سینمای جهان

معرفی 12 تا از بهترین فیلم های تاریخ سینما

در این قسمت از مقالات مجله جوان ایرانی، می‌خواهیم شما را با بهترین فیلم های تاریخ سینما آشنا کنیم که در مجموع 12 فیلم معرفی می‌شود که توانسته است بهترین امتیاز در تاریخ سینما به خود اختصاص دهند. این فیلم‌ها توانسته اند عنوان بهترین‌ها را به خود اختصاص دهند و به همین جهت می‌توانید آنها را در لیست تماشا و دانلود فیلم‌های خود قرار دهید. در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید تا با نام این فیلم‌ها، ویژگی‌ها، داستان‌ها و مشخصات آن بیشتر آشنا شویم.

فیلم و سینمای جهان

فیلم یا Film یا Movie، یک تصویر محرک است که به عنوان یک اثر هنری تجسمی شناخته می‌شود. این نوع اثر هنری می‌تواند برای بیان ایده‌ها، داستان‌ها، ادراکات، احساسات، زیبایی از طریق استفاده از تصاویر متحرک استفاده شود. این تصاویر عموماً با صدا همراه هستند. کلمه “سینما”یا Cinema، کلمه‌ای کوتاه شده برای عبارت cinematography (فیلم‌برداری) است که اغلب برای اشاره به فیلمسازی و صنعت فیلم و فرم هنری که نتیجه آن است، استفاده می‌شود.

تاریخچه فیلم‌سازی را می‌توان از اوایل دهه 1860 میلادی دانست که با کمک تجهیزاتی مانند زنده‌گرد و پراکسینوسکوپ برای ایجاد تصاویر دوبعدی متحرک ایجاد می‌شدند. این روند ادامه یافت تا در دهه 1880، دوربین‌های فیلم‌برداری ساخته شدند و تصاویر به صورت تکی در حلقه‌ها ذخیره می‌شدند. ساختار داستانی برای فیلم‌ها که اکنون به تکامل خود رسیده است، مربوط به سده 20 میلادی است که فیلم‌های صوتی به صورت یک داستان بیان می‌شدند.

امروزه فیلم‌ها، در قالب صحنه‌های واقعی ضبط شده توسط دوربین‌های فیلم‌برداری، با عکاسی از نقاشی‌ها یا مدل‌های مینیاتوری با استفاده از تکنیک‌های سنتی انیمیشن، با استفاده از CGI (تصاویر کامپیوتری) و انیمیشن رایانه‌ای، یا ترکیبی از برخی یا همه این تکنیک‌ها ایجاد می‌شود که در آن سایر جلوه‌های بصری نیز اضافه می‌گردند.

فیلمها آثار فرهنگی هستند که توسط فرهنگ‌های خاص ایجاد شده‌اند. در ادامه می‌خواهیم به معرفی بهترین فیلم های تاریخ سینما بپردازیم. آنها آن فرهنگ‌ها را منعکس می‌کنند و به نوبه خود بر آنها تأثیر می‌گذارند. فیلم به عنوان یک هنر مهم، منبع سرگرمی عمومی و رسانه‌ای قدرتمند برای آموزش شهروندان تلقی می‌شود. اساس بصری فیلم به آن قدرت ارتباطی جهانی می‌بخشد. امروزه فیلم‌ها با استفاده از دوبله یا زیرنویس برای ترجمه دیالوگ‌ها به زبان‌های دیگر، می‌توانند برای تمام افراد جهان مورد استفاده قرار گیرند. فیلم‌های پرهزینه‌ای که در استودیوهای بزرگ هالیوودی ساخته می‌شود، برای سودسازی نیاز دارند تا در گیشه بین‌المللی به تمام جهان فروش بروند؛ زیرا تنها بازارهای داخلی کشورها نمی‌تواند هزینه‌های تولید و یا سودسازی چندانی برای آنها داشته باشد.

فیلم‌ها معمولا از کنار هم قرار گرفتن تصاویر کنار هم به وجود می‌آیند که هر کدام آن ها را فریم گفته می‌گوییم. این فریم‌ها در صورتی که پیوسته و پشت سرهم نمایش داده شوند، توهم حرکتی را ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود تا تا تصاویر به صورت پیوسته در دید مخاطب قرار گیرد. به این نوع نمایش، حرکت بتا یا پدیده ماندگاری منظر گفته می‌شود.

فیلم و سینمای جهان

 

آشنایی با سبک های مختلف فیلم ها در جهان

امروزه هر سبک فیلم و سریالی در قالب ژانرهای مشخصی ارائه می‌شود که به کمک آن می‌توانیم ساختار و چهارچوب فیلم‌ها را به راحتی درک کنیم. منظور از ژانر فیلم، دسته‌بندی فیلم‌ها است که براساس نوع نمایش، نوع روابط در فیلم‌، نوع فیلم‌نامه، ماهیت محتوا و داستان و … در فیلم‌ها ارائه می‌شود. در ساخت فیلم، فیلمنامه نویسی هنر نوشتن فیلمنامه برای یک فیلم بلند یا نمایش تلویزیونی است. هر ژانری در انواع داستان‌هایی که می‌گویند و در نحوه نگارش آنها منحصر به فرد است. یادگیری پیچیدگی‌های هر ژانر به شما کمک می‌کند تا فیلمنامه نویسی را بهتر درک کنید. در طول دهه‌های گذشته، 9 ژانر محبوب در فیلم‌های جهان بیشتر رواج یافته که عبارتند از:

  • هیجان‌انگیز یا دلهره‌آور: به طور معمول، فیلمنامه‌های هیجان انگیز دارای عناصری مانند تعلیق، کشش، ترس، رازآلود و جنایی هستند. این نوع ژانر به طرز ماهرانه‌ای سبک اسرارآمیز، تنش و انتظار را در یک داستان هیجان انگیز ترکیب می‌کند. فیلم‌های هیجان پیچ و خم داستان‌ها را فاش می‌کنند و راز داستان را در لحظه‌های حساس آشکار می‌کنند تا مخاطب را مجذوب خود کند.
  • وسترن: وسترن، یکی از سبک‌های فیلم‌سازی غربی است که فیلمنامه‌های غربی داستان یک گاوچران یا تفنگدار را در آن تعقیب می‌کنند که در غرب وحشی به دنبال یک فرد زندانی و غیرقانونی است. شخصیت اصلی اغلب به دنبال انتقام است و در پایان با یک مجرم در یک دوئل یا تیراندازی روبرو می‌شود. وسترن‌ها معمولا در محیط‌هایی مانند صحرا، کوه‌ها یا دشت‌ها ضبط می‌شوند و می‌توانند شخصیت‌ها و عمل را الهام بخشند. امروزه آنها مانند اواسط دهه 1900 محبوبیت چندانی ندارند، اما تأثیر آنها در فیلم‌های مدرن ادامه دارد.
  • ترسناک: فیلمنامه‌های سبک ترس، تکان دهنده، تعلیق آور و ترسناک و پر از عناصر نفرت و وحشت هستند. هدف اصلی آنها این است که مردم را با ترس و وحشت زیادی روبرو کنند. تماشاگرانی که عاشق فیلم‌های ترسناک هستند، از ترسیدن لذت می‌برند و این فیلم‌ها را به طور خاص برای افزایش آدرنالین تولید شده در اثر تماشای ارواح وحشتناک، هیولاها و … جستجو می‌کنند. زیر ژانرها شامل داستان‌های ارواح، فیلم‌های ترسناک گوتیک‌، فیلم‌های علمی تخیلی ترسناک‌، فیلم‌های ماوراء طبیعی‌، فیلم‌های فانتزی تاریک‌، فیلم‌های ترسناک روانشناختی و فیلم‌های ضرب و شتم هستند.
  • کمدی: فیلمنامه‌های کمدی خنده‌دار و سرگرم کننده هستند. آنها حول یک فرض کمدی متمرکز می‌شوند – معمولاً کسی را در موقعیتی چالش برانگیز، سرگرم کننده یا طنزآمیز قرار می‌دهند که آمادگی انجام آن را ندارد. نوشتن کمدی به معنای خنده دار بودن نیست، این نوع فیلم‌ها همچنین می‌تواند فیلم در ظاهر خنده‌دار اما در باطن با مطرح کردن مسائلی جدی همراه باشد. کمدی می‌تواند در سبک‌های مختلفی مانند رمانتیک، درام، فارس، شخصیتی و موقعیتی ارائه شود.
  • اکشن/ماجراجویی: فیلمنامه‌های اکشن/ماجراجویی سریع هستند و شامل اکشن‌های زیادی مانند صحنه‌های مبارزه، صحنه‌های تعقیب و گریز و … می‌باشند. در این فیلم‌ها، یک یا چند شخصیت در طی درگیری‌های فیزیکی، جنگی، رزمی به تقابل با یکدیگر می‌پردازند. به طور معمول، فیلم‌نامه‌های اکشن، داستان‌های خاصی را دنبال می‌کنند و در بعضی موارد از گروه‌های بدلکار برای اجرای آن استفاده می‌شود.
  • کمدی رمانتیک: فیلمنامه‌های Rom-com داستان‌های عاشقانه بین دو نفر را روایت می‌کنند. آنها یکی از رایج‌ترین انواع فیلم‌ها برای نوشتن هستند، که می‌تواند خروجی‌های محبوبی را در بین مردم داشته باشد.

از دیگر ژانرهای محبوب می‌توان به درام، علمی – تخیلی و فانتزی اشاره نمود. با معرفی این سبک‌ها، حال می‌خواهیم به معرفی بهترین فیلم های تاریخ سینما بپردازیم.

آشنایی با سبک های مختلف فیلم ها در جهان

 

بهترین فیلم های تاریخ سینما

در ادامه لیستی از بهترین فیلم های تاریخ سینما را در تمام دوران‌ها آورده‌ایم که توسط متخصصان این حوزه و طرفداران فیلم رتبه‌بندی شده‌اند. بزرگترین فیلم های تاریخ سینما کدامند؟ این فهرست برترین فیلم‌هایی که تا به حال ساخته شده‌اند با در نظر گرفتن بهترین پیشنهادات فیلم از کاربران و اجازه دادن به آنها برای تعیین اینکه کدام فیلم های معروف بهترین هستند، ساخته شده است. فهرستی که در ادامه آماده‌ کرده‌ایم، شامل بهترین‌ها در سراسر جهان از سینمای اروپا گرفته تا فیلم‌های هالیوودی و … در انواع سبک‌ها و ژانرها .

Forrest Gump

فارست گامپ (تام هنکس)، نامی که شاید شما هم به عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما شنیده باشید، راجع به مردی کندذهن اما ساده دل از آلاباما (یکی از ایالت‌های آمریکا) است که این فیلم ده‌ها سال از زندگی آن را روایت می‌کند، که در آن روایت‌های تاریخی از ایالات متحده نیز نهفته شده است. این فیلم در سال 1986 منتشر شد و به سرعت توانست به یکی از بهترین فیلم‌ها تبیدل شده و در نهایت برنده اسکار بسیاری شود.

داستان در مورد مرد ساده‌دلی به نام فارست گامپ است که تمام زندگی او مادرش می‌باشد و با او صادقانه زندگی خود را تعریف می‌کند. در کودکی به علت کندذهن بودن و استفاده از داربست و اسکلت فلزی، دوست و همراهی نداشته است به جز دختری به نام جنی. وی بعد از چند سال بزرگ شده است و زمان جنگ فرا می‌رسد. به همین خاطر جذب ارتش می‌شود و در دوران آموزشی خود با فردی به نام بوبا یک جوان ساده دل سیاه‌پوست آشنا می‌شود. پس از این دوره، آنها به ویتنام اعزام می‌شوند اما جنگ به خوبی پیش نمی‌رود و بوبا در این جنگ می‌میرد. فارست به عنوان بازمانده مدال افتخار دریافت می‌کند و دوران نقاهت خود را با بازی پینگ‌پنگ به سر می‌کند. او حالا در این بازی  دارای استعداد می‌شود تا حدی که به مسابقات جهانی راه می‌یابد اما از سوی دیگر، زندگی جنی دوست کودکی او رو به تباهی است.

در مورد افتخارات این فیلم می‌توان به جوایز بسیاری که به آن تعلق گرفته ست از جمله برنده جایزه اسکار بهترین فیلم، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای تام هنکس، برنده جایزه اسکار بهترین جلوه‌های تصویری، برنده بهترین کارگردانی برای رابرت زمکیس (جایزه اسکار) و … اشاره نمود.

  • کارگردان: Robert Zemeckis
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8 از میان 1.9 میلیون رای
  • ژانر: درام، رمانتیک
  • بازیگران: تام هنکس، رابین رایت، گری سینس

The Shawshank Redemption

این فیلم با نام رستگاری در شاوشنک، یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما است که رتبه بالاتری نسبت به فارست گامپ کسب کرده است.  این فیلم درام آمریکایی، به نویسندگی و کارگردانی فرانک دارابونت است که براساس یک رمان کوتاه به نام ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنگ در سال 1982 ساخته شده است.

داستان در مورد اندی دوفرسن با بازیگری تیم رابینز، تاجر بانکی است که به جرم قتل انجام نشده همسر و معشوقش محکوم شده و در زندان شاوشنک به حبس ابد محکوم شده است. با اینکه زندگی سختی در زندان حاکم است، اما خوشبختانه اندی با برخی دیگر از زندانیان، به ویژه شخصیتی که فقط با عنوان Red با بازی مورگان فریمن شناخته می‌شود، دوست می‌گردد. اندی به مرور زمان راههایی را برای گذران زندگی با سهولت نسبی در زندان پیدا می‌کند و این پیام را برای همه باقی می‌گذارد که در حالی که بدن ممکن است در سلول محبوس باشد، روح هرگز نمی‌تواند به طور واقعی زندانی شود. فیلم شیوه منحصر به فرد اندی را در برخورد با زندگی جدید و شکنجه‌گر خود به تصویر می‌کشد.

در مورد افتخارات و ویژگی‌های فیلم می‌توان به محتوای بسیار عالی فیلم در رابطه با حفظ عزت نفس در زمان خالی از امید اشاره نمود که توانسته‌ است به خوبی عشق و دوستی میان دو فرد را به خوبی به نمایش بگذارد. این فیلم بالاتر از فارست گامپ و فیلم پدرخوانده، جزو 250 فیلم از بهترین فیلم های تاریخ سینما در جهان می‌باشد. این فیلم توانسته است در بخش‌های بسیار زیادی به عنوان نامزد دریافت معرفی شود به عنوان مثال نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم ، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلم‌برداری و … که به علت همزمانی آن با فیلم فارست گامپ، بیشتر جوایز به آن فیلم داده شده است.

  • کارگردان: Frank Darabont
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 3 از میان 2.5 میلیون رای
  • ژانر: درام
  • بازیگران: تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتن

The Dark Knight

یکی از به‌ یادماندنی‌ترین بازی‌های هیث لیچر را در این فیلم شاهد هستید که توانسته است به خوبی روایت فیلم بتمن را در بین تمام مردم جهان رقم بزند. شوالیه تاریکی دومین دنبال از فیلم بتمن است که در سال 2008 روی پرده سینما رفت و توانست عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما را از آن خود کند. کریستوفر نولان برای ساخت این فیلم از کمیک بوک بتمن با حضور جوکر که در سال 1940 منتشر شده بود، جوک مرگبار و نیز سری کمیک‌های هالووین طولانی استفاده کرده است.

داستان فیلم یک سال پس از وقایع بتمن آغاز می‌شود (2005)، بتمن، ستوان جیمز گوردون و وکیل جدید هاروی دنت با موفقیت شروع به جمع آوری جنایتکارانی می‌کنند که گاتهام را به آشوب کشیده‌اند، تا داستان به یک مغز متفکر مرموز و سادیستی که فقط به عنوان “The Joker “در Gotham می‌رسد که موج جدیدی از هرج و مرج را ایجاد می‌کند. مبارزه بتمن علیه جوکر عمیقا شخصی می‌شود و او را مجبور می‌کند “با هر چیزی که دارد، مقابله کند” و فناوری خود را برای جلوگیری از او بهبود بخشد. مثلث اتحادی بین بروس وین، دنت و راشل داوس شکل می‌گیرد.

در مورد افتخارات و ویژگی‌های این نمایش به عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما، می‌توان به دریافت عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی بعد از دهه 2000 میلادی، جابه‌جا کردن چندین رکورد در گیشه، دوازدهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی در تاریخ سینما، نامزد دریافت 8 جایزه اسکار، دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد توسط هیث لیچر، بهترین تدوین صدا و … اشاره نمود.

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9 از بین 2.4 میلیون رای
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام، هیجان‌انگیز
  • بازیگران: Christian Bale, Michael Caine & Heath Ledger

Saving Private Ryan

چهارمین مورد از بهترین فیلم های تاریخ سینما در این لیست، فیلم “نجات سربازان رایان” است که یک فیلم حماسی محصول سال 1998 با بازی تام هنکس می‌باشد. این فیلم مرتبط با جنگ جهانی دوم است که در مورد یک گروه از سربازان با رهبری تام هنکس می‌باشد.

داستان یلم نجات سربازان رایان در مورد تام هنکس به عنوان کاپیتان جان میلر به همراه هفت سربازش است که با رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه در سال 1944، ماموریتی را می‌گیرند که باید جیمز فرانسیس رایان را پیدا کرده و سپس او را به خانه بازگردانند. دستور از طرف آبراهام لینکن است که این سرباز سریعتر برگردانده شود. این گروه شامل یک سرباز که بر زبان فرانسوی و آلمانی به خوبی تسلط دارد می‌باشد. در ابتدا آنها فردی با همین نام را پیدا می‌کنند اما این فرد همان شخص اصلی نیست. سپس آنها محل فرود رایان و گروهی که همراه آنها بوده است را کشف می‌کنند. آنها به زودی متوجه می‌شوند که رایان در شهر رامل، یک نقطه استراتژیک در حال دفاع است. بالاخره آنها رایان را پیدا می‌کنند اما در طول بازگرداندن اتفاقاتی می‌افتد و افراد کمی از جوخه سالم برمی‌گردند..

این فیلم توانست بازخورد خوبی از بین تماشگران خود دریافت کند و فروش 481.8 میلیون دلاری را در گیشه به خود اختصاص دهد. از افتخارات و ویژگی‌های این فیلم می‌توان به شناخته شدن به عنوان پرفروش‌ترین فیلم در سال 1998، نامزد 11 جایزه اسکار، برنده شده بهترین جایزه کارگردانی و … اشاره نمود.

  • کارگردان: Steven Spielberg
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6 از میان 1.3 میلیون رای
  • ژانر: درام، جنگ
  • بازیگران: تام هنکس، مت دیمون، تام سایزمور، بری پیر
بهترین فیلم های تاریخ سینما

 

معرفی بهترین فیلم های تاریخ سینما

The Godfather

به طور قطع نمی‌توانید به سادگی از بین آثاری که در آن آل پاچینو بازیگری کرده است، به راحتی عبور کنید. شاید نام پدرخوانده را هر فردی تاکنون شنیده باشد، اما اگر نشنیده‌اید، می‌توان گفت یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما را از دست داده‌اید. این فیلم یک نمایش در سبک جنایی از آمریکا است که در سال 1972 ساخته شده است و براساس پرفروش‌ترین رمان سال 1969 به همین نام ساخته شده است.

داستان فیلم در مورد پدرخوانده “دان” ویتو کورلئونه رئیس خانواده مافیایی کورلئونه در نیویورک است. او در مراسم عروسی دخترش حضور دارد. مایکل، کوچکترین پسر ویتو و تفنگدار دریایی جنگ جهانی دوم که از جنگ بازگشته نیز در مراسم عروسی حضور دارد. به نظر می‌رسد مایکل علاقه‌ای به مشارکت در مشاغل خانوادگی ندارد. ویتو مردی قدرتمند است و با همه کسانی که به او احترام می‌گذارند مهربان است اما در برابر کسانی که این کار را نمی‌کنند، یک شخصیت بی رحم دارد. هنگامی که یک رقیب قدرتمند و خیانتکار می‌خواهد مواد مخدر بفروشد و به همین دلیل به نفوذ دان نیاز دارد، ویتو از این کار خودداری می‌کند. آنچه در پی می‌آید، درگیری بین ارزش‌های قدیمی ویتو و روش‌های جدیدی است که ممکن است باعث شود مایکل کاری را انجام دهد که در انجام آن تمایلی ندارد و علیه سایر خانواده‌های مافیایی برعلیه خانواده او دسیسه می‌کنند، گروهی را به راه اندازد. مایکل، پسر جوان و ایده‌آل گرای ویتو کورلئونه، رئیس قدرتمندترین قبیله مافیایی در نیویورک، به عنوان یک قهرمان جنگ به خانه باز می‌گردد و مصمم است زندگی خود را انجام دهد. اما شرایط غم انگیز او را با میراث خانواده‌اش روبرو می کند.

در مورد افتخارات این فیلم باید گفت پدرخوانده، برنده جایزه‌های اسکار در چهل و پنجمین دوره اسکار شده است که شامل جوایز بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین کارگردانی می‌باشد. این فیلم همچنین یکی از برترین فیلم‌های ساخته شده در سبک گانگستری است که توانست به شدت مورد استقبال قرار گیرد. این فیلم همچنین از نظر انستیتوی فیلم آمریکا، دومین فیلم بزرگ سینمای ایران شناخته شده است. البته این سری در سه نسخه ارائه شده که نسخه اول در سال 1972، نسخه دوم در سال 1974 و نسخه سوم در سال 1990 منتشر شد.

  • کارگردان: Francis Ford Coppola
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 2 از بین 1.7 میلیون رای
  • ژانر: جنایی، درام
  • بازیگران: مارلون براندو، آل پاچینو، جیمز کان، ریچارد اس، رابرت دووال و …

Braveheart

جالب است که اغلب آثاری که در فهرست بهترین فیلم های تاریخ سینما قرار گرفته است و بیشترین توجه را به خود اختصاص داده، فیلم‌هایی در دهه‌های پیشین 2000 است. یکی دیگر از این فیلم‌ها، فیلم “شجاع دل” است که‌ علاوه بر ارائه یک نمایش فوق‌العاده حماسی، از موزیک پس زمینه بسیار عالی آن نیز بایستی لذت ببرید. این فیلم، یک درام حماسی آمریکایی در سال 1995 است که روایتگر جنگجویی اسکاتلندی می‌باشد.

داستان در مورد ویلیام والاس، یک شورشی اسکاتلندی است که قیامی را علیه فرمانروای بی‌رحم انگلیسی ادوارد لانگ شانکس رهبری می‌کند. این فرمانروا می‌خواهد تاج و تخت اسکاتلند را برای خود به ارث ببرد. هنگامی که او یک پسر جوان بود‌، پدر و برادر ویلیام والاس‌، به همراه بسیاری دیگر‌، در تلاش برای آزادی اسکاتلند جان خود را از دست دادند. هنگامی که وی یکی دیگر از عزیزان خود را از دست می‌دهد‌، ویلیام والاس تلاش طولانی خود را برای آزادی اسکاتلند یکبار برای همیشه و با همراهی رابرت بروس آغاز می‌کند.

همچنین در مورد صحت تاریخی در فیلم در مورد رابطه عاشقانه ایزابلای فرانسه و ویلیام والاس که بعد از جنگ فالکرک انجام شد، واقعیت نداشته زیرا در آن زمان ایزابلای در فرانسه سه ساله بوده است.

از جمله افتخارات این فیلم می‌توان به موسیقی آن که توسط جیمز هورنر و ارکستر سمفونیک لندن آن را اجرا نموده است اشاره کرد که توانست مورد تحسین واقع شده و نامزد جوایز گلدن گلوب، اسکار و فیلم بفتا شود. همچنین این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلم‌برداری، بهترین کارگردانی، تدوین صدا، بهترین چهره‌پردازی و نامزد جایزه اسکار بهترین تدوین، صدابرداری، فیلم‌نامه، موسیقی فیلم و … شده است.

  • کارگردان: مل گیبسون
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 3 از بین 988 رای
  • ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی و جنگ
  • بازیگران: مل گیبسون، پاتریک مک‌گوئن، کاترین مک‌کورمک، برنارد هورسفال، برندن گلیسون

Back to the Future

یکی از فیلم‌های سبک جدیدی که در لیست ما وجود دارد، فیلم “بازگشت به آینده” در ژانر علمی – تخیلی است که در سال 1985 ساخته شده است و در لیست 50 تا فیلم برتر IMDB قرار دارد. این فیلم که از بهترین فیلم های تاریخ سینما به شمار می‌آید، توانسته است فروش تجاری خوبی را برای خود ثبت کند.

داستان فیلم در رابطه با یک پسر نوجوان به نام مارتی مک‌فلای است که در یک سفر به زمان، از سال 1985 به سال 1955 سفر کرده است. این فرد با سفر در گذشته اما در دبیرستانی که پدر و مادرش با هم آشنا می‌شوند حضور می‌یابد و به صورت تصادفی، رابطه آنها را بر هم می‌زند. حالا او باید کاری کند که این دو به یکدیگر عشق بورزند تا در آینده این پسر حاصل از ازدواج آنها به وجود آید. این پسر سپس برای بازگشت به سال 1985، با همکاری یک دانشمند برمی‌گردد.

استقبال خوبی که از این فیلم شد، توانست موجب شود تا نسخه 2 و 3 آن به ترتیب در سال‌های 1989 و 1990 نیز منتشر شود. بازگشت به آینده قطعا فیلمی خلاقانه و هیجان انگیز در تاریخ سینما است که فراموش کردن آن غیر ممکن است. انتخاب بازیگران هر شخصیت کاملاً عالی بوده و اجراها کاملا دیدنی است. یکی از بهترین ویژگی‌ها در مورد بازگشت به آینده این است که واقعاً شما را به فکر وا می‌دارد. می‌توانید مکالمات عمیقی را شاهد باشید و ساعت‌ها راجع به فیلم بحث کنید. خط داستان آن فوق العاده است، به طرز هوشمندانه و سرگرم کننده‌ای ارائه می‌شود و فیلم به طور کلی بسیار سرگرم کننده است.

  • کارگردان: رابرت زمکیس
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 5 از بین 1.1 میلیون رای کاربران
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی و عملی – تخیلی
  • بازیگران: مایکل جی فاکس، توماس ویلسون، کریستوفر لوید، کلودیا ولز، جیمز نولکان و …

The Lord of the Rings – The Return of the King

به طور قطع نام “ارباب حلقه‌ها” را حتما شنیده‌اید. این مجموعه یک سری دیگر از بهترین فیلم های تاریخ سینما می‌باشد. فیل ارباب حلقه‌ها در نسخه “بازگشت پادشاه” براساس جلد سوم ارباب حلقه‌ها ساخته شده است که در سال 2003 منتشر شد.

داستان در مورد این فیلم که نسخه سوم سری ارباب حلقه‌ها است، از ادامه نسخه دوم (دو برج) شروع می‌شود. رویارویی نهایی بین نیروهای خوب و بد که برای کنترل آینده سرزمین میانه می‌جنگند در این قسمت اتفاق می‌افتد. فرودو و سام در تلاش برای نابودی حلقه یگانه به موردور می‌رسند، در حالی که آراگورن نیروهای خوب را در برابر ارتش شیطانی سائورون در شهر سنگی میناس تیریت رهبری می‌کند. می‌توان گفت همه موضوعات در آخرین مرحله این فیلم سه گانه در این قسمت اتفاق می‌افتد، بشریت آخرین ایستادگی را در Minas Tirith انجام می‌دهد، هابیت‌ها در موردور سفر می‌کنند، قهرمانان ما سعی می‌کنند تا فرودو ماموریت خود را به پایان برساند. همچنین به عنوان یک خبر باید گفت یک سریال با چند فصل نیز در ادامه سه گانه ارباب حلقه‌ها در حال ساخته شدن است.

در مورد ویژگی‌ها و افتخارات ارباب حلقه‌ها در این نسخه فقط می‌توان گفت این فیلم توانسته است 11 جایزه اسکار را از آن خود کند و فروش 1.1 میلیارد دلاری را به انجام برساند. به همین خاطر باید عنوان ششمین فیلم پرفروش در جهان را به آن اختصاص دهیم در حالیکه بودجه ساخت آن فقط 96 میلیون دلار بود. رتبه هفتم از 250 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان نیز به این فیلم اختصاص داده شده است که تماشای آن را واقعا جذاب می‌کند.

  • کارگردان: پیتر جکسون
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9 از میان 1.7 میلیون رای
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام، فانتزی
  • بازیگران: الایجا وود، لیو تایلر، شان آستین، جان ریس – دیویس، هوگو ویوینگ، ویگو مورتنسن، کارل آرین و …
معرفی بهترین فیلم های تاریخ سینما

 

لیستی از برترین فیلم های جهان

در انتها چند مورد از بهترین فیلم های تاریخ سینما در دهه 2010 – 2020 را به شما معرفی می‌کنیم که عبارتند از:

The Social Network

با مارک زاکربرگ (جسی آیزنبرگ) آشنا شوید. همان دانشجوی گوشه‌گیر و افسرده دانشگاه هاروارد که در نهایت وب سایتی را تأسیس کرد که به آن فیس‌بوک می‌گویند، به شریک خود ادواردو ساورین (اندرو گارفیلد) خیانت کرد و یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا را تاسیس کرد.

The Wolf of Wall Street

در اوایل دهه 1990، جردن بلفورت با شریک خود دنی آزوف همکاری کرد و شرکت کارگزاری Stratton Oakmont را راه اندازی کرد. شرکت آنها به سرعت از 20 نفر به بیش از 250 نفر می‌رسد و وضعیت آنها در جامعه تجاری و وال استریت به طور تصاعدی رشد می‌کند. آنقدر که شرکت‌ها عرضه اولیه عمومی خود را از طریق آنها ارائه می‌دهند. با بهبود وضعیت آنها، میزان مصرف مواد در بین کاراکترها و دروغ گفتن‌های آنها نیز افزایش می‌یابد. آنها توجه دیگران را به خود جلب می‌کنند و مهمانی‌های مجلل برای کارکنان خود ترتیب می‌دهند. این امر در نهایت منجر به این می‌شود که بلفورت در جلد مجله Forbes که “گرگ وال سنت” نامیده می‌شود، معرفی شود. با همکاری FBI در طرح‌های تجاری بلفورت، او روش‌های جدیدی را برای پوشش خطوط خود و مشاهده ثروت خود طراحی می‌کند. بلفورت در نهایت طرحی را برای ذخیره وجوه نقد خود در یک بانک اروپایی ارائه می‌دهد.

Get Out

کریس و دوست دختر او، رز به ایالات متحده می‌روند تا آخر هفته به دیدار والدینش بروند. در ابتدا‌، کریس رفتارهای بسیار سازگارانه خانواده را تلاشی عصبی برای مقابله با روابط بین نژادی دخترش می‌خواند، اما با گذراندن تعطیلات آخر هفته، مجموعه‌ای از مشاهدات و اکتشافات نگران کننده او را به حقیقتی می‌رساند که او هرگز تصور نمی‌کرد.

A Separation

نادر (پیمان معادی) و سیمین (لیلا حاتمی) در مورد زندگی در خارج از کشور با هم بحث می‌کنند. سیمین ترجیح می‌دهد در خارج از کشور زندگی کند تا فرصت‌های بهتری را برای تنها دخترش، ترمه فراهم کند. با این حال، نادر از رفتن خودداری می‌کند؛ زیرا فکر می‌کند باید در ایران بماند و از پدرش که از آلزایمر رنج می‌برد، مراقبت کند. با این حال، سیمین مصمم است که طلاق بگیرد و با دخترش کشور را ترک کند. این باعث می‌شود تا ماجراهایی ایجاد شود که به خوبی با کارگردانی اصغر فرهادی به نمایش گذاشته شده است.

لیستی از برترین فیلم های جهان

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا