بهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

شب زفاف چیست؟ چگونه به اوج لذت برسیم؟ ۵ مرحله آن

بایدها و نبایدهای شب زفاف و اولین رابطه جنسی

تمام تلاش ما بر این است که وقتی دیگران از شما پرسیدند شب زفاف شما چطور بود؟ لبخند بر لبای شما نقش بسته و از خودتان رضایت کافی را داشته باشید. زن و شوهرها دغدغه‌های زیادی در این شب دارند. از جمله اینکه آیا در این شب با هم رابطه جنسی داشته باشیم یا کارهای دیگری هم برای طرفین لذت‌بخش است؟ چگونه در کنار یکدیگر نهایت لذت را ببریم؟ در این بخش از جوان ایرانی ما سعی می‌کنیم به تمام سؤالات ذهن شما در مورد این شب زیبا و رؤیایی پاسخ دهیم.

شب زفاف چیست؟

البته شاید بسیاری از افراد در جریان باشند که در شب زفاف، پرده بکارت دختر از بین می‌رود و بسیاری از زن و شوهر ها اولین رابطه جنسی خود را تجربه خواهند کرد. باید دقت کنید که اگر همسر شما آمادگی لازم را ندارد، مرد باید غریزه خودش را کنترل کند و پاره کردن پرده بکارت را به یک شب دیگر موکول کند. همان‌طور که می‌دانید این شب برای اکثر خانم‌ها پر از استرس و اضطراب است. بنابراین با او طوری رفتار کنید که به خانم‌ها حس اعتماد و اطمینان بدهید‌ که در کنار شما می‌توانند به آرامش برسند. در مرحله بعدی تمام احساسات همدیگر را درک کنید تا با موافقت یکدیگر اولین دخول را تجربه کنید.

 

مراحل رابطه در شب زفاف (۵ گام)

در همین ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که اگر در شب زفاف باعث هرگونه ناراحتی در فرد مقابل شوید، تأثیر بسیار بدی از لحاظ روحی در روابط آینده شما خواهد داشت‌‌. در این بخش به طور کامل برای شما بیان می‌کنیم که چگونه از لحاظ روحی در اولین تجربه رابطه خود آماده باشید.

۱) صحبت‌های زیبا و عاشقانه

البته این مورد معمولاً به عهده داماد است که شب زفاف را با یک گفتگوی عاشقانه شروع کند. درواقع بسیار آرام کلمات عاشقانه را به زبان بیاورد، طوری که عروس خانم حس کند که به آرامش رسیده، می‌تواند به همسر خود تکیه کرده و دیگر احساس تنهایی نخواهد داشت.

۲) همدیگر را در آغوش بگیرید

در شب زفاف پس‌ازاینکه مکالمه عاشقانه داشتید، همسر خود را در آغوش بگیرید و نوازش کنید، زیرا این حرکت برای خانم‌ها بسیار لذت‌بخش است.

۳) همدیگر را ببوسید

پس‌ازاینکه در بغل یکدیگر جای گرفتید برای چند دقیقه به بوسیدن یکدیگر بپردازید تا شرایط برای کارهای پیشرفته‌تر مهیا شود.

۴) نوازش‌های ملایم

ازآنجایی‌که خانم‌ها به تمامی نقاط بدنشان حساس هستند، بنابراین شتاب‌زده عمل نکنید. می‌توانید در کنار همسرتان بایستید، دراز بکشید دست‌هایش را آرام بگیرید و او را نوازش کنید. به آرامی لباس‌ها را دربیاورید و بدن همسرتان را لمس کنید.

۵) بیان خواسته‌ها قبل از شب زفاف

هرچند در فرهنگ ایران و بسیاری از کشورها دوران نامزدی وجود دارد که دختر و پسرها باهم آشنا می‌شوند، اما بازهم قبل از شب زفاف به طور کامل خواسته‌های خودتان را به شریک خود بگویید. درواقع هرگونه شرم و خجالت را کنار بگذارید، بسیاری از زن و شوهرها به دلیل پنهان‌کاری‌ها و شرمی که دارند لذت کافی را از رابطه با هم نمی‌برند.

 

دلایل اهمیت شب زفاف

هرچند ممکن است برخی از زن و شوهر ها به صورت توافقی قبل از شب زفاف رابطه جنسی داشته باشند، اما معمولاً این شب اولین شب ارتباط جنسی جدی است، به همین دلیل اضطراب و دلهره زیادی دارند. آن‌ها به‌شدت نگران هستند تا بتوانند شب خوب و رؤیایی را داشته باشند. زیرا می‌دانند که در آینده جنسی آن‌ها نیز تأثیر خواهد گذاشت.

البته هرچند این شب در ذهن زنان و مردان هر دو باقی می‌ماند، اما زنان به شب زفاف بسیار حساس هستند. حتی اگر ازدواج‌های دیگری نیز داشته باشند، اما این شب زفاف را به خاطر خود می‌سپارند.

در اغلب افراد پاره شدن پرده بکارت همراه با خونریزی است، اما نگران نباشید اگر شما عشق‌بازی قبل از رابطه جنسی را رعایت کنید، ممکن است درد و خونریزی شما بسیار کاهش یابد‌ و حتی شاید خونریزی هم نداشته باشید.

 

۷ نکته مهم در شب زفاف

چگونگی ایجاد رابطه جنسی را یاد بگیرید تا نهایت لذت را از شب زفاف ببرید.

۱) داشتن بوی خوب

عطر و ادکلن خوشبوی خودتان و همسرتان را بزنید‌. اگر شما بوی بد بدهید و عرق داشته باشید، تجربه بسیار منفی در ذهن همسرتان خواهید گذاشت که در آینده مشترک شما نیز تأثیر می‌گذارد.

۲) استفاده از کاندوم

اگر تمایلی به بارداری ندارید حتماً کاندوم را به همسر خود یادآوری کرده و از رابطه جنسی بدون کاندوم پرهیز کنید‌.

۳) بالا بردن دانش نسبت به بدن همدیگر

دانش خود در مورد آلت همسر خود را بالا ببرید تا شبی لذت‌بخش را بتوانید رقم بزنید.

۴) روش‌های رسیدن به ارگاسم

در مورد روش‌های رسیدن به ارگاسم اطلاعات کافی را کسب کنید تا اولین شب عروسی چیز عجیب و غریبی برای شما نباشد. در این مورد هرچقدر اطلاعات شما بالاتر برود،از استرس شما کاهش پیدا می‌کند.

۵) لذت از رابطه بدون دخول

اگر از رابطه جنسی که دخول وجود نداشته باشد لذت می‌برید، حتماً این مورد را به همسر خود بگویید. درواقع هر آنچه که فکر می‌کنید نیاز است را با هم در میان بگذارید و از پنهان‌کاری و شرم دست‌بردارید.

۶) عشق‌بازی قبل از رابطه جنسی

قبل از رابطه جنسی پیش نوازی داشته باشید‌. همسر خود را با حرکات حرفه‌ای که انجام می‌دهید تحریک کنید تا برای رابطه جنسی آماده شوید.

۷) حفظ آرامش در حین رابطه

در هنگام درآوردن لباس‌های همسرتان بسیار با آرامش عمل کنید، در میان این حرکات می‌توانید جملات عاشقانه هم به کار ببرید. در این صورت احساس لذت و آرامش را به همدیگر منتقل می‌کنید. حضرت علی علیه‌السلام نیز فرمودند که هر وقت یکی از شما خواست با همسرش آمیزش کند، از عجله در این کار پرهیز کند.

 

اتاق حجله مکانی برای آرامش

قبل از شب عروسی یک اتاق مناسب را در نظر بگیرید که از آرامش کافی برخوردار باشد. عروس و داماد باید در آن مکان آسایش کافی را احساس کنند.

 

معاشقه تا رسیدن به ارگاسم

اگر خانم شما لبه تخت دراز بکشد، جوری که پاهای او روی زمین قرار گیرد، درد کمتری را متحمل می‌شود. فراموش نکنید قبل از نزدیکی با همدیگر پیش نوازی داشته باشید تا از لحاظ روحی آماده شوید. اگر پرده بکارت دختر پاره نشد، باید با جراح زنان مشورت کنید تا پرده را با جراحی از بین ببرد. دقت کنید تا ۳۳ روز پس از اولین رابطه جنسی اگر خونریزی داشته باشید بسیار طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

چگونه برای رابطه جنسی آماده شویم؟

عشق بازی قبل از رابطه جنسی

احساس درد به علت دخول آلت تناسلی

برخی از دخترها به محض دخول آلت تناسلی ممکن است نسبت به جثه‌شان کمی درد را احساس کنند، البته این درد در افراد مختلف بسیار متغیر است. اما آنچه واضح است اگر واژن برای اولین بار باز شود، درد زیادی به همراه دارد. اما اگر شما قبل از رابطه جنسی معاشقه طولانی داشته باشید، واژن شما لیز شده و میل جنسی در شما افزایش پیدا می‌کند، درنتیجه درد نیز کمتر خواهد شد‌. در این راستا می‌توانید از ژل‌های مختلفی هم برای کاهش درد استفاده کنید.

 

احتمال حاملگی با داشتن پرده بکارت

بسیاری از زوجین احساس می‌کنند که با داشتن پرده بکارت باردار نمی‌شوند. بنابراین چون قصد بارداری ندارند، در اولین رابطه جنسی ممکن است پرده را پاره نکنند تا در روابط دیگر باردار نشوند. اما باید بگوییم که اگر مایع اسپرم بر روی رحم ریخته شود،احتمال حاملگی وجود دارد. زیرا اسپرماتوزئید موجود در اسپرم از پرده بکارت عبور کرده و با تخمک برخورد کرده و احتمال حاملگی ایجاد خواهد شد‌.

مهارت‌های شب زفاف

در این بخش از مقاله جوان ایرانی برای شما شرح می‌دهیم که در شب زفاف چه انتظاراتی باید از یکدیگر داشته باشید. همچنین چه مهارت‌هایی را باید کسب کنید تا بتوانید رابطه لذت‌بخش را تجربه کنید.

خونریزی در پارگی پرده بکارت

دغدغه‌های مهم افراد این است که اگر همسر آن‌ها در حین رابطه جنسی دچار خونریزی شد، پس پرده بکارت سالم بوده و در غیر اینصورت همسرشان باکره نیست. درصورتی‌که این باور اشتباه است، ممکن است فرد خونریزی نداشته باشد، اما پرده بکارت سالم باشد. جالب است بدانید برخی از افراد به‌طورکلی بدون پرده بکارت متولد می‌شوند. شما عزیزان باید اطلاعات خودتان را در این زمینه افزایش دهید تا همسر آینده‌تان هیچ‌گونه شک و تردیدی نداشته باشد‌.

کاهش استرس در اولین رابطه جنسی

بسیاری از افراد به دلیل اینکه بارها شنیده‌اند که پارگی پرده بکارت با درد و خونریزی بسیار شدیدی همراه است، درنتیجه مدام در حال ترس و اضطراب هستند‌ این مسائل نیاز به آموزش دارد شما می‌توانید با پیش نوازی و راهکارهایی که در حین آموزش سکس به شما شرح داده می‌شود استرس و اضطراب خود را کاهش داده و درنتیجه درد کمتری نیز خواهید داشت.

اقدام به دخول یا خیر

نکته مهم این است که برای اینکه شما اولین دخول خود را تجربه کنید، باید زن و شوهر آرامش جسمی و روانی را در خود ایجاد کنند. بنابراین اگر در شب زفاف آمادگی لازم را ندارید، می‌توانید رابطه جنسی برقرار نکنید و این قضیه را به تأخیر بیندازید.

 

مراجعه به پزشک قبل از شب زفاف (باورهای اشتباه)

ازآنجایی‌که در برخی از خانم‌ها ممکن است پرده بکارت پاره نشود و یا هر بار در همین رابطه جنسی کمی از آپارات داری خونریزی وجود داشته باشد بنابراین بهتر است قبل از اولین رابطه جنسی به پزشک مراجعه کنید پزشک متخصص زنان در تشخیص نوع پرده بکارت شما چیست در برخی از فرهنگ‌ها گرفتن گواهی سلامت رسم است که به‌هیچ‌وجه این مورد ضروری نیست و بستگی به توافق طرفین دارد.  حتی در برخی از خانواده‌ها داماد علاقه‌ای به گواهی سلامت ندارد اما مادر شوهر بسیار اصرار به بردن عروس به پزشک دارد صحبت مادر شوهر ها این است که ممکن در زندگی فرزندانشان دخالت نکنند و تصمیم را به عهده پسر خود بگذارند.

 

رسوم قدیمی در شب زفاف

همان‌طور که می‌دانید در شب زفاف اولین رابطه جنسی با زوجین صورت می‌گیرد که همراه با دخول است. در قدیم رسم بوده که مادرزن پشت در اتاق صبر می‌کرد تا دستمال خونی را تحویل بگیرد. این حرکت درواقع نشان‌دهنده دختر بودن عروس بود. اما امروزه این رسومات به‌طورکلی از بین رفته و حتی ممکن است زوجین در شب زفاف هیچ نوع رابطه جنسی نداشته باشند و بر اساس توافق با یکدیگر این رابطه را به یک شب دیگر موکول کنند. اما اگر هم رابطه داشته باشند، دیگر در پشت اتاق کسی منتظر نیست. حتی گاهی زن و شوهر ها این حرکت مادرزن و یا فرد دیگر در پشت اتاق را یک بی‌احترامی و دخالت در زندگی خودشان می‌دانند.

همچنین برای شما یادآوری کنیم که پس از پارگی پرده بکارت، ممکن است هیچ خونریزی وجود نداشته باشد. شما عزیزان باید بدانید که این مورد در افراد مختلف بسیار متفاوت است.

در قدیم حتی بسیاری از مردان نمی‌دانستند که چگونه رابطه جنسی برقرار کند و یا چگونه اوج لذت و ارگاسم را تجربه کنند. درواقع آموزش رفتارهای جنسی در قدیم یک نوع توهین به همدیگر محسوب می‌شد که بسیار جای تأسف دارد‌. اما امروزه با افزایش آگاهی از تمایلات جنسی فرد مخالف با موافقت خانواده‌ها حتی کلاس‌هایی در این مورد وجود دارد. اگر افراد استرس زیادی دارند و یا هیچ نوع اطلاعاتی ندارند می‌توانند به تراپیست مراجعه کنند و دانش خودشان را در مورد رابطه جنسی با یکدیگر بالا ببرند‌.

افزایش میل جنسی چگونه است؟

افزایش میل جنسی

نظرات افراد در شب زفاف

در این بخش تجربیات افراد مختلف را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم تا درک کنید که حتماً نباید در این شب رابطه جنسی داشته باشید، بلکه می‌توانید به کارهای دیگر نیز بپردازید. اگر شما هم تجربه‌ای در این مورد دارید می‌توانید در بخش دیدگاه انتهای مقاله پیام خود را ثبت کنید.

برخی از خانم‌ها به دلیل استرس و اضطراب بالایی که دارند، از همسر خود می‌خواهند که دخول و پاره کردن پرده بکارت را به یک شب دیگر موکول کند. وظیفه شوهر این است که تا حد ممکن در این مورد همراهی کند و رابطه جنسی را به یک روز دیگر موکول کند‌.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که با یکدیگر قدم بزنند، حتی اگر کمی بارون ببارد بسیار رؤیایی می‌شود. آن‌ها از منزل خود خارج شده و لحظاتی را در کنار یکدیگر به پیاده‌روی می‌پردازند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که شب‌های عروسی رؤیایی و رمانتیک که لذت فراوان داشته باشد، فقط مختص فیلم‌ها است و درواقع چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. درصورتی‌که می‌توانید با برنامه‌ریزی که از قبل برای چنین موقعیتی در نظر گرفته‌اید از این شب لذت کافی را ببرید.

به دلیل اهمیت شب زفاف، زن و شوهرها باید طول رفتار کنند که یک تجربه جنسی عالی را با هم رقم بزنند و آرامش داشته، با هم احساس صمیمیت کنند. فقط تمرکزشان به این موضوع باشد که تا می‌توانند باعث ایجاد حس و حال خوب برای یکدیگر باشند‌.

برخی از زن و شوهر ها هم ترجیح می‌دهند که در شب زفاف به‌عنوان‌مثال کادوها را مرتب کنند، با هم مکالمه داشته باشند، با خیال راحت بخوابند و استراحت کنند.

 

خلاصه

بسیار مهم است که قبل از هرکاری ابتدا آمادگی کسب کنید، سپس آن عمل را انجام دهید‌. اگر قبل از رابطه جنسی پیش نوازش‌های عاشقانه داشته باشید هم تا جای ممکن رابطه جنسی بدون درد خواهد بود و خونریزی نیز نخواهید داشت‌.

زفاف شما چطور بود؟ حال نوبت شماست که برای ما بگویید در این شب مهم چگونه کنار یکدیگر قرار گرفتید. برخی از افراد تجربه خوبی حتی از نوع نگاه به یکدیگر دارند. تمامی تجربیات خود را می‌توانید در انتهای مقاله بخش دیدگاه ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.6 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 17

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا