بهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

افزایش میل جنسی چگونه است؟ ۱۴ راهکار کاربردی

ارائه ۱۴ راهکار مفید + موثر برای تقویت میل جنسی

با اینکه میل جنسیِ کم، نشانه بیماری و مشکل نیست و می‌دانیم که در افراد مختلف متفاوت است ولی عموماً افراد همزمان با کاهش میل جنسی، عزت‌نفس زوجین نیز کمتر می‌شود؛ به همین دلیل به دنبال راهکارهایی برای افزایش میل جنسی هستیم. در این مقاله از جوان ایرانی روش‌های افزایش میل جنسی را برای شما بیان خواهیم کرد‌.

علت کاهش میل جنسی

میل جنسی در طول زندگی کم یا زیاد می‌شود و مدام در حال تغییر است، اما این حقِ طبیعی هر انسانی است که زندگی جنسی سالم داشته باشد. اغلب افراد در روزهای ابتدایی که باهم ارتباط دارند میل جنسی آن‌ها زیاد است، سپس کاهش می‌یابد.

هرچند تمایلات جنسی در افراد مختلف بسیار متفاوت است ولی عموماً با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند.

ابتدا عوامل مؤثر بر کاهش میل جنسی را بررسی می‌کنیم، سپس در ادامه این مقاله به راهکارهایی جهت تقویت میل جنسی می‌پردازیم:

علت شایع کاهش میل جنسی

  • یائسگی
  • افزایش سن
  • داروهای ضدافسردگی
  • داشتن افسردگی و اضطراب
  • داشتن تستوسترون پایین
  • داشتن رابطه جنسی همراه با درد زیاد
  • ایجاد مشکلات در حین رابطه

راهکارهای قبل از تقویت میل جنسی

کم یا زیادشدن میل جنسی با سلامت فیزیکی یا جسمی و همچنین سلامت روانی و عاطفی شما در ارتباط است. بنابراین قبل از اینکه به تقویت میل جنسی خود بپردازید، مشکلات بدن خود را حل کنید. به‌عنوان‌مثال افسردگی، تعریق شبانه و مشکلات خواب عموماً در خانم‌های یائسه رخ می‌دهد که باعث کاهش میل جنسی می‌شود. شما ابتدا باید این مشکلات را حل کنید سپس به تحریک میل جنسی و افزایش آن بپردازید.

افزایش میل جنسی با ۱۴ راهکار ساده

خبر خوش این است که شما با چندین راهکار ساده و تغذیه مناسب می‌توانید میل جنسی خود را افزایش داده و سپس ارتباط جنسی سالم و سرشار از لذت را تجربه کنید.

۱. کاهش اضطراب در زندگی

استرس، اضطراب و افسردگی تمام این موارد بر میل جنسی تأثیر داشته و آن را کاهش می‌دهد. بسیاری از افراد برنامه‌های کاری فشرده و مسئولیت‌های سنگین دارند. این‌گونه افراد عموماً خسته هستند و به دلیل استرس بالا، میل جنسی کمی دارند. بنابراین باید سعی کنید بتوانید اضطراب و استرس خود را مدیریت کنید.

نحوه کاهش اضطراب و تقویت بدن:

  • انجام ورزش یا سرگرمی موردعلاقه
  • تنظیم کردن ساعت خواب
  • رژیم غذایی سالم و مغذی
  • بهبود ارتباطات خود با دیگران
  • مشورت با یک درمانگر حاذق

همچنین فراموش نکنید خوردن شکلات به شادی و کاهش استرس در زندگی کمک زیادی کرده و باعث افزایش میل جنسی می‌شود. آووکادو نیز باعث کاهش استرس و افزایش میل جنسی می‌شود.

۲. کیفیت روابط خود را بهبود دهید

سعی کنید زمان ارتباط با شریک جنسی خود را طولانی کنید و مدام به دنبال یافت شریک جنسی جدید نباشید. وقتی رابطه طولانی‌مدت شود می‌توانید در خارج از رابطه جنسی نیز باهم ارتباط داشته باشید و این رابطه طولانی باعث بالا رفتن میل جنسی در هر دو طرف می‌شود.

۳. پیش نوازی را فراموش نکنید

حتماً سعی کنید قبل از رابطه جنسی عشق‌بازی و یا پیش‌نوازی داشته باشید. این موضوع به‌خصوص برای زنان اهمیت زیادی دارد. هرچند خانم‌هایی هستند که با مقاربت به ارگاسم می‌رسند، ولی عده زیادی هم هستند که حتماً باید کلیتوریس آن‌ها تحریک شود تا به ارگاسم برسند.

پیش نوازی قبل از رابطه جنسی را در این مقاله به طور کامل بخوانید:

عشق بازی قبل از رابطه جنسی

۴. کیفیت خواب را بالا ببرید

دقت کنید هر چه خوابِ بهتر، عمیق‌تر و باکیفیت بیشتری داشته باشید اخلاق و رفتار مناسب‌تری دارید، درنتیجه میل جنسی در شما افزایش پیدا می‌کنند.

۵. داشتن رژیم غذایی سالم و مغذی

♦ رژیم غذایی سرشار از سبزی‌ها و پروتئین‌های کم‌چربی و با قند کم داشته باشید. غذاهایی که باعث کاهش میل جنسی می‌شوند را حذف کنید. دقت کنید رژیم غذایی مغذی باعث سلامت قلب شده و با تقویت گردش خون به افزایش میل جنسی کمک فراوانی می‌کند. به‌عنوان‌مثال کرفس، اسفناج و کلم بروکلی برای افزایش میل جنسی بسیار مفید است.

♦ در رژیم غذایی خود حتماً از آجیل استفاده کنید. طی تحقیقاتی که پزشکان انجام داده‌اند به این نتیجه رسیدند که مصرف ۳ هفته پسته جریان خون در آلت تناسلی مردان را افزایش داده و باعث شده رابطه جنسی بهتری داشته باشند، همچنین برای خانم‌ها نیز مفید است.

♦ دارچین برای افزایش میل جنسی بسیار مفید است. شما می‌توانید دارچین را با زنجبیل و هل نیم کوب شده دم‌کرده و بنوشید. دقت کنید در مصرف آن افراط نکنید.

♦ سیر را فراموش نکنید: اگر از بوی بد سیر بیزار هستید می‌توانید با خوردن سیب بوی آن را از بین ببرید، ولی حتماً سیر را در غذای خود بگنجانید تا قوای جنسی شما تقویت پیدا کند.

♦ دانه‌های چیا برای افزایش انرژی و میل جنسی بدن خواص فراوانی دارد. می‌توانید آن را روی ماست یا کوکی بریزید و لذت ببرید. همچنین دانه‌های چیا باعث تولید انسولین شده و قند خون را کاهش می‌دهد.

♦ زنجبیل سیب، موز، هندوانه، انار، آووکادو و انجیر: مصرف روزانه زنجبیل، هندوانه، موز، سیب، آب انار، آووکادو و انجیر به افزایش توانایی جنسی کمک بسیار زیادی می‌کند.

♦ مصرف ماهی سالمون: دقت کنید ماهی سالمون به دلیل اینکه سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هست میل جنسی را در شما افزایش می‌دهد.

♦ بلغور جو دو سر: حتماً سعی کنید از بلغور جو دو سر در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا بتوانید شریک جنسی خود را ازلحاظ جنسی به اوج لذت برسانید. همچنین بلغور جو دو سر باعث کاهش کلسترول در بدن می‌شود.

♦ مصرف آجیل را فراموش نکنید: حتماً سعی کنید از آجیل در رژیم غذایی خود استفاده کنید. آجیل‌هایی مانند پسته، بادام‌زمینی و گردو باعث افزایش میل جنسی شده و همچنین کلسترول را کاهش می‌دهد. هرچقدر کلسترول شما کمتر باشد جریان خون در تمام‌اندام‌ها به‌ویژه آلت تناسلی افزایش‌یافته و می‌توانید رابطه جنسی بهتری داشته باشید.

♦ چغندرقند: نیترات موجود در چغندرقند جریان خون را در بدن افزایش داده و برای عملکرد ذهن نیز مفید است‌. همچنین باعث تقویت میل جنسی در بدن می‌شود.

♦ تخم کدوتنبل: سرشار از روی و منیزیم هستند که باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی و افزایش جریان خون می‌شود. درنتیجه توان جنسی شما با خوردن دانه‌های کدوتنبل افزایش پیدا می‌کند.

می‌توانید داروهای گیاهی را تست کنید

در مورد اینکه داروهای گیاهی برای تقویت میل جنسی مفید است یا خیر مطالعات کمی انجام‌شده، ولی باید در نظر داشته باشید حتماً بعد از مشورت با پزشک استفاده کنید. چون بعضی از داروهای گیاهی ممکن است با داروهای مصرفی تداخل داشته باشد. در مورد داروهای گیاهی مانند تریبولوس، جینکو و جینسینگ تحقیق کنید. همچنین ریحان هم می‌تواند تحریک‌کننده باشد.

۶. مرتب ورزش کنید

اگر به‌طور منظم ورزش کنید با داشتن تناسب‌اندام اعتمادبه‌نفس شما بالاتر رفته و نگرانی از بابت داشتن بدن نامناسب رفع شده و در این صورت میل جنسی نیز افزایش پیدا می‌کند.

سلامت قلب و عروق، بهبود عملکرد غدد درون‌ریز و به‌طورکلی علاوه بر تمام مزایای آن، ورزش برای افراد دیابتی بسیار مفید است و به کاهش علائم در آن‌ها کمک می‌کند.

۷. از روان‌پزشک کمک بگیرید

اگر میل جنسی شما کم است و به روش‌های خانگی و تغذیه سالم افزایش پیدا نکردُ حتماً از یک درمانگر کمک بگیرید تا بتواند به شما استراتژی سکسی مناسب ارائه دهد.

۸. اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کنید

دقت داشته باشید هر احساسی که نسبت به بدن خود داشته باشید به‌طور مستقیم بر احساس شما نسبت به رابطه جنسی تأثیر دارد. پس تا می‌توانید حس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید.

۹. بدن خود را بپذیرید

گاهی اوقات بعضی از افراد مدام از اندام خود گله‌دارند و ناراضی هستند، این احساس میل جنسی شما را کاهش می‌دهد. شما باید بدن خود را همان‌گونه که هست بپذیرید، در این صورت احساس بهتری داشته و می‌توانید شروع به لذت بردن از زندگی کنید.

۱۰. با شریک جنسی خود صحبت کنید

اگر میل جنسی شما کم است حتماً با شریک جنسی خود صادق باشید و شفاف از نیازهای خود صحبت کنید. به او بگویید چه حرکتی را دوست دارید. حتی می‌توانید به‌راحتی در مورد پوزیشن‌های رابطه جنسی صحبت کنید و پوزیشن دلخواه خود را بیان کنید. این راحتی و انجام کارهایی که باب میل شما هست باعث افزایش میل جنسی می‌شود.

۱۱. رابطه جنسی را شروع کنید

بسیاری از افراد به‌ویژه خانم‌ها به‌محض اینکه رابطه جنسی را شروع کنند میل جنسی آن‌ها رفته‌رفته بالا می‌رود، به‌شرط آنکه یک رابطه خوب همراه با سکس لذت‌بخش و تا جای ممکن بدون درد باشد. برای کاهش درد همان‌طور که گفتیم حتماً باید پیش نوازی داشته باشید‌.

۱۲. استفاده از روان کننده

استفاده از روان کننده در حین رابطه جنسی را فراموش نکنید، به‌ویژه اگر واژن خشکی دارید حتماً استفاده کنید. چون باعث افزایش لذت جنسی شده، علاقه شما را به سکس افزایش داده درنتیجه میل جنسی در شما افزایش پیدا می‌کند.

۱۳. حتماً سیگار را ترک کنید

بعدازاینکه سیگار را ترک کردید شاهد افزایش میل جنسی خواهید شد. زیرا سلامت بدن به‌ویژه قلب برای تقویت میل جنسی لازم است.

۱۴. مواد مخدر و الکل را ترک کنید

به‌عنوان‌مثال کوکائین و یا شراب ممکن است در لحظه حال شما را خوب کند و احساس کنید که میل جنسی شما افزایش‌یافته ولی واقعیت این است که در طولانی‌مدت باعث افسردگی شما شده و بر روح و جسم شما تأثیر منفی می‌گذارد. پس هرچه زودتر استفاده از آن‌ها را محدود و ترک کنید.

هرگونه سوال و یا تجربه‌ای را می‌توانید در بخش نظرات ثبت کنید تا گروه پزشکی جوان ایرانی پاسخ شما را بدهند.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 2.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا