای شما باشد. برای سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن، چند نکته رژیمی وجود دارد که می‌توانید قبل از خواب آنها را در نظر داشته باشید. این نکات ساده هستند و ممکن است با افزایش متابولیسم بدن و تقویت فرآیند هضم به کاهش وزن سریع کمک کنند.

  • چای بابونه: چای بابونه یک نوشیدنی گیاهی با خاصیت آرامش‌بخشی گوارشی شما است که می‌تواند برای بسیاری از موارد اختلال گوارشی نیز مورد استفاده قرار گیرد. از سوء هاضمه و نفخ تا حتی درمان تب کودک، بسیاری از مردم از این دمنوش طبیعی عالی استفاده می‌کنند. همچنین شما می‌توانید در کنار این موارد، برای سوزاندن کالری اضافی بدن در هنگام خواب نیز از چای بابونه استفاده کنید. ثابت شده است که چای بابونه دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد. همچنین برای کنترل گلوکز و کاهش چربی مورد مطالعه قرار گرفته است. بنابراین، نوشیدن یک فنجان چای بابونه قبل از خواب نه تنها خواب شما را بهبود می‌بخشد، بلکه به سوزاندن مقداری چربی اضافی نیز کمک می‌کند.

دمنوش لاغری خانگی

غالب دمنوش‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم و در ادامه نیز معرفی می‌کنیم را می‌توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. لازم است تنها مواد اصلی را برای ایجاد این نوع دمنوش‌های لاغری فراهم کنید تا بتوانید از آن برای لاغر کردن خود نیز استفاده نمایید. در ادامه برای معرفی و نحوه ساخت دمنوش‌های لاغری همراه ما باشید.

دمنوش لاغری خانگی سریع

  • دمنوش مریم گلی: اولین موردی که می‌خواهیم در رابطه با دمنوش‌های لاغری خانگی به شما معرفی کنیم، دمنوش مریم گلی است. برای تهیه این نوع دمنوش می‌توانید از مواد اولیه مریم گلی تازه به مقدار 2 قاشق چای خوری، لیمو (بنا به انتخاب شما) و نیز 1 لیوان آب استفاده کنید. طرز تهیه آن به این صورت است که ابتدا مریم گلی را به یک لیوان آب اضافه کرده، سپس آب‌جوش را به لیوان بیفزایید و برای دم کشیدن آن به مدت 5 دقیقه زمان بدهید. حال شما می‌توانید از دمنوش لاغری خود پس از صاف کردن آن، لذت ببرید.
  • دمنوش قاصدک و نعنا: مورد دیگر دمنوش لاغری خانگی، دمنوش قاصدک و نعنا است که مواد اولیه آن شامل 1 قاشق غذاخوری نعنای خشک، 1 لیوان آب و نیز 1 قاشق چای خوری برگ قاصدک خشک می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید لیمو نیز به آن اضافه کنید. برای درست کردن این ماده، می‌توانید ابتدا آب جوش را آماده کرده، در لیوانتان نعنا و قاصدک را ریخته و به مدت 5-10 دقیقه بگذارید تا دم شود. در این مدت، درب لیوان را نیز بپوشانید. حال بایستی محتوای لیوان را صاف نمایید. استفاده از این دمنوش می‌تواند تا 2 بار در روز بدون مشکل باشد.
  • دمنوش جنسینگ: برای تهیه این نوع دمنوش، ابتدا مقداری از ریشه خشک شده آن را به آب جوش اضافه کرده و سپس شعله گاز را کمتر کنید. حال به مدت 20 – 30 دقیقه این ماده را جوشانده و می‌توانید در روز 1 – 2 لیوان از آن را میل کنید.
  • دمنوش زنجبیل: برای تهیه این نوع دمنوش مواد اولیه آن به شرح زیر می‌باشد: زنجبیل خشک شده به مقدار 1 قاشق غذاخوری. برای تهیه این دمنوش می‌توانید آب جوش را آماده کرده، سپس زنجبیل را به آب با دمای 80 درجه اضافه نموده و در نهایت به مدت 15 دقیقه آن را برای دم کشیدن بگذارید.
  • دمنوش بابونه: برای تهیه این نوع دمنوش، به 2 قاشق چای خوری گل بابونه نیاز دارید که آن را بایستی در یک قوری با آب جوش 80 درجه ریخته و به مدت 5 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. حال می‌توانید این ماده را با عسل شیرین بنوشید.
دمنوش لاغری خانگی
دمنوش لاغری در خانه

دمنوش لاغری برای مزاج بلغمی

یکی از مزاج‌ها در طب سنتی، مزاج بلغمی است در مورد آن باید بدانید این نوع مزاج، سرد و تر شناخته شده و معمولا عدم تعادل در آن می‌تواند مشکلاتی را در فرد ایجاد کند. دمنوش‌های گرم می‌تواند برای این افراد بسیار مناسب باشد. از جمله دمنوش‌هایی که افراد بلغمی می‌توانند آنها را در نظر داشته باشند، می‌توان گفت:

  • دمنوش زنجبیل
  • دمنوش به لیمو: این نوع دمنوش، طبعی گرم دارد که می‌تواند برای کاهش وزن نیز به شما کمک کند. همچنین از دیگر کاربردهای آن می‌توان به درمان سوءهاضمه و نیز سرماخوردگی اشاره نمود.
  • گل گاو زبان: علاوه براینکه گل گاو زبان به عنوان یک آرامش‌بخش شناخته می‌شود، می‌توانید از آن برای رفع استرس، بهبود دردهای قاعدگی، لاغری و سوزاندن چربی استفاده کنید.
  • دمنوش بابونه
  • دمنوش دارچین: شما می‌توانید این نوع دمنوش را برای افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن در نظر داشته باشید.
  • بهار نارنج: استفاده از بهارنارنج برای موارد مختلفی از عطرسازی گرفته تا عرقیجات و دمنوش‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این ماده برای اعصاب، فشار خون، کبد و نیز لاغری استفاده کنید. این نوع دمنوش با کاهش اشتها و نیز افزایش سوخت و ساز بدن می‌تواند در لاغری موثر باشد.
  • نعناع
  • بادرنجبویه: از عرق و دمنوش بادرنجبویه می‌توانید برای رفع مشکلاتی مانند مشکلات تنفسی، اعصاب، لاغری و کاهش وزن استفاده کنید. عصاره این ماده می‌تواند برای کاهش فعالیت پروتئین‌هایی که در قسمت تولید چربی موثر هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

برای تهیه این نوع از دمنوش‌ها کافی است تا از دستورالعمل‌های بالا استفاده کنید و برای دم کردن آن در فاصله زمانی 10 – 20 دقیقه زمان بگذارید.

دمنوش لاغری طب سنتی

در طب سنتی، از دمنوش‌ها برای لاغری بصورت موثر استفاده شده است. 3 مورد مهم از بهترین دمنوش‌های طب سنتی برای لاغری عبارتند از:

  • چای سبز: یک مطالعه روی حدود 1200 مرد و زن تایوانی نشان داد که افرادی که به مدت بیش از 10 سال در روز دو فنجان چای سبز می‌نوشیدند نسبت به افرادی که چای سبز معمولی می‌نوشیدند، درصد چربی بدنشان پایین‌تر بود و کمر کوچک‌تری داشتند. مطالعات دیگر ارتباط مستقیم‌تری بین چای سبز و کاهش وزن نشان داده‌اند، اگرچه این تحقیق محدودیت‌هایی از جمله اندازه و طول مطالعه و همچنین عدم استفاده از چای دم کرده را نیز دارد. در یک مطالعه آزمایشگاهی بسیار کوچک گذشته، 10 مرد سالم در 24 ساعت پس از مصرف دو مکمل عصاره چای سبز سه بار در یک روز، 63.5 تا 200 کالری اضافی سوزاندند، در مقایسه با روزی که دارونما مصرف کردند.
  • چای سفید: چای سفید کمترین فرآوری شده را در بین همه چای‌ها دارد که دلیل آن طعم سبک و لطیف آن است. چای سفید مقدار بالایی از آنتی اکسیدان‌های ضد التهابی و چربی سوز را نگه می‌دارد وبه همین خاطر آن را به یکی دیگر از دم کرده‌های بالقوه مفید برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. چای سفید برای کمک به سرعت بخشیدن به تجزیه سلول‌های چربی و جلوگیری از تشکیل سلول‌های جدید توصیه شده؛ بنابراین به طور بالقوه می‌تواند مزایای کاهش وزن را ارائه دهد.
  • دمنوش هیبیسکوس: این چای ترش و تند – که از برگ‌های هیبیسکوس برداشت می‌شود – حاوی کاتچین‌هایی مانند EGCG (اپی‌گالوستاچین) است و ثابت شده است که به کاهش فشار خون و کلسترول کمک می‌کند. به عنوان مثال، یک بررسی قبلی از مطالعات حیوانی و انسانی نشان می‌دهد که عصاره هیبیسکوس در درمان فشار خون و کلسترول بالا امیدوارکننده است. همچنین می‌تواند به شما کمک کند وزن خود را در سطح سالم تری نگه دارید. در یک مطالعه، بزرگسالانی که دارای اضافه وزن یا چاق بودند و عصاره هیبیسکوس را به مدت 12 هفته مصرف کردند، در مقایسه با گروه دیگر در این آزمایش، وزن بدن، شاخص توده بدنی، چربی بدن و نسبت لگن به کمر در انها کاهش یافته است. محققان این فواید را به ترکیبات گیاهی موجود در عصاره هیبیسکوس نسبت دادند.
دمنوش لاغری طب سنتی
چای های لاغری طب سنتی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا