مهارت های زندگی

چگونه از تکراری شدن رابطه جنسی جلوگیری کنیم؟ معایب خستگی جنسی

نشانه‌های خستگی و بی‌حوصلگی جنسی چیست؟ جلوگیری از یکنواختی جنسی

لیست مطالب این مقاله

حتی هنگامی که یک رابطه عاشقانه سالم دارید، ممکن است برایتان تکراری و خسته کننده شود. اگر یکی از زوجین یا هر دو از رابطه جنسی خود ناراضی باشند، بر روی صمیمیت آن‌ها تأثیر منفی گذاشته و درنتیجه ممکن است مبتلا به کسالت جنسی شوند. این‌گونه افراد در رابطه جنسی بی‌حوصله شده و درنتیجه علاقه‌ای به انجام آن ندارند. در این بخش از جوان ایرانی نشانه‌ها، دلایل، روش‌های جلوگیری از تکراری شدن رابطه جنسی و معایب یکنواختی رابطه زناشویی را به طور کامل برای شما شرح می‌دهیم.

 

نشانه‌های تکراری شدن رابطه جنسی

همان‌طور که می‌دانید رابطه جنسی یکی از ابعاد مهم زندگی شما با همسرتان است. باید همیشه آن را تازه نگه داشته و اجازه ندهید که یکنواخت و تکراری شود. اما برای بسیاری از افراد این سؤال پیش می‌آید که چگونه متوجه شویم که رابطه جنسی ما با همسرمان تکراری شده و بتوانیم از آن جلوگیری کنیم.

در این بخش از جوان ایرانی نشانه‌های یکنواخت شدن رابطه جنسی را بیان می‌کنیم.

کاهش کمیت و کیفیت رابطه جنسی

اگر متوجه شدید که کمیت و کیفیت رابطه جنسی شما نسبت به روزهای اول بسیار کاهش پیدا کرده، وقت آن است که شک کنید احتمالاً رابطه جنسی شما یکنواخت شده است.

البته اگر سن شما بالا باشد و مدت‌زمان طولانی از رابطه‌تان گذشته باشد، طبیعی است که کمیت و کیفیت رابطه شما کمی کاهش پیدا کند، اما اگر کاهش آن بسیار زیاد باشد باید رابطه خود را بررسی کنید.

کاهش پیش نوازی و پس نوازی

حتی اگر مدت زیادی از رابطه جنسی شما گذشته است، سعی کنید اصول آن را رعایت کنید. برخی از افراد قبل از سکس کار خاصی انجام نداده و پس از رابطه نیز پشتشان را به یکدیگر کرده و می‌خوابند. در حالیکه این کاری بسیار اشتباه است. شما باید همیشه سکسی جذاب و منحصربه‌فرد داشته باشید. حتماً قبل از رابطه جنسی پیش نوازی را فراموش نکنید، به عنوان مثال همدیگر را در آغوش گرفته، ببوسید و نقاط حساس بدن هم را لمس کنید.

کاهش تصورات جنسی نسبت به همسر خود

بسیاری از افراد پس از مدتی که با یکدیگر رابطه جنسی دارند، علاقه‌ای به رابطه با آن شخص نشان نمی‌دهند. هرچند میل جنسی در بین افراد از بین نمی‌رود، اما شرایطی مانند استرس و موارد دیگر بر روی کاهش میل جنسی اثر می‌گذارد. اما تصویر جنسی شما نسبت به همسر خود نیز در این میان بسیار مهم است. شما باید حتی زمانی که تنها هستید، یاد همسر خود باشید. برخی از افراد علاقه به دیدن فیلم‌های پورن دارند و یا اینکه تمایل به رابطه با مردهای دیگر در آن‌ها شکل می‌گیرد. همچنین برخی از افراد هستند که خود ارضایی می‌زنند. خلاصه به هر شکلی دوست دارند از یاد همسر خود فاصله بگیرند که این کاری بسیار اشتباه است. همسر شما نقش اول زندگی شما را دارد، چه درزمانی که کنار یکدیگر هستید و چه دور از هم، نیاز است که به یاد هم باشید.

ارزش قائل نشدن به ارگاسم همدیگر

برخی از زوجین در رابطه جنسی اهمیتی به ارضای یکدیگر نمی‌دهند. درحالی‌که باید بر ارگاسم هم حساس بوده و برایتان مهم باشد. حتی می‌توانید در رابطه جنسی از او بپرسید که ارضا شده است یا خیر. بپرسید همسرتان چه کاری تمایل دارد برای او انجام دهید. سعی کنید شور و شوق و اشتیاق را در رابطه جنسی زنده نگه دارید. افرادی که به ارگاسم همدیگر اهمیت نمی‌دهند، کم‌کم رابطه جنسی برای آن‌ها تکراری و یکنواخت می‌شود.

کاهش صحبت در مورد رابطه جنسی

برخی از افراد در اوایل رابطه مدام در مورد مسائل جنسی صحبت می‌کنند. آن‌ها به همدیگر می‌گویند که به چه چیزهایی علاقه دارند، کلاً تصویر خوبی از اتاق خواب برای هم ایجاد می‌کنند. اما به مرور زمان هیچ صحبتی با همدیگر نمی‌کنند، زیرا آن‌ها احساس می‌کنند همه چیز را نسبت به یکدیگر می‌دانند. درصورتی‌که شما عزیزان باید خلاقیت داشته باشید، حتی می‌توانید یک پیامک ساده در مورد شبی که قرار است پیش هم باشید به هم بدهید و شوق و اشتیاق خود را از کنار هم بودن نشان دهید.

 

۶ دلیل تکراری شدن رابطه جنسی

هرچند که رابطه جنسی می‌تواند عاشقانه و یا هیجان‌انگیز باشد، اما گاهی اوقات این‌گونه نیست! برای برخی از زوجین خسته کننده می‌شود. دلایل تکراری شدن آن را در ادامه بررسی می‌کنیم.

۱) سلایق جنسی متفاوت

نیازهای جنسی و سلیقه‌های افراد بسیار با یکدیگر متفاوت است. ممکن است یک فعالیتی که یکی از زوجین را راضی می‌کند، خواسته‌های فرد دیگری را برآورده نکند! درنتیجه آن زوج از رابطه خود راضی نبوده و برایش تکراری می‌شود‌.

۲) گذراندن زمان کم در اتاق خواب

بسیاری از افراد، زمان بسیار کمی را در اتاق خواب می‌گذرانند. آن‌ها سال‌هاست که به همین نوع و سبک رابطه جنسی عادت دارند و به هیچ وجه قصد تغییر آن را ندارند.

۳) درد داشتن حین رابطه جنسی

افرادی که در حین رابطه جنسی درد دارند، ممکن است از انجام آن اجتناب کنند، همچنین سکس برایشان بسیار خسته کننده و تکراری است.

۴) داشتن بیماری‌های روحی

بیماری‌های روحی روانی مانند افسردگی و اضطراب مانع لذت از روابط زناشویی می‌شود‌، درنتیجه رضایت جنسی کاهش پیدا می‌کند‌. مثلاً افراد مبتلا به ADHD ممکن است به جای اینکه بر شریک زندگی خود تمرکز کنند، روابط در فیلم‌های پورن برایشان یادآوری می‌شود.

۵) انجام پوزیشن‌های تکراری

در رابطه جنسی اگر همیشه پوزیشن های تکراری داشته باشید، آن رابطه برای شما خسته کننده می‌شود. بنابراین سعی کنید خجالت را کنار بگذارید و از همدیگر سؤال کنید که چه پوزیشنی را دوست دارید! این سؤال پرسیدن و دادن حق انتخاب به یکدیگر، لذت شما را بیش‌ازحد بالا برده و شما آن‌چنان نسبت به هم نزدیک می‌شوید که لذت شما از رابطه با هم چندین برابر می‌شود.

۶) پوشیدن لباس‌های تکراری

افرادی که به لباس زیر خود اهمیت نمی‌دهند، رابطه جنسی برای آن‌ها یکنواخت و تکراری می‌شود. فراموش نکنید که لباس زیر و لباس‌خواب برای رابطه جنسی بسیار ضروری است. همچنین بهتر است که عطر خوب بزنید، حمام رفته، آراسته، خوشبو و زیبا در اتاق خواب ظاهر شوید.

 

برای رفع افسردگی ناشی از روزمرگی چه راهکارهایی لازم است؟ در این مقاله بخوانید:

رفع افسردگی ناشی از روزمرگی

جلوگیری از تکراری شدن رابطه جنسی (۲۳ مورد)

برخی از افراد هنگامی که به همسر خود نگاه می‌کنند، تمام ویژگی‌های او را می‌شناسند! از حالت موها و چین و چروک‌ها و برآمدگی‌های بدنشان گرفته تا تمامی مراحل سکس برایشان تکراری و عادی شده است. این‌گونه افراد دیگر مانند لحظات اول و روزهای ابتدایی برای انجام رابطه با یکدیگر ذوق و شوقی ندارند. در ادامه مواردی را برای شما بیان می‌کنیم تا بتوانید بر یکنواختی جنسی غلبه کنید.

۱) شروع از خودتان

برای اینکه رابطه جنسی از حالت یکنواختی خارج شود، بهتر است از خودتان شروع کنید. درواقع سعی کنید در رابطه برای همدیگر ارزش قائل شوید‌‌. وقت فرد مقابل می‌بیند که چقدر برایش مهم هستید، بیشتر شما را همراهی کرده و درنتیجه لذت شما از رابطه افزایش یافته و از آن یکنواختی و تکراری خارج می‌شود.

۲) توجه به همدیگر

اگر شما در هنگام رابطه جنسی بر محرک‌های بیرونی تمرکز کنید، درنتیجه نمی‌توانید از احساس ناشی از آن رابطه لذت ببرید. بنابراین بهتر است که به یکدیگر توجه کنید، برای هم ارزش قائل شده و حواس‌پرتی‌های بیرونی را محدود کنید.

۳) ایجاد فعالیت‌های جنسی جدید

اگر رابطه شما یکنواخت و بیش‌ازحد تکراری شده، می‌توانید یک فعالیت جدید را برای رابطه جنسی انتخاب کنید و یا اینکه از پوزیشن‌های جدید بهره ببرید. در مکان جدید سکس کنید، لباس نو بپوشید و به طور کلی تازگی را وارد زندگی جنسی خود کنید.

۴) برقراری ارتباط صمیمی با شریک جنسی

بسیاری از افرادی که دچار کاهش رضایت جنسی می‌شوند و یا مبتلا به بی‌حوصلگی جنسی هستند، با یکدیگر صمیمی نبوده و گفتگوی آشکار ندارند. درواقع شما می‌توانید در مورد خواسته‌ها، تمایلات و حتی چیزهایی که در رابطه جنسی از آن بدتان می‌آید یا از آن بیشتر لذت می‌برید با هم صحبت کنید. در این صورت در حین رابطه جنسی، ارگاسم بهتری خواهید داشت.

۵) مشورت با یک متخصص

برای این‌که از رابطه جنسی جلوگیری کنید و هر بار از انجام آن لذت ببرید، گاهی اوقات نیاز است که به روانشناس مراجعه کنید. او به شما راهکارهایی پیشنهاد می‌دهد تا از خستگی و بی‌حوصلگی حین رابطه پیشگیری شود.

۶) نداشتن شرم جنسی

اگر جزو افراد کمرو هستید، خجالت خود را در رابطه جنسی کنار بگذارید و سعی کنید با شور و اشتیاق بیشتری به یکدیگر نزدیک شوید.

در این مقاله می‌توانید راهکارهای مهم برای پیشگیری از شرم جنسی را مطالعه کنید.

مقابله با خجالت در رابطه جنسی

۷) استفاده از وسایل جنسی

انواع مختلفی از وسایل جنسی در بازار وجود دارد که می‌تواند مکمل خوبی برای لذت بردن از یک رابطه سالم باشد. بنابراین این وسایل را تهیه کرده و در رابطه جنسی خود از آن‌ها استفاده کنید تا هر دو طرف بیشتر تحریک شده و لذت بیشتری ببرید.

۸) استفاده از رابطه جنسی دهانی

اورال سکس و یا رابطه جنسی دهانی می‌تواند هیجان زیادی به رابطه شما ببخشد. تحقیقات انجام‌شده افرادی که از این نوع رابطه بهره می‌برند، رابطه جنسی شادتر و روحیه بهتری دارند.

۹) لباس جذاب پوشید

در هنگام رابطه جنسی لباس زیری را بپوشید که همسرتان دوست دارد. یک روز بازار بروید و یا به فروشگاه‌های آنلاین سر بزنید. سعی کنید انواع مختلف لباس‌های زیر را خریداری کنید که شریک جنسی شما به آن علاقه مند است. به این صورت می‌توانید هیجان را به اتاق خواب خود وارد کنید.

۱۰) افزایش اشتیاق در رابطه جنسی

همان‌طور که می‌دانید معمولاً شور و اشتیاق در رابطه جنسی به مرور زمان کاهش پیدا کرده و این نوع فعالیت فیزیکی برای هر دو طرف یکنواخت می‌شود. بنابراین برای اینکه رابطه جنسی را احیا کنید نیاز است که آتش اشتیاق را دوباره شعله‌ور کنید‌. شما می‌توانید قبل از رابطه جنسی عشق‌بازی کنید و یا اینکه لباس همدیگر را دربیاورید، رابطه جنسی دهانی داشته باشید و مواردی از این قبیل را انجام دهید تا رابطه پرشورتری با یکدیگر داشته باشید.

۱۱) کنترل خشم و عصبانیت

هرچند خشم و عصبانیت بخش عادی از زندگی است، اما بسیاری از افراد حین رابطه جنسی نمی‌توانند خشم خود را کنترل کنند. درنتیجه اعتماد و ارتباط آن‌ها از بین می‌رود. شما باید نسبت به همدیگر مهربان بوده و همدیگر را دوست داشته باشید. اگر از شریک جنسی خود ناراحت هستید، سعی کنید آن احساسات بد را قبل از سکس از بین ببرید.

در این بخش می‌توانید راهکارهایی را برای کنترل خشم و عصبانیت خود را آموزش ببینید.

کنترل خشم و عصبانیت

۱۲) پذیرفتن ظاهر خود

بسیاری از افراد از ظاهر خودشان ناراحت هستند و نمی‌توانند رابطه جنسی خوبی را با فرد مقابل داشته باشند، درنتیجه برقراری ارتباط برای آن‌ها خسته کننده می‌شود. هرچند می‌توانید با انجام حرکات ورزشی یا رژیم غذایی به تناسب اندام برسید، اما درنهایت لازم است ظاهر خود را بپذیرید. در این صورت شما به عنوان فردی جذاب اعتماد به نفس بالاتری داشته و روابط جنسی شما با شریک زندگی‌تان نیز بهبود می‌یابد‌.

۱۳) همدیگر را مقایسه نکنید

فراموش نکنید که در هیچ رابطه‌ای نباید زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید. همیشه سعی کنید خودتان را با روزهای گذشته خود مقایسه کنید. زندگی خود را مدیریت کرده و اجازه ندهید وجود دیگران باعث نابودی رابطه شما شود.

درنهایت می‌توانید از مشاوره نیز برای بهبود رابطه خود کمک بگیرید.

۱۴) پذیرفتن تفاوت‌ها

شما باید بپذیرید که افراد مختلف رابطه جنسی متفاوتی دارند. تصور نکنید که رابطه جنسی شما وقتی بهتر می‌شود که مانند یک فیلم پورن با همدیگر در ارتباط باشید. هرچقدر رابطه شما طولانی‌تر شود، امنیت و صمیمیت شما نیز بیشتر شده و درنتیجه رابطه بهتری خواهید داشت. درنتیجه طولانی شدن رابطه به این معنا نیست که باعث یکنواخت شدن آن شود.

۱۵) حل کردن اختلاف بین خودتان

اگر بین خودتان مشکلی دارید که بر رابطه شما تأثیر می‌گذارد، آن را حل کنید و اجازه ندهید که دلخوری‌هایتان روی‌هم تلنبار شود. شما عزیزان می‌توانید برای حل کردن مشکلات ارتباطی‌تان از روانشناس کمک بگیرید. خلاصه کاری کنید که سلامت روان و رابطه شما در بهترین حالت ممکن باشد.

۱۶) مسافرت و گردش

حتماً سفرهایی را به عنوان ماه عسل در زندگی خود بگنجانید. فراموش نکنید که ماه عسل فقط برای زوج‌های تازه ازدواج کرده نیست، بلکه می‌توانید شما آن سفرها را در زندگی تکرار کنید‌‌. هرماه می‌توانید به سفر بروید، جایی را برای خود انتخاب کنید که تکنولوژی‌هایی مانند لپ‌تاپ و موبایل در دسترس نباشد‌. تا می‌توانید از لحظه‌های عاشقانه که در کنار یکدیگر دارید لذت ببرید

۱۷) گوش کردن موسیقی

با همسر خود به اتاق خواب رفته و با ه  موسیقی ملایم گوش دهید. حتی می‌توانید یکدیگر را ماساژ داده و از کنار هم بودن لذت ببرید. فراموش نکنید که برای ماساژ دادن نیاز به شرایط خاص و یا روغن‌های خوشبو نیست، هرلحظه‌ای شما می‌توانید همدیگر را لمس کنید.

۱۸) گذاشتن قرارهای عاشقانه

برخی از افراد فقط در اوایل آشنایی، به رستوران، کافی شاپ و مکان‌های از این قبیل می‌روند. اما شما نباید فراموش کنید که قرار ملاقات‌های عاشقانه فقط برای اوایل آشنایی نیست، بلکه در هر مرحله‌ای از زندگی می‌توانید دوتایی بیرون بروید. به عنوان مثال در پارک ورزش کنید، سینما رفته و یا رستوران بروید و غذای موردعلاقه‌تان را سفارش دهید.

شما عزیزان می‌توانید یک روز در هفته و یا بیشتر با هم، این‌گونه قرارها را بگذارید تا به بهبود رابطه زناشویی شما کمک شود.

۱۹) انجام کارهای سرگرم کننده

برای اینکه بیش از پیش به همسر خود نزدیک شوید، می‌توانید بازی‌ها و کارهایی که همسر شما از آن لذت می‌برد را انجام دهید‌. همچنین می‌توانید به همدیگر خدمت‌رسانی کنید. مثلاً موهای همسر خود را کوتاه کنید، لباس موردعلاقه‌اش را بخرید و مواردی از این قبیل را در انجام دهید‌ حتی شما می‌توانید در زیر نور شب شام خود را میل کنید و یا برای همدیگر لقمه بگیرید.

۲۰) گوش دادن به حرف‌های همدیگر

توجه کنید اگر شما به حرف‌های همسر خود گوش دهید، نشان‌دهنده این است که همسرتان نزد شما از ارزش بالایی برخوردار است. بنابراین او به رابطه با شما بسیار دلگرم می‌شود. هرچند بسیاری از افراد دوست دارند، تایمی را در طول روز تنها باشند و با کسی صحبت نکنند و یا کسی با آن‌ها حرفی نزد، اما فراموش نکنید که قبل از خواب هنگام شستن ظرف‌ها و یا حتی موقع صرف غذا می‌توانید به حرف‌های همدیگر گوش داده و برای رفع نیازهای هم صحبت کنید.

۲۱) احترام به همدیگر

به همسر خود احترام بگذارید و با یکدیگر به خوبی صحبت کنید. کارهایی که او دوست دارد را انجام دهید تا بتوانید از نظر جسمی و روحی ارضا شوید.

در این مطلب می‌توانید طرز صحیح حرف زدن با همسر خود را آموزش ببینید.

شیوه صحیح صحبت کردن با همسر

۲۲) اهمیت دادن به ظاهر خود

برای تناسب اندام خود تلاش کنید و سعی کنید روتین پوست و مو داشته باشید. با ظاهری آراسته ظاهری شوید و فراموش نکنید که اگر شما نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید مطمئناً همسر شما نیز این احساس لذت‌بخش را نسبت به شما خواهد داشت‌. اگر توان مالی و یا بودجه کافی ندارید، نیازی نیست که به باشگاه و یا آرایشگاه بروید شما می‌توانید ویدیوهای ورزشی را از یوتیوب دانلود کرده و در خانه ورزش کنید یا اینکه خودتان به آرایش مو و صورت خود بپردازید. در پوشیدن لباس خلاقیت به خرج دهید و مدام لباس‌های تکراری در منزل نپوشید. بسیاری از افراد پس از ازدواج به ظاهر خود کمتر اهمیت داده و تناسب اندام آن‌ها نیز از بین می‌رود. اما شما مثل این‌گونه افراد نباشید و سعی کنید همیشه آراسته بوده و به ظاهر خود اهمیت دهید.

۲۳) گذاشتن یادداشت‌های عاشقانه

شما عزیزان می‌توانید برای هم اشعار عاشقانه بخوانید و یا اینکه یادداشت‌های عاشقانه‌ای را در تخت خواب یا زیر بشقاب یا مثلاً بین صفحات کتابی که آن‌ها مطالعه می‌کنند، بگذارید تا بتوانید لبخندی بر روی لب‌های همسر خود بیاورید.

 

از کجا بدانیم که همسرمان از رابطه خسته شده است؟

اگر این روزها همسر شما کمتر حرف می‌زند و سعی می‌کند زمان کمتری را با شما بگذراند، وقت آن است که به این فکر باشید که شاید همسرتان از یکنواختی جنسی خسته شده است. این‌گونه همسرها بیشتر وقتشان را با دوستان در بیرون از خانه می‌گذرانند و یا اینکه ساعت‌های طولانی در سرکار می‌مانند.

شما باید در اولویت‌های زندگی و خانواده تغییر ایجاد کنید. اصلاً نگران نباشید شما می‌توانید این رابطه را به راحتی دوباره زنده کنید.

 

درمان اعتیاد جنسی و چگونگی تشخیص آن را در این مقاله بخوانید:

اعتیاد به رابطه جنسی چیست؟

معایب یکنواختی و تکراری شدن رابطه جنسی (۳ مورد)

در این بخش از مجله جوان ایرانی روش‌های مهمی را برای مقابله با تکراری شدن رابطه جنسی برای شما بیان کردیم. دلیل اهمیت به این موضوع، این است که اگر شما از تکراری شدن و بی‌حوصلگی در رابطه جنسی جلوگیری نکنید یا با آن مبارزه نکنید، آسیب‌های زیادی در زندگی شما ایجاد خواهد شد.

در این بخش به معایب و آسیب‌هایی که تکراری شدن رابطه زناشویی به زندگی زوجین وارد می‌کند می‌پردازیم.

۱) ایجاد خیانت در زندگی

اگر شما هیچ علاقه و رغبتی نسبت به یکدیگر نداشته باشید، خیانت اولین گزینه است که به فکر همسر شما خواهد افتاد. بنابراین سعی کنید از تکراری شدن رابطه پیشگیری کنید. اگر یکی از زوجین یا هر دو نسبت به رابطه دلسرد شوند، درنتیجه ممکن است پای شخص دیگر به زندگی شما باز شود.

۲) آسیب دیدن فرزندان

یکی دیگر از معایبی که تکراری شدن رابطه جنسی دارد، این است که فرزندان شما آسیب می‌بینند. فرزندان به محیطی سرشار از آرامش، صمیمیت و محبت نیاز دارند تا بتواند ادامه تحصیل داده و پله‌های موفقیت را طی کنند. اگر شما با همسر خود رابطه خوبی نداشته باشید درنتیجه این احساس بر روی فرزندان شما نیز تأثیر خواهد گذاشت. حتی برخی از بچه‌ها ترک تحصیل می‌کنند‌.

در این مقاله می‌توانید در مورد دلایل و مقابله با ترک تحصیل دانش آموزان اطلاعات کاملی را به دست آورید.

جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان

۳) عدم رضایت از زندگی

اگر رابطه شما با همسرتان بانشاط نباشد، برای همدیگر تکراری می‌شوید. درنتیجه میزان رضایت شما از زندگی با همدیگر کاهش پیدا می‌کند. بنابراین سعی کنید همیشه آن نشاط و پویایی در ارتباط با همسر خود را حفظ کنید.

 

سخن پایانی

هر رابطه‌ای یکسان و ثابت باشد، تکراری و خسته کننده می‌شود. حتی اگر در محیط کار نیز مدام کارهای تکراری را انجام دهید، کیفیت مطلوب را نخواهید داشت. سعی کنید مدام در حال تغییر و انگیزه دادن به خودتان باشید‌. هنگامی که از رابطه جنسی با همسر خود نیز خسته می‌شوید، سریع به فکر جدایی و نیفتید و سعی کنید تغییر هرچند کوچک در زندگی خود ایجاد کنید‌‌‌. در این صورت مشاهده خواهید کرد که از با هم بودن لذت می‌برید. در این بخش از جوان ایرانی دلایل تکراری شدن روابط جنسی را برای شما بیان کردیم و روش‌های جلوگیری از یکنواختی این‌گونه روابط را شرح دادیم. اگر شما عزیزان نیز تجربه‌ای در این مورد دارید می‌توانید در بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 1.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا