اخبار هنرمندان

بیوگرافی شهره قمر: دختر هزار چهره سینما

بیوگرافی کامل شهره قمر + تحصیلات + حواشی زندگی‌اش

بسیاری از سایت های معتبر شهره قمر را متولد دوازدهم مهر ماه 1372 دانسته اند اما در بعضی سایت ها او را متولد یکم مهر ماه 1364 دانسته اند.

او در یکی از شهرستان های کردستان زاده شده است اما شناسنامه ی وی صادره از تهران است.

در سال 1387 او در سن چهارده سالگی اولین فیلم خود یعنی انعکاس را بازی کرد و با بازی قدرتمندش حضور خود را در سینما تثبیت کرد.

شهره تحصیلات دانشگاهی ندارد و رشته ی تحصیلی اش حسابداری بوده است.

به گفته ی خودش گیتار را حرفه ای می زند و به هنر علاقه ی زیادی دارد.

همچنین او در یک باشگاه خصوصی مربی ورزش است. به گفته ی خودش علاقه ی زیادی به ورزش کردن دارد و بیشتر اوقات فراغتش را ورزش می کند و اسب سواری یکی از ورزش های محبوب وی است.

در مورد ازدواج شهره قمر اطلاعات موثقی وجود ندارد.

فعالیت های بازیگری شهره قمر یا دختر هزار چهره

شهره قمر به دلیل گریم های سنگینش متناسب با نقش هایی که بر عهده گرفته است و همچنین تغییر صدایش به دختر هزار چهره معروف شده است که این عنوان مورد تایید خودش هم است.

وی در چهارده سالگی در فیلم انعکاس، نقش یک زن سی ساله به نام فرشته را بازی می کند. این خود حاکی از گریم های سنگین شهره قمر دارد.

فیلم ها و نقش آفرینی ها

  • انعکاس
  • کریستال
  • شرقی
  • زبان مادری
  • 4باندی
  • دل بی قرار
  • خیابانی ها
  • دربست آزادی
  • فی المدت المعلوم
  • باغ بهشت
  • کاتی کوتی و ستاره

جشنواره فیلم و کودک اصفهان برای بازی در فیلم باغ بهشت به تهیه کنندگی علی رویین تن، بعنوان نفش اول زن به شهره قمر، دیپلم افتخار داد.

حواشی شهره قمر

از جمله بازیگرانی که شهره قمر بر سر مسایلی چون اعدام، زندانیان سیاسی و دیگر مسائل با آنها مشاجره داشته است می توان به ترانه علی دوستی، حامد بهداد و پرستو صالحی اشاره کرد.

شهره قمر بر خلاف دیگر هنرمندان در واکنش به هشتگ #اعدام_نکنید سه جوان محکوم حوادث آبان 98 در اینستاگرام خود نوشت:

محکومین به اعدام باید اعدام شوند

هر گناهی تاوانی داره طبق تمامی قوانین، هم قانون فیزیک هم فلسفه هم کارما، من به حکم اعدام بله می گم حتی اگر حکم خودم اعدام باشه – والسلام

و خطاب به ترانه ی علی دوستی نوشت:

خانوم علیدوستی شما که از روزی که دنیا اومدی به اغتشاش و جاسوسی و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داری قدم بر میداری… کمتر به  جرمات اضافه کن صبر من و امثال منم حد و اندازه داره نسل منحوس شما برانداز شده مواظب رفتارت باش دفعه دیگه با نازنین دخترت یه جای خوش و خرمی انشالله . والسلام

و ادامه داد: از این به بعد هر هنرمند یا هنرمند نمایی بخواد تابو شکنی بکنه و به فرهنگ و اصالت ایرانی اسلامی مهدوی یک ملت هشتاد میلیونی اهانت بکنه می فرستمش جایی که روزی هزار بار مرگشو از خداوند متعال آرزو کنه که حرف شهره قمر سینما گر مطلق سینمای ایران سندیت محضه. والسلام 

همچنین او در واکنش دفاع حامد بهداد ز نوید افکاری در استوری دیگر نوشت: «جناب بازیگر، هنرمند یا هرچی … به‌جای پز روشنفکری، یه الگوی درست باش برای هم‌نسلانت، بعید نیست شما هم مثل دوستمون فردا بگی من جنسیتم زنه و فرداش انکار کنی. مثل طوطی حرف‌های منافقین و غربال نکن. من اگر حاکم بودم قطعاً همه شون رو اعدام می‌کردم». و در استوری دیگر عنوان کرد: من یک مبارزم، لااقل در حیطه کاری خودم و تا روزی که زنده هستم برای نابودی دزدان، اختلاس گران، فاسدان سینما حتی به قیمت جانم مبارزه میکنم . والسلام شهره قمر 

در مقابل این رویدادها او به تعدادی از بازیگران ارادت خود را نشان داده است: از جمله؛ هدیه تهرانی، رضا کیانیان، فاطمه معتمد آریا، پرویز پرستویی و عزت الله نظامی.

وی گفته است از افتخاراتش است که بتواند با اقای انتظامی و کیانیان نقش بازی کند.

 

بیوگرافی ریحانه پارسا را در این مقاله بخوانید:

بیوگرافی ریحانه پارسا

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا