تناسب اندام و بدنسازی

چربی سوزی سریع شکم و پهلو: ارائه برنامه کاربردی

چربی سوزی شکم و پهلو با ورزش، قرص، زنجبیل، دمنوش و ...

چربی سوزی شکم یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای داشتن یک بدن فیت و تخت است که بایستی برای انجام آن، یک برنامه ورزشی مناسب و تغذیه سالم داشته باشید. در این قسمت می‌خواهیم به بررسی مقوله چربی سوزی شکم و پهلو بپردازیم و برای آن راهکارهایی از جنبه‌های مختلف فعالیت‌های ورزشی، تغذیه و دمنوش‌ها، داروها و نیز استفاده از روش‌های درمانی مدرن مانند چربی سوزی با لیزر ارائه نماییم.

چربی سوزی شکم و پهلو

چربی‌های پهلو که در انگلیسی به آن flanks نیز گفته می‌شود، به چربی اضافی در طرفین پایین کمر و پشت شما اشاره دارد. اگر چه مقدار اضافی چربی می‌تواند در هر جایی از بدن ایجاد شود، اما غالب آن در این ناحیه قرار می‌گیرد. به این دلیل که بدن تمایل به ذخیره چربی در اطراف شکم دارد. این نوع پخش شدن چربی در این قسمت‌ها می‌تواند در اثر عواملی مانند ژنتیک، هورمون ها یا جنسیت باشد.

هدف قرار دادن یک ناحیه از بدن برای کاهش وزن ممکن نیست. اگر می‌خواهید در یک منطقه خاص وزن کم کنید، باید همه جای بدن وزن کم شود. شما می‌توانید این کار را با تمرین عادت‌هایی که کالری و چربی می‌سوزانند انجام دهید.

برای چربی سوزی شکم و پهلو می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • تغذیه سالم: مهمترین عامل در دستیابی به عضلات شکم و بدنی سالم، داشتن یک رژیم غذایی سالم است. برای این منظور چند راهکار را در این قسمت درنظر بگیرید که شامل نوشیدن حداقل سه لیتر آب در روز، خوردن پنج وعده سبزی و میوه، محدود کردن غذاهای سرخ شده و پنیر، محدود کردن شکر فرآوری شده مانند: نوشابه، کلوچه، آب نبات، حذف گوشت قرمز با چربی و … می‌باشند.
  • تمرینات ورزشی: برای چربی سوزی شکم و پهلو لازم است تمرینات ورزشی را انجام دهید. مثلا هر روز یا به تعداد 4-5 بار در هفته به مدت 20-45 دقیقه فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، شنا، دوچرخه سواری، دویدن و … را انجام دهید. همچنین 2 تا 3 بار در هفته این ورزش‌های را با تمرینات ورزشی اولیه مانند هل دادن، نیمکت نشینی، اسکات و لانژ ترکیب کنید. توجه کنید که چند هفته طول می‌کشد تا فواید بدنی یا رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود را ببینید.

چربی سوزی شکم و پهلو

چربی سوزی شکم در خانه

شما می‌توانید در منزل، با به کارگیری برخی از تمرینات، اقدام به چربی سوزی شکم در خانه نمایید. برای این کار ابتدا به مدت 10 دقیقه بدن خود را گرم کنید. سپس از این کار، 10 ثانیه استراحت نموده و تمارین زیر را در خانه برای چربی سوزی شکم انجام دهید:

  • کشیدن و بلند کردن پا: برای این کار ابتدا روی یک تشک دراز بکشید. دست‌ها را روی زمین دراز کشیده، انگشت شست خود را زیر باسن و نیز کف دست‌ها را صاف روی زمین قرار دهید. پاهای خود را کمی از روی زمین بلند کنید، به سقف نگاه کنید و قسمت مرکزی بدن خود را درگیر کنید. این موقعیت اولیه است. هر دو پای خود را تا 90 درجه بالا بیاورید و سپس به آرامی آنها را پایین بیاورید. درست قبل از لمس زمین، پاهای خود را دوباره بالا بیاورید. برای این تمرین، 3 ست 15 تایی را تکرار کنید.
  • جمع کردن و باز کردن پا: روی یک تشک بنشینید. دستان خود را در پشت خود قرار دهید، به طوری که کف دست‌ها روی تشک صاف باشد. پاهای خود را از روی زمین بلند کنید و کمی به عقب متمایل شوید. این حالت شروع است. هر دو پای خود را به داخل بکشید. همزمان، بالاتنه خود را به زانو نزدیک کنید. به موقعیت شروع برگردید. 2 ست 20 تایی را تکرار کنید.
  • برپی: برپی یکی از ورزش‌های درگیر کننده بیشتر اندام‌ها است که 10 بار تکرار آن می‌تواند تا به اندازه 30 ثانیه دوی سرعت، برای افزایش متابولیسم موثر واقع شود. برای اینکار، ابتدا باید ایستاده سپس پاها را تا عرض شانه از هم باز کنید. بدن خود را پایین آورده طوریکه کف دست‌های شما روی زمین قرار بگیرد. حال پاهای خود را به عقب کشیده و دوباره پاهای خود را جمع کنید. این حرکت سریعتر انجام می‌شود. حال دوباره ایستاده و یک پرش انجام دهید.

از دیگر تمارینی که می‌توانید برای چربی سوزی شکم در خواب انجام دهید می‌توان به تمرین کوهنوردی، کتل بل سوئینگ، حرکت کوبیدن توپ با یک دست، لانج بالای سر دمبل و … اشاره نمود.

در این قسمت می توانید به مطالعه فواید ورزش پیلاتس در خانه بپردازید.

چربی سوزی شکم در خانه

چربی سوزی شکم در خواب

راهکارهایی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن، در هنگام خواب نیز اقدام به چربی سوزی شکم نمایید. در ادامه برخی از این موارد برای شما معرفی می‌شوند که عبارتند از:

  • نوشیدن شیک کازئین: پروتئین کازئین را انتخاب کنید. کازئین پروتئینی است که به تدریج هضم می‌شود و می‌تواند حدود شش تا هشت ساعت طول بکشد تا در بدن شما تجزیه شود. این بدان معناست که متابولیسم شما در طول شب فعال خواهد ماند. محققان دریافتند که کازئین، سنتز پروتئین در طول شب را افزایش می‌دهد، که به ترمیم و تقویت عضلات کمک می‌کند. وقتی در نظر بگیرید که هر پوند اضافی عضله هر روز 30 تا 35 کالری می‌سوزاند، این یک امتیاز اضافی از این سوپر پروتئین است که نباید نادیده گرفته شود.
  • دراز کشیدن روی پشت: این مورد بهترین حالت خوابیدن برای کاهش چربی شکم نیز محسوب می‌شود. نیازی به تمرین زیادی ندارد و چیزی است که بسیاری از مردم به طور منظم آن را انتخاب می‌کنند.
  • تمرین‌های مقاومتی: در حالی که خواب به تنهایی می‌تواند برای کاهش وزن یک گزینه مستقل تلقی شود، برخی از ورزش‌ها وجود دارد که می‌توانید قبل از خواب انجام دهید که به ادامه این روند کمک می‌کند. یکی از بهترین روش‌ها تمرینات مقاومتی قبل از خواب است. سوزاندن چربی تا حد زیادی با افزایش متابولیسم همراه است و تمرینات مقاومتی برای این کار بسیار موثر است. در واقع افرادی که تمرینات مقاومتی انجام میدادند، به طور متوسط ​​16 ساعت پس از تمرین، از میزان راحت‌تر متابولیسم بیشتری برخوردار بودند.
  • وعده سبک شام: خوردن وعده سبک در هنگام شام می‌تواند باعث شود تا زودتر به خواب رفته، بیشتر استراحت کنید و زمانی که بیدار می‌شوید خستگی کمتری را حس خواهید کرد.

چربی سوزی شکم در خواب

چربی سوزی شکم با زنجبیل

زنجبیل یکی از موادی است که چای آن می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی چربی سوز استفاده شود. زنجبیل گیاهی کم کالری است که به طور گسترده برای طعم دادن به غذا استفاده می‌شود. چای زنجبیل از ریشه تازه یا خشک زنجبیل تهیه می‌شود. گفته می‌شود که نوشیدن آن متابولیسم شما را افزایش می‌دهد. با این حال، چای زنجبیل به تنهایی نمی‌تواند در کاهش وزن معجزه کند. اما، می‌توان از آن در کنار یک رژیم غذایی معقول و ورزش مناسب برای کمک به کاهش وزن استفاده کرد.

از جمله خواص این ماده برای چربی سوزی شکم می‌توان گفت:

  • قدرت گوارش شما را افزایش می‌دهد: زنجبیل فعالیت گوارشی لوزالمعده را برای تقویت هضم تحریک می‌کند. همچنین اشتها را کاهش می‌دهد و سطح قند خون و کلسترول سرم را تحت کنترل نگه می‌دارد. برای جلوگیری از نفخ و تحریک هضم، قبل از غذا یک فنجان چای زنجبیل بنوشید. مطمئن شوید که آن را داغ می‌نوشید، نه گرم، برای گرفتن بهترین نتیجه.
  • سطح انرژی را افزایش می‌دهد: مطالعه ای که در ژاپن بر روی موش‌ها انجام شد، نشان داد که زنجبیل سیاه عملکرد تناسب اندام و استقامت عضلات را افزایش می‌دهد. پس با نوشیدن چای زنجبیل سیاه می‌توانید بیشتر ورزش کرده و در نتیجه سوزاندن کالری را افزایش دهید.
  • سطح استرس را تنظیم می‌کند.

اما زنجبیل چگونه به سوزاندن چربی‌های شکم کمک می‌کند؟ زنجبیل سرشار از دو ترکیب به نام‌های زینگرون و شوگاول است که در صورت مصرف منظم منجر به سوزاندن چربی‌های سرسخت شکم می‌شوند. همیشه توجه کنید که در کنار موارد و مکمل‌های تغذیه‌ای، بایسیتی یک رژیم غذایی سالم و مغذی و همچنین برنامه تمرینی ثابتی را داشته باشید تا بتوانید با فعالیت مستمر، به نتایج دلخواه خود برسید.

شما می‌توانید در کنار زنجبیل از موادی مانند لیمو، نخود، میوه‌های تازه توت، آووکادو، عسل و … استفاده نمایید.

به سادگی می توانید یک اینچ زنجبیل را در آب خرد کرده یا رنده کنید و بجوشانید. برای استفاده از این ماده شما می‌توانید همچنین آن را به چای صبح خود افزوده و یا از چای‌های کیسه‌ای در آب جوش برای ایجاد چای زنجبیل استفاده نمایید. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از این نوشیدنی بگیرید، مطمئن شوید که به آن شکر اضافه نکنید.

چربی سوزی شکم با زنجبیل

چربی سوزی شکم با سرکه سیب

طبق تحقیقات بسیار زیاد، سرکه سیب دارای فواید سلامتی متعددی مانند کاهش سطح قند خون است. در گذشته، تولید سرکه سیب ماه‌ها طول می کشید، اما با توسعه و دیجیتالی شدن، به یک فرآیند سریع تبدیل شد. با مصرف مقدار متوسط ​​سرکه سیب، می‌توانید از تمام مزایای کاهش وزن آن بهره مند شوید. سرکه سیب به کاهش وزن و چربی بدن کمک می‌کند. طبق گزارش‌ها، یک مطالعه نشان می‌دهد که اضافه کردن یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. همچنین می‌تواند درصد چربی بدن شما را کاهش دهد، باعث از بین رفتن چربی شکم و کاهش تری گلیسیرید خون شود.

در آزمایش دیگری با انتخاب سرکه سیب، داوطلبان یک نوشیدنی 500 میلی‌لیتری حاوی 15 میلی‌لیتر سرکه، 30 میلی‌لیتر یا 0 میلی‌لیتر را مصرف کردند. مصرف غذا و ورزش شرکت‌کنندگان در طول مطالعه به‌دقت پایش و ثبت شد. نتیجه این تحقیق جالب است. شرکت کنندگانی که دوزهای کم و زیاد سرکه مصرف کردند، نتایج مثبتی نشان دادند. در هفته چهارم، شرکت کنندگان در این آزمایش کاهش وزن، درصد چربی بدن و BMI خود را با افرادی که 0 میلی‌لیتر مصرف کرده بودند، مقایسه کردند. شرکت کنندگانی که بالاترین دوز سرکه را مصرف می کردند، بیشترین بهبود را نشان دادند. در نتیجه بنظر می‌رسد که مقادیر بالاتر اسید استیک برای سوزاندن چربی موثرتر و سرکوب ذخایر چربی مفید است.

چربی سوزی شکم با سرکه سیب

چربی سوزی شکم با ورزش

چربی شکم ناسالم‌ترین و سرسخت‌ترین نوع چربی است. توجه داشته باشید که افراد مبتلا به چربی شکم در معرض خطر بیشتری برای بیماری قلبی، دیابت، سکته مغزی و برخی سرطان‌ها هستند. به همین دلیل است که باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و ورزش کنید. مهم‌ترین و بهترین عامل با اولویت بیشتر نسبت به تغذیه و دیگر راهکارها، چربی سوزی شکم با ورزش است.

چربی سوزی شکم در بدنسازی

برای چربی سوزی شکم و داشتن یک شکم تخت در بدنسازی می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • پیاده روی: پیاده روی تمام ماهیچه‌های شکم تاثیر می‌گذارد. اطمینان حاصل کنید که هنگام راه رفتن بازوهای خود را تکان دهید و قسمت میانی بدن را منقبض کنید و سرعت خود را در حالت سریع‌ حفظ کنید. زمانی که بدن خود را به پیاده روی روزانه عادت دهید، از اینکه یک روز را بدون آن بگذرانید متنفر خواهید شد. برای رسیدن به اثر هوازی در این ورزش، هر بار حداقل سی دقیقه پیاده روی کنید و حتما آب فراوان بنوشید.
  • یوگا: یوگا نیز در تقویت بدن شما، به خصوص شکم و کمر به اندازه ورزش‌های هوازی موثر است. این نوع ورزش، وضعیت بدن را به شدت بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود تا ظاهری بلندتر و لاغرتر ایجاد کنید. پیلاتس و بسیاری از تمرینات بر پایه تشک نیز جایگزین‌های بسیار خوبی هستند. در این نوع تمرین، سعی کنید ورزش‌ها و حرکات مورد علاقه خود را پیدا و آنها را تمرین کنید.

چربی سوزی شکم در باشگاه

همچنین از جمله تمارینی که با چربی سوزی شکم در باشگاه می‌توانید در نظر داشته باشید، بایستی گفت:

  • زومبا: برخی از تمرینات سرگرم کننده نیز می‌توانند برای سلامتی شما معجزه کنند. تمرینات زومبا یک ورزش با تحرک و شدت بالا است. به بهبود تناسب اندام قلبی عروقی، کاهش کلسترول و کاهش سطح قند خون و آب شدن سریع چربی شکم کمک می‌کند. مطالعه‌ای در سال 2012، نشان داد که 19 زن سالم بین سنین 18 تا 22 سال که در یک کلاس زومبا با استفاده از مانیتورینگ قلب شرکت می‌کردند، در هر دقیقه 9.5 کالری می‌سوزاندند. این نتیجه یعنی سوزاندن بیشتر کالری نسبت به کلاس‌های پیلاتس پیشرفته، یوگای قدرتی، ایروبیک استپ و کیک بوکسینگ کاردیو. بنابراین، شما می‌تونید در زومبا با استفاده از موسیقی یک تجربه هیجان انگیز از ورزش و چربی سوزی شکم را مشاهده کنید.
  • شنا كردن: شنا یک ورزش عالی است که می‌تواند برای کاهش وزن انجام شود؛ زیرا با درگیر کردن قسمت شکم، پهلو و بازوها، وضعیت بدنی شما را بهبود می‌بخشد و ماهیچه ها را تقویت می‌کند که به سوزاندن سریعتر چربی کمک خواهد کرد.
  • کرانچ‌ها: موثرترین ورزش برای سوزاندن چربی شکم کرانچ است. وقتی از تمرینات چربی سوزی صحبت می‌کنیم، کرانچ‌ها در رتبه اول قرار می‌گیرند. می‌توانید با دراز کشیدن در حالت صاف به صورتیکه زانوهای خود را خم کرده و پاهای خود را روی زمین قرار داده‌اید، این حرکت را شروع کنید. دستان خود را بلند کرده و سپس پشت سر قرار دهید. همچنین می‌توانید آنها را به صورت ضربدری روی سینه نگه دارید. الگوی تنفس خود را بررسی کنید. این تمرین همچنین به ساختن شکم کمک می‌کند و در عین حال چربی‌های شکم را آب می‌کند.

چربی سوزی شکم با ورزش

چربی سوزی شکم با دستگاه

  • تمرین با وزنه: تمرین با وزنه نه تنها به متابولیسم کمک می‌کند، بلکه استخوان‌ها را نیز تقویت خواهد کرد. افزودن عضله همچنین با افزایش سن برای سطح انرژی و عزت نفس شما معجزه می کند.
  • بلند شدن ترکیش: برای این کار که می‌تواند کل بدن را درگیر خود کند، یک کتل بل نیاز دارید. یک کتل بل را با هر دو دست از دسته نگه دارید، به پهلو دراز بکشید. روی پشت خود بغلتید و کتل بل را با دو دست به سمت سقف فشار دهید تا وزن در یک سمت بارگذاری شده ثابت شود. بازوی آزاد و پای آزاد خود را در زاویه 45 درجه با کف دست رو به پایین رها کنید. پاشنه سمت بارگذاری شده را به باسن خود نزدیکتر کنید تا کف را محکم بگیرید. با فشار دادن پا روی زمین، کتل بل را با بازوی بارگذاری شده به سمت بالا مشت کنید و روی ساعد آزاد خود بغلتانید. سینه خود را کاملا باز نگه دارید. آرنج را روی زمین صاف کرده و خود را به حالت نشسته بلند کنید. برای محافظت از زانوها، ساق پای عقب باید عمود بر ساق پای جلو باشد. بازوهای خود را کاملاً تراز کنید. بالاتنه خود را بالا بیاورید تا شما صاف شود. زانوی پشتی خود را بچرخانید تا ساق پا موازی شود. با انگشتان پشت پا روی زمین بچسبید، سپس نفس عمیقی بکشید و بایستید.
  • دویدن روی تردمیل: 5 تا 10 دقیقه اول روی تردمیل پیاده روی کنید. برای 5 تا 10 دقیقه دیگر دویدن را آرام شروع کرده، سپس سرعت خود را بالا برده و شروع به دویدن کنید. توجه کنید که این تمرین نباید یک دوی سرعت تمام عیار باشد، اما باید طوری انجام شود که نتوانید در طول آن مکالمه‌ای را انجام دهید. 5 تا 10 دقیقه را به دویدن بگذرانید، سپس سرعت خود را کاهش دهید. این حرکت 5 و 10 دقیقه‌ای را به مدت 30 تا 45 دقیقه تکرار کنید.
  • دمبل روی خم: در این تمرین، از وزنه استفاده کنید. ابتدا بایستید، در هر دست یک دمبل بگیرید. به سمت جلو خم شوید – به لولای باسن، نه کمر – سپس وزنه ها را تا دو طرف بالا بکشید و با آرنج پیشروی کنید. به سمت شروع پایین بیایید. چرا استفاده از دمبل برای این تمرین پشت باعث می شود که شما رشد ماهیچه های یکسانی را در هر دو طرف داشته باشید و دامنه حرکتی زیادی به شما می دهد تا بتوانید روی فشار دادن تیغه های شانه خود به هم در بالای حرکت تمرکز کنید.

چربی سوزی شکم با طناب زدن

ورزش‌های قلبی عروقی مانند پرش به سیستم گردش خون کمک می‌کند تا خون رسانی به تمام قسمت‌های بدن را بهبود بخشد و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را حمل کند. طناب زدن به تنهایی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن، تعادل متابولیسم و ​​بهبود سلامت کلی در مدت زمان کوتاهی کمک کند. این فعالیت می‌تواند با ترشح هورمون شادی آور اندورفین به ذهن شما نیز کمک کند. این تمرین برای تمام بدن است که از شکم برای تثبیت بدن، پاها برای پریدن و شانه ها و بازوها برای چرخاندن طناب استفاده می‌کند. تلاشی که برای طناب زدن ۱۰ دقیقه طول بکشد، معادل دویدن یک مایل در هشت دقیقه است. یک ساعت پرش با طناب تا 1600 کالری می‌سوزاند. با این حال، میزان روزانه توصیه شده سوزاندن کالری برای زنان 2000 کالری و برای مردان 2500 کالری است.

چربی سوزی شکم با طناب زدن

چربی سوزی شکم با لیزر

در کنار روش‌های طبیعی که برای چربی سوزی شکم به کار می‌رود، استفاده از روش‌های مدرن مانند لیزر برای کاهش وزن و چربی نیز در دوره کنونی استفاده می‌شود. استفاده از لیزر به شرط آنکه در کنار فعالیت‌های ورزشی و تغذیه‌ای انجام شود، می‌تواند یک راهکار مناسب باشد.

در روش چربی سوزی شکم با لیزر، این تکنولوژی می‌تواند چربی‌های داخل سلولی را آزاد بکند. این آزادی اگر همراه با ورزش باشد، منجر به تخلیه و دفع آنها خواهد بود. روش چربی سوزی شکم با لیزر می‌تواند با دستگاه‌های زیر انجام شود:

  • لیپولیزر: لیپوساکشن عملی است که با کمک دستگاه لیپولیزر انجام می‌گردد. این روش را می‌توان از راهکارهای بی‌خطر و نیز کم تهاجم دانست که روش کار آن، از بین بردن چربی‌های زائد با کمک شدت پایین و دمای سرد است.
  • هایفو لیپولیز: یکی دیگر از دستگاه‌هایی که برای برداشتن چربی استفاده می‌شود و نیازی به جراحی و عوارض جانبی ندارد، لیپوسونیک است. در این روش با به کارگیری مرگ همیشگی سلول‌های چربی با کمک امواج فراصوت می‌توان اقدام به لاغری نمود.
  • اولترا کویتیشن: از این دستگاه لاغری برای امواج فراصوت استفاده می‌شود که می‌تواند چربی‌های رسوب شده در بافت‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهد.

همچنین چربی سوزی شکم با لیزر می‌تواند از طریق دستگاه‌های تولید کننده امواج RF و استرابری انجام شود. نکته مهمی که لازم است به این مبحث اضافه کنیم، برای کسانی است که نمی‌توانند تغذیه سالم و ورزش را برای خود فراهم کنند. این افراد باید بدانند که آزاد شدن چربی‌ها با لیزرهای کم توان هیچ تاثیری برروی چربی شما نخواهد داشت و پس از مدتی شاهد بازگشت دوباره رژیم غذایی خواهیم بود.

چربی سوزی شکم با لیزر

چربی سوزی سریع شکم

کاهش چربی شکم به علت مشکلاتی که برای سلامتی فرد ایجاد می‌کند، ضروری است و این امر با تغییرات صحیح در رژیم غذایی و یک برنامه ورزشی منظم قابل انجام است. در ادامه می‌خواهیم چند مورد را برای شما معرفی کنیم که عمل چربی سوزی سریع شکم را با آن می‌توانید انجام دهید.

  • زانو بالا: زانوهای بالا برای سوزاندن کالری، تقویت عضلات شکم و بهبود استقامت قلبی عروقی فوق العاده هستند. برای انجام این تمرینات، باید بایستید و پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید و زانوهای خود را یکی یکی به سمت سینه خود بیاورید. این کار را متناوبا انجام دهید.
  • پلانک پایین به پلانک بالا: تمرین با پلانک پایین به بالا تمرینی است که به طور قطع تمام عضلات بدن شما را به کار می‌اندازد. پلانک‌ها روی هسته شما کار می‌کنند، اما می‌توانند به تقویت عضلات شکم و ستون فقرات شما نیز کمک کنند که به نوبه خود برای وضعیت بدن مفید است.
  • لمس انگشتان پا: لمس انگشتان پا می‌تواند به انعطاف پذیری در نیمه پایینی بدن شما کمک کند. همچنین می‌توانید آنها را در حالت دراز کشیده و به سمت بالا با نگه داشتن پاهای خود در زاویه 90 درجه انجام دهید.

در کنار تمارین ورزشی که بایستی روزانه انجام دهید، رفتن به باشگاه و استفاده از تجهیزات ورزشی، کمک از یک مربی ورزشی و داشتن یک برنامه غذایی مناسب، برای چربی سوزی سریع‌تر شکم می‌تواند بسیار ضروری باشد.  همچنین از انواع نوشیدنی‌هایی که برای چربی سوزی در کنار ورزش می‌توانید استفاده کنید، بایستی گفت:

  • کرفس و لیمو: استفاده از ترکیب کرفس و لیمو که کالری و کربوهیدارت کمی دارند، می‌تواند به عنوان یک معجون لاغری سریع شکم استفاده شود. برای تهیه این نوشیدنی، کرفس، لیمو و خیار را با هم مخلوط نموده و در صبح میل کنید.
  • کدو سبز: استفاده از کدو سبز، بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو می‌باشد که می‌توانید در هنگام ناشتا آن را میل کنید. این ترکیب شامل کدو سبز، خیار و سیب ترش است. همچنین می‌توانید آن را پس از ورزش کردن نیز مصرف نمایید.
  • لیموناد زنجبیل: همانطور که اشاره کردیم، زنجبیل می‌تواند از جمله بهترین مواد و روش‌های چربی سوزی باشد که سبب هضم سریع‌تر غذا شده و نیز سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. برای تهیه این نوشیدنی، زنجبیل را رنده کرده و در آب داغ دم کنید. سپس سه لیمو ترش را در آن بچکانید.

چربی سوزی سریع شکم

دمنوش چربی سوزی شکم

استفاده از دمنوش‌ها و چای‌ها می‌توانند بهترین راه استفاده از خاصیت گیاهان برای کاهش سریع‌تر و چربی سوزی شکم به سریع‌ترین حالت ممکن باشد. از این رو شما می‌توانید دمنوش‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  • چای روبیوس: رویبوس که از برگ‌های چای تخمیر شده درختچه آسپالاتوس لایناریس ساخته شده است، جایگزینی بدون کافئین برای چای سیاه است. با طعمی شیرین، لطیف، غنی و خاکی. رویبوس حاوی پلی فنول‌ها از جمله فلاونوئیدها است که مستقیماً با چاقی مبارزه می‌کند. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که چای ممکن است با افزایش سطح لپتین، سرعت کاهش وزن را افزایش دهد. لپتین یک هورمون بسیار مفید است که سیگنال‌‌هایی را به مغز می‌فرستد تا به تنظیم مصرف غذا کمک کند و به بدن بفهماند که غذای کافی داشته است، بنابراین از خوردن بیشتر غذا جلوگیری می‌کند.
  • چای Pu-Er: دمنوش پوئر مورد دیگری است که می‌تواند به عنوان دمنوش چربی سوزی شکم استفاده شود. نوعی چای تخمیر شده است که از اکسید شدن برگ‌های چای پس از خشک شدن و غلتاندن آنها تهیه می‌شود. این چای به طور مستقیم با کاهش وزن مرتبط است و در آن اثر چربی سوزی مصرف روزانه چای در 59 فرد دارای اضافه وزن یا چاق مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاصل از مطالعاتی که صورت گرفت، نشان داد که مصرف این نوع چای به صورت روزانه، توانسته است به صورت مستقیم با کاهش وزن قابل توجه، کاهش BMI و و نیز بهبود لیپیدها همراه باشد.
  • چای سفید: چای سفید گلدار و معطر با استفاده از همان برگ‌های چای سیاه یا سبز تهیه می‌شود، اما سطح پردازش پایین‌تری دارد و در نتیجه نوشیدنی خالص‌تری به دست می‌آید که به دلیل توانایی‌های لاغری‌اش معروف است. مطالعات نشان داده است که چای سفید دارای یکی از بالاترین سطوح پلی فنول‌ها، ریزمغذی‌‌هایی است که مملو از آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد. همچنین مشخص شده است که از تشکیل سلول‌های چربی جدید، حرکت چربی‌ها و تحریک لیپولیز و تجزیه چربی‌ها جلوگیری می‌کند.

در این قسمت با نوشیدنی های خانگی برای لاغری سریع آشنا شوید.

دمنوش چربی سوزی شکم

قرص چربی سوزی شکم

اگر می‌خواهید از بهترین قرص‌های چربی سوز و کاهش وزن برای چربی شکم استفاده کنید، می‌توانید مواردی را که در قسمت زیر معرفی می‌کنیم در نظر داشته باشید که عبارتند از:

  • PHENQ: بهترین چربی سوز شکم برای مردان و زنان.
  • LEANBEAN: بهترین چربی سوز زنانه برای معده.
  • CLENBUTROL: از جمله قرص‌های معروف برای چربی سوزی است که خواص آن اثبات شده اما مقدار دوز مصرفی باید به دقت مصرف شود.
  • Trimtone: بهترین برای سرکوب اشتها
  • PhenGold: بهترین برای افزایش متابولیسم

اگر قصد مصرف هرکدام از این قرص‌ها را دارید، اکیدا توصیه می‌کنیم حتما به عوارض و اطلاعات کامل آن قبل از مصرف دسترسی داشته و راجع به تاثیر و عوارض آن مطالعه کنید.

قرص چربی سوزی شکم

برنامه چربی سوزی شکم

بهتر است برای چربی سوزی شکم از یک برنامه استفاده کنید. سعی کنید در این برنامه، همه قسمت‌های بدن درگیر شده تا عملکرد بدن بهتر شود. یک برنامه چربی سوزی برای شکم در ابتدا با گرم کردن بدن شروع می‌شود.

  • برای گرم کردن می‌توانید از برنامه زیر استفاده کنید:
    • 10 بار درجا برای هر پا بزنید.
    • 100 بار اقدام به پرش پروانه و طناب زنی کنید.
    • به مدت 3-4 دقیقه در سرعت‌های متفاوت بدوید.
  • برای چربی سوزی شکم می‌توانید از برنامه زیر استفاده کنید:
    • شنبه هفته خود را با تمرین قدرتی بالاتنه آغاز نمایید.
    • یکشنبه هفته خود را به ورزش‌های هوازی اختصاص دهید.
    • دوشنبه‌ها را به تمرین قدرتی پایین تنه اختصاص دهید.
    • روزهای سه شنبه و چهارشنبه را استراحت کنید.
    • چهارشنبه را به ورزش هوازی اختصاص دهید.
    • پنج شنبه را به ورزش‌های قدرتی به صورتی که کل بدن درگیر شود، اختصاص دهید.

برنامه چربی سوزی شکم

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا