اخبار هنرمندان

بیوگرافی کامل کوروش تهامی: زندگی شخصی + معرفی همسرانش

زندگی کوروش تهامی + ناگفته‌هایی در مورد ازدواج‌هایش

کوروش تهامی یکی از بازیگران دهه 50 است که اکنون 50 سال سن دارد و تاکنون 2 بار ازدواج نموده است. در این مقاله می‌خواهیم راجع به این بازیگر بیشتر صحبت کنیم و با زندگی خصوصی، حاشیه‌ها، فعالیت‌های هنری، فیلم‌ها و سریال‌هایی که بازی کرده است به صورت کامل مروری داشته باشیم.

بیوگرافی کوروش تهامی

در این قسمت به سراغ یکی دیگر از بازیگران قدیمی سینمای ایران می‌رویم که نام او کوروش تهامی است. این هنرمند کشورمان متولد اوایل دهه 50 شمسی است که تاکنون در فیلم‌های بسیاری نقش ایفا کرده است. کوروش را می‌توان در فیلم‌های تلویزیون بسیاری مشاهده نمود که در دهه هفتاد و هشتاد ضبط شده است. به صورت خلاصه در مورد مشخصات این هنرمند باید گفت:

  • نام و نام خانوادگی: کوروش تهامی
  • تاریخ تولد: 4 اردیبهشت سال 1350
  • سن: او اکنون 50 سال سن دارد
  • محل تولد: تهران
  • پیشه و حرفه: بازیگر، نوازنده، خواننده و مجری
  • زمینه‌های فعالیت: فعالیت‌های هنری در زمینه‌های تلویزیون، موسیقی، سینما و تئاتر
  • سال‌های فعالیت: از سال 1372 تا اکنون
  • تحصیلات: دانش آموخته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی
  • تعداد برادر و خواهر: او 2 خواهر که از یکی بزرگتر و از دیگری کوچکتر است
  • همسر: 2 با ازدواج: همسر اول شبنم طلوعی و همسر دوم پونه یزدانی
  • اثر هنری محبوب: می‌تواند بازی در سریال زیر تیغ در سال 1385 را از فعالیت‌های هنری که منجر به محبوبیت وی شد دانست

این بازیگر ایرانی در سال 1350 متولد شده است. او که زاده شهر تهران است،  تحصیلات خود را در رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت نمود و سپس به فعالیت در تئاتر و سینما پرداخته است. این بازیگر اولین بار در سن 25 سالگی با اجرای فیلم “سینما سینماست” نخستین فعالیت خود در یک فیلم سینمایی را آغاز کرده است. در کنار بازیگری، این هنرمند در خوانندگی نیز دستی دارد که می‌توان به آواز سریال “روزی روزگاری” با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی اشاره نمود. تیتراژ سریال “عصر پاییزی” و “سرود ای ایران” و دف نوازی آن، قطعه “چریک” در جشنواره حافظ (شانزدهمین دوره) از دیگر فعالیت‌های هنری وی در این زمینه است. در ادامه با ما باشید تا به مسائل مختلف پیرامون این هنرمند بپردازیم.

بیوگرافی کوروش تهامی
معرفی کوروش بازیگر ایرانی

عکس کوروش تهامی

هرچند این بازیگر در کودکی آرزو داشته است تا به یک دکتر تبدیل شده و مادربزرگش را درمان کند، اما در دوره دبیرستان تغییر جهت می‌دهد و به خلبانی و بازیگری می‌پردازد. این هنرمند با داشتن دیپلم گرافیک و نیز لیسانس بازیگری در این عرصه ورود می‌کند.

عکس کوروش تهامی
تصاویر تهامی بازیگر

او در بین بازیگران خارجی از آل پاچینو و جانی دب و نیز نیکول کیدمن حمایت می‌کند. از علایق و می‌توان به رنگ آبی، دریا و موج آن اشاره نمود. علایق موسیقی از دیگر جنبه‌های این بازیگر بی حاشیه است. در میان هنرمندان موسیقی داخلی او به محمد اصفهانی و علیرضا عصار اعتقاد دارد و در بین پیشکسوتهای خارجی هم به هنرمندان بزرگی همچون استاد شجریان و نیز آقای حسین علیزاده علاقمند است.

این هنرمند در بچگی عاشق موسیقی بوده است و توانست به سرعت به تخصص برسد و در تدریس تنبک و دف نیز فعالیت کند که به نوعی توانسته است از دوران سن پایینی طعم مستقل بودن را بچشد. اون علاوه بر موسیقی سنتی که علاقه اصلی اوست، به موسیقی پاپ نیز گوش می‌ند.

همسر اول کوروش تهامی

همسر اول این بازیگر، با نام شبنم طلوعی، به عنوان کارگردان سینما، نویسنده و نیز هنرپیشه فعالیت می‌کند و متولد سال 1350 در شهر تهران است. فاصله سنی او با کوروش تهامی 12 روز است. ازدواج آنها در دهه هفتاد انجام شده است اما پس از مدتی آنها از هم جدا شدند. فرزندی از این ازدواج حاصل نشده است. علت این جدایی نیز ممنوع الکار بودن و گرایش به بهائیت اعلام شده است.

کوروش تهامی همسر اول
شبنم طلوعی و تهامی

این بازیگر از سال 2004 به خارج از ایران مهاجرت کرده است و چندسالی است که در فرانسه اقامت دارد. او در پاریس زندگی می‌کند. این بازیگر با گذراندن دوره‌های کارگردانی در ایران، به فرانسه برای گرفتن لیسانس رشته مطالعات تئاتر رفت. پس از این مدرک، او از سال 1373 تئاتر را شروع کرد. طولی نکشید که این بازیگر به سبب گرایشات مذهبی که داشت، از فعالیت در هنر و سینما منع شد. این کار در سال 1383 رخ داد. این محرومیت با فعالیت او در فیلم “شبانه” همراه بود که به کارگردانی امید بنکدار انجام شد. پس از این واقعه، او از ایران به کشور فرانسه مهاجرت نمود. البته این هنرمند در فرانسه نیز فعالیت خود را در پیش گرفته است و در فیلم‌ها و فعالیت‌های مختلفی نقش دارد. او اکنون همسر غلامرضا دهقان کمارجی است و یک پسر 13 ساله دارد.

بیوگرافی حامد کمیلی را در این مقاله بخوانید

کوروش تهامی و همسر دومش

همسر دوم کوروش تهامی، به نام پونه یزدانی، یکی دیگر از فعالان در زمینه هنر است که در خرداد ماهه دهه 60 شمسی متولد شده است. او دارای مدرک نقاشی بوده و نیز دوره تخصصی گریم بین المللی را گذرانده است. او متخصص گریم است ولی هنوز در این زمینه فرصت فعالیت نداشته است. اکنون اما رابطه آنها مناسب است و روابط نرمال و عمیقی با هم دارند به صورتیکه هماهنگی‌ها برای فعالیت‌های زندگی آنها از جمله سفر، رفت‌و‌آمد با خانواده و … برعهده پونه است.

کوروش تهامی و همسر دومش
پونه یزدانی همسر تهامی

کوروش تهامی راجع به آشنایی با همسر دومش در حدود تابستان 1385 – 1386 می‌گوید که ماجرای آشنایی آنها به یک اتفاق ساده برمی‌گردد که در آن این دو اتفاقی وارد یک مغازه موسیقی می‌شوند تا یک آلبوم را تهیه کنند. خانم یزدانی برای فروشنده آهنگ موردنظر را توضیح می‌دهد اما فروشنده متوجه آن نمی‌شود. در این حال تهامی که به آن آهنگ علاقه نیز داشته است، برای فروشنده توضیحات بیشتری را ارائه می‌دهد و این آغاز ماجرای آشنا شدن آنها است. آقای تهامی رمز زندگی دوام دارش را احترام گذاشتن به یکدیگر و به خواسته‌های همدیگر می‌داند. او می‌گوید زندگی مشترک یک زندگی است که نباید صرفا توقعات و خواسته‌های خود را در آن درنظر بگیرید و بایستی به اصطلاح هوای فرد مقابل را هم داشته باشید.

فرزند کوروش تهامی

کوروش تهامی فرزندی ندارد و از سوی دیگر در این راستا می‌گوید که با همسرش موافق است و داشتن فرزند با اینکه شیرینی‌های بسیاری دارد اما مسئولیت آن سنگین است و بایستی آگاهانه به داشتن فرزند خوب فکر و اقدام کرد.

با توجه به این اظهارات و با توجه به آخرین اخبار از این هنرمند عزیز کشورمان، بایستی گفت کوروش هنوز فرزندی ندارد. نه فرزندی از همسر اول خود و نیز نه فرزندی از همسر دوم خود ندارد.

کوروش تهامی در سریال دل

سریال دل یکی از مجموعه‌هایی است که این بازیگر در آن نقش ایفا می‌کند. راجع به این سریال نظر او این است که تکرار‌های بدون دلیلی در آن به کار رفته است که البته بنا به نظر سازندگان سریال بوده تا هرجوری که است تعداد قسمت‌های این سریال را بالا ببرند.

کوروش تهامی می‌گوید برای بازی در نقش نکیسا در این سریال، تمام تلاش خود را کرده است تا به خوبی این نقش منفی را بازی کند که البته از سوی منتقدان هم بازخورد خوبی داشته است. او می‌گوید با اینکه هنر یک عرصه قابل نقد است که برگرفته از سلیقه‌های مختلف می‌باشد، اما برخی موارد نیز وجود دارد که نباید اتفاق بیفتد. او معتقد است که برای این سریال نقدهای بسیاری در مورد کش دار کردن آن وجود دارد و می‌افزاید اگر نقدی به صورت وسیع برای یک کار هنری ارائه گردد، باید جدی گرفته شود. در نهایت او دلیل ماندن در این پروژه را اینطور بیان می‌کند که اگر بازیگر متوجه اشتباه سازندگان در میانه پروژه می‌شود، نمی‌تواند آن را ترک کند؛ زیرا به نوع توهین و یک کار اخلاقی نسبت به مخاطبین سریال است.

سریال دل یک مجموعه خانگی در 30 قسمت و 3 فصل است که اولین بار در سال 1398 منتشر شده است. این سریال در ژانر عاشقانه و ملودرام اجتماعی ارائه شد.

کوروش تهامی در شوق پرواز

شوق پرواز، یک سریال تلویزیونی است که در آن زندگی عباس بابایی روایت شده است و به سفارش بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1390 ساخته و منتشر شد. این سریال از نظر مخاطبین توانسته است از جمله بهترین سریال‌ها در سبک دفاع مقدس شناخته شود.

این بازیگر علت پذیرش نقش در این سریال را “خاص” بودن کاراکتر اصلی داستان می‌داند. او می‌گوید اینکه عباس بابایی یک فرد وطن پرست و به فکر وطن بوده است و در کنار آن، فردی بوده است که همیشه خدا را درنظر داشته و بازیگران برجسته دیگر از جمله شهاب حسینی و جواد نوروز بیگی و …، باعث شد تا نقشی را در این سریال مهم برعهده بگیرد. شخصیتی که او در این سریال دارد، از نظر کوروش تهامی، او در این فیلم یک شخصیت نه چندان پیچیده است؛ زیرا این شخصیت با نام “مسعود” یک فرد روراست و صادق است که مستقیم حرف خود را بیان می‌کند. این شخصیت با داشتن اراده راسخ و استعداد بالا کار خود را پیش می‌برد. او مسعود را به نوعی راوی ماجرا می‌داند که از نوع راوی دراماتیک سریال است.

البته باید بدانید که این کاراکتر غیرواقعی است که از این رو بایستی بازیگر نقش آن را بخشی از خود و بخشی دیگر را از داستان برای تکامل شخصیت اضافه کند. او می‌گوید ما و کادر فیلم برای ارائه این فیلم جهت ارائه یک دستاورد خوب در شان خانواده و خود عباس بابایی تلاش کردیم.

کوروش تهامی در شوق پرواز
مسعود در تهامی

کوروش تهامی در دورهمی

یکی از کارها و فعالیت‌هایی که از این بازیگر خبره ایرانی انجام شده است، حضور در برنامه تلویزیونی دورهمی از مهران مدیری است که در 14 اسفند سال 1399 پخش شد. این قسمت در فصل 4 دورهمی اتفاق افتاده است. البته این مورد دوم دعوت از ایشان در این برنامه بود. این بازیگر یکبار دیگر هم به این برنامه دعوت شده بود که در سال 1395 در فصل اول قسمت 24 پخش شد. مهران مدیری او را به عنوان “جیگر درجه یک” با خاطراتی که در سینما و تلویزیون و خوانندگی در ذهن مخاطبان خود ایجاد کرده است، دعوت می‌کند.

دورهمی در این قسمت حول محور موضوعات مختلفی با کوروش تهامی می‌چرخد. از معرفی این بازیگر، دوره جوانی و تحصیل در بخش‌های مختلف علمی و بازیگری، موسیقی کلاسیک ایرانی و تعصب روی آن، ماجرای آشنایی با همسرش که از زبان همسر خودش نقل می‌کند، زندگی حرفه‌ای بازیگری و مسائل دیگر در این دورهمی مطالب مفیدی در مورد این بازیگر پخش شد.

فیلم های کوروش تهامی

از نقش‌ها و فیلم‌های ماندگار این بازیگر می‌توان به دو بازی سریال زیر تیغ در سال 1385 و نیز سریال ملکوت در سال 1389 اشاره نمود که اجرا و نقش متفاوتی را برای خود به جای گذاشت. از جمله فیلم‌ها و آثاری که این بازیگر داشته است می‌توان گفت:

  • سینما سینماست در سال 1375 به کارگردانی ضیاالدین دری
  • ساحره در سال 1376 به کارگردانی داوود میرباقری
  • دفتری از آسمان در سال 1378 به کارگردانی پرویز شیخ طادی
  • شراره در سال 1378 به کارگردانی سیامک شابقی
  • مریم مقدس در سال 1379 به کارگردانی شهریار بحرانی
  • این زن حرف نمی‌زند در سال 1381 به کارگردانی احمد امینی
  • به رنگ ارغوان در سال 1382 به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا
  • شبانه در سال 1383 به کارگردانی کیوان علیمحمدی و امیر بنکدار
  • از دوردست در سال 1384 به کارگردانی رامین محسنی
  • کوروش تهامی در سرگیجه در سال 1385 به کارگردانی محمد زرین دست
  • نسل جادویی در سال 1385 به کارگردانی ایرج کریمی
  • آن مرد آمد در سال 1386 به کارگردانی حمید بهمنی
  • خواب زمستانی در سال 1386 به کارگردانی سیامک شابقی
  • برف روی شیروانی در سال 1389 به کارگردانی محمد هادی کریمی
  • بی خداحافظی در سال 1390 به کارگردانی احمد امینی
  • گناهکاران در سال 1390 به کارگردانی فرامرز قریبیان
  • گام‌های شیدایی در سال 1390 به کارگردانی حمید بهمنی
  • دل بی قرار در سال 1391 به کارگردانی قربان محمدپور
  • تنها در چند دقیقه سکوت در سال 1392 به کارگردانی بهاره صادقی جم
  • رگ خواب در سال 1394 به کارگردانی حمید نعمت الله
  • کروکودیل در سال 1396 به کارگردانی مسعود تکاور
  • اعتراف با دورتند در سال 1396 به کارگردانی احمد کاوری
  • وکیل مدافع در سال 1397 به کارگردانی سلما بابایی و ونداد روشن
  • دختر ایران در سال 1398 به کارگردانی سید جلال اشکذری
  • سلفی با دموکراسی در سال 1398 به کارگردانی علی عطشانی

در مورد سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی وی نیز می‌توان گفت:

  • فردا دیر است در سال 1376-1377 به کارگردانی حسن فتحی
  • روشنتر از خموشی در سال 1377 به کارگردانی حسن فتحی
  • قلب یخی در سال 1379 به کارگردانی مسعود رشیدی
  • مریم مقدس در سال 1379 به کارگردانی شهریار بحرانی
  • رستوران خانوادگی در سال 1380 به کارگردانی حسین سهیلی زاده
  • بچه‌های خیابان در سال 1382 به کارگردانی همایون اسعدیان
  • شیخ بهایی در سال 1382 به کارگردانی شهرام اسدی
  • مشق عشق در سال 1382 – 1383 به کارگردانی بهرام بهرامیان
  • زیر تیغ در سال 1384 – 1385 به کارگردانی محمد رضا هنرمند
  • ساعت شنی در سال 1385 – 1386 به کارگردانی بهرام بهرامیان
  • نشانی در سال 1386 به کارگردانی رامبد جوان
  • شب می‌گذرد در سال 1387 به کارگردانی راما قویدل
  • خسته دلان در سال 1388 به کارگردانی سیروس الوند
  • گمشده در سال 1388 به کارگردانی راما قویدل
  • شمس العماره در سال 1388 به کارگردانی سامان مقدم
  • ملکوت در سال 1389 به کارگردانی محمد رضا آهنج
  • شوق پرواز در سال 1389 به کارگردانی یدالله صمدی
  • تبریز در مه در سال 1389 به کارگردانی محمد رضا ورزی
  • رویای گنجشک ها در سال 1391 به کارگردانی راما قویدل
  • کوروش تهامی در یک تیکه زمین در سال 1391 به کارگردانی مهدی کرم‌پور
  • عصر پاییزی در سال 1392 – 1391 به کارگردانی اصغر نعیمی
  • دیوار شیشه‌ای در سال 1395 به کارگردانی راما قویدل
  • چهارگاه در سال 1395 به کارگردانی بیژن میرباقری
  • گمشدگان در سال 1396 به کارگردانی رضا کریمی
  • دختر گمشده در سال 1396 به کارگردانی احمد کاوری
  • سرگذشت در سال 1398 به کارگردانی سید جمال حاتمی

از آثار وی در نمایش خانگی می‌توان گفت:

  • اسلحه سرد در سال 1387 به کارگردانی نادر مقدس
  • قاتل پنجم در سال 1387 به کارگردانی بهروز خلجی
  • اسید در سال 1393 به کارگردانی بهبود محمدی پور
  • نقش های آرام در سال 1395 به کارگردانی میثم هاشمی طبا
  • آشوب در سال 1396 به کارگردانی کاظم راست گفتار
  • دل در سال 1397 – 1398 به کارگردانی منوچهر هادی
  • شب های مافیا در سال 1400 به کارگردانی سعید ابوطالب
فیلم های کوروش تهامی
نمایش های تهامی

اختلاف سنی کوروش تهامی و همسرش

گفتیم که کوروش تهامی با همسر اول خود اختلاف سنی در حدود 12روز دارد. یعنی کوروش متولد 4 اردیبهشت 1350 است و از سوی دیگر همسر اولش یعنی شبنم طلوعی متولد 23 فروردین 1350 است.

اختلاف سنی تهامی با همسر کنونی‌اش یعنی پونه یزدانی، در حدود چند سال ذکر شده است به صورتی که تهامی بزرگتر از اوست. در این راستا جالب است بدانید که شایعه‌ای مبنی بر 10 سال بودن فاصله سنی بین کوروش و همسرش پونه ایجاد شد تا اینکه کوروش با واکنش تند نسبت به آن، این مطلب را رد کرد. او در این باره به تندی گفت که در یکی دو پیچ زرد، مطلبی که حاکی از کینه و عقده‌های دیگران راجع به زندگی خانوادگی است، بیان شده است. او در این باره می‌گوید همسرش نه تنها از او سن بیشتری ندارد، بلکه چند سال از او هم کوچکتر است.

مهاجرت کوروش تهامی

در رابطه با مهاجرت کوروش تهامی باید گفت این بازیگر صحبتی در رابطه با مهاجرت نکرده است و تاکنون برای آن نیز اقدام ننموده است. او در جدیدترین فعالیت‌های خود با فیلم “کوزو” که یک فیلم طنز به کارگردانی میثم هاشمی طبا است، به چهلمین جشنواره فیلم فجر می‌رود. از دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به گوهر خیراندیش، بیوک میرزایی، هومن شاهی، روشنک گرامی اشاره نمود.

مهاجرت کوروش تهامی
آخرین حواشی کوروش تهامی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا