تکست و متن

راز داشتن انرژی مثبت و همیشه شاد در چیست؟

جذب انرژی مثبت: ۳۱ راهکار برای رسیدن به شادی واقعی

داشتن انرژی مثبت در زندگی موجب موفقیت و پیشرفت در زندگی هر فردی که خواستار موفقیت است می شود پس با راهکارهایی مناسب انرژی های مثبت را به انتخاب خودتان، آگاهانه جذب کنید و زندگی شادی داشته باشید، در ادامه به 31راهکار که باعث ایجاد انرژی مثبت میشود میپردازیم:

برای داشتن انرژی مثبت در زندگی چکار باید کرد؟

شاید این سوال را داشته باشید که برای داشتن انرژی مثبت در زندگی راهکاری وجود دارد؟ جواب بله است در حال حاضر راهکارهای زیادی هست باید همه ی این راهکارها را انجام بدید شما میتوانید از هر راهکار در شرایط مختص به خودش استفاده نمایید ممکن است که داشتن روحیه ای مثبت بعد از اتفاقات ناگوار پی در پی، کار بسیار دشواری باشد اما وقتی در جای مناسب از راهکار مناسب آنجا استفاده کنید سریعتر به احساس خوب و انرژی مثبت خواهید رسید.

چرا که هرچقدر انرژی مثبت درون شما کاهش پیدا کند، بدبینی شما نسبت به دنیای پیرامون خود نیز افزایش پیدا خواهد کرد پس با مثبت اندیشی، که امری ذهنی و عاطفی و ذهنی است که باعث افزایش احتمال موفقیت فرد و داشتن احساس خوب و حال خوب و امید به زندگی خواهد شد  بیشتر آشنا شوید.

داشتن انرژی مثبت

ریفی که میشود برای خوشبینی در نظر گرفت به معنی نادیده گرفتن اتفاقات منفی نیست، بلکه به معنی پذیرش اتفاقات و رخدادهای به ظاهر بد است و تلاش برای تغییر آن ها می ‎باشد. ذهن ثروتمند و مثبت، از قلب پر از ایمان به خدا سرچشمه می ‎گیرد در این مقاله به ارائه راهکار های مناسب برای تقویت انرژی مثبت درونی خود که جنبه اجرایی دارند خواهیم پرداخت.

مثبت اندیش باشید و همواره از جنبه مثبت به قضایا نگاه نمایید

در اطراف همه فقط یک نوع انرژی وجود دارد و ان هم انرژی مثبت است در باقی موارد عدم انرژی مثبت باعث حال بد خواهد شد در درون موجودات انرژی مثبت وجود دارد که سبب جذب اشیا و افراد میشود اشیا نمی توانند این انرژی مثبت را در جهت رسیدن به اهداف خود کنترل کنند اما انسان می تواند آنرا کنترل کند و با آن بر دیگران اثر گذارد و یک توده جمعیتی را به حال خوب تشویق نماید.

به همین علت روانشناسان مثبت اندیشی را به همه افرادی که احساس خوبی به آینده ندارند توصیه می کنند و می گویند از افکار منفی دوری کنید اگر ما مثبت بیاندیشیم و تفکرات و اندیشه های مثبت داشته باشیم،

به سمت انرژی مثبت موجود در پیرامون خود سرازیر میشویم و خواسته هایمان را جذب می کنیم اما اگر تفکراتمان منفی باشند عدم انرژی پیرامون خود را جذب خواهیم کرد.

برای داشتن انرژی مثبت در زندگی و جذب آن 31 راهکار زیر را به کار بگیرید تا اغلب اوقات احساس خوب و پر از انرژی مثبت باشید.

 

راهکارهایی برای داشتن انرژی مثبت (۳۱ مورد)

1. سعی کنید از طبیعت پیرامون خود لذت ببرید

تحقیقات نشان می‎ دهد که گذراندن وقت در بیرون از منزل و به خصوص در طبیعت بکر و سرسبز باعث کاهش سطح استرس، تقویت حس جوانی، بهبود عملکرد و کارایی حافظه  و در نهایت افزایش سلامت انسان خواهد شد .

2. با خود و دیگران با محبت باشید

یافتن راه های مناسب برای محبت کردن به خود و دیگران، حتی لبخند زدن به آن ها نه تنها باعث ایجاد حسی خوشایند در آن ها می ‎شود بلکه باعث تقویت روحیه و حس سرزندگی در شما و طرف مقابلتان خواهد شد .

انجام هر کار خیر و به ظاهر کوچکی که در توان خود دارید در حق دیگران، باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس شما و دیگران میشود و باعث حواس پرتی موقتی تان از مشکلات و مسائل حال حاضر زندگی شما خواهد شد .

3. سپاسگزاری کنید و سپاسگزار باشید

توجه به نعمت ها و چیزهای مثبت زندگی و قدردانی و سپاسگزاری بخاطر آن ها، راهی  بسیار عالی برای تقویت روحیه و حس مثبت اندیشی شما و دیگران خواهد بود.

با شکرگزاری و سپاسگزاری به خاطر موهبت های مختلفی که در مسائل و مشکلات به ظاهر سخت زندگیتان وجود دارد، قدردان بودن را تمرین کنید و سعی نمایید در هر اتفاق به 5موهبتی که در داخل آن نهفته هست تفکر نمایید .

4. به ذهن خود استراحت دهید

ذهن انسان همانند جسم انسان نیاز به استراحت دارد خستگی قاتل مثبت اندیشی است یاد بگیرید که در شرایط پر تنش و استرس زا و پر از مشغله ذهنی استراحت کنید

و خود را سرگرم کاری نمایید که به شما کمی حال بهتری را خواهد داد کاری را انجام دهید که باعث فراموش کردن چالش ها و موانع موجود در زندگیتان می ‎شود  برای مثال با کودکان نوپا بازی کنید یا با موبایل یا پلی استیشن و… بازی جذاب را انجام دهید یا بخوابید و یا موسیقی گوش کنید یا به دامنه کوه و طبیعت بروید.

5. همواره برای داشتن تفکر مثبت تلاش نمایید

تفکر مثبت را انتخاب نمایید تلاش برای ایجاد تفکرات مثبت ذهنی در میان آشفتگی های موجود در زندگی به تقویت روحیه و مثبت اندیشی کمک زیادی برای داشتن تفکر مثبت می‎ کند.

به ذهن خود کمک کنید تا در شرایط دشوار و سخت به دنبال یافتن راهی یا موضوعی رضایت بخش در زندگی خود باشید، این امر نه تنها باعث کاهش نگرانی هایتان می ‎شود بلکه به حل آن ها نیز کمک زیادی خواهد کرد .

6.با افراد مثبت، معاشرت نمایید

تحقیقات دانشمندان در زمینه استرس نشان می ‎دهد که استرس مسری است و هرچه خود را با آن محاصره کنید، بیشتر مضطرب خواهید شد. به همان اندازه که استرس و منفی بافی مسری است، خوشبختی نیز  مسری است یعنی شما در جمعی قرار بگیرید که استندآپ کمدی اجرا میشود شما هم با حال ناخوش، کم کم به حال خوب خواهید رسید .

شما ترکیبی از 5 نفر از نزدیک ترین افراد زندگی خود خواهید بود به همین دلیل افراد پر انرژی و حال خوب را انتخاب نمایید  نکته اصلی در این جمله تاثیر رفتار و شخصیت اطرافیان است و بنابراین سعی کنید با افراد مثبت اندیش و خوش مشرب بیشتر معاشرت کنید .

7. همواره بخندید و شاد باشید

خنده بهترین دارو برای درمان بسیاری از مشکلات و مسائل زندگی است خندیدن، سیستم ایمنی بدن و روحیه را تقویت میکند، درد را تسکین می ‎دهد و شما را از اثرات مضر و مخرب استرس در امان نگه می ‎دارد راهی برای خندیدن با توجه به سلایق و شخصیت خود پیدا کنید، یک فیلم کمدی یا استندآپ کمدی تماشا کنید و یا با دوستان همسن و سال خود وقت گذرانی کنید .

8. نفس عمیق بکشید و در هوای آزاد و طبیعت پاک قرار بگیرید

کشیدن نفس عمیق نه تنها میتواند هوای مسموم موجود در بدن را دفع کند، بلکه مغز را با هوای تازه و پر انرژی و اکسیژن، تقویت کرده و ذهن را خوراک می دهد  نفس عمیق همچنین باعث تقویت ذهن و بهبود عملکرد مغز نیز خواهد شد .

9. از غر و نق زدن و شرایط نالیدن اجتناب کنید

تمرکز بر روی امور منفی زندگی نه تنها باعث تضعیف عملکردتان در رویارویی با آن ها و همچنین جذب ناخواسته ها می ‎شود، همچنین باعث افزایش بدبیی و احساس ناخوشایند در شما نیز خواهد شد از تکرار و مرور اتفاقات منفی در دفعات زیاد خودداری کنید و سعی در تجسم اتفاقات مثبت در ذهن خود داشته باشید .

10 . در مورد خواسته هاتون صحبت کنید

 با خودتان درباره خواسته ها و اهدافتان صحبت کنید و بگویید که به زودی همه چیز به بهترین شکل ممکن به پایان خواهد رسید و من به اهدافم خواهم رسید این سخنان را با صدای بلند با خود تکرار کنید که صحبت کردن با صدای بلند باعث تقویت پیام و افزایش احتمال بروز آن خواهد شد .

11. صحبت کردن با افراد مثبت اندیش و پر انرژی

صحبت کرن با یک یا چند نفر از دوستان مثبت اندیش خود یا افرادی که میشناسید که از این خصیصه برخوردارند باعث می ‎شود که مشکل خود را راحت تر پیدا کنید احساسات خود را بپذیرید و در رابطه با آن بحث کنید .

صحبت کردن با دوستان به شما امکان بهره مندی از ایده های متفاوت سایر افراد را می‎ دهد و این امر به حل مسئله مورد نظر کمک خواهد کرد . این امر همچنین باعث می ‎شود که شما از حمایت سایر افراد در حل مشکلات خود بهره مند شوید.

12. قدم زدن و پیاده روی در هوای آزاد

دانشمندان معتقدند که یکی از بهترین راه های کاهش استرس ، قدم زدنو پیاده روی است . پیاده روی باعث تحریک سلول های عصبی و ایجاد آرامش ذهنی در فرد خواهد شد  این راهکار هیچ هزینه مالی هم نخواهد داشت و شما در هر شرایطی روحی و ذهنی میتوانید آن را پیاده نمایید.

13. ورزش منظم و ادامه دار

عرق کردن نه تنها برای قلب بلکه برای ذهن نیز مفید خواهد بود زیرا تحقیقات دانشمندان بر روی ورزشکاران نشان می ‎دهد که ورزش کردن باعث کاهش اضطراب و استرس و تقویت روحیه افراد خواهد شد.

هنگام انجام تمرینات ورزشی ماده ای شیمیایی به نام اندورفین که باعث ایجاد حس آرامش در فرد می ‎شود در مغز ایجاد خواهد شد که این امر باعث افزایش حس خوشبینی و کاهش بدینی خواهد شد.

14. نوشتن درباره خواسته ها و موضوعاتی که دوست دارید

نوشتن یک روش عالی برای مقابله با احساسات بیش از حد است . این کار یک خروجی سالم را فراهم می ‎کند که در آن می ‎توانید خود را ابراز کرده و احساسات و سلامت روانی تان را مدیریت کنید . نگه داشتن این نوشته ها نیز در شناسایی و ردیابی دلایل وجود تفکرات منفی و بهبود آن کمک زیادی به شما خواهد کرد .

15. خوابیدن و استراحت کافی

استراحت کافی و خوابیدن بخش مهمی از حفظ نگرش مثبت است مطالعات پژوهشگران نشان می ‎دهد که حتی کمبود خواب جزئی نیز تاثیر قابل توجهی بر وضعیت روانی دارد محققان دریافتند که داشتن خواب کم تر از 5 ساعت در طول شبانه روز باعث تشدید عصبانیت و فشار روانی و غم و اندوه می ‎شود و بنابراین از خواب و استراحت کافی بهره مند شوید .

16. خودتان را به کارهای مورد علاقتان مشغول کنید

انجام فعالیت های سرگرم کننده و شادی بخش که به شما هیجان و احساس زندگی میدهد، نقش زیادی در تقویت حس سرزندگی و بازیابی انرژی دارد . مهم نیست چه کاری باعث بهبود روحیه شما می ‎شود؛ تنها کافی است که به انجام فعالیت مورد علاقه خود بپردازید و آن را همواره انجام دهید .

17. به خودتان هدیه دهید

پاداش دادن به خود و تشویق خود به خاطر تمام زحماتی که در طول زندگیتان کشیده اید، تاثیر به سزایی در تقویت روحیه مثبت و جلوگیری از منفی بافی دارد .

18. تمرکز خودتان را بالا ببرید

نگرانی و استرس باعث تضعیف تمرکز شما در انجام فعالیت های روزمره میشود زندگی آگاهانه مستلزم تصمیمات آگاهانه و زندگی کردن در لحظه حال است وقتی همه تمرکز و توجه و انرژی خود را به انجام فعالیت مورد نظرتان معطوف کنید ، فرصتی برای پرداختن به افکار منفی و نگرانی هایتان وجود نخواهد داشت چرا که در آن واحد میتوانید به یک موضوع تمرکز کنید.

19. از روح خودتان مراقبت کنید

توجه کردن به نیازهای روح و مراقبت از آن، یکی از مواردی است که بسیار از مردم از آن غافل می ‎شوند همه ما در طول روز برای تامین انرژی جسمی خود غذا می‎ خوریم ، فیلم تماشا می کنیم ، می‎ خوابیم ، ورزش می ‎کنیم و تمام کارهای لازم برای بهبود عملکرد ذهن و سلامت جسمی مان را انجام می ‎دهیم اما قسمت اعظم داشتن روحیه مثبت ، ریشه در سلامت روح ما و رساندن غذای روح است با انجام فعالیت های مرتبط با تقویت روح مانند شرکت در جلسه های یوگا و مدیتیشن ، دعا کردن ، خواندن مطالب معنوی و احساس خوب دادن به خود و … به سلامت روح خود توجه و تمرکز نمایید.

20.از موفقیت های کوچک خود خوشحال شوید و لذت ببرید

از موفقیت های هرچند کوچک خود لذت ببرید و خوشحال شوید چرا که یکی از سریع ترین راه ها برای دور کردن تفکرات منفی از خود توجه به موفقیتهای ریز و درشت زندگی روزمره است به جای تمرکز بر روی نقاط ضعف و مشکلاتتان از موفقیت های کوچک خود در حوزه های مختلف زندگیتان لذت ببرید و به خود افتخار کنید که توانستید همچین دستاوردهایی هرچند کوچک بدست آورید .

21. از قدرت کلام در کمال ادب و متانت بهره بگیرید

استفاده از ادبیات گفتاری مودبانه و با متانت راهی برای افزایش انرژی مثبت است اگر شما در هنگام حرف زدن با دیگران بر لحن گفتار خود دقت کنید و کلماتی صمیمانه و مودبانه را به کار ببرید می توانید انرژی مثبت جذب نمایید بفرما بتمرگ بشین سه تا جمله است اما خیلی در معنی و احترام باهم فرق دارند.

برای شاد بودن و انرژی مثبت بودن، باید در بدترین شرایط که گستاخی یا سخن ناپسند و رکیکی به شما گفته می شود دوری کنید، برای احترام به وجدان خود با ادبیات شایسته و فاخر، پاسخ طرف مقابل را بدهید یا سکوت کنید و محل را ترک نمایید.

22. برای خودتان گل بخرید

برای اینکه حال دلتان خوب بشود و مثبت بیاندیشید برای خودتان گل هایی که دوست دارید بخرید و برای آشتی با دیگران نیز گل بخرید و با بوییدن گل، احساس خوب و شادی داشته باشید چرا که بهترین راهکار برای تغییر انرژی درونی به حال خوب بوییدن گلهای خوشبو است .

23. خواندن و دنبال کردن مطالب مثبت

نوشته های مثبت بخوانید و بنویسید و جملات قشنگ را در ذهن خود مرور کنید و خود را مخاطب این جملات قرار دهید مطالب نامطلوب اینستاگرام و فیس بوک و …را که کمکی به رشد علمی و جسمی و روحی شما و تقویت ذهن زیبای شما نمی کند ، نخوانید و دنبال نکنید .

24. از پرداختن به مسائل کوچک و بی ارزش اجتناب نمایید

مسائل کوچک و بی ارزش را مهم جلوه ندهیدو بی تفاوت از کنار این مسائل رد شوید شما ارزشمندتر از آن هستید که خود را درگیر کارهای کوچک و بی ارزش نمایید بلکه ذهن خود را صرف فکر به مسائل مهم کنید.

 

۱۷۰ جمله انگیزشی کوتاه و انرژی‌بخش را در این مقاله بخوانید:

جملات انگیزشی

25. داشتن آرزوها و اهداف منطقی

افراد مثبت اندیش رویا گونه و فانتزی فکر نمی کنند بلکه رویاهایشان منطقی است چرا که داشتن آرزو و باور به رسیدن به آن با داشتن توهم بسیار متفاوت است افراد هدفمند در حال زندگی می کنند و نگاه خوش بینانه به آینده دارند و آرزوهای خوب را برای خود تخیل میکنند.

26. به طرز فکر دیگران درباره شما اهمیت ندهید

برای افراد مثبت اندیش مهم نیست که دیگران درباره آن ها چه فکری می کنند چون نظر انها برای خود آنها قابل احترام است و با سطح فکری و تفکراتی شما فرسنگ ها وجود دارد در این مواقع یک گوشتان در باشد یکی دروازه، چون اهداف هدفمند و پر انرژی در این فکرند که چه گونه می توانند عنصر خوبی در خلقت باشند.

27. توانایی های خود را به خاطر بیاورید

کار ذهن انسان این است که توانایی ها و موفقیت های گذشته را کمرنگ میکند چرا که افراد مثبت اندیش خود را قبول دارند و برای شاد بودن سعی نمی کنند علی رغم میلشان یک فضا نورد و مهندس و پزشک و. . . باشند بلکه تلاش بیشتری در آنچه که توانایی دارند ، انجام می دهند.

28. در انجام کارها خلاقیت داشته باشید

افراد شاد و مثبت اندیش خلاقیت دارند و نو آورانه و خلاقانه زندگی می کنند زیرا نوآورانه زندگی کردن، عاملی برای ترغیب مثبت اندیشی است و کارها را به سبک خود انجام دادن باعث خروجی بهتر و بازدهی بالاتر میشود.

29. از دیگران هیچ انتظاری نداشته باشید

افراد مثبت اندیش انتظارات و توقع زیادی از دیگران ندارند و همیشه به خود متکی هستند تا به دیگران. این گونه استرس آنها کاهش می باید و می توانند برای برخورد با چالش ها، راه حل های خلاقانه بیاندیشند و همواره روی عزت نفس و خدای خودشان توجه میکنند.

30. استفاده بسیار زیاد از کلمه نمیدانم

آدم های انرژی مثبت و موفق از کلمه نمیدانم زیاد استفاده می کنند و از به کار بردن کلمه نمی دانم وحشت ندارند گفتن کلمه نمیدانم، برخی از مواقع از دانسته های غیر مستند و نامطلوب بهتر است و وقتی شما در موضوعاتی که در دایره قدرت شما قرار ندارند واژه نمیدانم را به کار میبرید باعث بالا رفتن عزت نفس شما در بین اطرافیان خود خواهید شد..

31. از دیگران همواره تعریف و تمجدید نمایید

برای اینکه به دیگران انرژی مثبت انتقال دهید و خودتان نیز از آنها انرژی مثبت متقابلا دریافت کنید از دیگران تعریف کنید اما در تعریف کردن اغراق نکنید تا شکل تملق به خود نگیرد بسیار با لحن خوب و جملات پر انرژی از توانایی های افراد تشکر و تعریف نمایید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا