بهداشت و سلامت

رانندگی بعد از کاشت مو بی خطر است؟

رانندگی بعد از کاشت مو بی خطر است؟

ریزش مو یکی از عارضه‌هایی است که زن و مرد، کودک و میانسال نمی‌شناسد. ریزش مو می‌تواند بنا بر دلایل مختلفی چون ژنتیک، تغذیه ناسالم، زندگی در محیط ناسالم، استفاده از محصولات مراقبتی ناسازگار و… شدت پیدا کند پس بهتر است هر زمان که متوجه ریزش موهایتان شدید، نسبت به درمان آن سریعا اقدام کنید. شاید برای شما هم این سوال وجود داشته باشد که کاشت مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

با توجه به مطالب موجود در رابطه با کاشت مو در این سایت : کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول­‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌­گویند. قسمتی که فولیکول‌­ها از آن برداشت می­‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول­‌ها در آن قرار می­‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد.

عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می­‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می­‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌­تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند.

مدت زمان استراحت بعد از کاشت مو چقدر است؟

معمولا گراف‌های مو تا دو هفته پس از کاشت مو ضعیف و شکننده هستند. به همین دلیل باید در دو هفته اول از ضربه زدن، لمس کردن و خوابیدن روی موهای خود جلوگیری کنید. پزشکان برای 7 تا 10 روز اول بالش‌های مخصوصی برای مراجعین تجویز می‌کنند که باید در هنگام خواب زیر سر آن‌ها باشد. این بالش‌ها از برخورد سر به زمین جلوگیری می‌کند. شاید در روزهای اول این کار کمی سخت و آزار دهنده باشد اما در نهایت به آن عادت می‌کنید. این روال ممکن است تا دو هفته هم ادامه داشته باشد، برای اینکه به نتیجه مطلوبی برسید باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • سعی کنید در زمان خواب از حرکت زیاد و جنب و جوش بی مورد جلوگیری کنید. در روزهای این گراف‌های کاشته شده بسیار ضعیف هستند و ممکن است به درستی در جای خود قرار نگیرند.
  • به منظور جلوگیری از تماس با بالش و کاهش تورم و التهابات می‌توانید طوری بخوابید که سر و گردن شما بالاتر از بدنتان قرار بگیرد.
  • به منظور جلوگیری از عفونت باید از یک ملحفه جدید استفاده کنید. هرچه بهداشت را بیشتر رعایت کنید خطر ابتلا به عفونت در ناحیه کاشته شده کاهش پیدا می‌کند.

چه مدت بعد از کاشت مو میتوان رانندگی کرد؟

نظر متخصصین و پزشکان پوست، مو و زیبایی آن است که بیمار حداقل برای مدت 24 ساعت پس از عمل کاشت مو استراحت کند. سپس می‌تواند با حفظ نکات بهداشتی و رعایت آن‌ها به شهر خود بازگردد. اما در این میان از انجام حرکات و ورزش‌هایی که موجب تعریق بدن می‌شود جلوگیری کنید. این موضوع در روزهای اول می‌تواند برای ریشه مو بسیار آسیب زننده باشد.
در زمان سوار شدن مراقب موهای سرتان باشید تا با سقف خودرو برخورد نکند و  سعی کنید به هیچ عنوان هم سر و موهای خود را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

چه مدت بعد از کاشت مو میتوان با هواپیما سفر کرد؟

چه مدت بعد از کاشت مو میتوان با هواپیما سفر کرد؟

کاشت مو یکی از عمل‌های زیبایی است که بعد از انجام آن نیاز به بستری در کلینیک یا بیمارستان ندارید، تنها با 24 ساعت استراحت و از بین رفتن داروی بیهوشی می‌توانید با رعایت نکات بهداشتی به زندگی روزمره خود برگردید. در حال حاضر بسیاری از افراد از نقاط مختلف برای کاشت مو به کلینیک‌های شهر تهران مراجعه می‌کنند. برخی از آن‌ها با استفاده از خودروی شخصی و برخی با استفاده از هواپیما این کار را انجام می‌دهند. اما این سوال برای همه وجود دارد که آیا بعد از کاشت مو می‌توان با هواپیما سفر کرد؟ با توجه به توصیه پزشکان، سفر با هواپیما به هیچ عنوان نمی‌تواند برای فرد مشکل‌ساز شود. در این میان تنها باید از پیاده‌روی طولانی و تعریق سر خود جلوگیری کند.
در سفر با هواپیما بعد از کاشت مو به چند مورد چون تکانه‌های هواپیما و فشار موجود در هواپیما توجه کنید. فشار هواپیما به میزان بسیار کمی از فشار موجود روی زمین بیشتر است و همین موضوع موجب التهابات بیشتر در ناحیه سر و موهای کاشته شده شود.

مراقبتهای مهم بعد از کاشت مو که باید بدانید

برای اینکه بتوانید به یک نتیجه مطلوب و منطقی در رابطه با کاشت موهایتان برسید، باید به نکات مهم مراقبتی بعد از کاشت مو توجه داشته باشید. ازجمله این نکات عبارتنداز:

  • به دلیل تزریق داروهای مسکن و آرام‌بخش‌های قوی، بهتر است در روز عمل همراه خود کسی را بیاورید تا پیگیر کارهایتان باشد.
  • در زمان خواب سعی کنید برخوردی با بالش خود نداشته باشید، در اینصورت فولیکول‌های مو علاوه بر زیرش از جای خود خارج می‌شوند.
  •  از انجام فعالیت‌هایی که موجب تعریق سر می‌شود خودداری کنید، این عامل می‌تواند منجر به عفونت در موهایتان شود.
  • تا چند روز بعد از عمل از شستن موهایتان خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان از کلاه، شال و … که موجب فشار روی موهای کاشته شده می‌شود استفاده نکنید.
  • در روزهای اول بعد از کاشت مو به هیچ عنوان در معرض تماس مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • تا زمانی که پزشک اجازه شستن موها را نداده است از شستشوی آن‌ها بپرهیزید.
  • التهاب، کبودی، قرمزی بعد از کاشت مو یک امر طبیعی است که باید با آن مدارا کنید.

جمع بندی

کاشت مو همواره یکی از پرطرفدارترین روش‌های دائمی ریزش مو و طاسی موهای سر است. امروزه مشکل ریزش موها توانسته آقایان و خانم‌های بسیاری را درگیر خود کند. حتما قبل از اینکه برای کاشت مو اقدام کنید، نسبت به مراقبت‌های بعد و قبل از آن اطلاعات لازم را به دست آورید. شما می‌توانید برای بازگشت به شهر یا منزل خود از هر وسیله نقلیه‌ای استفاده کنید، منتها با حفظ نکات بهداشتی و مراقبت‌هایی که می‌تواند در نتیجه کاشت موی فرد تاثیر بسیاری داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم تا در رابطه با رانندگی و با خودرو و سفر با هواپیما اطلاعات درستی را در اختیار شما قرار دهیم.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.6 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا