تغذیه سالم

طرز تهیه موهیتو خانگی: تابستانی، کافه‌ای، تازه و خوشمزه

طرز تهیه موهیتو خانگی بسیار خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه موهیتو در انواع خانگی، کافی شاپی، دو نفره، بدون شکر، آب گازدار، توت فرنگی، سیب، هندوانه، با عسل و غیره را در این مقاله با شما در میان می‌گذاریم. این ماده با عنوان Mojito یا موخیتو نیز شناخته می‌شود و مواد اصلی به کار رفته در آن شامل نعناع، لیمو، شکر، یخ هستند. اصالت این نوشیدنی از کوبا بوده و در آمریکا محبوب است.

طرز تهیه موهیتو خانگی

در ابتدا می‌خواهیم به طرز تهیه موهیتو خانگی بپردازیم. همانطور که می‌دانید، موهیتو، یکی از نوشیدنی‌هایی است که می‌توان آن را مخصوص فصل تابستان دانست. روش‌های بسیاری برای تهیه آن وجود دارند که در ادامه انواع مدل‌های تهیه آن را برای شما بازگو می‌کنیم. ابتدا در مورد طرز تهیه موهیتو باید گفت:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
1.5 پیمانه شکر
2 پیمانه شربت لیمو
8 پیمانه آب گازدار یا سودا
1 عدد لیمو برای تزئین
2 پیمانه برگ نعنا
1 پیمانه آب لیمو
3 پیمانه آب

حال در مورد دستورالعمل این مدل موهیتو می‌توان گفت:

  • در ابتد برگ‌های نعنا را جدا نموده، سپس آن را درون یک تشت آب سرد بریزید. حال آن‌ها را از آب خارج نموده و درون آبکش قرار دهید. مرحله بعدی آن است که 2 پیمانه برگ نعنا را داشته و در این قسمت شکر و را به میزان 2 سوم آب ترکیب نمایید. حال بایستی به مدت 5 دقیقه آنها را در مایکروفر قرار دهید.
  • بعد از گذشت 5 دقیقه، لازم است مخلوط آب و شکر را از مایکروفر خارج نموده و برگ‌های نعنا را به درون آن بیفزایید. سپس به مدت 5 دقیقه گذاشته تا عطر نعنا با شربت ترکیب شود. حال بایستی بعد از 5 دقیقه برگ‌های نعنا را از آب خارج نمایید و آن را با دست فشار دهید. با این کار عصاره از آن خارج شده و آن را به کناری بگذارید.
  • آب باقی مانده را با مخلوط آب، شکر و نیز نعنا ترکیب نموده و آبلیمو و شربت آن را هم بزنید. مرحله بعدی آن است که 1 عدد لیمو نازک را برش دهید و آن را به همراه چند عدد برگ نعنا یا مقداری یخ درون یک تنگ ریخته و شربت را نیز به آن بیفزایید. حال در انتها نیز آب گازدار را اضافه کنید و پس از یک بار هم زدن، آن را درون لیوان ریخته و سرو نمایید. برای تزئین می‌توانید برش لیمو را در لبه آن بگذارید.
طرز تهیه موهیتو خانگی
طرز تهیه موهیتو رستورانی

طرز تهیه موهیتو کافی شاپی

موهیتو می‌تواند یکی از درخواست‌های مشتریان در کافه‌ها و حتی رستوران‌ها باشد. در این حالت بد نیست که طرز تهیه آن را به شیوه کافی شاپی نیز بلد باشید. در این حالت می‌توان گفت:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
4 عدد لیمو ترش کوچک
5 – 6 لیوان قاشق غذاخوری شکر
1.5 پیمانه یخ خرد شده
1 پیمانه آب سرد یا گازدار
1 قاشق غذاخوری پوست لیمو رنده شده (زست لیمو)
10 شاخه نعنای تازه

حال با تهیه این مواد داریم:

  • آب لیموترش را گرفته و هسته‌های آن را سوا کنید. سپس آن را در مخلوط کن بریزید.
  • شکر و زست لیمو را نیز به مخلوط کن بیفزایید.
  • حال نوبت نعنا است. نعنا را کامل شسته و تمیز کنید. سپس می‌توانید بسته به ذائقه‌ای که دارید، نعنا را به آن اضافه کنید.
  • در ادامه طرز تهیه موهیتو کافی شاپی، یخ را به مخلوط اضافه نموده و آب سرد یا گازدار را به آن بیفزایید. حال همه را با هم میکس نمایید.
  • تعداد یخ‌ها را به اندازه‌ای انتخاب کنید که موهیتو کمی روی آن کف دار شود.
  • حال موهیتو را در لیوان‌های بلند ریخته و بر روی آن چند برگ نعنا و برش لیمو را اضافه کنید.

طرز تهیه موهیتو دونفره

چه چیزی بهتر از آنکه یک نوشیدنی دو نفره خوشمزه را به صورت خنک در فصل تابستان میل کنید. برای این کار می‌توانید از دستورالعمل و مواد زیر استفاده کنید که به شرح زیر هستند:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
یک و نیم لیوان یخ
آب نصف لیوان
شکر 2 قاشق غذاخوری
لیمو ترش 3 عدد
نعنا تازه 1 مشت
  • ابتدا بایستی تمام مواد را در مخلوط کن ریخته و خوب آنها را با هم ترکیب کنید.

نکته: میزان یخی که در این دستورالعمل به کار گرفته شده است، به اندازه‌ای است که شکل آن را شبیه یخ در بهشت می‌کند. اما اگر می‌خواهید موهیتوی شما حالت شل‌تری داشته باشد، مقدار یخ را کم کرده و به آن کمی آب اضافه نمایید. اما باقی گذاشتن مقداری یخ می‌تواند بافت آن را بهتر کند.

  • حال در بخش انتهایی از طرز تهیه موهیتو، لازم است تا موهیتو خنک و خوشمزه را سرو کرده و آن را میل نمایید.
طرز تهیه موهیتو دو نفره
راهنمای تهیه موهیتو دو نفره

طرز تهیه موهیتو الکلی

همانطور که گفتیم، موهیتو یک نوشیدنی آمریکایی است که البته یکی از مواد اضافه شده به آن در فرهنگ این منطقه، الکل می‌باشد. با این حال این افزودنی در ایران مورد استفاده قرار نمی‌گیرد ولی در صورتی که تمایل دارید طرز تهیه آن را بدانید، می‌توانید از دستورالعمل زیر برای طرز تهیه موهیتو الکلی استفاده نمایید:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
3 برگ نعناع
نصف اونس شربت ساده
سه چهارم اونس آب لیمو ترش
2 اونس الکل
به مقدار موردنیاز آب گاز دار
برای تزئین شاخه نعنا
  • ابتدا پیش از طرز تهیه موهیتو الکلی، بهتر است با طرز تهیه شربت ساده از مواد اولیه آن آشنا شوید. شکر و آب را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ​​اضافه کنید. (نصف لیوان (شکر ریز) و نصف لیوان آب)، سپس آن را هم زده تا زمانی که شکر حل شود. حال آن را گذاشته تا خنک شود و درب ظرف را محکم ببندید. شربت را یک ماه در یخچال بگذارید.
  • نعنا را با شربت ساده در شکر آرام مخلوط نمایید.
  • سپس بایستی شربت ساده، آب لیموترش و یخ را اضافه کنید و کمی تکان دهید، سپس در یک لیوان هایبال یخ تازه را اضافه نمایید. از طرف دیگر، می توانید به جای آن از یخ ریزه استفاده کنید و به آرامی همه را با هم هم بزنید.
  • در انتهای این طرز تهیه موهیتو الکلی، روی آن الکل یا آب گازدار اضافه کنید. با یک شاخه نعناع و یک برش لیمو آن را تزئین کنید.

طرز تهیه موهیتو بدون آب گازدار

اگر قصد دارید بدون آب گاز دار موهیتو را تهیه کنید، می‌توانید از دستورالعمل زیر بهره ببرید که به شرح زیر می‌باشند:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
16 عدد توت فرنگی درشت
20 عدد برگ نعنا
12 عدد شربت توت فرنگی
12 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
یک و نیم لیوان دسته دار فرانسوی یخ
6 لیوان دسته دار فرانسوی آب
5 عدد (کوچک) لیمو ترش

حال با تهیه این مواد داریم:

  • ابتدا توت فرنگی را کامل شسته، برگ‌های آن را جدا نمایید. حال توت فرنگی را با چاقو خرد نموده و با کمک بلندر یا گوشت کوب آنها را در غذاساز له نمایید. حال بایستی آنها را در یک پارچه بریزید.
  • مرحله بعدی آن است که شربت توت فرنگی را به همراه آبلیمو و نیز 2 لیوان آب اضافه نموده و آن را کامل هم بزنید. سپس بایستی باقی مانده آب را با چند قطعه یخ و نیمی از برگ نعنا در پارچ بریزید.
  • مرحله بعدی آن است که لیمو ترش‌ها را حلقه نموده و در هر لیوان به اندازه 2 حلقه از آن را با مقداری نوشیدنی، چند برگ نعنا و نیز مقداری نوشیدنی موهیتو اضافه کنید. سپس بایستی شربت آن را سرو نمایید. برای تزئین هم می‌توانید لیوان موهیتو را با استفاده از یک توت فرنگی برش خورده تزئین نمایید.

در یک روش آسان‌تر دیگر می‌توانید تمامی مواد را با همدیگر در یک غذاساز میکس نموده و آنها را پوره نمایید. شما می‌توانید از این دستورالعمل برای طرز تهیه موهیتو در انواع دیگر نیز استفاده نمایید.

طرز تهیه موهیتو با آب گازدار

اگر قصد دارید طرز تهیه موهیتو را به شیوه‌ای کلاسیک و رایج با آب گازدار تهیه کنید، می‌توانید از دستورالعمل زیر بهره بگیرید که به شرح زیر می‌باشد:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
نعناع تازه 10 برگ
لیمو ترش 2 عدد
یخ به مقدار موردنیاز
آب یک سوم پیمانه
شکر یک قاشق غذاخوری
آب گاز دار یا اسپرایت به مقدار موردنیاز

حال با تهیه این مواد داریم:

  • لیمو را شسته و آن را به صورت حلقه‌ای خرد نمایید. هسته آن را گرفته و سپس دو برش لیمو را برای تزئین به کناری قرار دهید.
  • مرحله بعدی آن است که برش‌های لیمو را در یک شیکر یا Shakerکه لیوان‌های بلند شیشه‌ای مقاومی هستند یا یک شیشه مربا ریخته و مواد دیگر از جمله شکر، آب و نیز برگ نعناع را به آن اضافه نمایید.
  • این ترکیب را کامل کوبیده اما دقت کنید که برگ‌های نعناع له نشده و تنها بوی آنها پخش شوند. این کار به طعم موهیتو نیز یک حالت جذاب می‌دهد.
  • حال یخ را به مقدار موردنیاز اضافه کرده و درب ظرف را ببندید. سپس بایستی بگذارید تا کامل یخ‌ها تکان بخورند. حال در یک لیوان سرو، یخ ریخته و آن را تا حد نصف بپوشانید. سپس بایستی اسپرایت یا آب گازدار را اضافه کرده و تا حدی که روی یخ‌ها بگیرد.
  • حال مخلوط موهیتو را اضافه نموده و برای طرز تهیه موهیتو در این حالت، می‌توانید از حلقه‌های لیمو و برگ نعنا برای تزیین استفاده نمایید.
طرز تهیه موهیتو گاز دار
راهنمای تهیه موهیتو با الکل

طرز تهیه موهیتو خیار

یکی از نوشیدنی‌هایخوبی که می‌توان برای مهمانی‌ها استفاده کرد، موهیتو نعناع و خیار است که استفاده از آن در روزهای گرم تابستان بسیار مفید می‌باشد. استفاده از ترکیباتی که در این زمینه ارائه می‌کنیم، می‌تواند نوشیدنی را خوش طعم‌تر، با رایحه جذاب و طعمی خاص نماید. در این حال در مورد طرز تهیه موهیتو خیار می‌توان گفت:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خیار سبز 2 عدد
نعناع تازه نصف پیمانه
شکر نصف پیمانه
لیمو تازه سه عدد

حال برای طرز تهیه موهیتو خیار می‌توان گفت:

  • ابتدا بایستی یک لیوان آب را به همراه نصف لیوان شکر ترکیب نموده و آن را روی حرارت بگذارید. سپس بایستی حرارت را به صورت ملایم جوش آورده و به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا شربت به مقدار کافی قوام یابد. با گذشت این زمان بایستی شعله را خاموش نموده و بگذارید تا شربت کاملا خنک شود.
  • سپس بایستی مخلوط کن را آورده و مواد مختلف اعم از خیار، نعناع تازه، شربت خنک کننده و نیز لیمو ها را در آن اضافه کنید. سپس بایستی 1 لیوان از آن را اضافه کرده و آن را کامل مخلوط کنید. شما می‌توانید از تکه‌های یخ در حالتی که دوست دارید نیز استفاده کنید.
  • آن را از میکس صافی رد نموده و در یک لیوان دلخواه اضافه کنید.

نکته: اگر می‌خواهید طرز تهیه موهیتو را طوری تهیه کنید که غلیظ باشد، آن را از صافی رد نکنید. این کار به سلیقه شما بستگی دارد.

طرز تهیه موهیتو هندوانه

چه چیزی بهتر از آن که در فصل تابستان، طرز تهیه موهیتو با هندوانه را بدانید و آن را برای خود و خانواده تهیه کنید. در این حالت می‌توان به روش زیر اشاره کرد که عبارتند از:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
برگ نعناع 12 عدد
یخ 1 فنجان
هندوانه 2 فنجان
لیمو 1 عدد
یخ 1 فنجان
سودا یک قوطی

حال با تهیه این مواد، داریم:

  • در اولین گام لازم است تا بخشی از هندوانه را برش زده و با جدا کردن پوست هندوانه و نیز دانه‌ها، اضافات آن را بگیرید. حال نوبت آن است که لیموی تازه‌ای را پوست گرفته و هندوانه را درون مخلوط کن بریزید.
  • همچنین مواد دیگر از جمله لیمو، نعناع و نیز یخ را ریخته و بگذارید تا مواد آن کامل با یکدیگر ترکیب شوند. شما می‌توانید یک ترکیب نرم مانند نوشیدنی یخ در بهشت را با این روش تهیه نمایید.
  • از ترکیب به دست آمده در داخل لیوان مخصوص خود بریزید و آن را تا نصفه پر کنید.
  • حال نوبت آن است که سودا را اضافه نمایید. در آخرین مرحله از طرز تهیه موهیتو هندوانه نیز بایستی چند عدد برگ نعناع را با یک برش لیمو یا هندوانه استفاده نموده و آن را سرو کنید.
  • موهیتو شما آماده است و می‌توانید آن را میل کنید.

در این قسمت طرز تهیه یخمک را در خانه مشاهده کنید.

طرز تهیه موهیتو خیار
طرز تهیه موهیتو با نعناع

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی

یکی دیگر از دستورالعمل‌ها برای طرز تهیه موهیتو، استفاده از توت فرنگی است. از جمله خواصی که برای موهیتو توت فرنگی می‌توان بیان کرد، داشتن ویتامین ث و انواع آنتی اکسیدان‌ها است که می‌توانند در مبارزه با رادیکال‌های آزاد قوی عمل کنند. حال در این حالت می‌توان راجع به آن به دستورالعمل زیر اشاره کرد که عبارتند از:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
توت فرنگی 10 عدد
شکر یا عسل به مقدار کم
برگ نعناع به مقدار کم
لیمو ترش 1 عدد
آب گازدار 100 سی سی

حال در بخش طرز تهیه این ماده می‌توان گفت:

  • در اولین گام لازم است تا توت فرنگی‌ها را بشویید و آنها را خرد نمایید. سپس بایستی آب لیمو ترش را گرفته و آنها را همراه با مواد دیگر اعم از شکر، برگ نعناع، در یک مخلوط کن بریزید.
  • مرحله بعدی آن است که آب گاز دار را به ترکیب خود اضافه نموده و حال می‌توان گفت نوشیدنی شما آمده است.

فصل برداشت این میوه نیز در تابستان است که می‌تواند در این فصل با رنگ و طعم جذابی که دارد، بهترین فرصت را برای نوشیدن یک ماده خوشمزه داشته باشد.

طرز تهیه موهیتو سیب

یکی دیگر از دستورالعمل‌هایی که می‌توان برای طرز تهیه موهیتو بیان کرد، مدل سیب آن است. از جمله خواصی که می‌توان برای خوردن آب سیب بیان کرد، می‌توان به منابع آنتی اکسیدان‌ها، سلامتی قلب، جلوگیری از آسم با داشتن فلاونوئیدها، تقویت و اثر بخشی در ریه‌ها، پاکسازی کبد و حذف سموم آن، کاهش کلسترول و نیز تقویت سلامت استخوان‌ها اشاره نمود. حال در رابطه با طرز تهیه موهیتو سیب می‌توان گفت:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب سیب 3 – 4 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق چای خوری
لیمو ترش 1 عدد
یخ خرد شده به میزان مورد نیاز
آب گاز دار به میزان مورد نیاز
برگ نعناع برای تزئین

برای طرز تهیه موهیتو سیب می‌توان گفت:

  • در اولین قدم بایستی برگ‌های نعناع را به همراه مواد دیگر اعم از لیمو ترش و شکر در یک لیوان بلند قرار دهید. حال لازم است تا با یک دسته گوشت کوب، این مواد را کامل فشار داده و عصاره نعناع را از آن خارج نمایید.
  • حال آب سیب را به همراه تکه‌های یخ خرد شده به این ترکیب اضافه نموده و آنها را کامل هم بزنید. مرحله بعدی آن است که آب گاز دار را به این ماده اضافه کنید.
  • کار تمام است و می‌توانید آن را تزئین نمایید. برای این کار از برگ نعناع یا یک تکه نازک از لیمو استفاده کنید و آن را میل نمایید.

طرز تهیه موهیتو موز

برای کسانی که به موز علاقه دارند، می‌توانید از این دستورالعمل طرز تهیه موهیتو استفاده کنید که به شرح زیر می‌باشند:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
موز 2 عدد
برگ نعنا 10 – 15 عدد
لیمو ترش سبز 2 عدد
شکر 2 قاشق غذاخوری
آب گاز دار به میزان مورد نیاز
یخ به میزان مورد نیاز

حال در ادامه داریم:

  • در اولین گام بایستی مقداری از موز را تکه تکه نمایید. در این قسمت توجه کنید که برش‌های موز را کامل و صاف ریز کنید تا طرح نهایی نیز زیباتر شود.
  • حال بایستی شکر را نیز به همراه چند برگ نعنا درون مخلوط کن ریخته و آن را به 2 نیم تقسیم نمایید. این مواد را به لیوان اضافه کنید.
  • شما می‌توانید در هرکدام از این لیوان‌ها، به اندازه 2 تکه یخ کوچک را به همراه آب اضافه نموده و شکر را در آن حل نمایید.
  • حال بایستی درون هر لیوان را با تکه‌های موز پر کرده و آبلیمو را در آن به تدریج اضافه نمایید. این کار را تا جایی انجام دهید که موردنظر شما به خوبی ایجاد شود.
  • در نهایت نیز بایستی بقیه لیمو ترش‌ها را حلقه کرده و می‌توانید از آن برای تزئین موهیتو خود استفاده کنید.
  • همچنین از چند برگ نعنا هم برای تزیین طرز تهیه موهیتو موز استفاده کنید.
طرز تهیه موهیتو توت فرنگی
راهنمای تهیه موهیتو موزی

طرز تهیه موهیتو لیمو

اگر می‌خواهید یک طرز تهیه بسیار خوب و عالی را از موهیتو داشته باشید، می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید. این ماده می‌تواند در رفع عطش نیز بسیار مفید بوده و جایگزینی برای نوشیدنی‌های غیر سالم باشد. حال در ادامه داریم:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شکر نصف لیوان
آب لیمو 3 عدد (ترش)
آب نصف لیوان
آب گاز دار به میزان موردنیاز
برگ نعنا 3 عدد
یخ به میزان کافی

در طرز تهیه موهیتو به سبک لیمویی آن داریم:

  • در اولین گام بایستی آب و شکر را با هم ترکیب نموده و آن را بر روی حرارت بگذارید. سپس بایستی دانه‌های شکر را در آن کامل حل کرده و یک ترکیب غلیظ را داشته باشید.
  • حال بایستی آن را از روی حرارت بردارید و در یک کنار قرار دهید تا خنک شود.
  • مرحله بعدی آن است که به سراغ تهیه موهیتو بروید. ابتدا 3 لیمو ترش بزرگ را شسته و آنها را با کمک دستگاه موردنظر برای آبگیری مرکبات، آبگیری کنید. حال بایستی آن را درون مخلوط کن بریزید و برگ‌های نعنا را به آن بیفزایید.
  • حال شربت خنک درون میکسر ریخته و دستگاه را روشن نمایید. در مرحله بعدی بایستی دستگاه را روشن نموده و بگذارید تا مواد به صورت کامل پوره شوند. این ماده را با چند عدد یخ به همراه آب گاز دار اضافه نموده و سپس دستگاه را روشن کنید تا بار دیگر هم پودر شوند.
  • حال موهیتو لایت و لیمویی شما آماده است و می‌توانید آن را برای مهمانی‌ها حاضر نمایید.

طرز تهیه موهیتو نعناع

برای داشتن یک دستورالعمل خوب در طرز تهیه موهیتو نعناع می‌توان گفت:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شکر 1.5 پیمانه
شربت لیمو 2 پیمانه
لیمو 1 عدد
سودا 8 پیمانه
برگ نعنا 2 پیمانه
آب 3 پیمانه

حال بایستی برای دستورالعمل این ماده گفت:

  • در اولین گام بایستی نعناها را کامل پاک کرده و بشویید.
  • سپس آب و شکر را با هم ترکیب نمایید و آنها را مقداری حرارت دهید. با این کار شکر ذوب شده و سپس می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید.
  • گام بعدی آن است که برگ نعنا را درون شربت ریخته و به آن 5 دقیقه زمان دهید تا عصاره نعنا داخل شربت آزاد شود.
  • نعنا را کمی فشرده و بگذارید تا عصاره آن آزاد گردد. حال تفاله را از آن خارج نمایید. سپس بایستی شربت لیمو را به شهد اضافه کنید و آنها را کامل مخلوط نمایید. شربت آماده شده را درون پارچ ریخته و سودا را به آن بیفزایید. آن را کامل مخلوط کنید.
  • موهیتوی شما آماده است و می‌توانید برش‌های لیمو و نعنا را در آن ریخته و میل نمایید.
طرز تهیه موهیتو لیمو
راهنمای تهیه موهیتو خوشمزه

طرز تهیه موهیتو با عسل

اگر می‌خواهید طعم شیرین‌تری را به این نوشیدنی اضافه کنید، می‌توانید طرز تهیه موهیتو را با عسل امتحان نمایید که در این خصوص می‌وان گفت:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
نعناع تازه 5 – 6 شاخه
آب گاز دار (سودا) 250 سی سی
یخ به میزان موردنیاز
لیمو ترش 2 عدد
عسل نصف قاشق غذاخوری

حال داریم:

  • با تهیه این مواد حال لازم است ابتدا عسل را در آب حل نمایید. سپس بایستی یکی از لیموترش‌ها را پوست کنده، هسته‌های آن را جدا کنید و آن را خرد نمایید.
  • برگ‌های نعناع را به همراه لیمو ترش و یخ آماده نموده و عسل حل شده در آب را با مقداری از آب گاز دار در داخل مخلوط کن ترکیب نمایید. آن را کامل ترکیب کنید.
  • حال لیموترش دوم را به قطعات نازک‌تر برش زنید و چندتای آن را در ته لیوان به دیوار خالی بچسبانید. حال آب گاز دار را اضافه نموده و برای ترکیب برگ نعنا، یخ و لیموترش هم مقداری جا بگذارید. حال تمام مواد را اضافه کرده و چند عدد لیمو ترش برش خورده را نیز در تریین روی لبه لیوان بگذارید.

نکته: در صورتی که از مخلوط‌کن‌های قدیمی استفاده می‌کنید که تیعه ضعیفی دارند، نکته احتیاطی آن است که یخ را پیش از وارد کردن در مخلوط کن، مقداری خرد کنید (با هاون). آب گازدار را تا زمانی که موهیتو را نگه‌ می‌دارید، در یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

طرز تهیه موهیتو بدون شکر

ممکن است برخی از افراد بخواهند طرز تهیه موهیتو بدون شکر و رژیمی را بدانند. در این حالت می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید که در آن شکر استفاده نشده و می‌تواند برای مبتلایان بیماری دیابت و قلبی و عروقی مناسب باشد.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شیرین کننده 2 قاشق مربا خوری (کم کالری)
برگ نعناع به میزان مورد نیاز
آب گاز دار 1 قوطی
لیمو ترش 2 عدد (تازه)
یخ به میزان مورد نیاز

برای طرز تهیه موهیتو در این حالت باید گفت:

  • در اولین قدم بایستی 1 لیوان را با ابعاد مناسب انتخاب نموده و قوطی آب گاز دار یا همان اسپرایت (از نوع بدون قند) را در آن خالی نمایید. سپس بایستی لیمو ترش را برش دهید و هسته‌های آن را کامل جدا نمایید.
  • مرحله بعدی آن است که لیمو ترش را در لیوان آب آن را گرفته و سعی کنید تا از پالپ لیمو نیز در داخل لیوان بریزید. این کار می‌تواند منجر به ایجاد ظاهری زیبا شود. حال بایستی برگ‌های لیمو را به همراه کمی قالب یخ و شیرین کننده طبیعی بی لو به همراه کمی آب گاز دار ترکیب نموده و آنها را هم بزنید. تا جایی این کار را کنید که دانه‌های یخ به صورت برفکی و ریز درآیند.
  • برگ‌هایی که برای این دستور العمل استفاده می‌کنید، بهتر است بدون ساقه بوده و تنها برگ آنها استفاده شوند.
  • حال این برش‌ها را بر روی لبه لیوان قرار داده و بگذارید تا حالت تزئین آن ایجاد شود. همچنین برای نمای بهتر نیز از چند برگ نعنا استفاده نمایید.
طرز تهیه موهیتو بدون شکر
طرز تهیه موهیتو رژیمی

طرز تهیه موهیتو تابستانی

در انتها یکی از انواع دستورالعمل‌ها برای طرز تهیه موهیتو را به سبک تابستانی اما با انبه بیان می‌کنیم. در این حالت داریم:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شکر 6 قاشق غذا خوری
لیمو ترش 3 عدد
یخ به میزان مورد نیاز
آب یا آب گازدار به میزان مورد نیاز
برگ نعناع خرد شده نصف لیوان فرانسوی دسته دار
انبه 1 عدد (بزرگ)
  • سعی کنید برای این دستورالعمل از انبه تازه استفاده نمایید. در این حالت ابتدا انبه را پوست گرفته و هسته آن را جدا نمایید. سپس بایستی آن را در مخلوط کن ریخته و کامل ترکیب کنید. حال پوره انبه را به مدت یک روز کامل در یخچال قرار دهید.
  • مرحله بعدی این است که آب لیمو ترش را به انبه اضافه نموده و این ترکیب را با موادی همچون شکر، نعناع کامل میکس کنید.
  • حال تا نیمه لیوان را پرکرده و به آن یخ و آب گاز دار را اضافه نمایید. حال یک برگ نعناع روی آن گذاشته و آن را می‌توانید میل نمایید.
طرز تهیه موهیتو تابستانی
راهنمای تهیه موهیتو تابستانی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 6

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا