سینمای جهانفرهنگ و هنر

معرفی بهترین انیمه‌ های مدرسه ای (۸ مورد جذاب آن)

معرفی ۸ مورد انیمه‌ مدرسه ای و جذاب

برای معرفی بهترین انیمه‌ های مدرسه ای در ادامه لیستی از بهترین انیمه‌های پیشنهادی را برای شما آورده‌ایم که شما کاربران می‌توانید در بخش کامنت‌ها نیز نظرات خود را راجع به آنها و دیگر انیمه‌هایی که باید در این لیست قرار بگیرند بیان کنید. همچنین معرفی و خلاصه‌ای از داستان انیمه‌ها برای شما کاربران بیان شده‌اند.

انیمه مدرسه ای چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به معرفی بهترین انیمه‌ های مدرسه ای بپردازیم، ابتدا بهتر سات در مورد این ژانر بیشتر صحبت کنیم. انیمه‌ها همانند فیلم‌های اصلی در ژانر های بسیار زیادی ارائه می‌شوند که در این میان می‌توان به مدل‌های عاشقانه‌، ماجراجویانه، فانتزی و نیز مدرسه‌ای اشاره کرد. نکته‌ای که باید در این خصوص بدانید آن است که ژانرهای انیمه به واسطه فانتزی و غیر واقعی بودن آن می‌تواند تنوع بسیار زیادی داشته باشد.

منظور از بهترین انیمه‌ های مدرسه ای، بهترین آثاری هستند که در ژانر “برشی از زندگی” قرار می‌گیرند. این ژانر در واقع به روایت بخشی از زندگی اشاره می‌کند که ممکن است برای عموم مردم رخ داده باشد. به عنوان مثال می‌توان به دوره تحصیلی در مدارس اشاره کرد که معمولا اکثر دانش آموزان آن را تجربه کرده‌اند.

انیمه مدرسه‌ ای یک ژانر از انیمه است که به طور معمول در محیط دبستان یا دبیرستان اتفاق می افتد و موضوعات آن غالبا بر زندگی روزمره شخصیت‌ها متمرکز شده است. این انیمه‌ها اغلب مضامینی مانند دوستی، عاشقانه، بلوغ و رشد شخصی و همچنین چالش‌ها و مبارزاتی را که دانش‌آموزان در زندگی تحصیلی و شخصی خود با آن روبرو هستند، را خواهند داشت. قابل ذکر است این مدل از ژانر‌ها می‌توانند فیچرهای خاص خود را داشته باشند که از آن جمله باید گفت:

  • محیط پس زمینه: مدرسه همواره یک محیط پس زمینه در رویدادهای این دانش آموزان است. از کلاس درس‌ها گرفته تا حیاط مدارس.
  • اجزای مدارس: در این انیمه‌ها حتما چشم و گوش شما برخی از علائم مدارس را مشاهده می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به صدای زنگ مدارس اشاره کرد.
  • روابط: معمولا روابط کاراکترها در این نوع انیمه‌ها، مدلی عاشقانه، دوستانه و شامل روابط بسیار صمیمانه‌تری بین افراد می‌باشد.
  • مضامین بلوغی و رشد: این نوع از انیمه‌ها معمولا با توجه به سن رو به رشد و بلوغ دانش آموزان، دارای مضامینی در این بخش هستند که ممکن است همه ما نمونه‌هایی از آن را در زندگی روزمره خود مشاهده کرده باشیم.

شما می‌توانید انیمه‌های مدرسه‌ای بسیاری را در دوره کنونی مشاهده کنید که از آن جمله می‌توان به “K-On!”, “Toradora!”, “Love, Chunibyo & Other Delusions”, “My Teen Romantic Comedy SNAFU”, “Assassination Classroom”, و “Your Lie in April” اشاره کرد.

انیمه مدرسه ای چیست؟
آشنایی با ژانر انیمه مدرسه ای

معرفی بهترین انیمه های مدرسه ای

حال می‌خواهیم لیستی از بهترین انیمه های مدرسه ای را برای شما معرفی کنیم که می‌تواند تا مدت‌ها از تماشای آن لذت ببرید. در این لیست ترتیب خاصی درنظر گرفته نشده است و شما می‌توانید با توجه به امتیازات که برای انیمه‌ها در فضای مجازی درج شده‌اند، نسبت به محبوبیت آن بیشتر پی ببرید:

1- معرفی انیمه My Hero Academia

اگر طرفدار انیمه باشید و در فضای مجازی کمی گشت و گذار کرده باشید، حتما به طور متعدد کلیپ‌های از این انیمه با نام My Hero Academia را دیده‌اید. ژانر این انیمه از نوع پسرانه، ماورا طبیعی، کمدی و نیز مبارزه‌ای است. این انیمه فانتزی و هیجان انگیز که بخشی از روند داستانی آن در مدرسه می‌گذرد، یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌هایی است که خواهید داشت.

در این انیمه فانتزی، خط داستانی حول فضای جامعه‌ای است که در آن افرادی که فاقد ابرقدرت هستند (تقریبا 20 درصد از جامعه)، پست درنظر گرفته می‌شوند. شخصیت اصلی داستان پسری به نام میدوریا است که از قدرت فرابشری خاصی ندارد. در این میان اما برای نجات این دسته از افراد، آکادمی وجود دارد که به این دسته از افراد آموزش می‌دهد تا بتوانند در زندگی خود بهبود یابند. با وجود خط داستانی بسیار جذاب و در عین کاراکترهای پرطرفدار و انیمیشن فوق العاده که در ساخت آن به کار رفته، بدون قطع این انیمه بسیار جذاب خواهد بود. تنوع شخصیت‌ها و کاراکترهایی که در این انیمه معرفی شده‌اند زیاد است و تقریبا تمام افراد را دربر می‌گیرد. تاکنون بیش از 145 قسمت برای این انیمه ساخته شده است.

انیمه Komi Can’t Communicate

یکی دیگر از عناوینی که باید در این بخش معرفی کرد، انیمه Komi Can’t Communicate نام دارد که شخصیت فانتزی جذابی دارد و نیز فضای انیمیشنی جذابی دارد. این انیمه راجع به کومی است، دختری که ارتباط برقرار کردن را به سختی انجام می‌دهد. این انیمه را می‌توان یک روایت بسیار عاشقانه آرام توصیف کرد که در فضای مدرسه به خوبی روایت شده است. شاید بتوان موضوع اصلی آن را مرتبط با شایع‌ترین مسئله در بین نوجوانان یعنی اضطراب اجتماعی دانست. کومی از تعامل با همکلاسی‌های خود ترس دارد و به همین دلیل با مشکل دوست یابی دست و پنجه نرم می‌کند.

داستان پس از یک معرفی مقدماتی، در ادامه با ورود پسری به نام تادانو وارد فاز جدید می‌شود. او با نوشتن روی تخته مدرسه با گچ قصد دارد با کومی ارتباط برقرار کند و قول می‌دهد که به او کمک کند تا بر ترس خود غلبه نماید. انیمه کومی نمی‌تواند صحبت کند را باید جزو بهترین انیمه‌ های مدرسه ای درنظر گرفت که از نظر انیمیشن و طراحی بسیار جذاب ساخته شده است. قابل ذکر است که این انیمه توانسته است 67 امین جایزه مانگا شوگاکوکان را به خود اختصاص دهد. این مجموعه توانسته است در نظرسنجی که در سال 2020 در مجموعه AnimeJapan انجام شد، به عنوان رتبه اول بهترین انیمه شناخته شود. همچنین شخصیت اصلی داستان این انیمه به عنوان نامزد بهترین کاراکتر دختر شده است. این انیمه به صورت مانگا نیز ساخته شده و تاکنون 24 قسمت از آن پخش شده است.

کومی نمی تواند صحبت کند
انیمه کومی نمی تواند صحبت کند

3- انیمه A Silent Voice

یکی دیگر از عناوین جذاب و البته رمانتیک که باید آن را در لیست بهترین انیمه‌ های مدرسه ای دسته بندی کرد، انیمه صدای خاموش نام دارد. این مجموعه در قالب یک انیمیشن 129 دقیقه‌ای منتشر شده است که از گرافیک و داستان زیبایی برخوردار است. انیمیشن از روی مانگایی به همین نام ساخته شده و علاوه بر آنکه در فضای مدرسه جریان دارد، دارای مضامین متنوعی است. از قلدری کردن و آزار و اذیت گرفته تا حس پشیمانی، جبران و عذرخواهی و طرد شدن در جامعه. تاکنون نقدهای بسیار زیادی برای این انیمشین ثبت شده و بیش از 32 میلیون دلار فروش را تجربه نموده است. همچنین انیمه صدای خاموش به عنوان بهترین انیمه‌ های مدرسه ای را باید جزوی از بهترین فیلم انیمیشنی بلند درنظر گرفت.

داستان راجع به دختری ناشنوا است که در دوره ابتدایی به یک مدرسه منتقل می‌شود. او قدرت شنوایی ندارد و به همین خاطر مورد اذیت و تمسخر چند نفر از کلاسش به خصوص پسری به نام شویا قرار می‌گیرد. با این وجود، این دختر احساس می‌کند مشکل از وجود و معیوب بودن خودش است و این مشکلات را تحمل می‌کند. پس از تداوم این ماجرا، مدرسه او تغییر می‌کند. با گذشت چند سال، شویا که اکنون متوجه رفتار خود شده، می‌خواهد با پیدا کردن این دختر، کارهایش را جبران کند. داستان در ادامه با ارتباط این دو کاراکتر ادامه می‌یابد. قابل ذکر است که این انیمه در چندین عنوان نامزد شده و توانسته است 6 جایزه را دریافت کند.

4- انیمه don’t toy with me miss nagatoro

یکی از انیمه های جدید و زیبایی که باید آن را به عنوان بهترین انیمه‌ های مدرسه ای درنظر گرفت، سریال “اذیتم نکن ناگاتورو سان” است. این انیمه تاکنون در دو فصل ساخته شده است و همچنان ادامه دارد. انیمه سریالی آن از سال 2021 ساخته شده است و توانست محبوبیت خوبی را از سوی مخاطبان دریافت کند.

داستان راجع به پسری به نام ناتو هاچیوجی است که در سریال اغلب با عنوان سنپای شناخته می‌شود. در کنار آن، دختری به نام ناگاتورو (هایسه) نیز وجود دارد که یکسال از سنپای کوچکتر است. برخلاف سنپای، این دختر بسیار اجتماعی و پرو بوده و از مسخره کردن یا شکنجه کردن او لذت می‌برد. رفته رفته اما روابط گرم و صمیمانه‌ای بین این دو شکل می‌گیرد با اینکه سنپای به طور مداوم اذیت می‌شود.

با توجه به ماهیت سریال که حول ماجراها و اذیت‌ کردن‌ها این دو کاراکتر می‌چرخد، برخی از کاربران از آن استقبال نکرده و با آن مخالفت می‌کنند. با این حال این انیمه توانسته است در بین عموم مردم جایگاه خود را حفظ کند. چیزی که باعث شد تا قلدر بازی‌های شخصیت ناگاتورو نسبت به سنپای مورد استقبال قرار گیرد (پس از چندین قسمت)، تکامل روابط و شخصیت این دو فرد و علاقه آنها به یکدیگر هرچند به صورت خصوصی است که باعث شد تا انتقاد‌ها نرم‌تر و رفتار آنها نسبت به هم قابل درک تر باشد.

انیمه don't toy with me miss nagatoro
معرفی انیمه عاشقانه don’t toy with me miss nagatoro

5- انیمه Orange

یکی از انیمه های دیگری که می توان آن را در لیست بهترین انیمه‌ های مدرسه ای درنظر گرفت، به نام Orange شناخته می‌شود. در یک روز بهاری، ناهو تاکامیا 16 ساله، نامه‌ای از خود 26 ساله اش دریافت می کند. این نامه مربوط به اتفاقاتی است که قرار است رخ دهد. همه آنها درست هستند، از جمله اینکه پسری به نام کاکرو ناروسه به کلاس او می پیوندد که بعدا عاشق او می شود. اما فقط وقایع را منعکس نمی کند، بلکه به او می‌گوید که باید چه کاری انجام دهد تا بعداً چیزی برای پشیمانی نداشته باشد.  مخصوصا از دست دادن این فرد. این انیمه در قالب 13 قسمت 24 دقیقه‌ای به صورت کامل ارائه شده است و هم برای مخاطبان پسر و دختر می‌باشد.

این انیمه توانسته‌ است تا حد خوبی رضایت کاربران را به خود جلب نموده و امتیاز بالایی را برای خود ثبت کند. با این وجود ممکن است برخی از کاربرانی که با ژانر رمانتیک میانه خوبی ندارند، از دیدن این انیمه لذت نبرند. مانگا این انیمه در سال 2015 به پایان رسیده است. این انیمه با نسخه آلمانی نیز منتشر شده است.

6- انیمه Toradora

تورادورا یک انیمه عاشقانه است که داستان تاکاسو ریوجی، دانش آموز دبیرستانی را روایت می‌کند. همچنین در کنار این شخصیت با شخصیتی نسبتا ترسناک، دختری به نام ایساکا تایگا، ریزه اندام و پرخاشگر نیز دنبال می‌شود که مسیر داستان آنها را به سمت روابط عاشقانه پیش می‌برند. ریووجی عاشق بهترین دوست تایگا، کوشیدا مینوری است، در حالی که تایگا به بهترین دوست ریوجی، کیتامورا یوساکو، علاقه دارد. ریووجی و تایگا طی یک سری رویدادها توافق می‌کنند که به یکدیگر کمک کنند تا به عشق‌های خود برسند ولی در نهایت زمان بیشتری را با هم سپری می‌کنند و احساسات آنها نسبت به یکدیگر افزایش پیدا می‌کند.

این انیمه دارای یک ژانر عاشقانه و با مضامین عشق نوجوانان، دوستی و رشد شخصیتی آنها است؛ زیرا شخصیت‌ها یاد می گیرند احساسات و روابط خود را هدایت کنند. تعادلی بین طنز و درام در آن وجود دارد و شخصیت‌های اصلی به‌عنوان کاراکترهای دوست‌داشتنی و قابل ارتباط به تصویر کشیده می‌شوند که آن را به یک انیمیشن محبوب در میان طرفداران ژانر عاشقانه تبدیل کرده است. انیمه براساس مجموعه مانگا آن ساخته شده است ودر مجموع دارای 26 قسمت می‌باشد.

7- انیمه Sakamoto Desu Ga

در ادامه معرفی بهترین انیمه‌ های مدرسه ای حال باید به انیمه مگه نشنیدین من ساکاموتوئم اشاره کرد. Sakamoto Desu Ga یک مجموعه مانگا و انیمه ژاپنی است که داستان آن مربوط به کاراکتری به نام ساکاموتو، دانش آموز دبیرستانی می‌شود. او یک فرد ظریف، شیک، جذاب و در هر کاری که انجام می‌دهد عالی است. او مورد تحسین و هیبت همکلاسی‌ها، معلمان و حتی دشمنانش قرار می‌گیرد. ساکاموتو در طول سریال با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شود که از آن جمله می‌توان به قلدرها و همکلاسی‌های عجیب و غریب که می‌خواهند او را پایین بیاورند، اشاره کرد. اما ساکاموتو همیشه موفق می‌شود برای هر مشکلی راه‌حلی زیبا و بی‌نظیر ارائه دهد.

این سریال را می‌توان یک اثر انیمه مدرسه‌ای اما در ژانر کمدی درنظر گرفت که اغلب انیمه های دیگر را به نمایش می گذارد و همچنین زندگی به ظاهر عالی ساکاموتو را مرور می کند. این انیمه با وجود کمدی بودن، می‌تواند موضوعاتی از درس های زندگی را نیز به کاربران خود نمایش دهد و به ایده انطباق و فردیت می پردازد.

انیمه Sakamoto Desu Ga
معرفی انیمه Sakamoto Desu Ga

8- انیمه Kokoro Connect

یکی از سبک انیمه‌هایی که باید آن را مانند انیمشین your name دانست و توانسته است کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کند، Kokoro Connect نام دارد. این مورد در لیست بهترین انیمه‌ های مدرسه ای به عنوان یک مجموعه رمان سبک ژاپنی انیمه شناخته می‌شود که داستان پنج دانش آموز دبیرستانی را دنبال کرده است. آنها به طور ناگهانی متوجه می‌شوند بدن خود را به دلیل یک پدیده ناشناخته تغییر می‌دهند.

شخصیت‌های اصلی در این انیمه عبارتند از تایچی، ایوری، هیمکو، یوشیفومی و یوی که هر کدام دارای کاراکترهاو پیشینه‌های منحصر به فردی هستند. آنها با هم یک باشگاه تحقیقاتی فرهنگی را تشکیل می‌دهند که در آنجا سعی می‌کنند رمز و راز تغییرات بدن خود را که با آن‌ها مواجه می‌شوند را کشف نمایند. همانطور که آنها به تغییر بدن ادامه می‌دهند، شروع به کشف رازهای یکدیگر می‌کنند و آسیب های گذشته دوباره ظاهر شده و باعث افزایش تنش می‌گردد.

در کل باید گفت این سریال به بررسی مضامین هویتی، سلامت روان، آسیب‌ها و روابط می‌پردازد. در این انیمه شخصیت‌ها یاد می‌گیرند به یکدیگر تکیه کنند و به یکدیگر اعتماد کنند. نمایش درام و طنز را می‌توانید با یک درک اضافی از  ژانرعاشقانه با این انیمه تجربه کنید. توسعه و رشد شخصیت‌ها در طول نمایش، یکی از بهترین فیچرها در این انیمه می‌باشد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.7 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 16

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا