بهداشت و سلامتبهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

درمان زود انزالی خانگی فوری به روش سنتی

علت زودانزالی چیست؟ چگونه زود ارضا نشویم؟

زود انزالی چیست؟ یکی از مشکلات و اختلالاتی که در روابط میان زن و مرد ممکن است به وجود آید، انزال زودرس است. در رابطه با این اختلال جنسی جالب است بدانید تا 40 درصد از افراد در دوره‌ای از زندگی خود دچار این مشکل می‌شوند. در این مقاله با ما همراه باشید تا راجع به اینکه زود انزالی چیست؟ انواع و راهکارهای درمان آن شامل چه چیزهایی هستند و چه راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد، بیشتر صحبت کنیم.

مشکل زود انزالی چیست؟

زود انزالی چیست؟ یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که ممکن است در یک دوره کوتاه یا بلند از زندگی خود بعد از ازدواج با آن مواجه شوید، آن است که زود انزالی چیست؟ و چه درمان‌هایی برای آن وجود دارد. در واقع باید گفت انزال یا انزال زودرس که با نام Premature ejaculation نیز شناخته می‌شود، یک مشکل یا اختلال جنسی در مردان و زنان است و زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد زودتر از آنچه دوست دارد یا زودتر از شریک زندگی‌اش به ارگاسم برسد. انزال زودرس ممکن است قبل یا کمی بعد از دخول رخ دهد.

یکی از نکات مهمی که در بحث زود انزالی چیست؟ مطرح می‌شود، این است که باید بدانید، هیچ زمان مشخصی برای مدت زمانی که فرد در طول رابطه جنسی باید “دوام داشته باشد” وجود ندارد. وقتی یک مرد به ارگاسم برسد، نعوظ خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند به مقاربت ادامه دهد. انزال زودرس می‌تواند خسته کننده و شرم آور باشد. ممکن است احساس کنید زمان کافی برای لذت بردن از رابطه جنسی ندارید. ممکن است در جلب رضایت شریک زندگی خود مشکل داشته باشید. برای برخی از افراد، خجالت در مورد انزال زودرس می‌تواند باعث ایجاد مشکل در صمیمیت و آسیب به روابط آنها شود. انزال زودرس یک مشکل رایج است.

نشانه‌های زود انزالی چیست؟ در این رابطه به صورت خلاصه باید گفت زود انزالی می‌تواند با عدم کنترل و عدم توانایی به تاخیر انداختن آن و نیز رسیدن به ارضای جنسی و انزال در مدت زمان کوتاهی همراه باشد.

مشکل زود انزالی چیست؟
اختلال زود انزالی چیست؟

زود انزالی در مردان

در جنسیت مردان، زود انزالی چیست؟ زود انزالی یکی از مشکلات رایج در مردان نسبت به زنان است. در این حالت مرد قبل از آنکه همسر و شریک جنسی او به ارضا برسد، دچار زود انزالی شده و اسپرم از او خارج می‌شود. در این حالت مرد نمی‌تواند به ادامه رابطه جنسی بپردازد. از آنجایی که زود انزالی در مردان می‌تواند سبب نارضایتی در روابط جنسی شود، بررسی و حل این موضوع برای مردان بیشتر اهمیت دارد.

علت زود انزالی در مردان متاهل چیست

علت زود انزالی چیست؟ در مردانی که متاهل هستند، مشکل زود انزالی بیشتر نمود پیدا می‌کند که به همین خاطر می‌خواهیم بیشتر راجع به آن صحبت کنیم. ابتدا اولین ضربه‌ای که زود انزالی می‌تواند وارد کند، عدم رضایت طرف مقابل است. این مورد می‌تواند موجب دلسردی و ناامیدی شود. بنابراین لازم است راهکارهایی برای آن اندیشیده شود که در ادامه مفصل راجع به آن صحبت می‌کنیم. در مورد علت زود انزالی در مردان متاهل می‌توان گفت:

  • یکی از دلایل مهم زود انزالی در مردان متاهل، تحریک سریع است که می‌تواند موجب زود انزالی شود.
  • مورد دیگر تحریک خیلی سریع اعصاب موجود در سر آلت می‌باشد که از نظر فیزیکی می‌تواند مشکل‌ساز باشد.
  • استرس در اولین برقراری رابطه یا عوامل دیگر.
  • احساسات نامناسب مانند گناه و افسردگی.
  • فشارهای عصبی که می‌تواند ناشی از رابطه جنسی آنها باشد.
  • چاقی بدن.
  • ضعف شدید بدن.
  • عدم آمادگی وضعیت جسمانی و روانی فرد.
  • اعتیاد که منجر به مصرف مواد مخدر می‌شود.
  • عفونت‌های پروستات و مجاری ادراری.
  • آسیب‌ها در عمل جراحی و یا آسیب به سیستم عصبی.
  • مشکلات هورمونی و نژادی.
  • آسیب‌های ناشی از عوارض بیماری‌ها و داروها.
  • عدم رسیدن به بلوغ کامل جنسی و جسمی.

دست کم گرفتن این مشکل می‌تواند در مردان متاهل منجر به مشکلاتی مانند پرخاشگری فردی، سردی در روابط، ناراحتی شدید از درون، نارضایتی، کاسته شدن اعتماد بنفس مرد، اختلال روانی و نیز افزایش اضطراب شود.

علت زود انزالی در مردان مجرد

همچنین از جمله عللی که می‌تواند منجر به زود انزالی در مردان مجرد شود، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • بی تجربگی جنسی،
  • اضطراب بالا،
  • استرس رابطه،
  • مسائل تحریک کننده،
  • احساس گناه و یا احساس عدم شایستگی،
  • مشکلات مرتبط با عدم کنترل و صمیمیت،
  • هیجان بالا و …

البته در بحث علت زود انزالی چیست؟ به خصوص برای مردان مجرد باید گفت که یکی از عواملی که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد، آن است که این دسته از افراد برای دوره مدت زمان طولانی، از رابطه پرهیز کرده باشند. مردان مجرد می‌توانند بیشتر از مردان متاهل تحت تاثیر عوامل تحریک کننده قرار گرفته و به آسودگی جذب آن شوند. از سوی دیگر این جذب شدن می‌تواند زمینه را برای انزال سریع‌تر آنها فراهم کند.

زودانزالی در مردان
زودانزالی در مردان چگونه است؟

زود انزالی در زنان

علاوه بر مردان، برای زنان نیز این مشکل می‌تواند رخ دهد که شیوه آن متفاوت است. فرقی نمی‌کند که کدام طرف زودتر به انزال می‌رسد، تداوم این مشکل می‌تواند موجب مشکلاتی برای هردو شود. در زود انزالی زنان، این مشکل می‌تواند به شکل‌های مختلفی نمایان شود از جمله اینکه در زمان نزدیکی و یا مدت کمی انجام این آن، به ارگاسم برسند. هرچند ممکن است که این مقوله کمتر اتفاق بیفتد، به همین خاطر کمتر به آن پرداخته شده است.

کوتاهی مدت زمان رابطه جنسی و نیز عدم تمایل طرفین برای ادامه رابطه از مشکلات آتی آنها خواهد بود. به طور کلی سیکل و پروسه انزال در زنان بیشتر و پیچیده‌تر از مردان است. از این رو ما شاهد زمان بیشتر برای ارضا در زنان هستیم.

اما در زنان، علل زود انزالی چیست؟ از جمله دلایل این امر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • مشکل استرس: استرس می‌تواند یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در انزال زودرس زنان داشته باشد که از این رو، موجب می‌شود تا تنش روحی روانی در بخش‌های مختلف بدن زنان را در برگیرد.
  • عجله کردن: یکی دیگر از دلایل این امر می‌واند ناشی از عجله کردن در رابطه جنسی است تا این فرآیند سریع‌تر انجام شود.
  • رژیم غذایی نامناسب: با توجه به تغییر سبک‌ زندگی روزمره، می‌توان رژیم غذایی نامناسب را از دلایلی دانست که امروزه خانواده‌ها درگیر آن هستند. در این مورد باید بدانید که استفاده از غذاهایی از جمله فست فودها، غذاهایی که فریز شده‌اند، غذاهای آماده و نیز نوشیدنی‌های گازدار، سبب می‌شود تا مشکلاتی در سلامت جسمی و جنسی افراد ایجاد شود.
  • نارضایتی از اندام‌ها: مورد دیگری که می‌توان آن را از جمله موارد زود انزالی در زنان دانست، نارضایتی از فرم بدن است که موجب می‌شود تا حس منفی ایجاد شده و استرس نیز به همراه آن پیش آید.
  • عکس و فیلم نامناسب: یکی از مشکلاتی که می‌تواند نقش بسیار مهمی در زنان و همچنین مردان داشته باشد، اختلال عملکردی است که مشاهده عکس و فیلم‌های نامناسب آن را ایجاد می‌کنند. از جمله سیستم پاداش و ذائقه سازی نامناسب.
  • سرعت ارضا بالا: یکی دیگر از عیوب فیلم‌های نامناسب سرعت خودارضایی بالا است که بدن می‌تواند کم کم به آن عادت کرده و فرآیند عمل جنسی سالم را تخریب کند.
  • عوامل روحی در زنان: مسائل روحی و ویژگی‌های فردی در هردوره برای زنان می‌تواند موجب زود انزالی شود. از جمله مورادی که در این دسته می‌توان در نظر داشت، باستی به سن، شرایط محیطی، نوع سبک زندگی و … اشاره کرد.

قرص برای زود انزالی زنان

بسته به نوع مشکل، می‌توانید از داروهای مختلفی استفاده کنید که مثلا می‌توان به داروهای ضدافسردگی، استفاده از اسپری‌ها و بی‌حس‌کننده‌ها و … است. در ادامه با ما باشید تا دسته دسته این مجموعه داروها برای درمان زود انزالی زنان را معرفی کنیم.

در نهایت راجع به اینکه قرص زنان برای زود انزالی چیست؟ باید به این موضوع اشاره نمود که مصرف دارو برای این مشکل نباید خودسرانه باشد و لازم است تا بسته به نوع شرایط آن، مثلا ظهور این مشکل به صورت ناگهانی، استرس و … از پزشک برای درمان آن کمک گرفته شود.

راه های ساده درمان زود انزالی

اما با آشنایی که نسبت به موضوع “اختلال زود انزالی چیست؟” در مردان و زنان پیدا کردیم، راه حلی که می‌توان برای دفع این مشکل پیدا کرد چیست؟ در ادامه مقاله، طیف وسیعی از درمان‌ها برای انزال زودرس وجود دارد، درمان مناسب به چند متغیر بستگی دارد، مانند اینکه آیا بیماری شما مادام العمر است یا اکتسابی، و اینکه آیا در یک رابطه هستید. گاهی اوقات ترکیبی از درمان‌ها برای کمک پیشنهاد می‌شود.

به طور کلی، در صورتی که هردو طرف مرد و زن در راستای درمان زود انزالی گام برداشته و هماهنگ باشند، این مشکل کمتر برای آنها پیش می‌آید. در این پروسه مرد باید به تحریک و رابطه جنسی طولانی‌تر و زن به تاثیر سریع و آسان‌تر ترغیب می‌شوند.

البته در قسمت درمان و راه های ساده درمان زود انزالی چیست؟ باید به عوامل این مشکل نیز پرداخت که توجه به آن می‌تواند راهگشا باشد. از جمله این عوامل می‌توان گفت:

تعدادی از عوامل عاطفی و فیزیکی می‌توانند منجر به انزال زودرس شوند. ممکن است این مشکل زمانی اتفاق بیفتد که یک فرد بیش از حد هیجان زده یا تحریک شود یا آلت تناسلی او بسیار حساس باشد. همچنین ممکن است در صورتی که آنها نسبت به شریک جدید عصبی یا ناراحت باشند، اتفاق بیفتد. سایر علل شایع زود انزالی چیست؟ این موارد عبارتند از:

  • اضطراب در مورد عملکرد،
  • احساس گناه،
  • افسردگی،
  • فشار،
  • مشکلات رابطه،
  • اختلال در نعوظ.

همچنین باید گفت افرادی که مقدار کمی از یک ماده شیمیایی خاص به نام سروتونین در مغز خود دارند، ممکن است با مشکل انزال زودرس مواجه شوند.

درمان زود انزالی خانگی بدون دارو
درمان خانگی زود انزالی چیست؟

درمان زود انزالی خانگی بدون دارو

درمان زود انزالی چیست؟ در انتهای این مقاله، مجموعه‌ای از راهکارها برای درمان زود انزالی را به صورت کامل در روش‌های مختلف خانگی، با قرص، با آمپول، بدون قرص و با غذا و خورکی، ورزش و نیز راهکارهای جلوگیری از آن را بیان کرده‌ایم. شما می‌توانید در ادامه از این راهکارها برای پیشگیری از این اختلال و بهبود وضعیت آن استفاده کنید.

برای درمان زود انزالی چی بخوریم؟

استفاده از مواد غذایی می‌تواند راهکاری موثر در درمان زود انزالی باشد. اما سوال اینجاست که در تنظیم تغذیه خود، چه موادی را جای داده و چه موادی را حذف کنیم. در این قسمت موادی که می‌تواند برای این مشکل موثر باشد را اضافه و موادی که مضر است را در انتهای مقاله آورده‌ایم. این موارد برای زود انزالی چیست؟

  • زنجبیل و عسل: ثابت شده است که زنجبیل باعث افزایش گردش خون می‌شود. خوردن زنجبیل می‌تواند جریان خون را به ماهیچه‌های آلت تناسلی افزایش دهد و در نتیجه به شما کمک می‌کند تا نعوظ را از طریق تامین سریع خون حفظ کنید. این امر باعث می‌شود که مرد کنترل بهتری بر انزال خود داشته باشد. از سوی دیگر، عسل می‌تواند اثربخشی زنجبیل را افزایش دهد. عسل یکی از مواد غذایی موثر برای غرایز جنسی قوی است و هنگامی که با زنجبیل مخلوط شود نتایج عالی می‌دهد. می‌توانید قبل از خواب با مخلوط کردن عسل با زنجبیل از آن استفاده کنید.

درمان زود انزالی با ورزش

مطالعه ای که در سال 2005 انجام شد نشان داد که تقویت کف لگن مردان، ماهیچه‌هایی که قاعده آلت تناسلی شما را احاطه کرده و ‌قفسه‌ای را در پایین لگن شما تشکیل می‌دهند، باید به عنوان یک رویکرد مهم برای مردانی که به دنبال بهبودی طولانی مدت هستند در نظر گرفته شود. اما این تمرین نه تنها به شما در مقابله با اختلال نعوظ کمک می کند، بلکه عملکرد شما را نیز در رابطه بهبود می‌بخشد. از دیگر ورزش‌ها برای درمان زود انزالی می‌توان گفت:

  • دراز کشیدن به پشت: یکی از حرکات ورزشی که می‌توانید برای این مشکل درنظر بگیرید، آن است که ابتدا به پشت دراز بکشید، دست‌ها صاف روی زمین قراردهید. حال بایستی زانوها را خم کرده و به سمت بالا حرکت نمایید. سعی کنید آلت تناسلی را در این حالت به سمت داخل بدن کشیده و به مدت پنج ثانیه نگه دارید و سپس می‌توانید آن را رها نمایید. حالا ماهیچه‌های مقعد خود را منقبض کنید انگار می‌خواهید حرکت روده را متوقف کنید و پنج ثانیه نگه دارید، سپس رها کنید. بالا را 8 تا 10 بار در هر ست تکرار کنید و سه تا پنج ست آن را انجام دهید.
  • دراز کشیدن و فشار به پهلو: روی زمین و به پهلو دراز بکشید. یک بالش بین زانوهای خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که بالش به اندازه کافی بزرگ است که پاهای شما را از هم باز کند. پاهای خود را به هم فشار دهید و پنج ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. مرحله سوم را 8 تا 10 بار در سه تا پنج ست تکرار کنید.
  • نشستن روی صندلی: یک موقعیت راحت برای نشستن روی صندلی پیدا کنید. آلت تناسلی خود را فقط با ماهیچه‌هایش منقبض کنید انگار می‌خواهید جلوی خروج ادرار را بگیرید، پنج ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. مرحله دوم را 8 تا 10 بار طی 3 – 5 ست تکرار کنید.

از دیگر ورزش‌ها برای این مشکل می‌توان به حرکات کششی پاها، حرکت کیگل، یوگا و .. اشاره نمود.

درمان زود انزالی با پیاز

در طبیعت، دانه‌های پیاز سبز باعث تقویت قوای جنسی می‌شوند و می‌توانند به کاهش انزال زودرس کمک کنند. دانه‌ها ظرفیت، قدرت و استقامت جنسی شما را افزایش می‌دهند. پس مقداری دانه پیاز سبز له شده را با آب مخلوط کنید و محلول جادویی آن را مصرف نمایید. همچنین پیاز سفید می‌تواند به عنوان جایگزین استفاده شود؛ زیرا می‌تواند به تقویت اندام‌های تولید مثل و افزایش قدرت جنسی کمک کند. برای استفاده از این دارو، چند دانه پیاز را له کرده، در یک لیوان آب بریزید و سه بار در روز قبل از هر غذا میل کنید.

درمان زود انزالی با سیر

سیر دارای خواص تقویت کننده مقاربت جنسی است و می‌تواند به افزایش مدت زمان رابطه جنسی شما کمک کند. همچنین، حبه سیر دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که می‌تواند گردش خون بدن را بهبود بخشد و آن را برای تقویت رابطه جنسی گرم کند. برای استفاده از سیر برای درمان زود انزالی، می‌توانید حبه‌ها را در قیمه سرخ کنید یا بجویید. در این مورد برای درمان زود انزالی با سیر، مطمئن شوید که آنها را صبح با معده خالی مصرف کنید.

درمان زود انزالی با سیر
خواص سیر برای زود انزالی چیست؟

درمان زود انزالی با جعفری

یکی از مزیت‌هایی که می‌توانید با خوردن تخم جعفری و نیز مواد دیگری همچون گل سرخ تبریزی، تخم کتان و … دریافت کنید، تقویت و تحریک جنسی خانم‌ها است که می‌تواند برای درمان زود انزالی نیز درنظر گرفته شود.

درمان زود انزالی با زنجبیل

در زمان‌های گذشته، فقدان پیشرفت و وجود تجهیزات مدرن سبب شده بود تا بسیاری از درمان‌ها به صورت سنتی و با گیاهان و موادغذایی انجام شود. در رابطه با یکی از بهترین گیاهانی که می‌توان برای درمان زود انزالی در نظر گرفت، بایستی به زنجبیل اشاره کرد که مزایای مختلفی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به تقویت قوای جنسی اشاره نمود. همچنین در ترکیب این ماده با عسل، شما می‌توانید عملکرد جنسی و احساسات شهوت انگیز را بهبود دهید. پیشنهاد می‌شود مخلوط عسل و زنجبیل را به مدت 1 ماه مصرف کنید.

برای مصرف این ماده می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده نمایید:

  • ابتدا به میزان 2.5 گرم زعفران را به همراه 10 گرم زنجبیل و 100 گرم شکر ترکیب کنید.
  • این مخلوط را کامل مخلوط و پودر کنید.
  • مخلوط نرم شده را با مقدار 250 گرم عسل ترکیب نموده و معجون را آماده کنید.
  • حال برای مدت 1 ماه، این ماده را در زمان صبح، ظهر و شب یک مرتبه میل کنید.
  • کسانی که گرم مزاج هستند، برای متعادل سازی این ترکیب می‌توانند از 2 قاشق سرکه استفاده کنند.

درمان زود انزالی با حنا

یکی دیگر از موادی که می‌توانید در طب سنتی از آن برای درمان زود انزالی استفاده کنید، حنا است. این ماده می‌تواند برای ضخامت بخشیدن و نیز ضدعفونی کردن محل تناسلی به کار گرفته شود. از این رو شما می‌توانید برای استفاده از حنا، محل را ابتدا با صابون و آب تمیز کنید، حال به میزان 1 یا 2 قاشق حنا را خیس شده را به قسمت موردنظر (که در حالت نعوظ است) ماساژ دهید. به مدت 10 بعد از انجام این کار، شما می‌توانید با آب ولرم آن را بشویید. این کار می‌تواند با ضخیم کردن پوست، از شدت تحریکات بکاهد.

نکته: استفاده از حنا یکی از راه‌های مقابله با زود انزالی است اما توجه کنید که رنگ را تغییر می‌دهد؛ بنابراین ممکن است شریک جنسی از آن رضایت نداشته باشد.

لیمو ترش برای زود انزالی

دیگر مواد مناسب برای زود انزالی چیست؟ یکی از این مواد، لیمو ترش است که بدین منظور شروع به خوردن یک رژیم غذایی سالم مانند سبزیجات سبز مانند اسفناج، کلم، کلم پیچ و غیره کنید که به تقویت جنسی شما کمک می‌کند. همچنین مرکباتی مانند آووکادو، پرتقال و لیمو که سرشار از ویتامین B9 هستند که در مکمل‌های تقویت جنسی برای کم توانی جنسی و نیز اختلالات نعوذ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درمان زود انزالی با زنجبیل
خواص زنجبیل برای زود انزالی چیست؟

آمپول درمان زود انزالی

آمپول درمان زود انزالی یکی دیگر از راهکارهایی است که برای درمان این مشکل درنظر گرفته شده اما توجه کنید که بنا به توصیه پزشکان، استفاده از این راهکار اصلا پیشنهاد نمی‌شود، خطرناک است و می‌تواند به از بین رفتن قوای جنسی شما منجر شود. بنابراین بهتر است از سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب، اصلاح رژیم غذایی و استفاده از داروها و … بهره ببرید.

در رابطه با آمپول برای درمان زود انزالی می‌توانید از این راه‌حل استفاده کنید که در آن مجموعه‌ای از ویتامین‌ها استفاده شده است که می‌تواند بر هورمون‌های بدن موثر بوده و زود انزالی را برطرف کند. مقدار دوز وارد شده برای هرکس متفاوت است و بایستی با آزمایش تعیین شود. برای اینکار ابتدا به پزشک مراجعه کرده، مشاوره و صحبت‌های لازم صورت بگیرد، آزمایش اولیه انجام شود و تزریق پس انجام گردد.

قرص زود انزالی

برای درمان این مشکل داروهایی نیز وجود دارد که می‌توانید آنها را مصرف کنید. در این حالت می‌توانید قرص‌های زیر را در نظر داشته باشید.

  • سروتونین: این دارو می‌تواند منجر به کنترل عصبی انزال در حیوانات شده و زود انزالی را کنترل کند. برای مصرف آن می‌توانید تحت نظر پزشک اقدام کنید.
  • کلومی پرامین: استفاده از این دارو به صورت محدود نیز می‌تواند در درمان زودانزالی موثر باشد. اما باید بدانید که احتمال 5 – 15 درصدی برای وقوع اختلالاتی مانند خشکی دهان، دید و سایر مشکلات است.
  • فلوکسین: یکی دیگر از داروهایی که می‌توان به عنوان قرص زود انزالی در نظر داشت، داروی فلوکسین است که می‌تواند بعد از بعد از یک دوره 3 – 6 ماهه از درمان، نقش مهمی در دفع زود انزالی داشته باشد.

از دیگر داروهایی که می‌توان برای این مشکل معرفی کرد بایستی به سرترالین، پاروکستین نیز اشاره نمود.

قرص زود انزالی
قرص زود انزالی چیست؟

چه کنیم زود ارضا نشویم؟

مهم‌ترین علامت مرتبط با انزال زودرس، انزال بدون کنترل با تحریک جنسی کم است.اگر عملکرد جنسی ضعیفی دارید، برخی غذاها نباید در رژیم غذایی شما باشند. این نوع غذاها عبارتند از:

  • گندم، غلات، ذرت و مواد مشابه: این مواد می‌تواند منجر به افزایش قند خون شود. این مورد باعث می‌شود تا عملکرد جنسی شما کاهش یابد.
  • نگهدارنده‌ها و افزودنی‌های شیمیایی: نگهدارنده ها و افزودنی های مورد استفاده در غذاهای بسته بندی شده می توانند منجر به عوارض جانبی مختلفی شوند، از جمله ناتوانی در عملکرد در رختخواب و همچنین ایجاد اشکال مختلف سرطان.
  • شکر: بدن ما به قند نیاز دارد، اما قند اضافی می‌تواند سطح خون شما را به طور ناگهانی افزایش دهد و منجر به انزال زودرس شود. هنگامی که جریان خون شما دارای سطوح قند بالا باشد، می‌تواند بر ژن کنترل کننده هورمون‌های جنسی تأثیر بگذارد که باعث خواهد شد تا منجر به کاهش تولید تستوسترون شود.
  • نوشابه‌های رژیمی: مصرف محصولاتی که دارای شیرین کننده‌های مصنوعی هستند نه تنها می‌تواند بر سلامت ما تأثیر بگذارد، بلکه می‌تواند بر سطح سروتونین در بدن شما نیز موثر باشد. سروتونین یک هورمون جنسی مهم است که به افزایش میل جنسی کمک می‌کند.
  • الکل: مصرف زیاد الکل می‌تواند تأثیر بدی بر زندگی جنسی شما داشته باشد. این ماده می‌تواند منجر به مشکلات نعوظ و انزال زودرس شود.

در ادامه راه‌هایی که می‌توان برای جلوگیری از ارضای سریع بیان کرد باید گفت:

  • از مصرف غذاهای ناسالم، سیگار کشیدن، مصرف الکل خودداری کنید،
  • از محصولات لبنی و ترش خودداری کنید.
  • نکاتی مانند فکر کردن به چیز دیگر در حین مقاربت را امتحان کنید.
  • استفاده از کاندوم‌های ضخیم‌تر را امتحان کنید (کاندوم‌های ضخیم‌تر می‌توانند حساسیت را کاهش دهند و به شما کمک می‌کنند در طول مقاربت دوام بیشتری داشته باشید).
  • زمان بیشتری را به پیش بازی اختصاص دهید و سکس دهانی، رابطه جنسی ملایم، سکس آهسته را امتحان کنید.
  • از فیلم‌ها و ستاره‌های پورن تقلید نکنید.
  • یوگا انجام دهید.
  • ورزش هوازی و دویدن فواید زیادی خواهد داشت.
  • همچنین در صورت تمایل به نتیجه سریع می‌توانید از داروها استفاده کنید.

با این حال، درست مانند سایر مشکلات جنسی، انزال زودرس را می توان به طور طبیعی درمان کرد. غذاهایی هستند که می‌توانید برای درمان زود انزالی در رژیم غذایی خود بگنجانید، داروها و ابزارهایی که آن را موقتا درمان می‌کند.

 

در این قسمت راجع به ۱۴ راهکار برای افزایش میل جنسی بخوانید

چه کنیم زود ارضا نشویم؟
راهکارهای جلوگیری از زودارضایی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا