بهداشت و سلامتبهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

آیا ریختن اسپرم در دوران بارداری ضرر دارد؟ (پوزیشن‌های جدید حاملگی)

چه زمانی رابطه جنسی در بارداری مضر است؟ تاثیر ریختن اسپرم در واژن

احتمالاً شما هم به یاد دارید در دوران کودکی و نوجوانی، وقتی از پدر و مادرها سؤال می‌کردیم بچه‌ها از کجا می‌آیند و چگونه متولد می‌شوند، آن‌ها برایمان از لقاح پرندگان می‌گفتند! به‌عنوان‌مثال توضیح می‌دادند که پرندگان چگونه بچه‌هایشان را به دنیا می‌آورند، ما نیز همین‌گونه شما را به دنیا آوردیم. برخی از اوقات هم می‌گفتند شما را لک‌لک‌ها آورده‌اند!

اما به‌هرحال یک روزی باید یاد بگیرید که نوزاد انسان چگونه به دنیا می‌آید، علاوه بر این باید بدانید در دوران بارداری می‌توانید به رابطه جنسی ادامه دهید یا خیر. آیا این نوع رابطه برای شما مضر است؟ آیا ورود اسپرم در واژن زنان در دوران بارداری برای مادر و جنین ضرر دارد یا خیر! همچنین ارگاسم زنان و مردان در دوران بارداری چه تغییری دارد. در این مطلب از مجله جوان ایرانی به تمام سؤالاتی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود می‌پردازیم.

 

آیا ریختن اسپرم در دوران بارداری ضرر دارد؟

طی تحقیقات انجام شده، بسیاری از مردان نگران هستند که فرزند آینده آن‌ها در اثر رابطه جنسی و دخول آسیب نبیند. همچنین مادران باردار بسیار نگران این موضوع بودند که نکند اسپرم همسرشان پس از انزال، روی جنین در حال رشد آن‌ها تأثیر بدی بگذارد.

اگر شما نیز این‌گونه نگرانی‌ها را دارید، باید به شما بگوییم که یک نفس راحت بکشید و بدانید که اسپرم مردان پس از انزال به جنین شما هیچ آسیب نمی‌رساند. معمولاً اسپرم از طریق دهانه واژن از بدن خارج می‌شود. کیسه آمنیوتیک یا کیسه آب مانند یک سد دهانه رحم را پوشانده و جنین داخل یک کیسه محافظتی است و آسیبی نمی‌بیند. حتی اگر همسرتان دخول کامل و عمیق انجام دهد، هیچ‌گونه آسیبی به جنین وارد نمی‌شود. البته در این مورد یک استثنا وجود دارد و آن این است که اگر پزشک به دلایلی که در ادامه شرح داده می‌شود، تشخیص دهد که در دوران حاملگی باید از هرگونه رابطه جنسی پرهیز کنید، نیاز است حتما به توصیه‌های پزشک گوش دهید، وگرنه عواقب بسیار بدی دارد.

 

مزایای رابطه جنسی در دوران بارداری

آیا ریختن اسپرم در دوران بارداری ضرر دارد
آیا ریختن اسپرم در دوران بارداری ضرر دارد

همان‌طور که بیان شد به‌هیچ‌وجه نگران رابطه جنسی در دوران بارداری نباشید و این‌گونه استرس و هراس را از خود دور کنید. در این مطلب از مجله جوان ایرانی به مزایای رابطه جنسی در دوران بارداری می‌پردازیم تا شما بدانید که ریختن اسپرم و رابطه جنسی در حاملگی نه تنها هیچ مشکلی ندارد، بلکه مزایای فراوانی نیز دارد.

♥ افزایش صمیمیت بین پدر و مادر

به‌طورکلی رابطه جنسی برای لذت بردن زن و مرد از همدیگر است‌. اگر شما عزیزان در دوران بارداری این نوع روابط را داشته باشید، باعث افزایش صمیمیت خود می‌شوید.

♥ رسیدن به ارگاسم

ازآنجایی‌که حجم خون زنان در بخش پایین کمر در دوران بارداری بیشتر می‌شود،  ارگاسم راحت‌تر و بسیار لذت‌بخش‌تری را تجربه خواهید کرد‌.

♥ انجام پوزیشن‌های جدید

به جای اینکه از رابطه جنسی در دوران بارداری هراس داشته باشید، این دوران را یک فرصت عالی برای تجربه این نوع روابط لذت بخش به شکلی دیگر بدانید. پس هیچ‌وقت از شریک جنسی خود خجالت نکشید و در مورد پوزیشن‌های جدید با او صحبت کنید. شما عزیزان باید بدانید هنگامی‌که شکمتان بزرگ می‌شود، ممکن است نتوانید به پشت و یا جلو دراز بکشید. بنابراین می‌توانید به پهلو دراز کشیده و از همسرتان بخواهید که با شما در این وضعیت رابطه جنسی داشته باشد. یا در مورد پوزیشن‌های دیگر به طور کامل با همسر خود صحبت کنید.

♥ تجربه رابطه دهانی یا اورال سکس

برخی از زنان در دوران بارداری هیچ تمایلی به دخول واژن ندارند. این‌گونه زنان معمولاً میل به سکس دهانی داشته و از آن لذت می‌برند. البته اگر بهداشت را رعایت کنید اورال سکس می‌تواند گزینه خوبی برای شما در دوران حاملگی باشد، زیرا هیچ‌گونه فشاری به شکم‌ وارد نمی‌شود.

♥ تجربه چندین ارگاسم

همان‌طور که بیان شد به دلیل افزایش حجم خون در پایین اندام تناسلی زنان هنگام بارداری، ممکن است چندین ارگاسم هم‌زمان داشته باشید.

 

امکان بارداری مجدد در زنان باردار

برخی از زنان باردار احساس می‌کنند اگر در دوران بارداری رابطه جنسی داشته باشند و اسپرم وارد واژن شود، مجدداً باردار می‌شوند! به بیان ساده آن‌ها تصور می‌کنند که پس از زایمان، بارداری دیگری نیز در پیش خواهند داشت. اما بهتر است بدانید که این موضوع بسیار عجیب است. باردارشدن مجدد یک زن باردار اتفاقی بسیار بعید بوده، زیرا زنان برای بارداری باید تخمک‌گذاری کنند. معمولاً فرایند تخمک‌گذاری در طول بارداری متوقف می‌شود و این توقف به دلیل ترشح هورمون‌ها در حاملگی است. حتی اگر زنان باردار تخمک‌گذاری کنند، اسپرم باید به آن تخمک برسد‌. اما به دلیل کیسه محافظتی مسیر رسیدن اسپرم به تخمک مسدود می‌شود. بنابراین همان‌طور که مشاهده کردید بارداری مجدد یک احتمال بسیار نادر است.

۱۰ روش افزایش کیفیت اسپرم: ۹ خوراکی اسپرم زیاد و کم کن!

برای تقویت اسپرم چه باید کرد؟

آیا رابطه جنسی در دوران بارداری عوارض دارد؟

آیا ریختن اسپرم در دوران بارداری ضرر دارد
آیا ریختن اسپرم در دوران بارداری ضرر دارد

به‌طورکلی رابطه جنسی در دوران بارداری هیچ‌گونه خطری برای مادر و جنین ندارد. البته ممکن است پزشک شما توصیه کند برای مدتی ازاین‌گونه روابط پرهیز کنید. با توجه به اینکه جنین در مایع آمنیوتیک مراقبت می‌شود، حتی اگر آلت تناسلی مردان به داخل واژن وارد شود، هیچ‌گونه خطری مادر را تهدید نمی‌کند و خطر سقط‌جنین را نیز افزایش نمی‌دهد. شما عزیزان باید بدانید که معمولاً سقط به دلیل این است که جنین به طور طبیعی رشد نمی‌کند.

البته شما مادران باردار باید بدانند که به دلیل حالت تهوع و خستگی یا تحریک‌پذیری سینه‌ها، در سه ماهه اول بارداری میل جنسی شما از بین می‌رود. اما جالب است بدانید که این حالت و احساسات مادر به صورت موقت بوده و به زودی رفع خواهد شد. در سه ماه دوم بارداری میل جنسی شما افزایش یافته و میزان هورمون‌هایی که در سراسر بدن شما ترشح می‌شود، باعث افزایش ارگاسم بهتر خواهد شد. در سه ماهه سوم بارداری احتمالاً رابطه جنسی برای شما سخت و ناخوشایند خواهد بود. زیرا جنین رشد خودش را کرده و فضای رحم را اشغال کرده است.

 

نگرانی‌های رابطه جنسی در دوران بارداری

بسیاری از زوجین نگران رابطه جنسی در دوران بارداری هستند. در این مطلب از مجله جوان ایرانی شرح داده شد که رابطه جنسی هیچ ضرری ندارد، مگر اینکه پزشک شما با توجه به شرایط بارداری شما و جنین، توصیه کند در ماه آخر رابطه جنسی نداشته باشید.

در مورد ریختن اسپرم در داخل واژن نیز هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشید. با توجه به اینکه جنین در داخل کیسه محافظت می‌شود‌، به او هیچ‌گونه آسیبی نمی‌رسد.

 

لابیاپلاستی چیست؟ مزایا + معایب عمل زیبایی واژن را در این مقاله بخوانید:

لابیاپلاستی چیست؟

کاهش عوارض احتمالی رابطه جنسی در دوران بارداری

آیا ریختن اسپرم در دوران بارداری ضرر دارد
آیا ریختن اسپرم در دوران بارداری ضرر دارد

رابطه جنسی در دوران بارداری و ریختن اسپرم در داخل واژن زنان باردار، هیچ مشکلی ندارد. اما برخی از پزشکان این‌گونه روابط را در هفته‌های آخر منع می‌کنند‌، زیرا معتقد هستند که هورمون‌های منی بر روی انقباضات رحمی تأثیرگذار گذاشته و باعث افزایش آن‌ها می‌شود. درنتیجه ممکن است احتمال زایمان زودرس و دردهای شکمی زیاد شود. بنابراین شما عزیزان باید دقت کنید که در اواخر ماه هشتم به بعد نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارید‌. در این بخش از مجله جوان ایرانی به راهکارهای مهم کاهش عوارض رابطه جنسی در دوران بارداری می‌پردازیم.

♦ مشورت با شریک جنسی

برای اینکه از عوارض احتمالی رابطه جنسی در دوران بارداری کاسته شود، با شریک جنسی خود در این مورد مشورت کنید. شما عزیزان در این دوران نیاز به آرامش دارید. بنابراین در مورد رابطه جنسی آرامش‌بخش صحبت کنید. حتی می‌توانید پوزیشن همیشگی خود را تغییر دهید.

♦ استفاده از روان کننده

اگر در دوران بارداری دچار خشکی واژن شده‌اید، در رابطه جنسی از روان کننده مناسب استفاده کنید، همچنین پیش‌نوازی را فراموش نکنید. برای افزایش لذت رابطه جنسی، ابتدا همدیگر را به‌خوبی ماساژ داده تا آماده رابطه شوید. اگر زنان قبل از سکس تحریک شوند، واژن آن‌ها ترشحات کافی را داشته و در هنگام دخول درد کمتری خواهند داشت.

♦ پرهیز از رابطه جنسی مقعدی

مادران باردار باید بدانند در دوران بارداری باید از رابطه جنسی مقعدی پرهیز کنند. زیرا اگر پس از سکس مقعدی، سکس واژینال انجام شود، مادر دچار عفونت‌های شدیدی خواهد شد و ممکن است سلامتی جنین را تهدید کند.

 

سخن پایانی

هرچند رابطه جنسی در دوران بارداری هیچ‌گونه خطری ندارد، اما شما مادر عزیز باید بدانید که دوران بارداری بسیار حساس است، بنابراین باید نسبت به تغذیه و سبک زندگی، همچنین روابط جنسی بسیار حساس باشید. همان‌طور که در این مطلب از مجله جوان ایرانی مطرح شد، بسیاری از پزشکان در دو ماه آخر بارداری هرگونه روابط جنسی و ریختن اسپرم در واژن زنان باردار را ممنوع می‌کنند، زیرا معتقد هستند ممکن است دچار زایمان زودرس و یا هرگونه خطر احتمالی دیگر شوند. اگر شما همراه گرامی عزیز، در این مورد تجربه‌ای دارید می‌توانید در انتهای مقاله بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 1 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا